►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sau, mai precis spus, sunt dezamăgit că USR nu a stat să lupte până la capăt cum se putea, ci a ieșit de pe teren. Eu îi votasem ca să lupte până la capăt. Știam deja că adversarul faultează și folosește trucuri murdare.
Mă uitam la sporul cu care PNL negociază cu PSD, cum se promit din nou mărire de orice se poate mări și covrigi în toate cozile ce pot ține covrigi. Mă uitam și cum se creează mai multe ministere, ca să încapă toată clientela politică la ciolan.
Am zis mereu că PNL este doar un PSD cu altă culoare pe siglă, dar nu mă așteptam să mi se confirme atât de brutal acest lucru. Chiar îți trebuie o nesimțire adâncă și o lipsă totală de onoare să apari în fața votanților tăi spunând că PSD este partenerul tău și soluția pentru țară, după ce minim 2 ani i-ai înjurat și i-ai numit hoți pe unde ai apucat, doar ca să mai câștigi niște voturi.
Nu pot decât să sper ca acest partid va deveni irelevant la următoarele alegeri. Asta merită după ceea ce este probabil cea mai mare trădare a electoratului făcută de un partid de la revoluția 1989 încoace.
Acum vreau însă să spun că sunt foarte dezamăgit și de USR. Mi se pare că venirea PSD-ului la putere, dacă se va întâmpla, este în principal vina USR, nu a PNL. PNL a fost împins de USR în această soluție și vina liberalilor este doar că au îmbrățișat-o cu mare plăcere și o mână pusă pe fund, ca între doi amanți ce nu mai au inhibiții între ei.
Dar USR a fost slab, slab de tot politic. Se vede lipsa de experiență în acest domeniu, de fapt.
Eu n-am votat USR ca să se comporte ca un copil râzgâiat, care la prima problemă în alianță să-și ia jucăriile și să plece de tot, abandonând puterea pe mâna PSD-ului.
Eu n-am votat USR pentru ca ei să aleagă principiul “facem ca noi sau deloc”. I-am votat ca să se lupte pentru promisiunile făcute electoratului până la ultimul strop de putere. A făcut PNL manevre în alianță? A demis pe nedrept vreo doi miniștri PNL? Sigur că da, dar soluția era negocierea și compromisul, nu fiasco-ul la care s-a ajuns.
Preferam ca USR să accepte o mică mojicie și un mic furt din partea PNL, dar să rămână în continuare acolo la putere pentru a-i ține totuși în șah. Plecarea lor doar deschide calea către marele furt ce va veni în următorii 3 ani.
Din toată treaba asta, USR iese foarte șifonat. Întâi pentru că este clar că nimic din promisiunile lor electorale nu se va îndeplini. Adio alegerea primarilor în două tururi, adio eliminarea pensiilor speciale, adio rezolvarea problemelor din magistratură, adio 300 de parlamentari, primării mai puține, drumuri mai bune, reforma antreprenoriatului și restul ideilor pe care încercau să le împingă de la putere. I-am votat ca să implementeze aceste măsuri, nu să plece imediat ce s-au certat conjugal cu Cîțu.
În al doilea rând, primarii USR sunt terminați din acest moment. În toate orașele cu primari USR, consilierii PNL și PSD au majoritate în consiliul general și deci pot bloca sau întârzia orice proiect userist. Cele două partide au tot interesul să saboteze USR-ul, un partid care astăzi are vreo 10% intenție de vot și s-ar putea ca data viitoare să nu mai prindă pragul electoral.
Când Iohannis l-a nominalizat pe Cioloș ca premier, îmi aduc aminte cu câtă mândrie a declarat Barna într-un interviu că, iată!, PNL a înțeles că fără un acord cu USR nu se poate guverna țara, că este imposibil de format un guvern. Un fel de “au vrut să scape de noi, dar i-am învățat o lecție”. Iată că liberalii au scăpat de USR. Sau sunt în curs de scăpare, tot aia. Am impresia că nimeni din USR nu s-a gândit nici pentru o clipă la acest scenariu. Cred că n-au luat în considerare că dorința de putere a PNL sau a lui Cîțu este mai mare decât onoarea partidului. Uniunea Salvați România nu s-a salvat nici măcar pe ea din toată această poveste, darămite întreaga țară.
Update: mulțumesc tuturor pentru comentarii. Văd că mulți au înțeles greșit ce-am vrut să zic în articol sau nici nu l-au citit și doar au presupus ce-am scris în el. Esența este aceasta: unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. De pe marginea terenului nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva. Dacă ieși de pe teren la al doilea fault, în minutul 7, pierzi direct la masa verde.
Mulți ați folosit expresii precum “îi tot scuipa PNL și cât să reziste și ei?”. Păi de asta i-am votat! Ca să intre în troaca cu porci și să o curețe, să se lupte cu porcul, să facă ordine pe bucata lor, să arate că există posibilitatea de a schimba ceva în bine. Nu să plece pentru că-i troaca murdară. Știam deja că-i murdară, scrie chiar în al doilea paragraf asta. Curată de la sine nu va fi niciodată!
Și da, bineînțeles că la următoarele alegeri voi vota tot cu USR. Cu cine altcineva? Nu-i vorba de răul cel mai mic, ci chiar îi consider pricepuți și îi admir pe unii membrii din prima linie a partidului. Asta nu înseamnă că, dacă votez cu USR, trebuie automat să-i privesc ca pe niște sfinți care nu dau greș niciodată și nici nu înseamnă că nu pot fi dezamăgit de unele decizii. În cazul de față, interesul meu era să nu ajungă PSD la putere, că nu-mi ține de cald noaptea verticalitatea USR de a se retrage rapid de pe teren.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
134 comentarii
10/11/2021 la 2:39 PM
Adevărul e ca dacă stăteau capra încă 3 ani sa li se demită toți miniștri care deranjau corupții din PNL poate se indurau pnl-istii și ziceau “bine, hai ca renunțăm la pensiile speciale și la primarii într-un singur tur ca să va facem și vouă pe plac”. Bună gluma, Radu.
Marius M(Citează)
10/11/2021 la 6:42 PM
Asta n-a vrut să înțeleagă Radu.
marinel(Citează)
10/11/2021 la 7:30 PM
Bine zis.
După ce usr “a dus de mînă” hahaha pnl-ul în brațele roșiilor alde Cîțu, ăla care a fist ales prezident spunînd că nu face alianța ever cu psd cam acum 6 săptămîni, ăla care lătra ca un papagal că usr trebuie să facă guvern cu psd fiindcă au dărîmat guvernul, a ajuns să facă el chapo-Cîțu guvern cu psd care l-a dat jos. Wtf?! Ipocrizie maximă. Hai d-l Radu că ai dat-o în șanț.
Ori ești contra psd, ori cu ei. Da, cu ei.
Sly(Citează)
10/11/2021 la 8:51 PM
Dacă USR rămânea în continuare în guvern să le scuipe iar și iar în cap PNL-ul așa cum a tot făcut, avea chiar și mai mult de pierdut.
Nu poți face treabă într-o coaliție unde, deși bine intenționat, ești minoritar, iar partenerul de coaliție majoritar e pus pe furtișaguri la fel ca PSD-ul, doar că mult mai prost organizat. Este foarte bine că au zis STOP și în felul ăsta obligă PNL-ul să-și de arama pe față până la capăt și să se alieze cu partidul cu care are cele mai multe în comun: dorința de capturare a statului cu orice preț, pentru a putea sifona în voie banul public.
E drept că în felul ăsta a lăsat cale liberă PSD-ului la putere în condițiile în care PNL-ul este de o nerușinare fără margini, dar la scorul electoral pe care îl aveau chiar nu puteau face mai mult. Dacă ar fi continuat coaliția disfuncțională PNL-USR, în 2024 garantat PSD avea toată puterea în stat încă patru ani.
Viorel(Citează)
10/11/2021 la 10:47 PM
Dacă stăteau 3 ani și asta e tot ce făceau, atunci chiar erau degeaba.
N-a zis nimeni să stea. Eu am zis ca mă așteptam să lupte până la ultimul strop de putere, nu să dea exit total din aproape prima problemă apărută. Citește te rog articolul și înțelege ce-am vrut să zic.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 10:48 PM
Păi sperăm cu toții că nu asta e tot ce-ar fi putut să facă, să stea să fie scuipați în cap de PNL, nu? Că dacă doar asta se întâmpla, atunci chiar ar fi fost dezastru.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 2:43 PM
USRul s-ar fi compromis rau daca ramanea alaturi de PNL. Au luat cea mai buna decizie dupa parerea mea, oricum nu ar fi putut realiza nimic cu PNL si ieseau si mai sifonati la final de mandat, fara pic de credibilitate.
VladT(Citează)
10/11/2021 la 10:49 PM
Cea mai bună decizie eu cred că era să lupte în continuare pentru a ține “partenerul” PNL în frâu.
Mie îmi pasă mai puțin de soarta USR în general. Îmi pasă mai mult să nu vină PSD la putere, dar iată că se întâmplă asta.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 2:45 PM
“mic furt din partea PNL” ?
“Programul național „Anghel Saligny” presupune investiții de 50 de miliarde de lei în comunitățile locale, pentru realizarea de drumuri, canalizări și infrastructură de gaze.”
Din punctul meu de vedere, au facut ce trebuie, nu poti sa stai la guvernare cu aliati pusi doar pe furt.
mArius(Citează)
10/11/2021 la 10:51 PM
Și deci ne va fi tuturor mai bine cu PSD la putere, asta vrei să zici? Investițiile acelea se vor face unde trebuie, vor fi bani cheltuiți cu spor? Stai că vine Firea la Finanțe, să vezi ce frumos le drege.
nwradu(Citează)
11/11/2021 la 5:27 PM
PSD cit a luat la alegeri? 30? Nu mai stiu. USR cit? 12?15? Deci e vina USR ca PSD vine la guvernare invitat de PNL care aluat 20. Ceva nu e ok in argumentatia asta… De ce sa ai sperante ca un partidulet cu 12 la suta are obligatia sa faca ce a promis in campania electorala, cita vreme celelalte partide cu pondere mai mare nu vor? Situatie in care cel care nu poate onora promisiunea din cauza celorlalti parteneri de coalitie spune pa, la revedere.
Eu apreciez ca USR sint altceva – fara a ii idealiza, nu sint ingeri, nu sint mesia, dar sint diferiti de vechea gasca. Nu aveau ce cauta in preajma pnl udmr psd.
mircea 2(Citează)
10/11/2021 la 2:48 PM
Ti-e somn rau? Ca altfel nu-mi explic logica dupa care ai scris articolul asta. Iesi la o plimbare, limpezeste-ti mintea si reciteste ce ai scris
Bogdan(Citează)
10/11/2021 la 3:17 PM
Sponsored by nashu_mare daca nu te-ai prins. Probabil Radu doar a apasat pe butonul “publish”. Sa vedeti ce activ va fi la acest articol.
cata(Citează)
10/11/2021 la 10:51 PM
Vin de la Mega. Mie mi se pare destul de bine formulat articolul, dar trebuie și înțeles, nu doar citit.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 2:50 PM
eu cred ca USR va exploda in sondaje, electoratul lor nu e format din oligofreni care nu pot realiza ca ministrilor si primarilor li s-au pus bete in roate constant, iar PNL va avea soarta PNTCD.
Anda(Citează)
10/11/2021 la 2:54 PM
Ai uitat de AUR, vor creste mult pe dezamagirea provocata de guvernarea PSD-PNL
Gabriel(Citează)
10/11/2021 la 3:05 PM
problema e ca electoratul ala care nu e oligofren e fix 10-15%, exact cat are USR. mai mult nu ai de unde. Restul se imparte la AUR, PSD, PNL si ce alte mizerii mai pot exista, gen PRM, PPDD, PC, etc
ciprian(Citează)
10/11/2021 la 3:26 PM
Ba uite ca electoratul USR e fix ala care iubeste neconditonat partidul indiferent de cate minciuni si prostii fac. Primarii lor sunt un dezastru, parcurile din Bucuresti lasate in paragina, centrul Bucurestiului plin de mizerie (se lupta Clotilde cu mafia dupa care a dat mafiei un nou contract, merge la electoratul lor). La ministerul sanatatii pe timp de pandemie au pus-o pe una care epila cururi ieftin. In 4 luni de mandat nu a cumparat niciun medicament. Urlau in strada ca vor demisii la Colectiv, acum cand s-a intamplat un Colectiv la cateva ore nu a mai fost nicio problema. Daca USR-ul era sanctionat de electorat acum era la 5%. De la de politicienii USR am intavat un singur lucru, pentru orice exista o scuza, intotdeauna altii sunt de vina.
cata(Citează)
10/11/2021 la 3:36 PM
@cata
Asa e ca sorbi cuvintele unor aratari cum e Popica Terhes?
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 4:19 PM
Baga ceva si de Dragnea, electoratul USR duce lejer.
cata(Citează)
10/11/2021 la 4:23 PM
Recunoaste ca esti fanul trepanatului aluia de Popică Terhes din Parlamentul European si poate iti zic si de dragnea.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 7:45 PM
@nashu_mare pot ca sa jur ca esti politician dupa raspunsuri. Ca sa-ti raspund cu aceeasi moneda, observ ca te ataci foarte tare cand sunt atacati cei din USR pe latura PLUS, nu Barna. Ai fost si tu la spirale cu Ciolos?
cata(Citează)
10/11/2021 la 7:57 PM
Nu, nu am fost. Și nici nu îmi place în mod deosebit Cioloș. Vezi ce ușor e sa răspunzi la întrebare?
Acum e rândul tau:
Tu îl aprobi pe sceleratul de Terhes?
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 10:54 PM
Eu sunt de acord cu Ciprian de mai sus. Cei 10-15% care îi votau sunt acel electorat.
Ca să câștige și alții, trebuiau să arate că iau măsuri și decizii bune, că pun țara pe făgașul dorit de majoritatea oamenilor. Nu poți arăta asta decât de la putere, zic eu.
Eu cunosc destul de mulți oameni care au votat USR și acum sunt dezamăgiți și zic că n-ar mai vota. Treaba asta mă sperie pentru că la următoarele alegeri mi se pare că USR rămâne singurul partid pe care l-aș putea vota. Din ce spun sondajele, există destui nemulțumiți care au votat o dată ca să vadă ce pot și acum probabil se vor întoarce la PSD sau fug la AUR, că s-au lămurit cu “tinerii ăia corporatiști”.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 2:52 PM
Eu n-am votat USR ca să se comporte ca un copil râzgâiat, care la prima problemă în alianță să-și ia jucăriile și să plece de tot, abandonând puterea pe mâna PSD-ului.
Literlamente, nu a fost prima
A demis pe nedrept vreo doi miniștri PNL? Sigur că da, dar soluția era negocierea și compromisul, nu fiasco-ul la care s-a ajuns.
Au negociat, au stabilit si semnat ca nu mai fac. Au mai facut.
Preferam ca USR să accepte o mică mojicie și un mic furt din partea PNL, dar să rămână în continuare acolo la putere pentru a-i ține totuși în șah.
In sah in ce fel? Care era metoda? In sah i-au pus doar prin plecare. Altfel, aparent parerea lor nu conta. Acum conteaza cand PNL nu poate forma un guvern decat aratand propriului electorat ca sunt niste mincinosi.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 10:57 PM
Eu zic că poți face scandalul mai mare și poți atrage mai mult atenția asupra problemelor partenerului dacă ești la putere. Când ești în opoziție, prea puțini îți dau atenție, mass-media fiind de obicei captată de putere.
USR se făcea oricum greu auzit până acum. De la putere, însă, ar fi avut mai mult screen time, că de obicei interviul dat de președintele senatului sau de un ministru se difuzează. Acum ce-o să facă, o să se plângă pe Facebook?
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 11:27 PM
Nu, nu poți. Dovada e chiar digi24 care a supt bani de la guvernul PNL – USR – UDMR dar a prezentat doar varianta PNL ca ultima latrina. Mai era puțin ca Prelipceanu și cetepeu să eviscereze un userist live.
Închide televizorul!
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 2:55 PM
Sunt bugetar, votant USR și o disonanta cognitiva mai mare ca asta nu am văzut demult.
Și culmea, ca eu știu ca dacă votez PSD o sa îmi fie mai bine.
Singura vina a USR-ului e ca încă are votanți, care ar vrea ca partidul sa aibe niște principii mai “flexibile”.
Gica(Citează)
10/11/2021 la 2:56 PM
USR nu mai prinde pragul electoral! Mare tampenie sa lasi PNL la ciolan! Mare. Si Barna e de vina pentru tot! Ar trebui intrebati aia mai din spate din USR ce s-a intamplat acolo. Crezi ca voiam sa iasa toti din guvern? Nu. Ce o sa faca in opozitie? Se opun legillor? Cum? Nimic nu o sa faca. Doar declaratii ca voturi nu au cum. Pacat de voturile date. Pacat!
“Mic furt din partea PNL” – eu cred ca s-a furat chiar si cu USR, pt ca psd si pnl au in spate oameni invatati cu asa ceva. Asta inseamna mic furt.
Nu cred ca se ajungea sa le demita toti ministri.
Dar bine ca si Yohanis ne-a tras-o rau de tot. A dat tara pe mana psd. Ce-l mai intereseaza? Nu mai poate alt mandat!
Acum ar fi trebuit din nou iesit in strada! Dar acum nu mai intereseaza pe nimeni asta.
Andrei(Citează)
10/11/2021 la 3:14 PM
Iesit in strada pentru ce?
Alex(Citează)
10/11/2021 la 3:24 PM
Esti amuzant.
Iesirea din guvern a fost luata in unanimitate de tot USR-ul, si de aia din spatele lui Barna si de aia care ii sunt impotriva si de aia care sunt in spatele lui Ciolos.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 4:00 PM
Detaliu tehnic: legal nici nu poti sa iesi in strada in momentul asta. Doar daca vorbesti la Dany sa scoata niste moaste in Piata Victoriei. Ma rog, sau daca esti Aur si te poti pisa pe legi.
Sorin(Citează)
10/11/2021 la 10:58 PM
Asta este și esența articolului meu. De la putere măcar apăreai pe televizor, aveai miniștri care să facă măcar unele structuri ale statului să funcționeze șamd. Puteai arăta că ai tăi fac treabă bună, pe când ai PNL-ului nu.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:01 PM
Asta trebuie sa fie articol scris pentru comentarii; nu poti sa fii serios crezand ca un USR care accepta sa fie scuipat in fata in multiple ocazii, care accepta ca proiectele sale sa nu intre niciodata pe agenda coalitiei, care accepta amendamentele sale la proiectele toxice ale celorlalti sa fie indepartate cu sange rece, care accepta sa intoarca privirea cand afla ca cei doi parteneri de coalitie isi scot furculitele pentru a se infrupta din resursele tarii, ar fi un USR de dorit.
Pe bune?
Imi pare rau ca a trebuit sa comentez, dar zic sa te ajut nitel, ca n-are cum sa fie articol serios, e articol pentru comentarii.
BGDN(Citează)
10/11/2021 la 5:40 PM
Foarte de acord cu ce ai spus! As fi comentat fix la fel, asa ca nu are rost sa mai repet si eu….
Marius(Citează)
10/11/2021 la 11:01 PM
Da, mi se dă un premiu lunar dacă am comentarii. Serios acum, ce beneficiu are un articol “pentru comentarii”? De ce tot intervine această expresie.
Mie mi se pare că tu te procupi mai mult de binele partidului USR decât de al tău. Îți va fi mai bine ție pentru că PSD vine la putere, dar măcar USR nu se lasă batjocorit? Că mie nu.
Eu preferam să rămână la putere. Să arate că ministerele conduse de ei duduie, pe când celelalte nu. Să arate că în ministerele lor nu se fură, pe când în celelalte da. Să ține împotriva furturilor PNL din postura de oameni importanți în stat, ceea ce garantează screen time-ul la TV, nu pe Facebook ca acum.
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, dar poate la final schimbi ceva. Ce zici de varianta asta?
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:03 PM
nu e vina USR-ului in totalitate, cat sa mai stea capra?
problema e ca indiferent cat creste/scade usr sau pnl la alegerile viitoare, nici-un partid n-o sa poata face o majoritate confortabila…asa ca USR trebuie si data viitoare sa se alieze cu PNL si UDMR daca vrea sa fie la putere, singura sansa e ca PNL-ul sa castige mai putin data viitoare si USR-ul mai mult ca sa fie dat jos Citu si sa vina cineva mai ok
lupy(Citează)
10/11/2021 la 11:02 PM
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:04 PM
USR a jucat cat se poate de bine. Nu ai cum sa dai cu pumnul in masa cand nu ai sustinere din partea votantilor.
O sa creasca USR in procente? Poate, +2-3% maxim.
Au pierdut grav si nu au ce face pentru ca hotia e putreda in tara asta si oamenii prea prosti? Cu siguranta.
Intr-o tara civilizata votantii PNL erau in strada, impreuna cu cei de la USR.
Sincer, imi pare rau pentru ei, chiar par niste oameni care vor sa faca treaba. Nu or fi ei perfecti, dar sunt singurii care sunt pe drumul cel bun.
Dar cand ajungi sus acolo si vezi cu cata ticalosie esti tratat de restul partidelor, in timp ce societatea o doare in fund de tine, parca iti cam vine sa spui “va meritati soarta fratilor, luati-va hotii in brate si crapati de saracie”.
Cum a zis Brancusi “v-am lasat saraci si prosti, va gasesc si mai saraci si prosti”.
Eu unul imi fac planul de plecare. Pandemia impreuna cu politicul mi-a aratat clar din cine e formata tara asta si nu as vrea sa fiu inconjurat de atatia imbecili la o catastrofa precum razboi sau cutremure.
Shack(Citează)
10/11/2021 la 11:03 PM
Și mie îmi pare rău. La următoarele alegeri sunt singurii pe care îi pot vota. Mi-ar fi plăcut însă să ia procente mai multe, să fie mai mulți oameni impresionați de ceea ce au făcut la putere și să-i voteze și ei în acel moment.
Așa… 10-15%, pe dinafară și la următorul guvern.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:04 PM
” nu să plece imediat ce s-au certat conjugal cu Cîțu ” chiar nu a fost imediat
pnl l-a dat pe vv afara asa pe neanuntate – prima greseala se iarta. poate nu stiu aia de la pnl, vorbit, discutat , sa nu se mai intample, dat acordul ambele parti
a few moments later:
pnl aceeasi faza
cum sa nu plece usr?
john(Citează)
10/11/2021 la 11:03 PM
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:06 PM
Nucleul dur nu ar fi acceptat trecerea cu vederea la furturile PNL-ului. Plus ca miza nu era numai furtul, e si Justitia.
Gabriel(Citează)
10/11/2021 la 11:04 PM
Păi, eu zic că metoda cea mai simplă de a micșora furturile era ca USR să controleze câteva ministere în care să nu se fure. Și să folosească asta ca exemplu pentru a lua mai multe voturi la următoarele alegeri. Acum le-a predat PSD-ului.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:07 PM
Cum adica sa accepte furtul?Tu te-ai uita in alta parte daca vezi ca partenerul tau de afaceri face manevre, mai fura cate putin, etc?
Alin(Citează)
10/11/2021 la 11:06 PM
Nu în sensul acela am zis-o.
Erau multe variante de compromis. Cea mai simplă era ca USR să-și vadă de ministerele lor, să demonstreze că se poate face treabă bună, fără furat, fără manevre, si astfel să câștige capital politic pentru alegerile următoare.
Altă metodă era ca, de la putere, să semnaleze problemele PNL. Din opoziție nu primești aceeași atenție, că la tv se transmit de obicei interviuri cu cei de la putere.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:12 PM
Este un punct de vedere. Dar totusi, PNL, in frunte cu Câțu, isi cam batea joc de ministrii USR. Prima data l-au demis pe Vlad Voiculescu. USR a facut scandal, dar totusi a trecut peste. A doua oara s-a intamplat exact la fel, doar ca de data asta, USR nu a mai trecut cu vederea. Dpmdv romanii merita un PSD la guvernare sa faca totul praf, gandeste-te ca totusi aveau sondaje care ii indicau cu 40%. Lumea vrea sa auda de salarii marite, pensii marite, ajutoare sociale marite, plafonari de preturi, munca cat mai putina. PSD le da ce vor sa auda, asa ca, PSD sa conduca. Noi restul, cei care traim in bula noastra, ori plecam ori ne adaptam, adica muncim ca sclavii pentru votantii lor.
Lorin(Citează)
10/11/2021 la 11:07 PM
Ai dreptate, dar eu simt că i-am votat pentru a se împotrivi acolo lui Cîțu, de a pune capăt acestui bullying, ca să zic așa, nu de a pleca la distanță.
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:12 PM
Am impresia ca ai aruncat 2 articole la plezneala, in ideea ca sa inflameaza lumea in comentarii (logic dealtfel).
Asta e unul, ala de ieri cu scoala online e altul.
Pyro(Citează)
10/11/2021 la 11:08 PM
Și ce crezi că câștig din asta? Crezi că-mi place să explic de 70 de ori același lucru unor oameni care n-au făcut efortul de a înțelege ce-am scris eu, ci au băgat direct comentarii bazat pe ce cred ei că am vrut să zic?
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:14 PM
Pai cum ?
De 30 ani asteptam un partid care nu zice
“lasa ca merge si asa”
“a furat da a si facut”
“care nu se agata cu orice mijloc de putere”
Si acum cand un partid s-a apropiat de asta spunem ca nu e bun ?
Pai in ritmul asta o sa dispara si USR si o sa ramane cu PSD si AUR.
Ionut(Citează)
10/11/2021 la 11:09 PM
Eu spun ca sunt dezamăgit, nu că nu e bun. O să votez tot cu USR, bineînțeles. Dar ce, trebuie să-i admir și să le aplaud fiecare gest și să le pup picioarele ca la sfinți dacă votez cu ei? N-am voie să și critic.
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva. Dacă ieși de pe teren la al doilea fault, pierzi direct la masa verde.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:17 PM
N-ai inteles nimic. Nu aveau cum sa ramana la putere cata vreme nu achiesau la furt. Au dat afara doi ministri, asta e nimic. Ar fi tinut-o tot asa, cu ministri, secretari, orice, i-ar fi scuipat pe strada numai sa plece naibii odata. Scopul a fost de la inceput sa ii forteze sa plece de acolo, ca sa nu para ca liberalii sunt de vina, ci ca ailalti au plecat de buna voie. Dupa care mafiotii galbeni au facut alianta cu gruparea mafiota de prim rang de la noi din tara ca na, vine PNRR si trebuie furat tot. Atat. Nu, in nici un film vreunul din partidele vechi nu ar fi stat sa negocieze cu altii cand vine vorba de furat. Cand am vazut ca ajunge USR la guvernare am zis ca e prea bine ca sa fie adevarat. Turns out I was right.
grigo(Citează)
10/11/2021 la 11:10 PM
În primul rând, dacă ar fi fost “scuipați” (care-i treaba cu această expresie folosită așa des aici) atât de des și ei n-ar fi făcut nimic, cred că putem fi de acord că oricum erau degeaba acolo. Eu mă așteptam să facă ceva. Să plece acasă poate face oricine.
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva. Dacă ieși de pe teren la al doilea fault, pierzi direct la masa verde.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:19 PM
Sigur, nu zice nimeni ca trebuie sa gandim ca tine, ai dreptul sa gandesti politica dupa cum stii. As vrea sa ne spui totusi, in urma acestei analize, cu cine ai vota “daca maine ar fi alegeri”? Fara explicatii, doar numele formatiunii :)
Mogulu(Citează)
10/11/2021 la 11:11 PM
Cu USR, desigur. Ce, trebuie să votez cu ei doar dacă-i consider sfinți între oameni și politicienii perfecți? N-am voie să fiu dezamăgit de decizia de acum?
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:21 PM
“Preferam ca USR să accepte o mică mojicie și un mic furt din partea PNL,”
Sa fii de acord si doar cu un mic furt e daor un prim pas. Un mic viol azi, mai multe furturi maine, ceva violenta zilele urmatoare, alte violuri apoi, dictatura…
Ori incerci sa ramai vertical, ori te complaci cu furtul.
Asa cu USR si PNL e ca intr 2 persoane una PROvaccin si alta ANTIvaccin. Nu o sa fie prea curand intelegere intre ele.
Ariel(Citează)
10/11/2021 la 11:12 PM
Păi mă bucur că USR a rămas vertical. Mă supăr mai tare că vine PSD la putere.
Pe termen lung și pentru binele tău personal, cum ți-a făcut USR-ul viața mai bună dacă aceasta este consecința.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:23 PM
oo wow…that was unexpected.
1. Practic vorbiind, jocurile oricum erau facute, adica libearalii ii tocau pana cedau, pentru ca nimic nu e intamplator de la grivco incoace.
2. Politic e mai bine asa pentru usr, decat sa taraie de guvernare 3 ani in care oricum sa nu poata face nici o reforma. Riscau nici sa nu mai intre in paralament data viitoare, ca ei au electrotaul panseluta, care se ofenseaza f. usor
3. Aici e wow-ul….cata lipsa de coloana vertebrala sa ai? Ori ai uitat ca PNL-ul le-a mai tras-o si cu voiculescu si in genere cam pe unde i-a prins i-a umilit. Daca plecau asa la prima cearta as mai zice, dar asa pare ca esti pe principiu “si ce daca ma scuipa in gura de 3 ori pe zi, asta e, il iubesc”
Boris(Citează)
10/11/2021 la 11:14 PM
Nu-i tocau chiar așa liberalii, au și ei facțiunile lor interne și oameni care vor și să meargă mai bine în țară, nu doar să dea un tun.
Nu le-am cerut lipsă de coloană vertebrală, ci din contră, să stea acolo și să lupte și să se împotrivească “scuipatului în gură”. Să închidă gura, nu să plece acasă cu totul.
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva. Dacă ieși de pe teren la al doilea fault, pierzi direct la masa verde.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:32 PM
Cred, sper de fapt, ca ai uitat un P in fata.
Baltha Zerus(Citează)
10/11/2021 la 3:33 PM
Un lucru care scapa pe aici este ca votul la parlamentare este foarte vaduvit de restrictia de a vota doar unde ai domiciliul. Daca cetatenii ar fi putut vota in orice sectie si prezenta ajungea >50%, UDMR nu ar mai fi prins pragul electoral, PSD ar fi avut sub 30%, iar USR ar fi avut un cuvant mai greu de spus in privinta guvernarii. Dar acum nu are.
Drept urmare, populatia nu este bine reprezentata de catre partidele din parlament.
In aceeasi nota, sper sa nu schimbam Constitutia sa devenim republica parlamentara, dar sa pastram acelasi sistem de vot la alegerile parlamentare.
GeoDaDume(Citează)
10/11/2021 la 10:44 PM
Nu se poate fără vot electronic. Adică tu votezi parlamentarii care te reprezintă în funcție de unde ai domiciliul. Pentru a vota în alt oraș, trebuie totuși ca pe buletinul de vot pe care îl completezi să apară cumva numele celor de unde ai tu adresa. Asta s-ar putea face doar cu vot electronic, bagi buletinul în aparat și pe ecran îți apar alegerile corespunzătoare adresei tale.
nwradu(Citează)
11/11/2021 la 10:11 AM
Daca cetatenii ar face minimul necesar in a-si inregistra legal rezidenta acolo unde locuiesc in fapt, problema ar fi rezolvata.
Impactul e mai mare decat problema legata de vot.. dar na, e mai simplu sa facem scandal ca “nu ne lasa astia” decat sa facem ce tine de noi
F.(Citează)
10/11/2021 la 3:43 PM
Nu mai stau sa caut linkurile. Dar faptul că au amânat moțiunea PSD până când Catu a fost ales președinte PNL pare să arate că totul a fost un mare plan.
La fel cum au amânat moțiunea USR AUR.
Au scris guran și alții despre asta.
ld(Citează)
10/11/2021 la 3:52 PM
ai dat cu bata in balta cu articolul asta. atat am de zis.
Mihai(Citează)
10/11/2021 la 11:15 PM
Mulțumesc pentru comentariu. Oamenii care zic “te înșeli” și nu se justifică deloc sunt preferații mei.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:56 PM
pff, ai cate un articol de asta pe zi? ai pierdut vreun pariu?
add(Citează)
10/11/2021 la 3:56 PM
+1 la ce s-a zis mai sus :-)
poate te-a ajuns oboseala :-)
Marean(Citează)
10/11/2021 la 3:57 PM
E chiar nedrept pentru USR să nu spui că mereu au fost cei care au netezit calea PSD către putere. Să nu uităm ce rezultate a avut PSD-ul după o guvernare Cioloș, e drept cu vice-premier psd-ist în persoana neobositului domn Dîncu. La fel de nedrept este să nu spui nimic despre semnarea moțiunii AUR și votarea moțiunii PSD împotriva propriului guvern. Este incorect față de USR să nu spui ce catastrofe de miniștri au avut la Sănătate într- o perioadă de cumplită urgență sanitară. Primul a fost excepționalul domn Vlad Voiculescu eminența USR-istă recunoscută pentru capacitatea sa de a reforma sistemul încă din vremea primului să mandat din timpul guvernului Cioloș. Că omul s-a pierdut pe drum între declarații legate de garderoba morților și contraziceri cu iz conspiraționist despre numărul de victime este poate scuzabil având în vedere copilăria sa chinuită în casa unui securist criminal posesor de certificat de revoluționar. Dar să nu spui nimic de reformistul prin excelență Stelian Ion este chiar impardonabil, cum să nu-l evidențiezi pe omul care a fost și avocatul lui Mazăre și speranța USR-ului într-o Justiție impecabilă dar și omul cadorisit cu o situație locativă de invidiat de către mafia psd-istă a Republicii Mazăre.
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 4:04 PM
Senzationala compilatie a tuturor fake-urile rostogolite de catre penelei!
Kudos pentru capablitatea de comprimare intr-un singur paragraf!
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 4:45 PM
Iancu, mai mult pentru posteritate decat pentru tine, sa nu uitam cate “decese anterioare” s-au tot raportat prin vara. Voiculescu nu o fi facut prea multe, doar ca acolo nu era nici o conspiratie…sau de fapt era, aia sa se ascunda mortii cand era groasa.
Boris(Citează)
10/11/2021 la 11:16 PM
@Ianu Dragoș: fii serios, miniștri USR au fost mult mai buni decât toți cei PSD la un loc.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 3:57 PM
Eu cred că Radu testează un pic apele. Azi un băț prin gard, poimâine o amenajare de beci, cam în două – trei săptămâni un review de topoare, apoi rubrica “Influențerista zilei” și, mai de sărbători, ceva butterfly effect.
Peredhil(Citează)
10/11/2021 la 4:11 PM
Mie ceva nu prea imi da citind articolul asta. Daca speri ca pnl va deveni irelevant la urmatoarele alegeri si in acelasi timp crezi ca USR poate nu o sa prinda nici pragul electoral la urmatoarele alegeri, nu prea inteleg cu cine crezi ca o sa voteze cei care votau in mod traditional cu aceste partide. Adica iti inchipui ca votantii USR si PNL vor vota cu haurarii? Hai sa fim seriosi…
Pierzi din vedere ca 40% membrii pnl au votat cu Orban la congres. Cand vor incepe scandalurile in teritoriu cu psd-istii este foarte posibil ca cei 40% sa se faca 60-70%. Pentru ca pnl-istii aveau viata usoara cu usr-istii in teritoriu, la nivel central lucrurile erau ceva mai complicate. Poate ca unii vor vira spre USR, altii vor sari la gatul conducerii centrale. Dar doua sabii in aceeasi teaca nu vor incapea niciodata, iar cand or incepe sa sara scanteile, sa te tii…
georgel007(Citează)
10/11/2021 la 11:19 PM
Părerea mea este că mulți se vor întoarce la a vota cu PSD.
Alegerile de acum au fost unele în care mulți au dat o șansă USR-ului. Era important să capitalizeze șansa asta cât mai mult printr-o guvernare bună, măcar la ministerele lor, ca să câștige apoi și mai multe voturi.
Tot aud în jur oameni care zic “hai că n-au făcut nimic nici ăștia”. Oamenii mai îmbătrânesc, mai vor o pensie mai mare, mai vor un salariu mai mare la buget și așa ajung la PSD. Se întâmplă periodic, vezi scorul mare din 2016.
Orban eu nu cred că are mari șanse în viitor. S-a certat cu toată lumea, dar nu-l consideră alții vreun erou pentru asta ca să-l ia sub aripa lor. Și, când trebuie apoi împărțiți banii, mulți din cei 40% din teritoriu se vor da bine cu Cîțu.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 4:15 PM
E parțial vina usr, nu l-au vrut pe orban premier, s-au trezit cu unul de 10 ori mai nasol decât Orban care a distrus tara.
Ei au plecat la drum ca niste corporatiști, vor aia aia și facem. Nu merge așa politica, trebe o groaza de negocieri și compromisuri.
E un articol mișto cu greșelile usr
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/usr-nu-e-o-lebada-partea-lor-de-vina
Tano(Citează)
10/11/2021 la 4:18 PM
Cum strigau PNListii acum vreo 2 săptămâni că nu pot face un guvern cu USR care a dat jos propriul guvern, dar acum s-au înțeles cu PSD, cei care au depus moțiunea care a picat guvernul Câțu.
Și, apropo, USR și-a dat demisia din guvern atunci când a fost clar că PNL și restul vor amâna moțiunea cât vor ei. Dacă nu trecea moțiunea, PNLul oricum trebuia să vina in parlament cu un nou guvern pentru că s-a schimbat componența politică a guvernului, deci tot trebuia să renegocieze ceva.
De altfel USR a spus clar tot timpul că este dispus să revină la guvernare. PNListii nu au fost interesați.
E ok, PNL o să afle cum e să fii #2 în coaliție cu cineva care nu vrea să audă parerea ta de la PSD.
Em(Citează)
10/11/2021 la 11:21 PM
Știi care zic eu că a fost greșeala principală? Insistența de a nu-l mai avea pe Cițu premier. Este clar că Cîțu este foarte orgolios și ranchiunos. Ca nou președinte al partidului, n-ar fi putut accepta niciodată să nu fie numărul 1.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 4:35 PM
Poti sa dai vina pe USR ca a iesit Nicusor Dan primar. Poti sa dai vina pe ei ca a iesit Iohannis presedinte…..dar pentru ca au initiat motiunea anti Citu nu cred ca are rost.
Omul pare ca trage de timp ca sa mai ramana interimar cat mai mult timp……. Promisiuni facute, bani de dat, de aprobat…. Trage de timp maxim cand e clar ca trebuie sa plece.
Discursul tau, pare sa fie tot al lui Citu: noi regulam tara, USR e de vina ca nu a acceptat sa stea si sa se uite. Cred ca te uiti prea mult la PNL24 (digi).
Alte lucruri de care e “vinovat” USR:
– https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/kelemen-hunor-despre-modificarea-constitutiei-udmr-vrea-o-republica-parlamentara-presedintele-sa-fie-ales-de-parlament-1730915
– https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/taxa-pe-filmele-online-pregatita-de-guvernul-citu-acuzatiile-formulate-de-claudiu-nasui.html
– https://stirileprotv.ro/stiri/politic/legea-romexpo-usr-acuza-psd-pnl-udmr-ca-pregateste-un-tun-imobiliar-de-500-milioane-euro.html
Astea 3 sunt stirile de azi.
Niles(Citează)
10/11/2021 la 11:23 PM
Păi asta zic și eu. Au dat cale liberă la tot felul de mânării și modificări cruciale ale țării, în defavoarea noastră ca cetățeni simplii.
Și în loc ca USR să se împotrivească lor de la putere, cu ce resorturi ai la dispoziție ca ministru sau președinte de cameră, o vor face pe Facebook. Și la următoarele alegeri vor avea tot 10%. Eu speram la mai bine.
nwradu(Citează)
11/11/2021 la 8:39 AM
Pai Radu, pe Stelian Ion l-au demis pentru ca nu le-a semnat hartia care da drumul la furturi , PNDL 3. Datorita hartiei respective, Citu a devenit presedinte pnl si acum nu mai pleaca.
Cum altfel puteau sa se impotriveasca?
Niles(Citează)
10/11/2021 la 4:47 PM
Stai ca am ratat primul paragraf:
Mă uitam la sporul cu care PNL negociază cu PSD, cum se promit din nou mărire de orice se poate mări și covrigi în toate cozile ce pot ține covrigi.
PNL nu negociaza de fapt cu PSD. PNL inghite tot ce spune PSD.
Iese Ciolacu si zice: scoatem cota unica si bagam impozit progresiv, vom da prim ministrul sau 70% din guvern, modificam PNRR-ul etc. PNL doar inghite. Nu zice nimic. Acum, poate Cîțu e prost si toti aia din jurul lui sunt la fel ca el, dar aia din partid nu.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 4:51 PM
Desi cumva ai dreptate, realitatea este ca nici poporul nu este pregatit sa aiba un guvern/parlament care sa mearga cum propune USR.
Sincer, cu riscul ca pierdem inca 3 ani, eu cred ca au facut corect.
La un moment dat la Digi erau invitati, PNL, USR, si PSD. Si se discuta de vaccinuri si toate cele, si la un moment dat USR a spus ca nu a dat Catzu bani. Si PSD a replicat: “Si de ce nu ati tipat? De ce nu ati spus la toata lumea? Cand erati in aliata ati ingropat toate mojiciile si acum ca v-ati luat-o plangeti ca de fapt erati agresati de PNL. Ati fost complici, nu aveti motiv de scuze.”
Si avea dreptate!
Daca USR se compromite, pe principiul, a furat dar a si facut, eu cred ca dispare. Eu unu nu vad de ce as vota USR, ca sa schimb hotii lor cu hotii nostrii?
Ce argument mai ai cand zici hai sa votam USR, ca sunt altfel?
SYAOnline(Citează)
10/11/2021 la 11:25 PM
De unde și dezamăgirea mea.
Votezi cu ei pentru că sunt mult mai buni decât ceilalți, au niște principii moderne în minte, au intenții bune, par să nu depindă de traiul politic de durată, ci chiar vor să rezolve una-alta. Dar trebuie să stea și la putere pentru a face asta.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 5:16 PM
Și totuși care sunt fake-urile? Guvernarea Cioloș cu Dîncu vice-premier, tatăl securist al domnului Vlad Voiculescu, performanța teribilă a lui Stelian Ion la ministerul Justiției? Sau poate semnarea moțiunii AUR trebuie să fie problema!
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 5:18 PM
Felicitari din nou! Ba, pe tine trebuie sa te ia aia la WinZip.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 5:32 PM
Sunteți prea amabil DOMNULE! Totuși, dacă se poate, prefer o conexiune pe relația Afacerea Motorola – familia Năsui – Ministrul USR-ist Claudiu Năsui de la Economie – gen. Stănculescu – picioare în ghips pe la Revoluție (că tot s-a returnat azi Dosarul). Parcă se aude mai bine la MOTOROLA!
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 5:42 PM
Ce le stii tu pe toate ca un om mare! Conexiuni, alea-alea. Poate-poate se lipeste ceva. De manual.
Bai, dar ceva cu colegul de banca din liceu al lui Barna stii? Că pe astea de mai sus le-am mai vazut.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 5:54 PM
Sigur că le-ați mai văzut! Întrebarea este dacă le-ați și înțeles? Despre domnul Barna chiar nu poți să mai spui nimic după ce a declarat că: “Nu e treaba USR să scoată România din criză”.
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 6:05 PM
Daca alea de mai sus erau teme false, asta e chiar un fake news, factual fals, o denaturare a adevarului. In forma asta, declaratia exista doar in fițuicile care rostogolesc punctajul penele.
Nu imi dau seama daca esti constient de asta.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 6:00 PM
Ditto :)
Bogdan(Citează)
10/11/2021 la 6:13 PM
USR au crezut ca sunt mult mai importanti decat erau de fapt. Au vrut sa blocheze PNDR-ul neavizandu-l la Min Justitiei. Ca raspuns, Citu l-a dat afara pe Min Justitiei. USR au crezut ca din criza declansata in felul asta or sa iasa invingatori cumva, de fapt au iesit de tot din schema.
In opinia publica va ramane ca USR nu au facut mare lucru. Pandemia continua vesela, desi Min Sanatatii a fost la USR. In justitie nu s-a intamplat nimic. S-a aprobat PNRR, insa si-l vor asuma PSD si PNL pe implementare. Iar in sondaje USR a pierdut masiv in timp ce PSD si AUR au crescut vor tot creste.
Partea “frumoasa” e ca de acum vor re-incepe protestele. Va reaparea “societatea civila”, Declic, Unitii etc. Va fi frenezie pe Facebook. Ne om manifesta spiritul civic de tastatura.
Partea trista e ca va mai pleca un nou val de oameni din tara. Pentru ei, speranta USR s-a fasait precum speranta bucurestenilor cu Nicusor la primarie, mai nou PNList convins, antivaxxer si de-mai-nimic-facator.
Paul(Citează)
10/11/2021 la 11:26 PM
De unde și dezamăgirea manifestată de mine. Speram să se descurce mai bine, nu să ia țeapă crezând bazaconii.
nwradu(Citează)
11/11/2021 la 10:13 AM
Asta e o fenta la televizor. Nu o mai tot rostogoliti! De fapt, nici nu s-a ajuns la momentul in care PNDR-ul sa fie blocat de USR. Nu aveau ce sa blocheze atat timp cat nu primisera dosarul final, revizuit de toate ministerele. Si, până la urma, s-a dovedit ca nici nu era asa o urgenta sa avizeze PNDR-ul pana la o anumita ora. Pur si simplu a putut fi validat si dupa o saptamana, cu dosarul trimis corect. Si nici pana acum nu a intrat practic in vigoare. De abia ieri au terminat primarii sa trimita cererile de finantare. Inca nu se stie cine primeste bani si cine nu.
Altele sunt motivele petnru care Stelian Ion a fost demis de urgență si s-au vazut cand ministrul penelist pus in locul lui a stopat concursurile pentru sefi de parchete din prima zi in care a putut.
nashu_mare(Citează)
11/11/2021 la 11:16 AM
@nashu_mare – a explicat povestea Kelemen Hunor la un moment dat. E vorba de HG-ul pe care l-au dat imediat după ce au plecat USR. Ala avea nevoie de viza de la Min Justiției, ca (aproape) orice HG.
Paul(Citează)
11/11/2021 la 12:40 PM
@Paul
Da, fix despre ala vorbeam.
A explicat Kelemen Hunor si ca nu trimisesera HG-ul in original ci doar un draft fara semnaturile celorlalte ministere care ar fi trebuit sa isi dea avizul si eventual sa faca modificari si propuneri? Adica ar fi dat un aviz in orb.
Asta e doar perdea de fum. Ca dovada, HG-ul a fost trimis oficial abia dupa ce a fost demis Stelian Ion. Daca ar fi fost respectata procedura, nu ar fi trebuit reluata.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 6:22 PM
In mare USR s-a nascut talent si probabil va muri speranta. Strict sociologic partidul se muleaza pe un electorat care in cel mai bun caz nu poate depasi 10-15% in orice tur de scrutin. Sa vi sa conduci tu fiind votat de 15% din si asa prezenta redusa la vot mi se pare un non-sens democratic indiferent decat de bine intentionat esti tu. Dincolo de asta cam toti primarii USR nu performeaza in ochii omului de rand unii din ei descoperind pe bune ce inseamna administratia publica in Romania.
Oricum am vrea s-o dam USR nu a livrat ceva concret in afara de deblocarea unor proiecte prin infrastructura de transporturi, respectiv marele PNRR. In rest a fost mult tam-tam si putine fapte, iar oamenii s-au saturat de asta. Si in mare USR a mai descoperit si problema politicii de cadre ei matrasind o parte din oamenii care erau competenti si aveau o idee de una de alta, dar asta e o problema la oricare din partidele politice actuale.
Pe scurt daca nu se intampla o magie probabil ca vor avea soarta altor partide ce nu au trecut pragul sau se vor zbate in niste procente de tipul partid balama.
Asdad2005(Citează)
10/11/2021 la 11:28 PM
Asta este dezamăgirea mea. Speram ca USR să demonstreze acum la putere că poate schimba țara în bine, măcar la ministerele sau primăriile lor. Și atunci la următoarele alegeri n-ar mai fi avut 10-15%, ci 20-25%. Și după 4 ani, poate 30% șamd.
De pe marginea terenului, însă, nu poți câștiga puncte.
nwradu(Citează)
11/11/2021 la 12:35 AM
@nwradu
Birocrația românească este o chestie dificil de mestecat de mulți oameni.
USR a avut sana sa demonstreze ca știe una alta și ar putea face diferența. Dupa aproape un an oamenii nu vad ceva schimbat și mai mult se simt și un pic prostiți. Dincolo de asta mulți realizează ca între a sta aici și a pleca din tara e o mare diferență deși pe hârtie România e raiul pe pământ.
Ceea ce vezi acum este reacția sincera a unor oameni ce își vedeau viitorul în România. Dupa aceste zile realizează ca e mai simplu pentru toți sa plece și în ceva timp sa uite de cetățenia română. E dur doar ca se va întâmpla la o scara mai ridicata și un pic dificil de controlat. Oamenii ăștia nu merg cu mai da-le 100 de lei Nicule dacă ma înțelegi.
Asdad2005(Citează)
10/11/2021 la 6:23 PM
Genul ăsta de taliBARNism și aroganța au dus la situația actuală USR-ul.
Poate că nu știe ce vorbește Vlad Voiculescu despre propriul lui tată? https://www.g4media.ro/vlad-voiculescu-despre-tatal-sau-cu-verdict-de-colaborator-al-securitatii-a-dat-declaratii-despre-straini-cand-era-monitor-de-schi-vasile-voiculescu-a-avut-mai-multe-angajamente-cu-politia-politic.html
In Republika Mazare serviciile se platesc.
https://newsweek.ro/investigatii/cum-i-a-schimbat-fagadau-psd-lui-stelian-ion-usr-garsoniera-anl-ieftina-cu-una-scumpa
Loviluție cu picioare în ghips
https://www.b1tv.ro/politica/culmea-ipocriziei-deputatul-usr-claudiu-nasui-denunta-pensiile-speciale-si-privilegiile-dar-chiar-familia-lui-s-a-imbogatit-din-primele-tunuri-date-dupa-1989-si-el-a-fost-actionar-in-aceste-afaceri-352297.html
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 11:30 PM
Lasă-ne cu whataboutismul ăsta. Nu-i pasă nimănui de tatăl lui Vlad Voiculescu. Știu, e ordin de partid să se meargă pe asta, dar noi vorbim de alt subiect aici.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 6:23 PM
problema e: acum cu cine mai votam?
the_real_blue(Citează)
10/11/2021 la 11:30 PM
Tot cu USR, dar acum cu gândul “sper să fie mai bine decât ultima oară”.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 6:25 PM
Daca te bagi in troaca, te mananca porcii. USR a facut bine ca a plecat de langa niste gunoaie.
Gaelex(Citează)
10/11/2021 la 11:29 PM
Da, dar eu îi votasem ca să intre în troacă și să o curețe și să se lupte cu porcul până îl pune la punct sau măcar arata oamenilor că există și o alternativă la troaca murdară.
USR a plecat din troacă, dar a lăsat țara acolo.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 6:42 PM
E satira?
Daca ar fi inchis ochii la furturi apoi le-ai reprosa ca nu sunt partidul ideal pe care ti-l doresti.
Modul in care ai descris USR se aseamana mult cu mesajele PNL din reclame si declaratii. Ori esti deconectat ori e pacat de tine.
In_a_state(Citează)
10/11/2021 la 11:31 PM
Unele lucruri nu pot fi corectate din afara sistemului. Este un adevăr simplu. De pe margine nu schimbi nimic. Intri pe teren, te lupți cât poți, mai ești faultat, mai faultezi și tu, mai dai și un gol și arăți că ai potențial, iar poate la final schimbi ceva. Dacă ieși de pe teren la al doilea fault, pierzi direct la masa verde.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 6:53 PM
Eu sper nu doar sa se promita mariri de orice, ci sa se si faca. Salariul minim, pensiile, salariile trebuie marite, numai in mintile bolnave ale unora se poate trai cu 1500 lei pe luna. Deci daca e sa fie un lucru bun in faptui ca PSD vine la guvernare e fix asta, altel eram inca cu salarii de 500 lei daca era dupa PNL.
dan(Citează)
10/11/2021 la 11:32 PM
De acord, dar ca să le poți mări, trebuie să ai și bani. Nu te poți împrumuta din extern la nesfârșit.
Bani ai dacă oprești furtul, eficientizezi cheltuiala de la buget, crești economia, crești bunăstarea și consumul fundamentat pe principii bune.
Nu poți da votul oricui promite că-ți crește salariul sau pensia, fără să te întrebi “băi, dar de unde tot scoate banii?”. Pentru că nu-i adevărată zicerea populară “lasă, că sunt bani”.
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 6:53 PM
De la atâta moderare se pierde tot farmecul discuției, asta e. Păcat! Nashu_mare e MARE orice se spune sau spune!
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 7:43 PM
Ştiu ca tipul e plictisitor dar cu un mic efort se poate ajunge până la minutul 11.07 unde grăiește clar … Poate acum nu mai e nimic de moderat și apare măcar acest răspuns.
https://m.facebook.com/epochtimesro/videos/barna-ie%C8%99irea-din-criz%C4%83-nu-este-mandatul-usr/1481711235327217/
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 7:51 PM
Da, băi, factual nu zice ce ai zis tu.
Ce ai zis tu, cuvânt cu cuvânt, este luat din fituicile penele. Vomiți punctaj de partid aici. Și anume ce a debitat inițial Violeta Vijulie.
Barna vorbea în interviu despre mandatul de la alegători. Știi, ăla pe care l-a primit și PNL când a promis in campanie că peeeeseeeedeee e dușmanul.
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 8:56 PM
He he Radu are nevoie de engagement de la un timp si scrie rahaturile astea. Multi clienti pe aici ;)
andrei(Citează)
10/11/2021 la 10:45 PM
Îmi dă cineva premiu pentru engagement sau de ce crezi asta? Sau crezi că apreciază cineva oamenii care se înjură în comentarii în loc să se comporte ca niște adulți?
nwradu(Citează)
10/11/2021 la 9:11 PM
Exact atitudinea asta arogantă și inflexibilă a trimis USR-ul în opoziție alături de frățiorii săi chiar și mai extremiști. Și apropos de PEEEEESEEEEDEEEEEE ……. părerile domnului Cioloș despre liderii psd. Asta tot din fițuicile cu punctaj de la partid pare?
https://www.youtube.com/watch?v=CLUO-HQkfsc
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 9:20 PM
Serios, ești o sursă non stop de limbaj penelist de lemn al echipei câștigătoare.
Zici că USR e inflexibil în îndeplinirea mandatului iar PNL își “flexibilizeaza” mandatul
In non-peneleză ce spui tu e cam așa: e rău că unii fac ce au promis în campanie când au fost aleși, e bine ca ceilalți executa o întoarcere la 180 de grade și fac fix opusul a ceea ce au promis în campanie pentru că “interesul național”.
/s
Bă, tu mai ai frați pe acasă?
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 9:35 PM
Dar de interviu ce părere ai? Ai văzut ce SPIRALE verbale face? Și ce reverențe grețoase la adresa PEEEESEEEEEDEEEEEE ….. Dur, inflexibil, charismatic personaj. Adevărat om politic.
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 9:44 PM
Dar de Căcărău ce zici?
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 9:37 PM
Singura vina a USR e ca nu a facut inca de la demiterea lui VV ce au facut la demiterea lui Stelica. Dar au zis ca na, sa mai dea o sansa, hai ca mai pritocim la protocolul ala, poate intre timp se indeplinesc si niste promisiuni deale noastre, cateva luni mai tz bang, inca o palme, tot numai sicane pana atunci… Si vi tu sa spui ca USR e de vina ca nu a rabdat? Ba da nu ti-e rusine? Te credeam om serios. M-am inselat.
D4n(Citează)
10/11/2021 la 9:56 PM
Asta e. Ce a fost rămâne istorie… hai sa privim înainte și sa ne punem pe treaba sa convingem pe cei din jur sa nu voteze cu AUR. Altfel la următoarele alegeri vor avea majoritate și va fi mai trist chiar și decât PSD+PNL. Sondajele ii situează pe la 30% momentan…
Dan(Citează)
10/11/2021 la 9:59 PM
Ce articol penibil!
Deci e vina ta daca te violez, daca tu n ai vrut de bunavoie…
Daniel(Citează)
10/11/2021 la 10:00 PM
Am citit articolul și din păcate nu ai înțeles nimic.
USR era vinovatul de serviciu pentru orice nu merge bine la guvernare. PNListi mergeau seara la A3 si criticau miniștri USR, deși erau parteneri la guvernare.
Ce dorea PNL si UDMR se îndeplinea, ce dorea USR nu se lua in calcul.
Stai liniștit, chiar dacă rămânea la guvernare nu se desființa SIIJ, nu aveam primari in doua tururi, etc. Vorbim de procente, deci vorbim de 18%, adică 40% din coaliție.
Poate data viitoare votați mai cu cap dacă vreți schimbare, dacă nu aveți oricând varianta PNL sau PSD.
Chiar nu vezi ca planul era făcut de mult timp sa dea USR afară de la guvernare? Iohannis prefera sa aducă PSD la guvernare decât sa refacă coaliția.
Zici ca in 2024 nu prinde pragul electoral. Acum realist, dacă maine ar fi alegeri ce opțiuni ai? Sincer….
Răzvan(Citează)
10/11/2021 la 10:04 PM
Căcărău e fostul mare șef PNL alintat Porumbacul? Ăla de a făcut USL-ul cu Ponta? Cei cu el? Mănâncă din salariul de comisar european al nevestei. Are rost să vorbim de defuncți politic sau ne întoarcem la Năsuii, Cioloșii, Simionii, Vlăduții și Șoșoacele prezentului? Totuși care e părerea despre interviul lui Cioloș că mai am niște capodopere din astea cu AUR-iști grobieni care jignesc incalificabil USR-iști de mare caracter. Bine, nici ăștia nu rămân datori, le votează imediat moțiunile, nu se lasă să fie călcați în picioare. Tipi cu caracter și coloană vertebrală.
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 10:14 PM
Hahaha, nici până acum nu a ajuns informația la tine că moțiunea care a dus la căderea guvernului Cîțu a fost de fapt a peeeseedee?
Mi se pare incredibil. Trăim în era în care informația e la un clic distanță.
A zis Cîțu că nu pot exista în noul guvern miniștri care au votat căderea vechiului guvern. Sa înțelegem ca peeeseeedee va veni cu oameni care nu sunt în Parlament?
nashu_mare(Citează)
10/11/2021 la 11:06 PM
Adică USR nu a semnat mai întâi moțiunea AUR și apoi nu a votat moțiunea PEEESEEEEDEEEE? Aia care spunea că miniștri USR-iști sunt niște catastrofe penibile? Chiar e incredibil cât de grozavi se cred unii de la altitudinea amețitoare a celor 15% obținute la ultimele alegeri și la adăpostul celor 88 de voturi pe care le-au obținut cu greu în Parlament cu ocazia încercării de a forma un guvern Cioloș. Cum spuneam mai devreme, multă aroganță de tip A. Năstase și rezultatele se cam văd. Să nu ai un minim respect pentru un interlocutor care are idei diferite de a le tale, nu este lucrul la care să te aștepți din partea unui partid progresist, modern care se vrea RENEW Europe. Poate că doar atât s-a putut acum și am avut noi așteptări prea mari. Mai vedem și tura viitoare.
Iancu Dragos(Citează)
10/11/2021 la 11:40 PM
Off, Radu. Îți spun 3 cititori, îți spun 10, îți spun 70 că nu ai dreptate, că ceea ce sugerezi tu e că USR ar fi trebuit să accepte toate mânăriile făcute de PNL în ministerele lor, să își vadă doar de ministerele proprii, sa nu se uite la imaginea de ansamblu și la ce cred ei că trebuie făcut în toate domeniile, să “accepte că PNL sa fure” dar sa se revolte și să semnaleze public acele furturi. Și cum răspunzi tu: nu aveți dreptate, nu m-ați înțeles, nu am vrut sa spun asta, mai citiți o data! 1, 2, 3 poate te înțeleg greșit, dar când majoritatea, daca nu chiar toți, îți spun același lucru, poate chiar nu ai dreptate sau poate totuși nu te-ai exprimat foarte clar și ceea ce ai spus conduce către concluzia că USR trebuia să accepte porcăriile PNL doar că sa nu ajungă PSD la guvernare.
Inter(Citează)
10/11/2021 la 11:44 PM
@mvradu: eu nu am făcut nici un moment vreo comparație între un ministru USR-ist ca Ghinea sau Drulă cu un ministru psd-ist ca Andrușcă sau oricare din guvernul Dăncilă. Eu cred că USR-ul nu trebuia să numească unul cu trecutul lui Stelian Ion la JUSTIȚIE. Dacă cineva crede că un ministru al Justiției USR-ist poate să conducă ministerul exact în stil Tudorel Toader dând cu tifla președintelui și trimițând lista cu propuneri la Cotroceni cu o zi înainte de numiri și apoi telefonul blocat și vacanță, atunci nu este decât un psd-ist vopsit.
Uite și o părere de la un analist sau jurnalist sau ce o mai fi care cred că nu poate fi bănuit cu rostogolește punctaje de partid ale PNL (aripa Câțu, desigur) că cealaltă aripă e OK, e numai fibră de Liberal pur-sânge de la ’48 încoace. Cu stagiul USR 1.0 făcut.
https://spotmedia.ro/stiri/opinii-si-analize/usr-nu-e-o-lebada-partea-lor-de-vina
Iancu Dragos(Citează)
11/11/2021 la 8:07 AM
Istoric vorbind, cine a guvernat in Romania a pierdut la urmatoarele alegeri. Tocmai de la impartirea banilor s-ar putea sa isi rupa gatul Citu. Cata vreme erau in alianta cu USR nu prea erau probleme cu impartirea banilor, USR nu prea are primari iar la nivel central puteau sa filtreze pana la un punct. Acum pnl-istii vor trebui sa imparta cu psd-istii si acolo vor sa sari scantei. Psd-ul nu va avea cum sa stea low profile ca pana acum si sa comunice doar prin Dancu, Rafila si Ciolacu, iar cand vor incepe sa scoata capul Firea, Oprisan, Olguta, etc sa te tii cum incepe lumea sa isi aminteasca de fapt cine este psd-ul.
Sunt multi in PNL care nu vor trece peste alianta asta si undeva se vor regrupa. In plus, sunt foarte multe semnale ca lucrurile incep sa se clatine in economie. Consumul a inceput sa scada puternic, imobiliarele nu prea mai merg, se cam termina si schemele de ajutor pentru firme, dobanzile cresc. Noi sa fim sanatosi si sa speram ca nu vom plati toate mizeriile astea politice :)
georgel007(Citează)
11/11/2021 la 9:48 AM
Nici PSD nu îl va accepta pe Câțu premier.
Em(Citează)
11/11/2021 la 12:29 PM
bun, m-am linistit. era doar un rant :)
Mogulu(Citează)
11/11/2021 la 12:30 PM
PNDL 3, 10 miliarde de euro este o mita mica?!
florian(Citează)
11/11/2021 la 8:13 PM
mi se pare o prostie sa dai vina pe USR in situatia de fata. toata lumea are asteptari nerealiste fix de la partidul care vrea sa faca ceva dar n-are fraurile necesare iar electoratul romanesc e sarac si prost overall, deci n are capacitatea sau timpul necesar pentru a decide pentru sine cu cine sa voteze cand vine momentul. dinozauri politici inca ne conduc de 30 de ani si ne fura pe fata. hai sa fim seriosi, tapi ispasitori is usor de gasit. psd si pnl, aceleasi jeguri. pacat de pnl ca au cativa oameni faini printre ei dar ca partid omogen is o mizerie. nu poti sa girezi mizerii politice la nesfarsit, o sa te arate lumea cu degetu. iar udmr tot timpu iasa castigatori, pe ei nu i intereseaza cine e la putere atata timp cat au si ei o bucata din felie.
k(Citează)
11/11/2021 la 10:34 PM
De accord. Trebuiau sa moara cu ei de gat, nu sa se care la primele magarii. Era si o ocazie sa mai castige experienta in administratie, sa vada care ministru livreaza ceva sau e doar de decor (ca au avut si ei niste poame) etc.
Politica nu e pt baieti cu stomacil sensibil.
VMN(Citează)