►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
16 Nov 2021 ·
Telekom a avut astăzi prima conferință ca operator de telefonie mobilă și atât, având în vedere că partea fixă a fost vândută recent cu toate aprobările necesare către Orange. A fost și prima conferință de presă a noului CEO al Telekom, Dina Tsybulskaya, care a preluat acest mandat după o carieră în top management prin diverse alte companii Deutsche Telekom.
Conferința… a fost not great, not terrible. A fost tensionată, au fost puține informații reale oferite, a fost ceva ostilitate în întrebări pentru că ceea ce anunța Telekom nu se potrivea cu ceea ce arătau pe ecran.
De exemplu, au vorbit despre cum Telekom Mobile este practic o companie nouă. Are top management nou, are doar partea de mobil în România și nu mai poate face oferte triple sau quad-play, ci mobile-only, iar asta înseamnă o nouă orientare pe piață. Noua echipă și noua direcție pe piață s-a văzut în câteva clipuri video publicitare ce vor fi lansate în curând. S-a dus Ghiță Ciobanul, s-a dus și discursul ușor agresiv despre cum ofertele competitorilor sunt complicate și cu preț mare față de simplitatea pe care o oferă Telekom.
Acum clipurile Telekom sunt cu tineri hipsteri, pasionați de călătorii cu microbuzul vintage și care beau cafea de specialitate și se distrează neconvențional. Până și bunicul este cu ei în microbuz.
Și aici a fost o primă ruptură. Bine, dar cum veți ținti restul pieței? Care este clientul tipic Telekom, cum țintește compania și restul țării? Nu știu, vom vedea. La final, însă, măcar Ghiță Ciobanul se adresa unui public anume, vorbea pe limba lor, era și memorabil. Tineri care râd fericiți în grup, în imagini care aproape zici că sunt stock videos (sunt filmate în România, dar așa par), nu știu ce transmit, dar seamănă cu aproape orice altă reclamă văzută. Putea fi la fel de bine la Pepsi.
S-a pus o întrebare fix despre acest aspect. Concluzia a fost să nu ne cramponăm într-un singur clip video, că au ei oferte și campanii pentru toată țara. Întrebarea, însă, mi s-a părut legitimă, fiind pusă pe baza materialului prezentat în conferință.
Apoi, s-a zis că Telekom va fi prima companie din România ce va trata un client nou la fel ca pe unul existent. S-a dus cu avantajele pentru clienții care acum vin în rețea, în timp ce cei existenți nu primesc pare lucru!
La care cineva a întrebat, foarte bine de altfel, dacă nu ar fi fost normal ca un client existent să fie tratat mai bine decât unul nou în rețea. Cum îi răsplătești loialitatea unuia existent?
Din nou un moment de contradicție, cei de la Telekom răspunzând că, în principal, vor avea de Black Friday oferte doar pentru clienții existenți. Telefoane la prețuri reduse, upgrade-uri de abonamente dacă vor asta șamd. Acest Black Friday are loc pe 19 noiembrie, dacă vreți să-l studiați atunci. Eu aș spune că o zi de oferte pe an nu înseamnă musai o apreciere a loialității clienților vechi.
Au prezentat și o ofertă nouă: 13 euro/lună pentru telefon și abonament nelimitat, cu mențiunea că este acel nelimitat în care traficul video este totuși limitat la 1,5 Mbps și 480p, ca și până acum.
O altă ofertă bună, disponibilă clienților vechi cât și noi, este abonamentul de 6 euro/lună nelimitat.
Bună în principiu, nelimitat este nelimitat. Telekom vorbește și de transparență și simplitate în ofertă, fără clauze ascunse și multe steluțe, dar adevărul este că și ceilalți operatori au astfel de oferte. Vodafone are Flex, Orange are YOXO. Chiar ieri am activat un abonament YOXO pe telefon și am făcut-o prin eSIM, fără a introduce vreo cartelă fizică în telefon. A durat 10 minute cu totul, costă 19 lei pentru 50 GB de trafic, 39 lei pentru 150 GB.
Nu-i nelimitat, dar ce încerc să zic este că Telekom nu mai poate bate multă vreme monedă pe simplitate și prețuri mici, că au deja și cei din concurență așa ceva, cu mici variațiuni. Vodafone și Orange s-au adaptat, cum s-au adaptat pe vremuri și la ofertele Cosmote ce au rupt inițial piața. Rămâne de văzut în viitor dacă Telekom reușește să fie mai eficient decât ceilalți pe această direcție sau dacă poate inventa chiar un alt disruptor.
Până atunci, însă, măcar au un start bun. Rezultatele financiare publicate acum câteva zile arată o creștere a bazei de abonați, al șaselea trimestru consecutiv cu creștere.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
16/11/2021 la 2:16 PM
Feriti-va de Telekom cat puteti, si acum tin minte reclamale lor de acum ceva ani cu culoarea asta violet, am uitat cum naiba ii zice.
Cunosc 3 persoane (inclusiv Radu Banciu, puteti cauta faza pe yt) carora li s-a prelungit abonamentul cu 1-2 ani (fara drept de dezabonare!) pe motiv ca au fost de acord implicit cu prelungirea acestuia si le-a fost foarte foarte greu sa se dezaboneze de la mizerabilii astia. Desi desigur ei nu au fost de acord cu prelungirea.
Stiu ca Banciu i-a dat in judecata si a castigat.
Tano(Citează)
17/11/2021 la 10:33 AM
Dacă urmărești știrile, auzi de astfel de cazuri la orice operator, de fapt.
nwradu(Citează)
16/11/2021 la 3:10 PM
De acord si eu, fugiti de Telekom cat va tin picioarele. Si mie mi-au prelungit tacit abonamentul pe 2 ani si dupa vreun an jumate cand m-am portat la alt operator mi-au trimis o factura pentru jumatatea de an ramasa din abonament. Am ajuns pe mana recuperatorilor de creante pt factura asta pt ca n-am platit-o, de care am scapat dupa vreo jumatate de an si multe mailuri cu extrase din lege si cazuri de la ICCJ prin care le aratam ca factura a fost emisa ilegal.
Pe langa asta, internetul lor nelimitat e o gluma proasta, dupa ce atingi limita de internet de mare viteza nici macar nu se mai incarca imaginile, nu mai zic de filmulete.
De customer service nici nu mai zic…
A.(Citează)
16/11/2021 la 3:44 PM
efectiv exista acest subpunct in lege ca definitie a unei clauze abuzive.
“d) dau dreptul comerciantului să prelungească automat un contract încheiat pentru o perioadă determinată, prin acordul tacit al consumatorului, dacă perioada limită la care acesta putea să îşi exprime opţiunea a fost insuficientă;”
Este ilegal, fara nici o alta discutie. Orice operator refuza rezilierea sa raspunda la intrebarea “dept. juridic ce parere are?”
Andrei(Citează)
16/11/2021 la 4:12 PM
Mult noroc sa dai de departamentul juridic din Telekom :)) Inainte sa ajung pe mana recuperatorilor de creante am sunat in call center de zeci de ori, cu rugamintea sa fiu contactata de colegii de la juridic, tocmai pr ca stiam ca este ilegal ce se intampla si aveam si argumente legale, extrase din lege. Nu m-a sunat nimeni.
A.(Citează)
16/11/2021 la 3:48 PM
N-am inteles obsesia pentru Ghita Ciobanul. Si de ce ti-ai dori sa fii in aceeasi retea cu Ghita CIobanul? Imi place noua directie, reclamele cu asa-zisii nemultumiti care s-au portat la telekom erau penibile, aveau stilul si agresivitatea lui Ponta.
Mihai(Citează)
17/11/2021 la 10:34 AM
Este greu de zis. Tu poate nu-ți doreai aceeași rețea ca Ghiță Ciobanul. Alți oameni însă poate rezonau cu un personaj românesc real. România este variată, nu uita ce hype a fost la început cu Ghiță, când l-a adus Vodafone.
nwradu(Citează)
16/11/2021 la 3:53 PM
Apreciez Telekom.
Am avut experiente bune, chiar cu o mutare de abonament net fix care au acceptat sa anuleze abonamentul pentru ca nu pot sa ofere aceleasi viteze de transfer, inalte.
Si telefonia a fost ok, cu stelute la sms-uri cu Orange unde exista o incompatibilitate si mesajele ajungeau a doua zi. Sms-urile la Digi ajungeau si doar am schimbat canalul, pt ca aveam dual sim.
Daca unde m-am mutat, zona rurala, aveau semnal 4g cu net bun, ramaneam pe Telekom, gestionam un abonament de 5 euro nelimitat si 100 min internationale.
Valentin(Citează)
16/11/2021 la 4:10 PM
aparent asta cu prelungitul fara acord a fost ceva sistemic :) a patit toata lumea.
trebuiau sa-l rebranduiasca, eu cand vad Telekom trec strada.
add(Citează)
17/11/2021 la 10:36 AM
Mie nu mi-e clar dacă vor să rămână în România pe termen lung sau caută un exit. Un exit este greu de făcut, că nu cumpără nimeni partea de mobil. Abonații Telekom se pot porta oricând în altă rețea, nu ai ce cumpăra. Cred că DT încă n-a decis ce face.
nwradu(Citează)
16/11/2021 la 4:16 PM
Yoxo nu e nici pe departe simplu sau transparent
Yoxo este una din cele mai mari magarii.
Sa vedeti. Am plecat in Grecia, am luat optiunea de 100Gb din care 3 si ceva in roaming. Totul bine si frumos. Am consumat cei 3+ Gb, ca internetul wifi e ca dracu in Grecia, si eu aveam de lucru.
Am mai cumparat, i-am consumat si pe aia, si apoi nu am mai putut cumpara pentru ca aveam deja 280 gb de internet, din care 0 in roaming, si, atentie, NU POTI CUMPARA MAI MULT DE 280 GB DE INTERNET. Urez oricui succes sa gaseasca clauza asta in documentatia Yoxo.
Deci am stat fara internet pentru ca, dupa cum a spus cocoana de la chat (care a raspuns dupa 2 zile, dar sa lasam), trebuie sa ii consum intai pe cei 280 care sunt pentru Romania.
Dar cum sa ii consum daca eu sunt in strainatate?! Nu se stie.
Apoi, succes sa te descurci sa cumperi optiuni pentru sunat in strainatate sau pentru trimis SMS in strainatate – iti garantez ca nu vei sti ce optiune sa cumperi si nu vei sti daca sms-urile tale au fost trimise sau nu.
Apoi sa vedeti cum vrei sa cumperi optiuni dar nu merge plata si aplicatia nu iti da nici o explicatie decat “eroare” – incerci ca boul fara succes.
Nu m-am mai enervat de ani de zile cu telefonia mobila cum m-am enervat cu Yoxo.
Marean(Citează)
16/11/2021 la 4:38 PM
La un moment era o limitare și puteai să reactivezi o opțiune doar de două sau trei ori pe lună.
Când ai întâmpinat problema respectivă?
Gabriel(Citează)
16/11/2021 la 4:50 PM
Eu am patit-o cu Yoxo cand am vrut sa ma portez inapoi la Digi, iar cererea de portare a esuat (desi primisem ca s-a finalizat). A trebuit sa anulez Yoxo ca sa trec pe prepay si sa fac o noua cerere de portare, deci am mai asteptat cateva zile.
Alex(Citează)
16/11/2021 la 5:55 PM
august 2021
limitarea e ca nu poti avea in nici un moment mai mult de 280Gb de internet
asta inseamna ca poti cumpara internet in roaming de 2 ori (optiunea cu roaming are 100 GB care pot fi consumati doar in .ro si 3-4 in roaming)
nu stiu nimic despre faptul ca poti sa reactivezi o optiune de un numar limitat de ori pe luna, dar nu m-ar surprinde
abonamentul YOXO e bun daca nu iesi din tara si daca nu ai de comunicat cu strainatatea.
daca iesi sau ai, vei injura garantat
Marean(Citează)
17/11/2021 la 10:40 AM
Anul 2021, lumea se plânge că nu poate avea mai mult de 280 GB la cel mai ieftin abonament :))
Mie Yoxo mi se pare un abonament ieftin pentru tineri pe aici prin România. Majoritatea oamenilor nu au nevoie de 115 GB în roaming, ci doar să meargă și acolo când merg într-un concediu.
Cred că orice operator ar avea probleme în a da mult trafic în roaming pentru că intervine ecuația aia de determinare a traficului disponibil “ca acasă”.
Pentru situația ta probabil e mai bun Digi, costă 0,8 euro per GB în Grecia și cred că plătești pe măsura consumului.
nwradu(Citează)
17/11/2021 la 11:20 AM
cred ca nu s-a inteles ca atunci cand cumperi optiune de 100Gb, primesti doar 3 Gb in roaming.
deci eu nu ma plang ca imi trebuie mai mult de 280 Gb, ci ca nu pot cumpara sub nici o forma internet in roaming odata ce am cumparat de 2 ori.
adica ramai fara internet in roaming.
dar nici macar asta nu e problema… problema e faptul ca nu am stiut asta cand am contractat Yoxo, ca daca stiam nu ma bagam. Si nu am stiut pt ca nu a fost nici un moment clar – intai ca clauza aceasta e greu de gasit, si apoi pentru ca din formularea acestei clauze nu iti dai seama / nu rezulta in mod neechivoc ca poti sa ramai fara posibilitatea de a cumpara internet in roaming
asta apropo de afirmatia ta ca e simplu si transparent, stii?
nimic nu e simplu sau transparent la Yoxo.
iar asta nu e “situatia mea”, e situatia oricui, ca 6Gb de internet e foarte putin cand stai in vacanta 2 saptamani intr-o zona cum e Grecia care e cunoscuta pt faptul ca are internet prost pe wi-fi
Marean(Citează)
17/11/2021 la 11:42 AM
Boss, te-ai gandit oare sa iti iei o cartela de grecia cat stateai acolo? Consumul in roaming nu e pentu a face avuz de el, e pentru nevoie de concediu. Altfel ne-am lua toti cea mai ieftina oferta de undeva din Europa si am folosi-o in toata Europa.
mihai(Citează)
17/11/2021 la 2:05 PM
oare o fi atat de greu de inteles ca problema e faptul ca atunci cand iti faci Yoxo nu-ti spune nimeni ca s-ar putea sa nu poti cumpara internet?
adica, cat de greu de inteles o fi?
da boss, evident ca mi-am luat cartela de Grecia, dupa ce am vazut ca nu pot folosi telefonul, iti multumesc pentru sugestie, esti de mare ajutor. Apropo, tu cand te duci in concediu iti iei cartela in fiecare tara in care te duci?
si ref abuz – tripezi sau ce? eu vreau sa cumpar internet de la Orange, vreau sa le dau bani, intelegi? si nu pot cumpara, intelegi? mai lasa legalele alea.
dar in fine, eu am vrut sa ajut pe unii care se gandesc la Yoxo.
insa pe tine chiar te incurajez sa iti faci Yoxo – e foarte bun!
Marean(Citează)
16/11/2021 la 4:19 PM
Io ma intreb, e careva care-si ia un produs doar pe baza de reclama. Apare ghita ciobanu sau hipsteru sufeltului si zice omu: ba asta e, imi iau ca-mi place reclama!! Tre sa ai retard sa faci asta.
La telefonie e simplu: raport pret/oferta, acoperire, calitate servicii. Asta conteaza. Acoperirea e cam aceiasi la toti. Unde e ala mai slab, alalalt e mai bun. Calitate servicii tot pe acolo desi toti se lauda ca ei sint cei mai buni conform a nujtu ce studiu. Mai ramane pretu. Si cum noi sintem romani, asta conteaza foarte mult. D-aia rupe digi.
Blackskull(Citează)
17/11/2021 la 10:40 AM
Da, milioane de oameni.
Sigur că da, dar întâi trebuie să auzi de undeva de oferta specială a operatorului, ca să te apuci să faci calculele respective.
nwradu(Citează)
16/11/2021 la 4:43 PM
Nu stiu, daca aveau in Germania aceeași politica *&&%* fata de clienti , dispareau demult.
La noi s-au comportat ca niste vatafi de sclavi,
oricum de pe vremea Dialog s-a dus respectul serviciului clienti ..acum te tutuiesc robotii si Andreele de nu te vezi..
Nu ma indoiesc ça luati la intamplare oricare 5 baieti de pe blogul lui Radu au mai multă idee despre cum se mananca suntenabil si bio piața telecom la noi..
Nu schimbau echipamentele defecte, stalpii cazuti zaceau cu lunile in zonele rurale, dispretul suprem..
Petronius(Citează)
16/11/2021 la 5:05 PM
Interesant ca pe site-ul Telekom inca ofera servicii fixe
Radu(Citează)
16/11/2021 la 10:30 PM
Eu nu pricep cum Telekom își putea asocia imaginea, în reclamă, cu unii atât de proști care nu înțelegeau pt ce au semnat contracte. Gen Ghiță Ciobanul & Co. Nu suntem toți atât de proști.
motanes(Citează)
17/11/2021 la 10:42 AM
Cred că nu ți se adresau ție cu Ghiță Ciobanul. Eu cu siguranță nu am considerat că mi se adresează mie reclama, dar a fost un mijloc bun de a face buzz.
Oricum, Ghiță la Telekom a fost cam fail. A fost lansat fix la începutul pandemiei și apoi nu s-a mai continuat cu spor campania. Ulterior, după ce a plecat Chief Comercial Officer-ul care avusese ideea, s-au reorientat complet spre ceea ce vezi astăzi.
nwradu(Citează)
17/11/2021 la 7:11 AM
Tăcerea nu este acord, e dintre cele mai simple principii de lege. Telekom și alții se bazează pe nepăsarea sau necunostiinta oamenilor.
Zilele astea închid un Telekom, nu îl mai folosește nimeni, și nu se poate face online, trebuie să mă duc într-o locație fizică.
Gaelex(Citează)
17/11/2021 la 11:28 AM
Telekom a primit cladirile Romtelecom subevaluate, in fiecare oras mare exista una in centru, Telekom le-a vandut si intr-un an si-a scos banii platiti pe achizitia din Romania, va amintiti privatizarea Petrom si OMV?
Telekom este varza la suport, am stat 5 zile fara internet pentru ca li s-a ars un dispozitiv si pentru reparatii a venit cineva din alt judet, apoi cei de la suport nu stiau cum sa reseteze dispozitivul.
Sa nu uitam ca anul trecut au marit pretul abonamentului de 3 ori desi au eliminat multe posturi TV, acum 3 ani cand Dancila a discutat despre taxarea firmelor de GSM deja Telekom a trimis email-ul ca se maresc abonamentele din cauza Guvernului dar legea nu a fost votata deci Teapa, forza steaua! Apoi la cateva luni Telekom ameninta cu plecarea din Romania dar cand au prezentat datele fiscale ei erau pe profit, peste Vodafone si Orange.
Telekom te fura cand renunti la abonament, iti inregistreaza cererea mai tarziu si nu iti raspund la sesizari pentru a te incarca cu inca o luna ca si abonat, romanul prost plateste fara sa faca sesizari la ANPC.
florin(Citează)
17/11/2021 la 7:38 PM
Stiai ca daca nu esti de acord cu marirea pretului, si ii suni sa le spui asta, iti ingheata pretul?
Din experienta iti spun ca a functionat. Am facut asta la a doua marire.
Valentin(Citează)