un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Opinia mea despre Black Friday 2021

19 Nov 2021  ·

GÂNDURI  ·

44 comentarii

O săptămână de la Black Friday. Iată niște impresii personale.

Majoritatea magazinelor nu sunt mulțumite de vânzările lor. Am întrebat și eu în stânga și în dreapta pe cine am știut și cam acesta a fost răspunsul: vânzări sub așteptări.

Singurii mari care și-au depășit targetul sunt eMAG și Fashion Days. eMAG estima vânzări de 615 milioane lei și s-a oprit la 609 milioane lei, în creștere față de 585 milioane lei de anul trecut. Fashion Days a anunțat printr-un comunicat o creștere cu 50% a vânzărilor față de anul trecut și 66% mai multe produse comandate de clienți, pentru un total de 90 de milioane lei fără TVA.

Iată un timelapse făcut de mine cu vânzările eMAG, filmat în dashboard-ul de presă la care am avut acces în acea zi:

Am mai văzut un comunicat Otter care vorbea de vânzări record, cele mai mari de Black Friday și de când există otter.ro, deci bănuiesc că și acolo a mers bine.

În rest, dezamăgire pentru magazine. Mă îndoiesc că vom afla date de la alte magazine, că în ultimii ani nu prea s-au mai lăudat cu vânzările lor.

De ce vânzări puține? Nu știu exact și cred că nimeni nu știe, ci doar bănuiește un cumul de factori. Unul ar putea fi teama de o criză economică. În același timp, ar putea fi exact opusul său: poate că mult mai mulți oameni au cumpărat televizoare și frigidere în 2021 atunci când au avut nevoie de ele și n-au mai așteptat Black Friday. Poate că de fapt este bunăstare.

Cum? Bunăstare? Păi se poate și asta. eMAG a raportat vânzări către 562.922 de clienți. Asta înseamnă 2,91% din populația României sau 4,45% din populația de 15-65 de ani, considerând că mai degrabă aceștia comandă ceva. Păi ce, nu sunt 2,91% sau 4,45% din români capabili să comande ce vor ei de Black Friday? Eu zic că se găsesc oricând.

Un motiv des auzit prin discuții este faptul că reducerile n-au mai părut atât de impresionante. Controlul ANPC de la Altex a speriat magazinele și i-a făcut să afișeze reduceri reale, raportate la cel mai bun preț din ultimele 30 de zile, așa că reducerile n-au mai părut la fel de mari și au alungat niște impulse buying. Să fie așa? Se poate, dar nu cred prea tare în acest motiv. Controlul ANPC la Altex a fost cu o zi sau două înainte de BF la eMAG, timp insuficient pentru ca lumea să afle de aceste lucruri. Este o bulă micuță de oameni ce află astfel de lucruri. În plus, majoritatea magazinelor erau amendate deja, iar eMAG a vândut oricum foarte bine, deci impact = mic aș concluziona eu.

Și atunci ce a fost? Nu știu, poate o saturare a pieței. Poate sunt mai puțini doritori de televizoare, SSD-uri, frigidere șamd. Este al 11-lea Black Friday, totuși; poate multe nevoi s-au rezolvat deja în trecut. Poate acum oamenii au cumpărat mai multe mărunțișuri gen scutece și detergenți, iar magazinele IT&C clasice n-au avut ce să le vândă din aceste categorii.  Uitați-vă chiar la topul eMAG de mai jos, de la final de zi: două categorii de electronice, două categorii de electrocasnice, iar în rest produse de retail general precum haine, cafea, de-ale casei, jucării șamd. Câte alte magazine oferă o experiență eficientă de shopping online pe astfel de categorii?

Ar mai putea fi și alți factori. Vânzările s-au împărțit între mai multe magazine, așa că le-a fost greu să-și depășească recordurile. Stocurile au fost mai mici, deci poate și asta a contat. Problemele de aprovizionare s-au dovedit reale.

Câteva concluzii și speranțe pentru viitor:

  • sper să se renunțe la Black Friday pornit la miezul nopții. Pur și simplu este incomod să stai la orele acelea să analizezi oferte de mașini de spălat rufe împreună cu soția.
  • marketingul și publicitatea contează. Nu întâmplător eMAG, care face reclame TV, care face BF o zi pe an, raportează în fiecare an creștere de venituri.
  • piața pare că se reorientează spre retail general și în online. eMAG din nou profită bine aici, fiind printre cei care s-au dus devreme în direcția aceasta. Nu au mare concurență în domeniu, având în vedere că Auchan, Carrefour și alții nu fac Black Friday decât pe electronice.
  • sper ca mai multe magazine să înțeleagă că degeaba fac Black Friday o lună dacă vânzările sunt mici. Mai bine 3 zile și gata, înapoi la treabă. Dacă obișnuiești piața cu reduceri peste reduceri, nu mai cumpără nimeni în restul timpului.
  • prea multe magazine s-au trezit târziu pentru Black Friday. Nu se poate să trimiți comunicate în ziua de vineri 12 noiembrie că și magazinul X are oferte sau va avea oferte.
  • eMAG este un pol în domeniu. Magazinele care pornesc BF înainte de eMAG au vânzări puține în acea perioadă pe produse care se suprapun. În același timp, să faci Black Friday la final de lună înseamnă să ai clienți fără bani.

 


Afilierea a fost slabă și ea. Pentru mine la jumătate din anul trecut. Majoritatea afiliaților zic la fel, din ce văd pe grupurile super-secrete de așa ceva:

Culmea este că eu am stat de fapt binișor în slăbiciunea mea. Văd prin topuri site-uri cu trafic de 5 ori mai mare decât acesta care au avut 3 ori mai puține comisioane decât mine.

Asta deși 2Performant raportează creștere față de anul trecut:

Iar Profitshare încă nu a făcut publice astfel de date.

2Performant pare însă bine plasat să câștige din mutarea atenției cumpărătorilor spre retailul general, cu mai multe magazine mari de acest tip.

Și în afiliere s-ar părea că veniturile s-au împărțit altfel în acest an: mai mici pentru fiecare afiliat în parte, dar cu mai mulți afiliați înregistrând venituri. În partea cealaltă a extremei, la top, vreo doi afiliați au rupt, sunt în total altă ligă. Statisticile de mai jos sunt din perioada 27 septembrie și până astăzi și puteți vedea că un afiliat deja a trecut de 100.000 de euro comisioane proprii, iar altul se apropie de 80.000 de euro:

Nu știm cât au investit ei în promovare pentru aceste comisioane și ce ROI au, desigur, dar rezultatele tot impresionante sunt.

De ce această scădere generalizată? În cazul eMAG, bănuiala mea este că are legătură cu noile setări de privacy din iOS. De exemplu, anul trecut 16% dintre comisioanele mele în zilele de Black Friday la eMAG s-au înregistrat din aplicația de iOS a magazinului. În 2021, ponderea a scăzut la 1,4%. O scădere de 12 ori! Probabil că motivul este acel Do Not Track integrat în iOS și nu degeaba se plângeau și alte mari companii de asta.

Multe alte magazine au aplicație de mobil, dar fără vreun tracking în ea. Elefant este un astfel de magazin și vinde bine. Answear este un alt exemplu bun. De Black Friday ofereau 10% discount suplimentar dacă instalai aplicația de mobil și comandai din ea, dar asta elimină toate eforturile afiliaților.

Alte motivele bănuite ar fi aceleași ca mai sus: ANPC x Altex a speriat diverse magazine care n-au mai afișat reduceri mari și deci clienții n-au cumpărat; reașezarea pieței spre comenzi mai mici, de-ale casei, care atrag și comisioane mai mici; interes mai mic pentru Black Friday, după cum mi-a arătat cineva în Google Trends față de anii anteriori șamd. Iată graficul de căutări pe ultimii 5 ani:

asus s5507

    44 comentarii

  1. În bula mea nu prea mai pune nimeni botul la păcăleală asta de Black Friday.

      (Citează)

    • Corect!
      Le-a luat 11 ani de munca asidua “marilor businessuri” romanesti ca sa ingroape si conceptul asta.
      Nu ne dezmintim!

        (Citează)

    • @Tom, conceptul de Black Friday din Romania a fost creat de business-urile romanesti. In SUA, Black Friday reprezenta vanzarea produselor iesite din gama cu o reducere substantiala pentru a elibera rafturile magazinelor si depozitele.
      Si nu inteleg ca inseamna ca au distrus conceptul, cand Emag, cel care a promovat Black Friday in Romania a avut vanzari mai mari decat in anii precedenti.

        (Citează)

  2. Ani întregi de preturi umflate și ulterior reduse astfel încât să ajungă totuși peste nivelul de peste an? Preț Recomandat de Producător cu mult peste cel cu care se vinde in mod normal articolul respectiv? Praf in ochi aruncat clienților? Reduceri fabuloase care totuși nu sunt așa de fabuloase? Țeapă? Încep să se vadă rezultatele. Cu alte cuvinte, ce semeni aia culegi.

      (Citează)

  3. Nu stiu ce Politehnica ai facut tu, dar la ASE-ul meu 609 < 615 deci eMAG nu a depasit nici un target.

    Daca anul trecut cheltuiam peste 4000 de lei intr-o singura comanda (tv-ul si un hard de laptop), anul acesta am cheltuit deocamdata cu ~25% mai putin in de 4x mai multe comenzi:
    cadoul pentru sor'mea
    cadoul pentru maica'mea
    fapta buna pentru animalute
    OneBlade si produse de curatare, DIY pentru mine

    BF-ul de Amazon inceput azi nu are mai nimic tentant pentru mine, desi au oferte bunicele la Kindle (am deja 2, parca as vrea noul model Paperwhite), telefoane (dar nu mai ieftin decat A52s-ul de la Altex), SSD-uri Crucial.

      (Citează)

  4. Eu de vreo 3 ani cumpar doar detergenti de toate felurile, filtre pentru cana, cafea si daca se nimereste anul cauciucuri. In mare parte produse la care stiu preturile si pe care le folosesc pe parcursul anului. La nimic din ce urmaream eu ca optional sau moft nu au fost reduceri substantiale. Daca-mi da -10% pentru ceva din categoria moft nu ma deranjez. Am cumparat cand a fost nevoie pe parcursul anului. Rasfoind ofertele, unele chiar mi s-au parut jenante: vodafone vindea filtre de aer in rate daca luai si-un abonament, pcgarage avea si reduceri de 1%, elefant avea preturile mai mari la electrocasnice si carti, emag avea un PRP fabulos de mare(a luat amenda doar pentru ca nu specificau ce-i PRP-ul). Oricum seful ANPC si-a primit pedeapsa pentru amendarea Altex and co fiind demis aseara de Citu dupa ce la inceputului anului tot el la pus in functie. Poate s-a uitat urat, o fi facut el ceva. Per ansamblu ma bucur ca magazinele au vandut mai putin. An de an nu patea nimeni nimic daca bagau -50% off cand defapt era fake price. Acum, odata cu amendarea Altex facuta destul de public au avut timp sa modifice rapid. Asta s-a vazut in vanzari cand impulse buying-ul generat de reducerile fabuloase a scazut.

      (Citează)

    • Seful ANPC a fost demis dar fix cel care a condus actiunea impotriva Altex si a magazinelor fizice si online a fost promovat si este noul sef.

      Greu cu gandirea logica, greu, greu de tot.

        (Citează)

    • @230v, si in anii trecuti existau reducerile astea penibile de 1%, dar nu le vedeam noi atat de clar pentru ca le mascau in pret dublu cu reducere 50%.

        (Citează)

  5. Pe noi alta grija ne f…. cand faci give away-ul de 400 scutece marimea 2? 😍

      (Citează)

  6. Pai daca toti ati avut venituri mult mai mici din afiliere si emag ar fi principalul magazin, poate ca cifrele de vi le arunca voua in dashboardul ala nu reflecta realitatea. :)

      (Citează)

  7. 609 e peste 615? Si se mai mira lumea ca ai luat prea multe scutece.

      (Citează)

  8. S-au vândut bine detergenții. Emag m-a liniștit spunând ca sigur vin dupa 26. Bag seama faca le ia doua săptămâni sa îl livreze detergentul ăla nici măcar nu era produs pe 12.
    In altă ordine de idei Emag nu a atins targetul. Pe unde am mai dat eu cu sapa era motiv de tristețe cu pus cenușă în cap

      (Citează)

  9. Gaelex:
    Seful ANPC a fost demis dar fix cel care a condus actiunea impotriva Altex si a magazinelor fizice si online a fost promovat si este noul sef.

    Greu cu gandirea logica, greu, greu de tot.

    Average Joe-ul vede strict ce am vazut eu. Nu am facut investigatii sa vad cine a fost sefu’ la campanie. Din punctul de vedere al cetateanului simplu asta vezi. Altex amenda => Sefu ANPC dat jos. Geniule.

      (Citează)

  10. Opinia e unanima printre cunoscuti. Au fost oferte slabe anul asta, plain and simple. Poate si faptul ca lumea se asteapta sa primeasca facturi foarte mari la gaze si curent conteaza.

      (Citează)

  11. Cate televizoare poate sa isi ia un om? Daca ai nevoie de un produs in primavara – stai si astepti pana la black friday? Cate din reduceri sunt pe bune? Cate dintre ele sunt la produse “de succes” si cate la produse care “nu se vand”?

    Cred ca ideea s-a cam fasait.

      (Citează)

  12. Magazinele alea care spun ca sunt nemultumite de vanzari, la ce se refera mai exact?
    – Au avut vanzari mai mici decat in anii precedenti?
    – Sau au avut aceleasi vanzari, dar se asteptau la o crestere anul acesta?

    Asa si Emag pot spune ca sunt nemultumiti pentru ca nu si-au atins targetul estimat, dar au avut oricum vanzari mai mari ca niciodata.

      (Citează)

  13. Anumite magazine micuțe, de nișă, au avut reduceri bunicele, doar că trebuia să știi de ele și să fi urmărit preturile de-a lungul timpului. eMag ar trebui sa anunțe câte vânzări a avut abia după perioada de retururi, iar retururile sunt multe. Cred că piața s-a mai maturizat și oamenii nu mai sunt atât de ahtiați să cumpere cu nemiluita.

      (Citează)

  14. Eu am cumparat televizor si soundbar acum cateva saptamani, inainte de Black Friday, folosind niste mici reduceri. Acum, de BF, pretul e acelasi cu cel pe care l-am platit eu atunci.

      (Citează)

  15. O parte din vina tot magazinele de genul Altex o poarta. Atunci cand ai blackfriday de primavara, de pasti, de vara, de Sf. cutare, pai cand vrei sa faci bf ala mare pe an, nu te mai baga multa lume in seama.

      (Citează)

  16. Situatia BF din acest an a fost influentata de niste chestii simple, dar care adunate au schimbat un peisajul:
    1. ANPC a intrat peste Altex pentru ca deja ei au dus conceptul reducerii la absurd prin campaniile facute. Cred ca Altex este singura companie de retail din lumea asta care are intotdeauna, dar intotdeauna reduceri. La atatea reduceri cum mai faci profit?!
    2. Lumea si-a cam cumparat tot ce avea nevoie acum ceva timp, iar multe produse au un ciclu de viata decent si nu se strica in 2-3 ani. Daca vorbim de electrocasnice situatia este simpla cine a cumparat si-a luat cand a avut nevoie nu a asteptat BF, iar daca vorbim de asa-zisele gadgeturi reducerile sunt prea mici si dau mare bataie de cap cumparatorului. Pe langa asta foarte putini isi schimba laptopul,telefonul,tableta odata ce noul model a aparut si pe langa astea inovatia aici sta pe loc.
    3. In acest moment exista un blocaj logistic la nivel mondial si o criza de chipuri. Chestia asta se reflecta indirect in niste preturi mai mari la anumite produse, respectiv o durata mai mare de livrare. Lucrul asta a impactat pretul si implicit marja de reducere pe care o puteau aplica magazinele. Aici trebuie mentionat si observatia unui sef de prin eMAG, care a spus clar ca preturile vor creste si ca daca vrei o reducere reala BF e cam singura zi din an cand o s-o si simti. Nu stim daca se referea la aceste probleme, dar trendul este de crestere al preturilor.
    Per ansamblu companiile mari au iesit decent, insa boomul din anii anteriori a cam disparut si este clar ca anumite companii trebuie sa-si schimbe strategia de marketing. Pe langa asta marketingul asta al reducerilor incepe sa devina obositor si mai mult lumea incepe sa devina un pic mai constienta de pret pentru ca vremurile se schimba. Si cred ca ne aflam la o rascruce privind BF si poate ca e timpul fie sa-l abandonam, fie sa-l facem cum este si la american o zi in care magazinele fac lichidare de stoc si aia este.

      (Citează)

  17. Andrei G:
    @Tom, conceptul de Black Friday din Romania a fost creat de business-urile romanesti. In SUA, Black Friday reprezenta vanzarea produselor iesite din gama cu oreducere substantiala pentru a elibera rafturile magazinelor si depozitele.
    Si nu inteleg ca inseamna ca au distrus conceptul, cand Emag, cel care a promovat Black Friday in Romania a avut vanzari mai mari decat in anii precedenti.

    Eee, daca stii tu ca asta e conceptul in NA, noi astia care am trait pe acolo ce d-zeu sa mai zicem!
    Ce spun eu nu e o noutate si se aplica incl acestui concept:
    Nu am ‘creat’ nimic. Am copiat un concept fara sa intelegem istoria din spate, l-am aruncat in piata, l-am abuzat si golit de continut in decursul timpului pana n-a mai ramas mare lucru din el. Si ne miram de ce oare incepe sa nu mai aiba aderenta?! Chiar, oare de ce?

      (Citează)

  18. Detergenti am luat la pret mai bun din kaufland si de la altex. De la emag am luat cafea, rom si alte maruntisuri. Efectiv maruntisuri ptr casa.
    Cea mai mare cheltuiala am facut-o pe un tv, culmea la orange. Cel mai bun pret, desi nu e specialitatea lor pe partea de electrocasnice.
    In rest, cum au zis multi, reduceri fictive sau prea mici ca sa merite deranjul,mai ales ca urmeaza nebunia curierilor.
    La emag am o comanda de 340 lei, data de blecfraidei cu estimare de livrare 26 noi. Pai ce-ai facut bobita, se evapora romu pana atunci.

      (Citează)

  19. Pentru mine motivul principal a fost scumpirea produselor. Lucruri cumparate sau in wishlist din 2020 sunt mai scumpe acum. De BF nu am avut nimic redus semnificativ in wishlist. Am luat totusi un powerbank Anker , ca era vandut de emag si nu de re seller. Funny thing: comanda de BF a stat in status plata acceptata pana ieri seara cand am anulat o. Am comandat miercuri acelasi produs tot de la emag, cu 60 lei mai scump , a ajuns comanda a doua zi…

      (Citează)

    • Fix asta. Peste tot unde m-am uitat sa cumpar ceva, pe pricy imi arata clar cum fie niciodata acel produs nu a fost la acel pret (asta din ce imi dau seama inseamna e ca lumea nu prea a interogat aplicatia legat de acel produs si pretul nu a fost actualizat suficient de des) , fie cum pretul a fost umflat cu mult, in urma cu o luna si un pic.

        (Citează)

  20. Eu cred ca lucrurile stau cat se poate de clar:
    In afara de eMag, Finestore, BestValue, Nespresso, Aboutyou si poate inca 1-2 magazine online, toti si-au batut joc si au manelizat conceptul.
    Altex este exemplul tipic in acest sens si chiar dau cu bata in balta si mai tare precizand intr-un comunicat oficial ca n-au cum sa fie corecti.
    Eu zic ca e “bine. Bine de tot.

      (Citează)

  21. Dacă lumea cumpără și se bat toate recordurile -> sunt oamenii proști. Dacă nu cumpără, sunt cumpătați, dar sunt magazinele de vină, cică trebuie să-și schimbe marketingul. Lol, zic.

    Văd că sunt mulți care urmăresc prețuri tot anul, nu sunt mulțumiți că sunt reduceri tot anul, iar de BF nu sunt reducerile destuld e mari. Aș vrea să văd și eu, așa bărbătește, cât ar trebui să fie reducerile: 30%, 40%, 50%, 100%, să știm o treabă. Cine face tot timpul astfel de calcule nu e afectat de minus căt zice magazinul că e la reducere.

    Prețuri bune de BF au fost în fiecare an la diverse produse, acum depinde și de nevoi, că dacă nu vrei/nu-ți trebuie degeaba are reducere. Inclusiv cascadoriile alea cu o sută de euro aifonul sau 10 lei mașina de spălat, dacă erai destul de bătăios probabil te-ai ales cu ceva. Când mi-am luat eu PS4 Pro (2017 parcă), prețul era 1850-2000 de lei în timpul anului – la eMag a fost 1400 iar la Altex 1700, adică un preț ok. Eu n-am prins la eMag, că nu mă trezesc eu mai devreme doar pentru că e BF, dar a fost. Ăsta e un exemplu, în alți ani au fost TV-uri, telefoane sau alte prostii.

    Prețuri bune prinzi când urmărești piața, n-o să pice niciodată din cer, indiferent de ce culoare are vinerea.

      (Citează)

  22. Unul din motivele principale, cel putin pe piata PC este ca nu a mai aparut nimic nou si mai performant ca in trecut, iar ceea ce a aparut nu se gaseste la preturi decente.
    SSD-urile abia abia au ajuns la pret decent pentru 1TB
    HDD-urile Nu vor in ruptul capului sa scada sub 100ron/TB si lumea inca se multumeste cu capacitati de 2TB -4TB.
    Procesoalrele – AMD ce a mai obligat Intel sa mai creasca performanta, dar inca nu merita sa schimbi un PC cu I7 de acu 4-5 ani cu ceva nou.
    RAM: asta parca si-a revenit la preturile de acu 4-5 ani, dar nu are cum sa traga piata dupa el
    Placile video: Au preturi SF

    Ceva asemanator se intampla si pe piata de telefoane. Pretul Flagship-urilor a crescut enorm si multi se gandesc de 2-3 ori inainte sa mai cumpere ceva nou. Cand flagship-ul era 2-3000RON si mergea ok 3-4 ani daca mai stateai un an cu el economiseai un 750ron. Acum cu flagship pe la 6-8000 (nu stiu exact preturile dar acolo cred ca ajung cele foldable) daca amani un an achizitia deja castigi un 1500+ RON. Cam jumate din cat te asteptai sa fie un flagship.

      (Citează)

    • Legat de PC-uri, ce merită sau nu e relativ. Pentru home use, dacă PC-ul de 5 ani rulează ce ai tu nevoie normal că nu merită să cumperi componente noi. Din punct de vedere al performanței și al îmbunătățirilor în ansamblu, merită să schimbi complet un PC/laptop după 4-5 ani. La procesor, chiar și Intel, ai 30-40% în plus viteză/eficiență, ceea ce e semnificativ, iar la video nici nu mai vorbesc. Deja după 4-5 ani poate și merită să schimbi o placă de bază chiar și numai pentru porturi, dacă ai periferice noi/mai multe. Dar da, acum poți spune că poți folosi un PC mai mulți ani, mai ales pentru acasă.

      Prețurile la plăci video n-o să scadă semnificativ doar că vine BF.

      Telefoanele de acum au alte finisaje și fac mai multe decât cele de acum 5 ani. Doar procesarea foto-video e la alt nivel și e normal să crească și costurile. Inclusiv stocarea, treci de la 16-32 GB la 256 sau 512, ceea ce nu e puțin. O să mai crească prețurile pentru unii vor camere sub ecran, tot felul de ecrane care se îndoaie, plus taxele care se vor impune electronicelor pe motiv de poluare. Lumea va trebui să se obișnuiască să cumpere mai puțin și bun în loc de mult și prost.

        (Citează)

  23. eu sunt usor dezamagit de livrare, ofertele nu ma asteptam sa fie stralucite. Nu am aspart banii aiurea, am cumparat ce aveam real nevoie:
    – 4 comenzi plasate de BF in intervalul 07:25 – 07:40 din care 1 (roborock s6) livrat a doua zi; restul (prize smart / gel de dus bebe) inca asteapta procesarea, estimare 26 Noiembrie. Am platit fie card ordline fie cu card cadou.
    – in weekend am mai comandat o tastatura resigilata (ce nu aparea pe site in ziua de BF) + prize smart, ce mi-au fost livrata in 2 zile, adica mai repede decat cele de BF.

    #Brasov, #EasyBox

      (Citează)

  24. “Singurii mari care și-au depășit targetul sunt eMAG și Fashion Days. eMAG estima vânzări de 615 milioane lei și s-a oprit la 609 milioane lei.” – Pai cum au depasit targetul?

      (Citează)

  25. Ar mai fi o categorie, dar o eviti: magarii facute de magazine care au facut publicul sa se reorienteze.
    Emag a inceput acum cativa ani cand a furat startul cu o saptamana, apoi cu o alta saptamana, doar ca sa ia fata Altex si sa isi cheltuie clientii banii. De atunci Altex vrea sa dilueze brandul asta “black friday” tinandu-l o luna si se pare ca le iese.

    In continuare, la BF-ul asta, emag a dat-o cu “produsul nu mai e in stoc” ca dupa cateva ore sa apara iar in stoc. Serios? A ajuns vaporul tocmai acum?

    Reducerile de la preturi umflate – astea erau practicate de toata lumea dar brusc, anul asta emag nu a mai facut asta iar toti ceilalti au luat amenda pentru asta. Ca si cum ar fi stiut dinainte.

    Si in final, un motiv care nu are de-a face cu magazinele: Tehnologia a evoluat atat de mult incat evolutia de la un an la altul nu mai e atat de mare. Acum cativa ani schimbai telefonul la un an sau doi pentru ca diferenta era uriasa: iphone 4s vs iphone5, Samsung s4 vs s5. La laptopuri la fel: apareau procesoarele Intel U care consuma putin, apareau ultrabookurile – astea merg la fel de bine si in ziua de azi, nu ai motiv sa le schimbi.
    SSD-urile s-au ieftinit de mai demult si toata lumea care avea de schimbat un HDD cu un SSD a facut-o deja.
    Televizoare: Cine a aruncat CRT-urile acum 10-15 ani si si-a luat un LCD de prima generatie l-a schimbat deja cu unul mai bun. FHD 1080p e suficient.

      (Citează)

  26. Să spună eMag și FashionDays câți bani au băgat în reclamă (sunt sătul de reclama de la TV a FashionDays și eMag a avut suficient de multe reclame, dar nu la nivelul FashionDays). Eu vreau doar ca vânzătorii să nu mai abuzeze de numele Black Friday (deși sunt slabe șanse). Cred că mulți sunt sătui de multele Black Friday de la noi. Eu personal nu am vrut să cumpăr nimic, dar am văzut un HDD de NAS Seagate la cel mai mic preț (urmărit luni la rând, poate chiar 1 an) și l-am cumpărat în 12 rate ca să nu simt suma atât de mult. Am mai văzut o tendință a unora de a comenta la link-urile de afiliat. Aparent unii cred că munca depusă de tine și de alții e bună, dacă e gratuită și că un link de afiliat e prea mult pentru ei.

      (Citează)

  27. 230v: Average Joe-ul vede strict ce am vazut eu. Nu am facut investigatii sa vad cine a fost sefu’ la campanie. Din punctul de vedere al cetateanului simplu asta vezi. Altex amenda => Sefu ANPC dat jos. Geniule.

    pai tocmai asta e problema. vezi un titlu amarat si ti-ai format o parere pe care o impartasesti cu maxima siguranta pe unde poti. nu e nicio diferenta intre asta si vaccinul cauzeaza autism.

      (Citează)

  28. Si inca un lucru … Multi au primit salarul la 15.11. Poate si asta a afectat …

      (Citează)

  29. Intrebarea mea e: luna de dinaintea Black Friday cum a fost din pdv al vanzarilor pentru Emag si restul lumii ? Ca asa e usor sa ne uitam doar la recorduri peste recorduri.

      (Citează)

    • O posibilă explicație ar fi faptul că oamenii au învățat să salveze preturile cu ceva timp înainte și iau decizia achiziției cînd vad prețul de BF. Nu e reducere, nu cumpără. Eu aveam in plan un OLED seria A1, că e suficient, nu poate fi justificat prețul seriilor B și C decit prin prisma monopolului, take it or leave it. Și prețul pre BF era bun, ~3500/4000 pentru cele două dimensiuni, 48/55 inch. Nu m-am aruncat la lansare, cînd era un pic mai mic parcă, au fost și niște reduceri crazy days la eMag. Așa că dacă prețul era fix ăla pre BF, luam, altfel nu. Și prețul chiar a fost redus, 3300/3500. Am luat modelul de 48, că nu prea încăpea cel de 55 pe comoda mea, trebuia să modific ceva aranjament al unor corpuri suspendate pe perete. Anul trecut mi-am luat monitor pentru lucrat acasă, am prins modelul preferat redus un pic la preț. Altceva nu iau de BF, detergent, mîncare, conserve, iau cînd am nevoie, cît am nevoie. Nu vad de ce as cumpăra 10 cutii de detergent reduse cu 5 lei, cînd folosesc o cutie la trei uni.

        (Citează)

  30. Curios ca emag nu a avut genul de produse telefon la 150 ron, televizor la 300 ron.
    Puteau sa aiba cateva sute de bucati care s-ar fi vandut in cateva secunde, insa tinea lumea interesata sub iluzia reducerilor.

      (Citează)

    • Apropo de meseriasii de la emag, au reusit ca o comanda de 11 produse marunte, s-o imparta in 10 livrari diferite. Pacat ca am platit, ca altfel le dadeam jet direct. Acu sa vad cum reusesc eu sa ma intalnesc cu 10 curieri.
      Oricum adio plata inainte. Doar ramburs de acum. Si doar daca vine comanda asa cum am dat-o, adica o comanda o livrare. O sparge in mai multe bucati, papa.

        (Citează)

  31. deci vanzarile au fost mai mari, dar sub asteptarile lor, pai atunci intrebarea se rezuma in felul urmator: ce investitii au facut ei/ce efort au depus pentru a ajunge la aceste cifre si ce au primit in schimb.

      (Citează)

  32. Radu, se inregistreaza comisioane la eMAG pentru comenzile plasate in aplicatia Android?

      (Citează)

  33. Blackskull:
    Apropo de meseriasii de la emag, au reusit ca o comanda de 11 produse marunte, s-o imparta in 10 livrari diferite. Pacat ca am platit, ca altfel le dadeam jet direct. Acu sa vad cum reusesc eu sa ma intalnesc cu 10 curieri.
    Oricum adio plata inainte. Doar ramburs de acum. Si doar daca vine comanda asa cum am dat-o, adica o comanda o livrare. O sparge in mai multe bucati, papa.

    Vezi si partea buna a lucrurilor, o sa ai cutii goale pentru tot anul. Daca vinzi prin olx sau trimiti colete.

      (Citează)

  34. Treaba asta cu livrarea pana la 26.11 la emag cred ca e chestie de marketing. Daca chiar ai nevoie de produse acum, anulezi comanda cu preturi reduse si faci alta care vine a doua zi. In felul asta emag are mai putine pierderi din produsele vandute reduse. Daca ai timp sa aatepti, banii sunt blocati, produse similare nu vor mai fi cumparate de la concurenta, poate pot negocia cu furnizorii preturi mai mici.
    Anul trecut s-au laudat cu marele depozit, azi nu pot trimite un colet decat dupa 2 sapt.
    Ceva e fishy

      (Citează)

  35. O să scriu și aici ce am zis în perioada ”Black Friday-ului românesc”:

    Americanii: inventează Black Friday
    Românii: preiau conceptul și îl transformă într-un ghiveci orientalo-balcanic. 🤦‍♀️
    E Black Friday toată săptămâna, toată luna, avem pre-Black Friday, Zilele Black Friday, ba chiar și Black Friday de vară.
    În fiecare toamnă, eMAG dă “ora exactă” în materie de Black Friday, în sensul că alege o dată și toate celelalte magazine online se raliază. Iar influencerii anunță cu emfază, de parcă ar fi popa la biserică: anul acesta, Black Friday pică pe 12 noiembrie!
    Și pare că nimeni nu își dă seama cât de ridicoli suntem.

      (Citează)

    • Sunt de acord cu tine, la noi s-a diluat conceptul de Black Friyda. Trebuie să cumpărăm cu cap, să urmărim produsele. Partea nasoală este că mulți cumpără pentru că ei știu că produsele sunt la reducere în singura zi importantă din an și nu este așa pentru tot ce afișează ei că e la reducere.

      Spre exemplu, vinerea trecută de Black Friday la Amazon am găsit reduceri reale la niște SSD-uri cu viteze mari de scriere și citire (nici unul nu era sub 190 de euro pentru 1 TB). De-abia aștept să ajungă Amazon oficial în România, deși cred că nici Amazon nu e cea mai bună alternativă, dar măcar acolo nu avem zeci de Black Friday.

        (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus