►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Cele de mai jos sunt ofertele trimise de brokerul meu pentru RCA la mașină:
În primul rând, nu știu de ce un broker ar mai vinde Uniqa dacă are un comision de doar 1% pentru vânzător. Înțeleg că poate clienții vor spune “dar Uniqa nu aveți, că am înțeles că au prețuri bune”, dar nu cred că merită efortul de a face gesturile și procedurile de vânzare pentru un comision de 1%, adică 6,18 lei în cazul de mai sus.
Am luat Omniasig, ca și în trecut, împreună cu continuarea casco tot la Omniasig. 634 de lei am plătit pe RCA. Am căutat în emailurile vechi: anul trecut am plătit 352 lei pe RCA, iar în 2019 am plătit 384 lei. Asta înseamnă un sistem nesustenabil de asigurări RCA: la un moment dat vine un crash, se dau niște falimente, piața se reașează pe noile prețuri. Ghinion că vremea să închei un RCA a fost după această bornă, nu înainte.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
18/11/2021 la 7:02 AM
Ce broker ai?
Nici eMAG nici pint.ro nu lucrează cu atit de mulți.
M-ar interesa și pe mine…
Misu(Citează)
18/11/2021 la 8:03 PM
alma-broker.ro
Partener Premium
MILLENIUM INSURANCE BROKER
Mi i-a recomandat nashu_mare cândva și am rămas la ei de atunci pentru că au avut prețuri bune, îmi aduceau asigurarea când era obligatoriu să ai hârtia oficială, plătesc prin transfer bancar și îmi aduc aminte anual că expiră sigurările.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 7:46 AM
La câte mașini sunt pe străzi ar trebui sa fie mult mai mult. Și impozitul.
Ma gândesc ca dacă adunate ar fi măcar 10.000 lei n-ar mai avea toți câte doua, trei mașini.
Okochea(Citează)
18/11/2021 la 8:46 AM
Si ai primi tot nimic de banii aia mai mulți.
Mașina reparată pe RCA luna trecuta -> păgubitul primește scrisoare că firma de asigurări nu poate accepta plata reparațiilor. Ok, de ce primește păgubitul asta și nu vinovatul? Ăștia încasează mai mulți bani și tot țepe încearcă să dea. Aici e problema. Ți se repară mașina după 6 luni și apoi încearcă să ia banii de la tine, care aveai mașina parcată. Ce căcat e asta?
Impozite mai mari = mai mulți bani care se pot fura. Lăsați, nu e nevoie.
Iei un 2.5 de 190CP și plătești dublu tot față de 2.0 cu 250CP, plm de logică.
Teniescu(Citează)
18/11/2021 la 9:39 AM
Primesti aer mai curat.
Louis(Citează)
18/11/2021 la 10:25 AM
@Louis: maxim se intampla aer mai curat, ca n-o sa il faca nimeni din banii aia pe care ii dai pe impozit. aia in continuare se duc aiurea.
eu nu primesc nimic ca am platit cateva mii de euro in plus ca sa imi iau benzina euro6 si nu diesel euro5. impozit si asigurare platim amandoi la fel pe un 2.0. si ghici ce, amandoi o sa respiram aerul ala, nu fiecare pe al lui, doar ca celalalt mai are cateva mii de euro in plus in buzunar. misto afacere, m-au incurajat maxim, mai facem.
Teniescu(Citează)
18/11/2021 la 6:24 PM
@Teniescu, cel care este vinovat de accident nu are de ce sa primeasca scrisoare ca nu se accepta reparatia masinii pe care a lovit-o. El plateste un RCA tocmai pentru a se feri de astfel de probleme. RCA care este aprobat de ASF.
@Okochea, daca vor creste taxele si impozitele la masini, vor creste si costurile de calatorie cu transportul in comun si, facand un calcul, o sa ajungi la aceeasi concluzie ca este mai rentabil sa detii o masina. Deci numarul de masini pe sosele, va ramane relativ constant (poate sa scada cu maxim 10%), dar toata lumea va plati mai mult.
Andrei G(Citează)
18/11/2021 la 7:26 PM
Numărul de mașini se poate limita mult mai bine prin creșterea taxelor și creșterea prețului parcării, în paralel cu stoparea parcării pe iarbă. Măcar acești bani ajung la stat, îi poate folosi pentru ceva util cetățenilor.
Dacă crește RCA și asiguratorul ia mai mulți bani deși 90% dintre șoferi nu fac accidente, câștigul este al asiguratorului și atât.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 7:54 AM
Nu știu mașină din dotare, dar, dacă mă întrebi pe mine, pare un preț rezonabil ce vad mai sus. N-am înțeles și nu înțeleg un preț mic, sau exagerat de mic cu milioane de clienți și probleme in a deconta reparațiile.
La fel cum nu am înțeles decalajele de peste 700-900 între diferiți asiguratori. Totodată ceva pe acolo câteodată nu funcționează cum trebuie sau sunt chestii făcute intenționat. Acum 4-6 ani pe vremea când aveam 26-28 ani, forțat de împrejurări cu o mașină de maxim 12-13 mii noua când a ieșit pe poarta fabricii in 2006, m-am trezit brusc cu o poliță de la 1700-1800 lei in sus, poate și mai bine în condițiile în car in 8 ani nu aveam nici o dauna iar ăla căruia abia i se usca adezivul pe permis și deținea un autoturism plătea la fel. Să nu mai zic că un părinte sau un pensionar care fără ochelari nu reușea să citească ceasurile din bord și să numai zic de reflexe ori altceva, plătea între 200 și 400 lei pe an pentru aceeași masina. unde pui că o dauna minora ștergea 15-20 ani lejer la contribuție la preț de nimic.
Bighi89(Citează)
18/11/2021 la 6:38 PM
@Bighi89, cand discutam de RCA nu are nici-o relevanta valoarea masinii pe care o conduci. Importanta este doar valoarea potentiala a daunelor pe care le-ai putea provoca.
1. Suma de 1700-1800 este putin cam mare. Ma refer ca se gaseau cu siguranta si polite mai ieftine, dar probabil tu ai ales una de la o companie mai “serioasa”.
2. Indiferent de vechimea permisului tau de conducere, daca nu ai avut pana atunci nicio masina pe numele tau, istoricul porneste de la clasa bonus malus B0. Societatile de asigurare nu au de unde sa stie ca tu ai mai condus anterior timp de 8 ani sau este prima data cand te urci la volan.
3. Statistic, pensionarii aia care abia reusesc sa citeasca ceasurile din bord, produc mai putine accidente decat tinerii cu reflexe bune.Asta-i realitatea.
4. O dauna (minora sau majora) nu sterge 15-20 de ani de contributie, sterge doar 2 ani. De exemplu daca ai clasa B2 si ai facut un accident, ajungi la clasa B0.
Andrei G(Citează)
18/11/2021 la 7:27 PM
@Bighi89: da, din câte știu și eu, RCA-ul nu depinde de valoarea mașinii, ci de istoricul tău ca șofer și vârsta ta.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 8:00 AM
eu am avut noroc ca am facut rca-ul prin iunie cand platit ~750 lei, daca mi-as face acum m-ar costa ~1500 lei, sper ca pana la anul sa mai scada.
nu stiu daca sumele de acum sunt mai aproape de realitate(sustenabile) dar as prefera o reducere mai buna pentru acele praguri de Bonus-Malus ca cei care fac accidente des sa se gandeasca de N ori inainte de a mai fi viteji si cei care nu au avut accident niciodata sa platesca mult mai putin
lupy(Citează)
18/11/2021 la 7:27 PM
Dar cum ai ajuns la astfel de sume? Ce clasă BM ai?
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 8:07 AM
Clio 1.5 dci. Ultima data am dat pe 3 luni 120 lei. Acu e 350.
Moto 650 cmc, pe 6 luni – 85 lei in vara. Ultima data doar o luna (oct) 70 lei. Fara decontare directa ambele.
Ai masina, platesti, aia e. Doar ca scumpirea a fost prea brusca si prea mare.
Blackskull(Citează)
18/11/2021 la 8:22 AM
Nu mai renteaza pe o luna. Din ce am vazut la mai multi, pretul pe o luna e mai mult de 50% din pretul pe 6 luni. Cel mai ieftin per total iesi cu asigurarea pe un an intreg
Mario(Citează)
18/11/2021 la 7:28 PM
Așa este la un crash.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 8:18 AM
Motor 3 litri, am plătit în primăvara 1200 lei. Permis de 8 ani, vârsta peste 30 de ani, un mic eveniment acum 2 ani, clasa b0. Simularea îmi spune ca cea mai ieftina poliță RCA este 1800 lei. Creștere de 50% în condițiile în care în primăvara am plătit cu 100 de lei mai mult decât în 2020.
Petru(Citează)
18/11/2021 la 9:19 AM
Dap, anul trecut am plătit 650 lei, anul acesta 1333. Ieri am luat asigurarea.
Cerut ofertă la broker, comparat cu 3 site-uri (inclusiv eMag, de unde am deja polița actuală). Cel mai mic preț e 1333 peste tot, mai mult decât dublu.
Diesel, 2.0L, 28 de ani. Cele mai dulci cifre pentru asigurători în perioada aceasta.
Bogdan(Citează)
18/11/2021 la 9:20 AM
Eu am platit RCA-ul acum 2 zile, un Duster 1.5 dci din 2020, bonus malus B8, am platit 530 de lei fata de anul trecut cand am platit 477. Am avut noroc, mi se pare ok.
Andrei(Citează)
18/11/2021 la 7:30 PM
Da, pare ok. La ce asigurator ai încheiat? Văd că puteam și eu cu 520 de lei, dar mă feresc de Euroins.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 9:34 AM
Ce clasa B/M ai? Am platit 1200 lei la Omniasig, masina are 5 ani de la prima inmatriculare, prim proprietar, nici un eveniment casco/rca
Misu(Citează)
18/11/2021 la 6:48 PM
Daca ai pornit de la clasa B0 acum 5 ani, inseamna ca ai ajuns la B5 acum, deci platesti 75% din valoare de lista. Daca ai fi avut B8 cum are Radu, ai fi platit doar 50% din valoarea de lista, adica suma de 800 de lei.
Andrei G(Citează)
18/11/2021 la 7:29 PM
@Misu: eu am B8, se pare.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 9:55 AM
I-am luat maicamii acum 2 saptamani, de la 410 lei acum un an la 780 acum. Ford 2006 1,6. Eu trebuie sa reinnoiesc in primavara, ma astept la un 1200 lei de la 450.
Ce vad la tine e chiar ok :))
Robert(Citează)
18/11/2021 la 10:16 AM
La tine e chiar ok.
29 de ani, logan cu motor de drujba (1.0). Anul trecut 460 de lei. Anul asta 1350, cel mai ieftin.
Andrei(Citează)
18/11/2021 la 12:05 PM
460 la city, nu?
barto(Citează)
18/11/2021 la 1:11 PM
Bineinteles. Pentru problemele mele, am casco.
Dar Asirom si GRAWE erau tot pe acolo, deci daca urmeaza un raspuns despre cum m-am complacut in aceasta situatie si trebuia sa fac RCA la Tiriac ca sa sustin piata asigurarilor, te rog sa nu.
Andrei(Citează)
18/11/2021 la 10:26 AM
Acuma e momentul de furat, politicienii fura, asiguratorii fura, eon fura, primariile fura, spitalele fura, epoca de furat.
Andrei(Citează)
18/11/2021 la 10:29 AM
Mă sperie gândul că, la un moment dat, va trebui să fac asigurarea. Sper totuși ca până în primăvară să mai repare ăștia treburile, că altfel mă voi vedea nevoit iar să renunț la ideea de a fi proprietar și o voi vinde tatălui, probabil.
Adrian Bolocan(Citează)
18/11/2021 la 7:31 PM
Cred că vor scădea un pic prețurile în viitor, dar nu mult. Până la urmă, nu ai ce face, RCA-ul este obligatoriu, deci nu există motivație să le scadă foarte mult.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 12:26 PM
eu inca am rca la City pana in iunie 2022. cum inca nu s-a pronuntat falimentul City inseamna ca rca-ul meu e inca valabil
speedy.gonzales(Citează)
18/11/2021 la 5:39 PM
treaba functioneaza asa: dai peste unu, ala nu-si recupereaza paguba, te da in judecata, platesti.
add(Citează)
18/11/2021 la 6:51 PM
@add, nu-i adevarat. Daca persoana respectiva nu-si poate recupera paguba de la City, se indreapta catre FGA (Fondul de Garantare a Asiguratilor). Nu te poate actiona pe tine personal in instanta. Sau poate face asta, dar nu va avea castig de cauza.
Andrei G(Citează)
18/11/2021 la 12:55 PM
Poate ma lămurește cineva pentru ca eu n-am reușit sa aflu. De ce exista brokerii de asigurare? Aust, Otto Broker, Leader etc. De ce trebuie sa primească milogii ăștia 10-20% comision la încheierea unei polițe? De ce nu are fiecare asigurător o aplicație pe propriul site în care sa introduci datele și sa poți obține polița direct de la ei, fără 10-20% în plus pentru asa zișii brokeri?
Serioux(Citează)
18/11/2021 la 7:33 PM
Păi poate au, nu știu dacă legea permite vânzare directă sau trebuie musai broker.
Dar de ce crezi că ar fi mai ieftină dacă o cumperi direct? În general prețul oferit de un distribuitor este mai bun decât ce găsești “la poarta fabricii” pentru că distribuitorul vinde volume mari anual și are preț mai bun de la fabrică din acest motiv.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 1:19 PM
nu nu, stai linistit… e vorba doar de karma :)
de anul asta platesti si pentru problemele pe care le poti face altora
barto(Citează)
19/11/2021 la 9:10 AM
Nu prea sunt de acord. Asta cu volume mari functioneaza pe piata libera. RCA e un produs obligatoriu, deci cerere mare pentru el ar fi oricum. Tu aminteai ca unele companii ofera un comision mic brokerilor, dar nici 20% nu e OK pentru ca nu fac mai nimic. El face exact ce poti face si tu: introduci datele tale si ale masinii si comparatoarele ii dau preturile. El da forward catre tine, o polita pe care acum o poti printa tu singur acasa, si incaseaza intre 10-20% pentru “serviciu” de la compania de asigurari. Acel comision nu e separat, compania il include in valoarea politei finale. Easy money, o veriga intermediara care iti umfla si tie pretul final. E un soi de scam.
Serioux(Citează)
18/11/2021 la 5:30 PM
La tine este chiar ok. Numai ce am reinnoit RCA-ul la masina sotiei si a fost vreo 1200 lei.
corny(Citează)
18/11/2021 la 7:33 PM
Si eu mă temeam inițial de astfel de sume.
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 7:05 PM
@Radu
Tu stai bine aproape dublu
Anul trecut în decembrie plătit 267 lei, anul asta tre sa plătesc 632 pe 1 an sau 532 pe juma de an.
Costin(Citează)
18/11/2021 la 8:04 PM
Dar ai avut și vreun accident între timp sau ai trecut la altă categorie de vârstă?
nwradu(Citează)
18/11/2021 la 8:43 PM
Trebuie sa innoiesc asigurarea pana in decembrie. Masina din 2018, 1.2 benzina, clasa B7… intre 752-888 Ron pe 12 luni cu decontare directa.
MacAndrew(Citează)
19/11/2021 la 9:43 AM
Scuza-ma Radu, acum am vazut intrebarea. La Proximus Broker, de multi ani si pentru toate asigurarile apelez la ei si nu am avut pana acum nimic de reprosat.
Andrei(Citează)
19/11/2021 la 4:12 PM
astia nu mai exista :) nici email si nici telefon, wow dar cum de esti in B8 in 5 ani?
Mihai Dobre(Citează)