►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Cei de la Reveal Marketing Research au făcut un studiu privind intenția de vaccinare. Sondajele au avut loc la începutul lunii octombrie.
Vestea bună este că a crescut ponderea celor care intenționează să se vaccineze, acum e 40%. Vestea proastă este că a crescut de la 36%, cât era în ianuarie 2021. Doar 4% în plus…
Oricum nu înțeleg ce înseamnă “40% dintre români declară că intenționează să se vaccineze”. Intenționează și… ce-i oprește? Că sunt centre peste tot, intri acolo și ieși vaccinat! La Palatul Copiilor aici lângă mine ai de ales între Pfizer, Moderna și Johnson, e ca la bufet suedez.
Sau poate se referă că 40% sunt deja vaccinați și așa era formulată întrebarea. Cert este că e valabil și reversul: 6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze și acum urmează partea interesantă, adică “aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16-24 ani (68%)”.
Mai sunt si alte statistici care pot fi interesante:
Similar cu datele din ianuarie 2021, femeile declară că nu se vor vaccina, un procent mai mare dintre acestea refuzând mai degrabă din cauza reacțiilor adverse (57% față de 47% pentru bărbați), în timp ce în rândul bărbaților intenția de vaccinare este mult mai mare (43% pentru bărbați față de 40% pentru femei).
Românii cred că: “Este mai bine să te imunizezi” (15%). De altfel, incertitudinea la nivel național planează asupra eficienței (46%), siguranței (58%) și reacțiilor adverse (53%) asociate vaccinului: „Mi-e teamă de reacțiile adverse”/„Nu cred în eficiența lui”/„Nu cred că este testat suficient”.
afirmații de genul “Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate” și respectiv „Am avut deja coronavirus” au fost agreate de peste 10% din populație (în special de către persoanele cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani, precum și de către cei cu venit mare – 40%)
Românii care au ales să se vaccineze declară că au făcut acest lucru pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%). Al doilea motiv pentru care românii au ales să se vaccineze este dorința de a-i proteja pe ceilalți – 60%. Dintre aceștia, respondenții cu vârsta cuprinsă între 35 – 44 de ani se arată cei mai atenți față de cei din jurul lor – 70%
Alte motive selectate de respondenți în ceea ce privește motivația de a se vaccina sunt: dorința de a se simți relaxați și liniștiți – menționată de 5 din 10 români (50%); posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă – o treime dintre români (32%) și călătoriile în străinătate – 28%.
Apropo, dacă vă interesează datele privind vaccinarea pe grupe de vârstă în România, am scos datele raportate de țara noastră către centrul european de coordonare și sunt la fel de triste.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
78 comentarii
15/10/2021 la 7:23 AM
Nu se mai rezolvă cu vaccinare voluntară pandemia asta, trebuie metode hitleriste:
– stea în piept pentru ne-vaccinați
– interzis accesul la orice >10 persoane
– bugetari vaccinați obligatoriu sau concediu fără plată
Gaelex(Citează)
15/10/2021 la 9:41 AM
Good trolling!
valentinul(Citează)
15/10/2021 la 11:06 AM
He’s not trolling :)
And I kinda agree.
Pyro(Citează)
15/10/2021 la 12:31 PM
Adevărul simplu este următorul: poți să pui orice măsuri îți trec prin minte, de la hitleriste la din astea democratice. Dacă nu are cine să le și aplice și verifice, tot degeaba.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 7:39 AM
Să mi explice și mie furia asta de a vaccina pe toți și toate.
Șefu, oricum iei virusul la liber, faci anticorpi naturali la fel de gratis ca și vaccinul.
Toată lumea o sa treacă prin boala, la fel cum toți ne racim în fiecare sezon sau o gripă mai rar.
mircea(Citează)
15/10/2021 la 7:47 AM
Diferența între covid și gripă, explicată simplu pentru retardați inveterați, este că de gripă mor 150 de oameni într-o iarnă întreagă iar de covid mor de trei ori mai mulți într-o singură zi.
1 zi de covid = 3 ani de gripă.
Gaelex(Citează)
15/10/2021 la 7:56 AM
#nazzism
(precursor la “vă salvăm de voi înșivă”)
theSame(Citează)
15/10/2021 la 8:07 AM
de ce ar trebui explicat ceva, cuiva care nu gandeste?
Anda(Citează)
15/10/2021 la 8:42 AM
Cumetre, până faci anticorpi natural ca nevaccinat ai șanse foarte mari să a ajungi pe un pat de spital de unde ieși cu o grămadă de sechele sau întru sac de plastic.
Doc(Citează)
15/10/2021 la 9:35 AM
CA SA NU MORI. De aia e nevoie sa te vaccinezi. Si daca nu mori, sa nu ajungi la ATI si sa consumi pat, medicamente, oxigen… BANI adica.
Intrebarile astea cu “da de ce sa ne vaccinam toti” sunt ca alea cu “da ce ma intereseaza pe mine ca s-a scumpit benzina ca nu am masina” sau “ce treaba am eu ca a crescut euro ca nu am rate”. De aia tara e vai de ea, ca sunt multi… nu mai zic ce. Prosti.
Mofo(Citează)
15/10/2021 la 9:47 AM
@mircea daca nici pana acum n-ai inteles si inca mai ceri sa ti se explice lucrurile astea nu are rost sa ti se raspunda. Pur si simplu capacitatea ta de a prelucra informatia nu-ti permite accesul la nivelul necesar de intelegere.
un om(Citează)
15/10/2021 la 10:06 AM
Din pacate pentru tine esti plecat cu foarte multe sorcove:
– sansele de a fi bolnav in spital desi esti vaccinat sunt cam de 1 din 10
– sansele de a ajunge la ATI desi esti vaccinat sunt cam 1 din 20
– sansele de a muri desi esti vaccinat sunt cam de 1 din 50
Desigur ca este cam grosier calcul pe baza a informatii ramase in minte de prin comunicate oficiale de-a lungul timpului.
Gaelex(Citează)
15/10/2021 la 10:22 PM
si ca nevaccinat, care sunt sansele?
daddy(Citează)
15/10/2021 la 7:46 AM
Ideea este simplă: Ii protejezi pe cei vulnerabili să nu ajungă în spitalele deja pline, murdare și pline de alte șanse de a face și alte boli. Uite de aia. 🤷♂️
Și poate vrei și tu să nu mai umbli cu măști, dezinfectant și toate cele după tine. Ne dorim cu toții “o țară ca afară”, nu?
Floare(Citează)
15/10/2021 la 7:50 AM
Ai putea sa faci un sondaj aici pe site sa vezi de ce nu se vaccinează lumea.
Eu unul sunt pro vaccin, copiii sunt vaccinați inclusiv cu cele optionale, părinții i-am convins sa se vaccineze cu Pfizer.
Dar eu aleg sa nu ma vaccinez pentru ca:
– nu e eficient, chiar acum am trei rude vaccinate dar infectate.
– am avut boala și a fost forma foarte ușoară, deci nu sunt vulnerabil.
– posibile efecte adverse, scrie in prospectul de pe ANM printre altele și miocardica, pericardita.
– beneficiile actuale nu ma interesează, ma refer la certificatul verde.
Mai degrabă m-aș vaccina contra Hepatita B, tot stau la îndoiala de ceva timp.
Okochea(Citează)
15/10/2021 la 8:54 AM
Mama soacra si alte 3 prietene ale ei de aceeasi varsta si cam cu aceleași boli au facut toate covid săptămâna trecuta. Ea e singura vaccinata, dar si singura care sta acasa, restul fiind in spital pe oxigen. Cam asta e diferența intre a fi vaccinat și a fi dac liber.
Costin(Citează)
15/10/2021 la 9:10 AM
@Okochea, iti este frica de efectele secundare, dar cu toate acestea ti-ai convins parintii sa se vaccineze?
Andrei G(Citează)
15/10/2021 la 9:21 AM
@Andrei G. Eu sunt constient ca in multe cazuri Covid19 este o afectiune foarte grava. La anumite persoane beneficiile vaccinarii sunt prea mari pentru orice efect advers posibil. Eu recomand oricui se simte vulnerabil sa se vaccineze.
@Costin15. Inca o data se demonstreaza ca nu exista sa te vaccinezi sa-i protejezi pe ceilalti, pentru ca tot te infectezi, tot transmiti. Te vacinezi doar sa te protejezi tu. Eu recomand la toti cei care au o anumita varsta, o anumita greutate sau diverse afectiuni sa se vaccineze,
Okochea(Citează)
15/10/2021 la 9:39 AM
@Okochea
Discutia despre “II protejezi pe altii” poate evolua, uite asa:
Te vaccinezi -> Nu ai efecte / simptome grave cand te infectezi pentru ca organismul tau stie cum sa raspunda virusului -> Nu ajungi la spital / ATI -> Mai multe locuri libere pentru oamenii care sufera de alte boli grave si care pot fi tratati corespunzator. Acum nu prea mai prind locuri la ATI pentru ca sunt full de infectati cu Covid.
Daca e gresita logica mea, spune-mi te rog motivul. Thanks :)
P.S. Si eu am fost infectat cu Covid, dar am facut si cele 2x doze de vaccin ulterior.
SGT(Citează)
15/10/2021 la 10:41 AM
Dacă te vaccinezi nu mai transmiți virtual asa de ușor. Sunt numeroase studii și articole pe net, caută.
Si eu cunosc persoane vaccinate care au luat virusul, am stat și lângă o săptămână fara masti și nu am luat deloc. Dacă iei sau nu virusul după vaccin depinde de vârstă, cât a trecut de când te-ai vaccinat, și sistemul imunitar propriu.
Em(Citează)
15/10/2021 la 12:04 PM
Daca vanzatorii de shaworma ar fi obligati sa scrie pe ambalaj posibilele efecte adverse, nu cred ca ar mai fi alimentul national. La fel si la cola, fanta, mititei, orice practic.
Florian(Citează)
15/10/2021 la 12:35 PM
N-are rost, 90% sunt pro-vaccinare. Restul din motivele uzuale: au făcut boala, nu au teamă de ea, nu au încredere în vaccin, le-a zis câte un medic dubios că rămân fără copii etc.
Dar aia cu efectele secundare… să citești prospectul de la alte medicamente atunci, că ajungi să nu mai iei nimic. Sau de la tutun, Cola, pui prăjit, vaccin cerut pentru concedii exotice sau altele.
Efecte secundare sunt la orice. Și ieșitul din casă are riscurile lui, de la a fi lovit de o mașină la a cădea în canal. Nu-ți poți trăi viața temându-te de astfel de șanse infime. Cel mult poți fi prevăzător, nu te bagi fără motiv la activități riscante etc, dar aici este o pandemie întreagă, nu ceva nesemnificativ.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 11:29 PM
Okochea:
– nu e eficient, chiar acum am trei rude vaccinate dar infectate.
Parca nu s-a mai explicat de o mie de ori ca te salveaza de spital nu de un PCR pozitiv.
– am avut boala și a fost forma foarte ușoară, deci nu sunt vulnerabil.
Iti mai aduci amintele studiile alea din primele 6 luni de covid care ziceau ca sunt sanse spre zero de duble infectii (gen erau 10 oameni in toata lumea demonstrati cu dublu covid). Azi stiu eu 4 care au covid pt a doua oara.
– posibile efecte adverse, scrie in prospectul de pe ANM printre altele și miocardica, pericardita.
Asta e partea care ma enerveaza. Unde minti? cand zici ca iti pasa de efectele secundare sau cand zici ca ti-ai vaccinat copiii si cu alea optionale? La alea nu ai citit prospectele?
– beneficiile actuale nu ma interesează, ma refer la certificatul verde.
Exact, de aia pentru cei ca tine ar trebui sa ti se prezinte niste “beneficii” mai serioase, gen PCR platit de tine saptamanal sau adio loc de munca.
Boris(Citează)
15/10/2021 la 8:09 AM
Mai oameni buni, poate nu stiti ce se intampla prin alte tari din Europa, asa ca va zic eu: viata revine la aproape normal.
Asta in timp ce la noi este cel mai rau de cand a inceput pandemia, si va fi si mai rau. Singura diferenta dintre noi si ei este ca noi nu suntem vaccinati.
In aceste conditii, sa te intrebi de ce sa ne vaccinam mi se pare ireal.
Din ce in ce mai mult vad oameni care realmente si-au pierdut mintile, pare ca e o psihoza generalizata in tara asta.
Marean(Citează)
15/10/2021 la 12:36 PM
Stai să vezi la anul. Noi vom avea valul 5, probabil tulpina Mu sau ceva. Europenii nu vor avea nimic, vor fi 90% vaccinați. Încet încet ne va lăsa și UE în urmă și nu doar economic, ci ca oameni, că vor decide că le suntem inferiori ca gândire și concepte de viață.
Iar noi vom avea aceleași discuții, ne vom teme pentru bătrâni, pentru copii șamd.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 1:59 PM
M-am întors acum câteva zile dintr-o țară ceva mai vaccinată decât România, dar tot nu suficient. Măști peste tot la interior, verificat cod QR și buletin în majoritatea restaurantelor, iar în ultima seară acolo au introdus stare de urgență. Și asta fără să le moară pacienții pe holurile spitalelor.
Aici, no problem. Fără măști, totul deschis as usual, doar cod QR la restaurant. Dar la 3500 de cazuri și 4 morți pe zi, de ce ai avea nevoie de restricții?
Giani Mucea(Citează)
15/10/2021 la 8:33 AM
ești o victimă a propagandei.
dacă te uiți pe analizele săptămânale ale INSP, o să observi că cin totalul cazurilor depistate în ultima luna, un procent similar cu rata vaccinării este pentru cazuri pozitive la vaccinați. Adică nu protejezi pe nimeni. vaccinarea îți oferă o oarecare protecție față de forme grave, nu față de infectare.
vrei să te protejezi? te vaccinezi. dacă eu mă vaccinez, nu te protejez pe tine.
Bughy(Citează)
15/10/2021 la 9:14 AM
@Bughy, mai bine cauti in sondajele respective care este procentul celor care au murit dintre cei vaccinati care au luat boala comparativ cu cei nevaccinati.
Andrei G(Citează)
15/10/2021 la 12:38 PM
Ba da, că nu vei mai fi infecțios sau vei fi o perioadă scurtă de timp. Șanse mai mici deci să dai virusul unui bătrân sau unui copil vulnerabil, șanse mai mici să se ajungă iar la măsuri restrictive șamd.
Chestiile astea nu mai sunt de discutat. Este deja dovedit de alte țări pentru covid și de experiența anterioară de la alte epidemii că vaccinarea în masă elimină boala și efectele ei (pe toate planurile). Bine că s-au inventat cândva vaccinuri de polio, hepatite și altele și am scăpat de astfel de probleme, măcar.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 10:24 PM
si ca nevaccinat, care sunt sansele?
daddy(Citează)
15/10/2021 la 8:38 AM
ești o victimă a propagandei.
dacă te uiți pe analizele săptămânale ale INSP, o să observi că cin totalul cazurilor depistate în ultima luna, un procent similar cu rata vaccinării este pentru cazuri pozitive la vaccinați. Adică nu protejezi pe nimeni. vaccinarea îți oferă o oarecare protecție față de forme grave, nu față de infectare.
vrei să te protejezi? te vaccinezi. dacă eu mă vaccinez, nu te protejez pe tine.
pot să spun eu de ce nu mă vaccinez, deși înaintea campaniei eram hotărât să fac asta?
vaccinul are prea multă politică și prea puțină componentă de sănătate. nu înțeleg această furtună de a vaccina pe toată lumea ș.a.m.d.
Statistici interpretate mincinos etc etc
sincer, dacă mâine acest ilustru gheorghita ar dispare din schema asta și ar iesi un alt doctor (să zic marinescu care pare mai lucid) și ar zice că e „groasă”, că vaccinul protejează doar d eforme grave nu de infectare din acest motiv vaccinați/nevaccinați sunteți tratați la fel….a doua zi m-aș vaccina.
altfel, nu consider că sunt în grupa de risc. iar dacă soția după 1 an și jumătate în care a consultat cam 500-1000 de persoane ifnectate încă nu a luat nimic…
Bughy(Citează)
15/10/2021 la 8:41 AM
Deci tu nu te vaccinezi pentru ca nu iti place de Gheorghita? Asta-i buna.
Rox(Citează)
15/10/2021 la 11:36 PM
Ca nu-i place de gheorghita e ok, dar iti dai seama cat de prost e omul daca el pana acum nu a gasit vreun doctor de incredere care sa recomande vaccinarea. Dar na, e insurat cu una care probabil a terminat medicina (din ce zice el) si nu e vaccinata. Deci intelegi nivelul de inteligenta din familia lor.
Boris(Citează)
15/10/2021 la 8:39 AM
Printre multi cititori care gandesc , bam apare si unul care doar pare :)))) Uimitor este ca imparte niste sofisme incat oameni la fel de distrusi ca si el, sau mai prosti in esenta, fwt tot progresul tehnologic si sansa la evolutie .
Daca ar durea … mereu am zis ca ar fi strazile pline ! Clar .
Ce tara ca-n afara , suntem doar noi si Belarus pe harta cu rosu , vai mama noastra . Lombardia a fost mic copil .
Liviu(Citează)
15/10/2021 la 12:39 PM
Da, noi ne-am plafonat cu testele. Dacă am testa mai mult de 30k zilnic, probabil ar fi cifre mai mari și aici.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 4:29 PM
Radu, au fost zile cu peste 70.000 de teste, deobicei sunt in jur de 67.000.
alex(Citează)
15/10/2021 la 4:35 PM
@alex
Probabil s-a referit la testele RT-PCR. Per total, 68 sau 70 de mii sunt testele oficiale, cu efecte pentru cei testati. E clar ca asta e limita actuala. Acum, oare cine e mai dispus sa isi faca test la oficial? Nu tot aia responsabili care au fost dispusi sa se vaccineze?
Restul fie se testeaza acasa fie nu.
nashu_mare(Citează)
15/10/2021 la 10:18 PM
“Da, noi ne-am plafonat cu testele. Dacă am testa mai mult de 30k zilnic, probabil ar fi cifre mai mari și aici.”
Ne-am plafonat si cu ATI-ul, din simplul motiv ca nu mai e loc. Oamenii sunt deja pe holurile spitalului, in UPU, in salvari. Sau mor pe acasa. Nu mai avem cum sa numaram cazurile grave, mai numaram doar numarul maxim de paturi de la ATI. Si ala nu mai creste.
Numaratoarea finala se va face peste un an, la excesul de mortalitate.
silicon_v(Citează)
15/10/2021 la 8:47 AM
Din punctul meu de vedere sunt mai multe explicații.
In primul rand in Romania de dinainte de pandemie exista o împotrivire fata de vaccinare. Sa ne aducem aminte că acum 4-5 ani era în dezbatere o lege cu vaccinarea obligatorie pentru diverse boli, au fost nenumărate discuții, problema a rămas așa suspendată.
Niciodată autoritățile nu au putut explica într-un mod coerent de ce dacă vaccinarea este așa importanta nu poate fi repornit Institutul Cantacuzino sa facem vaccinuri la noi in țară – ceea ce a dat naștere la tot felul de teorii.
Noi avem o problema și cu medicii, cred că fiecare dintre noi are de povestit macar o întâmplare în care medicii nu și-au făcut treabă – deci exista oarecum o neîncredere generalizată in medici și actul medical.
După aceea a venit pandemia, iar pe fondul acestei neîncrederi in vaccinuri + medici/autorități s-au suprapus toate bâlbâielile cum ar fi transportul cu izoleta si internarea în spital în prima fază a tuturor cazurilor de Covid, chiar daca erau asimptomatici și alte măsuri, care după 1-2 luni erau abandonate, culminând cu permiterea organizarii in urma cu circa o lună a doua mari festivaluri – Untold și Saga.
Din punct de vedere al omului obișnuit este foarte greu că intr-o lună sa treacă de la faptul că este ok sa faci un festival cu 90.000 de oameni la ideea carantinarii orașului și vaccinare obligatorie – pai daca era așa rău de ce s-a permis organizarea festivalurilor ?
Mirel(Citează)
15/10/2021 la 8:55 AM
Daca ar fi vorba de vaccinuri facute la Cantacuzino, as deveni si eu brusc antivaccin. Institutele romanesti de orice nu prea prezinta incredere.
Rox(Citează)
15/10/2021 la 9:00 AM
corect, e doar o teorie gresita cum e servita si la tv.
si inainte de covidel era suficient sa te uiti pe grupurile de MAMICI sa vezi acolo treburi cu vaccin.
vaccinuri care exista de ani/zeci de ani pe piata si nu faceau bombardierele pe motiv de …. insert orice.
asadar, ce sa mai vorbim de vaccin pt covid.
mircea(Citează)
15/10/2021 la 9:18 AM
@Rox, imi pare rau sa te dezamagesc, dar in perioada in care institutul Cantacuzino functiona, vaccinurile produse acolo le concurau cu succes pe cele produse de marile companii occidentale.
Andrei G(Citează)
15/10/2021 la 12:40 PM
Nu m-aș teme nici eu de Cantacuzino. De obicei primești licența unui vaccin atunci când o poți replica perfect, conform standardelor. Întâi să ajungem la astfel de probleme.
Eșecul vaccinării în România se vede la cel HPV. Mor zeci de mii de femei deși există un vaccin care le-ar fi putut salva. Asta e.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 7:07 PM
Cantacuzino a creat vaccinul pentru holera folosit și acum, l-a adus pe cel pentru TBC. Iar colegul Babeș a adus în țară vaccinul pentru rabie. Când România nu era plină de tâmpiți, nu doar că vaccina, dar și dezvolta vaccine noi.
Gaelex(Citează)
15/10/2021 la 11:44 PM
@gaelex, smecher babes ala, a adus vaccinul in tara, un fel de gheorghita.
Romania a fost mereu la coada europei din orice punct de vedere care tine de medicina, educatie si igena. Nu te mai minti ca nu a fost vreodata plina de tampiti pupatori de moaste.
Varfuri capabile au fost si in trecut sunt si azi, dar tara per ansamblu e o tara de prosti, inculti si puturosi. Toate harfele astea cum ca X, Y, Z erau mari smecheri acu’ 150 de ani, sunt ca si cum ai spune peste inca 150 de ani de acum ca Romania de azi patria tenisului aducand argumentul ca a dat-o pe halep si juma din chinezoaica aia.
Boris(Citează)
15/10/2021 la 8:58 AM
riscul meseriei, nu e de parca ceva surpriza bombshell ca fara vaccin si batran cam scrie 4 scanduri pe tine.
nu stiau?? sau era pe baza de barbosul din cer are grija de ele??
si pt bombardiere de astea sa tin eu predici de ce buna e vaccinarea??
mircea(Citează)
15/10/2021 la 8:59 AM
A dracului gena asta de DAC liber te lasă liber de minte.Probabil că asta suntem un neam de nesimțiți ,miserupiști și habarniști care se cred autoștiouri.Aici ne doare în fund de toți și de toate și când ieșim în Europa devenim alții.( Ex,2 cunoscuți anti-vaxxeri super convinși , ieri sau vaccinat pentru că în Scoția unde lucrează în domeniul naval nu sunt primiți decât așa?
) Deci se poate dar nu se vrea pe principiul , Eu sunt șmecher românaș și nu mă vaccinezi.
Doc(Citează)
15/10/2021 la 12:41 PM
Also credința în magiile debitate de preoți.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 9:48 AM
Irlanda – notează Reuters – are una din cele mai ridicate rate de vaccinare anticoronavirus din lume, 92% dintre adulţi fiind vaccinaţi cu “schema completă”, dar se confruntă în acelaşi timp cu una din cele mai ridicate rate de infectare cu COVID-19 din Europa, cu circa 400 de cazuri la 100.000 de oameni, în ultimele 14 zile.
exact despre asta e vorba.
Bughy(Citează)
15/10/2021 la 10:10 AM
acest 4 la mie este “una din cele mai ridicate rate de infectare cu COVID-19 din Europa” doar pentru ca aproape toate celelalte sunt si mai mici, minuscule, nu?
noi avem 15, nu?
deci repet: noi, Romania, avem o rata de infectare de aproape 4 ori MAI MARE decat una din cele mai ridicate rate de infectare din Europa.
poate unii au crezut ca exagerez cand ziceam mai sus ca multi romani si-au pierdut mintile, dar uite, ai reusit sa confirmi chiar tu ce spuneam.
Marean(Citează)
15/10/2021 la 10:45 AM
Poate trebuie să ne uităm ma numărul de cazuri grave, cazuri la ATI si numărul de morți că să vedem diferența.
Em(Citează)
15/10/2021 la 12:46 PM
Irlanda – 2000 cazuri, 26 decese. In aceeasi zi, Romania – 15.733 cazuri, 382 decese, locul 1 in europa în acea zi.
nwradu(Citează)
17/10/2021 la 1:41 AM
lasa bughi, la noi placa e inca la haoleo vaccinati-va, la ati sunt doar nevac.
mai trece putin pana ajungem la alte state unde deja hopa ce sa vezi e cam 50/50 la ati vac si nevac.
sa vedem atunci la ce caseta da play arafat & co
mircea(Citează)
15/10/2021 la 9:56 AM
Inca o comparatie foarte foarte simpla: Romania are *jumatate* din cazurile si decesele Rusiei. JUMAFUCKINGTATE!
Hai la harta lumii sa vedem cat e Romania si cat este Rusia. Asa productivitate nu aveam nici anii de varf ai lui Ceausescu, sa dam de pamant cu Rusia la hectar.
Gaelex(Citează)
15/10/2021 la 10:56 AM
Cand am fost la booster, era acolo un barbat la vreo 60-65 de ani alb la fata care astepta sa treaca cele 15 minute de observatie. Ii tremura glasul de frica. Am inteles ca zicea ceva de “prea repede l-au scos” in timp ce erau altii in jur care il linisteau. Bine ca l-a facut totusi, Cum sa nu fie asa cand exista unii ca mai sus care nu inteleg ca rata infectarii de 15 este de cateva ori mai mare decat 4.
Intre timp, au mai venit si altii la prima doza, unii mai relaxati, cu masca sub nas de au trebuit doctorii sa le spuna sa o traga mai sus. Pare ca lucrurile se misca. Probabil ar merge acum cu o impulsonare gen maraton de vaccinare sau alt tip de eveniment.
nashu_mare(Citează)
15/10/2021 la 12:47 PM
Pai, loteria vaccinarii.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 12:53 PM
Ceva mai proactiv, un call to arms. Sa stie oamenii sa vina acum si aici.
nashu_mare(Citează)
15/10/2021 la 11:48 PM
Evenimentul: “Te vaccinezi si nu mori…prostule!”
Boris(Citează)
15/10/2021 la 10:56 AM
Scuze, dar 2% rata de mortalitate pentru persoanele vaccinate e total ireala.
ciprian(Citează)
15/10/2021 la 11:05 AM
e vorba de creștere. că așa te uiți la israel și la Uk și te iei cu mainile de cap. ideea e că la 92% au creștere. sau dacă vrem să înțelegem, când vine valul te lovește orice ai face.
te poți uita pe acele rapoarte săptămânale de la insp să vezi că rata săptămânală de pozitivare la vaccinați este similară cu rata de vaccinare.
Bughy(Citează)
15/10/2021 la 11:06 AM
asta într-o gândire simplistă putem să punem totul pe spinarea vaccinării și nu pe lipsa medicamentelor sau pe ce este în spitalele din romania.
adică, chiar nu vi se par absurde aceste valori ale deceselor?
Bughy(Citează)
15/10/2021 la 11:13 AM
păi avem așa.
cazuri depistate:
73% nevaccinați
27% vaccinați
cifre rotunjite. nu intru în discuții cu testare etc etc.
avem 90% decese vaccinați și 10% decese vaccinați la o rată de vaccinare sub 30%.
adică protecția față de deces la vaccinați este de 66%, 1 din 3 moare.
de ce moare? cum am zis și în alte comentarii: probabil că 90% din cauza sistemului sanitar (nosocomiale, incompetentă, tehnici total depășite, etc etc).
Bughy(Citează)
15/10/2021 la 12:49 PM
Vezi ca nu asa se calculeaza :))
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 1:07 PM
@Bughy, cum ti-a spus si Radu, nu asa se calculeaza.
Dar chiar si din calculele tale, reiese ca daca esti vaccinat ai de 3 ori mai putine sanse sa mori, fara sa mai luam in calcul cazurile celor care supravietuiesc, dar raman cu sechele pe termen lung.
Andrei G(Citează)
15/10/2021 la 12:27 PM
Pentru ca n-au incercat, explicatia de fapt este neplacuta dar simpla: copyright. Adica nu oricine poate face vaccin Pfizer de exemplu, doar Pfizer. Era o discutie prin martie, cand era rau in India, despre cum informatia despre vaccinurile anti-Covid ar trebui scoasa de sub copyright, ca sa poata fi fabricata in mai multe locuri din lume, dar pt ca multi s-au opus (inclusiv Bill Gheits) situatia ramane cea care este.
Kay(Citează)
15/10/2021 la 1:11 PM
@Kay, ai vreun exemplu de articol de pe un site serios unde scrie ca Bill Gates s-a opus oferirii drepturilor de productie pentru vaccinul anti-covid la nivel international? Adica un articol care sa nu fie postare pe Facebook pe grupuri de antivaccinisti.
Andrei G(Citează)
15/10/2021 la 12:37 PM
Problema mare cu Irlanda este a) vecinatatea cu UK (intre Irlanda de Nord si republica Irlanda nu exista granita), iar cazurile in UK sunt mai multe decat aici. Vaccinul protejeaza, dar nu 100% b) peste tot in ziarele de azi irlandeze se discuta versiunea oficiala, si anume ca mai exista inca 370 de mii de oameni nevaccinati (in afara de copiii sub 12 ani, care si ei sunt numarati la cazuri). Ori, nr de cazuri pe zi este cam 1500-2000 => o sa dureze o vreme pana se termina toti aia 370 de mii, ca sa zic asa. Dar asta nu inseamna ca faptul ca Irlanda are 93-94% vaccinati (Reuters e in urma cu stirile) nu ajuta la nimic, si nu influenteaza rezultatele deloc.
Cat despre cum “in alte tari” viata e aproape de normal, uite, in Irlanda se gandesc ca din 22 sa scoata toate restrictiile. Este posibil sa nu o faca integral, avand in vedere cresterea recenta a nr de cazuri (tbh nici n-a crescut atat de mult, era media pe 5 zile cam 1200 si ceva si acum e cam 1300 si ceva), dar viata este deja destul de aproape de normal (exceptia fiind purtatul de masti in interior/transport public si certificat verde cand e vorba de mancat la restaurant).
Compara ce am zis mai sus cu ce numere vezi in Romania zilele astea (300-400 de morti pe zi) si dupa aia mai vorbim despre cum vaccinarea nu conteaza.
Kay(Citează)
15/10/2021 la 12:55 PM
Irlanda este posibil să fi făcut mult AstraZeneca, din start eficiență mai mică.
nwradu(Citează)
15/10/2021 la 12:53 PM
știu știu. calculăm cum ne convine. am mai văzut și la gheorghiță că calcula incidența la total persoane vaccinate :))))mare om
Bughy(Citează)
15/10/2021 la 1:12 PM
Ti-am scris si mai sus. Calculam cum iti convine tie si tot ajungem la concluzia ca daca esti vaccinat si totusi faci Covid, ai de 3 ori mai multe sanse sa supravietuiesti.
Andrei G(Citează)
15/10/2021 la 12:54 PM
Eu nu înțeleg cum a apărut narativa asta cum că dacă faci vaccinul nu te infectezi.
De aici reiese destul de clar că mulți care zic asta n-au nici cea mai vaga idee cum funcționează de fapt un vaccin.
Și se tot rostogolește ideea iar românul înghite mestecat de altul fără nicio judecată.
Efectiv chiar suntem cei mai proști din Europa, alături de bulgari, ne-a demonstrat pandemia asta cu vârf și îndesat.
ZuLu(Citează)
15/10/2021 la 12:58 PM
mar elogică și aici.
vaccinarea = semn de inteligență.
maximă logică, serios.
Bughy(Citează)
16/10/2021 la 10:50 AM
Sa previi (cu sanse de 3x mai mari de succes) o problema grava in loc sa te bazezi pe succesul tratamentului, nu stiu cat are de a face cu inteligenta pe cat are de a face cu “common sense”.
A nu face asta, insa, este clar o dovada de prostie crasa.
Tom(Citează)
15/10/2021 la 1:36 PM
Înțelegerea unui proces, nu vaccinarea în sine.
Dar dacă nici asta nu reușești sa scoți din câteva fraze…
ZuLu(Citează)
16/10/2021 la 5:05 AM
3.7 miliarde de oameni s-a vaccinat cu macar o doza. Sa zicem ca scazi 1 miliard de chinezi vaccinati ca acolo poate nu au de ales. Numai in UE s-au facut 400 milioane de Pfizer si 80 milioane Moderna iar in USA 250 milioane Pfizer si 150 milioane Moderna, adica vaccinurile la care are acces si Romania, cu eficienta mai mare. Dar romanul tot stie el mai bine.
cris(Citează)
16/10/2021 la 9:49 AM
Asta e de fapt “secretul” eradicarii a macar 70% din incalcarile legii in RO. Pentru ca norme legale exista dar daca unele nu s-au aplicat niciodata sau in situatii extrem de rare multi nici nu stiu de existenta lor.
Decuplarea asta intre legea pe hartie si aplicarea ei in teren este responsabila pentru baltirea in care ne complacem de 30 ani.
Si este si cea mai buna definitie a Statului esuat.
Tom(Citează)
19/10/2021 la 11:23 AM
Incerc sa imi amintesc, stiu ca au facut si Astra Zeneca la un moment dat, dar in mare parte Pfizer (de fapt stai, ca pot sa iti spun exact: la ora asta au facut 5 milioane+ vaccinuri Pfizer, vreo 570 mii Moderna si un milion si ceva Astra Zeneca, si 236 de mii J&J).
Dar sa nu uitam ca vaccinarea a inceput in ianuarie in ordinea strict a varstei (de exemplu cei de 30-40 de ani s-au vaccinat doar din iunie incolo), deci au cam trecut cele sase luni pt unele categorii de varsta, si din nefericire pt cele mai vulnerabile.
Kay(Citează)
19/10/2021 la 11:26 AM
Nu stiu cat de serios e asta https://www.wired.com/story/opinion-the-world-loses-under-bill-gates-vaccine-colonialism/
Dar cauta si tu “Bill Gates vaccine patent” si vezi. Nu tot ce e cu Bill Gates e conspiratie :) Asta chiar a fost la stiri peste tot pe vremea aia (martie-aprilie).
Kay(Citează)