►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 19 octombrie 2021
Analogia aceea urâtă: este ca și cum trei avioane pline de români s-ar fi prăbușit în aceeași zi »
Nicușor Dan a fost invitat la emisiunea lui Striblea de la Europa FM, Deșteptarea României. Este o serie de interviuri cu primarii marilor orașe. Ascultați-l și pe acesta, dacă sunteți din București, zice Dan câteva lucruri bine de știut despre situația orașului.
Pe scurt, nu sunt bani. Oricât ar vrea oamenii “să se facă”, “să se rezolve”, nu sunt bani decât două lucruri din cinci. Asta înseamnă foarte mulți ani de neglijare a sistemelor fundamentale, alți primari concentrându-se pe panseluțe și vopsit gardul. Din păcate, ascultătorii care au sunat în timpul emisiunii vor fix același lucru, vor să vadă curat pe alee, nu soluții pentru problemele care-ți strică zilnic viața, precum traficul, termoficarea, birocrația și altele.
Mi-a plăcut că măcar Dan pare să știe bine ce se întâmplă prin primărie. Nu-i trebuie copiuțe, are memorie bună. Dar dincolo de asta, viitorul orașului este pe principiul “o să fie greu înainte să fie mai bine” și asta câțiva ani.
Măcar am văzut că a început asfaltarea la Universitate, unde o lucrare la gaze stricase asfaltul la intrarea în Pasaj. Acum e din nou tronsonul închis și se asfaltează.
« Știri despre tehnologie – 19 octombrie 2021
Analogia aceea urâtă: este ca și cum trei avioane pline de români s-ar fi prăbușit în aceeași zi »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
40 comentarii
19/10/2021 la 12:12 PM
Problema e cum prioritizeaza lucrarile alea. Marcajele pe asfalt, macar pe marile bulevarde, eu le vad ca fiind ceva critic, care se poate face cu bani putini. Politia locala care sa ii amendeze pe cei care parcheaza aiurea desi la 100-200metri sunt parcari cu plata…etc
Alin(Citează)
19/10/2021 la 1:25 PM
niciodata n-am inteles de ce nu-s intretinute marcajele. costa peanuts si imbunatatesc enorm traficul.
add(Citează)
19/10/2021 la 2:44 PM
În apropierea unei intersecții din sectorul 5 au” mutat “cu 10 m trecerea de pietoni în septembrie anul trecut fix înainte de alegerile locale, vechea trecere au încercat sa o șteargă dar nu complet, după un an marcajele de pe noua trecere sunt mai “șterse ” decât pe vechea.
Alice(Citează)
19/10/2021 la 12:27 PM
L-am pus io in campanie sa promita chestii in campanie? Nu stia ca nu-s bani? Stia foarte bine. Asa ca nu-i nici o diferenta intre el si alte lepre.
Blackskull(Citează)
19/10/2021 la 10:28 PM
El știa cam ce bani sînt, dar nu știa ce datorii a făcut Știrea. Plus despăgubirile cu retrocedările nefăcute, unde besedeaua a pus mîna pe terenuri. Și acolo sînt sume deloc neglijabile.
titel(Citează)
19/10/2021 la 12:30 PM
L-am votat de fiecare data, am semnat pentru candidatura de fiecare data. Inteleg ca nu sunt bani. Dar nu costa nimic sa pui grasii de la locala la munca. Nu costa nimic sa faci niste actiuni macar de fatada de curatenie prin parcuri. Ar veni sute de oameni.
Nu costa nimic sa interzici jafurile in oras.
In plus, amendarea ghertoilor nu numai ca nu costa, dar aduce bani.
Nu am vazut absolut nimic din toate astea.
Cipper(Citează)
19/10/2021 la 1:46 PM
Politia locala e la sector nu la generala
Celalalt(Citează)
20/10/2021 la 12:11 AM
La faza cu curățenia, eu vad o soluție simpla…. Sa nu mai aruncam gunoaie pe jos. Nu sunt coșuri de gunoi? Aruncam acasă, este ceva normal în Japonia dar in Romania…
Ady94(Citează)
19/10/2021 la 12:31 PM
O prostie enorma, electoratul lui e mai destept decat atat.
Nu sunt bani, e poveste din ’96, acu’ sunt bani peste tot: UE, parteneriat public-privat, investitii private, etc. Trebuie doar sa stii sa ii atragi. Nimeni nu vrea sa stea cu cash in banca in conditii de dobanzi negative.
Si inca ceva, cum de unii resusesc “sa si fure sa si faca”. Adica aia au bani sa dea 100k pe o banca sau o bordura dar si sa apara banca sau bordura aia.
Doar nicusor nu face absolut nimic. Adica la el ideea de succes e ca a scos 20 de oameni in cismigiu sa mature.
Ii atrage atentia cel de la S6 (care e din partid cu el), ca nu se mai poate asa, fara comunicare. cu Clotide se cearta, cu cei de la psd (3 si 4) nici nu mai zic. Baiatul ala de zicea ca il aduce de la new york, nici nu a dat de el. Nicusor e un dezastru mai mare decat isi puteau imagina inclusiv aia pesimisti care l-au votat (asa ca mine). Adica nu ma asteptam de la mare spirit practic gospodaresc de la un olimpic la matematica, dar macar bun simt si lucru in echipa cu proprii oameni.
Boris(Citează)
19/10/2021 la 1:52 PM
Olimpiada aia era ceva gen 8+1 jntegrale? Ca din câte știu și pe unde am mai fost eu ca olimpic lucrezi singur, de unde atât spirit de echipă?
Doru Vlad(Citează)
19/10/2021 la 2:02 PM
Doru, pai da, pe unde ai fost tu sau eu (pe scoala si sector:) ), La astea internationale exista lot olimpic, si se puncteaza si la nivel de lot.
Oricum, ideea era ca un om cu IQ peste “genunchele” broastei ar trebui sa inteleaga ca fara echipa nu faci nimic.
Boris(Citează)
19/10/2021 la 10:31 PM
@Boris
‘Geaba schimbi primarul dacă restul amploaiaților rămîn tot ăia și-l faultează la gioale cu fiece ocazie.
titel(Citează)
19/10/2021 la 12:32 PM
Bun, foarte bine. Nu sunt bani, am inteles. Dar impozitul pe o locuinta de 70k-80k euro in Bucuresti e in jur de 250 de lei. Vrem o tara ca afara, dar mai pe ieftineala asa.
N(Citează)
19/10/2021 la 6:08 PM
Din nou aceeasi prostie cu cresterea taxelor si impozitelor. Daca tot consideri ca platesti impozit prea mic, de ce nu te duci sa donezi vreo 2000 de lei Primariei in fiecare an? Sa vedem daca se schimba ceva macar pe strada ta.
Inainte sa mai creasca toate taxele, ar trebui sa arate ce au facut cu banii pe care ii au acum. Si nu, eu nu sunt de acord sa platesc impozite mai mari ca sa existe mai multi bani din care primariile sa cumpere flori cu 40 de lei firul. Sau din care sa schimbe in fiecare an bordurile, desi au fost schimbate si anul trecut.
Andrei G(Citează)
19/10/2021 la 6:29 PM
Man, omul se plange ca nu are bani si am mers pe ideea ca ND e curat si nu cumpara flori la preturi prohibitive :D . Eu am zis doar o solutie sa mai amelioreze situatia ca de plans e usor sa vii sa plangi dupa ce in campanie te-ai concentrat exclusiv pe rezolvarea problemei cu RADET. Asteptarile mari el singur si le-a creat in campanie si acum dupa ce s-a vazut cu sacii in caruta o arde “dar stati putin ca toti mintim in campanie.” Si da e paradis fiscal pe partea de impozitare a imobiliarelor.
N(Citează)
20/10/2021 la 9:54 AM
Omul se plange ca nu are bani, dar nu arata pe ce cheltuie banii pe care ii are. Omul s-a plans ca Firea nu face nimic, acum a ajuns in locul ei si nu face nici el nimic. Omul a criticat infiintarea companiilor municipale, dar acum a ales sa le pastreze.
Andrei G(Citează)
19/10/2021 la 1:02 PM
De unde să fie bani❓ Tovarășa Firea , îi umplea pe popi de bani , făcea companii de stat pentru ,neamuri ,rude , prieteni.Bașca wauchere pentru biciclete și excursii în Grecia pentru pensionarii votanți de PSD iști.
Doc(Citează)
19/10/2021 la 6:10 PM
Si Nicusor ce face cu banii? Inteleg ca Firea nu avea pentru ca ii dadea la preoti si ii chetuia prin companii municipale ilegale. Dar Nicusor a pastrat aceleasi companii ilegale si are la fel de putini bani de investitii desi el nu mai da la preoti. Si se presupune ca nici nu mai fura la fel de mult ca inainte.
Andrei G(Citează)
19/10/2021 la 8:36 PM
Doc, in mare bugetele sunt anuale (venituri si cheltuileli) asa ca firea nu a aruncat cu niste banii ficitivi pe care altfel ii gasea nicusor in pusculita.
Da, firea a sifonat bani cat s-a putut prin diverse contracte si companii, dar un an mai tarziu, nicusor tot nu a gasit modalitatea de a le desfiinta, pentru ca nu are ouale lui Clatite sa se ia cu mafia de gat.
Boris(Citează)
19/10/2021 la 1:04 PM
Nu sunt bani sa asculte oamenii care voiau sa vina in audiente la el? Ca a desfiintat asta cand a ajuns primar.
Nu sunt bani sa treaca strada la propriu peste drum in Cismigiu ca sa vada ca trebuie facut curat? Niciun consilier, paznic, ceva de prin cladirea aia fix la 50 de pasi de parc nu i-a zis nimic, trebuia sa ii spunem noi, cetatenii?
Nu sunt bani pentru persoanele cu dizabilitati incat le injumatatim banii aia lunari? OK, dar spune-le, nu astepta sa te caute ei.
Nu sunt bani de semafoare inteligente? A, ok, dar ai adus expertul din New York care ne-a spus ca solutia e sa mai mergem si pe jos?
Nu sunt bani sa faci 4 benzi, piste pentru biciclete pe langa, teren cu iarba si trotuare cum ai spus cand ai candidat prima si prima data? Bine, pai la cat de aiuristic suna aproape ca sperai si la banda pentru avioane pe langa.
Si tot asa, cate si mai cate, bani nu sunt dar prosteala ca sa te vezi in functie se poate.
Red(Citează)
19/10/2021 la 1:04 PM
Sunt doar partial de acord. Anul trecut cand a fost problema cu caldura ziceau ca abia au venit la guvernare si nu aveau cand sa rezolve. A trecut primavara, vara, nu au facut nimic, in continuare Bucuresti nu are apa calda si caldura. Ok, nu au bani, dar asta trebuie sa fie prioritatea 0. Ca sa nu mai zic ca nu au facut nimic nici ca sa colecteze mai mult si, implicit, sa aiba mai multi bani.
A.(Citează)
19/10/2021 la 1:37 PM
După cum vezi mai sus nu sunt fan Nicușor. Dar greșești. Au fost foarte multe lucrări și încă sunt. Dar sunt mii de kilometri de înlocuit.
Cipper(Citează)
19/10/2021 la 2:02 PM
Locuiesc intr-una din zonele cu cele mai mari probleme, toata vara nu s-a schimbat nicio teava, nu s-a inlocuit niciun robinet, in tot cartierul. Da, e lucrare de proportii, de lunga durata, dar intr-un an nici macar nu a inceput-o, ce sa mai vorbim de finalizare?
A.(Citează)
19/10/2021 la 2:04 PM
Ciper, a zis omul ca s-au inlocuit 15 km de conduca principala. Acu’ eu nu stiu matematici avansate, dar daca impart mii de km la 15, cati ani imi da ca le face pe toate. Daca considera ca e munca de sisif, si ca pur si simplu mai mult nu se poate, deci practic o sa ne ia sute de ani pana o sa avem reteau pusa la punct, sa plece acasa.
Boris(Citează)
19/10/2021 la 2:09 PM
Cum probabil nu s-a făcut mai nimic 30-40 de ani problema nu e înlocuirea conductelor, ci redimensionarea întregului sistem de termoficare. Din păcate s-ar putea ca fondurile de investiții în sistemul clasic să fie tot mai puține, așa că ar fi bine să se facă o strategie de viitor. Eu unul nu sunt convins că CET-urile vor mai rezista în ritmul ăsta, iar orice altă sursă de energie alternativă la un asemenea nivel implementată eficient cere timp. Mult timp.
Oricum, doar proiectarea și etapizarea investițiilor ar dura câțiva ani, deci în mandatul ăsta sigur nu se va vedea nimic. Cei ce vreți să urmăriți investițiile, sigur vor fi licitații serioase, nu dat cu lopata pe străzi.
@Cipper: lucrările pe care le vezi sunt peticeli. Trebuie modificate circuitele, recirculările, punctele termice, înlocuite pompe etc.
dam167(Citează)
19/10/2021 la 3:40 PM
@DAM167
Incerci sa ne zici ca situatia este atat de rea incat nu mai poate fi facut nimic si cativa zeci de ani de acum incolo nu o sa avem caldura in Bucuresti? Personal refuz sa cred asta, dar nu sunt specialist in domeniu, deci e posibil sa ai dreptate. Daca insa asta e situatia, e alarmant ca nu iese nimeni oficial sa ne zica asta, macar sa stim sa ne instalam centrale de apartament, daca asta e chiar finalul incalzirii centralizate in Bucuresti.
A.(Citează)
19/10/2021 la 4:53 PM
@A: Eu încerc să vă zic că sunt niște investiții mari și lucrări complexe care trebuie făcute, iar bine și eficient va fi atunci când se vor apropia de final acele lucrări. Am mai spus-o pe aici, la Oradea a durat vreo 6-7 ani reabilitarea sistemului de termoficare, deci în București ar fi mai mult, gen mult mai mult. Ce se face sau nu se face e public, fiecare poate vedea în orașul lui ce lucrări/proiecte/etc. se scot la licitație, dar cu toate astea o dăm cu USR și PSD, că x fură sau nu fură.
Să iasă oficial să-ți spună ce? că n-au încă o soluție? că și dacă au unii, ăilalți nu-s de acord cu ea? Că UE vrea să o cam terminăm cu CET-urile și noi nu știm ce e de făcut? Eu nu vreau să intru prea mult în detalii că nu e nimeni interesat, consensul e că fosta primăriță a dat vouchere, actualul face nu știu ce, și o tot amețim așa fără să înțelegem nimic. Politic s-a schimbat, lumea a votat USR, dar dacă nici acum nu pricep unii că nu politicul e problema asta este.
Căldură va fi… cumva, dar probabil va costa tot mai mult, iar momentan se peticește locul unde curge cel mai tare. Sunt de obicei lucrări de intervenții, nu investiții noi.
dam167(Citează)
20/10/2021 la 10:51 AM
@dam167, la ce te referi prin redimensionarea intregului sistem de termoficare? Presupun ca nu este nevoie sa extinzi sistemul de termoficare pentru ca o parte considerabila dintre fostii “clienti” au renuntat la incalzirea prin CMTEB (fostul RADET) si si-au montat centrale proprii de apartament.
PS: daca Nicusor stia ca lucrarile sunt de o amploare atat de mare nu trebuia sa isi bazeze campania electrorala pe rezolvarea problemelor cu incalzirea. Adica ori a mintit cu buna stiinta, ori era foarte prost informat. Nicuna dintre variante nu ii creeaza o imagine prea buna.
Andrei G(Citează)
20/10/2021 la 12:50 PM
@Andrei G: Redimensionare înseamnă să faci sistemul eficient pentru câți consumatori ai acum (poate nu extinzi, ci doar tai) și pentru câți estimezi în viitor – poate ai în vedere niște cartiere de blocuri pe care vrei să le încălzești, sau poate consideri că vor trebui să-și pună centrale. De obicei prin redimensionare se pun conducte mai mici (probabil din cauza pompelor noi, circuitelor noi, recirculări etc.).
Așa zic și eu, că nu trebuia să-și bazeze campania pe asta, dacă nu știa în ce se bagă. În mod optimist aș spune că a fost prost informat (there’s a lot of that going around), nu neapărat că minte/a mințit. Dar da, nu-i creează o imagine bună. La cum am văzut eu lucrările de infrastructură în ultimii ani, nu cred pe nici un candidat care se bate cu pumnul în piept că face multe într-un mandat. Eu îi caut pe ăia care promit puține, că au șanse să și facă ceva.
dam167(Citează)
20/10/2021 la 4:28 PM
@dam167, cand ai spus ca este nevoie de redimensionarea intregului sistem de termoficare am crezut ca ai niste informatii concrete cum ca ar trebui redus sau extins sistemul. De asta am intrebat.
Oricum, si daca toata operatiunea dureaza 10 ani, solutia nu este sa nu se faca nimic. Ar fi trebuit ca 1 an de zile sa fie suficient pentru a face macar un plan de actiune pentru a rezolva problema pe care a considerata de importanta capitala in perioada campaniei electorale. A avut timp suficient sa vina si sa spuna electoratului ca rezolvarea ar dura X ani si ca in cei 3 ani de mandat pe care ii mai are va face 20-30-40% din lucrari.
Andrei G(Citează)
19/10/2021 la 1:20 PM
Voi nu citiți articolul. Sunteți exact ca ăia care au sunat. Azi, acu’, că noi suntem miezu’. Astăzi să am burta plină că pe urmă văd eu. Ce sunt alea proiecte pe termen lung. Acu’ nu mâine. Jalnic.
Mirel(Citează)
19/10/2021 la 10:37 PM
Da Mirel. Vrem acum. Marcaje si curatenie. Parcuri ingrijite. Sistem de semafoare care merg. Dezinsectii sa nu te mai manance goangele de viu.
Dl primar a implinit un an de mandat, jeg si degradare cum e acum in Bucuresti nu era nici la inceputul anilor 2000.
F.(Citează)
20/10/2021 la 11:04 AM
@Mirel, exista vreun proiect pe termen mediu sau lung anuntat de Primarie? Ca sa putem sa verificam si noi daca se respecta planificarea? Sau ca sa stim macar cati ani vom mai avea probleme cu termoficarea?
Andrei G(Citează)
19/10/2021 la 2:46 PM
Recomand podcastul despre el de la Recorder, Nicușor nu e atât de zmeu precum pretinde. Zicea că va fi ușa deschisă la primărie dar nu primește pe nimeni. Etc.
Tano(Citează)
19/10/2021 la 2:54 PM
Are si generala locala… plmb
claudiuc(Citează)
20/10/2021 la 8:20 AM
E mai mult PLM , ca fix asta fac, o freaca.
sin(Citează)
19/10/2021 la 8:28 PM
Surprinzător dar și primarul general are propria politie locala.
Eugen(Citează)
20/10/2021 la 8:18 AM
RADET-ul asta trebuie vandut la fier vechi, e singura varianta in care poate fi facut profitabil.
S-au inventat de suficient de multa vreme boilerele electrice si paturile incalzite incat sa fie folosite temporar pana la montarea unei centrale de apartament.
sin(Citează)
20/10/2021 la 9:26 AM
Va trebui sa urmaresc interviul, poate imi voi schimba parerea.
Momentan, ND mi se pare cel mai slab primar/om politic cu pretentii pe care l-am vazut vreodata.
Tin minte ca atunci cand a candidat initial impotriva acelei fapturi (mi-e sila sa-i scriu numele) a fost o dezbatere televizata si n-a fost in stare sa raspunda la nici o intrebare, preferand sa paseze microfonul colegilor din echipa. Ceva absolut jalnic si impardonabil. La treaba asta s-a adaugat si disputa cu Catalin Predoiu care s-a oferit sa-l sustina in turul 2. ND a refuzat categoric, in aroganta lui turbata de prostie.
Atunci mi-am dat seama ca psd va catiga primaria capitalei in mod detasat, din nefericire chiar asa a fost iar acum INCA exist companii municipale care sug o groaza de bani din buget, fara sa presteze absolut nimic, exact ca niste paraziti.
Mihai(Citează)
20/10/2021 la 11:44 AM
Nu stiu ce interviu amplu ai vazut tu Radule … mie mi s-a parut depasit total, un om putin capabil . Un model de asa ceva nu vreau sa ma conduca , in nimic , in job , in primarie , sau nici o alta pozitie de conducere – de nici un fel . Fara viziune , fara directie , fara luminita de la capatul tunelului . O tona de probleme – stim – exista – fa cumva sa dispara , niste pasi concreti .
De ce exista parcare la liber peste tot ? Altfel spus de ce permitem parcarea gratuita tutoror rablelor in oras ?
De ce nu se respecta regulile prin oras ?
De ce nu se controleaza / verifica traficul
De ce nu se implementeaza un sistem de monitorizare in timp real al STB cu informari in statii (ca sa stii daca are rost sa stai 2 minute pana cand vine autobuzul sau iei o trotineta sau pe jos sau cu taxiul) .
Deci … nu am vazut nimic .. .si astea sunt doar cateva idei de la un cetatean de pe margine. Nu au aratat parcurile mai rau decat acum , niciodata . La fel si strazile principale . INCOMPETENT ! Se bate cu duamna la functia de cel mai slab primar. Toti au ramas in istorie cu ceva , astia doi cu nimic .
Liviu(Citează)