►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Black Friday la evoMAG: cele mai bune oferte
eMAG pregătește gama de produse eMAG Essentials și BeautyName »
M-am uitat la vreo 20 de review-uri pentru noile iPhone 13, în special varianta Pro. Concluzia a fost că Apple a scos pe piață un model remarcabil în acest an.
Pe scurt, ideile principale sunt:
Este un titlu care zice multe în The Guardian: “Apple’s very best”. Cel mai bun telefon Apple de până acum. Mă uit în tabăra Android și sunt puține flagship-uri despre care poți să spui “este cel mai bun telefon al companiei de până acum”. În foarte multe cazuri, poți găsi ceva ce era mai bine făcut pe generația anterioară. The Verge scrie “IPHONE 13 PRO REVIEW: A BETTER DISPLAY, THE BEST CAMERA, AND INCREDIBLE BATTERY LIFE”. A trecut ceva timp de când n-am mai văzut un telefon prezentat așa. Bravo lor pentru reușită!
Se vede și în vânzări. Nu știu câte bucăți au ajuns în România, dar magazinele oficiale (eMAG, Altex, Flanco, iStyle) nu mai au în stoc. Se iau precomenzi pentru următoarea livrare, cândva pe 5 sau 12 noiembrie.
Uitați clipul cu ProRes HQ filmat de un iPhone. Din ce văd, autorul a folosit programul Filmic Pro, nu camera default a telefonului, pentru a accesa codarea ProRes. Cine este serios pentru filmat cu telefonul oricum a cumpărat deja Filmic Pro, chiar aduce multe opțiuni de reglaj, focalizare, S-Log și altele în ecuație.
« Black Friday la evoMAG: cele mai bune oferte
eMAG pregătește gama de produse eMAG Essentials și BeautyName »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
29/10/2021 la 2:52 PM
In review-uri celor de la GsmArena, autonomia bateriei e cu 4 ore mai mare decât la iPhone 12 Pro și nu mi se pare chiar ceva impresionant.
DAVKO(Citează)
29/10/2021 la 5:04 PM
Este o diferența sesizabilă. iPhone 12 pro max deja ținea destul de mult bateria. Ideea e ca “indiferent” cum o sa forjezi telefonul o sa te ducă bateria toată ziua, ceea ce este inegalabil la ora actuala…Secretul sta in software mult mai bine optimizat și hardware dedeicat…
Dan(Citează)
29/10/2021 la 2:59 PM
Sa intelegem ca vei face o achizitie noua?
Parerea mea e ca nu vei fi dezamagit. Mai ales pentru amintirile de familie.
Niles(Citează)
29/10/2021 la 3:23 PM
Marques Brownlee a filmat un videoclip întreg cu iPhone 13 Pro / Max și nimeni nu a observat vreo diferență (el filma cu o cameră de vreo 50.000$ în general). Este vorba de video-ul cu Rivian R1T.
Iar bateria, din ce teste am văzut, este excepțională. Să ai un telefon cu 5.000 mAh și iPhone-ul să scoată 3 ore în plus, cu o baterie mult mai mică, este rușinos.
iPhone-ul o să aibă mereu avantajul aplicațiilor mai bine optimizate și să nu mai spun de Instagram, Clubhouse, etc. care au fost disponibile vreo 18 luni doar pe iOS.
Claudiu(Citează)
29/10/2021 la 3:29 PM
Adică reacțiile au fost anul acesta altfel decât cele din trecut? A scos Apple ( si nu doar ei) vreodată un telefon nou mai slab decât cel de anul trecut???
Eu din ce am vazut, toți specialiștii spun ca dacă ai Iphone 12 nu merita sa faci trecerea la 13. Cred ca asta spune tot. Da, sigur ca e ceva mai bun, doar nu o fi mai slab. Logic. Ceva, ceva o avea. La 6200 lei ar trebui totuși sa aibă usb C, senzor de amprenta si, eventual,allways on display. Macar atat. Adica niste banalități, dar foarte utile, pe care le au telefoane de 2000 de lei. Poate si mai ieftine. Dar, Apple a inventat ziua de 26 de ore. Cum, nu stiati? La lansarea de anul trecut au spus ca bateria la Iphone 12 tine o zi intreaga . Acum au spus ca Iphone 13 are baterie care tine cu 2 ore mai mult decât cea de anul trecut!
6200 de lei????
Adi(Citează)
29/10/2021 la 4:14 PM
De ce ai avea nevoie de senzor de amprentă în ecran când Face ID-ul este superior? Am S21 Ultra și are cea mai bună implementare și totuși, este inferior cu mult Face ID-ului.
La fel și cu AOD (Always on Display), o funcție extrem de inutilă. O am pe S21 Ultra și nu am folosit-o deloc, pentru că oricum dacă ridici telefonul se aprinde ecranul și vezi toate informațiile.
Cu USB-C sunt de acord, însă cred că Apple o să meargă pe full wireless în viitor.
Claudiu(Citează)
29/10/2021 la 4:38 PM
@Claudiu: e serioasă întrebarea ta sau faci mișto? Eu mă gândesc că e a doua variantă. Dacă totuși vrei niște usecase-uri pentru senzor de amprentă în ecran, hai să-ți zic eu câteva:
Primul ar fi când ai telefonul pe masă și vrei să îl deschizi fără să îl mai ridici, dar mecla nu intră în zona acoperită de cameră. Mi se întâmplă destul de des.
Al doilea e ceva mai improbabil. Să zicem că apare o situație care te-ar obliga să îți acoperi fața. Știu, e neverosimil, dar hai să ne imaginăm spre exemplu că poate nu te-ai bărbierit în ziua aia și e interzis să apari nebărbierit în public la tine în sat. Într-o situație de genul ăla cred că ar fi mișto să poți deschide telefonul ușor și rapid, fără să fii nevoit să cumperi încă un produs de la Apple.
Giani Mucea(Citează)
29/10/2021 la 4:54 PM
Cred ca e vreo 5700 RON, nu 6200, cel putin varianta de 128GB.
zetanu(Citează)
29/10/2021 la 5:08 PM
@Claudiu cum tine bateria la S21 Ultra in mod normal, nu teste cum fac reviewerii? merita achizitia?
monciu(Citează)
29/10/2021 la 5:34 PM
Nu are nevoie de nici un senzor de amprenta. E complet inutil pe telefon. Poți debloca telefonul cu Apple watch atunci când ai masca…
Nu ai nevoie de USB-C. Următorul model nu o sa mai conțină nici o mufa, finally…trebuia demult renunțat la mufe dar nu au avut suficientă motivatie și curaj, dar acum sunt forțați de UE sa o facă…
AllwaysOn e o alta porcărie inutila consumatoare de baterie pe telefon. Ii văd întrebuințarea la un ceas dar la telefon nu văd de ce ai folosi(doar ai deja ceasul la mâna și vezi notificările)…
Cu cât vor renunța la mai multe funcții și hardware inutil cu atat vor crea un telefon cât mai simplu, robust si cu o capacitate mai mare al acumulatorului…
Dan(Citează)
29/10/2021 la 6:10 PM
AOD mi se pare una dintre cele mai utile functii de pe un telefon. Daca nu ai folosit niciodata, nu o sa simti ca ai nevoie de asa ceva. Dar daca te obisnuiesti sa te poti uita oricand la telefonul lasat pe masa si sa vezi cat este ceasul sau de la ce aplicatie a fost notificarea aia care ti-a facut telefonul sa vibreze, nu o sa-ti para rau de consumul ala de 5-6% pe zi al bateriei.
Ba chiar pot sa spun ca faci o oarecare economie fata de situatia in care ai ridica telefonul la fiecare 15-20 de minute sa vezi ce se mai intampla.
Andrei G(Citează)
29/10/2021 la 3:42 PM
Hai, Radu, ia-ti iPhone odata! Stim ca vrei, dar ti-e rusine sa recunosti.
Sol(Citează)
29/10/2021 la 3:44 PM
asta cu stocurile goale… e cea mai mare golanie :))
Maine vine si allview, face contract cu 10 magazine, le da cate un telefon si a 2a zi le cumpara tot ei, over the counter. Dupa care anunta soc si groaza ca vai, telefonul lor e atat de grozav ca e deja sold out :))
Nu zic ca noul iphone nu e telefon bun si ca nu are cumparatorii lui insa mi-ar placea sa renuntam la argumentele cu stocuri in 2021 :))
tndb(Citează)
29/10/2021 la 4:04 PM
Nu, nu sunt stocuri.
Sergiu(Citează)
29/10/2021 la 4:17 PM
Nu, nu sunt stocuri pentru că întotdeauna iPhone-ul se vinde extrem de bine. Și mai ales în perioada asta în care sunt probleme cu diverse componente. Aseară a anunțat Apple că au pierdut 6 miliarde de dolari din cauza asta, în doar 3 luni.
Mergi într-un Apple Store și vezi dacă sunt stocuri. Că poate te convingi altfel.
Claudiu(Citează)
29/10/2021 la 6:11 PM
@tndb, de ce ar vrea cineva sa piarda vanzari doar ca sa se poata lauda ca s-au epuizat stocurile?
Andrei G(Citează)
29/10/2021 la 3:50 PM
Nu stiu ce review-uri ai vazut tu, concluzia a ce am vazut eu pe net este ca 13 nu merita in nici un caz upgrade-ul de la 12. In nici o varianta.
Gaelex(Citează)
29/10/2021 la 4:12 PM
Ce bine că ești aici! Dar de la Dumnezeu <3
Radu(Citează)
29/10/2021 la 4:25 PM
cam da, asta am vazut si eu. Daca ai un telefon gen X sau 11 merita upgrade-ul, daca ai 12, stai pana la anul cand vor lansa ceva mai revolutionar. Camerele sunt mai bune in sensul ca nu mai au lens flare asa de mare, Samsung S21 Ultra era mai bun decat iPhone 12 Pro, acum 13 pro e mai bun la anumite categorii decat Samsung-ul, in special in video, in rest diferentele nu sunt atat de mari.
Bateria e nice, dar 2 zile tot nu tine, deci seara oricum il pui la incarcat. Eu eram intre S21 ultra si 13 pro si datorita ecosistemului cred ca raman pe Android.
monciu(Citează)
29/10/2021 la 4:50 PM
Eu credeam ca nici nu exista problema asta, pentru ca toti posesorii de iphone le tin cate 5-6 ani, sa beneficieze de update-urile alea multe de iOS.
Adica exista oameni care chiar se gandesc daca sa dea in fiecare an 1000 de euro pe un telefon nou (si nu sunt bloggeri de tehnologie)? Sunt socat!
Sorin(Citează)
29/10/2021 la 6:15 PM
@Sorin, si eu eram convins la fel ca tine ca toti tin telefonul minim 5-6 ani. Cand este vorba de iPhone asta este unul dintre cele mai importante argumente, cai ai multi ani la rand update-uri.
Si jumatate dintre utilizatori iti explica cum au un telefon vechi de 4 ani si bateria tine la fel ca in prima zi, daca nu chiar mai bine.
PS: in alt ordine de idei, ultimele 2 generatii de iPhone sunt chiar impresionante. Nu cred ca exista nimic de la concurenta care sa fie de bune all-around. Sunt obisnuit cu ecosistemul Android si nu cred ca o sa trec pe iOS, dar trebuie sa recunoastem ca au facut treaba buna.
Andrei G(Citează)
29/10/2021 la 5:01 PM
In afara de lansarile Apple ce sunt un eveniment in sine asteptat, eventual doar alea de la Samsung mai intereseaza pe cineva.
Restul sunt ca sa fie. De obicei cate un om ce vorbeste o engleza groaznica ce pierde timpul zacand chestii despre nimic (vezi aia cu logoul Xiaomi). Si apoi niste influenceri ce si-au pus iPhoneurile in sertar si se screm sa para incantati de cate un Huawei sau Oppo.
Singurii care mai au un design si-o identitate sunt Sony cu Xperia, restul parca isi downloadeaza de pe internet designul :)
Iulian(Citează)
29/10/2021 la 6:17 PM
Sony cu Xperia nici nu merita luati in calcul cand vine vorba de telefoane mobile. Vanzarile sunt atat de mici incat daca ar disparea de pe piata fara sa anunte, cred ca ar dura cel putin jumatate de an pana cand ar observa cineva asta.
Andrei G(Citează)
29/10/2021 la 5:43 PM
Mda, evident că pe Android sunt multe cu duș și întors pentru că sunt foarte multe modele de la foarte mulți producători, pe când Apple e doar 1. Nu mă îndoiesc că cei care se bucură că văd un ecran bun și o autonomie bună pe iPhone în sfârșit după ce Android le-a avut în fiecare an pe flagship-urile sale și uneori chiar pe flagship killer-uri spun că ăsta e cel mai bun telefon Apple de până acum…
Pixel de la Google a avut cel mai mare salt din istoria sa față de generația anterioară și cel mai mare salt de anul acesta dintre toate telefoanele apărute până acum și la un preț mai mic decât cele mai de top flagship-uri.
Cata(Citează)
29/10/2021 la 5:56 PM
Apple isi cam repara greselile dupa ce ani la rand a fost cu mult in spatele autonomiei de pe android. Mai ales dupa 2-3 ani de utilizare trebuia sa agati incarcatorul la gat, ca daca trageai mai mult de telefon nu mai ajungeai acasa cu el pornit, cei cu iphone 6-7 stiu ce zic. Si nu din cauza softului ci din cauza bateriilor mici fata de concurenta.
Am iphone si sunt fan, dar in acelasi timp urmaresc si ce fac ceilalti. Daca samsung va scoate ceva mai bun am plecat la ei fara remuscari. Dar asta e foarte putin probabil pentru urmatorii ani la cum evolueaza lumea android vs ios.
Robert(Citează)
29/10/2021 la 6:56 PM
Nu stiu cum folosesc altii telefonul, dar pe mine 12 pro max ma tine 2 zile negresit. Si folosesc telefon, whatsapp, safari si camera destul de intens. Poate ajuta ca n-am aplicatii de social media instalate, nu stiu ce sa zic.
Cornel(Citează)
29/10/2021 la 7:14 PM
Desi ai partial dreptate, cred ca apele incep sa se separe si Apple incepe sa aiba propria lui piata, piata glamour premium.
Cam asa a fost gandit de Jobs si se pare ca si-a regasit calea.
Cred ca in clipa de fata in marketing lucrurile au luat-o razna si inclusiv review-ul asta are aceeasi valoare cu un click bait:
– Nimeni nu inlocuieste o camera profesionista ca sa filmeze cu un telefon de 1500eur pentru filmari profesioniste ( pana nu vad primul fotograf la nunta cu un IPhone nu avem ce discuta )
– Un episod din House s-a filmat cu un Samsung Note, la fel de WoW a fost si atunci apoi ne-am vazut de viata, Game Of Thrones tot cu camere ARRI si RED s-a filmat ( niste fraieri )
– In ceea ce priveste bateriile, tehnologia a evoluat si sunt din ce in ce mai “incapatoare” si oricum sunt facut de LG si Samsung deci Apple are 0 contributie.
– Optimizarea systemului nu mai e de mult o problema a Android-ului, in clipa de fata sistemele sunt comparabile din toate punctele de vedere inclusiv optimizari. Sigur apar diferente cand fiecare OEM isi pune propriile module, dar intre un Pixel si un IPhone nu cred ca sunt diferente sesizabile.
– Durata bateriei este insa influentata de calitatea aplicatiilor si Google incearca sa ajute dezvoltatorii si pe aceast segment, dar ai de ales intre a avea aplicatia in 3 luni sau in 6 luni ( si aici iar e vb de “calitatea” clientilor si de cat de obisnuiti sunt sa plateasca chestii ), Apple aici are avantajul ca e ravnit ca platforma.
Comparatia Samsung vs Apple nu are sens, Apple e o companie care isi tot extinde serviciile la nivel international, pe cand Samsung nu prea are ce sa extinda in afara de vandut electrocasnice.
Google ar putea fi o comparatie relativ ok, insa sunt in alta liga, vanzarile Pixel fiind la alt ordin de marime fata de IPhone.
In clipa de fata, pentru ceea ce au nevoie 99% din utilizatori, un mid range este perfect.
SYAOnline(Citează)
29/10/2021 la 9:54 PM
Cum le știi tu pe toate, ca un om mare. A fost iPhone la nuntă, stai liniștit, dar nu i se pare nimănui un subiect important – pentru că nu e, logic. N-ai să vezi asta peste tot pentru că o să te considere nuntașii amator, chiar dacă vin fotografi cu kg de echipament și au rezultate mai proaste – băi, păreau profi. Mai ales că n-ai să vezi la noi, unde trebuie filmat în minim 4K zeci de ore că na, e un moment memorabil.
Dar nu asta voiam să subliniez, ci faptul că un telefon n-o să înlocuiască la modul general o cameră video, dar o poate înlocui pe moment. Poate 5% din ce vezi tu într-un clip vine de pe un telefon, că doar produsul final pe care îl consumi tu e un montaj din n clipuri. Așa cum în LOTR sunetul unei săbii scoase din teacă nu e vreo inginerie a sunetului ci doar un cuțit de bucătărie, poate ai văzut elemente din GoT filmate cu un iPhone – pentru că aia din producție folosesc orice rezolvă treaba pe moment. Dar e mai bine să nu știi lucrurile astea pentru nu te-ar interesa imaginea, ai prefera să-i faci amatori pe ăia.
La fel se întâmplă și în muzică, multe au plecat de pe un iPhone sau de pe un iPad pentru că aia avea producătorul la îndemână. În timp ce un Gaelex urla că ce scumpe-s roțile de la Mac Pro, unii îl cumpărau și produceau chestii pe care le asculți la radio – li s-a părut că merită dacă nu-și bat capul cu drivere sau update-uri de Windows. Asta face Apple, simplifică lucrurile pentru cei cărora li se potrivește abordarea asta.
dam167(Citează)
29/10/2021 la 7:41 PM
Deci n-ai nevoie de senzor de amprenta daca cumperi si un ceas pe care nu l-ai folosi pentru ca are bateria de o zi.
Got it.
Giani Mucea(Citează)
29/10/2021 la 9:38 PM
Vezi tu, mie nu-mi plac extremele astea: ba că e neapărat nevoie de AOD sau senzor de amprentă, ba că e complet inutil. Per ansamblu Face ID e mult mai util, și o spun eu care încă n-am folosit. Zici că e o problemă să ridici telefonul de pe masă? really? pentru mine e mult mai incomod când am mănuși sau mâinile ude, e momentul ăla când vreau să dau cu telefonul de ce apuc. Și nu, să aibă și senzor de amprentă și Face ID nu e o soluție dacă aia în ecran nu funcționează cum trebuie – pe spatele telefonului e chiar inutil, iar be butonul lateral e o variantă, dacă n-ai husă (merge și dacă ai dar na, mai greu).
Chestiile mărunte pe care le găsiți voi ca lipsuri sunt exact ce a făcut iPhone să fie așa apreciat – fiabilitatea și connstanța. Toți se plâng că nu aduce nimic nou an de an, dar tot timpul e acolo printre vârfuri, la toate capitolele. Mai puține funcții înseamnă atenție mai mare la detalii și implementare a bună. Piața iPhone-ului nu e nici glamour nici premium (lol, revista Elle much?), ci e acolo unde oamenii nu vor să știe care sunt ăia 10 senzori în plus pe care i-a adus Samsung în fiecare an. E un telefon bun cu care să faci chestii și sunt convins că dacă faci un studiu ai să vezi că aproape pe nimeni nu interesează capacitatea bateriei, care e procesorul sau cât RAM are, pentru că s-au obișnuit ca iPhone să meargă, să facă poze bune și restul ce ai nevoie.
Ce apreciez eu cel mai mult la Apple e că nu vor să fie ca restul, așa poți alege și o altă abordare. Care ar mai fi farmecul dacă ar fi numai Android sau numai iOS? și dacă toți are avea aceleași funcții, pe toate chiar?
dam167(Citează)
29/10/2021 la 10:02 PM
Pai eu n-am zis ca face id nu ar fi mai util. Adica as putea sa cred ca e ceva mai util decat senzorul de amprenta, desi e destul de discutabil.
Problema mea e cu ideea asta ca, daca apple nu introduce o functie, inseamna ca eu nu ar trebui sa o consider utila. Gen, nu e suficient pentru apple fanboys sa zica “ da ba, au ignorat usecase-urile astea si/sau nu s-au gandit ca ar putea exista un context in care oamenii sa aiba fata acoperita; plm, se mai intampla”. Nu, daca apple zice ca face id e suficient, inseamna ca face id e suficient iar eu sunt fraier ca nu stiu sa folosesc telefonul, sau sarac ca nu imi permit un ceas pentru ca face id sa nu fie inutil.
N-am o problema cu discutiile si dezbaterile, dar nu suport gaslighting-ul.
Giani Mucea(Citează)
29/10/2021 la 11:33 PM
@dam167
“pentru mine e mult mai incomod când am mănuși sau mâinile ude, e momentul ăla când vreau să dau cu telefonul de ce apuc.”
Sunt curios, câte ore/an ai mănuși sau mâinile ude.
1 an = 8760 ore.
Să nu spun de minute/an:
1an = 525600 minute.
Adrian(Citează)
30/10/2021 la 1:49 AM
@Adrian: Sezonul rece la noi e cam 3-4 luni (anul ăsta am început să port mănuși), iar dmineața/seara pe bicicletă sau pe jos se cam simte. Ar fi de-a dreptul stupid să număr minute sau ore, dar e evident că e destul de des (în cazul meu) încât să mă deranjeze. Dacă într-o oră mă incomodează chestia asta de 3-4 ori pentru mine e suficient. Nici nu trebuie să fie în fiecare zi din alea 3-4 luni, dar se adună.
La fel și cu mâini ude, se întâmplă să gătesc destul de des sau să am vreo activitate pe afară (în celalalte luni ale anului) și să nu am mîinile ca luate de pe tastatură. Din nou, destul de des încât e enervant. Mai ales că vorbim de telefoane rezistente la apă și se mai întâmplă să plouă afară. Dar e drept, mai rar am mers efectiv prin ploaie.
Face ID e unul dintre puținele motive pentru care voi face upgrade la telefon – e mult mai important pentru mine decât camere, difuzoare, fast charging sau porturi.
dam167(Citează)
30/10/2021 la 4:00 AM
@dam167, stai ca am ramas putin blocat aici. Adica tu ridici in slavi produsele Apple, dar nu folosesti un iPhone? Sper ca am inteles gresit si macar folosesti un iPhone mai vechi (un model de 5-6 ani care nu avea inca Face ID).
In plus, daca nu ai folosit Face ID cum poti sa afirmi atat de convins ca nu ai nevoie de nimic altceva?
Andrei G(Citează)
30/10/2021 la 12:50 PM
@Andrei G: de 10 ani folosesc iPhone (4, 6, SE) și probabil anul ăsta urmează unul nou. N-aș zice că le ridic în slăvi, doar că le găsesc tot felul de probleme ăia care nu le folosesc, aici am eu o problemă (aia cu semnalul la iPhone 4 e celebră, mai ales printre ăia care n-au avut modelul ăla). Am avut un telefon cu Android (scurt timp), iar în familie și printre prieteni văd și iOS și Android, dar prefer iOS. În general în produsele Apple intră mai multă atenție, mai ales la design, nu sunt neapărat cele mai bune la modul obiectiv. Ține mai mult de preferințe.
Am văzut la apropiați Face ID și pentru mine ar fi mai comod.
dam167(Citează)
30/10/2021 la 12:35 AM
Face id de pe iphone este foarte precis. Sotia mea are iphone 12 pro si merge chiar si in lumina scazuta. Eu am samsung s21fe (nu imi place sa dau prea multi bani pe un telefon) si face id-ul rar ma recunoaste. Poate eram barbierit cand l-am configurat si acum ma barbieresc mai rar, oricum nu am stat sa vad de unde vine problema. De cand cu pandemia nici sotia nu se prea machiaza des ca lucreaza de acasa si cand iesim purtam masca. Si tocmai asta este neajunsul la iphone, cum faci plata cu telefonul cand porti masca? Si nu imi spuneti de ceas pt ca pur si simplu nu ne intereseaza astfel de dispozitive care oricum nici nu au cum sa arate bine la mana unei femei. Lumea poarta masca si tu scoti iphone 13 fara senzor de amprenta? Daca e asa bun face id-ul, nu te va incurca faptul ca senzorul de amprenta nu este exceptional, el trebuie doar sa mearga cand ai nevoie de el (rar, dar extrem de util). Nu stiu care este comparatia cu varfurile de gama de la samsung si altii, dar prin faptul ca la apple ai doar telefoane scumpe sau telefoane cat de cat accesibile care vor fi rapid depasite moral, ma face sa nu-mi placa apple. Presupun ca au ei destui clienti, nu stau dupa mine care am folosit iphone 6 (cand deja aproape nu se mai comercializa) si nu am fost deloc multumit de el.
Ion(Citează)
30/10/2021 la 2:07 AM
Masca nu se va purta la nesfârșit, iar Apple nu adaugă funcții de care, poate, ai nevoie mai rar – nu zic că e bine sau rău, aia e abordarea lor. Eu aș ține un card la îndemână pentru când fac plăți cu mască, e o perioadă mai ciudată peste care vom trece.
Tocmai aia e, că iPhone nu prea e depășit moral pentru că are acces la majoritatea funcțiilor noi cu care vine ultimul OS. Hai că nu ar fi cazul la 6 (care are 7 ani apropo), dar cu 6s ai cam fi la zi cu update-urile. N-o să ai un 13 Pro în mână, dar totuși, e ceva. Înțeleg că nu îți place, aia e perfect normal, dar justificările…
PS: Ceasul nu-l ia nimeni ca să deblocheze telefonul, dar când îl folosești la fitness, plătești direct cu el, vorbești la el sau gestionezi notificări parcă se adună avantajele.
dam167(Citează)
30/10/2021 la 4:13 AM
@dam167, masca nu se va purta la infinit, dar nici telefoanele nu se folosesc la infinit. Deja se poarta de 1 an si jumatate masca si sunt sanse sa o mai purtam cel putin 1 an (adica in total cam cat este durata medie de folosire a unui telefon).
Iar recomandarea ta este ca lumea sa poarte un ceas (care este mai scump decat o mare parte din telefoanele cu Android) sau sa faca plata cu cardul. Adica nu esti capabil sa admiti ca in cazul prezentat de @Ion ar fi util si un senzor de amprenta.
PS: presupun ca in sezonul rece cand mergi pe bicicleta porti un fular, o bandana, ceva care sa te protejeze de frig. Sau cand este lumina puternica, porti ochelari de soare.
Astea nu ar fi lucruri care sa te deranjeze cand vrei sa te uiti la telefon? Cel putin in cazul meu sunt mai dese situatiile in care port ochelari de soare decat cele in care gatesc si vreau sa umblu pe telefon cu mainile unsuroase.
Andrei G(Citează)
31/10/2021 la 7:45 AM
Ion, poate ai S20 FE. S21 fe nu există. Încă.
Și nu e chiar ieftin. Când există telefoane la 500 de lei, eu zic că unul la 500 de euro este decent.
Altfel sunt total de acord cu tine despre utilitatea unui senzor de amprentă.
motanes(Citează)
30/10/2021 la 11:25 AM
nici de camera nu ai nevoie, o ai pe aia de la telefonul vechi.
CatalinR(Citează)
30/10/2021 la 1:01 PM
Lasa ca peste 2 ani o sa scoata si Apple cel mai smecher feature ever (AOD) si toti fanii o sa fie uimiti de fericire.
Octav(Citează)
30/10/2021 la 4:26 PM
Asta este culmea la fanii astia infocati. Nu spune nimeni ca telefoanele Apple nu sunt bune, dar sa nu cumva sa le spui ca tu preferi un telefon cu Android pentru anumite functii care nu se gasesc pe iPhone ca vin si iti explica foarte agresiv cum functiile alea sunt inutile si din cauza asta Apple nu le-a implementat.
Pana cand se intampla cum spui tu, se implementeaza si pe telefoanele lor si atunci vin si iti arata cat de tari sunt Apple ca au astfel de optiuni.
Andrei G(Citează)
01/11/2021 la 9:11 AM
salut!
cu Apple nu poți face plata dacă porți mască nici dacă ai Apple Watch (am, nu se poate), ceasul doar deblochează telefonul. Totuși când te vede cu mască îți cere PIN ca să valideze plata sau poți face plata cu ceasul dacă ai cardul înrolat, fără să mai introduci vreun cod (codul îl cere doar când pui ceasul la mână).
Bunica avea o vorbă, care mi se pare că se potrivește 100% în această situați: Prostul nu e prost destul până nu e și fudul….
Ce vreau să zic este că dacă n-ai iphone, n-ai de gând să treci la iphone… atunci de ce îți dai cu părerea? pentru mine ca utilizator nici nu contează aceste detalii ci fluența sistemului de operare, disponibilitatea și UX-ul aplicațiilor, siguranța sistemului de operare și protecția datelor în caz de furt. Restul e can-can :)
Dan(Citează)
01/11/2021 la 3:52 PM
@Dan, buna vorba aia a bunicii tale ;)
Unii oameni isi dau cu parerea ca sa explice motivele pentru care nu trec ei la iPhone. Inclusiv Apple asculta de multe ori parerile celor cu Android si se adapteaza, incercand se le ofere si acestora un telefon mai atractiv pentru a-i determina sa faca trecerea.
Dar na, este un baiat pe internet care stie ca cine nu detine iPhone si nu are de gand sa-si cumpere in urmatoarele 2-3 luni, nu are dreptul sa spuna ce si-ar dori sa gaseasca pe un telefon de peste 1000 de euro.
Andrei G(Citează)