►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Inclusiv pe tulpina Delta. Asta zice un studiu recent al Pfizer și Biontech, că boosterul urcă eficiența vaccinului din nou la 95,6%.
Studiul s-a desfășurat pe 10.000 de participanți cu vârste de peste 16 ani. Din grupul vaccinat cu 3 doze, 109 persoane s-au îmbolnăvit și au fost asimptomatice, iar alte 5 au avut simptome ușoare.
Este remarcabil ce bine au estimat cercetătorii efectele încă de la lansarea vaccinului pe piață, în decembrie. Ziceau de atunci că probabil după 6 luni va fi necesar un booster pentru că eficiența va scădea pe la 80%. Mă uit pe cifrele date săptămânal de autoritățile noastre și se vede acolo că 75% dintre cazurile noi de covid sunt persoane nevaccinate.
O parte sigur erau vaccinate cu AstraZeneca, vaccin care din start pornește cu eficiență mai mică. Statul român nu raportează cu ce vaccin erau vaccinate persoanele care fac covid, dar presupunând o oarecare proporționalitate, cam la acel 80% eficiență la 6 luni estimată inițial de Pfizer ajungem. Bănuiesc că de aia cei mai buni din domeniu lucrează la astfel de vaccinuri.
Un booster o urcă din nou la 95,6%. Faceți doza 3, v-ar putea salva viața sau ar putea să o salveze pe a unei persoane vulnerabile din jurul vostru deoarece micșorează semnificativ posibilitatea ca voi să-i duceți virusul. În acest weekend are loc chiar un maraton de vaccinare, sunt 6 centre deschise non-stop în capitală: Sector 1: Romexpo; Sector 2: Circul Metropolitan; Sector 3: Biblioteca Națională; Sector 4: Palatul Copiilor; Sector 5: Liberty Mall/ Centrul Sf. Andrei; Sector 6: Clubul Seniorilor/ „Mihai Eminescu”.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
29 comentarii
23/10/2021 la 9:36 AM
Păcat că trebuiau să moară mii de oameni doar ca sa ajungem iar la maratoane de vaccinare.
#atâtsaputut
miluch(Citează)
23/10/2021 la 11:57 AM
I-ati mai văzut în ultimele zile pe Bitman, Sosoaca, pe ăla de la aur și alti antivaccinisti? Au dispărut asa, dintr-o data? Oare la ce nivel era vaccinarea daca ar fi fost închise Antena 3 si Romania tv?
Adi(Citează)
23/10/2021 la 7:22 PM
Eu il caut de cateva zile pe Bitman. I-am printat 100 de mii de tricouri cu “NU VREAU”
Anda(Citează)
23/10/2021 la 9:59 AM
Vad ca apar articole si reportaje la TV cum ca ar fi mai bine sa schimbi vaccinul pentru booster fata de cel facut initial. Incep sa iau in considerare Moderna pentru mine, am avut Pfizer initial si mai e timp pana la jumatatea lui Noiembrie sa ma tot gandesc.
Altfel e fenomenal cat de vocali sunt impotriva vaccinarii cretini care sunt in viata si nu au facut poliomielita, tuberculoza, rujeola, rubeola sau hepatita tocmai datorita vaccinarii.
Gaelex(Citează)
23/10/2021 la 10:35 AM
Deci tot poti sa faci boala daca esti vaccinat, stiam eu!!!!!
:-)
Marean(Citează)
23/10/2021 la 11:20 AM
Să înțeleg că ești vaccinat cu schema completa și ai test PCR pozitiv?
Catutzi(Citează)
23/10/2021 la 11:29 AM
Da, poți.
Teniescu(Citează)
23/10/2021 la 12:22 PM
Am avut eu, 2 zile de simptome de raceala, fara afectare pulmonara dar cu lipsa miros. Vaccinat pe 15.04. Din pacate, nu am mai ajuns sa fac boosterul, poate scapam neinfectat…
Bipbip(Citează)
23/10/2021 la 1:12 PM
Doza trei pe 28 septembrie, acum sunt cu Covid. Ușor, fără gust, miros, strănut destul de des. Nu aveam cum să scap, sunt profesor, în ultima lună nu a fost clasă fără cel puțin un elev infectat. Evident, le-am dat și celor mici de acasă, nevaccinați… Mulțumesc directorilor care nu au trimis clasele alea în online, să nu deranjeze șefii care i-au pus în funcție!
M.(Citează)
24/10/2021 la 8:10 PM
Vai, ce aiurea! Sper ca sunt ok si copiii. De curiozitate – de cat timp aveai doza 3 facuta?
Matilda(Citează)
25/10/2021 la 1:53 PM
Copiii sunt ok, unul are doar o tuse sâcâitoare, în rest doar fără gust și miros.
M.(Citează)
25/10/2021 la 1:54 PM
Deci de vreo 17, 18 zile doza trei, până când am luat virusul. De la aceeași clasă au mai luat încă două colege…
M.(Citează)
23/10/2021 la 2:08 PM
Sunt vaccinat cu Moderna inca nu stiu daca ar fi indicat pentru doza 3 sa ramana tot cu Moderna sau sa bag si un Pfizer.
Daca este la fel as prefera Pfizer dupa Moderna am fost out 24 de ore.
andreiexe(Citează)
23/10/2021 la 3:21 PM
Moderna e mai puternic deci daca medicul nu ți-a recomandat pfizer atunci rămâi cu moderna, dar da daca la primele două ai avut reacții rele si la a treia doja o sa ai știu personal persoană cu 3 de moderna si a fost un pic mai bine decât la doza doi dar tot dureri si oboseală
Tom(Citează)
23/10/2021 la 6:07 PM
Vaccinat primele doua doze cu moderna, cu cate o zi pe tusa cu 38,5 grade temperatura, booster cu pfizer, stat din nou o zi pe tusa cu 38,5 grade febra.
Je(Citează)
24/10/2021 la 8:12 PM
Eu am facut Pfizer toate dozele. Si acum parca imi pare putin rau ca n-am trecut pe Moderna la doza 3. Adica inteleg ca ar fi mai eficient, dar si cu efecte secundare mai puternice. Si pur si simplu nu am avut energia sa risc simptome de gripa sau febra, fiind si cu copilul de o luna.
Matilda(Citează)
25/10/2021 la 10:30 AM
Sunt vaccinat cu Moderna, astăzi voi face booster-ul si sper sa pot alege tot Moderna. La primul vaccin, durere de mâna si vreo ora- doua cu o stare mai spre răceală, la doza a doua am fost cam fără probleme. Zilele trecute m-am facut anticorpii, am ceva, habar n-am daca inseamna mult sau puțin stiu doar ca sunt peste dublu față de soție, ceva gen ea cu 30 um/mi si eu cu 68um/ml.
Coco Moll(Citează)
23/10/2021 la 2:12 PM
“75% dintre cazurile noi de covid sunt persoane nevaccinate.” Din pacate, in cei 25% vaccinati sunt si cei care au platit sa fie “vaccinati” la chiuveta. Si sunt cel putin cateva mii, daca nu zeci de mii.
ciprian(Citează)
23/10/2021 la 2:39 PM
Singura problema cu boosterul e ca fiind in cursa miliardelor, companiile nu au asteptat sa vada exact care ar fi schema de vaccinare optima, si dau doar apa la moara conspirationistilor.
Multi nu stiu dar mai sunt suficiente vaccinuri cu 2 doze oarecum apropiate ca distanta si o a 3-a la distanta ceva mai mare. Comunicarea autoritatilor = 0 oricum.
“Practic am invinst pandemia!”
alex(Citează)
23/10/2021 la 3:17 PM
Ca sa fim clari de la inceput, sunt pro-vaccin si pro-stiinta si m-am vaccinat cu Pfizer imediat ce am putut. Deci nu sunt anti Pfizer sau ceva, din contra, plus mRNA mi se pare o tehnologie super tare ea asa.
But also… screw Pfizer. Am citit articolul din link si yay, acum zic 95% impotriva CORONAVIRUSULUI. Which, good. Dar cand au terminat primul vaccin au zis acelasi lucru, ca dupa aia sa inceapa s-o dea cotita ca sa vezi ca te protejeaza 90% impotriva SPITALIZARII. A nu se intelege gresit, bine ca avem vaccinul, bine ca ne protejeaza, fara el mureau mult mai multi oameni. Dar genul asta de “misrepresentation”, faptul ca initial au pretins ceva ce s-a dovedit neadevarat si dupa aia au schimbat placa, da apa la moara tuturor anti-vaccinistilor.
Articolul din link zice si “A booster administered about 11 months after the second shot had a favourable safety profile and worked against the highly contagious Delta variant of the coronavirus, they said.”
Noi facem la sase luni acum din disperare, dar se pare ca 11 luni e perioada care duce la 95+% whatever. Probabil e veste buna doar pt aia care n-au facut inca doza a treia :)
Kay(Citează)
23/10/2021 la 7:05 PM
da, doar ca pfiser nu pretinde nimic. pfizer doar spun mai departe concluzia raportului studiului clinic.
Singura influenta pe care a avut-o Pfizer/biontech/moderna/oricare big Pharma în concluzii au fost banii puși la dispoziție sa se ajungă la acea concluzie. Nici o companie Pharma nu poate influenta rezultatul unui studiu clinic (poate doar în China și Rusia)
Andrei(Citează)
25/10/2021 la 10:40 AM
Concluzia studiului stiintific ar fi aceasta: cei care au facut doza booster dupa 11 luni sunt mai protejati cu 95% fata de cei care au facut vaccinul acum 11 luni.
Nu se poate trage nicio concluzie legata de protectia oferita in comparatie cu o persoana care nu a facut niciun vaccin. Si nici nu se pot trage concluzii legate de utilitatea dozei booster dupa 6 luni.
Nu spun ca nu este utila, dar studiul acesta nu este foarte relevant.
Andrei G(Citează)
23/10/2021 la 3:58 PM
In Germania doza booster este indicata strict persoanelor de peste 80 de ani.
Mihai(Citează)
24/10/2021 la 10:44 AM
Mi se pare normal, sunt vreo 80 de milioane de oameni, dacă se dă la liber nu mai apucă fix cei bătrâni să o facă. La noi, unde nu se înghesuie nimeni la vaccinare, e ok să o dai din prima fără “rezervare”.
nwradu(Citează)
23/10/2021 la 4:01 PM
ce scrie in articol si ce a scris radu
There were only five cases of COVID-19 in the booster group, compared with 109 cases in the group that received the placebo shot.
acadea(Citează)
23/10/2021 la 10:19 PM
Corect ar fi ca datele să fie prezentate pe grupe de vârste, nu pe total.
De exemplu, în perioada 14-19.10.2021, la grupa de vârsta 20-29 ani au fost 6 decese în Total, comparativ cu aproximativ 200 pentru vârstele 50+ Vaccinați, ca să nu mai vorbesc de decese la 50+ Nevaccinați!
Datele sunt publice!
Statistic pentru această perioadă un Vaccinat de 50+ are de peste 30 de ori mai mare șansa de deces, decât un nevaccinat din grupa de vârsta 20-29 ani.
Deci dacă se dorea degrevarea spitalelor și protejarea celor vulnerabili se gândeau altfel restricțiile, pe grupe de vârste, circuite separate în spitale, etc nu așa luate la general.
Marian(Citează)
25/10/2021 la 10:45 AM
Nu mi se par corecte restrictiile pe grupe de varsta. Se restrictioneaza accesul pentru a limita raspandirea virusului, nu neaparat pentru a proteja cu forta anumite categorii de persoane.
Sa spunem ca cei peste 60 de ani nu au voie sa iasa din casa, dar nepotii se duc la scoala. Acei nepoti, chiar daca au un risc foarte mic de deces, pot transmite virusul foarte usor catre bunici.
Andrei G(Citează)
24/10/2021 la 6:11 AM
Pfizerx3 la mine si se aud zvonuri de doza 4. Am facut prima doza pe 13 ianuarie a doua pe 24 februarie iar a 3 pe 30 septembrie. Fiecare doza, m-a pus pe bara 24 de ore. Prima doza temperatura maxima 39.7, a doua doza 39,5 a treia doza 38.9. Totul a trecut cu paracetamol. Comparand cu momentul cand am avut covid cand nu era nici un vaccin existent si am avut un maxim de 41.5 de grade in spital si dupa acasa timp de o saptamana temperatura de peste 40 de grade eu tratandu-ma cu 3 antibotice back2back plus paracetamol odata la 4 ore plus somn intr-o pozitie incomfortabila cu 5 perne sub spate si cap ca sa pot respira comfortabil cand dintr-un om in toata puterea am ajuns fara putere, vazandu-mi sotia plangand ca nu mai stie ce sa faca sa ma raceasca dupa zeci de comprese cu apa rece sau cu sosete in otet, ce mai, sunt pro vaccinare. Nu doresc nimanui sa treaca prin asta, am vazut recent video-ul lui mariciu si vazandu-i expresia fetei m-am vazut pe mine in timp in aceeasi postura dar cand nu am era un vaccin disponibil..era in dezvoltare. Aceeasi fata trasa, aceleasi cearcane din lipsaa somnului..si doamne prin ce a trecut cu copilul. Durerea din vorbele lui..indiferenta oamenilor ucide. Traiesc eu in Anglia si sint multi care zic ca in Anglia nu sunt restrictii si da, nu sunt momentan dar ce pret am platit pana am ajuns aici si in final eficienta vaccinului E dovedita. Eu lucrez in sistem , (saptamana trecuta) am avut 5 pozitivi din care doar unul a necesitat intubare, restul home cu tratament. Comparati 336.000 de infectari saptamana trecuta si 967 de morti uk cu 160.000 de infectari si peste 2500 de morti in romania saptamana trecuta. Va asteapta Inca 2 saptamani de foc …Radu, aveti grija de voi si de Alice.
Cristi(Citează)
24/10/2021 la 8:19 PM
Da, si eu cred ca vom ajunge si la doza 4 si la cine stie cate, din 6 in 6 luni. La voi s-a discutat ceva mai concret?
Si pe noi ne-a speriat foarte tare ce a patit Mariciu. Urma sa plecam la munte, sa inchiriem o cabana doar noi + 2 prieteni triplu vaccinati, si ne-a fost prea frica si pentru asta. Sigur, sansele sunt infime sa transmitem ceva intre 4 triplu vaccinati, insa catre Alice, cine stie? Si in perioada asta, Doamne fereste, nici pat in spital nu prinzi!
Matilda(Citează)