►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Uitați-vă la acest interviu amplu cu Nicușor Dan
Google Pixel 6 Pro: chipset propriu Tensor, camera bar grosuț, software foto probabil imbatabil »
19 Oct 2021 ·
GÂNDURI ·
Acum multe luni îmi exprimam șocul că în Italia muriseră vreo 600 de persoane într-o singură zi. Am zis că este ca și cum trei avioane pline de italieni s-ar fi prăbușit în aceeași zi.
Acum este ca și cum trei avioane cu români s-au prăbușit într-o singură zi. Și două avioane ieri. Două avioane și alaltăieri…
Ar fi un astfel de accident o tragedie? Ar fi șocant pentru toată lumea să auzi de 3 avioane prăbușite în aceeași zi, toate pline ochi cu români? Și totuși, aceleași cifre din covid nu mai sunt o tragedie. Simt că aceste decese au devenit statistici și cifrele acestea nu mai transmit nimic românilor. Altfel, mă gândesc că ar cere măsuri mai dure, ar cere controale, ar cere amenzi, ar cere obligativitatea vaccinării, ar cere politicienilor să-și bage mințile în cap și să acționeze pentru binele țării, , ar cere școală online, ar cere din nou stare de urgență, nu dreptul de a ieși liberi la food court. Este idioțenie să auzi că mor 560 de români într-o singura zi din cauza unei boli și totuși să refuzi tratamentul ei preventiv, disponibil gratuit, plus orice măsură împotriva răspândirii bolii.
Sau măcar dacă ar putea purta mai mulți masca corect, nu sub nas.
Dar simt că nu ai cu cine să vrei mai mult. Așa cum și la vot ies doar vreo 30% dintre români, vreo 30% se identifică drept progresiști, vreo 30% poartă corect masca, tot acei 30% sunt și cei vaccinați, cei care vor să trecem mai rapid de această pandemie și să revenim la viața bună de dinaintea ei (cât de bună era viața în 2019, nu?!). Și este prea puțin 30% pentru criza de acum.
M-am deprimat gândindu-mă la ce ne rezervă viitorul în astfel de condiții. La anul poate vor fi 50% dintre români vaccinați. Insuficient pentru imunitate de turmă. Ne va lovi la fel de tare varianta Mu sau poate asta Delta modificată, de este și mai contagioasă în Marea Britanie, și vom număra din nou zeci de mii de infectați și sute de decese în fiecare zi.
Și asta ne rezervă viitorul? Încă un an sau doi de teamă pentru copiii noștri și pentru părinții noștri, care sunt vulnerabili? Teama că, oricâte boostere am face noi cei 30% sau 50%, tot nu va fi suficient pentru imunitate de turmă? Teama că orice persoană îi poate da lui Alice virusul, oricât am încerca să o protejăm? Teama că i-aș putea da chiar eu, ca potențial purtător asimptomatic, pentru că am luat la a doua sau a treia mână de la vreunul nevaccinat?
În acest timp restul Uniunii Europene va fi cu vaccinarea la 90%, că ăia sunt oameni normali la cap, și la un moment dat ne vor lăsa cu totul în urmă, vor renunța să mai tragă și pentru România.
Acum câteva luni am scris că va veni tulpina Delta în România și ar fi bine să ne prindă vaccinați. M-am înșelat. Ar fi fost bine dacă Delta ne prindea emigrați într-o țară mai bună. Cam oricare țară mai spre vest de România.
Zilele trecute s-a ajuns la borna de jumătate din populația globului vaccinată.50%. România este mult sub media globală, nu europeană, deși este o țară modernă din UE. La Spitalul Universitar nu mai au unde să țină cadavrele, că au urcat de la 3 decese pe zi la 45. A venit vremea camioanelor frigorifice și a gropilor comune în România.
Update: un răspuns bun primit pe Facebook.
« Uitați-vă la acest interviu amplu cu Nicușor Dan
Google Pixel 6 Pro: chipset propriu Tensor, camera bar grosuț, software foto probabil imbatabil »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
36 comentarii
19/10/2021 la 3:14 PM
De ce zici ca Romanie e o tara moderna din UE?
Alin(Citează)
19/10/2021 la 4:38 PM
Trebuia sa fie și Romania la ceva pe primul loc în UE. La morți de covid. Adica la prostie. Măcar când se va termina pandemia, va creste nivelul de inteligenta. Natural.
Adi(Citează)
19/10/2021 la 3:21 PM
Daca ar cadea un avion ar fi doliu national. Altfel, ca murim de covid sau pe strazi, nu-i bai. Am revenit 2 zile in orasul de bastina, ceva de 20k locuitori, unde la profi aseara din 12 oameni in magazin doar 4 purtam masca, 2 fiind vanzatoarele. De vaccin nu mai zic :)
Robert(Citează)
19/10/2021 la 3:23 PM
Sa stii ca si cei nevaccinaţi au parinti si copii, doar ca unii sunt mai relaxati. Eu unul chiar foarte relaxat, am fost in weekend la o nunta.
Dar in acelasi timp tin copilul mic acasa si nu merge la cresa pana nu-i trece viroza tocmai pentru a-i proteja pe ceilalti copii.
Putem sa fim responsabili dar sa fim totusi relaxati.
Apreciez faptul ca te implici, dar acum cativa ani la referendumul anti homosexuali, spuneai oamenilor sa stea acasa, sa fie indiferenti. Deci cum e cu indiferenta?
Okochea(Citează)
19/10/2021 la 3:38 PM
Bănuiesc că ești chiar mândru de tine. Muuuu…
Ion(Citează)
19/10/2021 la 3:39 PM
“Eu unul chiar foarte relaxat, am fost in weekend la o nunta.”
“Dar in acelasi timp tin copilul mic acasa”
“Putem sa fim responsabili dar sa fim totusi relaxati.”
E bine ca protejezi copilul, dar umbli nevaccinat pe la nunti.
Cristian J.(Citează)
19/10/2021 la 3:47 PM
Nu ai voie la nunți și paranghelii nevaccinat. Minți cu nerușinare. Ahaha, abia aștept vaccinarea obligatorie!! Radu, poporul a ales imunizarea naturală și de asta o să aibă parte cu vârf și îndesat. Campioni mondiali la imbecilitate și oligofrenie. ” Președintele Klaus Iohannis va susține o declarație de presă în ziua cu cel mai mare număr de infectări și decese COVID-19″- posibil să declare lockdown.
Deea(Citează)
19/10/2021 la 4:14 PM
Și o să facă o declarație în fiecare zi în următoarele săptămâni?
Giani Mucea(Citează)
19/10/2021 la 4:16 PM
@Okochea, diferenta intre persoanele nevaccinate si homosexuali este ca homosexualii nu iti afecteaza cu nimic sanatatea. Nu am auzit sa fi murit nicaieri in lume cate 500 de oameni pe zi din cauza ca 2 barbati (sau 2 femei) au ales sa-si petreaca viata impreuna.
Andrei G(Citează)
19/10/2021 la 3:23 PM
Stai că valul ăsta nu e la vârf încă. Nici n-are cum să se oprească până când nu trece prin toți neimunizații, mai ales că restricțiile sunt la mișto. Următoarele săptămâni vor fi nasoale.
Giani Mucea(Citează)
19/10/2021 la 4:05 PM
sa fie urmatoarele sapt, sa fie bine de sarbatori maica.
ca vine craciunu, anu nou, pai ce facem??!!
mircea(Citează)
19/10/2021 la 3:36 PM
Selecția naturală în cea mai pură formă.
Din păcate nu se rezumă doar la cei “relaxați”, cum zice cineva mai sus, ci îi mai trage și pe alții după ei.
Iulian(Citează)
19/10/2021 la 3:46 PM
Nu mai e doar selectie naturala, sunt afectati mai nou si cei vaccinati, cei vulnerabili, pe langa victimele colaterale care sufera de alte afectiuni si care nu mai au acces la spitale si tratament. Asta ca sa nu mai vorbim de cei care nu se pot vaccina, fie ca sunt copii sau adulti cu contraindicatii.
Asta mi-ar placea sa inteleaga cei care aleg sa nu se vaccineze, ca decizia lor nu ii afecteaza doar pe ei.
A(Citează)
19/10/2021 la 4:04 PM
e o diferenta intre 3 avioane si 3 avioane cu prosti
mircea(Citează)
19/10/2021 la 4:18 PM
Ai avea dreptate daca printre victimele Covid s-ar numara doar cei nevaccinati. Dar din pacate sunt si victime printre cei vaccinati. Oameni care se imbolnavesc, desi in alte conditii ar fi fost protejati. Si oameni care nu au acces la tratament medical in unitatile medicale din cauza ca paturile sunt ocupate de cei care au refuzat vaccinul.
Andrei G(Citează)
19/10/2021 la 4:38 PM
@Deea: Din pacate nu cred ca minte..
Sa fim realisti si sa nu ne bazam pe lege, in rare cazuri se fac verificari la astfel de adunari.
Poate doar sa fie cererea expresa a mirilor ca altfel…
dny(Citează)
19/10/2021 la 4:52 PM
cam ai dreptate, mai putin cu asta “pentru că am luat la a doua sau a treia mână de la vreunul nevaccinat?” Te legi de altii ca ei cred prostii, dar si tu crezi o mare prostie si minciuna, si anume ca doar nevaccinatii transmit virusul. De aici si hate-ul asta si frica asta care dezumanizeaza.
Am prieteni si vaccinati si nevaccinati care s-au infectat si chiar au dat mai departe. Da, o problema e si vaccinarea, dar o alta problema la fel de mare e ca odata ajungi in spital, astia nu au ce trata bolnavul. S-au cumparat 120 milioane de vaccinuri pt 20 de milioane de persoane, dar nu s-au gandit sa cumpere si niste medicamente cu care sa tratezi boala.
Crezi ca in Italia si Ungaria de ex aia nu au medicamente in spitale? Crezi ca doar baga oxigen in ei pana se vindeca?
Andrei M.(Citează)
19/10/2021 la 5:05 PM
Bobiță, daca ajungi la spital jumate mort si aia n-au loc nici pe scaun sa iti dea, degeaba au medicamente. Plus ca inca n-a aparut nici un medicament minune sa iei pastila si sa mergi acasa. Era deajuns sa ne vaccinam. Atat.
add(Citează)
19/10/2021 la 5:00 PM
99% este vina guvernantilor. Sa dai vina acum pe nevaccinati nu face decat ca sa te manjesti putin pe maini din numarul acesta mare de decese. Ministrul Mihaila a recunoscut ca nu a pregatit deloc valul 4, iar Superman a fost concentrat maxim pe alegerile interne din PNL. Tara asta in ultimul nu a fost guvernata. Nu s-au achizitionat tratamente pentru spitale, absolut nimic, iar in lipsa lor mor si persoanele vaccinate.
cata(Citează)
19/10/2021 la 5:04 PM
hai ma Cata, nu ai auzit? nevaccinatii sunt de vina pentru tot, s-a gasit tapul ispasitor, prostia statului nu se pune, ei au luat vaccinuri, prostimea nu s-a vaccinat, nu au mai fost bani si de tratamente in spitale ca s-a facut loterie si s-au dat 100 lei si mici cu mustar. Faptul ca a iesit Matzu si a zis ca am invins in vara si ca la noi nu va mai fi val nu a contat deloc + alte mizilicuri dinastea. Nu conteaza ca si vaccinatii se imbolnavesc, ei nu pot transmite boala…
Andrei M.(Citează)
19/10/2021 la 5:50 PM
Vina guvernantilor e ca nu si-au dat seama ca majoritatea romanilor sunt efectiv dobitoci. Daca realizau, planificau in consecinta.
Motivul principal pentru care Romania e in situatia asta acum e ca nu sunt suficienti vaccinati. Asta e 95% din cauza. Faptul ca nu sunt suficienti vaccinati e doar vina vaccinatilor.
Iar daca guvernul realiza ca tara asta e ocupata de niste imbecili patentati, putea sa creasca numarul de paturi la ATI, sa cloneze niste doctori si asistente, sa cumpere niste medicamente care oricum nu prea se gasesc pentru ca e mare cererea la nivel global. Si asa ar fi redus probabil numarul de morti cu vreo 5-10%. Ca pastilele alea doar mai ciupesc putin din curba, nu o opresc.
Giani Mucea(Citează)
19/10/2021 la 10:00 PM
@Giani, salut!
Ai avea oare bunavointa sa dai niste informatii despre frumosul oras in care locuiesti unui necunoscut de pe internet?
Despre mine e vorba – mai am cateva saptamani pana emigrez, daca da barbosul si nu inchid astia tara – iata ca sunt si on topic, vad ca devine clar pentru tot mai multi oameni ca nu mai e de stat la romanica.
Daca da, da-mi te rog un semn la livuable@gmail.com.
Multumesc, apreciez!
PS Fugiti oameni buni!
Marean(Citează)
19/10/2021 la 6:15 PM
Pai, virusul si-a facut partea de treaba. Altfel, de ce era bine daca virusul ne prindea emigrati intr-o tara mai buna? Cum e asta problema tarii si ce tara mai buna crezi ca voia sa-si scada rata lor de vaccinare?
Si daca ne mutam intr-o alta tara mai buna si eram tot la fel de nevaccinati, cum schimba asta lucrurile? Poate aveau aia mai multe paturi, dar e OK, ca se umpleau si alea.
Ar fi fost bine daca ne prindea mai destepti, dar atâta s-a putut. Românii avem o glandă foarte dezvoltată la alterarea drepturilor și libertăților, iar asta-i bine, nu glumesc, dar doar atât.
Atat libertatea cât și prostia costă. Bani, vieti, timp.
Un preț corect, cum ar veni.
Catalinx(Citează)
19/10/2021 la 6:18 PM
Mi se pare interesant ca nu am vazut niciun protest fata de incompetenta celor care gestioneaza situatia asta si din cauza carora s-a ajuns aici. Nimic, niciun Declic, niciun Uniti Salvam, niciun Rezist. Tacere absoluta.
Si sunt sigur ca nu ilegalitatea adunarilor publice e motivul, ca nici alte proteste nu luau avize. S-a resemnat toata lumea? Sau nu mai functioneaza releele, cum le spunea Alina Mungiu Pippidi?
paul(Citează)
19/10/2021 la 6:49 PM
Eu nu vreau sa ma duc la protest sa iau covid.
Ela(Citează)
19/10/2021 la 8:51 PM
Boss! E pandemie! Ce protest? As vota oricând ca cei care participa la proteste pe teme sanitare pe timp de pandemie, sa nu aibă acces la ATI sau servicii medicale publice in caz de infectare…
Dan(Citează)
19/10/2021 la 6:29 PM
Hai ca e bine. A iesit klaus si-a zis ca orice zi pierduta fara a face ceva, e tragedie. Si ca face el o sedinta cu responsabilii. Da’ nu azi. Maine. Ca acu e seara, e tarziu. Da’ maine ia pandemia de gat.
Blackskull(Citează)
19/10/2021 la 7:18 PM
Uite asa iti impachetezi catrafusele, ca multi altii si te indrepti spre o tara care nu este Spitalul 9, ca Romania, pentru a-i oferi copilului o viata mai buna.
Bancosul(Citează)
19/10/2021 la 7:38 PM
Soluții încă mai sunt:
1. De acum cine vrea să se vaccineze sa plătească 1000 de lei. Rezolvă tot ce înseamnă “eu pot boss”
2. Șpagă o cutie de Lavazza ai un pachet de Kent ca să intri în față la vaccinare.
3. Arderea dosarului de la securitate. Asta e grea, ar trebui toate partidele să vină cu idea asta.
4. Vaccinare doar in spitalele MAPN și MI.
5. Oricine are o boală e exclus de la vaccinare.
Evident toate doar pe hârtie, cât să URLE A3 că discriminare.
Era să uit: orice colaborator al securității nu are dreptul să se vaccineze gratuit!
Și gata, in 2 luni toată România e vaccinată!
Genul ăsta de psihologie ar putea fi utilizat să contracareze senatoare grase peste orice bun simț și influencerițe cu nivelul de inteligență sub muște.
Dragos(Citează)
19/10/2021 la 10:32 PM
am alta propunere: vaccinare gratis si testare obligatorie, recurenta si contra cost.
zup(Citează)
19/10/2021 la 7:52 PM
Radu, apropo de emigratie, jobul tau si al Matildei nu v-ar permite sa lucrati la fel de bine de afara ?
Eu cel putin ma gandesc tot mai serios la a pleca intr-o alta tara, de preferat vorbitoare de engleza, dar nu stiu cat de usor ne-am gasi ceva de lucru care sa ne permita un trai cel putin la nivelul celui de aici.
Scorpy(Citează)
19/10/2021 la 9:22 PM
daune colaterale exista in orice razboi my friend.
din pacate.
mircea(Citează)
19/10/2021 la 9:41 PM
Păi cam ai dreptate cu cei 30% care votează și respectă regulile . Conform unui sondaj de acum 5 zile 69% din romăni vor întoarcerea la tradiție și religie , adică la miserupisem și cretinortodocsie .Ce atătea libertăți europene ? trebuie să devenim toți pupători de icoane și ciolane.
Doc(Citează)
20/10/2021 la 10:50 AM
oamenii nu concep o functie exponentiala, de aici:
“de ce a disparut virusul in vara”, “uite cum a crescut imediat dupa concedii”, “cum adica 18.000, anul trecut arau 1400, vor sa ne sperie sa ne vaccinam!”.
alxzen(Citează)
20/10/2021 la 10:58 AM
Eu nu mai am nici un gram de simpatie pentru cei nevaccinati care prind boala si ajung in spital. Sa moara toti, ca nu merita nimic, nu merita sa ocupe un loc la ATI si sa blocheze spitale pentru oameni normali.
Am inclusiv prieteni foarte buni nevaccinati, ca no, ei sunt tineri si puternici. Dar daca ar fi sa prinda boala, si sa fie grav, nu as simti nimic pentru ei ca si-au facut-o cu mana lor. Solutia e simpla si e gratis.
Randy(Citează)
20/10/2021 la 11:34 AM
Si totusi, sa fim optimisti, pe la Craciun va fi aprobat in SUA antiviralul molnupiravir, primul “game-changer” cu adevarat ; nu va fi “glontul de argint” dar,alaturi de vaccinarea “booster” , o data la 6 luni, altfel va fi peste un an …
Deci nu ivermectin si alte asemenea “fete morgana”…
Se va lua si profilactic, 2 pastile pe zi, timp de 5 zile, cu probabila contraindicatie recomandata gravidelor.
A redus spitalizarile , in studiul de faza a 3-a , cu 50% !
“But, there’s a catch ” : sa speram ca vor ajunge la o intelegere cu indienii, momentan tratamentul costa 700 $, inteleg ca sunt sanse sa fie produs in colaborare cu fabrici din India, via miliardarul ala de la Serum si costul va cobori la 20$. Vom trai si vom vedea…
Daca si cand va ajunge la noi in farmacii …
” The drug was effective against the Delta, Gamma, and Mu variants (3).
Long-term safety is unknown, but molnupiravir is a known mutagen – a drug or chemical that damages DNA. This is normally a no-no for drugs. I will be writing soon about why this is probably not an important concern here (with the exception of pregnant women).”
https://www.acsh.org/news/2021/10/14/should-merck%E2%80%99s-covid-pill-be-granted-emergency-use-authorization-15868
George(Citează)