►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Eram curios care este ponderea celor vaccinați în fiecare categorie de vârstă din România. Cine a fost mai cu spor la vaccinare? Bătrânii de frică? Tinerii pentru că au mai mare încredere în vaccinuri?
Nu știam pentru că statul român nu anunță astfel de date sau cel puțin eu nu le-am găsit. Statul român le raportează însă la ECDC, European Centre for Disease Control, iar ECDC-ul are un site pe care pune toate datele la zi și face grafice cu vaccinările în Europa (jucați-vă acolo cu ele, sunt interactive).
Și situația României este, desigur, tragică. Ponderea vaccinărilor cu o singură doză și cu schemă completă pe categorii de vârstă este cea de mai jos, date la zi:
De exemplu, în categoria 25-49 ani, 30,7% sunt vaccinați cu schema completă, 68,6% sunt nevaccinați. Cei mai conștiincioși au fost cei din categoria 60-69 ani, unde 38,5% sunt complet vaccinați. Dar nu mult mai conștiincioși, nu?
La nivel european, mediana este cea de mai jos. Nu media, ci mediana, valoarea din mijlocul șirului de țări, că media o tragem puternic în jos noi și bulgarii, singurii din UE cu astfel de procente. Restul țărilor au în general mai mulți vaccinați decât avem noi nevaccinați în fiecare categorie de vârstă.
De exemplu, la nivel european, 61,4% din categoria 25-49 ani sunt vaccinați. La nivel european, 88% din categoria 70-79 ani au cel puțin o doză făcută.
Uitați o hartă făcută de cineva de pe Reddit cu aceste date, pentru vârsta 60+ ani. Pe noi ne-a prins bine propaganda rusă și Facebook-ul și medicina de colțul străzii. Ne-a prins bine și nu ne mai dă drumul.
Acum aș vrea să găsesc statistici privind vaccinările în rândul personalului medical. De câte ori am vorbit cu personal medical despre vaccinare, m-am speriat, îmi spuneau că sunt doar câțiva vaccinați printre colegii lor de spital.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
42 comentarii
16/09/2021 la 6:09 AM
De ce te sperie? Oamenii ăștia sunt responsabili pentru decizia de a nu se vaccina și și-o vor asuma. Consecințele nevaccinării se cunosc. Proștii Europei.
Deea(Citează)
16/09/2021 la 8:41 AM
La pușcărie cu nevaccinații !!
Adrian(Citează)
16/09/2021 la 8:46 AM
Adrian, nu are rost sa aglomeram puscariile, la cimitir.
Anda(Citează)
16/09/2021 la 3:03 PM
In harta se vede infulenta Rusiei a carei propaganda zice asa: de ce sa te vaccinezi ca sa beneficieze corporatiile si sa le umpli visteria cu miliarde de dolari? De ce sa te vaccinezi cu ARN modificat ca dupa cineva sa patenteze tehnologia si practic ADN-ul tau modificat sa te detina companiile?
Calculul e simplu in medie costa 100$ o schema completa de vaccinare, si vreo 10.000$ costa 1 zi de spitalizare la ATI pe pacient de care nu esti sigur ca scapa. Simplu ar fi asa esti vaccinat si ai ajuns la ATI, ok ai avut ghinion hai sa vedem daca te salvam…nu esti vaccinat? Morga e prima pe dreapta la subsol, te rugam sa te cazezi acolo.
Fara mila fara nici un pic simpatie fata de nevaccinati! Punct!
Mihai Dobre(Citează)
16/09/2021 la 6:32 AM
Nevaccinații ar trebui sa aibă loc la spital doar după vaccinați. Iar cei care au fost la festivaluri, maratoane etc. trimiși direct acasă.
Gaelex(Citează)
16/09/2021 la 6:37 AM
Nevaccinații ar trebui să-și plătească spitalizarea, care poate ajunge la câteva zeci de mii de lei. Sincer, mi-e atât de lehamite de imbecilitatea poporului român. Și da, îmi doresc interdicții pentru nevaccinați. Sau vaccinarea obligatorie.
Deea(Citează)
16/09/2021 la 7:08 AM
In blocul de vis a vis e un vecin care are coronavirus, restul din casa negativi, toti fiind vaccinati. Bolnavul a avut intr-o zi febra cateva ore, in rest o duce bine mersi.
Banui ca are peste 60 de ani dar vaccinul functioneaza, nu are simptome grave, nu are nevoie de spitalizare. Posibil sa mai fi aparut cineva bolnav acolo, au venit ieri unii mascati de coronavirus si asta se da ca nu ar fi venit la el.
Au trecut 2 saptamani de cand noi din casa am avut contact direct si indirect cu bolnavul confirmat, perioada in care am stat cu grija. Cum nu avem nici unul nimic, cred ca vaccinul a functionat si la noi.
Gaelex(Citează)
16/09/2021 la 8:47 AM
Eu as merge mai departe: supraponderalii, fumătorii blochează sistemul. (ironic)
Valentinul(Citează)
16/09/2021 la 9:42 AM
Sunt vaccinat si am trecut prin boala. Eu mai bine socrul meu mai rau (se odihneste acum). In conditiile in care lucez doar eu de acasa si singurele contacte au fost cu familia si fetita la scoala (de unde ne-a si adus bucuria).
Acum suntem vaccinati toti cei care am avut dreptul si am decis ca viata noastra nu va mai fi un lung sir de “mai bine nu, n-ai voie” si alte din astea. Vom respecta toate normele, dar daca maratonul are voie sa se organizeze voi participa. Copilul va relua orele de sport si va avea si ea voie in parc alaturi de ceilalti copii (vaccinati sau nu trecuti prin boala sau nu, asta nu mai este problema mea!).
Daca toti se vaccinau si sau respectau nu numai normele impuse, dar si urmau bunul simt de a comunica in interiorul comunitatii ca sunt suspecti sau ca au contactat boala (mama colegei de banca a fetitei nici azi nu a spus ca a fost bolnava dar si-a lasat copila la scoala) astazi aveam o alta imagine si o alta atitudine (nu numai eu ci intreaga societate). Nu vreau raul nimanui, dar atat timp cat ti se da solutia gratis si tu dai cu piciorul si mai esti si cu nasul pe sus eu nu am niciun fel de empatie pentru tine. Imi voi vedea de drumul meu si atat.
un om(Citează)
17/09/2021 la 4:56 AM
După varii festivaluri organizarea unui maraton în București este o imbecilitate fabuloasă în condițiile actuale. Cred că se ajunge la peste 5000 e cazuri pe zi săptămâna asta.
Gaelex(Citează)
16/09/2021 la 7:06 AM
Eu gindesc că logic ar fi ca:
– atunci cînd exercitarea unui “drept” de către o persoană sau categorie socială afecteaza exercitarea altui “drept” de către o altă persoană sau categorie socială, pentru egalizarea situației prima persoană sau categorie să aibă o restricție care să permită exercitarea dreptului de către a doua persoană sau categorie socială.
Dreptul de a nu accepta vaccinarea poate fi satisfăcut, dar incalcind dreptul la sănătate al altcuiva, trebuie să intervină interdicția de a ieși în public, de a participa la evenimente care în ultimă instanță să anuleze dreptul altcuiva la nu se infecta și muri.
Deci, interdicție pe de altă parte. Ambele persoane sau grupuri își exercită drepturile lor.
finch(Citează)
16/09/2021 la 8:16 AM
tu știi ca vaccinat fiind tot raspandesti virusul nu? deci ca ieși tu din casa sau un altul fără vaccin, riscul e doar al lui
monciu(Citează)
16/09/2021 la 8:42 AM
Este complicat cu drepturile. Tu nu ai dreptul sa blochezi libera circulatie a altora ca sa nu te îmbolnăvești.
Ar fi bine să stea maine tot cartierul acasă pentru a-mi respecta dreptul de a nu mă îmbolnăvi cand fac cumparaturi la Auchan :) .
Valentinul(Citează)
16/09/2021 la 7:45 AM
si uite asa, fara sa facem nimic, ne revigoram sistemul de pensii public.
Anda(Citează)
16/09/2021 la 8:07 AM
Mulțumită partenerului de încredere China, au făcut treaba buna în laborator.
Chiar asa, ce se mai aude de sancțiunile împotriva lor ca au oferit unei planete întregi asemenea bucurie?
mircea(Citează)
16/09/2021 la 8:06 AM
30% sau 80% tot la fel vine valul 4 peste tot și ne jucam de a culorile rosu verzui roz.
Degeaba au ieuropenii 90% vaccinați, LA CINE S A FĂCUT UNTOLD BA?!
Tot noi suntem cei mai tari
mircea(Citează)
16/09/2021 la 8:09 AM
Daaaa!!! Vreau sa fi soția mea!
mircea(Citează)
16/09/2021 la 9:59 AM
Vezi ca e luata. Si oricum nu cred ca se uita la astia care nu stiu sa scrie.
add(Citează)
16/09/2021 la 8:40 AM
Ar trebui ponderate și cu milioanele de români din diaspora. Dar nu are nimeni nici măcar cifre aproximative
Cipper(Citează)
16/09/2021 la 9:04 AM
e bine cu ocazia asta s-a rezolvat problema pensiilor in Romania. Eu nu inteleg de ce atata grija pentru cei nevaccinati. Te-ai vaccinat? Ti-ai vaccinat familia rudele, din partea mea prostii pot sa moara linistiti.
Icegrandpa(Citează)
16/09/2021 la 9:14 AM
Daca ar exista vaccin impotriva grasimii si a fumatului si oamenii ar refuza sa il ia, da. Ne-ironic.
Giani Mucea(Citează)
16/09/2021 la 9:18 AM
La fiu-meu in clasa (a XI-a) s-a dat un chestionar in prima zi de scoala, aparent 15 din 30 sunt vaccinati (pe cuvant de onoare, nu pe prezentat certificat verde).
alunelu(Citează)
16/09/2021 la 9:19 AM
Problema e că și vaccinul ăsta are limitele lui, nu îți oferă protecție 100%. Drept urmare, chiar și vacinat fiind am șanse să mă îmbolnăvesc, iar șansele cresc cu cât rata de vaccinare e mai mică deoarece în felul ăsta virusul poate ajunge mai ușor la mine.
ov1d1u(Citează)
16/09/2021 la 10:05 AM
Corect, doar ca ai sanse mult reduse sa iei, sa faci forme grave sau sa mori.
Cat valoreaza asta pentru tine?
Pyro(Citează)
16/09/2021 la 10:05 AM
Genul asta de gandire face mai mult rau decat bine. Sunt situatii in care deciziile si comportamentul celor din jur ne afecteaza, ne impacteaza mult mai direct si mai mult decat nevaccinatii pe vaccinati. De exemplu, cei care conduc iresponsabil (depasesc aiurea, parcheaza ilegal, nu dau prioritate, trec pe rosu), cei care nu sunt prieteni cu mediul inconjurator, coruptii din functii publice si politice etc.
Octav(Citează)
16/09/2021 la 10:07 AM
Am mai spus-o si o mai spun: da, e decizia lor daca nu vor sa se vaccineze si sa isi asume, dar cu ce e vinovat copilul meu care nu are varsta de vaccinare si ia guvidu’ de la ei? Nu pot nici sa tin copilu’ in casa, izolat…
Cum atacam problema asta?
Ce facem cu bolnavii cronici care iar nu mai au / nu or sa mai aiba in curand loc in spitale pentru operatii? Ei ce vina au?
Andrei(Citează)
16/09/2021 la 12:54 PM
Cu ce e vinovat copilul meu ca de 30 de ani s-au perindat fie incompetenti, fie corupti pe la ministerul educatie? Ce vina am eu si familia mea ca nu exista un spital de stat ca lumea care sa te trateze in caz de boala cronica sau de vreun accident? Ce vina am eu ca politia nu-si face datoria pe strazi si pot oricand sa o mierlesc sau sa raman infirm ca nebunii care circula sau stationeaza pe sosea nu sunt pedepsiti? Ce vina am eu ca sunt oameni care trec batjocoresc natura (trec ITP-ul ilegal, arunca deseuri prin diverse locuri, dau foc la gunoaie, nu respecta normele de poluare etc.) si imi pot mie si familiei mele cauza boli pe termen mediu si lung?
Toate astea sunt exemple care ar trebui sa te revolte mai tare si carora ar trebui sa le acorzi mult mai multa importanta dat fiind faptul ca multe dintre ele te afecteaz in mod mai direct si mai semnificativ decat exemplul cu covid. Repet, sunt vaccinat, sunt pro vaccinare benevola (cu cateva exceptii) si sunt de acord cu impunerea certificatului verde (vaccin sau dovada trecerii prin boala) cata vreme incidenta este peste o anumita limita.
Octav(Citează)
16/09/2021 la 10:48 AM
Curentul antivaccinist nu e exclusiv rusesc. Kennedy e un susținător recunoscut al luptei împotriva vaccinurilor.
Antivacinistii covid sunt de mai multe feluri. Cei cu temeri fata de efecte secundare, cei care nu cred ca virusul e asa periculos si conspiraționistii.
Pe primii ii înțeleg, totuși 10 ani mRNA nu a fost considerata o metoda sigura.
De restul ce sa spun. Cei care cred în conspirații sunt rezultatul bunelor sau slabelor guvernări din diverse părți ale lumii.
KMean(Citează)
16/09/2021 la 12:23 PM
Corect.
Este si logica pentru care obligativitatea vaccinarii sau testarii este perfect legala si constitutionala.
Tom(Citează)
16/09/2021 la 12:52 PM
La fel de bine ai sanse sa faci la inima de la vaccinul “minune ”
Și ce zici tu cu șanse sa nu știu ce de fapt e reducerea presiunii pe spitale, nu e vorba de tine ca individ.
Și asta e confirmat și de faptul ca tu vaccinat ai aceleași drepturi și libertăți ca un anti covid prostan.
Vrei sa îți spun și ca nu exista mos crăciun sau deja e prea mult sa duci?
mircea(Citează)
16/09/2021 la 7:07 PM
Daca atat te duce mintea si asta intelegi eu nu ma complic sa-ti detaliez.
Pyro(Citează)
16/09/2021 la 12:57 PM
Văd că pentru multă lume rămâne un mister de ce nu se vaccinează unii oameni! Unii nu se vaccinează pur și simplu din rațiuni ideologice, consideră că LIBERTATEA este un concept superior vieții personale și a celor din jur. E lafel că la arme; nu renunți la armă doar pentru că se pot întâmpla accidente cum ar fi să-l împuști in cap din greșeală pe instructor la poligon! Pentru LIBERTATE chiar și un război devastator de tip WWI poate fi acceptabil dacă altfel nu se poate. Eu sunt vaccinat dar a fost o alegere personală. Nu intenționez să fac uz de certicatul roșu vreodată.
Ion(Citează)
16/09/2021 la 1:18 PM
Aici, pesemne, ca tu nu ai auzit sau citit dictonul lui John Stuart Mill: “Libertatea ta se termină acolo unde începe libertatea celuilalt!”. Ce parere ai acum?
Octav(Citează)
16/09/2021 la 6:15 PM
Considera pe naiba.
90% din oamenii aia habar nu au ce inseamna Libertatea sau Democratia si cat valoreaza ele.
Ailalti 10% sunt niste lichele care profita (sub diverse forme) de pe urma prostiei abisale a celor 90%.
Astia cred ca Libertatea inseamna sa faci orice iti trece prin tartacuta indiferent de normele sociale (incl legi) si de consecintele asupra celorlalti.
Sa mictionezi pe lege, autoritati, stiinta, credibilitatea celor de meserie si sa pretinzi in numele Libertatii ca tie trebuie sa ti se dea dreptate iar lumea intreaga sa se ‘strambe’ dupa dreptatea ta.
Da, ai libertatea sa vorbesti cat vrei despre prostiile tale atata vreme cat nu incerci sa faci prozeliti, sa influentezi [gresit] deciziile unor oameni determinandu-i sa-si faca rau, sa instigi la nerespectarea legii si a deciziei autoritatilor in perioade de “forta majora” ca sa zic asa.
Antivaccinismul nu are legatura cu lupta pentru libertate iar paralela cu WWII (sau cu orice alta lupta impotriva asupririi) este o imensa jignire la adresa celor care au stiut ce e libertatea, care este pretul ei si de ce l-au platit.
Antivaccinismul are legatura cu un intelect precar, cu lipsa de educatie solida (cu sau fara diploma), lenea de a te informa credibil, lipsa ori volatilitatea oportunistica a reperelor morale sau chiar cu angajarea constienta sau nu in actiuni subversive si de intoxicare in beneficiul unor guverne straine (curentul antivaccinist a pornit si continua sa fie alimentat ca o actiune subversiva destabilizatoare indreptata impotriva civilizatiei occidentale).
Curentul e promovat de cativa influenceri gen O. Steer (‘putina’ intelectual, receptiva la literatura de lift, strabatuta de fiorul mesianic si cu prea mult timp pe mana) sau gen Sosoaca (golancuta fomista, gura mare, zero caracter, recrutata ca agent destabilizator si pentru moment tolerata ca ‘nebunul satului’). Restul e impins de milioane de mediocri, masa de manevra, ‘perpetrators and victims’ simultan, asa cum se intampla in toate fenomenele sociale provocate.
Tom(Citează)
16/09/2021 la 1:12 PM
nu inteleg de ce te sperie ponderea vaccinatilor pe categorii de varsta, ca nu e nici o categorie care sa devieze semnificativ de la media de 35%
distributia este exact cum m-as astepta sa fie:
– cei foarte tineri sub-vaccinati, pentru ca sunt curajosi
– cei foarte batran sub vaccinati pentru ca sunt mult mai putin mobili
– cei peste 50 un pic peste medie pt ca inteleg si ei ca sunt mai vulnerabili
– cei intre 25 si 50 cel mai aproape de medie
chiar nu inteleg ce e de speriat aici la varste
de speriat e acel 35%
Marean(Citează)
16/09/2021 la 1:25 PM
Lucrez in domeniul medical din Franța iar de astăzi toți cei nevaccinați din sistemul de sănătate nu își mai pot exersa meseria, cardurile profesionale ( cps ) fiind blocate.
kllaus(Citează)
16/09/2021 la 2:07 PM
foarte frumu, doamne ajuta
mircea(Citează)
16/09/2021 la 4:36 PM
Pe mine ma sperie mai tare lipsa de argumente a celor nevaccinati. Majoritatea au ales sa nu se vaccineze nu pentru ca li se pare ca riscurile sunt prea mari, ci cu argumente de genul:
– “Ce stiu eu? Poate nu-i bun”
– “La ce imi trebuie mie?”
– “Nu mor eu dintr-atat”
– “Ce atata covid, nu mai stiu astia ce sa inventeze”
Sau, si mai dezarmant, un simplu “nu m-am vaccinat ca n-am vrut”, ca si cand ar fi un mare act de rebeliune impotriva sistemului.
Pe scurt, la fel ca mersul la vot, analizele si controalele medicale, cred ca majoritatea romanilor nu s-au vaccinat de lene.
A.(Citează)
16/09/2021 la 4:51 PM
Fix asa, doar ca fara “ironic”. Ia du-te sa iti faci o asigurare medicala sau de viata si vezi cum variaza polita in functie de factorii astia.
Boris(Citează)
17/09/2021 la 4:53 AM
Doar ca nu este zis de mine asta, e citat eronat.
Gaelex(Citează)
17/09/2021 la 3:19 PM
De ce esti mirat si socat Radu? Oare nu vezi in jurul tau, chiar si printre comentariile de aici, nivelul de incultura, incapatanare stupida si limitare si indobitocire din social media? Am cunoscuti care pareau oameni cu ceva neuroni care sustin ca puteri oculte vor sa ne omoare, dar sustin ca aceleasi puteri vor sa ne faca sa consumam (post mortem probabil). Oameni care ar lua ivermectina care provoaca convulsii si bolo de ficat daca se iau doze gresite (documentat) dar nu s ar vaccina. De asta nu mai dau nicio sansa acestei tari. Pentru ca tinerii sunt fara speranta de idioti. Are si Franta anti vaxerii ei dar la noi cei cu cap si acces la informatii sunt indobitociti. Virusul asta disparea de mult daca lumea se vaccina la timp. S a pierdut fereastra de asta vara si acum o vom tine pana in 2023 ma tem.Si principala grija a acestui popor de giboni ramane organizarea de nunti si botezuri iar guvernantii se lupta pe ciolan, fie are cu congres dedicat.
Cosmin T.(Citează)