un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Mitul ăla că românul trebuie să aibă mașină, în timp ce străinii mai iau și autobuzul…

25 Sep 2021  ·

AUTO  ·

50 comentarii

S-a cam risipit când te uiți pe statistici: România este pe ultimul loc în UE la numărul de autoturisme raportat la populație.

În România sunt 357 de autoturisme la mia de locuitori. Ignorăm Luxemburg, care-i pe primul loc, dar este o țară prea mică pentru a fi relevantă în aceste statistici. Pe locul 2 este Italia, cu 663 de mașini la mia de locuitori, urmează Cipru (645), Finlanda și Polonia (ambele 642).

Polonia aproape dublu? O țară mare și destul de apropiată de România ca istorie modernă? Da.

Așa că vorba aceea că românii vor toți mașină și apoi nu mai ies din ea, în timp ce francezul sau neamțul iau autobuzul și trenul, este mai degrabă un mit. Mașini sunt peste tot, iar în străinătate mai multe decât aici, că sunt mai bogați.

De ce atunci România pare un blocaj permanent de trafic? Probabil din cauza infrastructurii insuficiente, nu a faptului că românii își doresc mașini. Statisticile arată că doar le doresc, cu cumpăratul e mai greu.

Bucureștiul este nesistematizat, alte orașe mai mici decât capitala noastră au mult mai multe pasaje rutiere și alte șmecherii făcute. Munchen e mai mic decât București și are kilometri de tuneluri (din alea subterane!). Este suficient să ai câteva puncte de gâtuire precum ieșirea în centură sau Domnești sau Dorobanți și deja în minte s-a format impresia de “sunt prea multe mașini!”.

Pe lângă sistematizarea asta, o mare vină o are Poliția Rutieră, care asistă pasivă la contravenții și nu ia măsuri. Banda 1 blocată de mașini, uneori și banda 2. Intersecția blocată de șoferi care nu respectă codul rutier. Străduțele de cartier sunt blocate de mașini parcate și te strecori greu, ieșind de acolo tot cu impresia că sunt prea multe mașini.

Da, sunt prea multe, dar vor fi și mai multe dacă țara merge bine, vezi cifrele din Polonia sau Italia. Soluția stă în organizarea traficului și a parcărilor, în respectarea codului rutier, în lansarea de lucrări ample de infrastructură, parcări subterane șamd. Astfel de lucruri trebuie să crească în ritm cu numărul de autoturisme. La noi, deși puține autoturisme față de restul Europei, sunt prea multe pentru starea drumurilor și pentru lenea Poliției.

asus s5507

    50 comentarii

  1. Iar se fac statistici pe 22 milioane? Dacă am ajusta un pic cifrele cu cei plecați, cred că ar sta altfel.
    Iar ca ipoteză personală, aș zice că în marile orașe suntem mult peste media europeană și la sat mult sub. De aceea avem blocajele din orașe.

      (Citează)

    • “ Munchen e mai mic decât București și are kilometri de tuneluri (din alea subterane!).”. ……aproape degeaba. La orele de vârf, In München este un trafic de coșmar, cozi nesfărșite, ritm lent, atât pe autostrada de centura, dar și pe inelele orașului.
      Din păcate, blocajele din trafic sunt o epidemie in Europa. Am făcut un concediu cu masina prin Germania, Austri și Ungaria, blocaje imense in marile orașe la orele de vârf, stau-ri interminabile.
      Doar ca acolo, oamenii își asuma situația. Se lărgesc autostrăzi, se fac unele noi. Guvernele încearcă, oamenii văd ca se face totul, dar când sunt prea multe mașini pe aceeași ruta, la aceeași ora, nu exista soluții cu excepția trenului/metroului/tramvaiului, liniilor dedicate.

        (Citează)

    • Cipper: Iar se fac statistici pe 22 milioane? Dacă am ajusta un pic cifrele cu cei plecați, cred că ar sta altfel.

      Adică vrei să spui că în România de fapt sunt și mai puține mașini, pentru că mulți români le-au luat cu ei în străinătate deși în acte apar ca fiind aici? Atunci este și mai rău că avem acest trafic.

      @sebastian: “ Munchen e mai mic decât București și are kilometri de tuneluri (din alea subterane!).”. ……aproape degeaba. La orele de vârf, In München este un trafic de coșmar, cozi nesfărșite, ritm lent, atât pe autostrada de centura, dar și pe inelele orașului.

      O fi. Dar îți dai seama cum ar fi fost dacă nu investeau în infrastructura aia? La noi nu se face mai nimic, iar numărul de mașini crește.

        (Citează)

  2. Or fi mai putine masini la noi, dar alea putine sint concentrate in cateva locuri. De ex in orasele mari si zonele limitrofe. In rest e lejereanu cu traficu. Dar sa luam bucurestiu. Ca aici e jalea mare. Pe langa puzderia de masini aflate in posesia bastinasilor, adica cu numere de B (si hai si IF), zilnic tranziteaza acesta mirifica asezare cacalau de masini straine de oras. Acu’ ca s-a lamurit ce e cu puzderia de masini din bucale, sa lom infrastructura. Aceiasi de dinainte de 89 in proportie de 90%. Pe vremea aia masinile erau mult mai putine si tot era considerat bucurestiul un oras aglomerat. D-apoi acu’. Sa merem mai departe: semaforizare: praf. Nimic sincronizat, jumate din timpu petrecut in trafic il pierzi la semafoare. Pleci primu pe verde, ajungi la urmatoru si taman se pune rosu. Si tot asa. Sint zone unde sint astfel de semafoare in cascada cate 4-5 pe 2 km. Timp pierdut. Apoi militia. Care nu face nimic. Da’ nimic. Eventual mai stau cu radaru prin cateva zone. Da’ p-aia parcati sau opriti aiurea si care chiar incurca traficu nu-i deranjeaza. De ex zona parklake, vesnic masini pe avarie in zona mallului. O banda e ocupata de astfel de nesimtiti, desi parcarea mallului e goala si gratuita. Deci pana acu avem masini cacalau, infrastructura praf, semaforizare praf, militie inexistenta. La astea se adauga si comportamentu soferului roman. Sa se bage in fata, sa parcheze aiurea, practic sa nu-si vada decat propriul interes fara sa gandeasca ca incurca pe altii.
    Boon. Trecem la varianta 2. Lasi masina acas si iei metroul sau stbul. Metroul e ok daca ai treaba in zona unde ai statii. Altfel te urci in stb. Unele autobuze sint ok. In sensu ca-s mai goale. Chiar si traseul e rapid. Da-s putine.
    Restu, omor. Iar in trafic abia se taraie. Tramvaiele sint jale. Desi unele merg repede (gen 1, 10, 23, 32 etc) sint jegoase. Te lipesti efectiv de scaun. Si te zguduie de te ia dracu. Plus aglomerate. Iar vara mori in ele. Cutii de tabla care stau in soare.
    Pana acu, din experienta proprie, de departe cea mai rapida metoda de transport in bucale este pe 2 roti motorizate. De la auchan titan pana la auchan militari, vinerea la ora 5, am facut max 2 ore cu masina. Fara exagerare. In medie nu scot sub 1 ora si 15 min. Pe 2 roti: 30 min.
    Scuter, motoreta, motocicleta orice de genu asta e ok. Te misti rapid, poti sa iei si un pasager. Fara bicla, ca aia e ptr distante scurte, ptr sport/miscare sau ptr livratori glovo. Dupa fiecare drum cu bicla tre sa faci musai duș.

      (Citează)

  3. Vad ca ignori complet semaforizarea praf. Multe sunt defecte, nici unele nu sunt sincronizate.

    Poliția rutieră care nu iese în trafic e alta cauza majoră. Când a fost summit-ul NATO în București s-a circulat ca niciodată pentru ca rutiera era peste tot și rezolvau problemele.

    Ia interzice mașinile cu orice alt număr decât de București și să vezi cum se eliberează. Toate gunoaiele venite din țară la capitală păstrează numărul din județul de unde vin, e mai ieftin impozitul așa.

      (Citează)

    • Gaelex: Vad ca ignori complet semaforizarea praf. Multe sunt defecte, nici unele nu sunt sincronizate.

      Not sure about this. Eu știu că sistemul merge. Uneori îl simt mergând, trec tot orașul pe verde.

        (Citează)

  4. 6 ore și jumătate de la București la Roman miercurea trecută. O oră pierdută doar pe centura Buzăului.

      (Citează)

    • Daca nu ești cu camionul, la Buzău nu intri pe centura ca pierzi timp mult

        (Citează)

    • Păi de ce n-ai luat-o direct prin oraș, că au semafoarele sincronizate… Eu l-am traversat in 12 minute și am oprit doar la 2 intersectii.

        (Citează)

  5. Cum s-a mai zis foarte bine mai sus, cred că satul ne trage mult în jos și că mașinile sunt concentrate în câteva orașe. Nu că în rest avea infrastructură berechet.

    Acum încă niște chestii constatate: acum mulți ani când am făcut facultatea în afara României din toți 125 câți eram în an cred că vreo 10 veneau cu mașina la facultate iar în campus unde stăteam aproape nici un student nu avea mașină.

    În campusurile universitare în România cam geme a mașini deși ai zice că dacă stau 4-6 într-o cameră poate ar avea alte priorități. La facultățile din București ce sunt în centru și foarte bine conectate la orice tip de transport în comun, la fel e plin de mașini în general ale studenților.

    E dreptul fiecăruia să se deplaseze cu ce vrea și să dețină o mașină,, dar poate la există și puțină rațiune de când și cum o folosește și ce așteptări își setează. Alegeri ce ar putea duce la creșterea calității vieții mai mult decât s-ar aștepta. (N-am înțeles de ce unii își cumpără apartamente la mama naibii că sunt mai ieftine dar nu se gândesc că asta presupune încă o mașină în plus și nu mai vorbesc de timp)

      (Citează)

    • Da boss, da’ problema e ca studentu’ romanesc daca nu are masina o cam arde ad labam ca nu se uita nicio chivuta la el si moare virgin si moralist.

      Asa, ai masina, ai valoareeee!

        (Citează)

    • Tom:
      Da boss, da’ problema e ca studentu’ romanesc daca nu are masina o cam arde ad labam ca nu se uita nicio chivuta la el si moare virgin si moralist.

      Asa, ai masina, ai valoareeee!

      Normal, aspirator de curve. Mai ales că nu toate fac o facultate pentru carieră…

        (Citează)

    • @Iulian: toți au sate, nu doar noi.

        (Citează)

  6. Calcul pt Bucuresti: 1.4 mio masini, 1.8 mio oameni, adica 777 masini pe mia de locuitori, asa ca am trecut pe locul 1 peste Luxemburg, cu mult.

    Da stiu ca in Buc sunt de fapt mai multe masini si mai multi oameni, dar topul e pe date oficiale, deci asta folosim.

    Mi se pare incredibil sa scrii un articol despre cum nu sunt multe masini cand nu ai loc sa mergi pe trotuar de ele. Iar asta nu e valabil doar in Buc, chiar si in gaura de c*r din Moldova unde m-am nascut eu este la fel de ani buni.

    Evident, exista cel putin 2 Romanii: urban si rural, sunt in secole diferite ele, deci un asemenea calcul ca cel din articol este complet irelevant pt Romania.

      (Citează)

    • Marean: Mi se pare incredibil sa scrii un articol despre cum nu sunt multe masini cand nu ai loc sa mergi pe trotuar de ele.

      Păi asta e treaba. Străinii au mai multe mașini ȘI loc pe trotuar. Trebuie văzut ce fac ei și să facem și noi. (și știm ce fac ei, dar nu vrea nimeni să-și asume deciziile grele).

        (Citează)

  7. Pentru ca aia de la sat n-au masini. In germania au cate doua.

      (Citează)

  8. Radu, fara suparare, cateodata ai fracturi de logica majore. In marile orase din Romania e un trafic de cosmar si tu ne spui ca de fapt avem prea putine masini?
    Tot cocalarul care nu are bani sa isi plateasca parcarea are un junghi de masina. Familii care in niciun caz nu sunt bogate au doua masini pentru ca pitzi nu poate merge la birou cu bus-ul sau cu bicicleta. Agricultorul/taranul din Germania are 2-3 masini, la noi la tara vezi proprietari de masina tot la 5 case. Orasele din vest sunt mult mai intinse pentru ca sunt mai multe case decat blocuri, in Romania sunt unele cartiere exclusiv de blocuri cu zeci de mii de locuitori. M-am uitat de curiozitate cat e densitatea intr-un oras din Germania pe care l-am vizitat des si unde sunt 3-4 masini la semafor in afara orelor critice: 1351 loc./km². Cat e in Cloooj? 1771,3 locuitori/km².

      (Citează)

    • Da, asta spun cifrele, că avem puține mașini. Faptul că avem puține si totuși stăm în așa trafic ar trebui să fie un semnal de alarmă puternic.

        (Citează)

  9. Statistica aia a fost făcută de-un cretin.

      (Citează)

  10. Mie a ajuns sa imi crape capul cand vad cate un bucurestean pomenind de parcari, “sa se faca parcari”.

    Unde mai precis sa se faca parcari, sunt foarte curios. Pare ca acesti oameni care zic de parcari nu pot gand 1 milimetru mai departe.

    Deci, unde anume? La marginea orasului? Vor sta nefolosite, ca faimosul terminal de la Straulesti.

    Parcarile trebuie sa fie in proximitatea locuintei, altfel nu le foloseste nimeni nici daca sunt la 300 de metri distanta. Care puturos de Bucuresti e dispus sa mearga 300 de metri de la/ pana la masina, mai ales cu plasele in brate?

    Dar este posibil sa facem parcari pentru sute de mii de masini intre blocuri? Exista acest spatiu fizic?

    Nu exista, de aia imi crapa mie capul.

    Sa zicem ca se face o parcare supraetajata cu 10 etaje care sa deserveasca nu stiu, 50 de blocuri. Care roman va pierde o jumatate de ora ca sa isi ia masina de la etajul 10 al acestei parcari? Ca e clar ca se va face ambuteiaj in parcare, eu am stat 1.5 ore sa ies dintr-o parcare de mall, de aia nu imi mai trebuie in viata mea sa ma duc cu masina la mall. Nici nu mai zic de costuri, romanul nu va plati nici 5 lei pe luna in conditiile in care a parcat gratis pe trotuar in fata blocului toata viata lui – nici un primar nu va avea curaj sa blocheze parcarea pe trotuar.

    Deci Radu, unde mai precis sa se faca aceste parcari?

      (Citează)

    • Apropo si metroul din Drumul Taberei este nefolosit, bate vantul prin statii.

      Deci nu e nici un mit ca romanul nu isi misca fundul decat in masina.

      Eu merg mai departe si zic ca chiar si daca am avea transport public la nivelul vestului, romanul tot cu masina ar merge, pentru ca sa ai masina eate egal in capul nostru cu a fi reusit in viata. Plus ca suntem foarte puturosi la propriu, ne e lene sa mergem pe jos.

      Singura solutie este sa devina atat de scump sa ai masina in orasele mari, incat sa nu iti mai permiti decat daca ai absoluta nevoie de ea.

      Plus limita de 30 la ora, plus inchis strazi pt masini.

      Da, viteza medie de deplasare in Buc este 22 kmph, uitati-va in bordul masinii daca nu credeti.

        (Citează)

    • Marean: Deci Radu, unde mai precis sa se faca aceste parcari?

      Oriunde se poate. În sectorul 4 au cam înghesuit parcări de reședință pe unde se putea, sunt zone între blocuri care sunt acum mai bine compartimentate și încap mai multe mașini acolo. S-a mai deschis și una mare la Palatul Copiilor…

      Unde să facă parcări? Păi ia și numără prin oraș câte hale părăsite vezi, câte fabrici abandonate, câte platforme industriale practic goale. Dacă vrei o luăm pe hartă prin fiecare cartier și găsim.

      În Militari sunt mașinile una peste alta, în schimb o cale ferată abandonată de 20 de ani taie orașul de la intrare și până la Lujerului. De-a lungul ei cred că s-ar putea face sute de locuri de parcare pentru tot cartierul.

      Eu prin străinătate nu văd ideea românească de parcare, adică două dungi pe trotuar și gata, e parcare. Eu văd de obicei parcări supraetajate sau subterane. Am stat în Paris într-o clădire veche și sub ea săpaseră cumva 4 niveluri de parcare subterană. Munchen – bloc de 3 etaje din 1980, parcare subterană. Toată periferia aia era așa, toate blocurile vechi de 2-3 niveluri aveau parcare. Munchen – bloc de 8 etaje nou-nouț, parcare subterană pe două niveluri și cu câteva locuri stil puzzle, din alea cu elevator de-ți pun o mașină peste alta. Mai zic de Barcelona, unde am avut impresia că sunt parcări subterane la fiecare clădire?

      Așa că uite alt răspuns bun: pe verticală în sus sau în jos. Negoiță a avut o idee bună pe Decebal, a făcut ditamai parcarea subterană, o să-i dea drumul cândva. Aia trebuie repetată de zeci de ori prin tot orașul.

      Oprescu a preferat șpaga, a făcut o parcare inutilă la stadion. Ar fi fost bună pentru cei din jur, nu? Considerând, desigur, că acceptă să parcheze vizavi de blocurile în care stau, nu la intrarea în scară.

      Locuri ar fi destule. Trebuie pornit un astfel de proiect, că altfel nu se schimbă nimic.

        (Citează)

  11. Dar am votat un olimpic la matematică, chiar nu înțeleg nemulțumirile

      (Citează)

  12. Eu cred ca e o singura problema, restul sunt minore: nesimtirea.

    Ala care se opreste in fata portii scolii pe banda 2 sa-si lase puradelul, ala care depaseste o intreaga coloana care face la stanga si se baga in fata (si evident ca nu vede cand se face verde), ala care isi lasa pitipoanca in mijlocul bulevardului pt ca deh, acolo locuieste, ala din specia aia magnifica de retardati care se opreste perpendicular direct in strada in fata a 2 locuri de parcare in spic, ala care forteaza sa intre in intersectia blocata… astia sunt problema si nu e rezolvabila, asta e societatea noastra.

    Degeaba le pui semafoare inteligente, alea nu sunt pentru ei.

      (Citează)

  13. Problema la noi este ca orasele comuniste nu au fost proiectate pentru aglomeratia urbana de acum, nu exista parcari suficiente.

    In zona rurala este saracie, dar in orasele mari sunt familii care au 2-3 masini dar un singur loc de parcare. In jurul oraselor s-au format cartiere la periferie iar parintii si-au trimis copiii la scolile din centru, de aici aglomeratia de dimineata.

    Transportul in comun are standarde joase, iarna mori de frig si vara te topesti, suntem departe de masurile din Europa de Vest pentru a reduce aglomeratia.

      (Citează)

  14. Plot twist: Radu se gandeste sa-si cumpere a doua masina si cauta o justificare pt asta.

      (Citează)

    • Ma gandeam la acelasi lucru, dar am zis ca sunt rautacios. Acum suntem doi :))

        (Citează)

    • Radu nu trebuie sa justifice daca vrea sa-si cumpere a doua masina. La fel cum nu a justificat cu nimic faptul ca a criticat oamenii care isi iau masini cu motoare mari desi nu au nevoie, dar apoi a facut acelasi lucru.

      Jumatate dintre cititorii de aici se plang de faptul ca sunt prea multe masini in trafic si ii incomodeaza pe ei cand pleaca dimineata la serviciu. Daca analizezi putin discutiile, ideea de fond este: “sa mai renunte altii la masini, ca sa ma pot deplasa eu cu masina personala mai repede”.
      Sau: “sa nu mai mergem cu masina personala la hipermarket ca sa reducem aglomerarea si poluarea si sa comandam prin Bringo”. De parca Bringo nu foloseste tot masini pentru livrarile astea. Si de multe ori sunt ultimele cazaturi, mult mai poluante decat modelele noi.

        (Citează)

    • Aș avea unde să parchez a doua mașină, n-ar fi problemă. Primăria mai are locuri de dat.

      Andrei G: La fel cum nu a justificat cu nimic faptul ca a criticat oamenii care isi iau masini cu motoare mari desi nu au nevoie, dar apoi a facut acelasi lucru

      Lol. Ce motor am?

        (Citează)

  15. Nu avem infrastructura. Nu s a facut nimic in 30 ani, poti sa numeri pe degete strazile largite din tara. Nici macar semafoare sincronizate. Nimic. Trebuie doar sa treci putin granita spre vest sa vezi de ce stam asa prost la accidente si ambuteiaje. Tuneluri, treceri la nivel de cale ferata, integrarea transportului public si a pistelor de bicicleta, marcaje, strazi cu 2 benzi, nu 1.5 (vezi e85) si alte multe lucruri ce pot fi facute, fara sa zic de autostrazi. Suntem extrem de in urma si pare ca nimic nu se va schimba in anii urmatori, nici macar in inceput de schimbare.

      (Citează)

  16. Imi place cum va atacati. Pana acum toti urlati ca sunt prea multe masini in Romania, ca romanii nu stiu sa circule cu transportul in comun, etc.
    Si acum cand exista un studiu care contrazice aceasta legenda urbana, incepeti sa gasiti diverse explicatii: ca au fost luate in calcul cifre eronate, ca de fapt stiti voi sigur ca in celelalte tari sunt multe masini la sate si mai putine la orase, etc. Adica afirmatii care nu se bazeaza pe nimic, doar ca asa le-ar placea unora sa fie ca sa-si argumenteze comentariile.

      (Citează)

    • Pai ti-am facut calculul pe Bucuresti, depaseste cu mult Luxemburgul.
      Cifrele sunt pe internet.

      Si oricum, numarul de masini pe cap de locuitor este eventual un indicator de bunastare sau de preferinte la nivel de societate, nu are nici o legatura cu congestia.

      Uite un alt indicator misleading: Romania e pe primul loc la proprietari de locuinte din europa, de departe, peste 90% din oameni detin casa. Ai putea trage de aici concluzia ca veniturile sunt mai mari in Romania sau ca calitatea vietii este mai buna?
      Nici pomeneala.

        (Citează)

  17. Sa punem niste parcari civilizate cu plata (cu ora pentru cine nu sta in zona, cu abonament decent pentru riverani) – peste tot !!! Si in centru si in cartiere. Stalpisori pe toate trotuarele libere.

    Sa nu mai existe locuri “la liber” sau pentru parcagii sa vezi ce frumos incepe sa arate orasul … dar Nicusor incepe sa cada in dizgratie pe zi ce trece si sa preia stafeta de cel mai prost primar dupa Firea .
    Videanu e renumit pentru borduri, le-a schimbat de naiba le-a luat , dar a ramas in istorie. Basescu pentru Basarab, cainii vagabonzi si sincer, pentru gheretele stradale daramate care faceau orasul sa para ca o indie mai bogata(bazar).

    De fiecare data cand merg prin cartiere pe jos, observ rablele abandonate de ani de zile, pe locuri care ar putea fi usor folosite. Inmultesti asta cu 1-2 masini / fiecare bloc bucurestean comunist , si veti vedea ce frumos devine orasul .

      (Citează)

    • :-))
      Unde sa punem aceste parcari? La mine in zona sunt pline trotuarele de masini.
      Deci, unde? :-))

        (Citează)

    • Liviu: Sa punem niste parcari civilizate cu plata (cu ora pentru cine nu sta in zona, cu abonament decent pentru riverani) – peste tot !!! Si in centru si in cartiere. Stalpisori pe toate trotuarele libere.

      Cam asta este situația, doar că a doua zi “se rup” vreo doi stâlpișori și situația se resetează. Iar poliția trece nepăsătoare, că are treabă la shaorma.

        (Citează)

  18. Politia rutiera mi se pare inexistenta în oraș. De asta nu exista consecințe pt încălcările codului rutier, cu excepția accidentelor.
    Cred ca dacă ar fi organizata o rețea de monitorizare video, și-ar scoate banii investiți din amenzi în mai puțin de un an. Dar înțeleg ca legislația nu permite încă acest lucru.

      (Citează)

  19. Dar ce parere aveti de prevederea din codul rutier care interzice parcarea masinilor pe trotuar (a cazut chestia aia cu 1m liber pana la gard), care exista de vreo 3 ani. Eu am luat amenda pe chestia asta, in fata blocului si la observatia mea catre politistul de la circulatie ca nu se poate aplica prevederea asta, ca toate trotuarele sunt pline, individul mi-a raspuns ca ei actioneaza numai la reclamatie. In ziua respectiva un agent de la locala a amendat tot sirul de masini parcate partial pe trotuar de pe strada mea (cca. 200m) motivand ca o vecina suparata ca luase amenda pentru parcare pe locul pentru handicapati la un hipermarket, a facut aceasta reclamatie.
    De atunci nu s-a mai intamplat niciodata acest lucru desi situatia masinilor parcate este neschimbata. Nu vi se pare o prevedere menita sa ofere bani politiei cand are chef sau nevoie aceasta? Sau posibilitate de mita?

      (Citează)

    • Ai dat mita si ai scapat de amenda? Sau vreunul dintre vecinii tai a scapat in ziua aia cu mita data catre politist?
      Daca raspunsul esteb “nu”, atunci nu este o provedere menita sa ofere posibilitatea de mita catre politisti. Si da, ar trebui sa se dea amenzi in fiecare zi. Dar atunci ai veni sa te plangi ca nu ai unde sa parchezi si ca este inadmisibil ce se intampla.

        (Citează)

    • La fel s-a întâmplat și la mine, prin iarnă. Un vecin supărat a chemat poliția locală (cu sediul în cartier) și s-au pus pe dat amenzi sau avertismente la vreo 30 mașini parcate pe trotuar. Nu s-a mai parcat câteva zile pe trotuar, ulterior oamenii au început să parcheze din nou pe trotuar – pentru că efectiv nu ai unde lăsa mașina. Pe trotuarul acela, din ziua în care s-a amenajat, au parcat numai mașini, nu a fost niciodată trotuar adevărat.
      Un alt vecin aparent a solicitat montarea de stâlpișori metalici pe un alt trotuar din cartier – pe stradă cu un dublu sens – dar o singură bandă de circulație – trotuar care începe de nicăieri și se termină nicăieri. Ce a făcut ADP S1? A executat. Trotuarul paralel pe care circulă pietonii nu are stâlpișori. Pentru că logică. Sau cel puțin asta a fost scuza ADP când i-am întrebat de logica montării stâlpișorilor pe trotuarul necirculat.
      Așa s-au scos din uz alte vreo 20-30 locuri de „parcare”, pe trotuarul protejat în schimb nu circulă nimeni.

      Acum, vis-a-vis de unde s-ar putea face parcări. Ei, s-ar putea face, dar orice limbă de teren a fost cumva retrocedată și pe acolo apar blocuri noi. E cam greu să cumperi un teren pentru o parcare în loc să mai trântești un bloc nou. Pentru că de aici vine problema parcărilor în București, o parcare nu îmbogățește pe nimeni, în schimb un bloc nou e altă discuție.

      Iar problema semafoarelor din București e efectiv absurdă. Pleci pe verde, circuli legal, încet sau tare – parcă toate semafoarele făcute să fie cât mai nesincronizate și să prinzi cât mai multe pe roșu.

        (Citează)

    • Am văzut astfel de amenzi date și prin cartier pe aici. Era o mașină cu amenda lipită în geam. Cred că s-a enervat un polițist pe ea, că blocase tot trotuarul lângă o școală.

        (Citează)

  20. Mai apare cate un troll (am vazut inclusiv la blogerii astia mai cititi) care pune la socoteala faptul ca oamenii asa zisi ‘saraci’ aleg sa isi cumpere masina in loc sa economiseasca/puna banii in alta parte si sa foloseasca bicicleta/mijloace de transport in comun/sa mearga pe job la birou/etc fiindca asa e corect. De ce sa fie corect asa? Ca sa usuram traficul pentru niste porci mai grasi care au impresia ca au castigat dreptul de a conduce singuri pe drum? Oh well. Consider ca fiecare decide cum isi cheltuie banii si nu ii invinovatesc deloc pe cei care ajung sa cumpere tot felul de gioarse. De ce? Fiindca nu avem posibilitatile pe care le au cei care traiesc in tari mai civilitate. Cand o sa depunem eforturi pentru a creste nivelul de trai in tara mai discutam. De asemenea, mi se pare ca inteligenta si bunul simt se reflecta in trafic zi de zi. Din pacate si soferii de *** contribuie intr-o marja ridicata la problema.

      (Citează)

    • Mi se pare ironic cand sunt oameni care se asteapta sa renunte ceilalti la masina ca sa poata ei sa circule mai liber. Iar explicatia lor este ca “ei au nevoie de masina”, spre deosebire de ceilalti care se pot deplasa si cu transportul in comun.

        (Citează)

  21. Am inceput cursurile de sofat. Instructorul mi-a spus ca Galatiul a fost construit pe vremea comunismului cu un loc de parcare la 7(sapte) gospodarii. Situatia e o bomba cu ceas in Galati.

      (Citează)

    • Nu prea cred. Sînt mult mai înghesuite blocurile noi decît cele din cartierele vechi.

        (Citează)

    • În Galați încă este bine pentru că sunt multe case, adică densitate mică de oameni. În zonele în care este bloc lângă bloc, toate de 10 etaje, acolo este problema mare.

        (Citează)

  22. Andrei G:
    Ai dat mita si ai scapat de amenda? Sau vreunul dintre vecinii tai a scapat in ziua aia cu mita data catre politist?
    Daca raspunsul esteb “nu”, atunci nu este o provedere menita sa ofere posibilitatea de mita catre politisti. Si da, ar trebui sa se dea amenzi in fiecare zi. Dar atunci ai veni sa te plangi ca nu ai unde sa parchezi si ca este inadmisibil ce se intampla.

    Insist doar asupra posibilitatii de aplicare a prevederii respective. In timpul facultatii am avut un curs de drept (notiuni elementare) si profesorul spunea ca daca dupa intrarea in vigoare a unei legi/prevederi se constata ca aceasta nu se poate aplica, nu se lasa asa, ci se trece la modificarea/abrogarea acesteia. Chiar nu vede nimeni posibilitatea existentei “bunului plac” in ceea ce afirm?

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus