►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
MKBHD și echipa lui au făcut un test auto mișto: o tură de 1.000 de mile prin statul New York, cu două mașini electrice și una pe benzină, ca să vadă cum stau lucrurile în utilizarea normală.
Lucrurile au stat cum vă așteptați. Audi Q5 a terminat primul turul, în 18 ore și 40 de minute, iar un Tesla Model S a venit după alte 90 de minute, întârzierile fiind provocate de etapele de încărcare la drum. Un Ford Mustang Mach-E a venit mult mai târziu pentru că jumătate din stațiile de încărcare la care a oprit nu erau funcționale din diverse cauze.
Uitați aici clipul cu povestea asta:
și aici clipul cu călătoria mai pe lung.
Mă gândeam că aș ceda oricând cele 90 de minute pentru confortul la drum al unei electrice, mai ales la un drum de 20 de ore! Pentru că următoarele lucruri nu se văd în clip, dar sunt foarte reale:
Și uitându-mă pe cum s-a desfășurat călătoria, am impresia că acea Tesla ar fi putut recupera cele 90 de minute folosind un alt management al timpului. Cei care au condus-o au luat niște decizii nu musai ciudate, dar pe care eu nu le-aș fi luat.
Încărcatul noaptea este un avantaj mare. Dacă ajungi la hotel cu mașina pe benzină, poate n-ai chef să mai mergi încă 5-10 km până la vreo stație de carburant ca să-i faci plinul. Cu electrica, însă, trebuie doar să înfigi un cablu în ea și a doua zi pleci cu mașina plină la drum, eliminând astfel nevoia unui pit-stop. Hotelurile, mallurile, chiar și restaurantele pot deveni și puncte de alimentare pentru automobilul electric.
Clipul arată un avantaj mare al rețelei Tesla de încărcare: este tot sub controlul lor, adică știu din servere câte posturi de încărcare sunt ocupate și câte nu și actualizează în timp real statusul lor în mașinile clienților, inclusiv cu “aici facem revizie, du-te în altă parte”. Fordul Mach-E din excursie nu are probleme pentru că ar fi o mașină proastă, ci pentru că navigația din mașină nu știe dacă o stație de încărcare este sus sau nu, ci doar că una este pe hartă în acea poziție. Se bazează pe tot felul de stații publice de la diverse rețele.
Inclusiv treaba asta putea fi evitată folosind o aplicație dedicată de telefon pentru stații de încărcare, unde astfel de lucruri sunt actualizate în timp real, dar înțeleg și principiul testului: s-au bazat doar pe ceea ce oferă mașina pe bord.
Oricum, excelent timpul. 90 de minute diferență la un drum de 1.000 de mile și aproape 20 de ore mi se pare excelent, este cât oprești la un restaurant și mănânci ceva bine, nu snickers ca-n testul lor. Eu credeam că vor ieși 3-4 ore diferență, atunci când am deschis clipul.
Pe la noi tocmai s-a încheiat #Rocharge. Au scris Răzvan Baciu, Autocritica, video la Mariciu.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
64 comentarii
30/09/2021 la 7:44 AM
1000 mile adică 1600km, ca în Europa folosim ceva care face sens.
O decizie la fel de ciudata este acest articol cu sfaturi despre o electrica, scris de unu fără masina electrica.
mircea(Citează)
30/09/2021 la 8:06 AM
*care are sens
Asta dacă vrei să te dai deștept până la capăt, mircea.
razvan(Citează)
30/09/2021 la 8:07 AM
Ca european mașina face sensul iar propoziția are sens.
Octi(Citează)
30/09/2021 la 12:28 PM
Asta e cea mai tare! Adica un blogger specializat pe IT, tehnologie etc nu are voie sa scrie despre mașini electrice!!
Va dati seama ca acum eram vaccinați 99% dacă nu-si dădea oricine cu părerea ?
Adi(Citează)
30/09/2021 la 7:56 AM
Stau foarte prost băieții cu time managementul, poate au vrut sa simuleze retardul american obișnuit neincarcand noaptea sau în timp ce luau prânzul.
Nu știu ce autonomie au mașinile electrice folosite, dar este clar ca nu au planificat corect călătoria.
Gaelex(Citează)
30/09/2021 la 8:17 AM
În România nici cu Ferrari nu scoți viteză medie pe 1600 km mai mare de 65 km/h.
Cipper(Citează)
30/09/2021 la 8:17 AM
Cică diferență mică, lol.
La sta cu ieșitu’ mai odihnit dintr-o Tesla comparativ cu Audi Q5 am râs de mi-a dat cafeaua pe nas. E ca și cum ai compara la confort on garsonieră (Tesla) cu un apartament 4 camere (Audi Q5).
Ieșeai mai odihnit din Tesla doar dacă fetele de la stația de-ncărcare-ți făceau un sex oral ca lumea, că timp de așteptare aveai destul. Oh, wait…tocmai am găsit intriga noului film porno. :D :D :D
Băh, Radu, io-nțeleg că te vrei noul Bufnici, dar dă-o-n sânge cu exprimări de genu’: poate n-ai chef să mergi la benzinărie…
Doar dacă ești prost făcut grămadă te duci la hotel pe vapori de benzină.
Când autonomia electricului va fi de 1000 km abia atunci voi considera că merită investiția.
John Temple(Citează)
30/09/2021 la 11:23 AM
Hai, urca-te inapoi in logan-ul tau din 2005 si lasa oamenii mari sa vorbeasca.
Andrei(Citează)
30/09/2021 la 10:52 PM
Boss, când un profesionist din domeniu (Sandy Munro) zice că Tesla are printre cele mai confortabile scaune din industria auto (făcute 100% inhouse de ei) permite-mi să mă-ndoiesc de Q5-ele tău.
Am făcut călătorie de 1200 km cu Tesla 3 și a fost foarte foarte ok.
manu144x(Citează)
30/09/2021 la 11:05 PM
Link la ce înseamnă in-house? Are tesla pielărie?
nashu_mare(Citează)
30/09/2021 la 8:30 AM
Ce saracie de americani… am condus Timisoara – Franta 1600 de km in sub 12 ore si fara amenzi, traiasca autostrazile de pe HU, AT si DE =))))))))
SERJFKT(Citează)
30/09/2021 la 8:37 AM
Diferența este mica doar in America, pentru că în România situația ar fi complet diferită, deoarece sunt mult mai puține stații de încărcare.
Ar fi interesant un test de asta in România, cu pornire din Iași/Vaslui, apoi prin Botoșani, Satu Mare, Cluj Napoca, Drobeta Turnu Severin și așa mai departe, cu trecere prin Constanta și revenire în Iași/Vaslui.
Cred că mașina electrică ar ajunge cu cel puțin 24 de ore întârziere.
Mirel(Citează)
30/09/2021 la 9:01 AM
daca stai in vaslui sigur nu ai tesla.
daca stai in vaslui grija ta nu e salvarea planetei cu o electrica, ai alte griji de zi cu zi
mircea(Citează)
30/09/2021 la 10:57 AM
sunt Tesle in Vaslui, fyi.
add(Citează)
30/09/2021 la 11:59 AM
@Mircea
Ce am scris eu și ce ai înțeles tu ……
Ideea era de a face un test similar in România, pe o distanță similară cu cea din articol, adică 1600 km, in condițiile din tara noastră, că dacă ești din București nu mergi cu Tesla numai până la Ploiesti, poate ajungi și în Vaslui sau Iași și după aia vrei sa te și întorci într-un timp rezonabil.
Mirel(Citează)
30/09/2021 la 10:55 PM
În mod ironic cred că n-ar fi mare diferență, pentru că ne-având autostrăzi, mergi mai mult cu 60-70 maxim 90 să zicem, autonomia crește foarte mult.
Peste 130-150 scade bine. Problema e că noi n-avem superchargere și ce avem noi ‘rapide’ sunt maxim 50kwh.
manu144x(Citează)
30/09/2021 la 8:59 AM
Vezi ca in US benzina este mult mai ieftina decat in EU si curentul mult mai scump.
RIO(Citează)
30/09/2021 la 8:59 AM
buna asta :))
mircea(Citează)
30/09/2021 la 9:00 AM
Inteleg hype-ul generat de EV-uri, chiar sunt multe beneficii pe care le aduc masinile electrice. Am vazut pe strada noul IONIQ5 si am inceput sa ma documentez putin despre electrice si aplicabilitatea lor in Romania. Detin deja o masina si ma gandeam sa renunt cu totul la diesel si sa trec pe full electric (ca sa stiu o treaba). Cam 80% din drumurile mele sunt sub 50 km – fac naveta in bucuresti. Am cateva drumuri pe an (concedii) in Ro de peste 300/400 km si probabil 3-4 peste 800km.
Am identificat 2 variante pt mine:
1. Sa folosesc masina electrica si pentru concedii. Aceasta solutie nu este una viabila, creste cu mult timpul de deplasare. Orice ar spune fanaticii EV, incarcarea pe teritoriul Romaniei, Bulgariei (chiar si Greciei) este problematic. Gasiti multe articole pe tema asta, scrise chiar de fanii EV. Nu sunt genul sa mananc sandvishuri si sa beau cafele din 2 in 2 ore doar ca sa incarc masina. Prefer sa ajung la destinatie cat mai repede si pe urma sa ma bucur de vacanta. Adevarat, in vestul Romaniei situatia se schimba radical. Dar ce te faci pana la Arad (peste 500km). In ceea ce priveste drumurile zilnice, nu ar fi o problema, pot instala priza si acasa si am si la birou loc de parcare cu priza.
2. Sa inchiriez masina pe combustie special pt concedii. Pentru ca ne-am obisnuit cu o masina relativ mare si nu as vrea sa fac rabat in concediu, posibil sa fie o varianta semi-costisitoare, dar totusi de luat in calcul.
Desigur ca mai este si varianta 3 sa detin 2 masini, electrica pt deplasari uzuale si sa pastrez diesel pt concedii. Calculul financiar nu arata chiar bine, in sensul ca masina electrica se depreciaza greu. Si nu, nu as lua a doua masina fara sa iau in considerarea si deprecierea.
Deci si eu sunt adeptul electricelor si vad beneficiile pe care le aduc aceste masini. Insa, personal, cred ca inca nu este suficient de dezvoltata infrastructura locala pentru a sustine drumuri mai lungi pe care eu totusi le mai fac.
Totusi raman in continuare interesat si voi citi ce mai apare nou, poate – poate.
cristi(Citează)
30/09/2021 la 9:03 AM
caz concret, vw touareg costa 500 si ceva lei pe zi. plus probabil asigurare.
la un concediu de inchiriat masina vreo 8 zile oricum ai da-o, tot nu se merita.
mircea(Citează)
30/09/2021 la 9:50 AM
Nu e mai simplu sa zbori din Romania si sa inchiriezi de acolo? Scutesti si vreo 2-4 zile pe drum, in functie de cat de departe mergi si e mai comod.
A.(Citează)
30/09/2021 la 11:05 AM
Plugin hybrid. Vei merge 80% din timp full electric, acele drumuri de 50 km.
Cipper(Citează)
30/09/2021 la 9:20 AM
Corect. Sunt pe canalul Evo Drive (parca) niste calatorii cu Tesla, planificate cu navigatia din masina. Te duce la urmatorul incarcator unde ai 5% si de acolo incarci putin pana sa ajungi la urmatorul, si tot asa.
Fara ajutorul asta in planificarea calatoriei, trebuie sa estimezi tu si incarci mai mult decat e nevoie, ca sa eviti stress-ul de baterie descarcata.
rdb(Citează)
30/09/2021 la 9:35 AM
In continuare nu văd o soluție buna mașina electrica, pt extraurban, atât timp cât autonomia e mai mică de 1500km iar viteza de încărcare e așa de mare iar infrastructura atât de proasta. In plus in mijlocul câmpului nu ajuta atât de mult ca nu poluezi, oricum o fac tractoarele și utilajele din jurul tău. Ca și confort la viteze de croaziera nu văd o diferența dacă mașinile sunt bine antifonate… In oraș e alta poveste și as încuraja oricând vehiculele electrice(motociclete, mașini, autobuze, tramvaie). In mijlocul orașelor ne petrecem timpul, noi și/sau familia, și vrem un aer cât mai curat posibil… eu in exterior, dacă nu am nici o nevoie fiziologică, nu opresc mai devreme de 1000km(atunci sunt nevoit sa alimentez si sa mănânc, și nu fac pauza mai mare de 30min), dar înțeleg ca sunt o excepție și lumea face opriri mult mai dese…din acest motiv mi-ar fi imposibil sa ma adaptez la mașini electrice momentan…
Dan(Citează)
30/09/2021 la 9:39 AM
Normal ca esti exceptie. Poate ai copii mari sau poate conduci singur.
Vreau sa vad si eu copiii aia care stau in masina fara scandal la un drum de 1000km fara oprire.
Mai bei niste apa la drum, sa nu te deshidratezi, si atunci normal ca mai trebuie sa mergi la baie. Daca tu nu, ca esti ocupat cu condusul, atunci ceilalti din masina.
rdb(Citează)
30/09/2021 la 10:14 AM
@rdb
Cand am pe cineva in masina care vrea sa opresc, fac tot ce e posibil sa nu opresc in benzinarie. Aleg restaurant sau toaleta de pe autostrada, ca sa nu stau mult. In nicun caz, nu stau 15-30 de minute.
nashu_mare(Citează)
30/09/2021 la 10:24 AM
Ah, si dupa cum merge de fapt treaba in realitate, opririle alea pentru masina vor fi in plus fata de alea pentru calatori, ca nu le vine sa faca pisu cand ii vine masinii sa se incarce.
nashu_mare(Citează)
30/09/2021 la 11:12 AM
Nici eu nu opresc in benzinarii decat daca trebuie sa alimentez, in general cand pe copil il trece pisarea trebuie sa opresc in maxim 5 min, oriunde sunt. Cand vor fi mai mari, o sa fie mai previzibili.
In rest, daca stai 30 de minute la o incarcare si in timpul ala bei si mananci, prevad inca o oprire dupa ce pornesti la drum.
rdb(Citează)
30/09/2021 la 12:39 PM
“atât timp cât autonomia e mai mică de 1500km”
Sunt putine masinile cu combustibil care au o autonomie mai mare de 1000km, si tu vrei 1500 la o electrica.
C(Citează)
30/09/2021 la 9:56 AM
La ultimul drum 2h au facut mare diferenta. Trebuia sa ajung la 12 si am ajuns la 2. De pe la 1 am lasat geamul larg deschis si am dar muzica tare ca sa nu adorm.
Ok, nu au planificat calatoria, dar hai sa recunoastem, e mai mult de munca cu o electrica la drum lung momentan. Si asta in america. La noi cred ca devine si mai interesant.
Robert(Citează)
30/09/2021 la 9:57 AM
Teoretic da, ai dreptate, practic pentru mine nu e atat de simplu. Ne-am obisnuit sa caram multe chestii, copilul este la varsta cand nu poate decide foarte bine ce sa aleaga pentru bagaje, asa ca le luam pe toate. :))) Stiu, este loc de disciplinare aici, insa deocamdata nu am facut acest efort. Mai ales in vacantele de vara plecam cu tot arsenalul de colace, pistoale, saltele, etc…Imi inchipui ca nu e chiar o placere sa le car (desigur tot eu) prin aeroport.
Dar ce spui tu este totusi un punct valid, poate in viitor va fi cazul si la noi.
cristi(Citează)
30/09/2021 la 10:05 AM
O excepție subiectivă ești tu.
Ai fi în stare să ne zici că pauza de combustibil + pipi de 10 minute (cu tot cu dezmorțire) se compară cu orele de încărcat bateria, asta dacă nu e priza blocată de altcineva.
Kap(Citează)
30/09/2021 la 10:26 AM
Asa-i cand nu stii sa citesti.
N-am zis ca e preferabila electrica la drum lung, am zis doar ca nu multi pot sa conduca 1000km fara oprire, si am explicat de ce.
rdb(Citează)
30/09/2021 la 10:12 AM
Deci ca sa mergi cu e electrica trebuie sa ai acces la un sistem de management avansat al calatoriei, care sa iti zica cand si unde sa opresti. Oau! Much libertate!
Altfel, nici cu motocicleta nu simt o mare nevoie sa opresc din doua in doua ore, daca nu ploua. Cu masina opresc maxim o data la un drum Timisoara-Bucuresti si atunci mai mult de plictiseala.
nashu_mare(Citează)
30/09/2021 la 10:29 AM
iti spune musk in ureche cum sa mergi si unde sa opresti.
nu inteleg spalatii astia pe creier cum sunt ei anti sistem si anti monitorizare, dar si ar lua o tesla in secunda 2 daca ar avea bani de asa ceva. tesla care stie mai mult si decat google sau fb ce faci.
much wow
mircea(Citează)
30/09/2021 la 10:34 AM
Nu am spus ca te urmareste cineva. Am zis ca iti face cineva program. E ca si cum ai merge cu autocarul si trebuie sa opresti unde zice soferul.
nashu_mare(Citează)
30/09/2021 la 10:39 AM
Iti faci program daca nu vrei sa cauti tu singur unde sa incarci. Nu e obligatoriu sa treci prin puncte de incarcare, poti sari de ele fara nicio problema, si incarci unde vrei tu. Doar ca daca folosesti traseul sugerat de masina, vei sta cel mai putin prin statii de incarcare.
Cum de nu te superi cand mergi din benzinarie in benzinarie cu motocicleta? Parca iti face cineva programul.
N-as lua acum electrica pentru drum lung, ci doar pentru oras, dar sincer mi se pare destul de bun management-ul traseului la Tesla.
rdb(Citează)
30/09/2021 la 10:50 AM
Daca nu folosesti sistemul ala de management al Tesla, titlul articolului nu mai are sens.
Cine a zis ca mergi din benzinarie in benzinarie cu motocicleta? Opresti la doua ore ca iti dezmortesti picioarele, ca nu e ca in masina. Recuperezi ulterior.
nashu_mare(Citează)
30/09/2021 la 10:59 AM
Mai sus ai zis “nu simt o mare nevoie sa opresc din doua in doua ore, daca nu ploua”. Acum “Opresti la doua ore ca iti dezmortesti picioarele”.
Nu e neaparat vorba de dezmortit picioarele, dar in stadiul actual, cat timp nu sunt statii de incarcare pe toate gardurile, cum sunt benzinarii, e mai usor sa folosesti navigatia masinii sa iti bage in drum si statiile.
Poti oricand sa o incarci 100% de acasa si sa pleci fara navigatie.
rdb(Citează)
30/09/2021 la 11:04 AM
Pai nu e neaparat ca simt nevoia. E preventiv. Nu as vrea sa simt nevoia sa opresc, atunci ar fi prea tarziu.
nashu_mare(Citează)
30/09/2021 la 10:41 AM
Am fost in aceeasi cumpana si am mers pe hibrid. Mi s-a parut compromisul optim.
– LE: s-a pus reply-ul aiurea, nu are sens aici. Era pentru Cristi (pct 9).
Alex(Citează)
30/09/2021 la 10:41 AM
Credeam ca titlul se refera la costuri.
As vrea sa vad o astfel de comparatie pentru trasee facute cu viteza medie mai mare.
Bogdan(Citează)
30/09/2021 la 10:41 AM
interesant clipul, mie imi place mult ce produce acest tip si ma uit cu placere.
dar, dupa cum s-a zis si mai sus, nu mi se pare ca rezultatul testului in general este in favoarea electricelor, nici macar in US.
mi-as lua o electrica mica pentru naveta / cumparaturi si iesiri scurte din oras daca as trai intr-o tara mai de doamne-ajuta, cum e Olanda, ca acolo probabil o poti incarca in fata casei/ blocului in fiecare zi
PS hm, vad ca Olanda are 75K de statii de incarcare publice, adica o treime din toate statiile publice din Europa, deci am nimerit bine tara :-)
Marean(Citează)
30/09/2021 la 10:42 AM
Ai fi surprins
Valentin(Citează)
30/09/2021 la 10:54 AM
In mare videoul acela si experienta avuta de acei oameni spun ca diferenta nu este asa mare daca folosesti o Tesla. Oamenii cu Fordul au avut foarte mult ghinion si mai ales au experimentat ceea ce orice proprietar de EV stie. Pe langa asta din cauza intarzierii ei au mai scurtat drumul pentru a se putea incadra in timp ca-i prindea noaptea si erau cam la limita si cu autonomia.
A doua mare problema pe care o am este ca absolut toate testele astea se intampla vara la niste temperaturi suportabile. Nu am vazut experimente in plina iarna sau toamna mai friguroasa. Nu de alta, dar as vrea sa stiu si cum se comporta un EV in perioadele astea de an ca nu stau in California.
Sunt de acord ca masinile electrice au un viitor insa in acest moment cred ca mai degraba ele sunt utile pentru oras si distante scurte de 50 pana in 100 km. Sa vrei sa pleci din Bucuresti pana la Suceava de exemplu mi se pare un pariu riscant si este foarte posibil sa ramai in pana de combustibil. Infrastuctura de incarcare fiind problematica oricum am vrea sa punem problema. Bineinteles cei care sunt early adopteri au o oarecare liniste, dar din momentul in care numarul de masini electrice oarecum apropiat de masinile cu motor termic linistea aia va disparea. Abia astept certurile pe locurile de incarcare sau cum anumite chargere vor avea curentu taiat ca reteaua nu o sa duca.
Asdad2005(Citează)
30/09/2021 la 11:54 AM
Pe la inceputuri erau probleme si cu benzina/motorina. Totusi dupa un timp au disparut toate problemele respective. Asa si aici.
Alin(Citează)
30/09/2021 la 5:00 PM
@Alin
Perfect de acord cu raspunsul tau, numai ca situatia in care ne aflam acum este una sensibil diferita. Tranzitia de la caruta la motorul termic a fost una wow din foarte multe motive. Tranzitia de la motorul termic la un motor electric nu este ceva wow si lumea o sa se duca catre acest gen de masini cand se vor intampla urmatoarele:
1. Autonomie de minim 500 km indiferent de anotimp.
2. Incarcare completa in vreo 20 de minute nu lasat peste noapte si alte cele.
3. Costurile de intretinere sub cele ale unei masini cu motor termic.
Pana atunci o sa fie doar un moft pentru niste oameni cu timp de pierdut si cam atat.
Asdad2005(Citează)
30/09/2021 la 11:31 AM
Unde se predă limba asta europeană ?
Marian(Citează)
30/09/2021 la 12:19 PM
Ii asteptam sa faca testul cu o masina de muritori pe intre 30 si 50k. Zic sa ia o Kia pe benzina si o Kia electrica, sau un WV golf 1.4 turbo si un ID.3 si pe urma sa vedem cum sta treaba . Nu cred ca e relevant testul cand folosesti cea mai performanta Tesla care sare de 100k lejer.
L!nuX(Citează)
30/09/2021 la 12:34 PM
Eu sunt tare curios cat de comfrotabila e cu adevarat o masina electrica intr-un sezon de iarna adevarata, cu temperaturi frecvente de -15, cum avem noi. Alegi intre caldura si autonomie?
Sol(Citează)
01/10/2021 la 4:06 PM
da, aia in norvegia nu prea au ierni jmechere ca Romania…
animaloo(Citează)
30/09/2021 la 1:01 PM
“confortul unei mașini electrice, care este silențioasă la drum și foarte lină în accelerare, ieși mai odihnit din ea”
Interesant e ca nu motorul genereaza cel mai mare zgomot la drum lung, ci vântul si cauciurile.
Tano(Citează)
30/09/2021 la 1:07 PM
Nu trebuie sa stai in Vaslui sa te doara la bascheti de salvarea planetei si de cei care cred ca o salveaza cu masini electrice.
Poti sa stai si in Bucuresti si in Milano, Paris, Londra, Chicago, LA si sa te distrezi de cei care inghit nemestecata noua momeala cu pene a industriei auto:–)
Tom(Citează)
30/09/2021 la 2:02 PM
Putine? Sunt cacalau cu autonomie de 1000km dar nu la clasa compacta ceea ce nici una din masinile prezentate nu este. Eu am peste 1000 km pe benzinar clasa compacta, traiasca gpl-ul. Pot conduce peste 500 km doar din gpl iar cu benzina nu are rost sa mai zic nimic ca merge 700-800 fara griji. A da, incarcatul acestora dureaza 5 minute.
verdenpom(Citează)
30/09/2021 la 2:21 PM
spune-mi ca esti sarac fara sa zici ca esti sarac.
Mai zi si cati saci de cartofi incap sa fie treaba treaba.
alxzen(Citează)
30/09/2021 la 3:30 PM
Ia uite-l, a și sărit glezne goale topârlan de oraș să te facă sărac pe GPL.
Nu contează că ai mașină spațioasă cu autonomie imbatabilă la costuri de rulare SUB ELECTRICE, contează că i se pare lui COOL să se dea ECO și facă liniuțe cu electroaca prin fața mall-ului până nu i se mai vede aia minusculă… autonomia.
Și pentru fițele astea să fie admirat.
Kap(Citează)
30/09/2021 la 8:03 PM
hahha, nu trebuia sa respunzi cu pseudonim boss.
“Nu contează că ai mașină spațioasă cu autonomie imbatabilă la costuri de rulare SUB ELECTRICE”
hahaha, vb de masini nu de transporter. ca nu esti sofer fan, sau?
alxzen(Citează)
30/09/2021 la 2:32 PM
Am ras putin de faza cu 1000 + de km din comentarii, comentarii de saraci la masini mai scumpe ca apartamentul in care stau.
Dar cei doi prostalai cu 1500 au pus capac.
– Unu probabil sta in zimbabwe daca autonomia e criteriu real de achizitie, nu o gluma proasta;
– Altul se lauda cu GPL.
Genu de saraci care pun de 10 lei, se trag pe cur la pneuri “Kumho”, fac revizia in sapatele blocului, si se scarpina in cap la masinile astea electrice. Nu esti in target boss, stai potol.
alxzen(Citează)
30/09/2021 la 3:37 PM
Autonomia nu e un criteriu dacă stai în porumb la rezidențial de Ilfov și depinzi de o troacă nolens volens. Și atunci visează să meargă gratis întinzând ștecherul prin balconul vecinului către un jaf cu ciclurile epuizate.
Kumho vin din uzină la Hyundai / Kia dar asta o știe cine a-ntreținut măcar o mașină, nu unul care pândește controlorii să coboare la prima.
Du-te la săpat în ”sapatele blocului” să-ți poți permite reâncărcatul cartelei la ”electrica” Aifon, posesor de aere premium.
Kap(Citează)
30/09/2021 la 8:01 PM
vine la saraci poate, alea serioase vin pe continental.
ms de sfaturi boss.
alxzen(Citează)
30/09/2021 la 7:16 PM
N-am nici simpatie, nici aversiune fata de electrice si cei care le prefera, atata vreme cat discutia nu intra pe terenul “da, dar eu salvez planeta” pentru ca masinile electrice nu vor contrbui nici macar cu 5% la solutionarea poluarii. Dar imi place sa mai glumesc cu cei inversunati :-)
Consider electrica singurul tip de masina ideal pentru traficul urban si atat.
Pentru mai mult de atat nimeni si nimic nu bate, deocamdata, ICE din multe motive, primul si cel mai important este risipa de timp. Atata vreme cat masina trebuie alimentata inafara downtime-ului normal zilnic (somn, birou) si trebuie sa aloci timp special in agenda zilei pentru alimentare, inseamna ca utilajul nu este adecvat scopului in care este folosit. Punct.
Discutia despre range, este inutila. Am rezervor de 90L si nu cred ca am mers vreodata mai mult de 700-750km cu el, nu stiu sigur, pentru ca m-am obisnuit ca atunci cand ajunge la 1/3-1/4, opresc sa il umplu.
Orice depaseste 500km autonomie (reala, adica iarna, vara, A/C, roof rack/top-box, etc incluse) este arhisuficient daca nu faci overlanding in Africa sau Asia centrala.
Opririle le fac sa ne intindem, pt un pishu, sa absorbim un peisaj misto si mai ales cand le vine copiilor nevoia sau am epuizat mijloacele de a-i tine ocupati.
Pt mine opririle la benzinarie nu conteaza, maxim 10 min fiecare, celelalte insa, da.
La 1000 km, plecand plin, ma opresc pt alimentare probabil de 2x (20 min total) in rest opresc pentru masa, nevoi urgente, stretching, poze, de cel putin inca 2-3 ori, adica cca 1.5 ore total.
Evit benzinariile si aleg locuri cool pe care le introduc in traseu dar oprim si inopinat daca ne place ceva. Scopul e sa enjoy the trip, ora de sosire e doar un reper estimativ.
M-as simti ingradit daca ar trebui sa planific trip-ul dupa locurile de incarcare. Doi, ar fi o investitie de timp pe care nu ne-am permite-o in economia unui road-trip prin adaugare la opririle pe care VREM NOI sa le facem. Trei, ar fi o grija deranjanta, permanenta (cand trebuie sa opresc? oare merge priza? oare e libera? daca trebuie sa astept 2 hr sa se elibereze? ce fac cu copii in alea 2 ore la rand plus alea 2 ore cat trebuie sa se incarce le 60-70%? sa tin o cazare in rezerva half-way?, etc).
Atata vreme cat ICE imi permite sa-mi organizez trip-ul si timpul in modul in care ne bucuram de experienta calatoriei asta va fi alegerea noastra.
Deci irosirea de timp, deranjul si incertitudinea sunt obstacole in adoptarea unei masini electrice, nu range-ul.
Salvarea planetei fiind nula-na-nula in ambele situatii nu intra in discutie, e doar o gogoasa de marketing.
Tom(Citează)
30/09/2021 la 8:17 PM
autonomia e cel mai tampit criteriu de a evalua o masina, daca nu esti sinistrat in siberia sau alaska.
Astia care tot o ard cu autonomia, cum ziceam, nu sunt in target sunt niste agarici cu impresii.
La doua saptamani fac un drum de 600km +, am facut sute de drumuri de mii de km, mereu ultima grija a fost “unde alimentez”. Cum plm sa iti fac probleme de genul asta? Si nu am masina “eco”.
In tarile cu apa calda, unde se tine statistica asta, average trip per/day sofer e sub 10 km/10 mile. Am prieteni care fac naveta cate 200km pe zi / electrice in canada, fara stres.
Numa un semi retard pe gpl isi pune problema ce ma fac eu daca nu am unde alimenta in 1000 de km. Problema reala e asta cu sincopele “30 min aici, am si copii in spate” dar e usor de rezolvat, ue ne da bani sa punem statii de incarcare din 30 in 30 km pe orice drum acatarii. Si o statie de incarcare e ieftina ca braga fata de o benzinarie.
O sa isi traga orice carciumar si om cu pensiune bani sa puna prize in parcarea pravaliei lui si ai ce face cat se incarca. Plm, ce vedeam acum 5 ani in viena si Munchen vad acum la Budapesta, e plin de placute verzi de toate neamurile: tesle, kone, taycan.
Intre timp prostu de rand se freaca pe burta multumit ca a facut el super afacere cand a pus GPL la benzinara lui lesinata.
alxzen(Citează)
30/09/2021 la 8:30 PM
Mai ușor cu pianul pe scări. Am cerut eu de la Enel putere pentru o stație de încărcare. În București, zonă de case. Cu ce mai aveam consumator prin casă nu mi s-a aprobat cât ar fi necesar. Deci fie aștept sa își extindă ei rețeaua, fie folosesc alternativ consumatorii.
nashu_mare(Citează)
01/10/2021 la 9:09 AM
Diferenta intre tine si carciumarii si pensiunile de pe marginea drumului e ca aproape de fiecare data aia au propiul lor post trafo. Dupa mine in garaj imi alimentez masina si la priza normala, cat mai incet. Oricum sta 12 ore, deci timpul de incarcare devine irelevant si asa prelungesc viata bateriilor.
In alta ordine de idei am intrebat si eu daca pot sa imi pun statie de incarcare pe locul de parcare de la subsol, au zis ca fara probleme. Contoarele sunt tot in subsol pe fiecare scara.
alxzen(Citează)