►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Nu am multe de zis despre actuala criză politică. Zic de ani de zile că PNL este doar un PSD cu altă culoare și că nu trebuiau votați la alegeri.
Acum și-au dat în petec.
După câteva luni de la câștigarea alegerilor, a venit foamea adevărată de ciolan și au trecut la manevrele uzuale pe care din păcate le știu deja de 30 de ani toți cei care urmăresc știrile și problemele politice și sociale ale României.
Criza politică din prezent este una foarte serioasă, chiar dacă este mascată parțial de pandemie și de momente comemorative pentru Patzaichin și Caramitru. Cîțu scapă lucrurile de sub control. Iohannis am senzația că încearcă să-și creeze un loc în politică pentru perioada de după finalizarea mandatului de președinte, dar s-ar putea să nu-i iasă bine. Se poate întâmpla orice, sunt chiar curios cum se va termina povestea asta.
Inițial am zis că USR-PLUS nu procedează bine strângându-și jucăriile și plecând, eu având gândul că politica este despre negociere și compromisuri. În plus, voturile se câștigă mai bine când lupți pentru electoratul tău, nu când dai quit și aștepți runda următoare, că poate ai mai mult noroc atunci.
Pe de altă parte, însă, chiar este nevoie și de oameni care, atunci când văd că începe hoția, să refuze să mai aibă vreo legătură cu cel care fură. Toleranța sau alianța de împrejurare cu hoțul tot complicitate se numește. Ceva îmi spune, însă, că puțini români vor observa și aprecia acest principiu. Ceva îmi mai spune și că USR-PLUS nu vor avea niciodată, doar ei, peste 51% din voturi, că nu suntem genul acela de țară, și deci o alianță cu cineva va fi mereu necesară.
PSD iese din nou bine. Mi se pare că, indiferent ce se va întâmpla în continuare, mesajul transmis poporului român este că PNL și USR-PLUS nu se pricep să guverneze, nu se înțeleg, nu se pot pune pe treabă. Oamenii își vor aminti că pe vremea PSD-ului măcar se făcea ceva și erau curat pe stradă. “Au furat, dar au și dat ceva”, vechea pacoste a gândirii.
România avea nevoie de o perioadă de vreo 3 ani de pus burta serios pe treabă, cât să crească un pic țara și să vadă mai mulți români că există viață și fără PSD la guvernare, că există alternative eficiente.
Dar n-a fost să fie. Cei din PNL tot oameni hoți sunt și n-au putut avea răbdare ca întâi să construiască ceva și apoi să profite. Mașina scumpă trebuie avută acum, la fel și vila și ceasul și poate niște diamante ascunse în podul casei. Este ca-n fabula cu scorpionul și broasca ce trec împreună o apă.
Se putea însă și mai rău. Uitați titlu de știre de ieri: “Alegeri în Rusia: Un candidat al opoziției se va confrunta cu două sosii care și-au schimbat numele în al său.” (link) Acolo hoție serioasă, când partidul dă ordin să-ți schimbi numele în al contra-candidatului ca să-i furi din voturi și tu chiar o faci!
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
29 comentarii
07/09/2021 la 7:52 AM
Cand am vazut guvernul pus in decembrie, am zis “le dau 6 luni”. Pe Voiculescu l-au executat in vreo 4, pentru restul a fost nevoie de 9 luni.
Ce e deranjant e ca PNL a obținut ce a vrut: au 45 de zile sa isi rezolve treburile nederanjati, sa negocieze tot ce e de negociat, poate chiar sa formeze un nou partid balama cu pesedisti de bine care isi vor descoperi patriotismul si nevoia de a pune umarul la constructia liberala.
A, si sa le spunem adio marilor oameni politici Orban si Barna, pentru ei cam asta a fost.
Sorin(Citează)
07/09/2021 la 10:26 AM
Nu se știe. Orban ar putea ieși bine dacă și-o ia Cîțu. Barna nu cred că are de suferit din această criză.
nwradu(Citează)
07/09/2021 la 11:35 AM
Citu si-o lua doar daca era fortat sa isi dea demisia sau daca trecea motiunea repede. La cum se arata lucrurile, motiunea va ajunge la vot tarziu, si va pica probabil prin neparticiparea PSD.
Barna a pierdut guvernarea, posibil definitiv. Chiar si in partidul ala idealizat din mintile noastre, lipsa posibilitatii de a imparti posturi oamenilor care sa te sustina costa.
Sorin(Citează)
07/09/2021 la 12:49 PM
Ce grămadă de pretenții aveți de la Barna și ce înghițim de la alde Câțu și Ciolacu… Adică… Barna trebuia sa își dea demisia ca nu a câștigat la prezidențiale din prima??? Iar acu că er faultat la greu de Iohannis si Câțu tot el iese prost? Ați urmărit activitatea miniștrilor, să vedeți și posibile motive pentru care nu au demisionat imediat? Sau e mai ușor de arătat că în viziunea voastră toți sunt o apă și un pământ. Bravos, exact asta vrea ciolacu să credeți, doar așa are el o șansă să mai fure o tură.
mircea 2(Citează)
07/09/2021 la 12:54 PM
Intreb și eu autorul, ca vad ca este foarte pornit. Ce anume a furat PNL? Dacă tot ii face direct hoți, ce au furat? Concret, nu povesti gen Antena 3. Nu, nicidecum nu sunt fan. Dar observ ca imediat cum cineva este nemulțumit de un partid/politician, imediat îl face hot. Ok, or fi mulți dealungul istoriei, dar în acest caz, ce a furat PNL?
Adi(Citează)
07/09/2021 la 8:04 AM
Aia de la usr au procedat ca niste copii mici si razgaiati. S-au suparat, au pisat o lacrima si-au sters mucii cu maneca si-au luat jucariile si au plecat in aplauze. Ca sa ce?
Politica e o mocirla. Si asa va fi mereu. In politica intri in primu rand ptr tine si gasca ta. Daca poti face ceva si ptr pulime…..sa fie primit.
Nu pricep ce vor useristii. Nu se va schimba absolut nimic si nu vor schimba absolut nimic. Romania e in metastaza. Parerea mea e ca doar ceva ca-n “89 mai poate achimba ceva.
Blackskull(Citează)
07/09/2021 la 8:25 AM
@Blackskull , In 89 oamenii nu au devenit brusc mai inteligenti. Poti sa faci inca 7 revolutii, majoritatea care au trait in comunism au perceptia ca atunci era mai bine si tind sa voteze partide care dau pomeni electorale. Pentru mine e ok ce face USR pentru ca nu negociaza principii. Ar fi fost mai ok sa aprobe acel proiect si sa mearga mai departe ? Cu ce s-ar fi deosebit de alte partide ? Eu cred ca si Citu si-a dorit aceasta criza, cu USR la ministerul justitiei ar fi fost mai complicat. Asa se poate duce linistit sa negocieze cu PSD si sa inceapa sa imparta banii din PNDL3
Adrian(Citează)
07/09/2021 la 9:31 AM
si cam cati ministri trebuiau sa astepte sa-i mai dea afara Citu? cam la al catalea sa-si ia jucariile? Urmatorul era Drula, ca prea construieste imagine acolo.
add(Citează)
07/09/2021 la 10:28 AM
Păi tocmai, nu te bucuri atunci că USR-PLUS refuză să acționeze tot în acest mod?
nwradu(Citează)
07/09/2021 la 7:43 PM
Dupa ce s-au dedulcit 9 luni la putere, brusc li s-a aplecat.
Io nu mai pun botu la harneli d-astea. Toti o apa si-un pamant.
Blackskull(Citează)
07/09/2021 la 9:09 AM
da, nici eu nu am multe de zis, am vrut sa scriu ceva dar pana la urma mi-am dat seama ca nu am altceva de zis decat ca nu prea am ceva de zis
poate o sa zic ceva cand o sa apara primul comentariu cu “USR s-a compromis pentru ca s-a aliat cu AUR”. :-)
Marean(Citează)
07/09/2021 la 10:29 AM
Am văzut și eu îngrijorare pentru alianța asta. N-am înțeles îngrijorarea. Dacă la doi oameni nu le place de al treilea, nu înseamnă automat că sunt și aliați.
nwradu(Citează)
07/09/2021 la 9:21 AM
Cea mai mare problema a actualei clase politice este lipsa de reprezentativitate la nivelul societatii. De prin 2012 incoace prezenta la vot a tot scazut si lumea a inteles ca votul nu prea conteaza. Si daca prin anii Dragnea extrem de multa lume isi punea cenusa in cap ca nu s-a dus sa voteze, acum brusc realizeaza ca nu este o mare diferenta. Trendul fiind unul oarecum european intrucat prezenta la vot a tot scazut din 2010 prin mai toate statele membre UE.
Romania se va moderniza si va avansa, doar ca intr-o anumita viteza si mai ales intr-un anumit fel. Orasele din zona Ardealului au inceput sa miste, infrastructura incepe sa se puna pe picioare. Din pacate zona de sud plus zona Moldovei se vor depopula si vor fi pustiite in urmatorii 20-30 de ani. Chestia asta se intampla deoarece acei oameni au fost uitati si se vor descurca cum pot. In zona de sud Bucurestiul o sa atraga cat poate, doar ca va ajunge la o limita(parerea mea 2030). Nu pot sa spun ca viitorul suna rau, doar ca in mare cetatenii au fost abandonati intr-o lupta pentru putere. Si apropo inca avem curs ron-euro stabil si inflatia nu a inceput sa se simta pe bune. O sa vina o iarna scumpa si posibil niscaiva proteste. Si nu din alea cu flori la jandarmi sa aparam justitia ci din alea pe stomacu gol si un pic perpelit de frig.
Asdad2005(Citează)
07/09/2021 la 10:31 AM
Prezența la vot nu știu cum s-ar putea rezolva. Oamenii nu văd legătura directă între nivelul lor de trai și votul pe care-l dau. Până nu-l vor vedea, nu se vor duce la urne.
Este posibil să conteze și metoda de vot. Dacă este simplu să votezi, poate ar vota mai mulți. Mă refer la vot electronic sau ceva așa. Deși, având în vedere că de obicei secțiile de vot sunt lângă casă, cât să îmbunătățești?
nwradu(Citează)
07/09/2021 la 12:14 PM
@nwradu
Sunt doua aspecte aici:
1. Migratia interna este una covarsitoare catre marile orase. Intrucat prima etapa cand te muti intr-un oras este sa stai in chirie, legal nu ai foarte multe moduri de a demonstra ca tu stai acolo desi fizic tu locuiesti acolo. Prin urmare esti al nimanui, iar tu nu contezi in democratia interna a UAT-ului in care locuiesti de facto. Mai mult nu sunt semne ca s-ar schimba ceva in directia asta.
2. Corelatia intre intentia de vot si nivelul de trai trebuie urmarita pe termen lung si la noi in tara sunt foarte putine UAT-uri unde am putea urmari usor acest lucru. Pe langa asta nu uita ca PSD niciodata nu a condus in timpuri de criza. Deci este foarte greu sa convingi lumea sa vina sa voteze din acest considerent.
Singurul mod in care prezenta la vot a crescut, a fost pe fondul aparitiei unui nebun la conducere ce ne-ar lua si micul belsug pe care il avem acum. In 2000 a fost Vadim, 19 ani mai tarziu a fost Dragnea. Insa si asa prezenta nu a fost una covarsitoare de tipul Duminica orbului.
Asdad2005(Citează)
07/09/2021 la 9:30 AM
Cred ca aratand ca au principii si ca nu sunt ahtiati dupa putere si ciolan USR PLUS a castigat imagine si voturi per total iesind de la guvernare.
Nu stiu cand s-a intamplat ultima data in Romania sa isi dea demisia cineva ca sa nu fie asociat cu hoti si corupti.
Gaelex(Citează)
07/09/2021 la 9:48 AM
@Gaelex
USR s-a trezit in al paispelea ceas ca au principii. Primul capac l-au primit cu demiterea lui VV, al doilea a fost cel cu Stelian Ion. In mare PNL s-a comportat ca un sot abuziv, iar USR ca o sotie abuzata ce brusc se duce la maicasa acasa.
Faptul ca dupa demiterea lui Stelian Ion s-a stat atat de mult in negocieri arata ca principiile alea au fost si ele negociate. Numai ca politicieni fiind au realizat ca o miscare de efect este demisia in bloc si urmarea cursului firesc al democratiei cu motiunea de cenzura. Motiune de cenzura ce a fost blocata la greu pentru a intra pe ordinea de zi.
Cea mai mare problema a USR o reprezinta faptul ca bazinul electoral pe care ei mizeaza nu este asa de mare din varii motive(vezi povestea cu domiciliul). Si oricum ai da-o mai mult de 25% cat a avut la un moment dat nu vor putea scoate.
Asdad2005(Citează)
07/09/2021 la 10:33 AM
@Gaelex: de acord cu câștigat imagine, nu cu câștigat voturi. E cale lungă până la vot.
Mie mi s-a părut că au acționat chiar rapid. Nu poți nici să dai cu parul a doua zi și să pleci. Trebuie întâi să le spui celorlalți ce vei face dacă nu încetează cu mârlăniile, că poate sperau la o cacialma și o lipsă de acțiune a USR-ului.
nwradu(Citează)
07/09/2021 la 11:27 AM
USR PLUS sau cel putin USR are boala democratiei extreme, se discuta toti din toate filialele pe grupuri de fb si whatsapp pana ajung la o decizie.
USR nu are leader cu adevarat, Dan Barna este un moderator de opinie care ocazional poate impinge decizia inspre cum ar vrea el.
Gaelex(Citează)
07/09/2021 la 12:00 PM
Da, corect. Aici e problema. USR functioneaza sub conducerea unui grup si pe baza unor negocieri. Iohannis ar vrea sa fie sef, sa se intample cum dirijeaza el iar astia nu il recunosc pe post de sef si nu reactioneaza la indicatiile lui. Oficial, faptul ca deciziile sevor lua pe baza de discutii in Guvern a fost scris si in acordul ala de alianta. Dar Iohannis nu e in guvern.
nashu_mare(Citează)
07/09/2021 la 9:45 AM
Nu trebuie neaparat ca USR-PLUS sa ajunga vreodata la 51%. Sunt si oameni OK in PNL.
Si mai e necesar ca ceilalti din PNL să îsi scoată bășinile din cap: nu au câștigat alegerile, au format guvernul doar pentru ca au avut voturile USR-PLUS din parlament. Sunt unii in PNL care au impresia ca au facut o fapta generoasa ca au chemat USR-PLUS la guvernare si ca astia din urma ar trebui sa le fie de fapt recunoscatori. Ciudat cum cu UDMR-ul nu au tupeul asta. Oare pentru ca stiu ca ăia se pot duce oricand intr-o alianta cu PSD. Si odata cu asta ar pierde si parlamentari, ca doar de ce e ministru Campeanu?
nashu_mare(Citează)
07/09/2021 la 11:29 AM
Chiar daca au dreptate, modul in care USR PLUS a procedat sfideaza logica si bunul simt, in sensul ca nu este normal sa initiezi o motiune de cenzura impotriva unui Guvern din care inca faci parte. As fi fost total de acord cu demersul lor daca ministrii USR PLUS si-ar fi dat demisia in bloc inainte de initierea motiunii de cenzura. Procedand asa au reusit sa isi altereze imaginea si sa piarda foarte multe voturi; atat eu cat si cercul meu de cunoscuti (sa zicem cativa zeci) i-am votat in decembrie 2020 si din toata “gasca” mai sunt vreo 4 persoane care i-ar vota din nou daca maine ar fi alegeri. Daca se pastreaza proportia si trendul, ii vad in pericol de a nu prinde pragul electoral de 5% la viitoarele alegeri. Personal consider ca mi-am risipit votul pe ei si nu voi mai repeta greseala la viitoarele alegeri. Pentru prima data dupa 1989 ma gandesc sa nu mai votez; nu credeam ca voi spune asta vreodata, am fost intotdeauna impotriva absenteismului la vot si nu am ratat nici o oportunitate de a imi exercita acest drept. Dar nu vad cu cine as putea vota: PSD nu am votat si nu voi vota niciodata, PNL nu mai exista pentru mine dupa USL si mizeriile pe care le fac, USR PLUS nu vor mai vedea votul dupa modul in care s-au comportat, dovedindu-se de o imaturitate si o impotenta politica ingrijoratoare.
Gerry(Citează)
07/09/2021 la 11:41 AM
Cum adica nu e normal sa depui o motiune de cenzura impotriva unui guvern care in ansamblu nu functioneaza cum trebuie?
Da, cum ar fi sa lase si toate proiectele la care lucrau asa pe nepusa masa? Au anuntat ca isi vor da demisia si si-au dat-o. Trantirea usii este doar figurativa. Ei trebuie sa livreze si un raport pentru cei care i-au ales in care sa spuna ce au facut. Raportul ala nu poate contine “si aici mai trebuia sa trag linia asta pe proiect, dar am zis ca imi bag picioarele si plec”.
Ma intreb cine vine cu regulile de mai sus. Cine zice ca “asa se face” sau “asa nu se face”? Nu ne-am saturat deja de politica asa “cum se face” in România?
nashu_mare(Citează)
07/09/2021 la 1:01 PM
Nu e vorba de reguli, e vorba de logica (si de bun simt). Daca depui o motiune de cenzura impotriva unui Guvern din care faci parte, o depui implicit impotriva ta (ca esti parte integranta in acel Guvern), deci esti nemultumit implicit de prestatia ta in acel Guvern, prin urmare nu ai ce cauta acolo. Normal ar fi fost ca ministrii USR PLUS sa isi dea demisia in bloc inaintea initierii motiunii de cenzura. Mie asa mi se pare normal.
Gerry(Citează)
07/09/2021 la 11:30 PM
Moțiunea de cenzura e singura lor șansă reală de a scăpa de Citu că premier și de a putea reseta negocierile cu PNL și UDMR. Altfel nu se mai putea face nimic, Iohannis și Câțu au luat decizia eliminării USR de la guvernare, după discuții sigure cu PSD-ul.
Nu și-au dat demisia imiadiat pentru că ministrul Ghinea a cerut disperat timp până vineri seara, pentru a finaliza ultimele negocieri cu Comisia Europeană pe PNRR.
Ciudat nivel de exigență aveți fata de USRPlus, când alternativa e USL-ul, adică aia care ne conduc și ne fura de 30 de ani. Dar probabil că nu suntem încă gata că societate sa ne schimbam. 55% dintre votanți au votat PSD/PNL, 15% au votat USR. Poporul roman vrea USL în continuare. După cum vreți și dumneavoastră, că asta faceți prin faptul că nu mergeți la vot.
silicon_v(Citează)
07/09/2021 la 1:38 PM
Toate partidele politice se compromit din anumite puncte de vedere la un moment dat. Pe logica ta, nimeni nu ar trebui sa mai voteze, indiferent ca esti in Germania sau Uganda.
Ce conteaza e in ce masura se compromit partidele si in ce masura si livreaza. Faci un clasament si votezi in functie de el.
Daca stau bine si ma gandesc si oamenii dragi noua se compromit candva sau ne gresesc grav, daramite niste partide.
mArius(Citează)
07/09/2021 la 1:54 PM
Ai dreptate, dar probabil ca alegerile viitoare voi lua o pauza pentru ca dezamagirea produsa de guvernarea actuala este mult prea mare. Chiar am sperat sa fie altceva decat ciuma rosie. Dar tot un dezastru. Promisiuni neonorate, nesimtire, nepasare fata de populatie, gafe etc etc etc.
Gerry(Citează)
07/09/2021 la 2:15 PM
USR, tinerii care vor schimba Romania, discuta cu AUR? E clar, chiar nu exista vreo sansa…
Mihai(Citează)
07/09/2021 la 2:56 PM
Dezamagitor, intr-adevar.
Gerry(Citează)