►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Iată în acțiune sistemul de avertizare la cutremur integrat în Android
Au trecut 10 ani de la publicarea ultimului volum Game of Thrones »
17 Aug 2021 ·
AUTO ·
Cineva din Primăria București a avut o idee bună. Există o propunere pentru a face zone speciale pentru trotinete și biciclete la semafor, primii 3 metri fiind rezervați acestora. Mai mult, va fi și o amendă destul de consistentă pentru șoferii care opresc pe acea zonă. Poate în viitor va fi transpusă și în Codul Rutier.
Măsura aceasta ne aduce la o normalitate. Am văzut acum 10 ani astfel de marcaje prin marile orașe ale Europei, cele în care nu e rușine să mergi cu bicicleta sau scuterul în loc de mașină. Țin minte uimirea cu care am descoperit în Barcelona pe marile bulevarde că acolo stăteau câte 7-8 scutere și biciclete, în fața mașinilor, pentru a pleca primele de la semafor.
Problema pe care o văd eu este că aceste zone sunt doar pentru trotinete și biciclete. De ce nu și motociclete și scutere? Acestea sunt mult mai numeroase în trafic și se bagă printre mașinile din coloană. Este foarte bine că au un loc unde să se răsfire, odată ajunși în dreptul semaforului.
Mai mult, motociclete și scuterele au accelerație bună, pleacă de la semafor în același ritm cu mașinile. Bicicletele și trotinetele nu. Degeaba le ai răsfirate în zona lor de la semafor dacă apoi trebuie să se replieze toate pe lângă bordură, așa cum trebuie să circule legal. O astfel de zonă în primul rând avantajează și încurajează motocicletele și scuterele, dar la noi văd că fix acestea nu sunt incluse.
În practică, însă, vor fi incluse. Mă îndoiesc că va amenda poliția un motociclist sau scuterist care va înainte printre mașini până în acea zonă.
Mai este o problemă. Acea zonă va fi utilizată de mulți mârlani să se bage în față la semafor. Și acum este o problemă cu cei care avansează pe benzile dedicate pentru viraj stânga sau dreapta și apoi se bagă în față pe banda corectă, de uneori găsești situații hilare cu câte 5-6 mașini ajunse astfel în mijlocul intersecției (vezi pe la Aurel Vlaicu sau Văcărești). Și cum Poliția Rutieră lipsește cu desăvârșire de pe străzi pentru a sancționa tocmai aceste mici contravenții care te toacă zilnic de nervi în trafic, nu se va schimba mare lucru.
Per total, însă, măsura este bună. Va fi o întârziere în înțelegerea ei de către majoritatea șoferilor și multe comentarii nervoase pe această temă de la “regii șoselelor”, așa cum a fost și la “nu pătrundeți în intersecție dacă este blocată”, dar nu-i nimic. Pe termen lung ne adaptăm și la asta și ne apropiem un pic de traficul modern din străinătate.
(via: Infotrafic.)
« Iată în acțiune sistemul de avertizare la cutremur integrat în Android
Au trecut 10 ani de la publicarea ultimului volum Game of Thrones »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
41 comentarii
17/08/2021 la 6:32 PM
Păi motocicliștii și scuteriștii se vor băga pur și simplu în fața tuturor, cum fac și acum.
Vali(Citează)
17/08/2021 la 6:32 PM
Ai noștri sunt mai hipsteri. Au optat pentru modelul Viena, doar cu biciclete, nu pentru Madrid.
Apropo, pe Fabrica de Glucoză, unde e deja marcaj, ce fel de marcaj e, de biciclete sau de motociclete?
nashu_mare(Citează)
17/08/2021 la 6:41 PM
Dar care e ideea buna ca nu ma prind? Avem la semafor un loc special in fata pentru biciclisti care se intinde pe suprafata tuturor benzilor. Cand se pleaca de la semafor, biciclistul de pe banda a 3-a ce face? Se muta pe banda 1 taind calea tuturor masinilor?
Serioux(Citează)
17/08/2021 la 6:51 PM
Face stanga…ca de asta sta pe banda 3
Alin(Citează)
17/08/2021 la 7:41 PM
tot nu inteleg la ce rahat ajuta sa bagi traficul lent in fata. omenii aia au nevoie de banda speciala, nu sa fie facuti clatite.
zup(Citează)
17/08/2021 la 7:02 PM
E pentru chestii ecologice probabil. Scuterele și motocicletele pe combustie poluează mai mult uneori decât un Passat TDI de 20 de ani.
Sunt curios cum o să se respecte regulile astea dacă nu sunt în codul rutier. Cine împarte amenzile și pe baza a ce?
Iulian(Citează)
17/08/2021 la 8:11 PM
Ce nu există în codul rutier, obligația de a opri la semafor înainte de marcaj?
Altfel, îmi vine greu sa cred ca un scuter de 50 cc sau o motocicletă poluează mai mult decât o mașină de acum 20 de ani atât timp cât stau mai puțin în trafic. Ca sa nu zic ca blochează mai puține rable în trafic.
nashu_mare(Citează)
17/08/2021 la 8:16 PM
Sau zone exclusiv pentru biciclete? Cum ar fi pistele.
nashu_mare(Citează)
17/08/2021 la 9:35 PM
imi explici si mie formula de calcul? sa poate sa imi zici ce ai baut de iti da ca un scuter poate polua mai mult ca un TDI.
alxzen(Citează)
17/08/2021 la 10:21 PM
Da, un scuter de 50cc poluează mai mult ca un 1.9 tdi deoarece motoarele în 2 timpi merg cu amestec de benzină și ulei și arde incomplet (vezi dîra albastră, mai intensă ca la un diesel).
marinel(Citează)
17/08/2021 la 7:14 PM
Acest comentariu :)))
Morrissey(Citează)
17/08/2021 la 7:21 PM
De ce? Nu exista aceeasi legislatie pentru toata lumea?
Adrian(Citează)
17/08/2021 la 8:06 PM
Cred ca e fix ce lipseste acestui catun cu pretentii de Capitala Europeana.
Bravo, sustin!
Mihai(Citează)
17/08/2021 la 8:44 PM
Fără piste speciale zonele astea sunt fix degeaba. DEGEABA. Complet inutile.
Gaelex(Citează)
17/08/2021 la 10:24 PM
Au totuși un rost: împiedicarea traficului auto, nemaifiind nevoie să umple orașul cu indicatoare de limitare la 30km/h.
marinel(Citează)
17/08/2021 la 9:23 PM
Probleme existențiale. Bănuiesc ca are tot bucureșteanul apa calda acum.
E o prostie de măsură, abia aștept sa ma bag în fata pe zona aia
Bogdan(Citează)
17/08/2021 la 10:33 PM
Este o idee buna, dar ar trebui, in primul rand, sa fie marcaje pe jos, in Bucuresti. Sunt strazi / bulevarde intregi unde lipseste sau de-abia e vizibil marcajul…
La fel de bune erau si intersectiile hasurate “nu blocati intersectia”… parca erau intersectiile goale :)
Andrei(Citează)
17/08/2021 la 10:50 PM
Nu explică nimeni de ce e bună ideea, ce problemă rezolva ?
Eu unul cred ca doar o sa mai reducă numărul de bicicliști, fiind striviți de masini.
Dan(Citează)
18/08/2021 la 8:06 AM
Pentru ca prioritizeaza traficul non auto in intersectii, reduce viteza si riscurile pentru biciclisti, trotinetisti in aceste zone.
Si pentru ca e inca u pas spre reducerea traficului prin reducerea prioritatii acestuia si a vitezei sale de deplasare.
Nu pot sa sper decat ca vor urma noi contstangeri privind traficul auto si extinderea portiunii de carosabil dedicate traficului non auto. Conduc masina, moto si sunt si biciclist, sunt constient ca numai reducerea drastica a traficului auto mai poate tine Bucurestiul pe linia de plutire.
Tom(Citează)
17/08/2021 la 11:07 PM
Imaginile cu Nicu Șordan in slipu’ ala decupat……. Zici ca e picat direct de la parada gheilor.
P. S apropo de prostia cu biclele si troti in fata, la semafor……e la mijto nu?
Blackskull(Citează)
18/08/2021 la 8:08 AM
De ce e o idee buna? Va incetini masinile, deci ambuteiaje mai mari, iar pentru biciclisti mi se pare riscant sa pleci de la semafor cu toti soferii grabiti in spate. Sau poate asta e ideea, sa-i sperie pe biciclisti. Cand o sa fie si ei dracu’ seriosi, sa faca benzi separate pentru buciclisti?
Mihai(Citează)
18/08/2021 la 10:14 AM
Una din cele mai proaste masuri luate in ultimii ani. Da, ne scuzam ca este aplicata in Iuropa in tarile civilizate. Da, ati citit bine, civilizate. Civilizat presupune ca toate categoriile de participanti la trafic sunt….civilizati. E, aici e buba. Desi nu mi-e rusine nici cu posesorii de A, B, etc, trotinetistii si biciclistii (am bicla – bag cam 1000 km/an) nu au niciun Dumnezeu. Eu ca sofer, pe langa gargara clasica ca platesc taxe, impozit, rovinieta, vizita medicala, am urmat niste cursuri de participare la trafic. Cursuri care teoretic, ar trebui sa-mi confere niste abilitati si o constientizare a responsabilitatilor mele. Numai in dimineata asta am vazut MINIM 5-6 trotinetisti care au trecut pe rosu, unul a depasit tramvaiul pe partea stanga si l-a durut fix in lula ca veneau masini din partea opusa. Altuia care a dat intr-o gropisteana de pe carosabil i-a sarit manerutul ala din mana instant. Trotuarele, sunt pline de trotinete electrice care alearga cu 20+ km/ora… O sa vezi tu Raducule cum e cand s-o strecura Matilda cu carutul avand mostenitorul in landou pe trotuar. Teoretic in parc nu au voie. E FULL de ei. Vin-o pe IOR…sa vezi cati sunt pe malul lacului. Dpmdv le-as introduce restrictii. De varsta, de absolvirea unui curs minim de circulatie rutiera, casca pe capatzana, asigurare. e clar ca nu pot fi interzisi, colcaie prin toata europa. Dar parca e cam sat fara caini…
Serban(Citează)
18/08/2021 la 10:57 AM
Bravo!
Subscriu total la reglementarea clara a utilizarii trotinetei electrice. Zona gri de legislatie si infrastructura de rulare in care se afla va incurca din ce in ce mai tare TOTI ceilalti participanti la trafic si va creste exponential numarul de victime din randul trotinetistilor care sunt cea mai vulnerabila categorie.
Tom(Citează)
18/08/2021 la 11:05 AM
Doar pentru ca nu stiti voi ca e reglementata utilizarea trotinetei nu inseamna ca nu este reglementata.
Si pentru ca unii nu respecta regulile nu inseamna ca nu trebuie reglementata in continuare. WTF, deci pentru ca unii merg pe trotuar nu ar trebui organizata circulatia pe strada? Logic, nu?
nashu_mare(Citează)
18/08/2021 la 11:06 AM
Mda, tara arde si ei fac chestia asta. Singura problema cu ideea asta este ca se intinde pe toate cele 2-3 benzi cand putea sa fie doar pe prima banda sau acolo unde e intermitent la dreapta, sa fie pe a doua banda. Ce fac cand eu cu masina am intermitent la dreapta dar nu pot inainta pentru ca in fata mea este un biciclist oprit care merge inainte?
Mai bine ar pune politia pe strazi sa faca treaba, sa-i umple de amenzi pe “5 minute boss” care pacheaza pe unde li se scoala, pe aia care taie coloanele de la semafor si apoi se baga cu nesimtire in fata prostilor si momailor care ii lasa, dubitele de firma parcate oriunde si mai rau in fata trecerilor de pietoni si care astfel blocheaza complet vizibilitatea (asta e o mare problema aprovizionarea cu marfa se face la orice ora cand asta se putea face strict intre anumite ore, si firmele care nu au sedii si locuri de parcare si isi lasa masinile de firma parcate pe spatiul public noaptea), etc…
Cat despre mersul cu bicicletele prin parc – 1. mi se pare stupid sa interzici bicicletele in parc. 2. mi se pare stupid ca tu, biciclist sau trotinetist sa mergi cu bicicleta prin parc cu viteza. 3. copiii si cei care invata sa mearga pe bicicleta unde vreti sa o faca??? pe strada? pe carosabil??? eu am bicicleta de la 5 ani dar in zilele noastre mi-e foarte frica sa merg cu bicicleta pe strada desi am permis si masina de la 18 ani si spre deosebire de multi biciclisti am o idee despre cum se misca masinile in trafic si stiu sa ma feresc de anumite situatii. 4. hai sa fim seriosi, cate accidente cu vatamari corporale ati vazut in parc, cauzate de biciclisti?? 5. Mai bine am interzice toate dughenele de pe alei care fac mult mai mult rau copiiilor cu gogosile lor si toate cacaturile pe care le mai vand si pe langa asta aglomereaza si traficul aiurea pe alei.
the_real_blue(Citează)
18/08/2021 la 11:10 AM
Vitezii din spatele tastaturii se potolesc cand
Daca nu e peste toate cele 3 benzi este fix degeaba. Scopul masurii este ca biciclistii sa poata faca stanga in siguranta de pe ultima banda sau sa se incadreze pentru inainte de pe banda a doua atunci cand prima banda e banda de facut dreapta.
nashu_mare(Citează)
18/08/2021 la 11:16 AM
@the _real_blue, vezi ca intermitenta la dreapta, in cazul in care cel din fata ta merge inainte , nu-ti confera vreun anume drept. Inteleg in cazul unor artere cu 3 benzi, gen dristor, venind de la ramnic. dar nici atunci nu exista aceasta obligatie. acuma ca ala din fata e biciclist….este alta poveste
Serban(Citează)
18/08/2021 la 11:30 AM
@the_real_blue Si mai e o chestie, se pare ca nu ai copii inca. Sa vezi bulangii care , eu impingand la carut cu bebele de 3 luni in el, pe malul lacului, pe zone cu alei inguste, ma claxona sa ma dau eu la o parte, eventual sa sar cu tot cu landou in apa, sa treaca maria sa biciclistul! asta in situatia in care am bicla, o folosesc la greu dar nu in parc (locuiesc pe langa IOR – S3). Da, e frumos, dar in situatia in care parcul, cel putin IOR-ul, GEME de oameni, sa te inacapatzanezi sa te strecori si tu printre puhoiul de oameni, nu-i ok. Si apropo, au fost nenumarate vatamari in parc cu copii loviti si niste biciclisti care si-au furat-o major pe la noi prin zona. Sunt si indicatoare, interzis cu bicicleta. aici nu vorbim de puradei care invata sa mearga cu bicicleta. Vorbesc de ditamai handralaii care merg cu maximul cat ai tin bulanele sa pedaleze. Concomitent cu purii care abia invata sa mearga pe role la 40+ de ani, mamici cu carucioare si, creme de la creme, trotinete electrice , mai ales cele de inchiriat.
Serban(Citează)
18/08/2021 la 11:23 AM
Fara educatie prin amenzi o sa aibe acelas success ca hasurarea centrului intersectiilor unde nu ai voie sa opresti. Au disparut dupa un timp. Inca le mai vezi pe bulevarde unde nu s-a asfaltat de ceva timp. Un alt success a fost si banda de autobuze dedicate de pe splai pazita de politie.
Cu educatia nu merge nene, trebuie mormam de amenzi , zilnic mii de amenzi pentru orice, in 1 -2 luni sa vezi ce civilizat se merge. Oras european mai sufocat de masini nu exista, iar Bucuresti nu e cel mai mare oras european. Daca nu e scump sa detii o masina, e practic gratis, atunci fa scump sa o scoti din parcare sau sa o tii in parcare.
Masina nu e un drept constitutional
L!nuX(Citează)
18/08/2021 la 11:47 AM
@Linux Bine, boss, cine-i amendeaza pe cei 5 trotinetisti care au trecut pe rosu azi? Pe trotinetistul care a trecut, PE TROTINETA ELECTRICA, in viteza pe trecerea de pietoni din fata mea? Orasul nu a fost gandit/conceput in anii comunismului timpuriu pentru un asa aflux de oameni si masini. te plangi de aglomeratie? Nu cred ca ai iesit pe afara prea mult. Ai masina? Nu stiu cum dar la mine nu-i gratis. Chiar de loc. Nici trotineta lu’ peste nu-i drept constitutional atunci! Ba este constitutional, desteptule, ca traim in democratie si am dreptul la proprietate privata si chiar platesc pentru asta. Nu poti multumi pe toata lumea, nu ai cum. Pe anumite bulevarde sa castigi spatiu, ar trebui sa sapi in spatiul verde. Faci asta sar ONG-istii in cap. solutia este dezvoltarea transportului public in mod eficient. si mai tine si de mentalitati, asa cum te miri ca la dracu’n praznic un taliban pune pret pe barba lui ca alea sunt mentalitatile si la noi…anii de saracie se vad. Simbolul statutului social prin balcani e masina…Greu de schimbat in 2-3 generatii.
Serban(Citează)
18/08/2021 la 12:06 PM
Seban nu stiu de ce esti asa de agresiv. Intamplator am iesit pe afara prin multe locuri in europa si Bucurestiul este cel mai aglomerat, sufocat si infect oras din punct de vedere masini. Zi-mi tu mie unde ai mai vazut masini parcate ca in Bucuresti (Romania) , unde ai mai vazut atatea masnia? Ca fapt divers Bucuresti este un oras relativ nou, sunt orase concepute si neschimbate de mii de ani si totusi nu se mai plang ca nu au fost proiectate pentru 2-3 masni pe cap de locuitor.
Asa cum am zis , masina in Romania e gratis sa o ai comparat cu alte state.
Am masina in Ro
impozit 15 euro
asigurare 100 euro
taxa de drum 30
amenda minima 20 euro
Am masina in Irlanda
impozit 300
asigurare 1000
taxa de drum 300
amenda minima 90
Ai dreptate in legatura cu transportul in comun si cel alternativ (bicicleta, trotineta, etc) insa trebuiie sa rezolvi problema cu trafficul suprateran iar asta nu o rezolvi decat prin amenzi si prin cresterea impozitului , evident ca banii din impozit merg la desvoltarea transportului public.
L!nuX(Citează)
18/08/2021 la 12:31 PM
Man, nu am vrut sa par agresiv. Mea culpa. Tu compari mere cu pere. Civilizatii vestice cu kuru-n “democratie” de sute de ani. Amenzile sunt corelate cu nivelul de trai. Degeaba imi dai tu mie 1000 euro amenda daca eu nu am cu sa o platesc. Aici vorbim nu de posibiluitatea de a lua niste masuri. Ci de posibilitatea sa le si aplici! De aia nicio masura luata de fostii edili nu a avut succes sau mai rau , a incurcat traficul. solutia e simpla, intrucat 30% din trafic e trafic de tranzit. Ce crezi ca va face pitesteanul care vrea sa ajunga la mare? O ia pe centura cand stie ca moare in coada de masini sau o ia prin oras si stie ca in 30-40 minute e in partea cealalta?? Cand centura va fi 10%0 functionala cu puncte de preluare gen tramvai usor pentru cei care vin sa lucreze in Bucuresti din zona metropolitana va fi ok. Bucurestiul nu este nou. A fost sistematizat de Nea’ Nicu. Nea’ Nicu nu si-a inchipui ca va crapa si lumea se va umple de democratie. E ca grasu’ pe care-l scapi in pod la slanina. Si discutia a divagat. A plecat de la lipsa de obligatii a electro-trotinetistilor si nerespectarea de catre acestia a niciunei reguli de circulatie de bun simt. Iar mie imi suspenda permisul pt unul care …… ai inteles, cred, ideea!
Serban(Citează)
18/08/2021 la 11:24 AM
– Numai eu ma mir la modul “WOW, biciclistul/tritinetistul asta CHIAR STA la semafor…”?
– Daca stau biciclistii la semafor, oricum… sunt doi. Atat.
– Dupa ce stai de 4 ori la acelasi semafor, cand in sfarsit ai verde sa treci trebuie sa stai dupa biciclist sa-si gaseasca pedala, apoi sa treaca cu 8kmh prin intersectie.
– Pe multe strazi e problema cu marcajele astea deja existente. O sa vina cineva periodic sa deseneze chestiile alea? La fel cu semnele de circulatie din copaci.
Nicky(Citează)
18/08/2021 la 4:23 PM
Da, dar nu consider că-i strada “mea” și deci e obligatoriu să plec primul de la semafor imediat ce se pune verde. Bicicliștii oricum sunt lenți față de mașini, foarte bine că au acest avantaj de a se băga în față.
nwradu(Citează)
18/08/2021 la 11:44 AM
nici eu nu inteleg la ce e buna aceasta masura
Marean(Citează)
18/08/2021 la 12:08 PM
Nascut si crescut in Dristor, copilarit cu tigani si drogati dar nu mi-a pasat. Am si copil si l-am plimbat numai prin IOR. Acum stau tot pe langa IOR. Eu nu am vazut si nu am auzit de vatamari GRAVE cum vorbeste toata lumea. Ca se mai produc incidente, asta e, dar nu chestii grave – da-mi niste exemple te rog.
Multa lume face o mare confuzie in legatura cu pista de biciclete din parcul IOR. Ce este desenat pe asfalt acum (cel putin in jurul lacului) NU ESTE O PISTA DE BICICLETE ci un marcaj care a fost executat la un moment dat cand acolo s-a organizat un maraton sponsorizat de Petrom care a platit pentru acele marcaje. Deci, NU ESTE O PISTA DE BICICLETE!!! Funny – Pe mine m-au claxonat niste biciclisti cand eram pe “pista” cu bicicleta si mi-au atras atentia ca merg pe contrasens :))) in zona respectiva “pista” avea doar o banda si un sens desenat pe care eu nu-l respectam, ca un pastrav, in ciuda curentului…
Cei de la primarie nu stiu exact situatia accesului cu bicicleta in IOR. Subiectul este in dezbatere, s-au montat niste indicatoare dar nu sunt foarte clare lucrurile.
Pe principiul tau, hai sa interzicem masinile complet de pe strazi pentru ca sunt niste bulangii care merg cu viteza mare in trafic, nu?
Cand te-a claxonat imbecilul ala, de ce te-ai dat la o parte? De ce nu l-ai injurat putin?
Toate problemele si frustrarile noastre cu privire la aceste aspecte sunt provocate de lipsa prezentei politiei de pe strazi!
the_real_blue(Citează)
18/08/2021 la 12:21 PM
Aaa, nu m-am dat la oparte. a ajuns bicla lui in apa. Iti explic: m-a apostrofat chiar sub pod, unde, daca tot spui ca stai in zona, stii ca spatiul este limitat. Omul era extrem de agresiv verbal, cu ton ridicat cum ca e desenat rahatul ala de pista pe jos si el are drept de trecere. Eram cu nevasta si n-aveam chef de dat in el. Faza comica ca uita gagiu faza si-l prind clasonandu-ma prin fata pe la V-uri, Unde nu-i nicio pista desenata pe jos. I-am pus mana pe ghidon si-l intreb: ” ia zi barosane, mai e desenata pista aici pe jos?” s-a balbait si a avut ocazia sa faca o baie. Vatamari GRAVE nu am la cunostinta sa fi fost. Stiu de mana rupta de copil. Copil dat pe jos, carucioare lovite. Sotia mea a fost scuipata de un biciclist cand i-a facut observatie unuia ca merge prea tare si era sa-i loveasca copilul. Indicatoarele au fost puse ca urmare a multitudinii de reclamatii privind acest aspect. DU-TE du si explica-le celor 99% din cei care merg cu bicicleta ca aia NU ESTE O PISTA DE BICICLETA SI NU CONFERA NICIUN DREPT.
Serban(Citează)
18/08/2021 la 12:58 PM
Deprimant sa citesti pe aici comentarii. Daca asa ceva exista pe un blog, unde ai impresia ca educatia este peste medie, apai e clar ca astia suntem ca natie. Si ma mai mir de fauna din weekend de pe Transfagarasan, Transalpina si alte locuri faine, pacat ca sunt locuite/vizitate.
Cum plm:
1. sa nu intelegi ca zona asta traverseaza toate benzile pentru a permite biciclistului sa faca stanga in siguranta in intersectiile mari? Nu ca sa se inghesuie in fata masinilor si sa incetineasca amatorii de liniute cand se face verde.
2. Si ca asta nu are legatura cu faptul ca sunt piste sau nu, biciclistii/trotinetistii putand merge si pe dreapta, pe langa bordura, luand toate gurile de canal in primire, inclusiv alea care au capacele puse in dusmanie ca sa intri cu roata in ele
3. sa zici ca e cea mai proasta masura ca incurca traficul, ca moarte biciclistilor si trotinetistilor, ne arunca la nivelul Afganistanului sau chiar mai rau.
In Viena, daca esti pe bicicleta sau trotineta esti rege, pe pistele lor. Ai prioritate, toate masinile incetinesc si te lasa, te devanseaza linistite sau asteapta in spatele tau pe portiunile comune (da, sunt portiuni de strada unde masinile merg impreuna cu trotinetele si bicicletele). Putinele sunt locurile in care, ca biciclist nu mai ai prioritate, de regula in intersectii mai mari, pe Ring. Rezultatul? Mergeti si vedeti, ca nu mai am chef sa-mi aduc aminte ca ma deprim mai rau.
Octav(Citează)
18/08/2021 la 8:35 PM
Octav tata nu fi deprimat. Ca te baga pe Seroxat. N-ai inteles NIMIC. Aici nu e Viena. O sa respect electro-trotinetistul cand o sa respecte el la randul lui reguli de circulatie macar cat imi ramane mie printre dinti dupa o shaorma! By the way, cultule, incepi alocutiunea cu “PLM”…pai Viena aia nu te-a cizelat un pic? Cine a zis pe aici moarte biciclistilor cand unii se declara biciclisti? Moarte mie? Poate de maine electro-trotinetistii vor avea si o banda speciala prin pasaj la Unirii sau la Lujerului…Cand o sa vad un trotinestist din “asta” ca merge pana la Rosetti nefentand niciun semafor, trecere de pietoni, etc, chapeau! adica ne’a trotineta are numai drepturi, obligatii , cucu. Daca-mi infunda portiera, ce fac? ma tara prin tribunale cu el? N-a zis nimeni ca trebuie spanzurati, Doamne fereste. Dar uita-te in trafic cum merg si ai sa intelegi!
serban(Citează)
18/08/2021 la 3:41 PM
Mie imi pare argumentatia cam populista si chiar contra bunului simt al intelegerii lucrurilor, cu riscuri incredibile . Cred ca e vb doar de propaganda ca s-a facut ceva.
Practic:
Nu are sens ce spui, cum adica reduce riscurile? Pai tu iti dai seama ce inseamna sa stai cu bicla pe verde in mijlocul strazii, in fata masinilor pana pui tu piciorul pe pedala sa pleci de pe loc ? Dimpotriva, te expui unora ca sunt mai nebuni ca tine sa iti dea um bump, sau injuraturi si claxoane, sau nu ai vazut asa ceva in Romania !? Ala e cu feru’ contra ta cu osu’ , MERITA ?
Reduce viteza de deplasare… cu cat si cum s-a masurat? Ca eu din cauza asta o sa apes pe acceleratie mai tare ca sa recuperez aberatia de la semafor.
Si nu toate implementate la altii sunt bune si corecte , asta pt cine crede ca noi suntem prosti si aia always destepti sa luam de la ei tot ce le bese mintea.
Adevarata masura este ce zici, pista de bicileta pe orice artera principala , cu orice costuri; asta da masura care favorizeaza REAL traficul non-auto.
In cazul asta BULLSHIT electoral ( ma mira ca Radu pune botu’ la asa ceva )
Dan(Citează)
18/08/2021 la 11:55 PM
+ căruțe cu cai și cărucioare trase sau împinse cu mâna, din alea care cară PET-uri sau “fiare loom”. #emisiizero #fiimaiverde
Catalinx(Citează)