►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Zest Pizza a fost excelentă, printre cele mai bune mâncate în București. Vedeți că este stil neapoletan, cu ingrediente puține și blat gustos, mult mai crescut pe margini, copt exact cât trebuie pentru acele urme de arsură.
E un concurent pentru Camionetta și Pizzamania. Dacă vreți o pizza plină de toppinguri, mergeți la cele stil american gen Pizza Hut/Jerry’s/Domino’s.
La Zest m-a dat pe spate pizza cu varză kale pe deasupra. Frunzele alea se coc exact cât să fie ușor crocante. Am luat trei, numărul 3 cu ventricina, numărul 5 cu pancetta, kale și ceapă, numărul 7 cu kale și cânați salsiccia, care a fost foarte bună pentru că-i dau și cu un pic de suc de lămâie la final. 35-40 de lei o pizza, nu știu exact pentru că Matilda a dat comanda prin Tazz la Zest Pizza Vitan.
Really good, voi mai lua. Mi-a părut rău că nu i-am făcut fotografii mai bune, dar ne era foarte foame.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
47 comentarii
04/08/2021 la 12:14 PM
E vreun pizzar pe aici care sa ne explice care sunt costurile de productie (ingrediente, salarii, utilitati, chirie, etc.) pentru o pizza care se vinde cu 40 de lei?
Gabriel(Citează)
04/08/2021 la 12:31 PM
@Gabriel, in primul rand vreo 12 lei reprezinta costul de promovare/livrare impus de Tazz (adica 30% din valoarea produsului).
La toate restaurantele au crescut foarte mult preturile si din cauza aplicatiilor de livrare. Dar da, 40 de lei este destul de mult pentru o pizza pentru 1 persoana.
Andrei G(Citează)
04/08/2021 la 12:36 PM
Tot atat era pizza saptamana trecuta in Napoli
Alin(Citează)
04/08/2021 la 12:40 PM
la mama ei acasa, adica in Neapole la cea mai celebra si veche pizzerie din Italia L’Antica Pizzeria Da Michele, o pizza margherita costa 5 euro
Ovidiu(Citează)
04/08/2021 la 1:39 PM
Iti pot raspunde din perspectiva unui expert contabil. Am tinut contabilitatea unui fastfood/impinge tava. Regula generala este : adaos comercial de minim 100% fata de costul de fabricatie. Ca idee, un snitel din piept de pui vandut cu 8-9 lei, avea un cost de productie de 2-3 lei. Asa e si la pizza. La o nunta la restauant iti cer 50 EUR/persoana/tacam pt restaurant costul este de 15-20 EUR….
Serban(Citează)
04/08/2021 la 2:52 PM
Sa o luam altfel. O pizza congelata e 10 lei…. Iar acolo mai intra si costul de transport, refrigerare, …
Mishu(Citează)
04/08/2021 la 3:12 PM
OK, oficial a fost depasit comentariul cu “la banii aia imi iau si un fel doi”. E un record care a rezistat cred ca vreo 10 ani pe acest blog. Felicitari!
nashu_mare(Citează)
04/08/2021 la 3:25 PM
S-a strigat pizza congelata!
C(Citează)
04/08/2021 la 4:31 PM
Eu, ca amator, fac pizza napoletana cu maxim 10 lei bucata.
Faina Caputo ’00’ e 10 lei punga, din care fac 4-5 pizza. Drojdia, sarea si apa sunt insignifiante, eu pun 1 gram de drojdie si vreo 18 de sare pentru un kg de faina.
Salamul Ventricina il iau cu 8 lei/100 g, din care ajung cam 20 de grame pentru o pizza. Sosul de rosii, o conserva de Mutti e 6 lei, suficienta pentru 5 pizza. Mai ramane niste mozzarela si putin ulei de masline. Calculul pentru consumul de lemne e cam complicat.
Skyler(Citează)
04/08/2021 la 9:38 PM
@Mishu, si sa nu uitam ca la aia congelata platesti tu ca si client curentul (ca banuiesc ca o faci la microunde, doar nu o sa o strici la cuptor).
Boris(Citează)
05/08/2021 la 10:35 PM
Raspunsul complex ar fi ceva de genul: “Ca sa iti vanda tie o pizza, sunt multe alte costuri pe care tu nu le poti vedea. In afara de asta, un business este facut cu scopul de a aduce profit. Cat profit.. si aici sunt multi factori. In principiu e vorba de legea cererii si ofertei.. daca se vinde cu 40 de lei, e ok. Daca nu mai facem fata comenzilor, marim pretul. Daca bate vantul pe la noi, micsoram preturile.”
Raspunsul evaziv, mai scurt, este: #numaifitisaraci
Marius(Citează)
04/08/2021 la 12:32 PM
Te sperii in ultima vreme de cat au ajuns preturile la pizza. Chiar si cele mai simple trec de 30 de lei – pizza medie, din care abia se satura o persoana. Preturi ca la americani, cu salarii de 3 – 4 ori mai mici.
In conditiile astea, imi iau pizza congelata din Lidl. Si ii pun eu o foaie de varza deasupra. Nu “sustin” intreprinzatorii-smenari romani, care oricum majoritatea nu rezista pe piata mai mult de 2 – 3 ani.
Kopa_Kopan(Citează)
04/08/2021 la 12:52 PM
Arata foarte bine dar foarte scump.
“nu i-am făcut fotografii mai bune, dar ne era foarte foame.” Parca esti bebelus, nu mai aveai rabdare 2 minute? :)
Okochea(Citează)
04/08/2021 la 1:09 PM
am o curiozitate. ce o face pe asta sa fie pizza napoletana?
ca tot vad ca pizza napoletana in multe locuri dar nu inteleg legatura cu pizza napoletana. ca idee, regula e aici https://en.wikipedia.org/wiki/Neapolitan_pizza
“The pizza must be baked for 60–90 seconds in a 485 °C (905 °F) wood-fired oven.[6] When cooked, it should be soft, elastic, tender and fragrant”.
nu mai zic de ingrediente, ca acolo iar e aiureala maxima.
Ender(Citează)
04/08/2021 la 3:17 PM
Pai alea 485 de grade sunt o temperatura pe care nu o vei obinte niciodata in cuptorul de acasa, unde ajungi la maxim 220-250. Practic, la 485 de grade, aluatul pocneste. De aia nici nu sta foarte mult la cuptor, asa ca ce e deasupra se pastreaza mai fresh, nu se prajeste.
Si mai conteaza si tipul de faina astfel incat sa permita blatul ala suficient de subtire dar totusi elastic.
nashu_mare(Citează)
04/08/2021 la 1:28 PM
O pizza buna in stil roman care se patreaza bine la livare este cea de la Paine si Vin.
andreiexe(Citează)
04/08/2021 la 1:41 PM
De cand PIZZA-HUT face PIZZA ca sa merite sa fie adusi in discutie??
Serban(Citează)
04/08/2021 la 2:04 PM
pt ca pizza e fast food.
degeaba toti incearca sa ii dea o nota de fine dining gen, e FAST FOOD.
si pizza hut aia e, fast food. la fel si ei incearca ca si mcd sa se numeasca restaurante. sunt FAST FOODuri.
bogdan(Citează)
05/08/2021 la 11:43 AM
@Serban, de cand Pizza Hut este al doilea cel mai mare producator mondial de pizza. Ca acum toti facem figuri si ne dam in spectacol cu pizza italieneasca este altceva. Dar in Romania s-a mancat “traditional” pizza de tip american… si inca este stilul dominant.
Andrei G(Citează)
04/08/2021 la 1:48 PM
pizza cu ananas nu au?
bogdan(Citează)
04/08/2021 la 1:59 PM
Ce de cocă coaptă!
Cristi(Citează)
04/08/2021 la 2:13 PM
in curand pizza napoletana / gourmet / fancy / autentica / whatever o sa fie un blat mare mare si cu toping in mijloc, un cert mic, un sfert din suprafata…
alexduduman(Citează)
04/08/2021 la 2:47 PM
Cea mai buna pizza am mancat-o la roma acu 2 ani. O pizzerie de cartier, vai steaua ei. Pizza cu ansoa si flori de dovlecel. Iar blatu……demential. 7 euro o ditai pizza.
Blackskull(Citează)
04/08/2021 la 3:19 PM
E doar multă pâine cu câteva felii de salam. Nu înțeleg de ce vă entuziasmați atât.
Un fast food la suprapreț.
Singura diferență între asta și ce mănâncă nea’ Dorel pe ziar e faptul că în cazul ăsta salamul și pâinea sunt calde.
Robert(Citează)
04/08/2021 la 3:22 PM
Da, Robert, așa e. De aia e pizza napoletana atat de cunoscuta in toata lumea, ca nu stiu oamenii secretul painii cu salam pe ziar. Altfel, nicio diferenta intre cele doua…
nashu_mare(Citează)
04/08/2021 la 5:40 PM
Pizza napoletana nu e cu salam.
Iar referitor la diferențe, le repet: prețul și temperatura.
Robert(Citează)
04/08/2021 la 5:49 PM
Deci daca te-ar lega cineva la ochi si ti-ar da un sendviș incalzit si o pizza napoletana (fie si una peste care a pus un amator salam), tu nu ai putea face diferenta intre ele?
Ma gandesc ca te referi prin temperatura la temperatura de servire, ca altfel pentru pizza napoletana ai nevoie pentru coacere de o temperatura dubla fata de aia necesara pentru coacerea painii.
nashu_mare(Citează)
04/08/2021 la 3:24 PM
Prețurile în Horeca au cam luat-o razna în ultimii ani, în timp ce calitatea serviciilor a devenit din ce în ce mai mediocră.
Întru-un orășel mic din România (Slobozia, Ialomița), un espresso costă între 8 și 10 Lei. Asta înseamnă cam 2 Euro. În Milano sau Torino (pentru că acolo am fost), cafeaua costa 1 Euro, indiferent că era Espresso (Scurt, lung) sau Ristretto.
Hai să vorbim acum de o banală apă plată: Prețul mediu pentru o apă (0.33L / 0.5) este de 6-8 Lei, în timp ce una de 0.75L poate costa până la 15 Lei. Aceeași apă în LIDL, la 0.5L costă 2 – 2.5 Lei? Cât costă apa asta cumpărată EnGross (1 – 1.5 Lei?). Adaos de 600-800%?
Tot într-un orășel mic, o porție banală de paste a ajuns să coste între 28 și 35 Lei. Pe scurt, o mână de paste fierte (Care mă îndoiesc să fie Barilla sau ceva mai deosebit) și un sos.
Știu, dacă nu-mi permit, să stau acasă. Ies la restaurant ocazional, însă constat că prețurile sunt nejustificat de mari, mai ales pentru orașe micuțe, nu vorbim de București, Cluj sau Litoral. Deși, am văzut că prețurile sunt foarte similare! Am mâncât în Brașov (Centrul Istoric), o porție de paste Quattro Formaggi cu 30 Lei (Sau ceva în jurul acestei sume).
Să fiu sincer, nu prea îmi pare rău de Horeca. Adaos-urile de cele mai multe ori sunt nesimțite iar salariile oferite angajaților sunt mizerabile (Că deh domle.. oricum trăiesc din tips…). Cum salariile angajaților sunt mizerabile, serviciile oferite, în mare parte sunt tot mizerabile. Tot ce este excepțional sunt prețurile.
Mihai(Citează)
04/08/2021 la 7:48 PM
De ce nu faci boss tu paste cu 15 lei și acapareze orașul? Juma de preț, o să fii regele pastelor în Ialomița.
Cătălin(Citează)
05/08/2021 la 12:00 PM
@Cătălin, te superi degeaba. Mihai are dreptate cand spune ca preturile au crescut foarte mult in ultima perioada la toate restaurantele si la toate terasele. Este o diferenta foarte mare chiar si fata de anul trecut.
Si nu ar fi asta o problema, fiecare are dreptul sa puna ce preturi doreste. Doar ca vedem in fiecare zi articole si reportaje in care sarmanii patroni din HoReCa se plang de faptul ca le-au scazut considerabil numarul de clienti.
Daca intradevar trebuie sa vinzi o portie de paste cu 35 de lei pentru a avea un oarecare profit (coroborat cu faptul ca multe restaurante sunt goale), singura concluzie logica este ca avem prea multe restaurante pentru puterea de cumparare a romanilor.
Andrei G(Citează)
05/08/2021 la 2:32 PM
Andrei, sunt de acord ca au crescut mult prețurile, o simt și eu când comand.
Eu zic că ne-am obișnuit noi cu pizza la 15 lei 20 de lei de pe vremea când se putea.
Nu ai cum să vinzi pizza la 20 de lei cu bon fiscal, 3 plus1 gratis și să fie și bună. E 10 lei cel puțin costul de producție, adaugă tva, taxa glovo, cutie, salarii, gaz electricitate, mașini, benzina, taxe mașini, uzură mașini. Trebuie să amortizezi investiția inițială și să mai faci și profit.
Pe vremuri mergea mai ușor o șpagă, o evaziune, un ingredient, două, trei expirate, etc.
Mai greu când se fiscalizeaza și ai reviewuri pe toate platformele.
De-aia zic, fa tu pizza la 20, paste la 15 lei și fii cel mai bo$$.
Uită-te și pe afară, singurele ieftine sunt alea congelate gen McDonalds unde îți face cola din praf de cola și ai conservanți cu kilul.
Just my 2 cents, I’m out.
Cătălin(Citează)
04/08/2021 la 3:26 PM
Tot in Bucuresti Volare au pizza f buna si au si napolitana la preturi mari dar vine f repede. Am luat de toate, dar cea mai buna mi se pare diavola care e picanta exact cat trebuie, care depaseste la limita pe cea cu patru branze….in rest si piza de la cei doi frati e ok, de la trenta e buna, de la domino, de la fabio…si printre cele mai bune e cea de la Mezzaluna din dorobanti….si da toate sunt de la 30 de lei in sus, spre 50 daca mai adaugi ceva topping-uri…la 30-32 de cm diametru….
din ce vad in poze cred ca pizza de la Zest este sub 30 de cm in diametru si arata mai scumpa decat mare🤭…..
daniel(Citează)
04/08/2021 la 4:43 PM
între 12 și 15 lei o pizza de 32 de cm, într-o locație decentă, dar nu super fancy – aici contează și volumele cu care mergi zilnic – dacă nu faci 100 de pizza în 12 ore mai bine te lași – nu-ți scoți costurile cu personalul și cheltuielile adiacente.
Dacă o arzi cu pizze speciale, cu ingrediente scumpe rău poți ajunge la 20 de lei.
Danutz(Citează)
05/08/2021 la 5:49 AM
Există pizza și pizza italiană, cele 2 aproape că nu au nici o legătură.
Pizza cu care suntem noi obișnuiți este de fapt rețeta americană cu blat serios de pâine și cantitate considerabilă de topping-uri. Pizza italiană are blat subțire ca lipia și puține chestii puse pe deasupra, fiind o pizza cam sărăcuță.
De aceea de multe ori pizza italiană este privită ca fiind o porcărie față de pizza “reală” care are ingrediente, nu această mizerie fără nimic pe ea. Turiștii care își comandă pizza în Italia sunt invariabil dezamăgiți de ce primesc în tavă.
Gaelex(Citează)
05/08/2021 la 6:39 AM
Nu, românii care își comandă pizza în Italia sunt invariabil dezamăgiți de ce primesc în tavă. Românii, nu turiștii. Pentru că românul ghiolban e obișnuit să fie “cu de toate” și n-are cum să aprecieze simplitatea unei pizze italiene. E greu să cizelezi țărănetele și să-i explici care-i treabă cu puținele ingrediente. Nu-i așa, Gaelex?
Deea(Citează)
05/08/2021 la 9:49 AM
Deea, și de ce ești țărănete că nu-ți place pizza simplă?! E chestie de gusturi în materie de mâncare, nu de judecat oamenii aiurea. Mănânci ce/cum îți place. De ce trebuie să fii țărănete sau nu că îți place asta sau aia?!
Ce legătură are o pizza simplă cu cizelarea țărăneților?! Adică dacă mănânci sparanghel tras 2 min în tigaie ești domn, iar dacă-ți place tochitura ești un prăpădit de țărănete? Când s-a dat legea asta, că n-am fost pe fază?
motanes(Citează)
05/08/2021 la 10:39 AM
@motanes
Nu de tochitura este vorba. Este fix diferenta dintre bucataria italieneasca sau aia frantuzeasca si all-inclusive-ul bulgaresc. Unul este facut doar sa umple mațu.
nashu_mare(Citează)
05/08/2021 la 11:36 AM
@nashu_mare, o fi proba iscusinței pe care am picat-o eu, dar întreb, Italia are bucătărie?! Știu, tsunami de sudălmi aristocrate o să atrag, dar după trei concedii în Italia, eu nu am reușit să am în memorie decât paste și pizza.
Sincer, îmi plac mai mut restaurantele italiene din România. Și-or bate joc bucătarii din zonele turistice ale Italiei sau or fi indieni sau filipinezi în spate… nu știu ce să zic.
Dacă mă întrebi de unde-mi dau cu părerea, atunci zic: Veneția, Milano, Verona, Como. Poate o trebui să cobor mai mult? Nu ștacheta, geografic zic.
P. S. Anul ăsta am fost prima dată la all inclusive. În Bulgaria. Am zis să o fac și p’asta. La White Lagoon Resort – Kavarna, pentru conformitate.
Am descoperit că nu e obligatoriu să umpli farfurii cu cartofi și hălci de carne, cum am văzut că făceau unii, e adevărat. Oferta de pește, fructe de mare, salate era mai mare decât poți dori. Zic că și la all inclusive-ul ăsta e vorba de om, nu de meniu. Fiecare pune ce vrea în farfurie. Că unii pun tot… asta e altă poveste.
motanes(Citează)
05/08/2021 la 12:22 PM
@nashu_mare, eu zic ca si pizza sau pastele sunt mancaruri facute special sa umple matul (si sa poata fi preparate foarte rapid).
Sunt bune la gust daca sunt preparate corect, dar daca ar trebui sa mananc zilnic m-as satura destul de repede.
Andrei G(Citează)
05/08/2021 la 8:52 AM
vlad(Citează)
05/08/2021 la 10:41 AM
Iar aluatul ala sta vreo zi la frigider inainte de a fi pus la cuptor. Adica ocupa spatiu de stocare si consuma energie.
nashu_mare(Citează)
05/08/2021 la 2:57 PM
@Cătălin
1. Tu crezi ca acum nu mai există evaziune fiscală? De nenumărate rânduri, în loc să primesc odată cu livrarea unei Pizza un BON FISCAL, primesc de fapt o NOTĂ DE COMANDĂ, dar nu are aceeași valoare fiscală. Corect? Uita-te atent. Poți fi surprins!
2. Este vorba de matematică, să ai idee de ce înseamnă COGS, OPEX etc. Eu am făcut niște câteva zeci de astfel de calculele și întâmplarea face că știu bine ce vorbesc. NU ai cum să scoți o porție de ciobă la 35 Lei, cât este pe litoral, indiferent de costurile tale de producție! Acolo marginea e de peste 300-400% cred. Dar, să zicem că nu e relevant pentru că e o afacere sezonieră. Înțeleg fenomenul.
3. Amortizarea investiției. Aici sunt de acord cu tine. Majoritatea patronașilor vor recuperarea investiției în 6 luni, lucru care nu este tocmai posibil. De asta ajungem să avem afișe cu: “Adaos comercial practicat: Între 0 și 1000%”. Înțelegi fenomenul?
4. Referitor la costul de achiziție al alimentelor și băturilor (COGS). Nu te supăra, dar un restaurant nu cumpără Haineken cu 4 Lei cât este la Mega. O cumpără cu 2.5 Lei de la Distribuitor pentru că ia câteva zeci de navete lunar. Și, acea bere ajunge pe bonul fiscal la 9-13 Lei. Cât e adaosul aici? 400-500%? O apă plată o iei cu 1.5 Lei sticla de 0.5L. Cu cât o iei de la restaurant? Cu 6-8 Lei?. Și gândește-te că aici OPEX-ul este mic, pentru că nu îți gătește apa, nu îți trebuie bucătar, nu ai alte cheltuieli.
Repet, eu am pus pe hârtie aceste calcule și NU trebuie să ai milă față de Horeca. Cei mai mulți sunt niște jepcari!
Cu toate acestea, în restaurantele din orașe, costurile sunt exagerate și nu iau în calcul taxa glovo, cutii etc. Eu vorbesc strict de ce consumi în acel restaurant.
Mihai(Citează)
05/08/2021 la 3:53 PM
Pe litoral este alt fenomen, pt ca ei tin deschis doar 3-4 luni pe an, trebuie sa isi acopere costurile fixe si pentru restul anului si, eventual, sa obtina si ceva extra profit din care sa supravietuiasca si in restul anului. In rest sunt perfect de acord cu tine, doar nu imi dau seama daca in calculele tale iei in considerare si costurile cu investita intiala cu amenajarea si echipamentele, care uneori duc si la 200k EUR sau peste, si daca da, cam in cat timp si le-ar recupera.
A.(Citează)
05/08/2021 la 5:38 PM
@A., asta cu cei de pe litoral care trebuie sa castige in 3-4 luni suficienti bani cat sa traiasca un an de zile este ca si cum ai spune ca ala care se imbraca in Mos Craciun trebuie sa castige intr-o saptamana bani suficienti pentru a trai tot anul.
Andrei G(Citează)
05/08/2021 la 5:44 PM
Nu stiu daca trebuie sa castige neaparat in 3-4 luni suficienti bani cat sa traiasca un an de zile insa trebuie sa isi amortizeze investitiile (constructie, design interior, mese, scaune, echipamente etc) in doar 3-4 luni pe an
nashu_mare(Citează)
05/08/2021 la 5:51 PM
Calculul asta este gresit. La Mega iti iei berea singur de pe raft si are 30 de grade. Intr-un restaurant ti-o aduce un chelner, ti-o desface, ti-o toarna intr-un pahar curat si are 0 grade. Niciuna din chestiile astea in plus nu e gratis.
nashu_mare(Citează)