►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« OnePlus Buds Pro sunt earbuds premium excelente
ING tocmai a lansat cardurile virtuale și ar trebui să le folosiți »
Era și timpul. Prea multe nume date unui telefon strică.
Xiaomi Mi 11 va fi cunoscut drept Xiaomi 11. Mi Mix 4 va deveni Mix 4 șamd. Cum ar fi și cazul.
Nu știu de unde le-a venit producătorilor de telefoane ideea să pună încă un nume de familie acolo, dar este o idee veche. Teoria mea este că Xiaomi a copiat Samsung și Huawei când a făcut asta.
Numele Galaxy la Samsung nu mai are nici un rost. Nu-i vreo familie de telefoane, că toate sunt Galaxy indiferent de preț și gamă. Compania este singura care încă mai folosește Galaxy în comunicare, utilizatorii spun de mult Samsung S21, nu Samsung Galaxy S21.
Am zis și de Huawei pentru că acum mulți ani și ei mai aveau alte nume. Lansau Huawei Ascend P6, dar în timp au mai scăpat de Ascend și le-au zis doar P10, P20 șamd.
Ceilalți producători au mers mai mereu pe un simplu cod. iPhone 6. Nokia 8. LG G5. Și sigur că erau și alte serii, așa că poate aveau și Y5.
În particular pentru Xiaomi era și mai complicat totul pentru că aveau și Redmi, un sub-brand al companiei. Aveai Mi Note și Redmi Note, ba mai adăugat și un Pro în coadă de ieșea nume lung ca la spanioli. Cât despre gadgeturi… nu se știe.
Singurul lucru ciudat este că decizia vine la câteva luni după ce Xiaomi a anunțat un nou logo care insistă pe Mi. Poate vă aduceți aminte. Cei de la Xiaomi au vorbit 30 de minute despre ce semnifică noul logo, cum a fost proiectat de un japonez cu experiență, cum inspiră și reprezintă brandul… și apoi au arătat vechiul logo, dar cu colțuri mai rotunjite.
Poate acum au zis să taie de tot Mi-ul, că un colț rotunjit nu rezolvă nimic.
sursa: Android Authority.
« OnePlus Buds Pro sunt earbuds premium excelente
ING tocmai a lansat cardurile virtuale și ar trebui să le folosiți »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
16 comentarii
24/08/2021 la 5:50 PM
Daca nu era clar, nu au de fapt viziune sau program, se schimba dupa bate vantul si cine le canta in ureche.
Gaelex(Citează)
24/08/2021 la 6:10 PM
Citit chiar azi ca Xiaomi a profitat din plin de sanctiunile impuse Huawei.
Xiaomi este cel mai mare câștigător de pe urma declinului Huawei, companie ale cărei vânzări au scăzut drastic din cauza sancțiunilor din SUA. Xiaomi a fost pe locul doi în Europa la vânzările de smartphone-uri între aprilie și iunie, în timp ce cota de piață a Huawei a scăzut de la 10% la 1%. Foarte mulți operatori au înlocuit telefoanele Huawei din oferte, cu modele Xiaomi, iar acest lucru s-a văzut în cifrele finale.
Xiaomi a fost numărul unu la vânzările de smartphone-uri în țări precum Belgia, Danemarca, Ucraina și Rusia, iar datele Counterpoint din Q2 2021 plasează Xiaomi după Samsung, dar înaintea Apple la volumlele de vânzări la nivel european.
Cote de piață la smartphone-uri în Europa Q2 2021 (sursa Counterpoint)
Samsung 31%
Xiaomi 24%
Apple 20%
OPPO 7%
OnePlus 3%
Realme 2%
Huawei 1%
Honor 1%
La volume de vânzări, Xiaomi a urcat cu 151%, față de Q2 2020, iar Samsung, cu 20%. Cele mai mari creșteri au fost la realme (de 5 ori) și la OnePlus (cvadruplare), în timp ce Huawei a scăzut cu 83%.
https://economie.hotnews.ro/stiri-it-24995844-xiaomi-este-compania-care-avut-cel-mai-mult-castigat-urma-declinului-huawei-cum-arata-topul-smartphone-urilor-europa.htm
Kopa_Kopan(Citează)
24/08/2021 la 6:15 PM
Un Xiaomi costă maxim 1000 de lei, nu este normal să se vândă mai mult? Nici Lamborghini nu vinde mai multe mașini față de Dacia, dar diferența este de la cer la pâmânt.
Claudiu(Citează)
24/08/2021 la 7:32 PM
Da, ei sunt marele câștigător, cum s-ar zice. Probabil vor ajunge locul 1 mondial.
nwradu(Citează)
24/08/2021 la 9:13 PM
Păi stai, să nu crezi că Samsung este nr 1 vânzând flagship-uri. Ultima oară când au avut un flagship în top 10 telefoane vândute la nivel mondial era pe vremea lui S9. Ei fac vânzările mari cu A51 și A20. Doar Apple vinde telefoane flagship și conduce și clasamentele. https://www.nwradu.ro/2020/03/top-vandute-telefoane-apple/
nwradu(Citează)
25/08/2021 la 11:21 AM
Comparatia e oarecum buna. Totusi, un flagship costa de 4-5 ori mai mult decat ceva mid range. La masini, un Lamborghini e de vreo 10 ori (pe putin) mai scump decat o Dacia. Dar aici e vorba si de suma propriu zisa, ca altfel compari un smartphone de 1k EUR cu o masina de 200k+ EUR.
Eu mai mult suspectez ca lumea s-a saturat de “flagshipuri”(inclusiv eu) . In trecut, diferenta de la o generatie la alta era mare. Acum, iti mai baga 3 pixeli pe ecran, mai maresc bateria cu 100mah, iti baga o culoare noua (pe care oricum nu o vezi ca tii telefonu in husa ca sa nu plangi cand iti pica 1k euro pe jos) si gata, e “noul flagship”.
Iar partea de mid-rangeuri bune este inca destul de slaba in momentul de fata. Incep producatorii sa mai scoata cate ceva dar mai e destul de lucru. In afara de Samsung la care nu am putut sa accept vreodata interfata aia incarcata, pana acum cativa ani singura alternativa era Xiaomi sau Huawei, restul producatorilor aveau niste caramizi pe post de telefoane “mid range”.
lrpx(Citează)
24/08/2021 la 6:21 PM
Technic are un rost. Nu MAI are un rost in folclor ca n-au stiut, sau nu au vrut sa branduiasca produsul asa.
Samsung e o companie care produce mai mult decat telefoane mobile. Galaxy e numele brandului de telefoane mobile. Insa pentru a functiona asa, trebuiau sa nu mai scrie Samsung pe telefoane, sa faca un brand din “Galaxy” si sa il foloseasca asa.
E fix la fel ca la iphone. Telefonul este in teorie Apple Iphone 12 , dar peste tot este numit Iphone 12. Nu zice nimeni m-am luat telefon apple, zice mi-am luat iphone. Sau nu zice nimeni mi-am luat tableta apple, ci mi-am luat ipad.
Astia ( Samsung, Huawei, Xiaomi) s-au incapatanat sa le inceapa numele cu numele companiei, ca sa se foloseasca de brandul deja existent – ca le era mai usor si au ratat brandingul pe tipul de produs smartphone.
Presupun ca pe undeva e vina lor ca n-au reusit ( poate nu au vrut) sa duca clientii in punctul in care sa numeasca telefonul Galaxy IN LOC de Samsung. Si nu prea e loc de doua branduri pe un obiect.
Catalinx(Citează)
24/08/2021 la 9:17 PM
Dar de ce ai vrea branding diferit în funcție de tipul de produs?
Mie mi se pare că toți vor fix invers. Dacă ai telefon Samsung și ești mulțumit de el, poate vei lua și mașină de spălat Samsung. Dacă mașinile de spălat s-ar fi numit în schimb Universal, câți ar fi știut ale cui sunt pentru a le acorda atenție?
Caz concret: dacă mâine apar la vânzare televizoare National, câți ar ști că sunt Panasonic? Că dacă trebuie întâi să citești asta pe un site care știe istoria brandului, mai bine le ziceau Panasonic direct.
nwradu(Citează)
25/08/2021 la 11:02 AM
E mai complex de atât. Dar presupune munca. Telefoanele iphone stii ca-s facute de haples, ca au marul pe spate, corect? Dar nu le vei spune vreodata Apple 5. La fel si MacBook, stii ca-i facut de ei, dar n-ai sa spui vreodata Apple Air, sau Apple Pro. In schimb e ok sa spui Samsnung S10, pentru ca in mentalul colectiv nu exista notiunea ca telefoanele sunt Galaxy ( probabil si pentru ca-i un nume prost ales de niste sefi betivani si snobi).
De ce ai putea vrea asta? Pentru ca daca faci ceva bine ai sansa sa schimbi sau sa dai numele produsului. Toti fraierii care fac nimic mai mult decat un produs vand produsul ala cu o eticheta pe el, de care nu-i pasa neaparat nimanui, esti la ”si altii”. Gandeste-te la telefoane. Toti fraierii vand smartfoane, apple vinde iphoane. Gandeste-te la copiatoare, de exemplu. Toti vand xerox-uri, este?
Pana si google a inteles treaba asta. Telefoanele lor se numesc Pixel. Nu le iese la fel ca celor de la apple, dar totusi. Cata vreme produceau Nexus ( le produceau altii pentru ei), lumea vorbea de telefoane ca de Nexus , nu ca de Google 3.
Dongle-ul de video casting se numeste Chromecast, nu Google.
Si Sony incearca ceva similar, din pacate brandul Sony e prea mare si au foarte multe produse care nu au alt Brand, sau nu se comercializeaza sub brandul ala.
Legat de ”Mie mi se pare că toți vor fix invers.” – banuiesc ca ar trenui sa-i intrebam pe P&G, Unilever, Coca-Cola si respectiv Pepsi, ce parere au despre asta, nu?
Catalinx(Citează)
24/08/2021 la 6:31 PM
logo-ul ala e logo-ul xiaomi (firma), nu logo-ul seriei de telefoane.
GabrielG(Citează)
24/08/2021 la 8:26 PM
RADU COMANDA SA ÎMI PUBLICI COMENTARIILE!
EU TE SUSȚIN ONLINE, FĂRĂ OAMENI ACTIVI CA MINE EȘTI 0! ZERO
Bogdan(Citează)
24/08/2021 la 8:34 PM
Probabil cand o sa comentezi civilizat si nu o sa vorbesti ca pe santier, o sa ai si comentariile aprobate. Nu stiu, zic si eu ca ar fi o posibilitate.
VechiulBogdan(Citează)
24/08/2021 la 8:51 PM
Vai de mine, mai omule, esti ok? Calmeaza-te, ia-o mai usor, e doar un blog, viata ta si increderea ta in tine nu ar trebui sa depinda de comentariile publicate.
Pentru ceilalti: sa stiti ca noi, Bogdanii, suntem in general pasnici, echilibrati si destul de calculati.
BogdanM(Citează)
24/08/2021 la 9:17 PM
Nici măcar nu i-am tăiat eu vreun comentariu, probabil a intrat singur în moderare. Dar acum nici că-mi vine să mă uit după el.
nwradu(Citează)
24/08/2021 la 9:41 PM
te pup
eram primu la comments si m a deranjat ca nu a aparut
bogdan(Citează)
25/08/2021 la 5:43 PM
Ideea lor cu branduri complementare nu e rea deloc. Oamenii cauta alternative.
KMean(Citează)