►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Valul 4 devine tot mai vizibil și în România. Nu cred că mai este îndoială că își va face apariția.
Într-un interviu auzit de mine pe la radio, un virusolog estima 5.000 de cazuri zilnice la început de octombrie, dar cu mai puține spitalizări decât anul trecut. Și ce va urma apoi nu știa nici respectivul domn.
Așa o fi. Cu siguranță pare că ne îndreptăm în acea direcție. Mă uit în jurul meu că, în spații interioare, sunt mai mulți oameni care nu poartă corect masca pe gură și nas decât cei care o poartă corect. În curând vom plăti prețul unei rate de vaccinare foarte mici (ieri s-a atins cifra de 5 milioane cu schemă completă) și culcarea pe o ureche ce a venit, deși n-ar fi cazul.
Teoretic eu ar trebui să stau liniștit. Eu sunt vaccinat, Matilda la fel, părinții noștri și toți alții din jurul nostru sunt vaccinați. Practic mă gândesc la alte lucruri. E posibil să nu o pot vizita pe Matilda la maternitate. Regina Maria, unde va naște ea, a permis abia din luna mai taților să facă o vizită de maxim 15 minute mamei după naștere. Dacă situația o ia din nou spre multe cazuri, probabil că în octombrie, când va naște Matilda, vor interzice din nou această posibilitate.
Iar în restul țării… Dumnezeu cu mila, cum se zice. Economia o va lua din nou în jos. Vor urma concedieri. 800 de oameni și-au pierdut locul de muncă în fiecare zi a anului trecut. Nu mă aștept la un nou lockdown total, dar niște măsuri restrictive se vor introduce din nou. Putea fi evitat acest val prin vaccinare și înțelegerea măsurilor, dar suntem victimele propagandei anti.
Și vor muri din nou sute de persoane. Este inevitabil, în acest ritm. Delta are un R0 între 5 și 9, adică o persoană infectată dă virusul altor 5 până la 9 persoane din jur. Varianta inițială avea între 2 și 3. Cum spunea cineva la americani, majoritatea celor infectați cu varianta din 2020 nu au dat-o și altcuiva, dar aproape toate persoanele infectate cu Delta devin mici focare pentru cei din jurul lor (link).
Cifrele par să confirme asta, deci nu mă îndoiesc de respectiva afirmație. SUA a avut peste 150.000 de cazuri vineri, un număr imens pentru o țară cu 70% din populație vaccinată. Marea majoritate a celor pozitivi sunt nevaccinați; închipuiți-vă doar ce va fi la noi, cu nici 30% vaccinați.
Marea Britanie este pe la 30.000 de cazuri zilnice, iar AstraZeneca își arată vulnerabilitatea în fața variantei Delta. Marea Britanie are printre cele mai mari procente de oameni vaccinați care au făcut acum covid. Franța este tot pe la 30.000 de cazuri zilnice, Spania pe la 17.000, Italia la 3.000.
Îngrijorător la noi mi se pare și faptul că cele mai multe cazuri par a se înregistra în grupele de vârstă 20-49 de ani.
Nu știu de ce. Poate că bătrânii sunt vaccinați sau se păzesc mai bine sau au imunitate după boală. Nu-i foarte clar, varianta Delta nu-i așa bine studiată și sunt indicii că daor câteva minute față în față cu altă persoană sunt suficiente pentru transmisie. Also this:
Delta could potentially spread from vaccinated people too—a point of recent confusion. The CDC has estimated that Delta-infected people build up similar levels of virus in their nose regardless of vaccination status. But another study from Singapore showed that although viral loads are initially comparable, they fall more quickly in vaccinated people.
Asta e. Speram ca anul acesta să fie ultimul al pandemiei și finalul verii să nu găsească ținând-o clar sub control. Poate în 2022.
Punem pariu că autoritățile vor fi luate prin surprindere și nu vor fi suficiente paturi ATI nici acum?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
63 comentarii
17/08/2021 la 6:49 AM
Nu e funcțională camera de arși de la Floreasca. Câți ani au trecut de la Colectiv?
ATI înseamnă multe aparate, pe care nu le-au cumpărat. Și dacă le cumpărau, nu erau funcționale.
Faptul că nu poartă mască corect arată că sunt idioți și sperăm degeaba să se îmbolnăvească doar ei.
Delta prinde probabil la cei tineri care nu s-au vaccinat că știu ei mai bine, că nu au ce păți.
Valul 4 începe cu adevărat la 2 săptămâni după ce se termină cu concediile și festivalurile.
Gaelex(Citează)
17/08/2021 la 10:40 AM
Radu, dacă tot faci trimiteri din presa Americana, poate afli ca nici acolo nu stau bine cu paturile la ATI. Da, nici ei, nici după 1 an. Asa cum spune cel de mai sus, lipsa personalului e principala cauza. Personal care sa știe sa lucreze la ATI, nu orice student care știe sa-ți ia tensiunea. Articolul tău e foarte bun. Dar cred ca la noi, autoritățile s-au descurcat mult peste așteptări. Stiu, nu e la moda sa lauzi autoritățile Dar îmi asum. A, că nu sunt perfecți, ca se poate și mai bine, asta e altceva.
Adi(Citează)
17/08/2021 la 12:05 PM
De fapt, ATI inseamna in principiu personal si spatii. Nu mai suntem la inceputul lui 2020 sa nu avem aparate. Sunt relativ banale. Putem aduce inca 2000 de paturi si 3000 de respiratoare iar asta nu ar ajuta pe nimeni atata timp cat nu exista personal sa intoarca pacientii de pe o parte pe alta ca sa nu se sufoce.
nashu_mare(Citează)
17/08/2021 la 12:13 PM
OK, adu-le te rog, aparatele acelea banale care costa intre 20k si 50k de mii de euro bucata.
VIN RUDELE ALORA BOLNAVI IN ATI SA II INTOARCA PE O PARTE SI PE ALTA.
Pe bune acum, hai sa nu inventam scuze debile ca personal ca har ca mar.
Gaelex(Citează)
17/08/2021 la 8:10 AM
Aoleu, la Regina Maria nasteti? Va compatimesc…
Octav(Citează)
17/08/2021 la 9:03 AM
Chiar dacă în unele poze pare că vor naște amândoi, să știi că doar Matilda o va face. Nici nu VOR avea colici, nici căcuță nu VOR face împreună și nici nu VOR împlini” un anișor”…
Adrian(Citează)
17/08/2021 la 10:05 AM
@Adrian: pe unde porti tatuajul? Pari un macho, un mascul feroce care musca din flakersi…ca ochelarii de cal stiu unde se poarta.
Octav(Citează)
17/08/2021 la 10:06 AM
Ai avut experiente rele cu nasterea la ei? Recomanzi mai degraba Medlife, Medicover, erc.? Intreb pt ca in jurul meu toata lumea naste la Regina si as vrea sa stiu daca altii sunt mai ok.
A.(Citează)
17/08/2021 la 8:40 AM
Păi n au mai intrat aparținătorii in spital din martie 2020.
conspicuous(Citează)
17/08/2021 la 8:46 AM
Nu poți avea oficial 300 covidei pe zi când varianta INDIANA are rata de infectare 8 la 1 covidel.
Lumea se testează acasă, are covidel. In cel mai bun caz stau acasă dar ma îndoiesc ca își fac singuri carantina 2 sapt.
Deci e plin pe străzi de covidel Indian, sa nu ne amăgim.
Dar e ok, e o răceală, exista vaccin, trebuie sa ne vedem de viata în continuare. Nu sa avem arafati care ne închid în casa pe degeaba.
Iar pt ăștia contra de cum dom’le ca se moare de la covid, da, se moare. Se moare și de la alte boli, dar pt asta nu trebuie restricții fără sens. Sa le mulțumiti la prietenii chinezi ca au scăpat virusul din laborator
Bogdan(Citează)
17/08/2021 la 12:09 PM
Sînt curios ce va spune Gelu Sunday cînd mulți din aceștia din Bărbulești (Ialomița) vor avea trompiță…
https://www.zf.ro/eveniment/cum-arata-vaccinarea-in-romania-doar-73-de-localitati-din-3-000-au-20181041
Tot autoritățile vor fi de vină? Că ce debitau pe la TV te îngrozește, pur și simplu.
marinel(Citează)
17/08/2021 la 8:56 AM
Am obosit sa ma ingrijorez. Mi se rupe de valul 4. Suntem vaccinati noi, familia, prietenii. Purtam masca corect in spatii inchise si aglomerate, dezinfectantul a devenit a 2-a apa.
Toata statistica relevanta a valului 4:
– marea majoritate a infectiilor sunt la persoanele NEVACCINATE.
-persoanele vaccinate care totusi se infecteaza, ajung f rar la nevoia de spitalizare. Daca ne raportam chiar si la cifra potentiala de 5k/zi, cf tuturor procentelor vehiculate, am vorbi de maxim 10-20 pers vaccinate zi/spitalizabile. La 300-400 cazuri/zi acum, cred ca vorbim de 1-2 pers.
A devenit o pandemie a nevaccinatilor, asa ca permite-mi sa mi se falfaie.
Morrissey(Citează)
17/08/2021 la 9:14 AM
mda, cam asa ziceam si eu, pana mi-am amintit ca am copii care vor incepe scoala :-)
dar da, am obosit sa ma mai ingrijorez de pandemine
Marean(Citează)
17/08/2021 la 9:36 AM
M-ar durea si pe mine la basca, dar copiii nu-i pot vaccina ca n-au varsta. Stai un pic sa muteze mizeria asta cat sa dea la copii, sa inceapa sa moara copii, sa vezi atunci. Te vaccinezi, ai grija cat poti si ti se imbolnaveste copilul din cauza mizerabililor care nu cred ei in virus si vaccin.
add(Citează)
17/08/2021 la 9:53 AM
Noi suntem vaccinați, inclusiv copilul. În plus, săptămâna asta ne întoarcem în Olanda, de unde am plecat fix înainte să se împută treaba și unde acum e relativ ok.
Distracție plăcută cu valul 4.
Giani Mucea(Citează)
17/08/2021 la 9:21 AM
Si eu. Sub 12 ani. Daca exista un risc real pt categoria asta, se dezvolta un vaccin.
Morrissey(Citează)
17/08/2021 la 9:35 AM
Ce-i drept nu sunt la fel de speriat pt copii cum eram la inceputul anului, ca in primavara au fost 3 luni la scoala, au avut cazuri in clasa, dar toate au fost luate de acasa, nu s-a transmis nimic in scoala.
Asta ar fi vestea buna. Vestea proasta e ca Delta e mult mai contagioasa.
Deci na, speram sa fie bine.
Marean(Citează)
17/08/2021 la 4:32 PM
Vazusem pe CNN ieri ca in unele state US au ramas fara paturi ATI pentru copii, pentru prima data de la inceputul pandemiei. Sper ca vor duce din ce in ce mai jos pragul de varsta de la care poti vaccina si copiii. Pana acum e ca la femei insarcinate – ah, n-am testat categoria asta, nu stim.
Matilda(Citează)
17/08/2021 la 9:04 PM
Pai in general nu se fac teste pe gravide cu nici un medicament, din motive evidente (nu isi ia nimeni risc – tu ai accepta sa se faca teste pe tine si pe copilul tau?) si mai putin evidente (gravidia dureaza putin iar efectele negative pot sa nu fie evidente la nastere, deci nu ai cum sa tragi o concluzie, chiar si daca cineva ar fi dispus sa isi ia riscul).
Marean(Citează)
17/08/2021 la 9:57 AM
ma mira ca nu spune nimeni de faptul ca desi si cei vaccinati sunt purtatori ai virusului ( in jurul meu au fost vreo 2-3 vaccinati depistati pozitiv), ei ciricula nestingheriti in alte tari, fara testare fara nimic. Daca chiar vrem sa fim siguri ca nu se raspandeste, atat vaccinatii, cat si nevaccinatii ar trebui testati.
monciu(Citează)
17/08/2021 la 10:09 AM
aoleu, numai speriați și virusologi. eu nu mă pricep la viruși ci doar la statistică și logică.
În primul rând valul 4 nu este al nevaccinaților ci al vaccinaților. de ce?
1. pentru că vaccinații se infectează și transmit mai departe
2. pentru că vaccinații se duc în zone roșii fără restricțiiși există un risc mai mare să contacteze virusul
3. pentru că vaccinații nu prea au obligații să se testeze
4. pentru că unii deja se cred super imuni și nu mai poartă mască etc.
La fel ca acea discuție legată de obligativitatea vaccinării la cadrele medicale unde s-au umplut toți de rahat și încă o dată au crescut gradul de neîncredere în sistemul politic prin atâtea băjbăieli.
P.S:: să nu o uităm pe marea doamna Moldovan care dorea ca jucătorii din prima ligă să joace cu măști.
Bughy(Citează)
17/08/2021 la 10:16 AM
Doar vina vaccinatilor ?
Alin(Citează)
17/08/2021 la 10:40 AM
.. e că nu te-ai vaccinat ?! 😎
Andy(Citează)
17/08/2021 la 11:47 AM
@Bughy: “eu nu mă pricep la viruși ci doar la statistică și logică.” nu cred, nu se vede. dimpotriva, logica nu e cu tine.
Octav(Citează)
17/08/2021 la 12:11 PM
Văd că te pricepi bine la șoșokăreală…
marinel(Citează)
17/08/2021 la 12:14 PM
Da, pentru ca “a putea” e o notiune relativa. Nu exprima pentru cât timp si cu ce probabilitate se poate. Dar el stie statistica
Dar, da, cu scopul revenirii la normal si al reducerii efectelor pandemiei, ar trebui sa se mai rareasca partea cu acces permis si celor cu teste in zone in care au acces unii pentru care nu exista risc ridicat de complicatii si deces in caz de imbolnavire.
nashu_mare(Citează)
17/08/2021 la 1:10 PM
1. Vaccinații se infectează mai greu spre deloc și transmit mult mai greu spre deloc, comparativ cu nevaccinatii.
2. În zonele roșii se pot duce, din păcate, și nevaccinatii. Nu le interzice nimeni. Si care, inconștienți fiind, chiar se duc.
În rest, sa fie la ei. Dar as vrea sa nu plătesc eu spitalizarea lot.
Adi(Citează)
17/08/2021 la 12:14 PM
Problema mea nu e gigel care nu crede in covidel si se imbolnaveste el. Sa fie sanitar s-o faca pe barba lui. Si, din pacate, in ultima perioada cu cat sunt mai multe cazuri parca cu atat mai multi nu poarta masca / nu o poarta cum trebuie. Aseara la Mega vanzatorii o aveau sub nas, dar era atat de larga (era de-aia confectionata) incat se vedea si gura (ce mai, era ca si cum nu exista), iar 2 clienti nu o aveau deloc. Eram singurul fraier cu masca…
Problema mea, cum au spus si altii mai sus, e ca inca nu pot sa imi vaccinez copilul (nu are varsta pentru vaccin) si nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa “prinda” delta sau, mai nou e pe val lambda…
Vestea buna, din ce am mai citit, undeva prin septembrie – octombrie vin rezultatele testelor efectuate de pfizer cu vaccin la copii intre 6 luni – 12 ani… Daca totul merge bine, s-ar putea sa avem vaccin cat de curand si pentru ei.
Andrei(Citează)
17/08/2021 la 12:36 PM
bombardierii pot sa nu poarte masca, nu te doare de ei.
tu e important sa o porti, ca ai creier si te protejezi.
ei fac covidel, tu nu.
bogdan(Citează)
17/08/2021 la 2:02 PM
@bogdan: total de acord cu tine, dar ce fac cu copilul? Nu de alta, dar nu pot 100% din timp sa il tin in casa… Si nici nu pot sa-l vaccinez (nu are varsta)…
Cum zicea cineva (omul nu este o insula, este parte dintr-un continent… ).
Andrei(Citează)
17/08/2021 la 4:50 PM
Iti recomand sa le scrii celor de la Mega, de obicei reactioneaza repede. Noi am mai semnalat nereguli si cu alte ocazii.
Matilda(Citează)
17/08/2021 la 12:25 PM
O pb e ca cei vaccinati e posibil sa nu mai aiba imunitate, ca se pare ca dupa 6 luni nu mai sunt anticorpi.
Dincolo de asta nu stiu daca e o idee buna sa ne tot vaccinam non stop, ca e un stress pt sistemul imunitar.
Cred ca una din pb e posibilitatea de a plimba virusul dintr-o localitate in teritorii multiple.
KMean(Citează)
17/08/2021 la 1:01 PM
Iar revenim la discutia asta cu anticorpii dupa vaccin? Imunitatea se pare ca nu e data doar de anticorpi. Acestia pot disparea din organism, dar sistemul imunitar e capabil de a secreta unii noi, daca s-a intalnit cu virusul in trecut (boala sau vaccin). Sunt niste studii cu concluzii destul de clare, doar ca timpul si esantionul reprezentativ sunt inca mici pentru a fi trecute in tratatele de medicina: https://science.sciencemag.org/content/371/6529/eabf4063
Octav(Citează)
17/08/2021 la 12:56 PM
Nu înțelegi ideea.
De intors mortul pe o parte poți să te ocupi și acasă.
Mai greu e să-i bagi o teavă pe gât ca să raspire și să faci asta invelit in plastic să nu te imbolvaesti și tu.
Aste e ATI
tudor(Citează)
17/08/2021 la 1:57 PM
Nu intelegi ideea vehiculata de nashu_mare.
Nu se fac mai multe locuri la ATI pentru ca nu ar fi personal, nu pentru ca nu s-ar fi deranjat nimeni sa cumpere mai multe aparate.
Gaelex(Citează)
17/08/2021 la 2:44 PM
@alin „Doar vina vaccinatilor ?”
postarea mea făcea referire la faptul că valul 4 este valul nevaccinaților așa cum se transmite această idee la general și am încercat să arăt că poate fi catalogat mai degrabă al vaccinaților și am enumerat motivele.
@andy „.. e că nu te-ai vaccinat ?! 😎” nu văd relevanța, dar paote o să fii surprins.
@Octav „@Bughy: “eu nu mă pricep la viruși ci doar la statistică și logică.” nu cred, nu se vede. dimpotriva, logica nu e cu tine.”
văd că faci anumite referiri la mine dar fără să spui ceva concret. comportament tipic de persoană cu certitudini.
@marinel „Văd că te pricepi bine la șoșokăreală…” pentru cunoștința ta generală, nu mă uit la TV în general și te asigur că nu citim aceleași publicații. nu am citit și nu am văzut niciodată nimic legat de această doamnă.
@nashu mare
Idee este simplă. lăsăm propaganda proastă din presă și idioțenia clasei politice.
Eu și tu suntem doctori. Eu vaccinat tu nevaccinat. Eu mă duc în concediu în grecia, țară roșie. Nu am nevoie de absolut niciun test, absolut nimic. Acolo există risc mare să contactez boala pentru că e țară roșie. Tu te duci în bulgaria pentru că dacă te duci în Grecia ești oblgiat la carantină la întoarcere. Bulgaria, o țară mult mai sigură cu o rată mult mai mică. Începem în aceeași si lucrul la spital. Eu sunt vaccinat, deci am drepturi superioare și nu sunt testat. Tu ești catalogat ca făcând parte dintr-o clasă inferioară și ești testat pentru că așa se testează doctorii (1-2 dăți pe săptămână). Care este mai sigur, eu sau tu? un doctor testat și negativ sau un doctor vaccinat dar doamne ajută? vedeți și ultimele referințe cu privire la rata de protecție la vaccinare și de transmitere….
bughy(Citează)
17/08/2021 la 4:10 PM
Modul de transmitere și eficiența vaccinurilor sunt încă subiectul unor speculații și extrapolări – e drept, ale unor specialiști, dar până la niște concluzii cu baze statistice mai durează. Așa că argumentele tale prezentate ca certitudini au la bază simple speculații.
Clasa politică urmărește niște recomandări, atât.
Observ că nu vrea nimeni să ia în calcul faptul că oamenii nu sunt roboți, iar măsurile care se iau trebuie să fie unele pe care lumea să le poată cât de cât respecta. Dacă pentru cei vaccinați ar fi aceleași restricții ca pentru cei nevaccinați, crezi că mai convingi mase să se vaccineze?
În toată povestea aia enunțată de tine nu știu care e mai sigur, încă curg studii legate de cum se transmite virusul ăsta și de eficiența măștilor în prevenirea transmiterii. Apoi studii despre cum se transmite printre ăia vaccinați, dacă se transmite. Toate astea pe eșantioane fără destule argumente pentru generalizare, deci revenim la speculații.
Pentru cine n-a citit vreodată un studiu (adică o lucrare științifică publicată), domeniul e foarte mic pentru ca încercările să poată fi reproduse/verificate, rar sunt la o scară așa largă pe care s-o percepem ca „în lumea reală”. Abia în urma studiilor vin statistica și procedurile.
dam167(Citează)
17/08/2021 la 3:42 PM
intorsul ala de pe o parte pe alta era un fel de a spune. daca nu ai capacitatea sa intelegi ca a avea masinarii si a nu avea personal calificat in ATI nu e o scuza debila nu e vina nimanui de pe acest blog
Mogulu(Citează)
18/08/2021 la 5:34 AM
Serios, personal calificat? După știrile cu accidente, incendii și greșeli în ATI și spitale mai folosim placa asta?
In fiecare an termină medicina generală puțin peste 3000 de studenți. 2 ani de pandemie, 6000 de bucăți de personal. Ca să nu iau și 2019 și să zic că sunt probabil aproape 10.000.
Deci unde sunt paturile alea de ATI când ai mii de oameni noi pregătiți la dispoziție?
Gaelex(Citează)
17/08/2021 la 4:51 PM
nu știu de unde ai tras concluzia că eu am certitudini.
Eu discut doar despre măsuri clare și reglementate.
da, tu nevacciant nu prea te duci în grecia pentru că la întoarcere ești obligat la carantină în timp ce eu vaccinat mă duc liniștit.
mdah, eu vaccinat mă pot bucura și de alte libertăți.
toate aceste libertăți nu sunt decât condiții care favorizează infectarea.
astea sunt certitudini.
practic, vaccinații au în prezent un risc mai mare de a contacta virusul având în vedere LIBERTĂȚILE,
eu am spus doar că în fața variantei delta, protecția la infectare este mult mai mică decât se estima dar probabil este o protecție mare față de deces.
dar nu pot să dau credit unora care citesc următoarele date: uite, avem 1000 de pacienți în ultima săptămâna și 80% sunt nevaccinați. păi să mă scuze, dar dacă avem 25-30% acoperire vaccinare, iar cei nevaccinați au mai multe precondiții să se testeze, ghici ce reprezintă aceste date?
Bughy(Citează)
17/08/2021 la 5:18 PM
”mai multe paturi la ati” este in contradictie cu vaccinarea, deci nu este o solutie rezonabila.
daddy(Citează)
17/08/2021 la 6:47 PM
Pt Bughy, linkul de mai jos. Si cu asta, in lipsa de altceva, cred ca putem opri dezbaterea aici. Intre rezultatele studiului si priceperea pe logica a lui Bughy, alegerea e usoara.
https://m.hotnews.ro/stire/24983449
Morrissey(Citează)
17/08/2021 la 7:27 PM
Eu nu știu cum puteți susține în continuare că valul 4 putea fi evitat prin vaccinare, când valul 4 a început tocmai în țările cu vaccinarea la 60-70% – Spania, Israel, UK. Poate mă luminați
Bogg(Citează)
17/08/2021 la 9:08 PM
Pai in acele tari valul 4 nu a inceput din cauza vaccinului, ci IN CIUDA vaccinului. Intelegi ce zic?
De asta e si ingrijorator – daca la ei vaccinul nu a fost bariera eficienta, la noi, care suntem nevaccinati, va fi prapad.
Marean(Citează)
17/08/2021 la 10:39 PM
Nici n-am zis că a început acolo DIN CAUZA vaccinului. Dar nu e cel puțin ciudat că fix în țările cu cea mai bună vaccinare a început valul 4? De ce n-a început în Bulgaria de exemplu (puhoaie de oameni, niciun fel de mască, vaccinare extrem de redusă etc.)? Sau în Polonia? De ce FIX în țările cu vaccinare intensă?
Bogg(Citează)
18/08/2021 la 5:26 AM
Poate a început în țări cu rata de vaccinare mare pentru ca și testează mult. Dacă nu testezi, nu ai cazuri.
Gaelex(Citează)
18/08/2021 la 11:41 AM
nu a inceput “fix” in tarile cu cea mai buna vaccinare, a inceput fix in tarile in care au inceput cam toate valurile, tari care intamplator au cea mai buna vaccinare
aminteste-ti ca in ce priveste raspandirea viruslui, Romania a fost tot timpul in urma cu cateva saptamani fata de vest
pur si simplu la noi in tara vin mai putin straini (cati indieni ai vazut pe aici?) si probabil si noi calatorim mai putin in zone indepartate, concediile au fost majoritar in bulgaria/ grecia, “expatii” nostri nu au mai dat navala in tara ca in primavara 2020, din astea
sau nu stiu, spune tu care e teoria ta, ca zici ca nu ai zis ca din cauza vaccinului, dar pana la urma tot acolo bati
deci care este explicatia ta pt faptul ca delta s-a raspandit mai intai in tarile cu rate mari de vaccinare?
Marean(Citează)
18/08/2021 la 12:45 PM
Nu am nicio teorie, pur și simplu am spus că mi se pare greșit să spui că valul 4 putea fi evitat prin vaccinare. Asta nu înseamnă că am ceva cu vaccinarea, dar e clar că de ex. în Spania (73% vaccinați cu cel puțin o doză) valul 4 NU a fost evitat prin vaccinare. Atât. Nu poate exista dialog nici cu anti-vaxxerii, nici cu pro-vaxxerii, ambele tabere parcă au ochelari de cal.
Bogg(Citează)
18/08/2021 la 3:08 PM
ok, nu putea fi evitat, dar repet, in tarile nevaccinate va fi, probabil, mai rau.
deci nu inteleg ce vrei sa spui… e ca si cum zici ca daca tot nu putea fi evitat, atunci e tot aia daca suntem sau nu vaccinati.
nu e tot aia pt ca decesele vor fi mai multe.
Marean(Citează)
18/08/2021 la 6:55 AM
Bine că m-ai luminate. Ce vorbeam de analfabetism funcțional. Vezi ce tulpină este luată în calcul și vezi încercările prezente….
Bughy(Citează)
18/08/2021 la 7:42 AM
Tulpina de loboda, desigur, despre loboda a fost studiul. Dar ok, ne oprim aici, nu e frumos sa lasam adevarul sa strice priceperea ta pe logica si statistica.
Cf studiului, avem 1000 de oameni vaccinati si 1000 nevaccinati. Ambele categorii pot da la fel de usor virusul, odata infectati.
Doar ca se infecteaza 12 nevaccinati si 1 vaccinat. Care grup are putere de transmisie mai mare? Sau pe matematica nu te pricepi?
Dar desigur, astea sunt studii pe tulpini de loboda, total irelevant. Acum a intrat tulpina indiana printre romani si ii alege pe spranceana pe aia vaccinati, e data naibii, va spune Bughy.
Morrissey(Citează)
18/08/2021 la 10:44 AM
@Gaelex
Traiesti intr-un univers paralel babaiatule!
Ca si cand ti-ar spune cineva ca nu are sens sa cumperi avioane de pasageri daca nu ai piloti care sa le zboare si mecanici de sol sa le intretina si tu o tii langa cu aceeasi melodie “avioanele, sa vina avioanele”.
Sistemul medical de azi nu duce lipsa de aparatura ci de PERSONAL CALIFICAT! Valabil nu doar pentru ATI! Intreaba si tu un specialist de cat personal si ce calificari anume sunt necesare pentru deservirea unui singur pat ATI.
Intreaba si cat personal ATI deserveste azi numarul de paturi existente. O sa dexcoperi ca resursele sunt overstretched cu peste 40% in medie si cu pana la 70% pe unele meserii (guess what, asistenti medicali!). Asta ca sa gasesti raspunsul la intrebarea de ce mortalitatea de Covid intraspitaliceasca in RO a fost una dintre cele mai mari din Europa.
Tom(Citează)
18/08/2021 la 10:45 AM
ai un mare talent de a dialoga. have fun cu modul tau simplist de a analiza o situatie!
Mogulu(Citează)
18/08/2021 la 12:20 PM
Ai vreun argument referitor la numarul de cadre medicale?
Ca nu ar iesi atatia din facultate? Ca nu sunt competenti?
Ca ar fi iesit la pensie sau disparut din sistem din 2019 si nu au fost inlocuiti?
Gaelex(Citează)
18/08/2021 la 1:07 PM
Gaelex. Nicio țară nu poate face ce vrei tu, să redimensioneze rapid sistemul ATI că sa poată prelua toate cazurile grave de Covid19 . Pentru că pe timp de pace, chiar și țările bogate aveau cam un pat ATI la 10.000 de locuitori, iar boala asta da un caz grav undeva la 200 de îmbolnăviri. Dacă lași “la liber” boala (adică nu pui restricții), sistemul ATI va fi doborât rapid
Chiar daca te numești Germania.
Nici chiar țările cele mai bogate nu își permit o astfel de redimensionare a sistemului ATI, ce sa mai zicem de Romania. Prevenția și vaccinarea sunt căile de a păstra ATI-ul funcțional, nu o iluzorie campanie de a crea peste noapte mii de paturi ATI, lucru de altfel imposibil, date fiind toate resursele necesare.
silicon_v(Citează)
18/08/2021 la 4:13 PM
Redimensionat rapid este de pe o luna pe alta, au avut 2 ani la dispozitie. O crestere cu 20% pe an a locurilor la ATI este perfect fezabila, daca vrei sa faci asta.
Un respirator costa intre 20 si 50.000 de euro, sa zicem ca se iau doar varful de gama. Mai trebuie patul cu tot cu aparatele de monitorizare, sa zicem inca 50.000 de euro. Poate costa mai mult, mai putin, nu ma intereseaza sa fie exact la centima.
Deci 100.000 sa dotezi un pat nou de ATI, corect? Sa luam de exemplu PMB, care din 2016 incoace a gasit peste 100 de milioane de euro sa dea la catedrala. Dar din 2019 incoace nici un pat nou de ATI in Bucuresti, nu?
OK, nu poti sa faci locuri noi pentru ca nu poti construi o aripa noua de spital in 2 ani. Dar pe cele vechi de ce nu le dotezi sa fie functionale? De ce nu desfiintezi dintr-un ditamai spitalul un salon de boli usoare ca sa faci ATI pentru pandemie?
Gaelex(Citează)
18/08/2021 la 11:26 AM
măi omule, studiul este făcut anterior, când tulpina delta nu era prezentă. acum e delta unde protecția la infectare este scăzută și încărcătura virala la vaccinat-nevaccinat este similară. hai joc de glezne pune mana pe carte și lasă demagogia.
Bughy(Citează)
18/08/2021 la 12:27 PM
Sunt ciudate unele reacții ale tale, zău. Un astfel de studiu nu poate fi făcut în viitor, normal că e anterior. Studiile pe delta ai să le vezi când e lambda și așa mai departe. Unde ai auzit „protecția la infectare este scăzută”? oficial tulpina delta este mai contagioasă și vaccinurile sunt eficiente și aici – e varianta oficială apărut în presă și rămâne să vedem asta în urma altor studii. A pune mâna pe carte în contextul ăsta înseamnă fix a citi studiile publicate pe căi oficiale.
dam167(Citează)
18/08/2021 la 12:12 PM
Este veche cred de saptamana trecuta stirea ca CDC incurajeaza vaccinarea femeilor insarcinate. Deci s-a rezolvat si asta.
Gaelex(Citează)
19/08/2021 la 4:47 PM
The researchers also found that compared with the Oxford/AstraZeneca jab, two doses of the Pfizer/BioNTech vaccine does have about 15% greater initial effectiveness against new infections, but the protection declines faster compared with two doses of Oxford/AstraZeneca. About four to five months after being fully vaccinated by either vaccine, the protection offered is relatively the same.
Mai usor cu reclama la unul dintre vaccinuri.
Dan(Citează)
19/08/2021 la 10:26 PM
Sper ca sti ca masca nu te protejeaza de covid, doar te impiedica sa imprastii in jurul tau aer expirat plin de viruși… asa ca daca bombardierii au covid asimptomatic si nu poartă mască tot noi suntem cei afectați. Vaccinați sau nu…
Coco Moll(Citează)
19/08/2021 la 11:42 PM
Nu-i adevărat, masca te protejează mult. La noi s-a început greșit cu comunicare de tipul “poartă mască pentru a nu le da virusul celor din jur”, iar mulți oameni s-au revoltat pentru că s-au simțit acuzați că ar fi virusați sau ceva.
Masca funcționează bidirecțional. Uite aici schema clasică https://www.health.qld.gov.au/__data/assets/image/0031/1085656/varieties/800-lg.png
nwradu(Citează)
19/10/2021 la 11:50 PM
Doua luni mai tarziu, pariu castigator Radu.
Robert(Citează)