►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
5.643 de vaccinuri făcute ieri în România, din care 3.406 doza 1 sau unică pentru J&J.
Retro patriotic “la mulți ani” la mișto?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
35 comentarii
23/08/2021 la 8:59 AM
Trăiască 23 august, ziua eliberării patriei noastre de sub jugul fascist!
Adi(Citează)
23/08/2021 la 11:00 AM
@Adi si @ Ovidiu, stiti ca 23 august are dubla semnificatie, nu-i asa? La 23 august 1939 s-a semnat Pactul Ribbentrop-Molotov care a afectat nu doar Romania, ci mai multe tari, din Finlanda pana in Romania, trecand prin Polonia.
Bogdan(Citează)
23/08/2021 la 9:11 AM
La multi ani frumosi Romania si dragi romani! Nu doar pentru ca e 23 august :)
ovidiu(Citează)
23/08/2021 la 9:39 AM
eu chiar am dubii ca s au facut 5k vaccinuri ieri.
dar din moment ce nu erau in stare sa numere mortii cum trebuie, ce sa te mai mire.
bogdan(Citează)
23/08/2021 la 10:46 AM
@WhatsApp pentru Desktop intră în public beta.
Folosesc varianta web de ceva timp si nu simt nevoie de mai mult pt o folosire medie – cateva mesaje, poate poze.
Alex(Citează)
23/08/2021 la 10:56 AM
(XiaoMi) Magazine au deschis peste tot si in vestul Europei, preturile difera de cele online, nu poți cumpăra cu ridicare magazin fără taxe curier 5 euro..
Boxa lor cea desteapta (MI Smart Speaker) in programul Back to school e mai ieftina la noi la PC Garage..
Petronius(Citează)
23/08/2021 la 11:23 AM
Mgazinele fizice au costuri mai mari de exploatare, probabil de aici si faptul ca la unele magazine online cum este PC Garage gasesti preturi mai mici.
Dar eu spun sa asteptam deschiderea oficiala si vedem atunci care sunt preturile.
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 11:04 AM
Fitbit Charge 5 si Mi Band 6 sunt orientate spre piete diferite. Fitbit are si GPS care e principala diferenta.
Ciprian(Citează)
23/08/2021 la 11:07 AM
Ce frumos ar fi ca sarbatoarea nationala sa fie intr-o zi de vara, asa cum era candva.
Nu sunt nostalgic dupa regimul comunist, insa zilele de 23 august erau sarbatori frumoase, marcau sfarsitul verii. Numai un popor trist isi poate pune sarbatoarea nationala intr-o zi de iarna.
CatalinR(Citează)
23/08/2021 la 11:26 AM
dafuq did I just read…
GabrielG(Citează)
23/08/2021 la 2:17 PM
Stii ce reprezinta 1 decembrie ? Stii ca nu suntem singurii “tristi” care serbeaza 1 decembrie ?
Mario(Citează)
23/08/2021 la 10:59 PM
@Mario: ce reprezintă 1 decembrie? altceva decît știm?
@CatalinR ai perfectă dreptate.
Emil C(Citează)
23/08/2021 la 11:24 AM
Is it too much to ask sa renuntam la ofertele de rahat?
Mai ales la produse din game “premium” unde cumparatorul stie cu ce se mananca si nu cumpara din impuls.
Monitor LED DELL UltraSharp U2520D 25 inch 8 ms Negru 60 Hz il am deja de 3 ani si l-am luat mult mai ieftin de atat. Acum e “redus” de la 1.649,99, pretul obisnuit acum 3 ani pentru U27.
alxzen(Citează)
23/08/2021 la 11:27 AM
Daca toate magazinele folosesc metoda asta, inseamna ca per total functioneaza chiar daca sunt cativa tech-savy care urmaresc produsele si stiu preturile reale.
Atata timp cat ANPC-ul nu ia nici o masura impotriva reducerilor false, nici comerciantii nu vor renunta la aceste practici inselatoare.
Asadar, daca vrem sa se schimbe ceva, trebuie sa punem presiune pe autoritati.
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 12:50 PM
Ce-i aia preț real? Un magazin poate cumpăra azi produsul x cu 1 leu, mâine cu 1.2 lei, deci și prețul cu care ți-l vine ție va fi altul. Prețul de referință, ăla de la care scrie că se face reducerea, e stabilit de magazin, poate să fie 1.5 lei, că a făcut el o medie a ce e pe piață, sau chiar 1.7 lei, că este și ăsta pe piață.
De 3 ani ce să mai zic, deja și inflația se vede într-un asemenea interval. Monitorul ăla se vinde și cu 2400 de lei, faptul că facem noi o medie după cum bate vântul nu înseamnă că știm un ăreț real – orice ar însemna realul ăla.
ANPC-ul zice tot timpul să nu se ia lumea după -10%, dar trebuie să se mai educe și consumatorul.
dam167(Citează)
23/08/2021 la 1:29 PM
@dam167, reducerea trebuie sa fie facuta pornind de la pretul de referinta. Iar conform ANPC, pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
Adica un magazin nu poate sa spuna de exemplu ca vine un produs cu 50% reducere din 2000 de lei (adica cu 1000 de lei) daca in ultimele 30 de zile produsul a fost macar 1 minut la vanzare cu un pret mai mic de 2000 de lei.
Asta este magaria care se face, ca preturile de referinta de la care pornesc reducerile sunt false.
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 2:11 PM
@Andrei G bine ca ai raspuns tu cu argumentul legal.
Am sa ii raspund eu pe argumentul economic prostalaului demn de confidently incorrect.
@dam167: Bossulache cand vorbit de bunuri de consum care devin perimate dpdv tehnologic in 2 ani deprecierea bate orice inflatie. Dovada e ca 60hz a ramas doar pentru profesionsti si chiar si aia acum se uita la HDR Colorspace in review-uri. Argumentul cu inflatie e pentru prosti.
Ai dat tu un search pe price.ro si stii la ce pret “se vinde” monitorul ala.
Eu iti zic ce pret aveam pe factura de la altex la produs, cand produsul chiar era relavant la nivelul pietei, si tu imi explici ca fac medie, probabil esti batut in cap.
@Andrei G: nu cred in capacitatea “autoritatilor” de a rezolva ceva. Cred doar in vointa consumatorilor de a sanctiona practici mizerabile si de a evidentia magazine cinstite.
Apropo de preturi Dell – S2721DGF (monitor chiar actual) cu oferta de 10% din cos ajunge la un pret foarte bun. Fara oferta de 10% e la pret de best buy US, cu e chiar sub pretul de retail. Atentie daca cumparati asa ceva in schimb sa verificati uniformitatea panoului cum il scoateti din cutie si preferabil sa aveti cum sa il calibrati altfel ultragear-urile 2k ips de la IG sunt mai bine calibrate din fabrica.
alxzen(Citează)
23/08/2021 la 3:13 PM
@Andrei G: zi-mi tu care-i prețul real, că eu zm zis cum se calculează prețul de referință, iar tu zici că practica nu-i legală. Dar și dacă s-ar respecta aia cu 30 de zile, tot n-am înțeles care e real.
@alxzen: a, păi dacă e cu profesioniști nu mă bag, lol. Cine ți-a zis ție că în câțiva ani un monitor nu mai e relevant pentru piață (unul ca lumea, nu alea de 1500 de lei)?
Magazine cinstite, ok. Magazinele care crezi tu că ar fi cinstite n-o să obțină niciodată același preț cu eMag, iar simplul fapt că va fi 1 leu la x SRL fără reducere și 0.90 la eMag, redus de la 1.3 lei n-o să schimbe cu nimic comportamentul cumpărătorului. O să-i deranjeze pe ăștia care vă împiedicați de ce scriu ăia în oferte, în timp ce restul cumpără de unde e mai avantajos.
dam167(Citează)
23/08/2021 la 4:28 PM
@dam167, tocmai ti-am explicat cum trebuie calculat conform legii. Pretul de referinta este cel mai mic pret practicat de magazinul respectiv in ultimele 30 de zile inainte de intrarea in vigoare a reducerii.
Sa spunem ca ai un produs X si pretul lui variaza astfel:
1-5 August -> 1100 de lei
6-15 August -> 1200 de lei
16-20 August -> 1000 de lei
21-31 August -> 1500 de lei
Daca tu la 1 Septembrie faci campanie de reduceri, trebuie sa iei ca pret de referinta valoarea cea mai mica, adica 1000 de lei.
Daca il vinzi cu 900 de lei sa spunem, nu este legal sa spui ca ai facut o reducere de 40% pornind de la 1500 de lei. Legal este sa spui ca are o reducere de 10% pornind de la 1000 de lei.
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 5:21 PM
Reducerile false se pot reclama la ANPC sau OPC. De ce nu faceți asta, au fost știri cu amenzi pentru magazine online.
Având în vedere cât a crescut costul de transport și ce curs are dolarul acum față de în urmă cu 3 ani, e posibil ca noua promoție să fie dictată de situația curentă.
BF-ul de anul acesta va fi foarte trist la produsele cu valoare mică și volum mare.
Gaelex(Citează)
23/08/2021 la 5:22 PM
@dam167 bosulache tu suferi de analfabetism functional altfel nu inteleg cu cine argumentezi tu acolo.
“Cine ți-a zis ție că în câțiva ani un monitor nu mai e relevant pentru piață (unul ca lumea, nu alea de 1500 de lei)?”
un pulica pe internet, ca stie el mai bine.
alxzen(Citează)
23/08/2021 la 5:54 PM
@Andrei G: Am înțeles asta, dar ăla nu e preț real, că toate sunt reale. Eu sunt de acord cu tine că așa ar trebui să arate reducerile, dacă aia e legea, doar că în practică n-ar trebui oricum să conteze că e redus cu 10% sau 20%. Dacă în altă parte același produs e 850 de lei mai contează că ăla n-are nici o campanie de reduceri? Da’ nici 850 ăla nu e preț real, e ce poate/vrea alt magazin să facă în momentul ăla.
Noi oamenii ar trebui să scăpăm de percepția că produsele au niște prețuri bătute în cuie și din când în când sunt reduceri, dacă se poate din profitul magazinului, că nu e chiar așa.
PC Garage arată acum, de exemplu, preț recomandat și discount. Nu spune cine recomandă prețul, dacă e producătorul sau un alt vânzător.
dam167(Citează)
23/08/2021 la 10:50 PM
@gaelex
am reclamat colegii de grup pentru magaria asta: https://imgur.com/a/mYsJM7c
e asa flagrata ca sunt slabe sanse sa scape, da vom vedea.
alxzen(Citează)
24/08/2021 la 10:18 AM
@dam167, ca de obicei, cand vrei sa-ti sustii ideea, ignori orice explicatie si orice argument.
In cazul reducerilor, pretul real este cel cu care ai vandut in trecut produsele. Nu este normal sa inventezi un pret pe care nu l-ai avut niciodata pe site si apoi sa-mi spui ca imi faci reducere de 90%. Asta se numeste inselatorie chiar daca vrei tu sa intelegi sau nu.
In schimb, cand nu afirma ca fac reducere, comerciantii pot sa puna orice pret considera ei (chiar daca este de 2-3 ori mai mare decat cel de acum 3 ani).
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 11:30 AM
Ce uită să spună cei din HoReCa atunci când dau de exemplu Parisul e că acolo masurile s-au luat pentru că era o presiune foarte mare pe piața chiriilor și creșteau prețurile în draci că toți închiriau pe Airbnb. Nu ca să îi protejeze pe hotelieri ci din motive sociale.
Lumea folosește în continuare hotelurile cât și taxiurile atâta timp cât calitatea e mai bună.
Iulian(Citează)
23/08/2021 la 2:15 PM
Eu parisul il folosesc ca referinta pentru industria horeca din ro mereu pentru ca am trait urmatorul exemplu:
Sejur de o saptamana booked la paris la apartament ( hotel /1 camere + chicineta) 90 euro/zi. Rezervarea facuta in perioada de 1 mai.
Colegi mergeau in aceeasi perioada la mamaia/vama cu 100/euro pe zi.
alxzen(Citează)
23/08/2021 la 2:54 PM
Eu nu vad Airbnb ca o concurenta directa pentru hotelieri. Cel putin in Romania au existat intotdeauna “gazde” care te asteptau la gara sau la intrarile in statiuni si iti ofereau cazare. Intre timp modul de rezervare la hotel s-a schimbat de la sunat personal sau mers fizic la receptie la facut rezervare online (pe site-ul hotelului sau pe aplicatii de tip booking.com). Este normal ca si “gazdele” sa se mute undeva in online, adica pe Airbnb.
La final, concurenta este aceeasi ca si in trecut. Daca hotelierii pierd clienti este din cauza conditiile pe care le ofera si a preturilor practicate, nu din cauza celor care ofera cazare privata.
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 11:30 AM
Aplicatie Whatsapp exista pentru desktop de ani de zile in Microsoft Store, asa ca nu stiu ce public beta este acesta.
Gaelex(Citează)
23/08/2021 la 11:32 AM
Exact la asta ma gandeam si eu.
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 11:41 AM
Daca ati citi si stirea, nu doar titlul, ati intelege despre ce e vorba. Public beta program, nu aplicatie in beta release.
Costin(Citează)
23/08/2021 la 1:31 PM
Care-i diferenta dintre cele doua?
Andrei G(Citează)
23/08/2021 la 6:24 PM
Public beta program este o forma de beta release: cativa utilizatori beneficiaza de anumite features inainte ca ele sa fie lansate si vin cu feedback la ele. Asta se intampla in timp ce aplicatia este deja functionala, dar cealalata parte a utilizatorilor (majoritatea) foloseste latest release fara acele features care sunt in beta.
Ca “Aplicatie Whatsapp exista pentru desktop de ani de zile in Microsoft Store” e irelevant.
Costin(Citează)
23/08/2021 la 2:07 PM
poate ca daca era scris in engleza intelegeai corect mesajul.
CatalinR(Citează)
23/08/2021 la 2:14 PM
Hotelierii mai bine ar lucra oleaca la conditiile pe care le ofera.
DanV(Citează)
23/08/2021 la 2:57 PM
Adică înrolându-te în acel program o să ai posibilitatea de a testa versiunea Beta a aplicației(înainte ca aceasta să fie disponibilă publicului larg.). Cu noile funcții și îmbunătățiri aferente. La fel cum au și pentru versiunea de mobil. Nu înseamnă că se lansează pentru prima dată pe desktop și e varianta Beta acum, așa cum lasă de înțeles titlul pus de Radu. Cred că o desctiere mai bună a articolului ar fi fost “WhatsApp pentru Desktop lansează un program public beta”
Alex(Citează)