►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Este tot mai probabil ca zvonurile despre un viitor automobil produs de Apple să fie adevărate. Sunt foarte curios cum va fi aceasta, ce va avea diferit de alte mașini (este Apple, nu poate fi banală) și cum va schimba piața auto.
Pentru că o va schimba. Apple producea computere și apoi au inventat iPod-ul și au devenit emblematici pentru asta. Apoi au lansat iPhone-ul și au devenit emblematici pentru smartphone-uri. Nu contează dacă admirați sau nu compania, dacă le considerați produsele foarte bune sau pentru snobi, chestiunile de mai sus nu sunt subiective, ci lucruri deja bine stabilite și împământenite.
Și cred că vor să facă același lucru cu automobilele, dar așteaptă momentul potrivit pentru ca mai multe tehnologii să fie îmbinate reușit. Să devină emblematici pentru noua generație de automobile. Un articol de la final de mai din Wall Street Journal se numește “Apple and the End of the Car as We Know It”. Asta crede lumea că va însemna lansarea unui automobil Apple. Probabil că acțiunile companiei vor exploda în acel moment.
De ce zic că lucrează la o mașină? Pentru că acum câteva săptămâni l-au angajat pe Ulrich Kranz, un neamț care a condus programul BMW de dezvoltare a unor mașini electrice precum i3 și hibridul i8 și care între timp își făcuse un start-up în domeniul mașinilor autonome.
Este doar ultima dintr-un șir lung de angajări pe domeniul auto. Apple a luat în trecut oameni de la Tesla, Porsche, Ford și alte companii. S-a zvonit că ar avea o înțelegere cu Hyundai-Kia pentru linia de producție la o fabrică din Georgia, deși companiile au negat asta. În plus, există și articol Wikipedia despre asta, iar tot ce este pe Wikipedia este clar foarte real și verosimil. Semnele sunt acolo, deși m-ar mira să vedem o lansare mai devreme de 2024-2025.
De ce ar face Apple o mașină? Sunt trei motive mari și late.
Au o grămadă de bani și trebuie investiți în ceva. Apple are printre cele mai mari rezerve de cash, iar banii trebuie puși să lucreze pentru tine.
Automobilele sunt produse de volum mare și cu preț mare, deci generează o mulțime de bani. Să luăm ca exemplu recent prezentatul Ford F-150 Lightning, care în 3 săptămâni a trecut de 100.000 de precomenzi. Prețurile sunt între 45.000 și 85.000 de dolari, dacă țin bine minte. Considerând că toate modelele precomandate au fost de 50.000 de dolari bucata, tot înseamnă comenzi de 5 miliarde de dolari pentru Ford dintr-un foc. Un model, o lansare, 3 săptămâni.
Automobilele sunt acum computere pe roți. La asta se referea și articolul WSJ, de fapt. Contează acum mai puțin suspensia și mai degrabă funcțiile oferite pasagerilor. Condus semiautonom, asistent vocal, iluminat ambiental adaptiv, uși care se închid singure după ce te-ai urcat, interfețe multimedia pe care poți face orice – acestea sunt elementele despre care se discută în segmentul mașinilor de lux, iar suspensia și puterea au ajuns la categoria “alte mențiuni”. Uitați-vă la noul Mercedes EQS ca exemplu.
Cum va fi o mașină Apple? Cum credeți că va arăta, ce credeți că va avea special?
Eu nu știu, chiar mi-e greu să estimez. Înainte de lansarea MacBook Air n-aș fi crezut că se poate face un laptop fără port RJ-45 sau fără DVD; nu sunt bun la vizionarism. Dar cert este că Apple și-a dezvoltat deja o mulțime de tehnologii pe care le poate integra într-o viitoare mașină (procesoare proprii, Siri, Apple Music, Apple Maps, sisteme de plăți, tehnologie de condus autonom, cheie pe telefon, tehnologie LIDAR șamd), așa că probabil face asta. Și probabil că producătorii clasici de automobile, loviți deja de disruptorul numit Tesla, deja nu dorm bine noaptea.
Cel mai curios sunt legat de forma mașinii și ce ciudățenii va avea la bord. Asta ne interesează pe toți, de fapt, asta vrem să aflăm. Mai sunt câțiva ani până atunci, vedem ce și cum, sper să fiu plăcut surprins.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
10/08/2021 la 7:03 AM
Nu inteleg de ce insisti cu prostia asta ca Apple ar fi inventat ceva. Apple nu a inventat nimic. In toata istoria lor Apple a copiat tehnologii si idei de la altii pe care le-a combinat in produse cu succes de vanzare.
Sa nu uitam succese ca telefonul care nu functiona tinut in mana sau telefonul cu display galben de nout noutz scos din cutie sau telefonul care a avut 3G doar 2 ani mai tarziu decat restul pietei.
Masina lor va fi probabil o capodopera de design dar o mizerie de folosit si reparat cu optionale care vor costa mai mult decat o calatorie pe Luna si inapoi. Daca niste roti pentru Mac costa 500$, nu vreau sa ma gandesc cat vor costa niste roti pentru un automobil produs de acelasi gunoi de companie.
Gaelex(Citează)
10/08/2021 la 1:20 PM
@gaelex, du-te și culcă-te.
ionică(Citează)
10/08/2021 la 2:40 PM
Roțile pentru Mac costă 700$.
Mașina probabil că nu va costa mult mai mult decât restul electricelor. La telefoane e ușor, că mulți își permit un telefon cu 500$ mai scump decât restul, dar cu o mașină e mai greu. Nu zic că e greu pentru toți, doar că piața ar fi mai mică.
Dar da, sunt și eu curios cum ar aborda partea de reparații. Presupun că în modul cel mai costisitor pentru client și mediu, ca până acum.
Giani Mucea(Citează)
10/08/2021 la 6:42 PM
Va fi absolut de comă, 4 roți pentru automobil electric vor fi msi ieftine decât 4 rotițe pentru Mac. Probabil toată mașina va fi mai ieftină decât configurația de top a unui Mac.
Gaelex(Citează)
11/08/2021 la 10:00 PM
Lol.
Andu Potorac(Citează)
10/08/2021 la 7:29 AM
Nu vad de unde tot scoateti asta cu marele design Apple.
iPhone-ul inca are notch, dispunerea camerelor pe spate e urata cu spume de cateva generatii, iMac-ul arata ca un vis urat cu partea de jos sub display, mouse-ul ala care se incarca cu fundul in sus, ce mai, genii ale designului.
Cele mai multe vanzari de iPhone nu erau sau inca sunt in US, aia care devin mai inculti pe zi ce trece si unde s-a nascut boala consumerismului pe care o preluam toti fascinati?
Red(Citează)
10/08/2021 la 12:36 PM
Se vede că n-ai folosit vreodată produsele celor de la Apple.
Da, au un design foarte mișto, comparativ cu multe produse pe care le-am folosit, unele chiar mai scumpe. Poate nu ai văzut că orice scoate Apple, automat este copiat de multe firme – vezi AirPods, Apple Watch, etc.
Iar la UX / UI sunt superiori, fără doar și poate.
Claudiu(Citează)
10/08/2021 la 7:58 AM
Apple nu a făcut nimic revoluționar iar punctul lor forte nu este inovația, ci ecosistemul. La majoritatea tehnologiilor folosite ei nu au fost primii.
Atunci, cu ce ies în evidență? Cu un sistem bine închegat, testat și paratestat care nu dă gherle.
Uite un exemplu: Apple și procesoarele ARM. Nu au inventat ei roata. Microsoft au încercat și ei procesoarele ARM în urmă cu câțiva ani în urmă. Ce succes au avut? Exact. Acum să ne uităm la Apple M1. Vezi diferența?
Nu le iau apărarea în vreun fel, dar diferența între Apple și restul e că Apple fac același lucru dar MAI BINE.
Mihai(Citează)
10/08/2021 la 8:23 AM
O eventuala masina Apple va avea bateria nedemontabila, nu se va putea face nici o reparatie la ea, va avea un singur buton si la a treia generatie vor renunta la volan iar la a patra vor renunta la o roata. Si oricum va putea fi condusa numai cu abonament la icloud.
Masina oricum va trebui inlocuita la fiecare 3 ani pt fiecare update anual de soft o va face cu 20 kmph mai inceata.
Deci nu, multumesc :-)
Marean(Citează)
10/08/2021 la 8:26 AM
Dac-o fi și automobilul lor la fel ca telefoanele, la cea mai mică defecțiune trebuie înlocuit integral…
marinel(Citează)
10/08/2021 la 8:44 AM
Comentariile de mai sus sunt fix Steve Balmer in 2007:
https://youtu.be/eywi0h_Y5_U
Sau Balmer in 2008:
https://youtu.be/N3P7WkuzzUQ
Pe termen lung și Microsoft s-a conformat la tot ce a făcut Apple…
Cătălin(Citează)
10/08/2021 la 12:32 PM
Și acum Steve Balmer folosește un iPhone. :))
Claudiu(Citează)
10/08/2021 la 12:39 PM
La asta mă uitam și eu. Sunt oameni toxici care mie unul îmi scad mult engagementul în comunitate și sunt curios ce valoare vede Radu în a nu îi cenzura. Nu zice niciunul nimic, sunt doar frustrări.
Alex(Citează)
10/08/2021 la 8:46 AM
un viitor automobil Apple nu va avea niciun farmec daca nu va avea priza sub sasiu.
Anda(Citează)
10/08/2021 la 9:08 AM
bring it on. concurenta e benefica. sunt sigur ca o sa aiba interior de calitate, materiale bune si ca o sa fie scumpa.
add(Citează)
10/08/2021 la 9:41 AM
Inca un frigider pe roti, ca asta sint masinile electrice…
Probabil un fel de Miele al automobilelor, mult mai scump (dizain “revolutionar”, o sa poti sa-ti asculti direct muzica din icloud). Desigur nu va avea Android Auto pe el (nu ca ala ar fi vreo lumina…).
Nu exista concurenta, ci doar carteluri.
Emil C(Citează)
10/08/2021 la 9:43 AM
Dacă nu-i pune și Android Auto, o să fie degeaba.
Probabil va fi o mașină interesantă.
anukoi(Citează)
10/08/2021 la 12:33 PM
Cu Android Auto chiar e degeaba, să pună carOS. :)
Claudiu(Citează)
10/08/2021 la 9:51 AM
Overall nu conteaza daca are Android Auto. Stii ca e Apple. Stii ca merge doar cu iPhone. Daca vrei masina, o sa iei si telefonul. Oricum nu Apple sigur nu va targeta masina catre useri noi ale produselor sale. Va veni ca o completare a produselor si serviciilor pe care le are deja.
Sigur, vor fi unii care vor descoperi ecosistemul odata cu masina, dar si ei in timp vor cumpara produsele, pentru ca… avantaje. Deschizi masina cu ceasul, sau direct daca ai telefonul in buzunar prin UWB, sau ai toate setarile scaunului si volanului setate automat in functie de telefonul cui se afla in buzunarul soferului, sau chestii de-astea de finete, pe care nu le poti avea fara.
Cred ca e mai usor sa vinzi unui user care a cumparat masina de 100k un telefon de 1000 eur, decat sa vinzi o masina de 100k unuia care are telefon de 1000 eur de la alt brand. Pe langa faptul ca probabil cei 2 useri nu au la fel de multi bani. Poti avea telefon de 1000 eur, top of the line, best in the world, dar sa nu-ti permiti nici roata de la masina Apple.
Cătălin(Citează)
10/08/2021 la 9:51 AM
Ca să fac o glumă:
Probabil că mașina Apple o să meargă perfect, dar doar pe anumite drumuri, nu pe unde vrei tu :)
Cătălin Tănase(Citează)
10/08/2021 la 10:02 AM
din seria un prost arunca o piatra si 100 sar dupa ea, cam asa e si articolul asta
bogdan(Citează)
10/08/2021 la 11:38 AM
Doamne-fereste! Apple ii tine bine strans pe fani in ecosistemul lui de mobil prin N metode si ii mulge constant cu tot felul de mizerii care duc TCO-ul la cer. Dar discutam totusi de sume acceptabile, adica de sute sau mii de euro. Nu e doborat fanul de sumele astea, merita sa ai marul pe telefon.
La o masina am discuta de cheltuieli cu unu sau doua ordine de marime mai mare.
Oricum, astea sunt totusi basme. Nu cred ca se baga Apple in asa ceva (cum nu s-ar baga nici Google), pentru ca in domeniul ala discutam de chestii critice cu viata si siguranta. Nu e leaga ei la cap cu asemenea complicatii, cand pot face bani multi usor si sigur. Ce se intampla daca un telefon se blocheaza sau ii pica semnalul GSM? Exact, fix nimic.
silicon_v(Citează)
10/08/2021 la 11:42 AM
Le uram success. Chiar si cu o tarla de bani cash nu poti sa aduci o companie de la 0 la lider pe piata auto. Roata a fost deja inventata iar ei vor avea doar o alta masina electrica. Probabil or sa faca masina ieftina si vor castiga din accesorii :) .
Se va vinde dar nu o sa fie un real succes pentru mase
L!nuX(Citează)
10/08/2021 la 3:24 PM
Haaaave you met Tesla?
Giani Mucea(Citează)
10/08/2021 la 12:21 PM
Pentru că am trecut la iPhone (obligat de firmă, nu sunt încântat dar are și niște avantaje), aș lua în considerare o eventuală mașină Apple dacă îndeplinește următoarele condiții:
– să se încadreze în bugetul de lease car;
– să aiba autonomie mai mare sau egală cu Tesla/Kia;
– să nu fie lentă, nu vreau neapărat ceva performant dar nici un golf cart;
– să mă simt bine la interior și să arate bine la exterior. Astea au fost motivele principale pentru care am ales mașina actuală.
Giani Mucea(Citează)
10/08/2021 la 2:15 PM
se vede ca nu esti cu apple.
ba boss, de la apple consumi in genunchi ce iti zice apple sa consumi, nu le spui tu ce vrei.
apple iti spune ce vrei
bogdan(Citează)
10/08/2021 la 3:12 PM
Adevarul e ca AirPods reprezinta design-ul adus la cele mai inalte standarde, arata exact ca si castile cu fir doar ca nu au fir.
In rest, da, multi ii copiaza, dar trec si la nivelul urmator, Apple inca vinde iPhone de vreo 3 generatii cu notch.
Ai totusi dreptate, nu am folosit niciodata produsele lor si nici nu ma tenteaza.
Red(Citează)