►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Uite că uneori vin și newsletter-uri plăcute de la ING, nu doar din acelea cu schimbări sau creșteri de comisioane. ING a lansat cardurile virtuale de debit și de credit, adică le generezi pe loc în Homebank și poți plăti cu ele online și la POS-uri folosind telefonul mobil. Beneficiul principal este că, dacă îți fură cineva datele cardului, nu-ți mai pasă.
V-am zis că Revolut este un disruptor pe piață, nu? Eu la Revolut am auzit prima oară de astfel de carduri ușor de creat, gestionat și șters, le au încă de la lansare. Și, treptat, iată că tot mai multe bănci au implementat ideile aduse de Revolut.
Pagina oficială ING este aici. Scrie acolo că aceste carduri sunt total gratuite, le emiți și folosești pe loc din Homebank. Pui câți bani vrei pe ele, setezi limite de tranzacționare, le ștergi când vrei, are și 3D Secure. Plata se face la POS-uri folosind telefon mobil (prin Google Pay sau Apple Pay), că un card fizic nu ai, iar online introducând datele cardului virtual.
Interesant că au și card de credit în ofertă. Nu știu când ar conta asta, dar poate e utilă funcția.
Dacă folosiți ING ca bancă principală și cardurile lor în mod regulat, vă sfătuiesc să activați un astfel de card virtual și să-l folosiți pe acela, în special online. Este cea mai bună metodă de securizare a tranzacțiilor. Puteți seta limite de tranzacționare și, mai ales, puteți șterge un astfel de card după o vreme și crea un altul (scrie undeva la detalii că poți genera maxim 20 de carduri pe an). În felul acesta, dacă cineva v-a furat datele cardului, nu va putea să-l folosească.
Mi se pare o idee bună și pentru copii. Dacă vă bate copilul la cap că vrea să plătească online vreun joc sau cine știe ce conținut premium și nu știți pe ce site-ul va folosi cardul vostru, creați unul virtual și dați-i acele date, cu o limită de tranzacționare în spate.
Acum foarte mulți ani, când aveam primul meu card la Raiffeisen și erau în floare fraudele bancare și skimming-ul pe la ATM-uri, eu îmi făcusem încă un cont bancar la aceeași bancă și încă un card real de debit atașat acelui cont. Când luam salariul, grosul banilor rămânea în contul meu principal. Periodic transferam câte o sumă modică în contul secundar (câte 400 de lei, mai exact) și purtam cu mine doar cardul acelui cont.
Era o metodă peste mână, dar mă scutea de riscuri. Acum totul este mult mai simplu cu astfel de carduri virtuale. Rămâne să vedem în cât timp implementează și alte bănci așa ceva.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
24/08/2021 la 11:01 PM
Iar si-au lasat vreun aghiotant la butoane, ca “apare o eroare”.
Mario(Citează)
24/08/2021 la 11:13 PM
si care e spirla? undeva trebuie sa fie o combinatie.
anunta comisioane mai mari in cateva luni?
bogdan(Citează)
25/08/2021 la 1:07 AM
Funcționează foarte bine cardurile virtuale de la Revolut. De ce le-aș inlocui cu cele de la ING?
SirNeo(Citează)
25/08/2021 la 1:59 AM
Ce nu ai înțeles din “Dacă folosiți ING ca bancă principală și cardurile lor în mod regulat”?
Costin(Citează)
25/08/2021 la 2:38 AM
De astazi funcționează foarte bine cardurile virtuale de la ING. De ce le-aș da datele mele rusilor?
D4n(Citează)
25/08/2021 la 10:31 AM
@SirNeo, ai putea sa le folosesti pe cele de la ING ca sa nu mai stai sa faci transfer intre ING si Revolut.
Poate ca cei care au Revolut o sa foloseasca in continuare cardurile de la ei, dar este un lucru bun ca acum ai si la ING aceeasi optiune.
Andrei G(Citează)
25/08/2021 la 10:38 AM
@Andrei G: Motivul pentru care cei mai multi facem transfer din ING in Revolut nu-s musai cardurile virtuale – ci cursul de schimb valutar.
Pe contul de business economisex lunar minim echivalentul a 250-300 de euro, asta dupa ce platesc abonamentul de 150 de lei la revolut, doar din schimbul dintr-o valuta care nu-i asa mainstream in Euro. ING nici nu mai deschide conturi in respectiva valuta, iar schimbul in Euro ar presupune dublu schimb. Daca as schimba in lei as pierde aia 250-300 de euro lunar. Asta pe partea de intrari. Pe partea de iesiri, am economisit anul asta echivalentul a peste 20,000 de lei la schimb valutar folosind transferuri prin Revolut din Romania intr-o alta tara cu alta moneda.
Catalinx(Citează)
25/08/2021 la 11:11 AM
@Catalinx, cel mai probabil ING nu a lansat serviciul acesta pentru cei 5-10% dintre clienti care fac transferuri in valuta in mod constant. A fost lansat pentru restul de 90% de clienti persoane fizice care folosesc contul pentru cheltuieli zilnice in tara.
Andrei G(Citează)
25/08/2021 la 11:28 AM
@Andrei G: Posibil sa fie asa, le urez succes si nu critic o facilitate noua buna, eu spuneam de ce face lumea top-up pe Revolut, ca nu face musai pentru carduri virtuale.
Probabil eu sunt un exemplu extrem, insa am mai multi prieteni in situatia asta – am sa consider totusi ca-s intr-o bula.
Dar sa-i luam pe restul 90% din clienti persoane fizice care folosesc contul cum spui tu. Un numar mare dintre ei locuiesc in chirie, este? In ce moneda se platesc chiriile in Romania, preponderent? Tot asa in proportie de 90% din anunturi?
O parte din restul presupun ca platesc rate la casa lor, sau la ceva casa. Cu exceptia creditelor ”Prima casa”, pe care statul le-a facut de la o vreme incoace obligatoriu in lei ( foarte bine, eu am avut in Euro), lumea prefera credite in valuta pentru dobanda, este? Cum e cu cursul valutist?
Pleaca tot clientul ING intr-o vacanta? Mai pleaca.
Din aia 90% care au cheltuieli zilnice in tara, cati dintre ei mai comanda si de pe un Amazon, sau alte site-uri straine, ca suntem totusi in Europa?
Nu stiu voi, dar eu tot cumparam de pe Amazon de prin 2010-12, desi locuiam in Ro. Si era cam frecus cu cursul ala. Plus, o stii p-aia cu dublu schimb la monede exotice, nu?
Asta e motivul si problema #1, nu numai a ING, ca sa nu fiu nesimtit. Majoritatea bancilor fac asta, atat in Romania cat si in strainatate. Ca de aia prind fintech-urile astea, pentru costuri mai mici, nu numai gadgeturi.
Ideea e alta – Revolut face ce face ING ( acum am inteles ca au deschis banca in Romania, eu unul n-am aderat la banca, le folosesc doar sistemul de fintech), ING face ce face Revolut? De unde ma uit eu vad ca partial si umbla la partea de estetica si chestii de gadget.
Sigur, e bun un card virtual, apreciez, dar nu atunci cand mie imi trimiti cardul la sucursala unde eram arondat acum 3 ani, in loc sa mi-l trimiti acasa, la adresa cu care-s inregistrat, sau macar la sucursala unde-s arondat acum. Revolut imi trimite cardul acasa in 5 zile.
La astia inca mai astept. Am fost eu la banca sa le spun sa il trimita acasa mi-au zis ca ”desigur”. Ca nu.
Catalinx(Citează)
25/08/2021 la 1:08 PM
Plătesc chirie de vreo 12 ani. Deși prețul a fost stabilit în euro, mereu am plătit în lei la cursul zilei. Și nu am stat într-un singur loc. Wtf.
Plătesc și rată la casă. Deși prețul a fost stabilit în euro, tranzacția a fost în lei. La fel și creditul, ca asta e moneda în care încasez venituri.
Dar da, folosesc revolut pentru schimbul valutar. Atenție ca e 1% comision pentru schimb în weekend
nashu_mare(Citează)
25/08/2021 la 3:29 PM
@nashu_mare: Corect, uitasem de mizeria cu “lei la cursul zilei” :) . Aia e sursa de probleme suplimentare, de fapt, da-n fine. O gramada de lume foloseste Revolut pentru schimb, or pe ei or Transferwise. Da, e comision 1% in weekend, dar macar nu 2% :) .
Catalinx(Citează)
25/08/2021 la 7:29 AM
Alții care lansează ceva ce aveau deja în proporție de 99%.
Gaelex(Citează)
25/08/2021 la 9:54 AM
pai da sefu, ca i a speriat rusnacii de la revolut ca nu mai folosea nimeni app de banci – romanesti sau straine.
asa ca au descoperit subit inovatia, ca altfel era nasol pt usage.
ca aia de la ing de pe IT ar trebui toti concediati pt incompetenta e alta poveste
bogdan(Citează)
25/08/2021 la 7:56 AM
Sotia si-a pierdut cardul acum 2 luni, de fapt a fost inghitit de un bancomat undeva intr-un fund de tara. Panica in ziua respectiva, pierdut jumatate de zi cu mers “la oras” la un ING, unde i-au comunicat ca nu au plastice (eu credeam ca asta se intampla numai la buletine) dar se poate activa un card virtual. Zis si facut, il foloseste de 2 luni si a constatat ca de fapt nici nu are nevoie de plastic, asa ca nu s-a mai dus sa dea bani pe altul.
Are un alt card de backup, evident, pentru acele situatii cand nu merge contactless.
Deci da, se pare ca exista si functioneaza de ceva timp, dar e bine ca promoveaza si ca au clarificat conditiile.
Inca nu au ajuns la paritate cu Revolut, pentru ca nu au carduri “disposable” care sa se regenereze automat dupa o singura plata.
Sorin(Citează)
25/08/2021 la 10:34 AM
Cardul ala virtual de care spui tu a existat din momentul in care au lansat plata cu telefonul. Dar din cate inteleg, acum au lansat optiunea de a genera mai multe carduri virtuale, fiecare cu o anumita suma disponibila.
Cel pe care il foloseste sotia ta, are acces la contul principal. Adica daca cineva iti fura datele, teoretic iti poate fura toti banii din cont.
Andrei G(Citează)
25/08/2021 la 10:24 PM
Aveau, dar nu putea fi generat in lipsa unui card fizic. Adica ei iti emiteau plasticul, si tu atasai la el un card virtual. Blocai sau inchideai cardul, se inchidea si cel virtual.
Acum si-a putut emite singura cardul virtual, fara sa mai aiba plastic. Nu ne-am gandit sa verificam daca se putea crea si un al doilea, deci partea asta e posibil sa fi fost cum zici.
Sorin(Citează)
25/08/2021 la 8:22 AM
Adaugare card virtual – 0 RON
Adaugare cont LEI – taxa de administrare : 9 ron pe luna
Dan(Citează)
25/08/2021 la 9:01 AM
Sau si mai simplu ar fi sa ai doua conturi curente (sau unul curent si unul de economii) din care doar unul legat la card si acolo lasi mai putini bani. Eu tocmai am mutat tot de la ING pt atitudinea aroganta din call center, lipsa de flexibilitate, durerea in cur la reofertare credite etc.
Silviu(Citează)
25/08/2021 la 9:21 AM
Mie, de vreo doua luni mi s-a stricat interfata contactless la card si mi-e lene sa mi-l schimb.
Dar nici nu m-am invatat sa platesc cu telefonul.
Cred ca e momentul sa incep, o sa generez si eu un card virtual sa vad ce si cum.
Costi(Citează)
25/08/2021 la 9:39 AM
Eu am un card& cont aditional celui de salariu si il alimentez instant doar cand fac plati online, in rest sta mai mult pe 0, nu au ce sa imi fure. Nu platesc niciodata online din contul principal.
Bine, nici pe ala nu stau prea mult multi bani, ca folosesc toate instrumentele de economisire de la ING: cont economii, depozit bonus, 4 fonduri mutuale cu recurenta lunara, round-up cu accelerare.
Avand cont si card principal ( incasari), cont si card secundar ( plati exclusiv online) si plata cu telefonul activata la POS-uri, nu prea vad marele avantaj al acestor carduri virtuale.
Imi scapa mie ceva?
Morrissey(Citează)
25/08/2021 la 10:35 AM
Majoritatea au un singur cont. Sunt putini cei care isi fac cont principal si cont secundar.
Andrei G(Citează)
25/08/2021 la 11:55 AM
Si nu vad de ce. Lene? Nestiinta?
Contul secundar copiaza toate beneficiile celui principal, adica tot comisioane zero.
Morrissey(Citează)
25/08/2021 la 12:51 PM
Dar de ce sa ma complic cu 2 conturi cand pot sa am unul singur la care sa generez suplimentar un card virtual?
Ar trebui sa incercam sa nu mai vedem lumea prin ochii celor tech-savy. Multi oameni nu se pricep la tehnologie si nici nu vor sa invete toate lucrurile acestea pentru a nu-si complica viata.
Sotia/iubita ta are si ea doua conturi separate? Dar parintii tai?
Andrei G(Citează)
25/08/2021 la 1:39 PM
Folosesc Revolut de prin 2019 si principalele motive pentru care le folosesc sunt urmatoarele:
1. Carduri virtuale la discretie daca esti premium user;
2. Curs valutar mega cinstit;
Nu mi-as tine niciodata toti banii pe Revolut, dar cat timp toate bancile de pe la noi fac magaria numita dubla-conversie si unde efectiv esti jecmanit nu ma intereseaza noua functionalitate adusa de ING.
Uite o idee pentru geniile de acolo: Hai sa facem aplicatia mai buna si sa nu ne mai crape la logare si sa oferim un curs valutar decent unor utilizatori ce ar fi dispusi sa plateasca pentru asta.
Asdad2005(Citează)
25/08/2021 la 3:03 PM
Pentru copil < 14 ani imi trebuia, am fost foarte bucuros aseara cu newsletter-ul.
Marius(Citează)
25/08/2021 la 8:10 PM
Cred că există o confuzie, ai nevoie de un cont separat dacă vrei să ai bani separați. Nu e problemă, se generează tot din HomeBank dar conturile au costuri anuale. Apoi, momentan e complet inutil pentru că NU poți să vezi numărul cardului virtual și prin urmare NU se poate folosi la nimic. Mulțumim ING! :)
Andrei(Citează)
03/11/2021 la 4:16 PM
Da, de pe calculator nu se vede numarul cardului virtual generat. Nu imi apare optiunea cu “vezi nr cardului”.
Geo(Citează)
26/08/2021 la 12:31 AM
eu pot sa vad pe android din aplicatia de mobile
Mihai(Citează)