►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
13 Aug 2021 ·
Acum câțiva ani visam cu un prieten la restaurante care să aibă o tabletă incorporată în fiecare masă. Vezi acolo meniul, comanzi direct din tabletă, apoi un ospătar doar îți aduce ce ai comandat. Nu ne gândeam noi pe atunci că s-ar putea adăuga și plată cu mPOS, ci doar că astfel poți comanda ce vrei fără să fii nevoit întâi să faci semne unui chelner și să aștepți meniul. Also eram foarte nesociabili și doream să reducem interacțiunile umane, dar asta e altă treabă.
Între timp au apărut astfel de localuri, am văzut niște clipuri YouTube din Japonia și alte locuri. Era inevitabil.
Niște ani mai târziu, acum câteva săptămâni, am avut o surpriză plăcută chiar aici în București. Am fost cu Matilda la RePlace, care-i un local în curtea unei case din Cotroceni. E mișto de băut o cafea acolo, curtea lor este amenajată ca niște separeuri din verdeață și e liniște și plăcut de stat, câtă vreme te dai cu spray anti-tânțări de acasă. Fac un affogato mișto, adică espresso cu înghețată, dar ei pun chiar un cornet de înghețată în el, nu o simpla cupă.
Și văd acolo pe masă un abțibild care de fapt era un tag NFC și cu cod QR de scanat în caz că nu ai NFC pe telefon. L-am atins și m-a condus la instalarea aplicației Frago. Am atins din nou tag-ul de pe masă și mi-au apărut pe telefon:
Nice! Sper să fie în mai multe localuri asta. N-am comandat nimic din telefon, că nu mai aveam ce. Am folosit însă opțiunea “call waiter’ și a venit prompt cineva. Am cerut nota. Am întrebat dacă aș fi putut folosi și opțiunea “Pay” pentru a plăti direct din telefon și mi s-a spus că nu, încă nu e activă la ei.
Probabil n-aș fi plătit oricum din aplicație, că cine știe cât durează înrolarea cardului. Dacă Frago ar fi disponibil în mai multe localuri, aș face și asta, că uneori vrei sa plătești și să pleci fără să treci prin dansul cu cerut nota, adus nota, cerut POS și așteptat câte 10 minute între fiecare.
Mi se pare de viitor ideea. M-am uitat pe site-ul oficial și nu scrie dacă sunt disponibili și în alte localuri. Site-ul oficial mai are de lucru, de fapt, încă scrie “matterials” în primul ecran.
Nu știu cine face aplicația, poate o echipă mică, poate vreo companie mare. Cred însă că ar avea șanse mari pe piață dacă ar fi achiziționată de una din companiile ce furnizează și soluții de management restaurant, cum sunt programele acelea în care se notează ce-a comandat fiecare masă și din care apoi se face nota. Sau dacă fuzionează cu ialoc.ro, care pare să se dezvolte pe piața noastră și ar putea adăuga și partea de comenzi pe lângă cea de rezervări.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
13/08/2021 la 8:40 AM
City Grill au functionalitatile astea in aplicatia lor de ceva timp. Am incercat o singura data sa cer nota, nu s-a intamplat nimic 10 minute, am cerut-o tot offline. O fi fost aplicatia iesita la o tigara.
Sorin(Citează)
13/08/2021 la 9:46 AM
asta e o alta aplicatie care se ofera sa rezolve o problema CARE NU EXISTA.
1. ce are ca vine servitorul in 2 min de cand te ai pus la masa si iti ia comanda??
2. iti e greu sa ridici mana sa iti faca nota??
3. ai alzheimer de uiti ca ai comandat 2 burgeri si 2 sucuri??
serios acum, e plin de prostii de astea care sunt degeaba
bogdan(Citează)
13/08/2021 la 10:12 AM
N-ai stat niciodata 30 de minute sa astepti nota, 20 de minute sa vina sa ia banii si inca 10 minute sa aduca restul, asa-i? Sau 15 minute pana a aparut un ospatar (nu servitor, ca nu esti boierul) ca sa ii mai ceri inca o bere.
alunelu(Citează)
13/08/2021 la 11:25 AM
1. nu prea se intampla asa.
2. nu se intampla asa
3. uneori suntem si 10 persoane la masa, am mai multa incredere intr-o aplicatie, ca nu o sa ma fure, adauge ceva in plus. Am patit de n ori asta.
Alin(Citează)
13/08/2021 la 9:52 AM
In Viena e un restaurant de sushi all you can eat, Ebi 7 se numeste. Si de acolo comanzi din tableta. Chelnerul nu vin decat sa iti aduca mancarea. Mai vrei 5 maki sau 2 sushi, bagi pe tableta.
Daniel G(Citează)
13/08/2021 la 10:41 AM
daca stau 30 min dupa nota, plec fara sa platesc. ca aia ca daca nu primesti bon, iti dau ei banii de consumatie.
si sunt servitori, cum sunt si stewardese, nu flight attendant.
bogdan(Citează)
13/08/2021 la 12:01 PM
Stiu ca traim intr-o lume libera, dar ar fi buna niste cenzura pe aici pentru papagalul asta.
Costin(Citează)
13/08/2021 la 12:27 PM
Neah, e ok fără cenzură. Oricum în fiecare loc trebuie să existe cel puțin un cretin. Acum, că a dispărut PMK, era liber postul.
Giani Mucea(Citează)
13/08/2021 la 2:11 PM
Man, sincer, vorbim aici de sume între 100-250 lei pe ședință la psihoterapeut.
După 4-5 bucăți te vei simți mai bine și vei vedea viața mai lejer.
g3#(Citează)
13/08/2021 la 11:54 AM
Cam aiurea sa te puna sa instalezi o aplicatie ca sa poti comanda. Se poate face foarte usor dintr-un site… scanezi qr code-ul, te duce pe site-ul restaurantului (sau al companiei 3rd party) si comanzi acolo. Functioneaza deja asta de vreo 2 ani pe la multe terase/restaurante cel putin in Olanda.
Daca apar 10 aplicatii de genul, trebuie sa le instalezi pe toate.
Costin(Citează)
13/08/2021 la 12:15 PM
Confirm din Olanda. QR code la masa, comanzi de pe telefon (browser, nu aplicatie), platesti online, vine comanda la masa. Nu mai e nevoie sa ceri nota la final.
In Romania nu cred ca se vrea implementarea asta prea mult, chelnerii inca se bazeaza mai mult pe bacsis decat pe salariu, iar cu plata online s-ar reduce drastic
C(Citează)
13/08/2021 la 12:09 PM
E viitorul Gaelex, îi prevăd un viitor luminos, nu am mai văzut atâta frustrare înmagazinată într-un singur om de mult timp.
Stefan(Citează)
13/08/2021 la 12:44 PM
Eu de obicei pun întrebări chelnerului pt ca multe preparate sunt f vagi și văd ceva în meniu și primesc altceva.
Sigur nu e prăjit în ulei? Sigur nu e iute? Sigur nu e foarte sărat?
Tano(Citează)
13/08/2021 la 12:55 PM
Eu cred ca tipul asta de mai sus, PMK si Gaelex sunt, de fapt, Radu (OP-ul), care posteaza cu diferite nume si diferite “personalitati”, tocmai ca sa agite pe aici lucrurile si sa atraga vizitatori si comentarii :-))))
BogdanM(Citează)
13/08/2021 la 12:56 PM
Tipul de mai sus = “bogdan”
BogdanM(Citează)