►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Sunt tot mai convins că va urma valul 4 al pandemiei în toamnă. Varianta Delta pare capabilă să ne ducă acolo.
Am început să cred în valul 4 din două motive. Unu: majoritatea cercetătorilor din domeniu îl anunță și până acum nu s-au înșelat niciodată. Au acces la modelele matematice și estimează din experiență anterioară mult mai bine decât noi cum vor sta lucrurile.
Nu s-au înșelat nici anul trecut prin aprilie-mai când spuneau că va fi rău. Nu s-au înșelat nici vara trecută când avertizau că toamna va fi grea. Țin minte că pe atunci eram într-o situație similară cu cea de astăzi, cu puține cazuri zilnice și totul părea pe făgașul bun, apoi au venit toamna și iarna și am sărit la 10.000/zi.
Al doilea motiv: cineva care lucrează cu una dintre cele mai mari companii din lume, genul cu zeci de miliarde de euro venituri, îmi spunea că în rapoartele lor interne se estimează deja revenirea la lockdown în multe piețe începând din toamnă. Și eu îi cred. Când ai astfel de business, îți permiți cele mai avansate studii.
Dacă vă uitați la știri, probabil deja ați observat semnele valului patru, spuse printre rânduri. Israel reintroduce purtarea măștii deoarece înregistrează peste 100 de cazuri zilnice, în ciuda ratei mari de vaccinare. Australia bagă două orașe în carantină. Marea Britanie a avut 50.000 de cazuri în plus față de săptămâna anterioară, o creștere de 71%. Spania +32%, Portugalia +33%, Israel +272%. Sunt și țări care au scăzut, desigur, nu-i totul rău.
Apoi sunt știrile despre varianta Delta.
Ponderea infectărilor cu Delta s-a triplat în Germania în ultimele 2 săptămâni și a devenit varianta dominantă. Va fi varianta dominantă și în SUA. Pe 23 iunie, o femeie din Argeș a fost prima victimă a tulpinii Delta în România, dar avem deja cazuri în multe județe ale țării. Ministrul Sănătății a declarat ieri că se așteaptă ca tulpina Delta să devină dominantă și în România.
Delta este periculoasă pentru că OMS spune că este cea mai rezistentă de până acum și cea mai contagioasă, răspândindu-se cu 60% mai ușor decât cea numită Alfa.
Vestea bună este că vaccinurile sunt în continuare eficiente. Eficiența lor este mai mică (în special după prima doză, -30%), dar persoanele vaccinate care au făcut apoi covid cu tulpina Delta au avut o formă ușoară, fără nevoie de spitalizare, și asta e tot ce contează. Britanicii au studiat treaba asta și rata de protecție împotriva spitalizării este de:
Moderna a anunțat separat rezultate bune împotriva variantei Delta (tulpina indiană) și a altor variante, Beta și Eta, din Africa de Sud și Nigeria.
Așa că poate veți dori ca valul 4 să vă prindă vaccinați, în caz că nu sunteți deja. Încetinirea vaccinărilor pentru că astăzi avem puține cazuri și “pandemia trece” ar putea fi fatală multor oameni. Asta ar fi una dintre concluzii.
Alta ar fi să nu vă faceți planuri din care să nu vă puteți retrage. Dacă planificați vreun concediu prin septembrie sau vreo nuntă sau botez (sau nuntă-botez), asigurați-vă că puteți primi banii înapoi. Să vedem ce-o fi cu marile festivaluri.
Vara trecută a început bine, dar în noiembrie graficul cazurilor s-a dus în sus. Cred că valul 4 este inevitabil, dar poate cu vaccinare suficientă va fi ținut sub control numărul cazurilor și deceselor pentru a nu ajunge la o nouă criză puternică.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
52 comentarii
06/07/2021 la 6:54 AM
Nu îmi va fi absolut deloc milă de cei care se vor îmbolnăvi, nevaccinați fiind. Absolut deloc. Noi, românii, am fost răsfățați cu o platformă bine pusă la punct, față de alte țări. Am avut luxul de a alege vaccinul, de a-l face oricând, fără programare, fără bătăi de cap, și ne-am bătut joc. Mulți străini au venit să se vaccineze la noi, că la ei erau cozi de așteptare kilometrice. Am donat milioane de doze nefolosite. S-au făcut campanii de vaccinare cu mici, poate-poate îl convingem pe nea Dorel să se vaccineze. De acum, e selecție naturală, și fiecare își asumă decizia. Spun asta din ipostaza celei care are in familie membri de peste 60 de ani, cu boli cronice, care refuză cu îndârjire vaccinarea. E lupta mea până la un punct. Da, se vor îmbolnăvi, cel mai probabil, dar își vor asuma consecințele.
Deea(Citează)
06/07/2021 la 7:19 AM
Ai mei s-au vaccinat prin martie, eu am prins loc cu Pfizer in mai, si de atunci vaccinarea este practic la liber in Romania.
Asta este bine pentru cei care vor sa se vaccineze dar pe de alta parte surplusul de doze inseamna ca sunt foarte putini cei care chiar se vaccineaza. Prin alte tari sunt cozi pentru ca nu sunt destule doze pentru toti cei care vor sa se vaccineze.
Cred ca ne putem astepta la o toamna cu foarte multe cazuri si un nou colaps al sistemului medical pe fondul lipsei de locuri la ATI. Lumea nu prea raceste vara iar cazuri de gripa, deloc. Faptul ca acum sunt cateva sute de cazuri de coronavirus si cateva zeci de paturi ocupate la ATI anunta o toamna foarte sumbra.
Nu mi se pare o mare realizare sa emiti previziuni despre evolutia unui virus din familia gripei folosind un secol de informatii despre cum apar cazurile de gripa.
Gaelex(Citează)
06/07/2021 la 4:06 PM
pentru covid nici n-ar mai trebui ocupate locuri la ati, daca exista tratament preventiv. tratamentul paliativ se poate executa si la domiciliu. locurile la ati trebuie pastrate pentru cazurile justificate, nu trebuie indisponibilizate cu persoane care au luat ”o simpla raceala”.
daddy(Citează)
07/07/2021 la 8:14 AM
Vaccinarea ajuta dar nu este o garantie mie-n-suta ca nu faci boala, deci pe locurile de ATI as prioritiza pe cei vaccinati.
Gaelex(Citează)
06/07/2021 la 8:01 AM
Intru totul de acord. Nimeni nu mai are scuza indisponibilitatii vaccinului sau a problemei de programare in platforma. Cine se expune acestui virus in valul 4 o face din inconstienta, indolenta sau nesimtire pura. Puteam sa fi scapat de mult de acest flagel. Era fereastra perfecta de oportunitate vara cu incidenta scazuta. Da, cred ca vom avea valul 4, sper doar sa nu fie la fel de grav ca valul 2 si 3 recomand Asigurarea storno pt vacante.
Cosmin T.(Citează)
06/07/2021 la 9:53 AM
Nu uita ca printre nevaccinati mai sunt si copiii si femeile gravide, pt care vaccinul inca nu e recomandat (nu stiu daca mai sunt si alte categorii).
A.(Citează)
06/07/2021 la 8:09 AM
In Romania, la valul 4 mai mult de 1000 de cazuri pe zi nu vor fi. Daca vor fi. Nu ma bazez pe nimic, doar pe ce vad in jurul meu. Sa vedem ce urmeaza.
In UK chiar in timpul valului 4 se renunta in 2 saptamani la aproape toate restrictiile.
In 2 ani nu v-ati saturat sa fiti panicati in continuu?
Alex(Citează)
06/07/2021 la 9:14 AM
Ia-o cu niste sare treaba din uk. Ei is vaccinati complet in aproape 60%, la noi cit e, 20%? Apoi la ei e politic, nu vor sa recunoasca boroboata cu varianta delta sau cum i se mai spune varianta johnson. Asa ca… Daca mascariciul face o timpenie nu trebuie luat de exemplu. El are resurse sa isi asume timpenia, noi nu.
Mircea2(Citează)
06/07/2021 la 9:45 AM
Ia si tu cu putina sare…si iesi din bula ta. In Romania restrictiile (dupa mai 2020) au fost minciuna fata de restul UE. In noiembrie-decembrie si martie-aprilie numarul inbolnavitilor e mult mult mai mare decat cel “real”. Ultimele studii indica ca imunitatea naturala tine cel putin un an(ca si la vaccin, si la cea naturala sunt persoane care nu dezvolta imunitate, dar sunt putini).
Plus persoanele vaccinate se creeaza o masa (mare) de oameni cu imunitate. Plus, majoritatea celor activi, tineri, care sunt predispusi sa imprastie virusul sunt deja imuni.
Daca astea nu ar fi adevarate, nu ar fi motive ca in ziua de astazi sa stam cel mai bine din UE. Anul trecut in aceeasi perioada, la aproximativ 12000 de teste ieseau pozitive 600-700. Acum 30-50. Nu suntem atat de decalati de restul UE, daca valul 4 e in plina desfasurare in Spania, ar fi trebuit sa inceapa deja si la noi.
O crestere va fi si in Romania, dar eu zic ca va fi cel mai mic val.
Alex(Citează)
06/07/2021 la 9:03 AM
Sunt curios de cate valuri este nevoie pentru ca unii angajatori sa-si dea seama ca WFH este prezentul si viitorul.
Pe noi de exemplu ne obliga se venim la birou, 30% per departament, in sistem rotational.
Asta desi s-ar putea economisi averi din chirii si utilitati (probabil milioane de dolari la nivel global).
Mihai(Citează)
06/07/2021 la 9:05 AM
Cand angajatii isi vor da seama ca nu e ok sa faca orice altceva in acel timp.
Alex(Citează)
06/07/2021 la 10:04 AM
Si la noi la cooperatiba au ideea asta stupida cu 30%, am fost deja o tura, a fost evident pt toata lumea ca e aberant. Atat timp cat nu suntem toti, e complet stupid, nu mai poti nici macar sa zici ca ai avantajele alea mambo jumbo cu comunicarea si interactiunea blablabla, pur si simplu pt ca nu este toata lumea.
Dar eu zic ca o sa se linisteasca, citeam niste studii care ziceau ca aprox 40% din angajati se gandesc sa renunte la job – efectul de soul searching al pandemiei, cand moartea e pe strada iti dai seama cam cat de stupid e stilul asta de viata tip rat race pe care il ducem majoritatea fara sa ne gandim.
Eu de exemplu ma gandesc serios sa ma las de slujba, si poate nu o sa ma las dar cu siguranta nu mai vreau sa ma intorc full time la munca, deci daca ma forteaza imi voi cauta o slujba in care pot sa lucrez de acasa.
Va fi o piata a angajatilor in perioada urmatoare, salariile deja au inceput sa creasca, in anumite domenii e deja shortage de personal. Companiile stiu asta si vor fi mai intelegatoare cu cerinte tip lucrat de acasa, eu zic ca schimbarea va fi permanenta i spre o pondere mai mare a wfh.
Marean(Citează)
06/07/2021 la 10:21 AM
Marean, si te lasi si de mancat?
Alex(Citează)
06/07/2021 la 10:31 AM
La noi a fost mișto. Toată lumea lucrează de acasă din aprilie 2020. Prin vară-toamnă 2020, a ieșit CEO-ul și a zis că merge treaba și că toată lumea va lucra de acasă când vrea, și după ce se termină pandemia. Bine, cu excepția muncitorilor din fabrici, că evident.
Eu mă mai duc la birou o dată la 2 săptămâni, să mai văd oameni. Nu îmi place în schimb că și clienții s-au adaptat la munca remote, că era mișto să vizitez fabrici.
Oricum, toată chestia asta mi-a cam schimbat planurile de viitor. Voiam să mă mut într-o casă mai mare la distanță acceptabilă de muncă, dar cred că mai bine rămân aici și iau o casă de vacanță undeva la plajă. Pot să lucrez de acolo câteva luni pe an, deci pare o variantă mai bună.
Giani Mucea(Citează)
06/07/2021 la 10:38 AM
@Alex
Eu am o situatie mai buna decat altii, in sensul ca atat eu cat si sotia castigam suficient cat sa traim dintr-un singur venit, dar evident ceva mai frugal decat acum. Deci as putea sa imi iau o slujba la care sa castig mai putin ca acum, dar sa si lucrez mai putin decat acum.
Ca mine sunt destui, chiar si in Romania, doar eu cunosc 2 familii la care unul din soti a renuntat la munca aia clasica de birou.
Problemele la care tb sa ma gandesc sunt 2: ce fac in loc, ca degeaba nu pot sa stau, si ce facem daca celalalt nu mai poate munci, din orice motiv. Dar nu banii.
Marean(Citează)
06/07/2021 la 10:44 AM
@Alex, nu este nevoie sa te lasi de mancat. Cand angajatorii vor vedea ca raman fara oameni, vor fi dispusi sa faca mai multe concesii si cu siguranta se vor locuri de munca unde se va putea lucra de acasa.
Eu sunt oarecum in tabara cealalta, m-am cam plictisit de lucrat de acasa si as prefera sa mergem si la birou. Dar sunt o exceptie printre colegi, asa ca probabil nu se va intampla asta momentan.
Andrei G(Citează)
06/07/2021 la 3:08 PM
@Andrei, ai spus ca “angajatorii vor ramane fara oameni”, ok dar daca tot nu e nevoie de prezenta ta fizica si lucrezi remote se vor gandi sa angajeze doi indieni in locul tau pe jumatate din salariu. A nu se intelege ca sunt impotriva WFH, eu personal lucrez de ceva ani pentru o firma din Austria, de acasa. Dar multi trag mata de coada in acest WFH. Lucrul asta nu e recunoscut de angajatori momentan, ca nu prea au alta solutie in multe state. Si unde productivitatea chiar a ramas la acelasi nivel ca inainte de pandemie e pentru ca unii trag mult mai mult, si la un punct vor ceda.
alex(Citează)
06/07/2021 la 11:50 PM
Daca indienii aia ar fi produs la fel de mult ca mine, i-ar fi angajat de mult indiferent ca lucram de acasa sau de la birou.
Andrei G(Citează)
06/07/2021 la 9:21 AM
Is oleaca dezamagit de situatie, cu tot cu vaccinare si toate cele. Asta cu 90% impotriva spitalizarii mi se pare praf in ochi, ca oricum si pana acum cam tot acolo era procentul celor care treceau prin boala fara sa ajunga la spital. Mi se pare ca is constienti ca vaccinul nu are mare eficacitate pentru tulpinele noi, dar nu pot spune asta pentru ca s- ar crea o harababura.
Is vaccinat, am toata baza in medicina, dar realitatea e ca virusul asta mai are mult de stat printre noi si va mai dura pana la o solutie 100% buna.
Dar oare mai au companiile mari interes sa scoata noi vaccinuri, gen Pfizer, asta insemnand ca vaccinul actual nu e bun si afectand imaginea si vanzarile? Vor mai vrea oamenii sa se vaccineze a n’spea oara?
Robert(Citează)
06/07/2021 la 11:08 AM
Vazusem ca in Israel din 35 de persoane infectate cu noua tulpina si internate la terapie intensiva, 14 sunt vaccinate.
Deci vaccinul nu prea protejeaza nici macar impotriva formelor grave ale virusului.
Andrei G(Citează)
06/07/2021 la 9:33 AM
serios? eu lucrez aproape triplu ca productivitate, ce treaba am cu restul?
Mihai(Citează)
06/07/2021 la 9:48 AM
Tu esti exceptia, Mihai, poate si pt ca esti barbat si nu ai neaparat grija casei. Mare parte din femei gatesc de pranz de cand stau acasa, pun rufe la spalat, stau cu copiii care fac scoala online si poate mai dau si un aspirator intre 2 call-uri. O sa zici ca sunt marintisuri, dar adunate maruntisurile astea ajung la 1-2 ore pe zi, pe care nu le pierdeau cand erau la birou.
Daca esti singur probabil e mai usor sa te detasezi de toate treburile casei si doar sa lucrezi intre 9 si 6, fara sa faci nimic altceva, dar cand ai o familie de care sa ai grija si niste copii care se plictisesc in jurul tau e mai greu sa le zici “ma ocup de voi dupa ora 6”. Productivitatea a crescut in primele luni de pandemie, acum cred ca lumea s-a adaptat la lucratul de acasa si a invatat sa mai strecoare cate o sedinta de sport, un dus, o stire, un telefon cu prietenele, etc. in timpul programului, sau treburile casnice de care ziceam mai sus.
A.(Citează)
06/07/2021 la 10:19 AM
Hai ca am auzit si “va sun eu intr-o ora ca mi se prinde dulceata”. Super productiva persoana respectiva.
Alex(Citează)
06/07/2021 la 10:34 AM
@A. – nu zic ca nu o fi cum zici tu, dar pare ca tu nu ai prins perioada “la birou”. Tigari, cafele, palystationuri, pingpong si ce altw modalitati de relaxare mai erau, mers la masa, etc. etc. Cine o ardea boem la birou, o arde si acasa si invers.
Plus ca de acasa sunt destui care baga si dupa orele de munca cate ceva. All-in-all nu aici se pierde productivitatea cu WHF. Se pierde pentru ca e mai greu sa lucrezi remote, companiile si oamenii habar nu au cum sa eficientizeze munca si comunicarea in situatia asta, etc. Deci da, se pierde din productivitate, dar nu pentru ca se trage chiulul mai mult ca in trecut.
Boris(Citează)
06/07/2021 la 11:13 AM
@Mihai, cum poate lucrul de acasa sa duca la cresterea de 3 ori a productivitatii? Poate sa se mentina la acelasi nivel sau sa creasca putin in conditiile in care orele alea pe care le faceai pe drum le folosesti ca sa lucrezi in plus.
In rest nu se justifica o crestere a productivitatii decat daca la birou erai genul care petrecea mai mult de jumatate din zi la cafea, dar in general persoanele astea nu se concentreaza nici acasa prea mult.
Sau poate ca la birou erai genul de persoana care ajuta pe toata lumea si nu mai apucai sa iti finalizezi task-urile tale. Dar asta inseamna doar ca in timp ce tie ti-a crescut productivitatea, celorlalti le-a scazut fiindca nu mai beneficiaza de ajutor. Si per total eficienta echipei a ramas la acelasi nivel.
Andrei G(Citează)
06/07/2021 la 9:53 AM
Val 4 ptobabil va fi, dar lockdown mi se pare putin probabil sa mai fie, cel putin la noi.
Nu numai ca are costuri economice mari, dar nu mai este justificat un lockdown atat timp cat avem vaccin – eu de exemplu, la fel ca majoritatea oamenilot vaccinati (cred) nu mai sunt de acord cu lockdown, si politicienii stiu asta, deci costul pt ei e mare si nu cred ca se vor mai arunca.
In loc de lockdown, avem varianta obligativitatii vaccinului, este o pierdere mai mica de libertate si de aia cred ca va fi luata in calcul de guverne daca lucrurile evolueaza f prost dpdv epidemic.
Am zero simpatie pt nevaccinati. Mai ales aia care “mai asteapta sa mai vada” merita scuipati in gat, pt ca sunt mai rau ca anti-vaccinisttii, care-s doar prosti. Astia care asteapta sunt mizerabili, ei de fapt asteapta sa vada daca nu cumva mor eu de la vaccin, adica eu imi iau riscuri in timp ce ei nu (ma rog, eu de fapt nu imi iau riscuri, dar din punctul lor de vedere asta e calculul).
Marean(Citează)
06/07/2021 la 10:44 AM
Poate nu m-am documentat eu destul dar nu inteleg cum incep iar sa creasca cazurile din moment ce tot mai multi sunt vaccinati. De ex. Anglia care are cea mai mare rata de vaccinare din Europa, totusi cazurile cresc foarte mult de la o sapt. la alta. Inseamna ca vaccinurile nu functioneaza chiar asa bine cum se lauda ei. Nimeni nu specifica nicaieri cate dintre cazurile noi sunt la oameni vaccinati/nevaccinati.
Teoretic, din moment ce numarul oamenilor nevaccinati scade si numarul cazurilor noi ar trebui sa scada nu?
Calin(Citează)
06/07/2021 la 10:46 AM
Cauta pe net, vreo 90% din cresterea de cazuri este la nevaccinati. Restul la vaccinati, ceea ce e ok, ca nu a zis nimeni ca vaccinurile dau imunitate 100%.
Marean(Citează)
06/07/2021 la 11:21 AM
@Calin, este simplu. Vaccinurile existente au o eficienta undeva la 50% pentru noua tulpina a virusului.
Si atunci daca luam asta in calcul, plus faptul ca tulpina delta este mult mai contagioasa, ajungem la rezultatea de acum.
De exemplu in Israel in jur de jumatate dintre cei nou infectati sunt persoane vaccinate.
Andrei G(Citează)
06/07/2021 la 10:51 AM
sau cu ivermectina (dar na, tovarasii din pharma tre sa faca un ban din impozitele noastre cu vaccinul asta, nu?)
oricum, daca e crestere ca anul trecut (nov fata de iulie) de 10 ori, de la 1000 la 10000 de cazuri, acum ar fi de la 30 la 300. un fas. multa lume vaccinata, multa lume care a facut deja…
Itu(Citează)
06/07/2021 la 4:36 PM
ivermectina e facuta de unicorni deci sarmanii de la bigpharma ar pierde bani cu ea
animaloo(Citează)
06/07/2021 la 10:54 AM
eu zic ca strategia de la noi, cu vaccinarea tuturor categoriilor de varsta, a pus mai multe bariere im calea transmiterii. plus ca astra zeneca ala…
sau pur si simplu sunt cu totul alti factori care favorizeaza cresterea cazurilor, fata de ce se spune in general.
Itu(Citează)
06/07/2021 la 11:02 AM
pai in sfarsit. nu stiu de ce ar mai fi restrictii. cine vrea vaccin, vrea, cine nu, nu. pe cine sa mai protejezi cu forta? important e sa nu mai fie lockdownuri si alte minuni. oricum s-a vazut ca lockdownurile sunt total gresite. Romania e cel mai bun exemplu: doar carantine locale, iar acum avem printre cele mai putine cazuri din lume. alte tari care au avut lockdownuri numara si acum cu sutele sau miile cazurile. acuma ca o fi de la imunitate colectiva sau vaccinarea in toate grupele de varsta (aproape ) simultan, nu stiu. dar ceva am facut foarte bine, nu stiu ce. asta daca nu o fi ceva genetic :)
Itu(Citează)
06/07/2021 la 11:09 AM
Stai putin, adica femeile presteaza zilnic treburi casnice pe care inainte cand le faceau? in weekend? sau in alte doua ore dupa cele doua ore de trafic sau cum?
Evident, sunt si situatii speciale, gen copii samd
Eu spun ca ar trebui sa existe flexibilitate si impartite clar categoriile: WFH 100% vs WFH/WFO flexibil
Mihai(Citează)
06/07/2021 la 12:44 PM
Exact, femeile au, soc, si treburi casnice si daca tot lucreaza de acasa, prefera sa le faca in timpul programului, si nu seara, dupa 8-9, cum faceau inainte.
Cat despre iesitul la cafea/tigara cand esti la birou, cel putin la mine in 70% din timp se discutau tot chestii de munca, si mult mai putin despre vacante si alte frivolitati care nu au legatura cu munca.
Nu ma intelege gresit: si eu prefer WFH, sau o varianta mixta, 1-2 zile la birou, 3-4 de acasa, dar din motivele de mai sus pot sa inteleg de ce companiile prefera sa cheme angajatii la birou.
A.(Citează)
06/07/2021 la 11:32 AM
Din pacate, vestile pentru cei vaccinati cu Astra Zeneca nu sunt deloc incurajatoare :
https://www.itv.com/news/2021-06-29/covid-two-oxford-vaccines-produce-low-level-of-antibodies-against-delta-variant-study-shows
Pe de alta parte, Marea Britanie incepe in septembrie programul de vaccinare cu a 3-a doza , unde cei peste 50 de ani vor fi eligibili (eu tocmai am schimbat sufixul…).
In Romania se pare ca va fi admisa posibilitatea efectuarii rapelului cu Pfizer sau Moderna , dupa efectuarea primei doze cu Astra Zeneca (pentru cati ? Ca citisem ca doar vreo 30 de insi s-au mai vaccinat deunazi cu AZ !), dar daca englezii vor face vaccinare “booster”, la noi de ce nu s-ar inlesni aceasta posibilitate ?!!?
“Who could get a third dose?
In the meantime, the JCVI’s advice is to offer a third Covid jab (and a flu jab) to the following people from September 2021:
adults aged 16 and over who are immunosuppressed or clinically extremely vulnerable
residents in care homes for older adults
all adults aged 70 and over
frontline health and social care workers
After those groups, it will be:
all adults aged 50 and over
adults aged 16-49 who are in a flu or Covid-19 at-risk group
those living in the same house as people who are immunosuppressed”
George(Citează)
06/07/2021 la 12:35 PM
Cea de-a treia doza va fi cu acelasi vaccin? Daca da, nu vad un mare bonus impotriva tulpinii Delta, fiindca doar o extindere a imunizarii initiale.
Cred ca ar fi mult mai bine daca producatorii ar dezvolta o noua varianta a vaccinului care sa cuprinda si markerii pentru tulpina Delta.
Andrei G(Citează)
06/07/2021 la 1:08 PM
“prefera sa le faca in timpul programului”
asta nu e ok, DELOC.
De aici cred ca pornesc discutiile contra WFH, pentru ca unele persoane in loc sa se ocupe de munca fierb fasole cu ciolan, pe banii companiei.
Mihai(Citează)
06/07/2021 la 1:22 PM
Perfect de acord, dar cum poti sa controlezi ca nu se intampla asta?
A.(Citează)
06/07/2021 la 2:23 PM
Eu am o ‘situație’ inedită. Sunt vaccinat cu Pfizer (ambele in RO ) și trebuie să plec ‘pă Anglea’ pe 16 Iulie. Scriu aici cu speranța că cineva mai isteț decât mine a săpat mai eficient și are idee dacă certificatul UE este recunoscut în UK. Eu, unul, caut de ore întregi și nu reușesc să găsesc nicio informație.
cata_nv(Citează)
06/07/2021 la 3:51 PM
sună “pă Anglea”
add(Citează)
06/07/2021 la 3:54 PM
Pe mine vaccinul m-a costat 2 zile pierdute pe drum, 1500 de kilometri si un permis. M-as fi bucurat sa nu fie in van si lumea care il are la botul calului sa il si foloseasca.
Cat despre WFH, cine era constiincios la birou e si acasa, cine o freca la birou, o freaca cu si mai mare stil acasa. Din punctul de vedere al angajatorului e simplu, n-ai cum sa ai numai oameni constiinciosi, iar pe aia care o freaca ii controlezi mai usor daca lumea vine la birou.
add(Citează)
06/07/2021 la 4:42 PM
Exista tot soiul de metrici si indicatori.
Nu-i poti pune toti in aceeasi categorie.
Mihai(Citează)
06/07/2021 la 4:43 PM
Exista tot soiul de metrici si indicatori.
Nu-i poti pune toti in aceeasi categorie.
* pe toti :)
Mihai(Citează)
06/07/2021 la 9:43 PM
Eu cred ca vor fi mai multe valuri si ca la un moment dat vor aparea si efectele vaccinarii. Daca vor fi serioase probabil nu vor putea fi gestionate. Daca vor fi medii spre mici se va ridica din umeri si spune ca a fost un risc asumat, mai ales ca iti dai acordul. In fond ele sunt folosite printr-o aprobare de urgenta, sarind etape. Suntem exact ca Mr Bean cand conducea de pe masinuta aia a lui. Adica riscuri asumate, ce o fi, o fi..
Dincolo de asta nu toti se pot vaccina. Cand ajungi la medic si ii spui ca ai avut pb pe care au fost incapabili sa le dea de cap ani de zile nu prea au curaj sa iti spuna ca e ok, sau ti se spune “in spital”.
KMean(Citează)
07/07/2021 la 9:00 AM
“Interesul românilor pentru vaccinare va creşte odată cu înmulţirea noilor cazuri de infectare cu tulpina Delta, însă până atunci autorităţile sanitare vor închide o parte din centrele de vaccinare din mediul urban care sunt pustii şi se vor concentra pe imunizarea românilor de la sate”
Gata, se închid zeci de centre de vaccinare, să ne fie de bine.
Reluăm hora in cel mult 2 luni.
Deea(Citează)
07/07/2021 la 10:18 AM
O poate produce orice companie farmaceutica, nu e brevet pe ea. Si e prea ieftina. Si, mai ales, daca ar fi recunoscuta ca tratament alternativ eficient, vaccinurile nu ar putea fi aprobate in regim de urgenta. Nu sunt dovezi ca vaccinurile nu sunt eficiente cat se zice impotriva covid, dar sunt destule dovezi ca si ivermectina e eficienta. Diferenta e din faptul ca ivermectina e sigura, la vaccinuri sunt multe probleme – vezi ce zice si inventatorul vaccinurilor mArn si multi alti oameni de stiinta si doctori. E pacat ca ne complicam, dar eu sper ca la un moment dat sa-si fi facut plinul din vaccinuri si sa lase libere tratamentele cu adevarat sigure. Nu zic ca e vorba doar de bani, si celor care de ocupa de politicile de sanatate publica le convine solutia vaccinului in situatia de fata, pt ca una e sa astepti ca oamenii sa-si ia pastilele si alta e sa stii exact pe cati vaccinezi. E vorba si de a controla raspunsul anti-covid. Efectele negative…ah, poate o sa se piarda in multime, poate o sa se vada abia peste cativa ani…merge si asa.
Itu(Citează)
07/07/2021 la 5:23 PM
Daca te referi la Robert Malone, el este contestat. Pt ca aa aparut acum sa revendice aportul la tehnologie.
Cu toate astea eu nu pricep de ce 11 ani nu a fost ok tehnologia. Era nesigura sau de ce era in dulap?
KMean(Citează)
07/07/2021 la 5:28 PM
KMean(Citează)
08/07/2021 la 1:11 AM
bai, cum va doriti voi astia vaccinatii sa fie rau, ca sa aveti satisfactie ca v-ati vaccinat. ca doar la 40-50-60 de cazuri noi pe zi va doare, va doare rau.
Itu(Citează)
08/07/2021 la 5:53 AM
Da, Gigele, ai înțeles tot.
Deea(Citează)
10/07/2021 la 1:37 PM
Stiu. Muriti de ciuda ca nu e deja rau. Sunteti niste persoane oribile.
Itu(Citează)