►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Astăzi are loc finala la gimnastică feminină pe echipe la Olimpiada de la Tokyo. Mă miram că nu prea am auzit știri despre România și gimnastele noastre.
Motivul este simplu: avem doar două gimnaste la Tokyo, insuficient pentru competiția pe echipe. Larisa Iordache s-a calificat în finala la bârnă, dar s-a și accidentat și vom vedea ce se întâmplă în finala din 3 august. Maria Holbura a intrat în toate competițiile, dar nu s-a calificat în nici o finală.
Mai este Marian Drăgulescu la sărituri. Bravo lui că este acolo la vârsta de 41 de ani.
Și cam așa se termină și povestea gimnasticii românești și a performanțelor deosebite în acest sport. Faptul că țările mari și bogate câștigă constant de vreo două olimpiade încoace arată că nu se poate face performanță fără investiții și bugete mari. Tradiția nu aduce puncte.
Mai este la Olimpiadă și o gimnastă numită Roxana Popa. E născută în 1997 la Constanța, dar concurează pentru Spania acum. S-a mutat acolo cu familia la vârsta de 6 ani.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
26 comentarii
27/07/2021 la 11:28 AM
Da, sigur, de bani e vorba. Te si vad. Vei fi primul la coada care isi va da copilul la gimnastica de performanță.
nashu_mare(Citează)
27/07/2021 la 11:34 AM
eu ma bucur ca s-a terminat cu gimnastica la noi in tara, ca au suferit destul suficienti copii in ultimii 40 – 50 de ani
si se pare ca gimnastica in general in lume e un sport care predispune mai mult ca altele la abuzuri fata de copii, se pare ca exista o cultura a abuzului in acest sport
sursa
https://www.nytimes.com/2020/08/03/sports/olympics/gymnastics-abuse-athlete-a.html
Marean(Citează)
27/07/2021 la 1:19 PM
+1000. In loc sa insistam pe sporturile de echipa, tot o dadeam cu Nadia si plm.
N(Citează)
27/07/2021 la 11:38 AM
tot sportul e la pamant, nu doar gimnastica
cismaru(Citează)
27/07/2021 la 12:38 PM
E varză, și realitatea asta are și o componentă culturală: nu mai e cool să ai copii sportivi de performanță, cică-i vede lumea ca pe proștii satului. Plus dezinteresul total din partea statului.
Danutz(Citează)
27/07/2021 la 12:50 PM
exact, titlul trebuia sa fie “Gimnastica românească aproape lipsește de la Olimpiadă”
L!nuX(Citează)
27/07/2021 la 11:41 AM
ma lasa rece stiri ca tara x a luat xyz medalii de aur.
ca sa ce?
cine e in top? china, care sunt subjugati din fasa, apoi rusia – undercover si dopati.
deci doar elite. mai bine nu.
e un fel de eurovision, dar cu un cost al vietilor enorm, cel al sportivilor.
bogdan(Citează)
27/07/2021 la 11:52 AM
Eu ma bucur sa vad ca nu (prea) mai avem concurenti la gimnastica. E un sport care cere sacrificii si dedicare daca vrei sa ajungi la olimpiada, nu poti sa il faci doar la nivel de hobby, dar in acelasi timp nu se pot obtine bani din el decat daca te finanteaza statul. Ori, Romania este prea saraca sa finanteze pasiunile unor oameni. Aceeasi soarta sper sa o aiba si toate celelalte sporturi din care nu se poate scoate bani, gen scrima, judo, etc.
Exista sporturi care se autosustin, gen fotbal, baschet, handbal, tenis, adica sporturi din care daca esti destul de bun poti sa scoti bani si sa merite sa iti sacrifici tot timpul liber cand esti copil. Restul ar trebuie practicate doar ca hobby, caz in care nici nu ar mai avea nimeni pretentia sa fie sustinut de federatie sa mearga la competitii si olimpiade.
A.(Citează)
27/07/2021 la 12:55 PM
Sportul organizat are avantaje pentru sanatatea cetatenilor. Vezi cazul Islandei care a organizat un campionat intern de fotbal pentru amatori pentru a preveni alcoolismul si, ulterior, au facut si performanta.
Scrima, judo, atletism sau ce mai zici tu pe acolo pot fi sporturi fara spectatori dar care pot atrage oameni normali sa le practice si asta e cam baza prin tarile nordice. La concursuri vin in public mai mult rudele concurentilor. Eu insumi am practicat scrima cand eram in scoala generala. M-am oprit doar ca nu mai avem unde practica, ca a intrat sala de sport in renovare doi ani.
Pana la urma, asta este olimpiada. Nu e despre fotbal sau tenis profesionist. Dupa cum se vede, nici nu se inghesuie profesionistii acolo.
nashu_mare(Citează)
27/07/2021 la 4:33 PM
Perfect de acord cu ce zici tu, evident ca si eu sustin practicarea sporturilor in general. Cata vreme insa sporturile alea nu produc bani in Romania, mi se pare ca ar trebui sa ramana la nivel amator, practicate de placere, fara sacrificiile (si finantarea) necesare unui sport de performanta.
A.(Citează)
27/07/2021 la 12:00 PM
Nu poti face performanta fara eforturi si sacrificii care incalca nu doar drepturile omului ci si legislatia. Exemple de abuzuri, dopari samd sunt destule pe net.
In vremurile comuniste nu prea aveai de ales, daca nu voiai sa faci foamea trebuia sa gasesti ceva de facut. Multi se duceau spre sport, antrenorii triau si pliveau pana aveau cateva varfuri cu care faceau performanta.
Da, e bine sa ai si niste investitii, sali de antrenament, echipamente si tehnicieni care nu te lasa fara medalie dand o pastila cu substanta intersiza. Dar fara motivatie sa vina voluntari, de foame sau de pasiune sau de bani, nu vei avea cu cine sa concurezi.
Gaelex(Citează)
27/07/2021 la 1:06 PM
Sportul e fix langa orice alt domeniu din Romania, pe butuci. Singurul sport unde mai scoata careva capul e Tenis si acolo deoarece e un sport individual cu castiguri bune daca ai talent.
Sport, invatamant, infrastructura, sistem sanitar, politie , etc totul e pe butuci.
L!nuX(Citează)
27/07/2021 la 1:34 PM
Nu a fost sport olimpic dar sportul de contact practicat de fii-meu a cerut bani, timp și nenumărate competiții în care trebuia să câștige careva din clubul vreunui ștab din Federație.
Altfel nu prindea examenele de centură, cantonamente etc.
Vali(Citează)
27/07/2021 la 1:52 PM
precum zicea Constantin-Bogdan Dinescu
conspicuous(Citează)
27/07/2021 la 2:43 PM
“Mai este Marian Drăgulescu la sărituri. Bravo lui că este acolo la vârsta de 41 de ani.”
@Radu, acum daca este sa fiu putin carcotas as zice ca nu te-ai uitat atent la data nasterii lui Marian Dragulescu – 18.12.1980. Deci abia in decembrie implineste 41 de ani, adica mai are aproape 5 luni.
Bogdan(Citează)
27/07/2021 la 3:52 PM
Si e o chestie care mai mira pe cineva, ca gimnastica romaneasca e praf?
Stefan(Citează)
27/07/2021 la 4:05 PM
Sportul romanesc lipseste de la olimpiada si este normal ca acest lucru sa se intample pentru ca la noi nu mai exista o cultura a sportului. Si pot sa dau doar 2 exemple foarte simple:
– cati cunoscuti aveti care sa aiba copiii legitimati la vreun club sportiv (orice ramura)?
– de cate ori ati fost sa vedeti o competitie sportiva (orice ramura) in ultimul an?
Atata timp cat la nivel national nu exista interes pentru sport, nu participam la evenimente sportive nici ca sportivi amatori și nici macar ca spectatori – nu vom avea masa necesara pentru a avea rezultate. O sa mai apara ocazional cate o minune și ne vom lauda cu ea sus si tare si atat
vlad(Citează)
27/07/2021 la 4:22 PM
e o oferta mult prea mare de evenimente sportive :))))
si nu vorbesc de mizeria aia de fotbal. orice altceva nu exista, arenele sportive existente in romania au o singura destinatie, mizeria aia de fotbal. tembelii astia de primari/guvernanti se chinuie de tshpe ani sa faca un amarat de patinoar in bucuresti. s-a ales praful de arenele BNR unde aveam si noi o competitie cat de cat ok. praf si pulbere pt ca tembelii aia nu sunt in stare sa intretina orice.
exista arena de rugby unde joaca din cand in cand singura echipa reprezentativa a romaniei care a fost in aproape toate turneele finale ale campionatului mondial si tembelul ala de ministru incearca sa o dea catre fotbal, sa fie bine.
nu se construieste infrastructura pt sporturi (orice sporturi) asa cum nu se construiesc scoli, spitale. dar avem loc de malluri. sa fie bine
fun fact: la magazinele reprezentanta (nike, under armor, adidas etc) nu ai ce sa cumperi in afara de echipament de fitness si alergare. restul sporturilor au incetat sa existe. practic au doar pt feisbucisti si instagramisti.
Ender(Citează)
28/07/2021 la 1:10 AM
@Ender, încearcă la Intersport, acolo încă mai găsești echipamente pentru aproape toate sporturile. Sau la Decathlon, dacă te mulțumești cu produse ceva mai ieftine.
Este normal să nu se mai găsească diverse echipamente în magazine dacă nu există cerere pentru acestea.
Andrei G(Citează)
28/07/2021 la 12:32 PM
@Andrei G: mai citeste o data: magazinele reprezentanta. alea practic promoveaza doar un tip de activitate sportiva care e mai degraba legata de trend-ul de pe retelele de socializare nu de sport in sine. cum kkt sa nu gasesti un echipament de tenis? de ciclism/baschet/inot/whatever
si zic in principal de tenis pt ca halep si nike, de exemplu. dar nu.
Ender(Citează)
28/07/2021 la 2:44 PM
@ender: practic, te superi ca la brutarie nu au si varza.
gasesti la toate magazinele mari de sport ce vrei tu, dar tu vrei la reprezentanta….
animaloo(Citează)
27/07/2021 la 5:23 PM
Bani sau abuz.
Reteta succesului pana acum nu au fost banii. Luati copii din familii sarace, duse la Deva si terorizate pana mergeau la propriu pe barna.
Merge si abuzul daca esti dispus ca societate sa il accepti. Le vedeam pe fetele din lot acum niste ani cum veneau pe furis la pizza langa baza, 1 pizza, fiecare cate o felie.
alxzen(Citează)
27/07/2021 la 5:34 PM
Suntem o tara (de mana a 3a) din cele ~200 participante. E normal sa nu fim peste tot la jocurile olimpice. Au trecut 45 ANI de la Nadia. 1976. Eu zic ca suntem ok. Te stiu cu esports. mna, multi copii stau acum in virtual, poate doar impinsi de parinti sa mai mearga cativa la gimnastica&co. E normal, sa nu ne alarmam degeaba.
Robert(Citează)
27/07/2021 la 11:17 PM
Este victoria confortului si a unor valori umane alaturi de o putere economica, care sa stimuleze pe cei talentati.
Nici la esports nu stam fenomenal
De fapt ne dorim beneficii, dar in societate liseste motivatia pentru multe, nu doar pentru rezultate sportive.
Demotivarea societatii afecteaza tot, nu doar sportul.
KMean(Citează)
28/07/2021 la 12:28 AM
Eu vad doua categorii de copii care ajung sa faca sport de performanta, si nu doar la noi: cei cu parinti saraci din medii slab dezvoltate sau fara orizont, pentru care sportul este o salvare, o cazare, o masa, o iesire in lume, un grup, posibilitatea unei vieti diferite, in general in sporturi grele si nu foarte potente financiar sau cu notorietate mare. Si cei cu parinti cu posibilitati financiare sa le asigure conditii bune, antrenori, competitii, de obicei in sporturi mai – nici nu stiu cum sa le spun – scumpe, distractive, care nu te ard repede, care te ajuta sa calatoresti, sa mai faci si o scoala, sa iti dezvolti corpul, gen tenis, inot.
Oricum, pentru a ajunge sus, nationale, europene, mondiale, olimpiada, toti muncesc enorm, fac sacrificii, fiecare cu scopul lui, asa ca sunt de apreciat in egala masura.
Eu nu mi-as duce copilul la un sport ca haltere, gimnastica, fotbal, box nici macar la nivel amator.
Dar orice sport are nevoie de bani ca sa existe la nivelul de jos, nu doar de idei ci de executie pe termen lung. Romania nu a mai scos nimic de ani ca nu are de unde, tot ce avem acum sunt ori sportivi care s-au format si selectat acum 10-15 ani ori individualitati din categoria a doua sustinuti de banii parintilor. Singura exceptie este canotajul, e un articol bun cu un interviu recent al antrenoarei care a descoperit mai mult de jumatate din lotul de la olimpiada asta, cautati-l si o sa intelegeti de ce.
cris(Citează)
28/07/2021 la 2:45 PM
fotbal – poti explica de ce?
animaloo(Citează)