►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
16 Jul 2021 ·
GÂNDURI ·
Se vede deja valul 4 în statistici. Iată-l crescând acolo la final în graficul mondial de cazuri de covid:
Rusia a înregistrat marți și miercuri cel mai mare număr de decese de covid. 780 într-o zi, apoi 786 în ziua următoare.
Cred că, după cât fake news au băgat în alte țări privind vaccinurile, rușii au căzut chiar ei victime propriei propagande murdare. Și probabil nici Sputnik V n-a confirmat așteptările, testele spunând că are o eficiență de 3 ori mai mică împotriva Delta.
Franța a înregistrat 8.875 de cazuri noi ieri (și doar 6 decese). Marea Britanie peste 42.000. Spania 26.390 de cazuri. Germania 1.629 de cazuri. Italia 2.153 cazuri noi.
În România pare a fi un miracol. Doar 79 de cazuri noi și 3 decese. Graficul pentru România este atât de jos încât trebuie rescalat pentru a fi văzut mai bine situația din această perioadă. Media pe ultimele 7 zile a ajuns la 45 de cazuri, o valoarea care n-a mai fost înregistrată din 20 martie 2020, la începuturile pandemiei.
Sper să rămână așa. Poate că metoda românească de campanie de vaccinare, care s-a dus destul de rapid în populația generală din marile centre urbane, se va dovedi o soluție mai bună de limitare a îmbolnăvirilor decât abordările din alte țări.
Vom vedea când vine și aici valul 4 și ce amploare capătă. Cum am spus anterior, ar fi bine să vă prindă vaccinați.
Cineva din Danemarca mulțumea pentru vaccin pe Reddit-ul de România. Țara noastră a vândut vaccinuri către danezi, care nu au suficiente. La polul opus, brazilienii încep să se sature de președintele lor, care dovedește cel mai bine cum un om prost în poziție de conducere poate duce la sute de mii de decese.
Franța a anunțat acum două zile un set de măsuri avansate:
Un milion de oameni s-au programat la vaccinare în ziua următoare anunțului. Franța are peste 50% din cetățeni vaccinați cu măcar o doză și sub 40% cu două doze.
A riscat Macron cu aceste măsuri, dar și-a asumat riscul pentru binele oamenilor și al industriei și turismului francez. A cam trecut ceva vreme pe la noi de când autoritățile n-au mai zis nimic despre vaccinare, nu? Sper că valul 4 nu-i va prinde nepregătiți. România a scăzut la 15.000 de vaccinări pe zi, din fericire mai mulți cu doza 1 decât cu doza 2, dar oricum foarte puțin.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
44 comentarii
16/07/2021 la 6:39 AM
Nu, valul 4 va veni și ne va lovi puternic. Cei trecuți prin boală și nevaccinați (foarte mulți) sunt vulnerabili în fața variantei Delta. Cel mai probabil va fi nevoie de o a treia doză in toamnă, pentru cei deja vaccinați. Ești optimist, Radu.
Deea(Citează)
16/07/2021 la 8:10 AM
Pe ce te bazezi cand faci aceste afirmatii?
MihaiDB(Citează)
16/07/2021 la 9:51 AM
Nu știi, MihaiDB? pe știință, numai unii înțeleg…
Vine apocalipsa!
Emil C(Citează)
16/07/2021 la 10:06 AM
Nu e suficient sa te uiti la ce e prin Italia si Spania acum, ca in ultimii doi ani? Nu e ca si cum noi suntem mai speciali. Nu am fost niciodata.
nashu_mare(Citează)
16/07/2021 la 12:36 PM
Am și eu o nedumerire pentru experți: de ce a venit valul ăsta 4 în țările cu vaccinare intensivă: UK, Spania, Olanda etc. și nu în Ucraina, Moldova, Albania, Bulgaria, unde vaccinarea e la pământ?
Bogg(Citează)
16/07/2021 la 12:39 PM
A venit peste tot. Si la englezi care sunt vaccinati si la rusi care nu sunt vaccinati, doar ca rusii au luat-o mai tare in freza, cu multi morti. Englezii au in mare majoritate doar infectati, nu si grav bolnavi si morti putini.
Oare cum o sa fie la noi?
nashu_mare(Citează)
16/07/2021 la 12:53 PM
Eu nu văd că a venit peste tot. Mai am o nedumerire: nu se întreabă nimeni cum a rezolvat China dosarul ăsta covid? 50 de cazuri pe zi de un an și ceva. Parcă vaccinurile chinezești nu funcționau. Asta unu. Doi: dacă numerele sunt mult mai mari, de ce nu văd rapoarte despre spitale pline, morți pe stradă etc.? Care e secretul magic?
Bogg(Citează)
16/07/2021 la 1:33 PM
@Bogg, conform declaratiilor oficiale ale chinezilor, la ei s-a rezolvat prin izolarea celor infectati.
Ba mai mult, cand au fost intrebati de eficacitatea vaccinurilor au spus ca nu au cifre oficiale si se bazeaza pe rapoartele celor care au cumparat de la ei. Asta din cauza ca au nu mai au niciun focar destul de mare incat sa faca teste relevante.
Andrei G(Citează)
16/07/2021 la 3:39 PM
Deea, nu chiar. Uite o statistica din Israel.
https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/309762
A nu se intelege ca zic ca nu e cazul sa se vaccineze lumea(am avut si covid, m-am si vaccinat). Dar nu e cazul nici sa luam in deradere imunitatea obtinuta natural.
Practic e prima pandemie care se va termina mai rapid datorita vaccinurilor. Pana acum toate pandemiile treceau datorita imunizarii naturale(cu multe vieti pierdute). Si din pacate in Romania s-a murit destul de mult, dar e costul infectarilor putine din ziua de azi.
Alex(Citează)
16/07/2021 la 7:03 AM
Cand au fost gasite vreodata autoritatile din Romania pregatite de ceva?
Gaelex(Citează)
16/07/2021 la 9:18 AM
pregatite sa fure mereu
dny(Citează)
16/07/2021 la 9:45 AM
Am ramas impresionat, chiar e un raspuns valabil, corect.
Gaelex(Citează)
16/07/2021 la 7:14 AM
Mai dureaza un pic. De obicei ma uit la Spania si Italia. Spania a inceput o crestere agresiva a numarului de cazuri undeva in 25 iunie, Italia una mai domoala in jur de 1 iulie. La valurile precedente, noi am fost cu 3-4 saptamani in urma. Acum va coincide cu perioada in care se intorc de obicei oamenii in tara, iulie-august.
Cred ca in august vom avea iar sute de cazuri pe zi, si desigur autoritati relaxate care dau asigurari din gura.
Din septembrie trecem din nou la treaba, Arafat si Rafila la TV in fiecare zi, scoli deschise 2 saptamani si apoi inapoi online, intrat in case la 9 seara, tot tacamul. Cu ceva noroc va fi mai putin intens decat anul trecut, si vom avea relaxare de Craciun. Apoi ianuarie-martie varful.
Ne mai trebuie 2-3 valuri / tulpini pana la celebra imunitate de turma. Dar na, ce mai conteaza acolo 20000 de morti, important e ca suntem noi liberi si nu ne lasam prostiti cu vaccinuri si masti.
Sorin(Citează)
16/07/2021 la 8:38 AM
La noi se face untold si festivaluri mari, fără limita fără număr
Bogdan(Citează)
16/07/2021 la 8:59 AM
Și care e problema?
Adrian(Citează)
16/07/2021 la 8:59 AM
Se fac, dar cu persoane vaccinate.
Lucian(Citează)
16/07/2021 la 9:02 AM
Oare de ce nu se intreaba nimeni cum a facut India sa treaca de la 400.000 de cazuri zilnice in Mai la 40.000 cazuri in Iulie?
Razvan(Citează)
16/07/2021 la 11:20 AM
Sunt puține cazuri în Romania și pentru că numărul turiștilor e mult mai mic că cel din Spania, Italia , Franța.
kllaus(Citează)
16/07/2021 la 9:31 AM
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-57804713
In caz ca se intreaba cineva.
The drop in numbers has largely been attributed to strict lockdowns by states which are now being eased.
Razvan(Citează)
16/07/2021 la 9:32 AM
Cum a făcut? A făcut ceva sau cazurile au scăzut de la sine? Ce ar putea să facă o țară de lumea a treia, cu un sistem medical praf și pulbere?
Deea(Citează)
16/07/2021 la 9:36 AM
Florin Citu si Ludovic Orban sunt in campanie electorala pentru conducerea PNL iar Iohannis este la ultimul mandat.
florin(Citează)
16/07/2021 la 9:52 AM
I-a spus globul ei magic.
Daca oamenii sunt vaccinati, riscul e minim chiar si cand vine valul de Delta.
Bogdan(Citează)
16/07/2021 la 10:03 AM
Si sunt?
nashu_mare(Citează)
16/07/2021 la 10:07 AM
Singura mea problema e ca sunt usor ingrijorat pt copii (dar mult mai putin decat eram acu 6 luni, de ex), in rest, vaccinat fiind, ma doare in cot, poa’ sa vina si valul 7. Care probabil o sa vina, pt ca omul e fff prost.
De-abia astept sa vad la TV de-astia nevaccinati care fac covid a doua oara, o sa fie fun.
Marean(Citează)
16/07/2021 la 10:25 AM
De ce ești așa sigur că, vaccinat fiind, poate să te doară în cot?
dam167(Citează)
16/07/2021 la 10:44 AM
Pentru ca masca
Marean(Citează)
16/07/2021 la 10:11 AM
Lucian si Adrian, puteti sa va luati de mana.
ia vedeti de ceva festival mai mic de au gasit 1000 covidei dupa festival, si erau “socati”.
ia ce crezi ca se intampla la untold cu 80k covidei umblatori? irelevant ca sunt vaccinati, un delta doi printre ei si sa vezi.
bogdan(Citează)
16/07/2021 la 11:40 AM
Nu merg la Untold, dar m-as simti mai in siguranta intre o multime de oameni vaccinati (cum a fost cazul meciului de la Euro) decat intr-un metrou sau intr-o aglomeratie urbana de oameni despre care nu stii cati sunt vaccinati, cati poarta masca corect, cati isi spala mainile etc.
Lucian(Citează)
16/07/2021 la 11:48 AM
Din nou, de ce ar trebui să-mi pese? Cine merge acolo merge pe barba lui, cu vaccin sau fără. După mai bine de un an de restricții și măsuri și cu o metodă de prevenție disponibilă tuturor (care doresc), e decizia fiecăruia cum își trăiește viața. De ce să am eu grijă de alții, când nu au ei de ei înșiși? Cei speriați pot să stea închiși în case până îi rog eu să iasă, cei proști pot linge clanțe de ușă și scaune în metrou.
Adrian(Citează)
16/07/2021 la 10:20 AM
Si covidu s-a saturat de romania. A plecat la altii.
Blackskull(Citează)
16/07/2021 la 11:23 AM
se vede ca nu te uiti la tv. a anuntat ficusu suprem ca covidel e in vacanta, ce nu intelegi??
bogdan(Citează)
16/07/2021 la 10:24 AM
Relativ, off topic.
Acum ceva vreme am intrebat si aici ce se intampla daca trebuie sa schimbi Cartea de identitate si informatia (serie, numar) nu va mai corespunde cu cea de pe adeverinta de vaccinare si, de aici potentiale probleme.
Daca mai intereseaza pe cineva subiectul:
Azi am descarcat certificatul de vaccinare. A fost posibil doar folosind informatia de pe vechea CI. E drept ca pe certificat nu vad sa apara serie si numar de CI dar am suspectat ca la o verificare mai serioasa se va tine cont de mai mult decat numele si data nasterii.
Asa ca am sunat la call center 021 414 44 25 si am prezentat situatia. Am primit un mail la care trebuie sa fac un reply all atasand urmatoarele documente:
-adeverinta de vaccinare
-poza cu noua Carte de identitate (preventiv eu am adaugat poza si dupa vechea carte de identitate)
-certificatul covid asa cum mi-a fost generat astazi.
Nu mi s-a spus cand se va rezolva si cum. Eventual revin cand va fi cazul
pipzn(Citează)
16/07/2021 la 12:53 PM
Nu înțeleg de ce ai întâmpinat probleme și ai avut nevoie de mailuri și call center etc. Eu mi-am făcut rapelul în aprilie și mi-am schimbat CI în iunie. Când am descărcat certificatul de vaccinare am introdus datele de pe noua carte de identitate și a funcționat.
Adrian(Citează)
16/07/2021 la 5:07 PM
Update: mi s-a trimis prin mail un certificat de vaccinare. Cel putin la cum arata, nu este nicio modificare fata de ce am descarcat eu dimineata.
Persoana cu care am vorbit nu a putut sa imi spuna daca s-a modificat ceva si in baza de date, pur si simplu mi-a retrimis ce a primit ea “de la Bucuresti”
Deci, sa speram ca va fi bine
pipzn(Citează)
16/07/2021 la 12:47 PM
Cine are impresia ca varianta delta nu e domninanta inca in Romania e doar naiv. S-a venit masiv din Spania si Grecia fara niciun test sau vaccin pana saptamana trecuta. Primele cazuri au fost identificate cam in acelasi timp cu statele in care cresterea e masiva acum.
Eu sunt mai optimist, si cred ca valul 4 in Romania va fi cel mai mic, mai mult de 2000 cazuri pe zi nu cred sa avem. Multi aveti impresia ca la noi s-a testat ca in Spania, Italia sau Franta. Cei care au trecut prin boala sunt mult mai multi decat cei din statistici, plus cei care s-au vaccinat creeaza o masa de oameni cu imunitate mai mare decat in tarile cu o campanie de vaccinare masiva unde lockdown-urile au fost luate in serios.
Numai daca ne uitam la studiul Medlife, imunitatea de turma din Romania e mai mare decat orice campanie de vaccinare din UE. Oricum alta explicatie pentru scaderea masiva din ultimele luni nu este. Plus ca cele mai putine cazuri sunt in tarile estice unde lockdown-urile au fost de ochii lumii gen Romania, Bulgaria sau Polonia. Imi povestea cineva care a fost la munte in Bulgaria ca pana si in Romania se respectau mai multe reguli.
Hai sa fim putin mai optimisti, avem vaccin, avem spitalele goale, se stiu mai multe despre boala…hai sa ne gandim ca e ultimul hop.
Alex(Citează)
16/07/2021 la 1:58 PM
sigur, s-a venit in valuri incepand de vreo 2-3 saptamani si deja romanasul are imunitate de turma la tulpina delta! romanasul se imunizeaza instant, la orice, prin telepatie!
o sa vedem in toamna ce, cum si cat vor latra latrinele, compatimind sufocarzii care asalteaza sectiile si morgile.
daddy(Citează)
16/07/2021 la 2:29 PM
Stii ca tulpina Delta e doar o alta tulpina da? Nu e un alt virus.
alex(Citează)
18/07/2021 la 9:00 AM
Conform medlife, imunitate in urban e in jur de 60%. Sunt deja destule tari din UE cu rata de vacciy mai mare.
In rural, nu cred că poate spune cineva ce e acolo.
Și încă ceva, sunt destule studii care susțin că imunitatea naturala tine 3-6 luni. Cei îmbolnăviți anul trecut au șanse mari să mai facă inca o data boala.
Vaccinarea era soluția mai buna, dar atât am putut.
silicon_v(Citează)
16/07/2021 la 1:53 PM
valul 4, cu cat va fi mai mare si mai agresiv, cu atat va fi mai bun!
succesul valului 4 depinde si de curajul autoritatilor de a-l lasa sa se manifeste.
sa mai introduci restrictii, e o dovada de lasitate si prostie.
daddy(Citează)
16/07/2021 la 2:20 PM
Eu ma minunez citind opiniile ! Inca exista oameni care nu cred si au in cap niste teorii ale conspiratiei discutate cu Mariana , femeia de serviciu care stie ea mai bine ca vrea Bill s-o chipeze … damn
Liviu(Citează)
16/07/2021 la 2:30 PM
Imi este incredibil de greu sa cred ca Romania are doar 45 de cazuri noi cand in restul tarilor se inregistreaza mii pe zi.
In alta ordine de idei cred ca focusul pe viitor ar trebui sa fie numarul de morti si sa ignoram numarul de cazuri. Daca esti dublu vaccinat dar inca poti prinde virusul, ce relevanta are ca ai iesit pozitiv? Important este sa intelegem si sa facem pe altii sa inteleaga ca vaccinurile functioneaza si toata lumea trebuie sa faca asta. Exista o sansa mare sa traim pentru restul vietii cu acest virus…
M Andrei D(Citează)
16/07/2021 la 2:34 PM
E relevant pentru că cu cât se transmite mai multor oameni, cu atât există mai multe variante, deci mai multe șanse ca o variantă să devină rezistentă la vaccin.
Dacă nu exista posibilitatea ca virusul să evolueze, abordarea ta ar fi fost corectă.
Giani Mucea(Citează)
16/07/2021 la 7:06 PM
Nu am vazut pana acum nici un caz de covid Delta! Ma asteptam sa vad de acum 7-10 zile!
Se fac mari pregatiri pentru valul 4!
Se cumpara masiv materiale! Nu stiu daca se pregatesc noi spatii!
nano(Citează)
18/07/2021 la 8:08 AM
sunt destule spatii din alea care se elibereaza la sapte ani!
daddy(Citează)