►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
19 Jul 2021 ·
AUTO ·
Mustang-ul clasic îl cumperi dacă vrei o mașină sport și cu aspect cool. Mustang Mach-E tot pe acolo se poziționează, că dacă vrei doar o electrică de familie, sunt multe alte opțiuni.
Faptul că Ford produce acum mai multe Mach-E decât Mustang-uri pe benzină mi se pare că arată în ce direcÈ›ie se îndreaptă piaÈ›a de astfel de maÈ™ini È™i cum se schimbă percepÈ›ia despre ce înseamnă “cool” în prezent.
Lucram la un articol despre ce mașini mi-aș lua în funcție de câți bani aș avea, genul acela de listă făcută de copii în plictiseală. La capitolul electrice, Ford Mustang Mach-E era modelul meu pentru o plajă mare de valori, că-mi place mai mult decât Model Y din diverse motive. Ar fi la concurență cu VW ID.4, pe care nu l-am văzut în realitate, dar în fotografii pare o mașină interesantă.
Mach-E, acum că l-am văzut în realitate, mi s-a părut că arată și mai bine decât mă așteptam. A fost o surpriză plăcută, de fapt, chiar și în condițiile în care am văzut cam toate review-urile existente pe YouTube. Arată a SUV/crossover sport și atrage privirile. Îmi închipui că pe una dintre culorile sale de roșu sau albastru va fi și mai plăcut ochiului.
Mi-a plăcut pe afară. Capota este rotunjită și cu nervuri ample, stil Mustang. Partea laterală pare golașă pentru că lipsesc mânerele clasice de portieră. Mach-E are în schimb buton pe care-l apeși și ușa se deschide. Portierele din față au niște mânere simbolice puse pe montantul B, cele din spate se apucă direct (au o zonă întărită) și se deschid. Interesantă alegere și, în practică, fără impact în comoditatea deschiderii sau închiderii ușii. Există și cod numeric pe montantul B, ca la multe mașini americane, o opțiune foarte mișto pe care mi-aș dori-o pe toate mașinile, plus posibilitatea de descuiere automată când detectează telefonul tău în împrejurimea mașinii.
Partea din spate este cam golașă pentru gustul meu. Am mai zis asta la alte mașini, prefer mai multe elemente de amploare pe un spate înalt precum cel al unui SUV/crossover. Pe Mach-E sunt stopuri cu aspect de Mustang și sigla cu căluțul alergător, dar mi-ar fi plăcut să fie mai mari.
Interiorul mi s-a părut unul de mașină confortabilă, gândită pentru utilizare zi de zi în condiții confortabile. Altfel spus, impresia mea a fost că este inspirat de Mustang pe afară. Înăuntru am găsit materiale plăcute la atingere, scaune confortabile, tetiere moi, spații mari de depozitare.
Mi-a plăcut mult ecranul din centru. 15 inchi, așezat portrait așa cum și trebuie, și au integrat foarte bine butonul de volum în partea sa de jos, direct pe ecran. Ecranul din fața șoferului are dimensiunea perfectă. Nu l-am văzut în mers, mașinile vor putea fi conduse prin august și o voi face atunci, dar știu din review-urile altora că are tot felul de animații în funcție de modul de condus (Active, Untamed, Whisper).
Schimbătorul de viteze este acum rotița introdusă parcă odată cu noul Focus. Foarte bine, la revedere manetă inutilă. Volanul are butoane reale, nu capacitive.
M-a surprins însă spațiul din spate. Puteam sta foarte bine acolo și nu atingeam cu genunchii scaunul șoferului, care oricum este foarte moale. Era și Lucian Mândruță la prezentarea asta, a rabatat banchetele și a introdus toată bicicleta sa în mașină, fără să-i scoată roata. Per total, interiorul mi s-a părut confortabil pentru orice tip de drum pentru 4 adulți.
Fotografiile mele:
Fotografiile cuiva care chiar se pricepe:
Precomenzile au început, primele livrări vor fi în septembrie. Cei de la Ford au spus despre un stoc comun european ce va reduce mult timpul de așteptare câtă vreme nu vrei vreo configurație atipică, dar Mach-E are o configurare foarte simplificată și n-ar trebui să fie probleme în a găsi mașina dorită direct în stoc.
Sunt două variante, Base cu tracțiune spate și Premium cu tracțiune integrală, plus mici diferențe neimportante în dotări și aspectul exterior. Ambele pot fi comandate cu autonomie standard sau autonomie extinsă (baterii mai multe) și mai există două pachete opționale suplimentare, Tehnologie și Tehnologie Plus. Cred că majoritatea celor vândute în România vor fi Premium AWD cu autonomie extinsă.
Prețuri:
Pachetele opționale cresc prețul cu între 2.100 și 4.600 €, în funcție de pachet și model.
Din prețurile acestea se pot scădea vreo 9.000 de euro cu tichete Rabla+. Practic cel mai ieftin Mach-E începe de la 42.800 € cu tot cu TVA și cel mai scump de la 59.300 €.
Se încarcă la 150 kW DC maxim. Pachetul Tehnologie aduce sunet B&O, camere 360 de grade și parcare automată. Garanția pe componentele high voltage este de 8 ani.
Ford are deja mulți dealeri pregătiți pentru vânzare și post-vânzare mașini electrice, așa că la acest capitol n-ar trebui să fie probleme. Cred că se va vinde bine, probabil chiar peste așteptările lor, că are un mix bun de preț, autonomie, putere și aspect exterior. Sunt deja multe mașini electrice în România, iar clasamentul din 2022 și apoi 2023 cred că va găsi Ford destul de sus.
Clipul meu cu Mach-E, făcut la repezeală în fața sediului Ford:
Un clip de pe net care mi-a plăcut:
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
15 comentarii
19/07/2021 la 7:51 AM
Nu ma pricep la masini, totusi imi pare ca oferta destul de multa masina pentru ceva care incepe la 40 de mii de euro. Arata sportiv, agresiv si pare sa aiba ceva spatiu comfortabil la interior.
Ca de obicei intrebarea cea mai importanta este cata autonomie reala ofera. Nu in oras, pentru ca asta nu conteaza, ci la drum lung folosind reteaua Kaufland de exemplu: https://www.kaufland.ro/utile/statii-incarcare-eco.html#retea
Gaelex(Citează)
19/07/2021 la 1:01 PM
Deci mult mai scumpa decât Tesla. Cum naiba sa ceri atât de mult pe o mașină mai slaba decât Tesla???
Adi(Citează)
19/07/2021 la 7:56 AM
E incredibil cum vorbim de next level tech adică mașini electrice, dar ca design ne tot învârtim în jurul aceleași grile sau foste grile în locul căreia se arunca un plastic de umplutura.
Bogdan(Citează)
19/07/2021 la 8:35 AM
Am început să-l urmăresc de curând pe tipul de la Auto Trader. E bun omul, îmi place de el. Are idei originale și e amuzant fără sa se screme sa fie amuzant. Aici e review-ul lui despre noul Sandero: https://youtu.be/KQa7OwXS9Ec.
Fain noul Mustang. Dacă ar fi sa calculam regula 20/4/10 pt cel mai ieftin model , ne luând în calcul Casco sau dobânzi ar însemna :
– sa ai pregătit un avans de 20% (8.600 eu)
– restul de 80% să-l achiÈ›i în 4 ani. Adică o rata de 716 eu/luna.
– acei 716 eu sa nu depășească 10% din salariul lunar. Sa zicem ca e maÈ™ina de familie È™i contribuie amândoi, atunci salariul mediu al celor doi ar trebui sa depășească 3700 eu/ luna.
Spanac(Citează)
19/07/2021 la 9:55 AM
Foarte buna regula si asa iti dai seama ca pentru cei mai multi oameni si un Logan e prea mult si de ce e parcul auto invechit ( eu nu cred ca e, doar ca e tara saraca si nu-si permite mai nou).
Altfel, Mustangul nu prea e impresionant. Cam furaciune asa , nu-i neaparat original.
Jag E-Pae, Tesla Y. Greu cu designul.
Catalinx(Citează)
19/07/2021 la 12:21 PM
@Bogdan, s-au incercat tot felul de design-uri futuriste, dar nu au avut succes (toata lumea se plangea ca producatorii fac masini urate si ca incearca prea mult sa se distanteze de modelele clasice).
Intre timp a aparut Tesla pe piata care au pastrat aceleasi linii de design clasice pentru un sedan, doar cu mici modificari. Si au avut succes, masinile lor fiind si frumoase, nu doar performante.
Andrei G(Citează)
19/07/2021 la 9:13 AM
Mersi, m ai făcut sa ma simt sărac de dimineață
Bogdan(Citează)
19/07/2021 la 10:33 AM
Cum e tableta aia in realitate? Nu am mai vazut sa fie asa sus amplasata pana acum, parca taie putin si din vizibilitate daca esti mai scund. Pentru mine arata cel putin ciudat.
Robert(Citează)
19/07/2021 la 1:50 PM
Daca nu Tesla, atunci Ioniq 5 sau EV6 fara urma de regret. vw sunt o gluma proasta la capitolul electrice, iar despre Mach-E nu ma pronunt, dar daca se inscrie in trendul Ford din ultimii ani (cand Fordul a ajuns sa aiba calitatea fabricatiei unui Renault sau Suzuki, mai bine pas). Si asta o spun ca fan Ford care am vazut cu ochii mei diferentele de calitate intre ceea ce facea Ford la inceputul anilor 2000, si ce face acum…
zetanu(Citează)
19/07/2021 la 2:25 PM
De ce sunt WV o gluma proasta? Intreb pentru ca ma uitam la ID.4
L!nuX(Citează)
19/07/2021 la 2:44 PM
https://www.autoevolution.com/news/get-shocked-comparing-the-mach-e-and-model-y-battery-pack-cooling-systems-165467.html
Bun Mach-E, dar tot nu au experienta pe electrice. Sper sa se maturizeze in design mai repede.
Adyaero(Citează)
19/07/2021 la 5:01 PM
@L!nuX, eu cred ca ID4 o sa ajunga rapid una dintre cele mai vandute masini electrice, cel putin in Europa.
Desi Tesla are un mare avantaj ca au fost primii care au facut masini electrice performante/utile, nu cred ca vor reusi sa-si pastreze avansul fata de marii producatori auto cand acestia vor decide sa faca trecerea la modul serios catre electrice.
Andrei G(Citează)
19/07/2021 la 3:57 PM
Scump domnule scump, dincolo era mai ieftin
“Starting at $42,895 As low as $35,395 after Federal Tax”
liviu(Citează)
19/07/2021 la 10:27 PM
doar ca acolo e pretul fara taxe, pentru europa mai adauga taxe vamale cred ca sunt 10% si TVA vreo 20%. Plus alte modificare pe care le cere UE pentru masinile noi.
wd(Citează)
19/07/2021 la 5:05 PM
nu mai purtat’ masca sub barbie ..
gabi(Citează)