►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
15 Jun 2021 ·
GÂNDURI ·
Mai jos vedeți graficul vaccinării în România. Cu diverse culori sunt diversele tipuri de vaccinuri, dar contează mai puțin asta.
Vi-l arăt ca să vedeți forma graficului și evoluția în timp. Cu un pic de noroc merge și embed-ul de mai jos, care-i același lucru:
Se discută în zilele acestea dacă a fost sau nu un eșec campania de vaccinare în România. A fost și o emisiune România în Direct la radio despre asta, sunasem și eu să-mi zic părerea, dar n-am prins loc până la final. Așa că o zi aici.
Nu cred că are rost să vorbim în termeni de eșec sau succes și sunt mai multe motive pentru asta.
În primul rând, cel mai important este că fiecare om care dorește să se vaccineze o poate face acum. A fost o vreme cu programări, vânătoare de centre șamd, aia era nasol. Eu însumi, câștigător la tombola serii pe doze rămase neutilizate, sunt conștient că m-am vaccinat la noroc, am fost la locul și momentul potrivit și am tras bine biletul din pălărie. Este foarte bine că astfel de momente nu mai există.
Excepție este mediul rural, unde accesul la vaccin nu este atât de simplu. Dacă vreți musai să vorbim despre succes-eșec, o putem face referitor la strategia de intrare în mediul rural.
Nu cred că putem vorbi nici de eșec ca și cum rezultatele au fost sub așteptări. Adică suntem acum pe ultimele locuri din UE la vaccinare, dar asta nu trebuie să surprindă pe nimeni dacă privind situația de ansamblu.
Situația de ansamblu este că România se găsește după 30 de ani (și încă vreo 50 înainte de ei) de neîncredere în autorități. 30 de ani în care ai văzut poliția stând la pândă cu radarul, în care jandarmii au bătut oameni în piață la comanda politică, în care primarii au luat șpagă, autoritățile te-au tratat în silă și la medici a trebuit să mergi cu șpagă ca să se uite la tine.
Și acum, dintr-o dată, de ce te-ai aștepta ca românii să aibă încredere orbească în aceleași autorități când le spun “mergeți la vaccinare”?
Mă uit prin comparație cu Israel, unde s-a vaccinat toată țara sau ceva așa. Păi în Israel sunt vreo 75 de ani de când autoritățile îi apără zilnic pe cetățeni de atacuri teroriste și de invazia țărilor din jur, că statul Israel a fost invadat de mai multe ori de Egipt, Siria și alte țări învecinate (și invers, de altfel, dar nu contează acum). Când autoritățile îți dovedesc zilnic că se preocupă de siguranța ta, poate îi crezi și când zic “și vaccinul ăsta e bun, hai să-l faci”.
Aici nu e cazul. Trebuie să treacă vreo două decenii de politicieni măcar competenți pentru ca lumea să fie influențată de faptul că premierul țării bea o cafea și te îndeamnă la vaccinare.
Așa că nu este musai un eșec, ci normalitatea așteptată și, de altfel, și preconizată de sondaje. Dacă se vrea creșterea ratei de vaccinare, noi am discutat deja aici și aici despre ce s-ar putea face, iar concluzia a fost că e nevoie de mers în teritoriu și oferit bonusuri, nu pedepse, celor nevaccinați. Micii de la Obor sunt un exemplu bun. Alte țări mai răsărite ca noi fac tombole cu premii de milioane ca să-și aducă oamenii la seringă.
Dar vreau să zic un alt important motiv pentru care vaccinarea din România nu este un eșec: am ajuns la 100-150 de cazuri zilnice și câte 5-20 de decese noi. Sunt cifre excelente!
Graficul de mai jos arată vaccinările cu schemă completă raportate la populația țării. România este întrecută de multe țări europene, după cum se spune des.
În același timp, însă, m-am uitat pe lista de cazuri noi a acelor țări. Mai jos vedeți lista de cazuri noi mediată pe ultimele 7 zile. Graficele sunt greu de văzut, dar țările sunt aranjate acolo în dreapta în ordinea cazurilor și România este pe ultimul loc cu cele mai puține cazuri raportate la populație!
Altfel spus, or fi fost alte țări mai proactive și convingătoare în a-și convinge cetățenii să se vaccineze, dar efectul vaccinării se vede foarte bine în România, unde numărul de cazuri a scăzut constant și puternic în ultima perioadă. Privit așa, mie campania de vaccinare mi se pare un succes.
Suntem pe ultimul loc și la cazuri noi înregistrate într-o săptămână, apropo. Puteți să vă jucați aici cu ce alte țări vreți voi. Puteți găsi date și pe Worldometers. De exemplu, Franța raportează 4.000 de cazuri noi, Italia 1.700, Germania 1.500, Olanda 1.200, Belgia 784. Olanda și Belgia au jumătate din populația noastră.
Se fac la fel de multe teste în țară, apropo, vreo 30k zilnic. Și poate că unii sunt bolnavi și nu apar în statisticile oficiale pentru că s-au testat la farmacie și apoi stau în casă, dar a scăzut și numărul celor internați la ATI și numărul deceselor, care sunt mereu proporționale cu numărul cazurilor, deci pandemia chiar a scăzut puternic în România.
De ce? Greu de zis. Este însă posibil ca strategia României să fi fost mai bună. Poate că nu vă așteptați la asta, nu?
Alte țări au insistat cu vaccinarea bătrânilor înainte să deschidă vaccinarea la liber pentru toate persoanele. România a insistat pe ideea asta doar până la 15 martie, când a deschis Faza 3 pentru populația generală, și poate a fost o idee mai bună. De ce? Pentru că astfel s-au vaccinat mai mulți oameni din marile orașe, acolo sunt riscul de infectare este mult mai mare, și poate din acest motiv a scăzut pandemia.
Adevărul este că un bătrân dintr-un sat uitat de lume nu este la fel de expus bolii. Este mult mai riscant covidul pentru el, dar șansele să-l facă sunt mai mici față de oamenii de toate vârstele din marile orașe.
Așa că strategia cu 3 faze a României și deschiderea lor pe 15 ianuarie și 15 martie s-ar putea să fi fost, de fapt, mai bună decât a altor țări care s-au dus cu Faza 2 până la 90% vaccinați înainte de a deschide și pentru alte categorii. Iar dacă acum urmează o etapă de mers în teritoriu, în mediul rural, s-ar putea ca România să iasă mai bine decât alte țări din pandemie.
Sunt doar bănuieli, desigur, dar pe baza unor cifre clare. Poate va apărea o analiză mai bună de la oameni cu acces la mai multe informații.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
51 comentarii
15/06/2021 la 8:15 AM
Vineri am fost sa-mi verific anticorpii si eu, dupa vaccinul cu astra. Rapel facut pe 6 mai.
Rezultatu a venit ieri….. 1200. Oarecum dezamagit. Ma asteptam la mai mult.
Valorile trecute in buletinu de analiza zic asa:
– intre 50-1000 AU/ml titru scazut
– intre 1000-5000 AU/ml titru mediu
– intre 5000 – 20000 AU/ml titru crescut
– peste 20000 titru foarte crescut
Mama care a facut covid anu trecut de craciun inca are 1800, la 6 luni dupa boala.
Blackskull(Citează)
15/06/2021 la 8:48 AM
Tata avea 400 după Pfizer (eu 5500, ca reper), deci era și mai trist. Dar protecția există oricum, doar că nu-i așa turată.
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 10:57 AM
@Blackskull – s-a dovedit stiintific ca femeile produc mai multi anticorpi decat barbatii la aceste vaccinuri.
Deci exemplul tau, cu mama ta, nu este de luat in seama.
Compara cu alte teste facute de alti barbati si poate o sa privesti altfel situatia.
Vlad(Citează)
15/06/2021 la 11:39 AM
O prietena care a făcut Covid acum doua luni acum nu mai are anticorpi. Depinde de fiecare organism cum reacționează.
Matilda(Citează)
15/06/2021 la 3:33 PM
Raspunsurile arata ca nu se cunoaste in ce conditii/de ce se produc anticorpii. Daca nu mai ai contact cu antigenul, dispare motivul existentei anticorpilor (stimularea antigenica specifica) si treptat dispar din circulatie (la unii mai repede la unii mai tarziu). Esentiale sunt insa celulele de memorie, care la un nou contact (rapel sau infectie) vor fi activate, prolifereaza si produc anticorpi mai repede si mai eficient. De-aia este si cam inutil sa tot repeti determinarea anticorpilor. Ai avut titru bun la 1-2 luni dupa rapel, pa si pusi esti protejat (ca este mediu sau crescut, putin relevant in contextul unei stimulari ulterioare care poate fi in alte conditii decat vaccinarea). La o eventuala doza 3 de vaccin ar trebui sa ai titru mai mare decat dupa doza 2, in conditii similare de stimulare antigenica/status imun/durata etc.
Ppt(Citează)
15/06/2021 la 8:25 AM
Daca ai facut de saraci…
Glumesc :), sa ii porti sanatos!
Morrissey(Citează)
15/06/2021 la 8:25 AM
Vaccinarea in Romania este un esec.
Numarul actual de cazuri e irelevant, pentru ca scaderea e data partial de faptul ca e vara, la fel cum s-a intamplat anul trecut. Cel mai important lucru in momentul asta e cat procent din populatie apuci sa vaccinezi pana la toamna.
Daca te uiti la UK, observi ca varianta Delta a inceput sa le creasca cazurile. Cu peste 200% intr-o saptamana chiar si asta in conditiile in care vaccinarea e mai avansata acolo. Si, daca intelegem ca e inevitabil ca o varianta mai competenta se va raspandi peste tot, ne dam seama ca vine iarna si in Romania vor fi 50% vaccinati, cu Delta libera pe strada.
Eu zic ca va fi distractiv.
Giani Mucea(Citează)
15/06/2021 la 8:49 AM
Este vară peste tot. Sunt teste la farmacie peste tot.
UK s-a vaccinat mult cu AstraZeneca, o fi de la asta.
La noi nu tot Delta este prevalentă?
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 9:28 AM
Pai da, si in majoritatea tarilor in care e vara si au fost restrictii si vaccinarea macar a inceput, cazurile scad. Asta nu spune nimic despre ce se va intampla cand nu mai e vara si nu mai sunt restrictii.
Da, in UK se foloseste mai mult AZ, care cica are eficienta 30% dupa prima doza.
Btw, in Olanda, ca tot ii injuram pana acum, au vaccinat 330 000 sambata. Cam 85% au intentia, pe toate grupele de varsta.
Giani Mucea(Citează)
15/06/2021 la 11:46 AM
Radu, ia tarile din jur care nu au vaccinat: albania, muntenegru, bosnia, moldova etc. In toate numarul de cazuri are fix aceeasi evolutie ca la noi. Impactul vaccinarii in rezultatele astea e spre 0, ne vedem la toamna.
Boris(Citează)
15/06/2021 la 11:58 AM
Bosnia – fully vaccinated <2%, evolutie cazuri: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/bosnia-and-herzegovina/
Moldova – 5% – coronavirus/country/moldova/
Ucraina – 0.5% – coronavirus/country/ukraine/
Boris(Citează)
15/06/2021 la 1:12 PM
Nu prea cred. Delta e varianta indiana. Se pare ca are si alte simptome decat celelalte. Mai multa febra, mai mult nas infundat durere de cap, tuse mai putina si lipsa gustului si/sau mirosului e foarte rara.
nashu_mare(Citează)
15/06/2021 la 8:29 AM
Nu a fost un dezastru, dar nici nu e un succes atat timp cat nu s’au mobilizat nici pana acum pt o campanie masiva de caravane in fiecare comuna, din poarta in poarta. Desi sunt milioane dd doze pe stoc acum.
E un calcul foarte corect dar si foarte cinic Radu, sa spui ca la sat mobilitatea virusului e mai redusa. Da, se infecteaza mai greu, dar mor mai usor.
Morrissey(Citează)
15/06/2021 la 8:38 AM
Strategia României a fost mai bună, în sensul că a fost vorba (și de ) strategia cetățenilor ei și de faptul că a fost mai simplă, adică au avut bulan cu prostia și înapoierea cetățenilor, care a contracarat prostia și înapoierea politrucilor .
E corectă treaba cu vaccinarea in orașe care ajută – o problemă de densitate și probabilitate de contact. La asta ajută și densitatea generală mai mică și gradul mai mic de urbanizare. E greu să numești asta strategie.
Dar să începem de la faptul că au făcut rapelul cam aproape de indicațiile producătorilor de vaccinuri. In UK sunt deja în spitale un număr semnificativ de persoane vaccinate ( unii de două ori ) . Nu atât de mare cât să declare vaccinul apa de ploaie, dar destul cât să supună dubiului strategia lor de vaccinare – mai întâi cât mai multă lume vaccinul, majoritatea cu AZ ( că din astea produc ei, e normal ) și rapelul când s-o putea.
Pe de altă parte, când cetățenii sunt reluctanți merg să se vaccineze primii cei care au nevoie real, nu virtual.
Statele civilizate au decis că domn’e trebuie să îi protejam pe vulnerabili și în ordinea inversă a vârstei ca locurile in autobuz. Ce contează că cetățenii aia nu circulă, nu sunt, sau nu se simt neapărat expuși, lor le facem .
Pe de o parte statul a venit cu strategia asta imbecilă, care altfel sună bine, politicos, inclusiv, politic vorbind – să îi ajutăm pe cei supuși riscului, numai că identificarea riscului nu a fost neapărat corectă.
In România, ok, s-a renunțat la abordarea asta,dar nu-i neapărat meritul statului, că statul a introdus accesul general ca urmare a INSUCCESULUI ofertei pe baza de vârstă și alți indicatori de risc calculați de stat.
Iar refuzul populației a fost calculat obiectiv ( dom’ne, eu nu călătoresc , nu intru in contact, fac mai la pulivară) doar in unele cazuri. In majoritatea a fost visceral, datorită ne-increderii, sau au fost simplu limitați de faptul că se află în rural. Oficial nu au fost limitați,practic a fost un element de distanță. Păi dacă nu poți călători până la un centru de vaccin probabil că nu ești in așa mare pericol și nici nu ești un mare factor de risc ( super spreader )
E posibil ( spun așa, ochiometric , că nu au apărut încă date comparative determinante ) să fi contat și faptul că romulanii au strâmbat din nas la AZ ,au vrut doar “din ăla bunul”. Rămâne de văzut.
Însă, la cum îmi pare mie situația, în afară de părinții socrii și fratele meu, în familia extinsă cam toată lumea a luat deja carcalacul din noiembrie și până acum , cu cât mai proști ( masca e rea, nu mă vaccinez deși lucrez in spital ) cu atât mai repede, românii au gene mai bune comparabil cu media prin Europa. Mai bune in sensul că e pielea mai a dracu pe noi.
Pentru că statisticile in România nu arată numărul real de cazuri ( din familia mea extinsă nu au fost înregistrați niciunul – nu s-au testat, s-au tratat singuri și s-au infectat între ei ) , nu putem ști exact câți din câți infectați au ajuns la ATI și cam care e mortalitatea in procente din infectați. Și cam câți din toată populația au făcut deja boala, poate turma s-au imunizat așa. Știm doar că în iarnă au ajuns mulți la ATI și au murit mai mulți decât au numărat autoritățile oficial, dar cifrele raportate sunt cel mult vag indicative.
Pe de altă parte e posibil ca virusul să fi mutat în unul mai slab. In UK au acum la 6000-7000 de cazuri pe zi ( se testează mult ,mai ales cetățenii care călătoresc – eu am făcut 8 teste in ultima lună pentru călătorii ) , din care nu prea mai moare nimeni și nu li s-au umplut din nou spitalele. Chit că oficial sunt îngrijorați e cam relaxare. Poate că o parte din succes se datorează vaccinării și că majoritatea înțepaților dezvoltă forme ușoare, ori dacă ăștia erau vulnerabili lor ,probabil că erau aia care umpleau spitalele, dar nici din ceilalți nu pare să fie foarte afectați mulți.
Catalinx(Citează)
15/06/2021 la 8:46 AM
Numarul de infectari are relevanta doar daca se testeaza semnificativ.
O imagine mai clara o dau numarul de internari la ATI si numarul de decese (din cauza de covid).
MihaiC(Citează)
15/06/2021 la 11:02 AM
Mihai, decese de covid nu e relevant mai ales ca dupa cum vezi nici macar nu au fost capabili sa le raporteze corect, asa ca le baga acum pe alea de anul trecut. Nici nu mai vorbim cagte dintre ele au fost de covid si cate din atle cauze. Dar ATI e relevant (se presupune ca ce e la ati e confirmat covid cu test): https://www.graphs.ro/covid_ati.php?range=full. Deci scaderea este masiva.
Boris(Citează)
15/06/2021 la 8:56 AM
Complet din burta: eu am impresia ca scaderea dramatica a numarului de infectati in Romania e data de faptul ca aproape 100% dintre persoanele active au imunitate. Ma refer la persoanele care lucreaza, care au contacte sociale multiple, care calatoresc.
Si nu doar din motiv de vaccin, ci prin imbolnavire. Eu nu prea mai cunosc oameni in jurul meu care sa nu fi facut boala. Si, bonus, cea mai mare parte nu au facut teste si nu au fost inregistrati la DSP-ul local. Eu as zice ca raportul intre raportul oficial si cel real e de 1 la 5, poate chiar 1 la 6.
Adica undeva la 5-6 milioane de oameni au trecut prin boala. Nu putem adauga in totalitate inca 4-5 milioane vaccinati, pentru ca discutam in mare parte de aceiasi oameni.
Dar pe la vreo 7-8 milioane de oameni cu imunitate eu zic ca tot am ajuns. Si, cum am zis mai sus, e vorba de clasa activa, adica de oamenii care aveau sanse maxime sa faca boala si sa o dea mai departe.
Bazinul mare de oameni care nu au imunitate e acum in rural si in randul persoanelor inactive (pensionari). Si aici e de munca, iar guvernul nu pare ca are chef sa depuna efortul asta.
Oricum, rezultatul e pe termen scurt. Exista studii care spun ca imunitatea naturala nu ajunge nici macar la un an. Cei imbolnaviti in valul II (toamna lui 2020) pot face iar boala la toamna, daca nu se vaccineaza.
Strict despre campanie la nivel de imagine. Eu zic ca se putea clar mai bine. CE a mers rau:
– faci concurs de anuntat masuri “pozitive”, adica de renuntati la restrictii, atunci cand campania inca nici nu a pornit. Vezi presedintele vs. premierul
– nu faci mare diferenta la restrictiile care mai raman intre cei vaccinati si cei nevaccinati
Din aceste motive, imaginea generala e ca epidemia s-a terminat si ca nu mai are niciun rost sa te chinui cu vaccinarea. De aici si rezultatele mizere din ultimele doua saptamani. Oamenii nu se vaccineaza pentru ca nu mai au motive.
Uite un exemplu in oglinda: Grecia. Si acolo nu poti spune ca oamenii asculta orbeste statul, ca platesc taxele sau ca respecta regulile ca in Israel. E cam acelasi miserupism ca in Ro. Dar aia se vaccineaza de o luna de zile ca dementii, cate 100.000 pe zi, fara sa scada ritmul de vaccinare (vorbim de o tara la jumatatea Romaniei, ar fi ca si cum noi am vaccina 200.000 de oameni pe zi). Pana la 1 august au toate sansele sa ajunga la 70% din populatie target vaccinata. Toti au inteles ca fara asta, sezonul lor turistic e mort. Adica exista un mobil extrem de puternic. Pe care noi nu il mai avem.
silicon_v(Citează)
15/06/2021 la 9:32 AM
România a avut oficial 1,1 milioane de cazuri. Nu poți sări de acolo la “undeva la 5-6 milioane au trecut prin boală”, că te contrazic cifrele. Or mai fi fost încă 1 milion nedepistați, deși mi se pare prea mare cifra. Nu ai însă motive să nu crezi că la fel au stat lucrurile și în alte țări, iar noi acum cu alte țări ne comparăm dpdv cazuri vs strategie de vaccinare.
Și la noi au fost zile cu 100.000 doze înainte să scadă ritmul. E posibil ca acum Grecia să fie în acel vârf de vaccinare.
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 10:04 AM
Ba poti lejer sari la 5-6 milioane. Care cifre te contrazic?
Catalinx(Citează)
15/06/2021 la 10:20 AM
Doua observatii: exista studii care conclud ca aproximativ 7 milioane de romani au avut deja virusul, din astia o parte s-au vaccinat, dar sint si destui vaccinati care nu au fost infectati. Probabil 10 milioane de romani au acum imunitate.
A doua, apar din ce in ce mai multe studii care prelungesc imunitatea data de boala pina la 12 luni, ba au existat opinii (medicale, desigur) ca imunitatea e de mai lunga durata. Parerea mea e ca e mult mai lunga imunitatea data de boala decit cea data de vaccin.
Campania de vaccinare in Romania a decurs asa cum decurg toate: “ne-am descurcat”. Am vazut ca nu merge cu respectarea unor prioritati (cunosc destui care au sarit peste rind si s-au vaccinat in ianuarie fara sa fie in categorii eligibile) si atunci am lasat la liber.
La ce procent de vaccinati avem, e exclus ca asta sa fi dus la (cvasi) disparitia imbolnavirilor. E doar consecinta imunitatii “de turma”, a venirii sezonului cald (teoretic, ca zici ca e octombrie…) si probabil virusul e in extinctie.
Si inca o observatie: vad ca multi pe-aici considera ca la noi a fost haos si ca oamenii n-au purtat masca, etc. Comparativ cu alte tari mai civilizate noi am fost extrem de cuminti. Poate ati uitat ce lupte de strada cu anti maskerii au fost prin Germania, Franta si altele. Romanii au fost obisnuiti sa se conformeze.
Si inca ceva referitor la vaccinuri: sint inca experimentale, deocamdata nu se pot trage concluzii definitive despre eficienta. Sint destule cazuri de imbolnavire (chiar si grava) a persoanelor vaccinate.
Emil C(Citează)
15/06/2021 la 11:50 AM
Da, doar ca același lucru e valabil și pentru tarile din jur. Putem pune milioane în plus pt fiecare tara, dar cred ca e mai greu sa faci ceva statistic relevant astfel.
Cât despre imunitatea care tine mai mult dacă faci boala, ca să îl citez pe Biden – I call malarkey on that one. Spuneam mai sus ca o prietena după ca a făcut Covid acum doua luni și-a făcut testul spike. Nu mai are aproape deloc anticorpi, va merge sa se vaccineze. 2 luni! Atât a durat, în cazul ei, imunitatea.
Matilda(Citează)
15/06/2021 la 12:14 PM
@Matilda: anticorpii nu sunt singurul factor de imunitate, am inteles ca si celulele T ajuta. Adica daca n-are anticorpi nu inseamna ca nu are imunitate.
Dar da, o doza poate functiona ca booster pentru cei care au trecut prin boala.
Giani Mucea(Citează)
15/06/2021 la 12:19 PM
@Matilda
Cred ca ai dat exemplul cu prietena ta care nu mai are anticorpi dupa doua luni la fiecare articol de covid. Si chiar daca nu mai are e complet irelevant. Imunitatea nu sta numai in acei anticorpi. Si probabil e tanara deci nici nu avea nevoie de ei. Si da, la noi sunt 4-5 milioane de oameni trecuti prin boala fara test. A confirmat-o ultimul studiu facut de ok medical si pana si Gheorghita si establishmentu au recunoscut. Alte tari au avut lockdown si cate 6 luni. La noi a fost doar primavara trecuta. In afara de bula voastra dublu mascata lumea si a reluat viata. Voi probabil o sa stati mascati si la anul pe vremea asta.
Rami(Citează)
15/06/2021 la 2:24 PM
@Matilda: plusez cu cazul meu: la 4 luni aveam anticorpi multi, la 6 luni aproape la fel. Au aparut deja studii prin Italia despre imunitatea data de boala.
Nu m-am documentat adinc, dar parca asta cu proteina spike n-ar fi cel mai bun indicator, asa am citit.
Emil C(Citează)
15/06/2021 la 9:29 AM
Olanda are populația cam cât a României.
Costin(Citează)
15/06/2021 la 9:35 AM
True, my bad în articol. Cu atât mai bine pentru noi.
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 10:05 AM
daca a fost sau nu succes vom sti cand se va fi terminat pandemia, situatia curenta e irelevanta.
daca va uitati cu atentie in graficul ala cu vaccinarile, o sa vedeti ca undeva in luna mai aproape toate tarile au accelerat in timp ce noi nu – asta inseamna ca peste 1 luna graficul s-ar putea sa arate foarte diferit, respectiv Romania tot la 20% – 25% iar celelalte tari la 30%-40%, adica diferenta se va mari cu siguranta.
din graficul cu numarul de cazuri eu as trage mai degraba concluzia ca sunt probleme cu depistarea, nu ca a fost de succes vaccinarea – vaccinarea slaba inseamna un stat incompetent, deci de ce am crede ca acelasi stat devine brusc competent cand e vorba de depistarea cazurilor?
uitati-va in schimb si pe numarul de decese zilnice, in linkul pus de Radu – o sa vedeti ca acolo suntem pe primul loc – outlier, mult peste pluton – noi suntem la 7.3, urmatoarea clasata e la 1.6
Marean(Citează)
15/06/2021 la 11:06 AM
Marean, la decese s-au raportat saptamaniile astea cateva sute de anul trecut, de aia. Cel mai relevant e cum au evoluat cazurile ati, https://www.graphs.ro/covid_ati.php?range=full.
Boris(Citează)
15/06/2021 la 11:09 AM
ah da, asa e, uitasem
ok, in cazul asta pare ca in acest moment stam bine, dar dupa cum ziceam depinde cum vor evolua lucrurile pana la final
adica si Suedia a avut cateva luni in care a fost mai bine decat alte tari cu strategia lor de imunizare naturala, insa le-a trecut
Marean(Citează)
15/06/2021 la 11:39 AM
Dap, sunt tari care nu au vaccinat mai deloc, de exemplu Ucraina, si numarul de cazuri scade la fel de mult: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/ukraine/.
Impactul vaccinarii asupra numarului de cazuri este minor la acest moment, si de fapt se dovedeste pentru a doua vara la rand ca coronavirusul este extrem de sezionier. Asa cum nici pentru gripa nu este f. clar de ce este sezoniera (exista ipoteze cu vit. D sau cat stau oamenii la comun iarna vs vara, dar nimic concret) la fel si cu covidul. Deci ne vedem la toamna.
Boris(Citează)
15/06/2021 la 10:13 AM
Pentru a sti obiectiv cat de bine ne e, ar cam trebui ca statistica prezentata zilnic sa revina la modul de redactare de acum cateva luni. E intersant sa stim cate dintre teste sunt facute la cerere ( pentru calatorii, internari cu diverse boli etc) si cate din motive pandemice. Ar mai fi interesanta si o statistica a cazurilor pozitive pe grupele astea.
De fapt, pentru ca, aparent lucrurile merg atat de bine, ar trebui sa se renunte la grupul ala de comunicare strategica si sa ii dea drumul lui VV prin bazele de date.
nashu_mare(Citează)
15/06/2021 la 7:08 PM
raportul zilnic spune numarul de teste si defalcarea lor. exemplul de azi, copy-paste: „Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 8.132.876 de teste RT-PCR și 1.301.420 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 17.532 de teste RT-PCR (8.526 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.006 la cerere) și 12.101 teste rapide antigenice.”
Mogulu(Citează)
15/06/2021 la 10:56 AM
Ce nu am vazut nicaieri discutat e numarul semnificativ de vaccinati-nevaccinati.
In sensul ca s-au prezentat la vaccinare si, fie cu spaga, fie cu vorba buna, nu au fost injectati ci doar au ridicat certificatul. Romania, tara tuturor posibilitatilor.
Si nu ma contraziceti, am auzit deja de multe cazuri expuse mai sus.
Cipper(Citează)
15/06/2021 la 11:25 AM
Probabil ca e semnificativ, cu tot cu exceptii. Daca ar fi nesemnificativ ar fi cazuri de imbolnaviti la greu inclusiv din cei vaccinati care ar trebui sa puna sub suspiciune mai intai eficienta vaccinului, apoi, dupa cercetari POATE s-ar observa ca nu-i eficient pentru ca unii n-au urme de vaccin in sange, doar pe hartie.
Dar cum nu suntem in punctul ala, sau pana ajungem, numarul de vaccinati e semnificativ.
Catalinx(Citează)
15/06/2021 la 11:12 AM
5 milioane au facut covid
5 milioane de vaccinati
2-3 milioane de copii
4 milioane care nu trecut prin covid si nici nu au facut vaccinul.
4-5 milioane plecati in afara tarii.
Aia e, s-a atins imunitatea de turma.
Parerist(Citează)
15/06/2021 la 11:42 AM
Da, cu 140% :P
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 11:25 AM
Probabil ca e semnificativ, cu tot cu exceptii. Daca ar fi nesemnificativ ar fi cazuri de imbolnaviti la greu inclusiv din cei vaccinati care ar trebui sa puna sub suspiciune mai intai eficienta vaccinului, apoi, dupa cercetari POATE s-ar observa ca nu-i eficient pentru ca unii n-au urme de vaccin in sange, doar pe hartie.
Dar cum nu suntem in punctul ala, sau pana ajungem, numarul de vaccinati e semnificativ.
Catalinx(Citează)
15/06/2021 la 12:09 PM
Nu prea poti compara Belgia cu Romania la numar de cazuri din doua motive si anume ei nu fac 30k pe zi ci acum, cand sunt putine cazuri fac in jur de 40k pe zi si are un pic peste jumatate fata de populatia Romaniei.
In plus cand era varful epidemiei faceau si 80k de teste pe zi in conditiile in care Ro nu a ajuns in nici un moment al pandemiei la acel numar.
Suplimentar eu sunt de acord ca numarul de persoane testate pozitiv este mult mai mare fata de realitate, numai in familia sotiei doar o persoana a fost testata pozitiv din 4 deci ai pierdut doar acolo 3. Nu mai vorbesc de cati prieteni stiu care au avut boala dar nu s-au testat si s-au tratat acasa.
Asa ca poate nu sunt 5-6 mil imunizati dar in jur de 3 sunt sigur ca sunt.
Legat de prioritati fiecare tara a luat ce decizie a considerat mai buna.
Cum populatiile unor tari din vest sunt mai batrane implicit si riscul ca acestea sa fie infectate si spitalizate era mai mare de unde si motivatia pentru prioritati. Gandestete ca in Belgia in Flandra au vaccinat 97% din persoanele de peste 65 de ani.
Eu zic ca orice strategie are plusurile si minusurile ei. Sa speram ca la toamna nu vor aparea probleme mari avand in vedere gradul scazut de vaccinare la momentul actual.
Andrei(Citează)
15/06/2021 la 1:06 PM
Campania a fost un esec in zonele rurale unde se arunca vaccinul la cos pentru ca lumea refuza sa il faca. Dupa 1 luna de aruncat la gunoi, centru de vaccinare X se va inchide la sf.lunii.
Cristi(Citează)
15/06/2021 la 1:25 PM
Ce mi s-a parut interesant la pandemia asta e modul in care s-au schimbat obiectivele de-a lungul timpului, dar si faptul ca multi oameni nu au reusit sa inteleaga de ce. Cum, in martie eram in lockdown la cateva sute de cazuri pe zi, acum sunt cateva mii si nu suntem in lockdown. Pai e corect? Cum, inainte prioritatea era sa nu incarcam sistemul medical, acum vreti sa eliminati virusul? Pai nu e corect.
La fel si cu campania de vaccinare. Initial, prioritatea era sa incepi cat mai repede cu cat mai multi oameni, sa scazi cazurile sa poti deschide mai repede, sa nu iti puna economia in cap (dupa criteriul asta, Olanda a esuat lamentabil in prima faza). Acum, cu Delta, prioritatea e sa vaccinezi atat de multi oameni incat sa ai imunitate de turma pana la toamna. Da, ai cazuri putine ACUM, dar trebuie sa fii inconstient sa nu iti dai seama ca vremea joaca un rol. E important cati sunt imuni, indiferent ca din vaccin sau boala.
M-am uitat pe grafice si, din vaccin, Romania se va chinui sa ajunga la 30%. Bold strategy, let’s see how it plays out.
Giani Mucea(Citează)
15/06/2021 la 1:29 PM
Off-topic: Cu ce faci graficele astea pe care le implementezi in paginile web. Am vazut mai des la tine grafice si sunt curios cum le faci, si daca poti avea la baza niste exceluri…sau mai bine zis daca pot fi dinamice pe baza unor exceluri.
Mersi de raspuns
radu(Citează)
15/06/2021 la 3:08 PM
Cel de aici e luat cu embed de pe site-ul oficial, altele sunt de pe our world in data. Pe ale mele le fac în Excel.
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 1:30 PM
Eu consider campania un esec, pentru ca:
– nu s-a pus accent pe protejarea persoanelor din categoria de rist, fiecare pe barba lui
– cum sa se programeze oamenii in varsta fara acces la internet, fara o ruda care sa ii ajute? parintii mei spuneau ca medicul de familie n-a programat pe nimeni pentru ca nu au timp pentru asta si nu sunt platiti separat
– au avut prioritate specialii din MAI, SIE, SRI in centre dedicate
– multe informatii sunt secrete, doar Vlad Voiculescu a transparentizat detaliile apoi a fost demis
– campania la TV si in presa a fost slaba desi exista fonduri de la UE pentru asa ceva iar presa a primit bani de la stat in pandemie
– autoritati rupte de realitate, orasele mari au ramas fara doze si trebuia sa faci turism in comunele din jurul orasului, clar o proasta gestiune a resurselor
– prim ministrul Citu si presedintele Iohannis care aruncau valori nerealiste, spuneau ca in aprilie ajungem la 5 milioane de vaccinati apoi au declarat ca nu asta este scopul
– autoritatile nu au facut nimic sa opreasca Fake News-ul de pe Facebook, din presa sau din partea grupurilor antivax
florin(Citează)
15/06/2021 la 3:30 PM
Păi asta zic și eu.
Cifrele actuale arată că avem puține cazuri, deci vaccinând în masă orașele s-a redus rata de îmbolnăvire în toate categoriile. Medicii de familie sunt altă problemă a României, dar ai fost surprins de asta? Te așteptai să-și facă bine treaba și apoi s-a dovedit un eșec?
Iar autoritățile nu aveau ce zice decât că ne vom vaccina mulți, ca să te îndemne să faci parte din mișcare. Dacă ziceau “o să fie trist, nu va veni nimeni pentru că ne temem de vaccinare”, ce ieșea?
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 1:43 PM
ti-as da niste insighturi, dar orice as comenta aici e banat. asadar…
Mogulu(Citează)
15/06/2021 la 3:28 PM
Good talk!
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 3:34 PM
Nu e asa de important numărul de anticorpi. In cazul contactului cu virusul, aceștia se înmulțesc imediat
Marius(Citează)
15/06/2021 la 3:35 PM
Ok, si cum embeduiesti in webpage din excel? Sau salvezi chartul ca imagine?
radu(Citează)
15/06/2021 la 4:01 PM
Da, selectezi chart-ul, dai copy, dai paste în IrfanView sau alt editor și salvezi ca png sau ce vrei tu.
nwradu(Citează)
15/06/2021 la 3:40 PM
Poti sa zici ca nu este un esec, dar din pacate nu poti sa zici ca este un succes. Si asta e mai trist.
Gaelex(Citează)
16/06/2021 la 11:43 AM
buna sau rea, campania asta de vaccinare (probabil si vremea) a atenuat efectele, dar nu si cauza. daca am anulat si cauza, cred ca e prea devreme sa o spunem si nici informatii complete nu avem.
probabil din acest motiv din septembrie se va relua lockdown ul, inchisul horeca, etc.
gabi(Citează)