un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Black Friday la: Fashion DaysFinestorePC GarageevoMAGAltexFlancoVodafoneOrangeSevensins ◄◄

asus s5507

Știri despre tehnologie – 14 iunie 2021

14 Jun 2021  ·

ȘTIRI  ·

19 comentarii

Android 12 pare prima variantă care mă entuziasmează în ultimii ani deoarece modernizează interfața:

asus s5507

    19 comentarii

  1. La diablo ai pus acelasi link ca la frigider.

      (Citează)

  2. Mă uitam la Android 12… Observ de ceva vreme că dispare stilul acela folosit, în ultimii ani, în aproape orice fel de grafică, cu litere mici subțiri și multe spații nefolosite. Ducă-se!
    Îmi plac literele mari, bolduite, detalii grafice evidente, că nu stau să mă chiorăsc, indiferent că vorbim de grafica unei reclame sau designul unui sistem de operare mobil etc.

      (Citează)

    • Si pe PC era foarte la moda stilul ala cu butoane “invizibile” care ies in evidenta doar atunci cand te duci cu mouse-ul deasupra lor. Foarte enervant si asta, dar din fericire pare ca usor, usor se revina la o grafica mai clasica.

        (Citează)

    • Ce moșnegi sunteți! :P

        (Citează)

  3. Sunt curios cum vor legifera (și la ce va duce) right to repair pentru că în teorie e ce ne dorim toți consumatorii, în practică e mai complicat.

    La PC-uri și periferice problema e de multe ori la software, nu la hardware. Nu mai ajung 8GB de memorie doar pentru că softul de azi are nevoie de mai mult – sau combinația de softuri. La imprimantele scumpe sunt toate șansele să rămâi fără drivere, că piese găsești în general 5-6 ani. Chestia asta e cumva opusă abonamentelor, unde cică plătești pentru update-uri constante, unde valoarea e dată de funcții în plus care… au nevoie de mai multe resurse.

    Cât despre mediu și reciclat, ar trebui ca fiecare dispozitiv stricat să fie reciclat, dacă stai cu 3 telefoane stricate ca să repari 1 teoretic ai mai multe deșeuri decât dacă alea 3 erau deja reciclate.

    Nu vreau să fiu pesimist, dar cred că încă nu suntem destul de educați la nivel de consumatori ca să avem niște legi benefice pentru toată lumea.

      (Citează)

    • Ce zici tu nu are legătură cu right to repair, ci cu durata de viață și support a unui produs.

      Dreptul de reparare se referă la situațiile când producătorul nu pune la dispoziția service-urilor unelte sau piese de schimb cu care să repare produsele curente, făcând service-ul mult mai dificil sau chiar un monopol.

      Este aici un clip edificator https://www.youtube.com/watch?v=RTbrXiIzUt4

        (Citează)

    • Are legătură pentru că consumatorul are percepția că dacă hardware-ul teoretic funcționează va fi la fel de util odată cu trecerea timpului și nu e chiar așa. Iar dacă la electronicele de consum tu ca utilizator nu câștigi nimic, o să ai doar prețuri mai mari atunci când producătorii o să fie obligați la ceva.

      Una din motivații asta e la right to repair, că durata de viață a produselor va crește. Se va merge și pe cartea cu mediul pentru că piesele la liber înseamnă că oricine care nu se pricepe poate comanda piese, chiar dacă nu știe de fapt să repare un anume obiect, ceea ce duce la risipă.

        (Citează)

    • Vezi si canalul de YT al lui Louis Rossmann:
      https://www.youtube.com/channel/UCl2mFZoRqjw_ELax4Yisf6w

      E vorba de situatia cand cineva calificat nu poate face o reparatie pentru ca nu gaseste pe piata piese de schimb, pentru ca producatorul impune exclusivitate pe piata. Schimbarea unei baterii sau al unui ecran nu are treaba cu software-ul.

        (Citează)

    • @MihaiC: am urmărit inclusiv mărturiile lui LR, știu cine e și cam care e poziția lui – e bine intenționat, dar uneori o ia pe arătură. Punctual are dreptate cu reparațiile și mai ales cu măgăriile pe care le face Apple.

      Eu m-am referit la percepția consumatorului. Degeaba repari la nesfârșit un telefon pentru că la un moment dat n-o să mai corespundă cerințelor de software – gen în 4-5 ani. Așa că dacă cineva are impresia că ne vor ține electronicele de 2 ori mai mult doar pentru că se vor vinde oricui piese, well…not gonna happen.

        (Citează)

    • Ce zici tu sunt cazuri rare de percepție. Mai important este să poți repara unde vrei tu, nu unde te forțează producătorul. Sistemul actual de fapt duce la prețuri mari sau chef puțin de service.

        (Citează)

    • @dam167, tu iei in calcul doar situatia particulara a telefoanelor Apple. Dar legea aceasta se aplica si pentru multe alte tipuri de echipamente electronice sau mecanice.
      Putem sa luam ca exemplu un tractor John Deere, unde producatorul vrea sa te oblige sa te duci la un service oficial si daca vrei sa schimbi un set de placute de frana. Nu ti se permite sa le schimbi la service-ul de la tine din sat/oras.
      Aici nu cred ca se mai pune problema ca trebuie reciclat tractorul de cateva sute de mii de euro dupa 4-5 ani de folosire.

        (Citează)

    • Mi se pare că inclusiv blocau tractoarele de la distanță dacă detectau că ai umblat la el.

        (Citează)

    • @Andrei G: eu m-am referit la electronice de consum și nu neapărat la Apple. Right to repair a plecat de la mașini/utilaje, nu de la electronicele de consum. Producătorii au și ei motivele lor pentru care păstrează constrolul asupra pieselor și tare mi-e că tot consumatorul o să plătească în plus pentru ceea ce crede el că e libertate – repet, la obiectele de consum, nu la utilaje.

        (Citează)

    • @dam167, in comentariile tale ai dat ca exemplu numai situatia telefoanelor. Si de asta ti-am spus ca legea respectiva se aplica si pentru utilaje sau alte echipamente pentru care nu este neaparat nevoie de update de software pentru a functiona corespunzator.

      Consumatorul nu o sa plateasca nimic in plus daca nu vrea sa-si repare “obiectele de consum”. Le poate preda si sa-si cumpere altele fara probleme.
      Dar poate eu am un cuptor cu microunde de exemplu. La asta nu am nevoie de nimic din functiile nou aparute, nu vreau sa-l conectez la internet si nici sa-l controlez cu ajutorul telefonului mobil. Si atunci vreau sa-l pot repara daca dupa 4-5 ani se defecteaza, vreau ca service-ul la care il duc sa aiba acces la chema de circuite si sa-l poate repara inlocuind condensatorul ala defect.
      Nu sa-mi spuna ca trebui sa schimb toata placa de circuite sau ca trebuie aruncat si cumparat altul.

      PS: toata lumea aduce in discutie Apple (la fel ca tine) deoarece ei sunt cei mai reticenti in a permite reparatia telefoanelor. Ei sunt cei care au dat in judecata service-uri si au cerut in instanta ca toate telefoanele reparate si care fucntionau corespunzator, sa fie aduse la starea initiala (adica distruse).

        (Citează)

    • dam167: Producătorii au și ei motivele lor pentru care păstrează constrolul asupra pieselor

      SIgur. Motivul e că vor mai mulți bani din mentenanță sau că vor să oblige clientul să cumpere un produs nou, chiar dacă cel stricat poate fi reparat ușor.

      Tentativele de mascare a acestor motive sunt doar asta – tentative.

        (Citează)

  4. Din toata conferinta aia ai ramas cu frigiderul mema? Intre alte 30 de jocuri prezentate, a aparut si primul teaser pentru Starfield, cu confirmare oficiala ca va fi lansat exclusiv pe platformele Microsoft:

    https://www.youtube.com/watch?v=B-LlfIXT8to

      (Citează)

  5. aham…… Resurected… nu Remaster

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus