►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
12 Jun 2021 ·
GÂNDURI ·
Am ajuns din nou la un număr mic de cazuri noi zilnice: 89 luni, 202 marți, 140 miercuri, 103 cazuri noi joi.
Prima nedumerire este deci următoarea: dacă sunt așa puține cazuri, se face din nou contact tracing sau nu? Că înțeleg că, la 2000 pe zi, nu mai poți analiza de unde a luat fiecare boala. La 103 pe zi, însă, ai putea face asta pentru a descoperi rapid noi focare sau locuri unde nu se respectă normele de igienă sau oameni care n-au respectat izolarea la domiciliu deși erau bolnavi.
Știți cum se făcea la primele cazuri din țară. Se analiza clar de unde s-a îmbolnăvit fiecare, cu cine a avut contact șamd. Acum că pandemia este din nou la cele mai mici cifre din ultimele 15 luni, chiar cred că ar putea reveni obiceiul de a analiza traseul îmbolnăvirilor.
Apoi, în fiecare zi se comunică un număr mare de decese, din care marea-marea-marea majoritate sunt din trecut, înregistrate acum. Asta pare stupid. Doar va da apă la moară celor care spun că guvernul vrea să ne facă să ne temem de o pandemie care nu există amplificând numărul de decese.
“În intervalul 08.06.2021 (10:00) – 09.06.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 228 de decese”, dar “214 dintre aceste decese sunt anterioare intervalului mai sus menționat și au fost introduse în baza de date, la solicitarea Ministerului Sănătății, de către Direcțiile de Sănătate Publică din țară, în urma verificărilor efectuate. Astfel, 1 deces s-a produs în iunie 2020, 1 în iulie 2020, 2 în august 2020, 4 în septembrie 2020, 10 în octombrie 2020, 56 în noiembrie 2020, 40 în decembrie 2020, 30 în ianuarie 2021, 21 în februarie 2021, 33 în martie 2021 și 16 în aprilie 2021”
Altfel spus, pe 8 iunie au decedat doar 14 bolnavi de covid, destul sunt din trecut, neraportate la vremea lor.
“În intervalul 07.06.2021 (10:00) – 08.06.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 277 de decese”, dar “256 dintre aceste decese sunt anterioare intervalului mai sus menționat și au fost introduse în baza de date, la solicitarea Ministerului Sănătății, de către Direcțiile de Sănătate Publică din țară, în urma verificărilor efectuate. Astfel, 2 decese s-au produs în iunie 2020, 3 în august 2020, 1 în septembrie 2020, 24 în octombrie 2020, 68 în noiembrie 2020, 38 în decembrie 2020, 33 în ianuarie 2021, 28 în februarie 2021, 39 în martie 2021 și 20 în aprilie 2021″
Altfel spus, pe 7 iunie au decedat 21 de pacienți, deși dacă citești rapid comunicatul auzi de 277.
Știu ce s-a întâmplat. După niște verificări, statul român a descoperit că nu fuseseră raportate vreo 7.200 de decese de covid în lunile anterioare. OK, se întâmplă. Dar să adauge 6.000 la totalul de acum, nu să le dea “eșalonat” în fiecare zi, de parcă s-ar reporta din trecut. De ce aplică metoda actuală?
Apropo, ați observat ce rapid au tăcut cei care spuneau că statul român raportează mai multe decese de covid decât sunt de fapt pentru a ține populația prizonieră în case? Altfel spus, ei aveau impresia că statul român este acest mastermind al comploturilor care vrea să-și distrugă economia punând pe lista de covid și oameni care au murit din alte cauze, pentru că… pitong. Iar apoi s-a descoperit că, din contră, statul român nu putea să numere bine nici decesele reale de covid și uitase să pună vreo 7.200 de oameni pe liste. De fapt erau mai multe decât se raportase, nu mai puține.
Dacă ai de ales între complot din umbră sau incompetență, sunt șanse mari să fie incompetență.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
12/06/2021 la 9:28 AM
Deci avea dreptate VV cu subrortarea? L-am injurat si l-am trimis la plimbare degeaba?
Octav(Citează)
14/06/2021 la 9:28 AM
Nu cred ca l-a injurat nimeni pe Vlad Voiculescu pentru asta cu raportarea cazurilor de Covid. Motivele pentru care a fost criticat tin mai mult de lipsa lui de actiune in orice alt domeniu.
Andrei G(Citează)
12/06/2021 la 9:34 AM
“Știu ce s-a întâmplat. După niște verificări, statul român a descoperit că nu fuseseră raportate vreo 7.200 de decese de covid în lunile anterioare. OK, se întâmplă.”
Cum? Ok, se întâmplă? Așadar în același articol vorbești despre anchete epidemiologice complexe, ca mai apoi să spui că” ok, se întâmplă “când vine vorba strict de numărarea deceselor. Sigur, nu ești revoltat, sigur nu-ți pui semne de întrebare vizavi de motivul pentru care acele decese sunt raportate doar acum, firește că nu observi cum multe dintre acele decese au fost mascate tocmai pentru c-a fost musai să organizăm două tururi de alegeri. Dar da, ai dreptate “ok, se întâmplă”.
zetu(Citează)
12/06/2021 la 9:52 AM
Exact, e ridicol cum spală orice cadavru băieții ăștia, indiferent ce ar face iohanis, Cîțu, Barna, Ghinea tot alții sînt de vină, sau e o greșeală scuzabilă.
Emil C(Citează)
12/06/2021 la 10:19 AM
Cum poti zice ca e ok, se intampla? Nu, nu e ok, si nimeni nu cred ca a fost tras la raspundere. P.s.cine stie ce au mai gresit…
Alin(Citează)
12/06/2021 la 11:17 AM
Sper ca cei vinovați pentru tot ce s-a întâmplat în aceasta perioada, sa răspundă cu libertatea, pentru tot! Și aici vorbesc de la momentul zero al pandemiei, la modul de gestionare, la adevărurile ascunse fata de cetățeni și la afacerile create în jurul acestei pandemii.
Și la fel, fără a fi afiliat politic în vreun fel, și fără a încerca măcar sa fac reclama sau nu vreunui partid, ci doar exprimandu-mi părerea sincera de cetățean, sper din toată inima ca PNL-ul și USR-ul vor lua urma PNTCD-ului pentru toate cele întâmplate! Nu am mai fost la vot de vreo 15-16 ani, scârbit de pesedisti, însă acum sunt hotărât sa merg astfel încât sa ma asigur ca penelistii și useuseristii vor rămâne în “hrubele” de unde au ieșit! Doar o părere părere cuiva care vrea dreptate pentru toate cele întâmplate!
Mircea(Citează)
13/06/2021 la 8:16 PM
Deci propagandă hAur, dar cu negație.
nashu_mare(Citează)
12/06/2021 la 1:32 PM
Vorbești serios?! PNL și USR sunt de vină pentru ceva ce s-a întâmplat în absolut toată lumea? Din China până în America au fost numai greșeli, minciuni și afaceri. Și voi vă luați de Câțu și Iohannis?! Din punctul meu de vedere, dată fiind infrastructura, România a administrat excelent pandemia. Vezi că în Franța încă trebuie să intre în casă la 23 și să poarte mască pe stradă.
Bogg(Citează)
12/06/2021 la 6:15 PM
Da! Sint vinovati, cu momâia de iohanis in frunte. Au fost la guvernare. Sint vinovati de tot ce s-a intamplat in tara in perioada asta. Punct.
Daca era psd nu va mai tacea gurita. Dadeati cu mwie psd nonstop. Na ca acu s-a intors roata. Si mwile odata cu roata.
Blackskull(Citează)
13/06/2021 la 8:34 AM
Esti un bou. Gestionarea pandemiei a fost buna. Avem vaccinuri Pfizer, cele mai bune, de n-avem ce face cu ele.
Si le-am obtinut aproape imediat in momentul aparitiei.
Vin cetateni straini din Ungaria si Germania sa se vaccineze la liber la noi. In Germania inca nu au ajuns cu vacci urile la tineri.
Prostia anti-vaccinistilor a cauzat daunele cele mai mari. Guvernul a fost ok.
mac gregor(Citează)
12/06/2021 la 6:29 PM
Și de la momentul zero al Revoluției nu te mai interesează … alde iliescu, roman, voiculescu, vacaroiu etc … fsn/fsdn/psdr/psd, unpr, prm, vatra, alde etc. Toate javrele menționate și cele de la etc care au furat/mințit/jefuit/distrus aproape tot. Mergi și votează cu haur dacă atât ai înțeles.
Mihai(Citează)
12/06/2021 la 6:35 PM
MU13 p5d !!!
Ar fi fost bună o coordonare de către maimuțele p5d – vasilica tuta pământului, secretara dănuța , șpăgara pintea. Un triumvirat al imbecilității pe placul celor ca tine.
MU13 p5d !!!
Mihai(Citează)
12/06/2021 la 7:45 PM
După cum spuneam – nu sunt pesedist, nu am votat niciodată cu pesedistii. Însă acum, sleahta (C)iohanis m-a convins sa votez! Nu numai ca sunt hoți și corupți (ca pesedistii), dar mai sunt și mincinosi și prosti! Cred, din discuțiile cu mulți alții, ca la ora asta, si nefăcând nici o campanie pesedeul va câștiga voturi! Uneori, stau sa ma gândesc dacă nu cumva sleahta lui Iohanis a fost pesedista sub acoperire, vând doar sa ia voturi pentru PSD prin acțiunile lor.
Și da, după cum spunea Blackskull, roata se pare ca s-a întors! Oare unde erau hastagistii când tov. președinte era presulet pe la Bruxelles, când ne-am luat o mare m..e cu proiectele europene, în urma aberațiilor scrise, când am fost mințiți ca vom primi marea cu sarea etc etc etc. Nu uitam și nu iertam și, tind sa cred din discuțiile cu alții, ca se va mai vorbi de astia doar în cărțile de istorie!
(H)aur iese din discuție!
Mircea(Citează)
12/06/2021 la 10:50 PM
V-a placut muia doar s-o dati, ia mai si luati, tati!
E alta sleahta la conducere de un an jumate, mai prosti decit aia enumerati de tine.
Ghinea-un prost si un golan obraznic. Barna, seful lui- un zero. Voiculescu-un incapabil ca 99 la suta din colegii lui de “partid” sau alianta sau ce-o fi.
La PNL (care e de fapt mostenirea lui Basescu) alti retardati, mentionez doar o parasuta care nu a realizat in viata ei nimic (Turcan), asta de la interne, fost la transporturi etc, ala la agricultura… toti mai prosti ca “veorica”.
Iti amintesti de Vela? alta capacitate promovata de iohanis si guvernul lui.
Au furat ca-n codru, s-au folosit de pandemia asta ca sa poata sa fure si in acelasi timp au avut numai presa favorabila, reusind sa pacaleasca toti papagalii ca tine ca au facut treaba buna.
Emil C(Citează)
13/06/2021 la 9:48 AM
“nu sunt pesedist, nu am votat niciodată cu pesedistii”. Si imediat: “(C)iohanis”, “hastagistii”. Foarte plauzibil. Macar colegu’ da dedesupt e asumat. Meri de plimba ursida…
Peredhil(Citează)
13/06/2021 la 2:44 PM
@Perethill: ce asumat? nu fac politica pentru unii, dar constat realitati; am spus ceva neadevarat?
Emil C(Citează)
13/06/2021 la 8:18 PM
@emilcî
Ai fost pe punctaj. E ok.
nashu_mare(Citează)
12/06/2021 la 8:39 PM
Nici de decembrie 1989, mineriade, 10 august sa nu uitați (care oți fi voi). Și nici de ce au făcut în 30 ani în țara asta conducătorii de la toate nivelurile.
Mihai(Citează)
12/06/2021 la 10:06 PM
Cu aceasta ocazie, ne amintim și de rascoala din 1907? 😉 Oare ce partid era la guvernare, ia sa vedem…hmmm
Mircea(Citează)
12/06/2021 la 10:19 PM
@Mircea: dacă nu mai toarnă bani in televiziuni, vezi 40mil E pe perioada pandemiei, televiziunile prezintă o realitate apocaliptică.
Ministrul sănătății Voiulescu a fost debarcat cand a început să vb de reformarea casei de asigurări. Cred că sănătatea este singurul domeniu în care daca vb de reforme zbori.
Nu sunt ăștia străluciți, dar percepția indusă oamenilor de știrile televizate este vădit partizană.
Valentinul(Citează)
12/06/2021 la 11:56 PM
@Mihai, Cand vine un psdist cu retorica de asta i se spune ca asta e whataboutism. Sa stii ca e acelasi lucru si la voi, astia cu PNL.
Si iti zice unu care are o parere buna despre modul in care a fost manageriata pandemia in Romania. Dar am o parere proasta despre PNL in general.
alex(Citează)
13/06/2021 la 12:42 AM
Și eu. Și nu numai în general.
Mihai(Citează)
13/06/2021 la 3:37 AM
S-a activat propaganda rusă în comentarii. Păzea.
ipo(Citează)
13/06/2021 la 8:44 AM
Propaganda rusa, propaganda haștagistă etc. Numa propagandisti.
Si-n timpu asta madam mihailă (cum cine-i asta? ministra sanatatii) spune cu subiect si predicat ca ea crede ca va urma valu patru. Io nu cred ca madam doar crede, io cred ca madam e sigura ca va urma valu’ patru. Nu e nici un motiv ptr care n-ar urma. Acu’ ne-a lasat oleaca liberi, cum lasi cainele in fata blocului. Alearga potaia oleaca, se pișă, latra la alti caini si apoi la loc in casa. Cam asa o sa fim si noi in toamna. La coteț!
Blackskull(Citează)
13/06/2021 la 9:59 AM
Este lipsit de orice logica sa inferezi ca daca acum ar spune adevarul ar insemna ca si in trecut au spus adevarul.
Din contra, faptul ca acum apeleaza la subterfugii ca raportatul esalonat al deceselor dovedeste cat se poate de clar si indubitabil ca STATUL MINTE.
Gaelex(Citează)
13/06/2021 la 4:38 PM
Constat, și eu ca și Emil C, ca unii dintre voi sunteți “în stare de negatie” și refuzați sa acceptați si/sau sa vedeți nerealizarile regimului Iohannis. Aruncați repede vina – “bleah …nu ești de acord = ești pesedist”. Nu, nici eu nu sunt pesedist și nu am votat vreodată cu ei, după cum am spus. Dar, la ora actuala, regimul Iohannis are numai nerealizări, își minte propriul popor și urmează la virgula agenda Bruxell-ului, agenda paguboasa pentru tara în momentul asta. Unora va este greu sa acceptați realitatea și va este greu sa acceptați ca, dintre doua rele, la momentul asta pesedeul este raul cel mai mic. S-ar putea sa aveți surpriza sa ajungeți la vorbele mele la alegeri. Cunosc persoane care au deschis la propriu șampania în momentul arestării lui Dracnea (sic!) și care acum pregătesc o noua sticla sa o desfacă pentru Iohannis. Dar nah, …fiecare crede ce vrea pana la urma…
Și apropo, limbajul suburban al unora, nu ma impresionează și nici nu ma face sa îmi schimb părerile sau sa tac…
Mircea(Citează)
13/06/2021 la 8:20 PM
Iar propaganda hAur. Atât poți
Bine, reunești PSD cu AUR. Deși susții ca nu ai votat si nu votezi cu niciunul. Dadada.
nashu_mare(Citează)
13/06/2021 la 8:22 PM
E mai mult faptul ca prin prisma a tot ce au facut de la revolutie, nu as vota psd decat impotriva unor dezaxati sadea. Gen raposatu’ vadim, sau aur. Nu-s mare fan pnl, nici macar pe usr nu i-am vazut pe cai albi, doar ca nu exista multe alternative, cel putin pana o veni Iisus in politica.
Cat despre limbaj suburban, sunt convins ca pe la curtile familiilor regale europene unde probabil ca-ti discuti intelectual opiniile politice complet nonpropesediste, esti frecvent cu “ciohanis” si “hastagistii” in gura, marchize de Carabas. Raman la ideea initiala referitor la oportunitatea de a petrece timpul liber in compania unui animal cunoscut pentru urmele specifice lasate prin padure.
Peredhil(Citează)