►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Honor Germania a confirmat pe Twitter că viitoarele telefoane din seria Honor 50 vor avea serviciile Google Mobiles Services integrate în telefon, plus cele mai noi chipseturi Qualcomm, seria Snadragon 778G. Altfel spus, brandul nu mai este supus interdicțiilor americane.
Ce nu este clar: dacă serviciile Google vor fi introduse și în telefoanele lansate în ultimii doi ani fără acestea (de exemplu pe seriile View30 sau 40). Nu știu dacă s-au vândut și în zona noastră sau dacă mai există prin stocuri.
Honor era un sub-brand al Huawei. Interdicțiile americane au apărut chiar la lansarea seriei Honor 20 acum doi ani și 4 zile. La finalul prezentării, organizatorii au spus că nu pot arăta telefoanele, fără vreun alt motiv, dar știrile privind interdicțiile americane tocmai apăreau pe net.
Se vindeau multe telefoane Honor, zeci de milioane pe an. În 2019, Huawei a vândut divizia Honor pentru aproape 16 miliarde de dolari cash către un consorțiu de companii chinezești, vreo 30 de la număr, inclusiv unele deținute de provincia Shenzen, care au preluat în totalitate business-ul și dezvoltarea.
Sunt curios în ce măsură sunt de fapt susținuți în continuare de Huawei, că nu cred că partea de proiectare și dezvoltare era complet separată. Dacă americanii au decis însă că noua structură de acționariat nu mai face necesare interdicțiile, or ști ei ceva în plus.
Honor 50 va fi lansat în curând cu trei camere, ecran AMOLED de 120 Hz și, cu acel Snapdragon 778G, probabil va fi un mid-range din partea superioară a segmentului. Sunt curios dacă va reveni în forță și în România, că înainte de mai 2019 se pregătea o intrare puternică, parteneriate 5Gang și din acestea.
Între timp, în piață avem o concurență mult mai puternică cu branduri precum Redmi și Realme, adică sub-branduri ale unor producători mari precum Xiaomi și Oppo, plus modele precum Samsung A52, Oppo Reno, OnePlus Nord și altele.
De fapt, simt că mai degrabă în acest domeniu există concurență reală și o luptă anuală între producători, un fel de proxy war. Pe piața brandurilor consacrate mi se pare că lucrurile s-au așezat, oamenii deja sunt fani ai unor mărci și probabil continuă pe termen lung cu Samsung, Xiaomi, OnePlus, Apple sau ce preferă fiecare, iar Oppo încearcă să-și facă loc cu modelele de top (care par foarte scumpe). Parcă în acest segment de piață, însă, contează mai puțin specificațiile detaliate și fiecare leu din preț și mai mult afinitatea pentru un brand.
Pe restul segmentelor, însă, Redmi, Realme, Poco și mid-range-uri de la Samsung și Xiaomi par să se bată în fiecare zi în modele și oferte.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
1 comentariu
25/05/2021 la 1:01 PM
In categoria flagshipurilor diferentele sunt atat de mici incat este nevoie de o camparatie side-by-side ca sa iti dai seama care model este mai bun. Si chiar si atunci uneori este dificil sa declari un castigator clar. De aceea este mai important ecosistemul cu care este deja obisnuit.
Insa la mid-range-uri intotdeauna faci niste compromisuri. Si atunci, de la un producator la altul, difera destul de mult specificatiile si optiunile incluse in fiecare model de telefon.
Andrei G(Citează)