►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Știrea de astăzi m-a mirat pentru că aveam impresia că Sennheiser merge bine. Este un brand cunoscut, căștile lor sunt în general apreciate pe piață (are AVstore toată gama), au soluții în toate gamele de preț. Experiența mea cu modelele lor high-end gen HD 800 este limitată, dar mi s-au părut excelente de câte ori le-am pus pe cap. Și probabil că și cele HE 1 de 59.000 de dolari sunt bunicele.
Și totuși, compania avea probleme financiare. Vânzările sunt mari, dar pierdeau bani în fața concurenței tot mai mari. Pot înțelege și asta, că Apple vinde AirPods de 20 de miliarde de dolari pe an (de 50 de ori mai mult decât întreg business-ul Sennheiser) și în general oamenii se orientează acum pe căști de la producătorii de smartphone-uri, că sunt oferte bune și integrări rapide în sistemul de operare. Probabil că toți producătorii de căști “și atât” au simțit aceste probleme.
Sennheiser a anunțat astăzi că vinde divizia Consumer către Sonova, o companie elvețiană de aparate auditive. Altfel spus, tot în domeniul audio. Produsele Sennheiser și brandul în sine rămân ca și până acum, doar că proprietarul este altul. Probabil că nu se va schimba mare lucru în ofertă, ci doar în modalitatea de vânzare. Probabil Sonova are idei de revitalizare a vânzărilor, că altfel nu ar fi dat banii.
M-am uitat pe site-ul companiei Sennheiser. Sunt nemți. A fost fondată acum mai bine de 75 de ani de Fritz Sennheiser și a rămas privată de atunci, acum fiind condusă de nepoții fondatorului. Site-ul oficial dă următoarea repartiția a veniturilor:
Divizia Consumer înseamnă căști, boxe, soundbar-uri. Asta a cumpărat Sonova. Divizia Professional înseamnă microfoane și alte echipamente de studio, DJ, videoconferință și PA. Asta rămâne în continuare la nemți.
Prețul a fost de 200 de milioane de euro. Pare puțin pentru o divizia care a generat aproape 400 de milioane de euro în anul anterior, dar cine știe ce pierderi a avut. Iar dacă cineva vrea să-mi facă cadou un shotgun MKH, știe unde mă găsește.
Sennheiser are o fabrică în România, la Ghimbav, deschisă prin 2019. Asamblează căști aici, 50.000 pe lună, dar nu știu ce modele. Bănuiesc că ține de divizia Consumer și acum este a elvețienilor. Sper să rămână activă și pe termen lung.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
8 comentarii
07/05/2021 la 6:56 PM
Audio Technica sunt mai bune, Sennheiser prelucreaza prea mult sunetul si nu mai este natural.
Daca ar fi sa compar cu domeniul TV, LG-urile au culori naturale in timp ce Samsung sparg ochii cu culorile lor prea tari.
Gaelex(Citează)
07/05/2021 la 9:03 PM
cat de habarnist esti si la subiectul asta…
costin(Citează)
07/05/2021 la 11:29 PM
LOL
zetanu(Citează)
08/05/2021 la 5:42 AM
Dacă tu ești surd, nu toți sunt.
Gaelex(Citează)
08/05/2021 la 9:51 AM
E ceva la ce nu te pricepi? Sau esti romanul “adevarat” care le stie pe toate?
Alin(Citează)
08/05/2021 la 4:49 PM
Ce modele ai testat si care era referinta?
Bogdan(Citează)
08/05/2021 la 6:58 PM
Inteleg ca anul trecut au dat afara 650 de oameni pentru ca profitabilitatea diviziei de consumer a fost mica si vanzarile pe segmentul wireless erau mici si pt ca au intrat tarziu pe segmentul wireless premium. Se pare ca au profit bun pe segmentul professional si au decis sa se concentreze pe ce fac mai bine. Inteleg ca s a semnat si un license agreement pt utilizarea numelui Sennheiser de catre Sonova deci e bine ca Brandul nu moare. E tot mai greu pt producatorii mici sa faca fata colosilor precum Beats. Citisem si zvonuri ca si Google ar fi discutat cu Sennheiser pentru preluarea diviziei de consumer.
Cosmin T.(Citează)
10/05/2021 la 9:50 AM
Care-i segmentul wireless premium? Să nu zici că alea de 1500-2000 de lei, că acolo nu-i nimic premium când vine vorba de echipament audio. Poate 2 mii de lei e un prag important pentru cele in ear, dar cam atât.
Coloșii Beats sunt Apple.
dam167(Citează)