►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Înghețată excelentă de la Friddi #SustinRomania
Despre teama că văd vecinii ce faci în casă, nuditate și stres »
Sunt uimit să aflu că 96% dintre utilizatorii de iOS au dezactivat posibilitatea ca aplicațiile să-i urmărească pentru a le afișa reclame personalizate. Mă așteptam la 70-75%, dar nu 96%.
Mecanismul este, în mare vorbind, următorul: eu mă uit în browser la tigăi de fontă. Site-ul de tigăi pune un cookie sau ceva în telefon care practic spune “omul ăsta iubește fonta”. Apoi intru pe Instagram și, între fotografiile a trei rusoaice cu ocupație incertă îmi apare și o reclamă la tigăi de fontă. De ce? Pentru că Instagram a văzut cookie-ul pus de browser și mi-a arătat acele reclame, că probabil mi se potrivesc mai bine decât unele la șampon de câini.
Asta-i explicația mai simplă. Facebook, în particular, își poate da seama mai bine câte alte lucruri îți plac, că vede ce știri citești, ce fel de grupuri îți plac, ce vârstă ai șamd. Acolo se pot face lucruri mai complexe, vezi Cambridge Analytica.
Eu aleg însă de obicei reclame personalizate, pe unde este posibil, ca măcar să-mi fie și mie utile reclamele pe care le văd. Numărul de reclame este același, de fapt, diferă doar conținutul lor. Prefer reclame la tigăi de fontă și bocanci bărbătești, nu la cosmetice și jucării de copii. Nu de alta, dar din când în când chiar cumpăr ceva văzut în reclame. Însăși faptul că publicitatea este un domeniu de business de multe miliarde arată că obține și rezultate.
Credeam că sunt mai mulți ca mine. Se pare că aș face parte din cei 4% dacă ar fi să aleg.
Am văzut și reversul medaliei. Din motive necunoscute mie, în aplicația YouTube de smart tv nu am reclame personalizate, ci apar unele la întâmplare. Vă pot confirma că este oribil. Îmi apar melodii indiene ca reclame, reclame la videochat, reclame într-o limbă slavică șamd. Absolut niciuna utilă mie. Dacă tot mă uit măcar 5 secunde la ele, aș vrea să fie mai bine targetate.
Cei 96% sunt însă o reacție normală la ce s-a întâmplat în industria de publicitate: prea mult tracking. Și nu-i vorba de tracking de forma “te-ai uitat la tigăi, așa că vezi reclame la tigăi în toate aplicațiile tale în următoarea lună”. Nu mă deranjează nici profilingul dus la extrem, că mă aștept ca datele colectate să fie analizate într-un mod complex, nu simplu.
Problema a apărut pentru că nu a existat o limită de bun simț. Serviciile de publicitate au vrut totul. Nu doar sexul și vârsta ta, ci vor să afle culoarea preferată, cu cine votezi, ce fac părinții, dacă-ți place la munte sau la mare. Nu doar dacă-ți place sportul, ci de care și cât de mult faci pe săptămână. Și apoi au vrut să afle pe unde te miști și cum arăți. În cuvintele Facebook, dacă spui ceva unei alte persoane, renunți la așteptările de privacy, deci n-ar trebuie să le ai nici în social media.
Îmi vine în minte o chestie spusă de cineva de la Cambridge Analytica: algoritmul lor era capabil “to evaluate a person better than the average work colleague, merely on the basis of ten Facebook “likes.” Seventy “likes” were enough to outdo what a person’s friends knew, 150 what their parents knew, and 300 “likes” what their partner knew.”
Și oamenii au spus “ce face mă, cum adică să mă cunoască mai bine Facebook decât propria soție?” Și s-a ajuns la 96%. Rețelele de publicitate se puteau opri în a cunoaște sexul și vârsta cuiva. Nu s-au oprit, așa că au ajuns în situația de astăzi.
« Înghețată excelentă de la Friddi #SustinRomania
Despre teama că văd vecinii ce faci în casă, nuditate și stres »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
58 comentarii
10/05/2021 la 2:32 PM
Cei 96% sunt din USA..nu sunt toti cu ios..
Alin(Citează)
10/05/2021 la 3:25 PM
Păi articolul e despre iOS și despre SUA. Oare putem trage concluzia că era vorba despre americanii care foloseau Android?
GuestStar(Citează)
10/05/2021 la 3:31 PM
Titlul articolului din linkul de la Radu: “only 4 percent of iOS users in U.S. let apps track them”. Mai clar de atat nu se putea.
Catalin(Citează)
10/05/2021 la 3:41 PM
Radu zice 96 din utilizatori..nu specifica ca e vorba de cei din USA.
Alin(Citează)
10/05/2021 la 5:09 PM
Aa, ok. Nu intelesesem eu bine ce ai vrut sa spui. Corect, doar SUA.
Catalin(Citează)
10/05/2021 la 7:31 PM
Eu nu știu cum dracu targhetează ăștia reclamele, că mie numa rahaturi îmi vin.
Pur și simplu, cine face algoritmii ăia de urmări sunt făcute de lobotomizați și de oameni care n-au nicio treabă. Mult, prost și fără rost.
Ionut M(Citează)
10/05/2021 la 9:22 PM
12% la nivel mondial. Cu placere.
ionică(Citează)
11/05/2021 la 5:16 PM
Citisem în altă parte că e 3% în SUA și 5% în Europa, deci o medie de 4%. Acum văd chiar în link “That rate has consistently been around 4 percent for users in the United States. It’s significantly higher worldwide, with average daily opt-ins around 12 percent.”
nwradu(Citează)
11/05/2021 la 5:17 PM
Trebuie să fie și unii care bagă reclame ce ți se potrivesc ție. Inclusiv targetarea aceea este o artă și nu toți o stăpânesc.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 2:34 PM
Si eu dezactivez reclamele targetate acolo unde mi se da optiunea asta. Nu stau sa caut in aplicatii sa le dezactivez manual, dar daca sunt pus sa aleg, voi merge pe varianta fara tracking.
Stiu ca toata lumea spune ca este acelasi numar de reclame, dar parca ma satur sa vad numai reclame la tigai de fonta timp de 2 saptamani daca eu mi-am cumparat deja asta. Si, in plus, reclamele sunt intotdeauna de la aceleasi 2-3 magazine care au platit ca sa aiba afisari pe cuvintele cheie respective.
Andrei G(Citează)
11/05/2021 la 5:21 PM
Da, dar tot spațiu irosit este și fără targetare.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 2:36 PM
Majoritatea habar n-au ce au ales intr-un pop up de iOS. Au asociat tracking = bad si au zis ca nu vor sa fie urmariti. Daca ii intrebi unde credeau ca sunt urmariti, multi dintre ei habar n-au sa-ti raspunda.
Shack(Citează)
10/05/2021 la 2:39 PM
Mi-ar placea sa zic ca toti aia de au dat disable au un nivel avansat de intelegere al psihologiei umane, si au ales sa nu vada reclame targetate tocmai pentru ca inteleg ca din cauza acestei tehnologii ajung sa cumpere o gramada de lucrurile inutile si sa incurajeze un consumerism desantat. Dar de fapt, 90% din ei au crezut ca or sa vada mai putine reclame.
Boris(Citează)
10/05/2021 la 3:30 PM
Daca nu ar mai ramane date de tracking de la foarte multi oameni, presupun ca firmele care vand spatiu de reclame nu ar mai avea asa de multi clienti, pentru ca asta era unul din modul prin care motivau firmele, partea de profilare a clientilor si livrarea cat mai precisa.
https://www.cnbc.com/2021/05/06/facebook-and-signal-are-fighting-over-an-ad-campaign.html
Andrei I(Citează)
11/05/2021 la 5:24 PM
Încă nu se știe ce se va întâmpla. Probabil că business-urile mici vor renunța la anumite forme de reclame, că fără o targetare bună nu vor avea rezultatele căutate. Alte companii vor investi și mai mult. Va fi ca în televiziune, dai reclama pe post și speri să o vadă și genul tău de clienți.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 2:40 PM
Dacă ar fi vorba numai de reclame personalizate nu ar fi o problemă, numai că Facebook vrea acces la tot. In disclaimer scrie că Facebook vrea să știe și datele mele bancare stocate în telefon.
Gabriel(Citează)
10/05/2021 la 5:09 PM
pai asta zice si radu in articol cand se contrazice singur. zice ca nu lumea nu vrea reclame targetate, dar de fapt asta e doar o mica parte din tot trackingu’ ala.
lumea a zis nu la tracking, ca vine si cu reclame targetate la pachet, asta e altceva.
GabrielG(Citează)
11/05/2021 la 5:25 PM
@GabrielG: este vorba de trackingul inter-app. Ce permisiuni dai tu fiecărei aplicații în sine (1st party, cum s-ar zice) este altă treabă.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 2:54 PM
Ia caută pe net rayzone, poate reușești să mai fii uimit o dată.)
Asta poți să faci cu datele respective.
Raiiar(Citează)
10/05/2021 la 3:31 PM
offtopic: numai eu văd aceeași reclamă încontinuu pe aplicația de youtube? adică înțeleg că fashiondays a plătit bani buni să mă targheteze dar parcă aș vrea să văd niște reclame mai variate…
razvan(Citează)
10/05/2021 la 9:25 PM
Confirm si eu. Hide, never show ads from fashion days si report.
ionică(Citează)
11/05/2021 la 5:26 PM
Și eu văd des reclame FD. Personal sper să revină cele cu Adelina Pestrițu.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 3:36 PM
Nu stiu la voi dar la mine, toate mamele singure diponibile in zona mea, au disparut.
Cosmin(Citează)
10/05/2021 la 9:26 PM
A venit pandemia, au rupt fâșul 😂
ionică(Citează)
10/05/2021 la 3:47 PM
Numarul ala indica faptul ca multi utilizatori nu stiu ce setari sunt in telefon. Cand s-a aplicat update-ul la iOS 14.5, acea setare este setata implicit pe Off.
Voicu(Citează)
11/05/2021 la 2:51 AM
Nu este nici on, nici off. Pur si simplu esti pus sa alegi una dintre cele doua optiuni in momentul in care instalezi o aplicatie:
https://youtu.be/Ihw_Al4RNno?t=7
Andrei G(Citează)
10/05/2021 la 3:59 PM
Eu unul nu suport sa vad reclame. Nicaieri. Niciodata. internetul in 2021 poate fi catalogat prin 2 cuvinte simple: praf si pulbere. Reclame peste reclame, tracking peste tracking etc. Nu multumesc. Pe desktop am instalate o gramada de extensii care blocheaza reclamele si tracking-ul, printre care: Facebook container (deschide tot ce tine de Facebook intr-un sandbox fara legatura cu restul tab-urilor), Privacy Badger, I don’t care about cookies (extrem de utila), Ublock Origin. Pe mobil folosesc un browser cam cu aceleasi capacitati + dezinstalat tot ce tine de facebook. O viata fara reclame e o viata mai linistita.
Dorin(Citează)
11/05/2021 la 5:31 PM
Pare foarte stresant.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 4:16 PM
Nici eu nu vreau reclame targetate daca am optiunea asta. Si iau in calcul sa ma mut un pic in gradina lui apple strict pentru aspecte de ordinul asta, chit ca nu-mi plac neaparat aia.
Catalinx(Citează)
11/05/2021 la 5:32 PM
În curând probabil bagă și Android ceva similar tocmai ca să nu piardă clienți.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 4:23 PM
Nu o să obosesc să spun asta, în ciuda injuraturilor celor care vor gratuit orice există pe internet:
Sunt impotriva AdBlock-relor, pe care le consider că funcționează cu incalcarea dreptului la proprietate. Eu dacă public ceva pe un site, o fac in condițiile mele. Adică îți furnizez si ceva reclama pe langa continut text, audio/video. Tu poti sa accepti sau te duci pe alt site.
Daca reclama mea este mai enervanta decat beneficiile continutului pe care eu il ofer, tu esti liber sa nu mai stai pe site-ul meu. Dar nu-ti dă nimeni dreptul să-mi accesezi continutul pe care eu il public in anumite conditii schimband structura site-ului meu.
Nu, internetul nu e gratis și ce găsești pe internet nu a aparut doar ca sa te relexeze sau sa te informeze pe tine. Sunt niste oameni care cheltuie timp si bani pentru continutul ăla de pe internet. De aceea e dreptul lor ca tu să consumi acel conținut în condițiile lor. Dacă vrei. Dacă nu, du-te la sala de lectură sau pe Wikipedia! Acolo e Free.
motanes(Citează)
10/05/2021 la 5:26 PM
Vorbim te reclame targerate gen add words sau pe Facebook. Daca tu inca mai traiesti de pe urma add words in website atunci esti pe urma lui Nokia 3310, inca merge dar e inutil.
Daca intr-adevar esti creator de continut de calitate atunci agentiile de publicitate te vor contacta si vei publica aricole platite ce nu pot fii filtrate de extensii. Cam asa se fac bani din publicitate in ziua de azi. Sincer nu am dat niciodata un click pe vreo reclama add words si nici nu voi da indiferent de cine scrie pe blog.
Cu FB si compania e diferit, ei iau bani de la terti sa iti serveasca tie reclame, sunt curios cat mai reziste pana sa bage ceva reclame in Whatsupp, printre texte.
Nu ai cum sa scapi de traking, asta e internetul acum. Nici mie nu imi place sa dau un search pe google la chiloti tanga pt barbati si pe urma toate site-urile sa imi serveasca 2 saptamani reclame agasante mai ales dupa ce am luat perechea.
L!nuX(Citează)
10/05/2021 la 8:00 PM
L!nuX, nu are importanță că nu dai tu click pe ad words. Google face o grămadă de bani din asta. Și multe site-uri din Romania, știu ce zic.
motanes(Citează)
11/05/2021 la 2:59 AM
@motanes, tu spui ceva de genul: “daca te uiti la televizor si incepe un calup publicitar, nu ai dreptul sa schimbi postul; esti obligat sa te uiti la reclame daca vrei sa vezi emisiunea/filmul transmise”.
Andrei G(Citează)
11/05/2021 la 11:15 AM
Ideea cum că ăla care îți accesează site-ul n-are dreptul la nici o pretenție pentru că vai, se bucură pe gratis de ceva, e deja iritantă. Se câștigă bani din publicitate pentru că accesarea site-urilor e gratuită, lucru care duce la niște cifre care stau la baza contractelor de publicitate. Dacă ai pune matale un paywall și ar intra 5% din câți intrau înainte degeaba mai cauți publicitate – eu unul îl respect pe Zoso pentru că a încercat să facă treaba asta, chiar dacă nu i-a ieșit.
Nu știu dacă prin alte țări a fost așa la început, dar pe la creatorii străini încă n-am văzut atâta lipsă de respect la adresa cititorilor/urmăritorilor.
dam167(Citează)
11/05/2021 la 5:33 PM
Oamenii și-l pot face gratis din câteva clickuri, fără să afle nimeni asta. Așa că degeaba le spui că ei primesc ceva susținut de publicitate, nu susținut de un abonament ca în cazul televiziunii sau a spotify-ului.
nwradu(Citează)
11/05/2021 la 5:36 PM
Dar asta este cea mai proastă metodă de a face bani din conținutul tău pentru că mereu ridică discuții despre advertoriale, obiectivitate șamd.
Ideal ar fi să câștigi bani din afișare. Așa fac Youtuberii mari, fac sute de mii sau milioane de dolari din reclamele puse de youtube în clipuri, nu din campanii. Și apoi lumea se uită la ei și zice “păi uite, X și-a permis să cumpere telefonul respectiv, deci îl prezintă obiectiv”. Ceea ce nu-i musai adevărat sau diferit de situația din România, dar în percepția multora așa stau lucrurile.
Eu aș prefera oricând să câștig aceiași bani din adsense sau reclame 3rd party, nu din campanii în articole. Sau ponderea lor să fie complet alta, ca să poți face lunar doar acel articol publicitar care chiar e mișto de tot.
nwradu(Citează)
11/05/2021 la 7:23 PM
Eu am observat ca unii dintre creatorii de continut de pe Youtube fac reclama in clipurile lor la servicii complementare.
De exemplu faci review-uri la telefoane si faci reclama la aplicatii de VPN sau de stocare in cloud. Sau faci review-uri la masini si faci reclama la ulei de motor.
Andrei G(Citează)
10/05/2021 la 4:41 PM
Parerea ta.
Continutul, platforma sunt sau pot fi proprietatea ta. Accesul meu pe platforma ta este, evident, la discretia ta.
Tu imi livrezi continut cum crezi tu de cuviinta, cu reclame de care vrei tu, sa zicem. Dar nu ma poti obliga clientul meu de web, respectiv calculatorul meu, sa afiseze reclamele tale asa cum vrei tu, ca astea sunt proprietatea mea si dispun de ele dupa cum vreau eu. Sigur, tu-mi poti bloca accesul pe platforma ta, daca detectezi, sa zicem, ca anumite sectiuni nu se afiseaza sau nu functioneaza cum vrei tu – proprietatea ta, dreptul tau. Dar cam atat.
Desi nu e relevant, daca te uiti atent, add-blockerele, in general nici nu se ating de proprietatea ta, ca blockeaza accesul la anumite URL-uri / domenii/ scripturi, care nu-s de fapt proprietatea ta, de regula, ca-s niste sabloane oferite de providerul de publicitate prin care se interfateaza continut de la altii.
Creatorii de continut au avut la indemana metode de a-si proteja proprietatea interzicand accesul celor care aveau add-blockere. Te-ai fi asteptat ca utilizatorii de ad-blockere ar fi cautat solutii care sa ocoleasca tehnologia de interzicere de acces. Dar nu. Au evitat respectivul continut, din vreme ce nu le mai era pus la dispozitie. Creatorii de continut au fost aia care au decis ca “hai ca merge si-asa”, nu au ajuns consumatorii sa fure continutul dincolo de restrictii.
Catalinx(Citează)
11/05/2021 la 5:39 PM
E complicată discuția, dar ce-ai zis este 75% adevărat. Momentan nu există o metodă de detecție bună, așa că mulți creatori nu “pot” să blocheze accesul.
De asemenea, cei care blochează reclamele sunt considerați probabil un fel de pierdere acceptabilă. Dacă 60% ar bloca reclamele probabil s-ar inventa metode de detecție bune și toți le-ar implementa. Nu vrei nici asta.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 4:45 PM
Nu am cumparat si nu ma vad vreodata cumparand produse pe care mi le sugereaza reclamele pe de Internet.
Pe desktop si mobil folosesc browserul Vivaldi care are anti-ad si anti-tracker inclus.
Sol(Citează)
11/05/2021 la 5:43 PM
Pe asta nu o cred. Măcar o dată ai aflat din reclame de o promoție la un magazin, niște ghete mișto etc.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 4:56 PM
Toate problemele se nasc din lăcomie.
In teorie sună bine reclama targetata ( in niste limite de bun simt).
In practica, nimeni nu își dorește să vadă reclame la vibratoare, gambling sau altceva nsfw când e la work. La fel, dacă ți-ai comandat (sau nu) tigaia de fontă, nu ai nevoie sa vezi aceeași reclama de fiecare data pt următorul an.
Dar într-o lume în care se afișează reclame din 5 in 5 minute(yt) sau pe fiecare pagina/accesare ajungi cumva la un race to bottom.
ld(Citează)
11/05/2021 la 5:55 PM
Pentru că aia care au făcut reclama sunt incapabili să seteze cookie-ul corect, de exemplu cu expirare rapidă. “Lasă să fie un an, poate cumpără tigaia!”. Sau, când cumperi, nu sunt capabili să șteargă cookie-urile setate. Uneori nu-i vina lor, că poate cookie-ul este în browser, dar tu cumperi de pe alt calculator sau din aplicația dedicată.
nwradu(Citează)
10/05/2021 la 5:03 PM
Motivul pentru care o sa trec inapoi la iPhone. Urasc reclamele targetate pentru ca vreau sa vad reclame si la altceva, nu doar la ce crede FB/Google ca as vrea sa cumpar.
Nu-mi dicteaza mie astia ce o sa cumpar in urmatoarele saptamani/luni.
BGDN(Citează)
10/05/2021 la 5:46 PM
Problema nu este ca mi se afiseaza reclame personalizate ci ca sunt “urmarit” in toate aplicatiile si pe orice site. Cum ai zis si tu, s-a mers mult prea departe. FB vrea sa stie TOT ce fac, oriunde as face asta. FUCK THEM si pe toti ceilalti care vor sa faca asta, inclusiv Google. Si asa ca am Android si nu pot scapa de anumite “servicii” Google ca gmail. In rest la ce am putut m-am dus la altii.
Desktop :
uBlock Origin / Ghostery / Privacy Badger
# custom filters
*.facebook.com
Mobile :
Chrome Incognito MEREU
Schimbat din cand in cand Advertising ID
Razvan(Citează)
10/05/2021 la 6:43 PM
întreb din nou, poate găsesc să răspundă careva la obiect:
– de ce PiSiGaraj rerutează accesarea sitului prin febe în prima milisecunda de la accesare?
(ceva beneficii prin BihBrodar care te știe după aipi +email+vreun mec? pentru “pub targhetata”?)
theSame(Citează)
10/05/2021 la 11:19 PM
bizniz insider
“The tracker shows information that Facebook has gathered about your activity off the app in the past 180 days. Facebook learns that information from its advertising partnerships with third-party apps and websites, which voluntarily tell Facebook the identities of people who visit them”.17 mar. 2020
#solved
theSame(Citează)
11/05/2021 la 6:28 PM
Unde vezi asta? Că eu văd doar redirect spre https, dacă nu pui direct, și apoi încărcarea uzuală de scripturi 3rd party, inclusiv facebook și google.
Sau te referi la facebook pixel, care-i un sistem asemănător cu cel google de publicitate?
nwradu(Citează)
11/05/2021 la 10:49 PM
@nwradu:
-în stânga jos a Firefox de obicei apare adresa accesata
-am observat ca la accesarea pisigpunctro este accesat-inscrisa stânga jos- o conexiune către febe.
-nu știu ce fel de 3rd/else o fi, dar tind sa cred ca pisi raportează accesarea mea la febe..
theSame(Citează)
10/05/2021 la 8:47 PM
Majoritatea utilizatorilor de telefoane smart merg pe setarile default, majoritatea oamenilor habar nu au cum functioneaza trackerele, pixeli si ce pot urmari si ce nu pot. Fb au fost amuzant acum cativa ani cand daca vorbeai de mancare de pisici cu telefonul in buzunar sa iti apara reclama cand butonai pe ei. Pe Europa noroc cu GDPR dar in america toata lumea vinde informatii, birourile de credit stiu data nasterii, unde muncesti, cati bani faci, cati bani datorezi, cu cine esti casatorit, cati copii ai, fb si google au mers mai departe sa stie pe unde umbli, cu cine te intalnesti. Fb stie ce butoane sa apese si stie cum vei reactiona. Apoi multi din marketing habar nu au dupa ce ai cumparat tigaia de fonta, ca mai mult ca sigur nu mai vrei una, nu vrei inca 4 luni sa vezi doar reclame la tigaii.
Oare se pregateste Apple sa intre pe piata de reclame sau vor sa aduca mai multi utilizatori care se simnt protejati.
wd(Citează)
10/05/2021 la 11:35 PM
Ublock origin pe desktop
Blokada pe android
Youtube vanced – youtube replacement
Viata e asa frumoasa fara reclame, vă caut eu daca am nevoie.
ZuLu(Citează)
11/05/2021 la 6:28 PM
Bănuiesc și că în rest piratezi totul?
nwradu(Citează)
11/05/2021 la 8:20 AM
Bravo Apple!
Am citit că anul viitor o să implementeze și Google în Android așa ceva…
Claudiu(Citează)
11/05/2021 la 10:08 AM
Eu am ales fara sa ezit ca nu vreau sa fiu track-uit. Problema e una etica si atat pentru mine, ma cunoaste Zuck mai bine decat ma stie sotia. Nu e ok, nu vreau asta.
Dpdv tehnic sunt suficiente workardound-uri, e doar un foc de paie advertisingId-ul pe care aplicatiile nu-l mai pot folosi. Nu va faceti griji, vor fi personalizate oricum reclamele.
Alex(Citează)
11/05/2021 la 10:53 AM
Ce nu inteleg “marii creatori de continut” e ca s-a intrecut o limita de bun simt si acum lumea efectiv uraste reclamele si industria din spatele ei. Eu pe orice dispozitiv din familie instalez firefox cu ublock si vanced pe telefoane. Pe televizor nu folosesc aplicatia de youtube, fac mirroring de pe telefon. Mi-am pus initial o melodie calma sa dorm si imediat reclama cu sonor mai mare la mizeria de glovo. De atunci adio youtube pe televizoare si evident adio glovo. Daca nu pot scoate reclama de pe un site, aplicatie nu o folosesc…. simplu.
david(Citează)
11/05/2021 la 6:29 PM
Pare un stres suplimentar. Eu dau skip ad și aia e, regretând doar că este o melodie indiană, nu ceva util.
nwradu(Citează)
11/05/2021 la 9:27 PM
Folosesc adblock de când s-a inventat. Nu am cumpara niciodata nimic in urma unei reclame de pe net.
Bbw(Citează)