un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

F-150 Lightning arată că și camionetele electrice au viitor

31 May 2021  ·

AUTO  ·

20 comentarii

Ford este pe val. Mustang Mach-E a fost în general bine primit. Toți și-ar dori un Ford Bronco. Iar acum noul F-150 Lightning, versiunea electrică a camionetei F-150, pare genul de model care se va vinde foarte bine în 2022, când va fi lansat oficial pe piață.

Știu că Tesla Cybertruck este mult mai dorit și precomandat, că-i și un model inedit. S-ar putea, totuși, ca F-150 Lightning să fie autovehiculul care va reprezenta un punct important în adopția electricelor și în general în dezvoltarea lor. Piața de autoutilitare este importantă în SUA, iar dacă Ford dovedește că un astfel de model electric este foarte bun, va rămâne în istorie.

Are 500 km autonomie și 563 CP, dar asta contează mai puțin. Probabil mai important este că modelul rămâne un pickup truck bun la toate, putând transporta cam o tonă de marfă și tracta mult mai multe. Bateriile sale pot fi utilizate pentru a alimenta tot felul de unelte electrice cu până la 2,4 kW putere, iar Ford spune că întreg sistemul electric ți-ar putea alimenta casa pentru 3 zile dacă iei opțiunea de 9,6 kW output.

S-a ajuns la perioada în care, dacă vine pana de electricitate în cartier, legi mașina la casă pentru curent electric la frigider și televizor. Asta deschide posibilitați foarte mișto și pentru piața de rulote tractate, că-ți faci camping cu de toate unde vrei tu.

F-150 Lightning împrumută de la modelul pe benzină tot felul de șmecherii utile. Scaunele din față se pot rabata complet și poți dormi în ele. Zona schimbătorului de viteză se transformă în măsuță pe care să pui laptopul și să lucrezi sau pe care să pui punga de la McDonald’s și să mănânci. Are sisteme de condus autonom, portbagaj de mari dimensiuni în față și sistemele de securitate uzuale. Încarcă pentru vreo 80 de km în 10 minute și încarcă 80% din capacitate în 45 de minute la 150 kW.

Prețul de bază este accesibil, începe de la 40.000 de dolari în State. În funcție de dotări și alte opțiuni, poți ajunge și la dublul acestui preț, dar nu-i ceva neobișnuit pentru gama F-150, care rămâne cel mai bine vândut model în SUA. Va concura în special cu Tesla Cybertruck, care totuși pare orientat spre un alt gen de public, nu musai spre muncă și aspecte practice.

Întrebarea este cine își va cumpăra o autoutilitară electrică, când de obicei aceste mașini se utilizează pentru muncă și acolo preferi stabilitatea unui sistem clasic pe benzină. Întrebarea devine, însă, de ce nu un F-150 electric? 500 de km autonomie este mult, iar dacă o pauză de masă îți bagă încă 80% în baterii, autonomia nu va fi teoretic o problemă. Avantajele unui sistem full electric pe mașină sunt multe în special în muncă, că poți alimenta mai ușor diverse scule sau unelte, și în cuplul motor generos.

O mulțime dintre cei care folosesc un F-150 pentru muncă probabil că au și unde să-l încarce la ei acasă. Mai este apoi piața de oameni care vor un pickup truck pentru că este cool, nu musai pentru că au de cărat baloți de fân sau rigips sau țevi la șantier. Este o mașină care poate tracta o rulotă și apoi o poate alimenta cu energie electrică pentru câteva zile de concediu.

Eu cred că se va vinde bine. Au înregistrat deja 70.000 de precomenzi în prima săptămână de la prezentare. După entuziasmul general de modelul Bronco și felul în care a fost primit Mustang Mach-E, pare că Ford este pe val în piața americană.

Îmi place și că au mers pe un aspect modern pentru varianta electrică, având acel lightbar care unește farurile. F-150 pe benzină are un aspect ceva mai clasic, că nu e recomandat să modifici prea mult un design privit ca emblematic și care aduce 42 de miliarde de dolari pe an în vânzări. Pe varianta electrică, însă, Ford s-a putut juca mai mult și arată bine.

asus s5507

    20 comentarii

  1. Mi se pare ca in domeniul pickup truck, Ford F-150 este apogeul tehnologiei.
    Probabil ca va avea foarte mult succes chiar si in randul “muncitorilor” tocmai pentru faptul ca poti alimenta echipamentele de le el pe un mic santier.
    Autonomie de 500 km din care mai scazi sa spunem 100 pentru ca ai alimentat un fierastrau circular eu zi ca este suficient.

    Singurul lucru care nu-mi place este ca banda aia de lumini dintre faruri da grilei un aspect prea masiv.

    Iar legat de pret, sa poti cumpara un pickup la pret de Tesla Model 3 este foarte misto.

      (Citează)

  2. Unde mai pui că autonomia aia e dată pentru o încărcătură de 1000 kb a benei, sau ceva de genul. Deci în realitate, cu mașina goală, autonomia ar putea sa sară bine peste acei 500 km.

      (Citează)

  3. Am vazut review la mkbhd si mama, e intr-adevar impresionant. Cei 500km sunt valabili cu bena incarcata. Pe langa asta, poti alimenta orice din el, inclusiv casa peste weekend in caz de urgenta. Full option devine chiar extravagant. Si ai si o retea extinsa de chargere de unde sa ii dai refill. Sigur va fi un succes.

      (Citează)

  4. Este masina perfecta pentru “meseriasi”. Faptul ca are deja portbagajul din fata (care se poate incuia si unde poti depozita sculele, te scuteste sa-i pui o cutie inchisa sau un acoperis de bena si o face foarte practica), cabina dubla si prizele pentru alimentare electrica sunt toate foarte utile.

    Cred ca poate fi o solutie si pentru cei care locuiesc off-grid, combinat cu un sistem de energie electrica solara sau eoliana.

      (Citează)

    • Cred totusi ca un sistem casnic de panouri solare sau turbina eoliana nu genereaza suficienta energie incat sa incarce o baterie de cel putin 150 kWh intr-un timp rezonabil.

        (Citează)

    • Locuintele off-grid nu consuma mult, de obicei, si au acumulatori pentru a stoca surplusul si a asigura consumul cand scade productia. Poti lua o baterie mai mica si un F-150 pentru ca are transfer bidirectional de curent.

      N-o sa poti face naveta zilnic 100 km dar, pentru deplasari ocazionale, s-ar putea sa fie suficient.

        (Citează)

  5. Ce autonomie are varianta pe benzină cu un plin de rezervor?

      (Citează)

    • In jur de 1200 km.

        (Citează)

    • Păi… e cam mare diferența între benzină și electric, plus avantajul că benzina curge mai repede în rezervor :(.

      Asta electrică nu e o mașină utilitară, e una pentru hipsteri și marketing.

        (Citează)

    • @gaelex: este ca n-ai masina si carnet?
      Pai asta e si problema masinilor pe baterie, ca le ia mult sa se incarce! pe linga autonomia electricelor, cea a masinilor pe benzina e practic nelimitata, ca in 5 minute alimentezi.

        (Citează)

  6. “500 de km autonomie este mult”
    Nu pentru America.

      (Citează)

  7. Tableta „tesla” văd că a devenit o modă. Bordul arată bine cu excepția tabletei de tot căcatul care strică tot.
    Ford poate va avea noroc la motoare electrice, că la motoare termice se pricepe ca bunică-mea la rachete, iar bunică-mea-i moartă de ceva vreme.
    FORD = Fix Or Repair Daily

      (Citează)

    • Sincer nu cred ca F150 Diesel are probleme asa mari cu motoarele cum spui tu. Daca trebuia reparata zilnic nu cred ca mai devenea cea mai vanduta masina din clasa ei. Mai ales ca multi cumparatori sunt meseriasi care nu isi permit sa piarda cate 1-2 zile de munca in fiecare luna fiindca au masina in service.

        (Citează)

  8. Mai tineti minte pana masiva de curent din state? Ca n-a trecut prea mult de atunci.
    Si avem si mai recent situatii similare, daca gogaliti “2021 Texas power crisis”. Si asta doar pe state. Ca-n toata lumea au fost chestii de genu. Cazuri rare ce-i drept. Deocamdata….
    Mijto cu electricele.
    O galeata de motorina sau benzina mai gasesti pa undeva. Da curent iei din cur intr-o situatie d-asta.

      (Citează)

    • 2021 Texas power crisis e in cel mai bun caz un motiv sa cumperi masina asta. In mod sigur nu e un argument impotriva.

        (Citează)

    • @Giani Mucea, de ce existenta penelor de curent este un argument sa cumperi masina asta? te bazezi pe faptul ca iti vei alimenta casa de la masina?
      Dar ce faci daca esti plecat pe drum la 300-400 km de casa si nu ai cum sa-ti alimentezi masina?

      Infrastructura electrica actuala nu poate face fata unui influx masiv de masini electrice. Nu stiu cifre exacte, dar din cate am vazut in diverse discutii pe tema asta, este posibil ca in cazul teoretic in care s-ar trece la masini exclusiv electrice consumul total anual sa fie undeva pe la 50% din capacitatea de productie actuala.

        (Citează)

    • Existența penei ĂLEIA de curent e un argument să cumperi mașina. Mă refeream strict la criza din Texas de anul ăsta, prin care ai fi trecut mai ușor dacă aveai mașină electrică, datorită modului și perioadei în care a apărut.
      Dar da, în general, existența penelor de curent e un motiv să ai mașină electrică, tocmai pentru că poți alimenta casa. Chestia asta e un avantaj mai mare decât dezavantajul dat de cazul particular al ălora care s-au gândit să plece la plimbare în mijlocul viscolului.

      Infrastructura electrică actuală tocmai a făcut față unui influx masiv de mașini electrice. Dacă te uiți la vânzările de electrice de acum 3-4 ani și compari, îți dai seama că masiv e cuvântul corect. Dacă te referi la situația improbabilă în care de anul viitor se vor vinde doar mașini electrice, sunt de acord că infrastructura nu face față. Dar din fericire creșterea va fi treptată, pentru că infrastructura de încărcare, capacitatea de producție și tehnologia încă nu sunt unde trebuie. Și infrastructura electrică va avea timp să recupereze.

        (Citează)

  9. As modifica totusi titlul pentru a reflecta mai bine, zic eu, realitatea:

    “F-150 Lightning arata ca si camionetele electrice ISI CAUTA un viitor”.

    Publicul care a facut din acest tip de masina (double cab large truck) un succes in SUA ma tem ca nu gusta ideea de masina electrica care nici nu se pliaza pe modul de utilizare al acestui tip de vehicul multifunctional.
    Poate isi doresc sa atraga public nou care sa foloseasca masina in urban, ca icon, si nu pentru veleitatile de vehicul utilitar la care motorul ICE nu are deocamdata concurenta.

    Dar e vital sa testeze piata, unele initiative mor, altele reusesc, so it goes.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus