un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Trei autobuze 381 simultan în stație

28 May 2021  ·

GÂNDURI  ·

17 comentarii

În stația de autobuze-troleibuze de la Șincai am văzut simultan 6 mașini, trei autobuze și trei troleibuze.

Primele două autobuze erau amândouă cursa 381 și erau goale. Un al treilea autobuz din stație era tot un 381 și avea vreo 10 oameni în el. Un troleibuz era complet gol. Celelalte două, n-am reținut numerele, aveau cam 5-10 călători fiecare.

La semafor vedeam încă un autobuz și un troleibuz așteptând să traverseze intersecția spre stație dinspre sud. Un altul a venit de sus din deal. Gol și el.

Nu pot să înțeleg de ce au venit simultan trei autobuze de pe aceeași linie, este o lipsă de eficiență și de strategie. Faptul că sunt goale este însă specific direcție sud-nord sau, hai să zicem așa, de la Piața Sudului spre Unirii via Tineretului, din nouă motive:

  • nu există bandă dedicată pentru autobuze, deși pe Cantemir s-ar putea face rapid una până la Unirii, așa că transportul în comun este lent. Traficul era bară la bară la ora 10 dimineața.
  • pe dedesubt circulă magistrala M2 de metrou, tot pe direcția sud-nord, iar metroul este mult mai rapid.

Așa că transportul în comun de suprafață este de fapt puțin utilizat, fiind mai degrabă preferat de oameni care au de mers 1-2 stații sau care nu plătesc biletul. Am mereu senzația că 50% dintre mașinile de suprafață circulă degeaba, fiind goale sau aproape goale, și poate ar fi mai bine utilizate pe alte rute.

Acestea sunt problemele tipice ale STB-ului. Discuția despre dacă trecem sau nu la bilet valabil o oră și care costă 3 lei este nesemnificativă. Transportul de suprafață trebuie să fie întâi performant, că altfel ora aceea de bilet nu te duce prea departe.

Oare STB-ul nu are vreun dispecerat pe care să vadă în timp real pe hartă poziția autobuzelor și troleibuzelor și tramvaielor? Să observe acolo că sunt trei mașini 381 unul după altul și să-i spună unuia dintre șoferi “meștere, trage un pic pe dreapta dacă ești gol, că arzi gazul de pomană prin oraș dacă faci trenulețul”?

Apropo, am observat că majoritatea benzilor de autobuze sunt respectate. Sigur că mai intră câte o mașină și pe ele, dar asta este inevitabil. Marea majoritate a șoferilor, însă, le respectă semnificația și le lasă libere. Nu știu dacă se gândesc activ la asta, părerea mea este că o fac din automatism, văd banda continuă și bolarzii galbeni și subconștientul le spune “nu pe acolo”. Chiar pot fi o soluție pentru un transport mai rapid.

asus s5507

    17 comentarii

  1. Teoretic au sistem de urmarire prin GPS, cel putin inainte de pandemie aplicatia RATB / STB arata pe unde este urmatorul autobuz si parca si cat mai ai de asteptat in statie pana vine.

    Dar STB nu e in stare sa le spele la capat de linie, pentru ca tehnologii ca apa, sapun si mop le sunt straine si tu vrei sa faca dispecerat?

      (Citează)

  2. “Salariul şi bonusurilor anuale brute acordate directorului general STB, scad de la 783.888 lei anual (65.324 lei/lună), cât totalizau anterior, la 410.608 lei anual (34.217 lei/lună), suma fiind condiţionată de performanţa înregistrată.”

      (Citează)

  3. Au tracking GPS, ba chiar poate vedea oricine in aplicatia Info TB (una din aplicatiile alea multe si usor neterminate, facute pe vremea lui Firea) pozitiile masinilor pe traseu, in timp real. Probabil au si dispeceratul ala de care zici, dar nu-si face treaba. Imi imaginez ca se lucreaza tot cu foi de parcurs si cu semnat registre la capat de linie.

      (Citează)

  4. Observatia nu este general valabila, de exemplu sa vezi 178, 336 sau 41 pline dimineata/dupa masa… pentru ca Iuliu Maniu / Virtutii / Uverturii sunt suprasolicitate.

      (Citează)

  5. Chiar sapt asta mi-a zis cineva care locuieate langa un depou ca i se pare ca nu exista nici un fel de optimizare, pt ca observa cum stau autobuzele goale cu orele in depou in loc sa plece si se mai si aduna f multe.

    Am zis ca exagereaza, sigur sunt temporizate, pt ca stiam ca au gps. Se pare ca nu exagera.

      (Citează)

  6. Cat timp nu golesti orasul de masini astfel incat stb-ul sa circule normal fara blocaje in intersectii este tardiva orice discutie. Autobuzele se amesteca cu masinile personale in traffic si sunt multe intersectii unde stau blocate. E normal sa se ajunga din urma una pe cealalta. Nu neg ca ar trebui gandite putin si liniile STB dar principala problema este traficul urias din capitala. Trebuie amenzi multe pentru toate abatarile inclusiv pentru cei care blocheaza intersectiile in coloana de la semafor. Aaaaa si sa nu uit… masinile parcate illegal, trebuie ridicate si amendati propietarii.
    Si nu, Nu avem nevoie de mai multe locuri de parcare. Sunt destule locuri pentru nevoia reala a bucurestiului, nesimtirea e mare.

      (Citează)

  7. Cum e turcu-i și pistolu`. Calitatea călătorilor e oglindită în calitatea transportului public în comun. Vorbim de București, dar putem vorbi și de alte orașe ale patriei unde lucrurile stau complet diferit. Nu doar primarul și partidul sunt motorul schimbării. Dezinteresul civic al cetățeanului conduce la servicii publice ineficiente și pe alocuri execrabile. Am atâtea exemple și evenimente zilnice de istorisit din calvarul traficului bucureștean, începând cu banala lipsă de lenjerie facială, defectări ale tramvaiului la prima ploaie, debarcare forțată și galop în pluton apoi pe jos, tot prin ploaie, cale de multe stații (alternative… din părți, mai ales dacă ploaia e viscol), vecini de habitaclu împuțiți, gălăgioși sau/și agresivi, controlori care amendează pe cei care nu validează abonamentul dar discriminează pozitiv etnia periculoasă etc^etc… De ce să facem nazuri că vine trenulețul 381 gol, dacă 41, 32, 220 sau alte asemenea sunt cu probleme mai vechi și mai nasoale?

      (Citează)

  8. Nu cunosc bucurestiul si nu stiu la ce ora ai observat asta, dar o posibila explicatie e ca ele erau goale in sensul invers al circulatiei calatorilor la acea ora. Dimineata merg zeci de mii de oameni inspre zonele de birouri sau industriale si se intorc goale, seara circulatia e invers. Nu poti avea pretentia sa meaga in ambele sensuri la capacitate maxima daca locurile de munca nu sunt uniformizate pe toata suprafata orasului. E posibil ca la dus sa fi fost toate pline ochi.

      (Citează)

    • exact, inainte de pandemie luam tramvaiul spre unirii pt metrou( pline, chiar daca veneau unul dupa altul) ele pe retur se intorceau mai mult goale ca erau putini cu treaba in rahova dimineata

        (Citează)

    • intrebarea nu e de ce erau goale, ci de ce erau 3
      daca sa zicem a fost un blocaj undeva si nu s-a miscat nimic mai mult timp, ele ar fi trebui sa pastreze distanta dintre ele, pt ca toata lumea a stat in blocaj, nimeni nu a ajuns din urma pe nimeni

      la tramvaie se mai intampla sa vina mai multe in statie atunci cand e blocata temporar linia, dar acolo explicatia este ca tramvaiele se pot ajunge unele pe altele pt ca doar ele merg pe linie

      la autobuze si troleibuze insa nu merge explicatia asta, cel mai probabil e ca pur si simplu au plecat pe traseu la intervale f mici unele de altele, ceea ce arata o organizare proasta

        (Citează)

  9. Au fost blocate undeva, apoi au scapat si asta se intampla… vin cate 3-4 unul dupa altul. N-au ce face.

      (Citează)

  10. Bucurestenii urla doar ca nu au mijloace de transport in comun/vor mijloace de transport in comun/nu merg mijloacele de transport in comun.
    Nu inseamna ca vor sa le si foloseasca.

      (Citează)

  11. Viorel Cristea

    28/05/2021 la 12:34 PM

    Intervalul de plecare de la Piata Resita este de 4 min. La pasajul Sudului se sta cam 5 semafoare. Acolo se formeaza trenuletul. Plus ca linia este lunga, la Piata Victoriei nu se stationeaza, daca mai adaugam si aglomeratia plus blocajele din intersectii…

      (Citează)

  12. Chiar nu mai ai subiecte? Iti citeam cu placere blogul, dar e din ce in ce mai slab. Am eu o problema si doar mie mi se pare asa?

      (Citează)

  13. Pentru ca pleaca toti 3 dupa barfa si nimeni nu le impune orarul. Primul vine plin si restul de 4 goale.

      (Citează)

  14. Faptul ca vin trei o data e cea mai mica problema. Pot veni si cinci, mai ales pe liniile cu trafic mare, nu ma deranjeaza. Ceea ce e deranjant, e ca dupa aia nu mai vine niciunul o buna perioada de timp.
    La fel se intampla si pe linia 102. In vremurile bune, am prins 6 unul dupa altul in doar 10 minute, in set de 3 deodata, urmate de 2 deodata si la final mascota. Iar dupa aia nu mai venea nimic timp de o jumatate de ora.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus