►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Știri despre tehnologie – 19 mai 2021
Michael Burry, care a prezis criza din 2007, pariază împotriva Tesla »
Google a pornit ieri conferința I/O 2021 și a anunțat multe noutăți pentru Android, Chrome, smart home și alte produse de-ale lor. Ideile sunt foarte bune, ca de obicei, și arată că se pot face tot felul de lucruri interesante cu inteligența artificială, ca de obicei.
Nu pot decât să sper că Google le va și lansa rapid în piață și în aplicații, nu după 2-3 ani sau niciodată, ca de obicei.
Android 12 introduce design-ul Material You
Cea mai mare schimbare de design din Android, după ce s-a trecut la cel numit Material în 2014. Va fi extrasă culoarea dominantă din wallpaper și se va face automat o schemă de culori pentru contrast bun. Îmi place ideea, eu schimb din când în când wallpaper-ul folosind chiar aplicația oficială Google și mi-ar plăcea să fie preluate culorile și în restul meniurilor.
Se schimbă multe altele, desigur, de la forme la text, spațiere și alte elemente. Acum să vedem și cât de vizibilă va fi noua temă pe interfața altor producători, care de obicei au regulile lor de design.
Google Assistant va avea widget-uri
Adică, în răspunsurile pe care ți le dă, vor putea apărea diverse extrase de informații complexe. Ca utilizator frecvent de Assistant, mă bucur.
WearOS trece printr-o schimbare de amploare
WearOS, sistemul de operare pentru ceasuri inteligente, se va combina cu cel Tizen de la Samsung pentru un sistem de operare mai performant. Practic Google anunța că investește în ceasuri smart și că o face în parteneriat cu Samsung. În plus, și Fitbit va produce dispozitive cu noul WearOS.
Zona de ceasuri inteligente a fost ignorată de Google în ultimii ani, deși Apple demonstra că există o piață foarte mare. Cifre de vânzări 2020: Apple Watch 151 milioane, Xiaomi 51 milioane, Huawei 43,1 milioane, Samsung 40 milioane. Inclusiv Google a dezvoltat întâi YouTube Music pentru Apple Watch, nu pentru propriul WearOS.
Ceilalți producători au început să demonstreze că există o piață imensă și pe Android, modelele de la Samsung, Huawei, Amazfit și alții demonstrând că se poate ajunge la autonomie mare și funcții suficiente, dar Google nu profita deloc din asta, că nu erau bazate pe WearOS, ci pe dezvoltare proprie.
Mă așteptam ca WearOS să fie abandonat, dar uite că se întâmplă opusul. Să vedem ce-o ieși. De asemenea, Google a anunțat că YouTube Music va fi disponibil și pe WearOS mai târziu în 2021.
Automobile
Android Auto wireless la mai mulți producători, dar și Android Automotive. Ultimul este un sistem multimedia întreg pentru mașină, pe când Android Auto este, de fapt, un fel de second screen pentru telefonul tău.
Google a anunțat și că telefonul mobil va putea fi utilizat drept cheie pentru automobilele compatibile, o mișcare similară cu cea anunțată de Apple acum vreun an. Ca și atunci, consider că o cheie contactless uzuală îmi este suficientă, nu-mi pasă așa tare de descuiat și folosit mașina doar cu telefonul mobil.
Funcționalitatea va fi cea deja clasică: telefoanele cu NFC vor putea descuia o mașină printr-o atingere, cele cu UWB direct din buzunarul tău. Asta înseamnă probabil că viitoarele Google Pixel vor avea și UWB integrat. Vei putea și trimite cheia altcuiva, în format digital.
Search îmbunătățit cu inteligență artificială
Am mai spus cu alte ocazii că AI-ul în vremea noastră nu înseamnă computere care gândesc singure la scopul universului, ci computere care pot face rapid calcule pe care omul le rezolvă într-o clipă, dar computerelor normale le-ar fi imposibil.
De exemplu, un om s-ar prinde imediat, uitându-se la fotografia cuiva, dacă persoana respectivă pare bucuroasă sau tristă. Un om își dă seama imediat dacă într-o fotografia este un tigru sau o pisică vopsită ca un tigru. Un om își dă seama imediat dacă o mâncare arată apetisant sau nu. Un om este imediat înțeles de altul chiar dacă folosește vreo exprimare întortocheată sau lasă cuvintele în aer, că na… Un computer uzual nu poate face astfel de procesări la fel de rapid.
Procesările de tip AI încearcă să corecteze asta. Iar acum Google a anunțat că lucrează la search îmbunătățit. Exemplul dat de ei este să faci o fotografie ghetelor tale și să întrebi computerul dacă poți urca muntele Fuji cu ele. Asta înseamnă că motorul de căutare recunoaște imaginea cu precizie mare, înțelege și ce vrei tu să-i spui, găsește și informații despre ce-ar fi necesar pentru o drumeție serioasă și îți răspunde la întrebare.
Mai este cineva îngrijorat că astfel de funcții vor scădea și mai mult interacțiunile reale dintre oameni? Că în loc să întrebi un prieten cu experiență în drumeții, vei căuta pe Google și mai multe informații?
Au arătat și un AI conversațional numit LaMDA. Este, mai exact, un computer care poate vorbi ca un om pe un subiect dat. Sau, să zicem, dacă vezi mesajele sale text, nu te prinzi că este un AI, nu o persoană reală. Asta înseamnă că ar trece direct testul Turing, deși diverși chatbots inventați de Google probabil făceau deja asta.
Privacy mai mare și manager de parole îmbunătățit
Locked folder în Google Photos, să ascunzi acolo selfie-urile de la petrecerea de swingeri. Opțiune de ștergere a ultimelor 15 minute de browsing. On/off pentru microfoane și cameră în Android 12.
Eu folosesc managerul de parole din Chrome, mai ales că funcția AutoFill poate introduce parole și în aplicații de Android, nu doar în browser. Vor fi îmbunătățite opțiunile de detecție a parolelor compromise și generarea unora noi.
Google vrea să controleze ceva mai mult din comerțul online, integrând direct în aplicațiile sale diverse opțiuni de achiziție. Asta înseamnă că produsele pot fi recunoscute în fotografiile din Google Photos, iar probabil că o integrare similară va fi disponibilă și în YouTube.
Mai mult, însă, vor să fie un fel de price.ro mondial. Să-ți arate unde este prețul cel mai mic pentru un produs căutat, să țină evidentă la ce-ai căutat pe net și să-ți semnaleze când apare la ofertă pe undeva. Dacă le iese mecanismul, vor profita și ei.
Simt că marile magazine nu au chef să depindă de aceste automatizări Google, însă micii comercianți probabil ar fi avantajați de ele, cel puțin la început.
« Știri despre tehnologie – 19 mai 2021
Michael Burry, care a prezis criza din 2007, pariază împotriva Tesla »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
4 comentarii
19/05/2021 la 1:16 PM
Legat de design, oricum top 5 producatori au interfata lor deja, One UI, Mi Ui, etc…
Okochea(Citează)
19/05/2021 la 1:33 PM
Google in 2021: Android 12: let’s copy Samsung’s OneUI. :D :D :D
flashback 1990: Apple: let’s mock MS Pocket PC then copy it and name it ifone 1. :D :D :D
John Temple(Citează)
19/05/2021 la 1:41 PM
Eu m-am saturat de modificări de interfețe, toate aplicațiile fac asta, cea de podcasturi pe care o folosesc o schimba anual și deja am obosit.
Nu pricep care e faza, descoperă ux designerii apa calda din nou? Sau doar să își poate justifica salariile? Vai micșorăm butonul X și îl mărim pe y, revoluție maxima, nici motorul pe aburi nu a fost atât de revoluționar.
Tano(Citează)
19/05/2021 la 10:13 PM
Ai îmbătrânit, faci față mai greu schimbărilor sau ești doar prea conservator.
ZuLu(Citează)