►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
19 Apr 2021 ·
GÂNDURI ·
Am făcut un test spike după rapel. Am avut 5.533 U/ml. Testul l-am făcut la Synevo (130 de lei), așa că rezultatul este în bază 0,8, cum îi zic eu.
Părinții mei s-au testat și ei tot la Synevo și le-au ieșit rezultate foarte diferite: unul dintre ei are 5.080 U/ml, celălalt 472 U/ml. Am exact cât ei doi la un loc, plus 1.
Am mai auzit de alții ce au rezultate între 150 și 9000 U/ml. Cineva spunea chiar de zero.
Teoretic orice peste 0,8 înseamnă că ai produs anticorpi și deci “este bine”. Părerea mea bazată pe absolut nimic științific este că un rezultat mare arată că sistemul imunitar s-a turat tare după vaccin și a produs anticorpi pe bandă rulantă. Aș fi curios dacă asta înseamnă că, în caz de îmbolnăvire cu covidul real, sistemul imunitar ar fi răspuns la fel de bine și deci nu s-ar fi ajuns la o formă gravă a bolii.
Știu că alte laboratoare dau rezultatele în altă scară de măsură, de exemplu în AU/ml la MedLife. Acolo limitele sunt <12 negativ, 12-15 echivoc, >15 pozitiv. Sanador? BAU/ml.
(BAU = binding antibody units, denumirea completă, că toate măsoară de fapt unități per mililitru. Iar spike-ul proteic se referă la învelișul cu țepi al virusului SARS-CoV-2, care este folosit de virus pentru a se agață de celule și a intra în ele.)
Credeam că există vreo metodă de conversie între valori, dar se pare că nu este. Conform site-ului canadian despre covid, există 5 metode de detecție a anticorpilor, toate cel puțin 98% precise, dar diferă între ele. Unele detectează toți anticorpii IgA, IgM și IgG, altele doar anticorpii IgG. Cele care detectează doar anticorpii IgG o fac în moduri diferite, unele căutând întreg spike-ul proteic (S), altele doar anumite bucăți din el (RBD-ul sau bucațile S1/S2). Din acest motiv există diverse limite-prag.
Toate sunt bune pentru a măsura efectele post-vaccinare, dar folosesc metode diferite pentru confirmarea răspunsului imun.
Ca analogie, mi se pare că tu întrebi “există trafic auto în acest oraș?”, iar un test spune “am găsit mașini de culoare verde în oraș, deci există trafic”, iar altul spune “am găsit motociclete și mașini de toate tipurile, deci există trafic”. Este însă dificil de convertit între rezultate.
În rezultatele testului Synevo scrie, sub denumirea analizei, “Ser / ECLIA”. ECLIA înseamnă electro-chemi-luminiscență, o metodă de detecție a anticorpilor care probabil folosește, uhm, electrochemiluminiscența.
Știu că-i deja clar din pragul de 0,8 U/ml că de fapt folosesc testul Roche Elecsys. Am verificat mai în detaliu și acesta este tot un test pe bază de ECLIA. Acel RBD se referă la porțiunea din spike ce este căutată de test, adică Receptor Binding Domain, bucata folosită chiar pentru agățare.
La MedLife scrie în rezultate “metoda CLIA, DiaSorin-Liaison”. Este a patra din tabelul de mai sus, scrie acolo că folosește porțiunile S1 și S2 ale spike-ului întreg.
Cum spuneam, nu există o valoare recomandată. Orice peste zero înseamnă că sistemul tău imunitar produce anticorpi.
Totuși, dacă cineva obține 5.000 și altcineva 400, oare aceste diferențe mari de concentrație nu cumva înseamnă că sistemul unei persoane a răspuns mai bine, mai rapid și mai puternic la vaccin? Adică faptul că are un sistem imunitar mai performant?
Și-a făcut cineva două astfel de teste pentru a vedea dacă, în timp, numărul anticorpilor crește sau scade după un maxim atins la câteva zile după vaccinare? N-am găsit pe nicăieri explicații bune privind astfel de diferențe în rezultate. Mă gândesc să le repet pe ale mele peste vreo 2-3 luni ca să văd cum au evoluat. Producătorii de vaccinuri încep să vorbească despre nevoia unei a treia doze după 6-12 luni de la primele, ca să reîntărească sistemul imunitar.
5.533. Dă cineva mai mult? Am înțeles că persoanele care au avut virusul asimptomatic au valori mari, iar cei care au făcut boala au valori și mai mari decât atât după vaccinare.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
19/04/2021 la 6:45 AM
Am eu un prieten care a făcut in februarie și în aprilie testele. A scăzut de la 6 mii și ceva la 1200 în 2 luni.
Nu mă pricep, deci nu trag nicio concluzie.
Testele au fost făcute la Sanador.
Cipper(Citează)
19/04/2021 la 6:58 AM
Eu am făcut la CDT Babes, interval referință 0.5 AU/ml. Mie mi-a ieșit pe foaie >40 000. La ai mei, tata a avut 22k și mama 2.2k. Toti am fost cu pfizer in februarie.
Neamtu(Citează)
19/04/2021 la 7:51 AM
facut covid la finalul lui februarie si testele saptamana trecuta. Forma de covid a fost ca o gripa foarte rea si a avut/are efecte inca – oboseala, dificultati la sport
Rezultat analize 1267.
Vaccinul mi s-a zis sa-l fac la minim 90 de zile daca a fost o varianta simptomatica
vlad(Citează)
19/04/2021 la 7:54 AM
15500, tot la Synevo, însă vaccinat cu Moderna. Mai am un amic cu 12000, tot Moderna.
Sunt 99% sigur că nu am avut virusul – nu am fost expus și oricum am făcut multe teste de-a lungul timpului și nici nu am avut reacții adverse după prima doză (cum multi care au avut covid înțeleg ca au). Am însă avut o reacție puternică la rapel (inclusiv febra 39), cred că am produs masiv atunci.
Să ne țină! :)
Daniel S.(Citează)
19/04/2021 la 8:41 AM
Cel mai interesant ar fi sa repeți peste vreo 4-5 luni pentru a vedea care e situația. Și bine asta e recomandat, cam pentru orice vaccin făcut prin tinerete(hepatita, meningoc). Anticorpii aia nu sunt eterni.
Asdad2005(Citează)
19/04/2021 la 8:57 AM
Am avut 11,8 dupa prima doza, 3460 dupa rapel. Pfizer, testul tot la Synevo. Destul de sigur ca nu am avut boala pana acum.
Razvan(Citează)
19/04/2021 la 9:02 AM
Eu nu inteleg de ce se zice ca cei care au facut boala si se vaccineaza au raspuns imunitar mai puternic si, deci, simptome post vaccin mai intense. Caci cia au anticorpii care lucreaza atunci cand intslnesc vaccinul.
Pai ideea imunizarii nu era tocmai aia, la orice boala, vaccin? faci anticorpi si apoi nici nu mai stii daca intri in contact cu virusul sau nu, caci organismul lucreaza sa te apere.
Octav(Citează)
19/04/2021 la 4:18 PM
Pai febra tocmai asta arata: lupta anticorpilor cu chestiile naspa din corpul tau.
In realitate cand te infectezi primesti o doza mica de virus si nu simti ca anticorpii dau batalii epice, ca il neutralizeaza pana sa se inmulteasca (daca ii ai ca altfel pana se trezesc ei lupta e deja pierduta poate).
La vaccin doza e mai mare si atunci simti, in special cand ai deja anticorpi sau corpul tau ii produce foarte repede.
Febra e semnul ca sistemul tau imunitar lupta si fiind un virus-marioneta (ori doar invelis ori inactivat ori modificat) nici nu ai cum sa pierzi batalia.
Concluzie: daca n-as avea macar niste febra usoara sau un mic simptom dupa a doua doza, la vreo 2 sapt mi-as face un test de anticorpi sa stiu sigur ca ii am.
cris(Citează)
20/04/2021 la 7:17 AM
Facut rapel Pfizer, fix ca prima oara: parca mi s-a injectat apa chioara, nici macar amorteala, nimic.
Intrebare: daca imi fac test anticorpi si rezultatul nu e ok, ce pot sa fac? Incerc cu Zeneca? :)
Deea(Citează)
19/04/2021 la 9:05 AM
Vaccin Pfizer 13.01 prima doza. Facut primul test de anticorpi pe 18.02 – 6250 unitati.
Repetat testul la 3 luni de la primul vaccin(13.04) si am 950 unitati.
Voi face retestare si pe 13.07( este un fel de pachet de 3 testari de la ReginaMaria).
Urmarind declaratiile CEO-ului Pfizer de saptamana trecuta, mari sanse sa apara si vaccinul numarul 3 in perioada 6-12 luni de la primul vaccin.
Floare(Citează)
19/04/2021 la 11:37 AM
Asta cu numărul de anticorpi este cea mai nouă găselniță de marketing :))), numărul anticorpilor este total inutil. Care este numărul de anticorpi care te protejează de virus? Cineva cu mii de anticorpi poate sa fie protejat mai puțin decât unul care are câteva sute….fiecare organism este diferit, mii pentru unul care are un organism mai slăbit poate face mai puțin decât câteva sute de anticorpi. In America testele de anticorpi îți spun dacă ai sau nu, nu numărul lor. Dar trebuie să facă și laboratoarele bani, nu le-au ajuns doar testele covid :))
BogdanP(Citează)
19/04/2021 la 11:52 AM
Bani aruncati degeaba, inteleg sa faci test de curiozitate, dar de ce sa faci la toata familia? Trebuie sa respecti regulile anti Covid19 in continuare si oricum nu poti sa cresti numarul de anticorpi printr-un alt vaccin sau prin alte metode.
Cu banii aia plateai un set full de analize sau un regim personalizat pentru nutritie/slabit, mult mai importante pentru sanatatea ta decat un Test de anticorpi post Vaccinare.
florin(Citează)
19/04/2021 la 12:29 PM
Păi, de curiozitate…
nwradu(Citează)
19/04/2021 la 2:40 PM
De curiozitate, ce BMI ai? https://www.cdc.gov/healthyweight/assessing/bmi/adult_bmi/metric_bmi_calculator/bmi_calculator.html
Ideea este ca daca tot mergi la un doctor poate ca ar trebui sa faci ceva util pentru sanatatea ta, mai ales daca platesti
florin(Citează)
19/04/2021 la 4:59 PM
@florin, las-o așa, că măcăne.
Asa, daca ducem lucrurile la extrem, si despre tine se poate spune ca daca tot petreci timpul la un calculator ai putea sa faci un curs, ceva (in loc sa citesti bloguri).
Sau daca stai pe telefon, ai putea sa te inscrii ca voluntar la DSp ca sa ajuti niste oameni cu sfaturi cu adevarat utile.
Andrei G(Citează)
19/04/2021 la 12:54 PM
Tot la Synevo.
11946 la 13 zile dupa rapel.
3645 la 2 luni dupa rapel.
Serj K(Citează)
19/04/2021 la 4:26 PM
Hahha
Institutul Norvegian de Sănătate Publică a admis în urmă cu câteva zile că „există un risc mai mare de a muri după vaccinarea cu AstraZeneca decât de a muri după infectarea cu Covid”.
https://evz.ro/marea-dilema-a-contractelor-cu-pfizer-si-moderna-statele-contractante-sunt-responsabile-de-reactiile-adverse.html
Pmk(Citează)
19/04/2021 la 5:13 PM
Puteam să zic și eu asta.
nwradu(Citează)
19/04/2021 la 5:19 PM
Riscul este egal, 100%.
nashu_mare(Citează)
19/04/2021 la 5:25 PM
Si cu toate astea îndemnam oameni sanatosi si care au trecut prin boala fara sa o simtă sa își faca vaccinul. Cum se cheamă asta? Grija pentru sanatatea lor nu?
Pmk(Citează)
19/04/2021 la 6:25 PM
Da, că poate a doua oară o resimt mult mai grav.
nwradu(Citează)
19/04/2021 la 6:44 PM
Nu, Norvegia a vaccinat deja varstnicii si deci cei care au ramas sunt tinerii, care tineri sunt mai susceptibili la tromboze de la vaccin si in acelasi timp fac forme mai usoare de covid, fara mari riscuri.
Dar, din nou, au ajuns la concluza aia pentru ca au vaccinat deja batranii si a scazut numarul de cazuri grave.
nashu_mare(Citează)
19/04/2021 la 10:05 PM
Am avut covid forma usoara in decembrie si am facut testul de anticorpi la 3 saptamani dupa testul PCR pozitiv. Atunci aveam 7080 de unitati.
Alaltaieri am facut primul vaccin cu Moderna. Am sa imi fac iar testul de anticorpi, mai ales ca nu am avut febra sau alte simptome dupa vaccin. Plus ca sunt curios cum evolueaza numarul
Bogdan(Citează)
19/04/2021 la 10:19 PM
Si ca sa vedeți cat de aberanti si anti realitate sunteți si legat de mersul la sala, uitați, ca tot dam cu studii si linkuri, studiul asta
https://www.europeactive.eu/news/safeactive-study-%E2%80%93-preliminary-results-showing-extremely-low-levels-covid-19-risk-fitness-clubs
With more than 62 million visits analysed, the average infection rate sits at 0.78 per 100.000 visits.
Da, clar, sa interzicem oamenilor sa faca sport pt o rata dw infecție de 0.78 la 100.000. Bun asa.
Also, daca dau azi comentariul si pana te decizi tu sa te uiți daca iti place sau nu sa îl postezi trece jumate de zi, e cam degeaba.
Pmk(Citează)
19/04/2021 la 11:14 PM
Dacă te-ai exprima frumos n-ar fi fost cazul să ajungem la asta, nu?
nwradu(Citează)
20/04/2021 la 7:21 AM
https://www.timesnewroman.ro/monden/unui-barbat-i-a-luat-nevasta-jumatate-din-anticorpi-la-partaj/
Alin(Citează)
27/04/2021 la 4:52 PM
Covid in octombrie, forma medie, cativa anticorpi ramasi in februarie, pe 18.03 si 8.04 vaccin Pfizer, test de anticorpi spike ieri, la Synevo, la 18 zile de la rapel.
Rezultat: 33511 U/mL :).
Diana(Citează)
03/11/2021 la 10:21 AM
Eu am avut covid în martie 2021 forma f usoară dar am rămas cu o tuse când și când, în iunie am făcut vaccinul fără vreo reacție în afara de durere la locul înțepăturii. În august finsl am testat anticorpii la synevo. 3008 u/ml. Deci u e regula ca dacă nu ai avut reacții la vaccin nu produci anticorpi.
Ramo(Citează)