►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
28 Apr 2021 ·
GÂNDURI ·
Se vor scumpi din 2022 locurile de parcare rezidențială în București. În zona A, unde sunt și eu, tariful crește de la 84 la 600 de lei pe an.
N-am nimic împotrivă cu tariful în sine. Să plătesc doar 84 de lei pentru un an de parcare mi se părea ridicol de ieftin. Este echivalentul a 8 ore de parcare temporară în centrul orașului. Tarifele pentru toate zonele și harta cu zonele respective sunt aici.
Problema este alta: în continuare văd că se iau doar măsuri care cer bani mai mulți de la oamenii care deja respectă toate legile și regulamentele existente. Pentru că asta se întâmplă aici. Cei care avea loc de parcare rezidențial deja parcau complet legal în acel loc amenajat acolo unde trebuie, aveau buletinul pe acea adresă, mașina pe numele lor și toate taxele plătite la bugetul local. Sunt condițiile obligatorii pentru a ți se aloca un loc de parcare.
Și acum primăria zice “voi, ăștia care oricum erați oameni de treabă, veți plăti de 6 ori mai mult!”.
Problemele în București nu sunt cauzate de cei care respectă legile, ci de ceilalți. Sunt cauzate de cei care parchează pe trotuar, iar pietonii sunt forțați să meargă pe stradă. Sunt cauzate de cei care parchează pe banda 1, pe trecerea de pietoni sau pe spațiul verde, de cei care forțează semaforul, de rable poluante, de praful nespălat cu lunile de pe străzi șamd.
Cum rezolvă noile taxe problemele de mai jos? Când va începe Poliția să dea amenzi sau să-și facă în general treaba?
Care-i teoria din spate? Că 28 de oameni vor renunța la rablele lor pentru a nu mai plăti taxa respectivă și deci va urma o micșorare imperceptibilă a parcului auto? Nu cumva este mai mare șansa ca ei să parcheze pe colțul străzii și gata?
Uitați-vă la imaginea de mai jos. Vedeți praful din oraș? Îl remarcați cum s-a grupat pe șinele de tramvai, măturat acolo de traficul auto? Asta respirăm zilnic în București.
Încă n-am văzut nici o măsură concretă pentru micșorarea poluării și a traficului din oraș. Nicușor Dan este primar de jumătate de an. Ce așteaptă, să-i pice la plăcinte cu răvaș un plan bun de acțiune? Unde-i ZACA? Că Firea n-a avut curaj să-l facă, dar măcar era an electoral. Dan are 4 ani la dispoziție să ia măsurile dure care să transforme orașul și să convingă oamenii că-s bune. Până acum a scumpit parcarea pentru cei care oricum parcau exemplar.
Nu cu cuantumul noilor taxe de parcare am o problemă. Cele vechi păreau ridicole, ca supa de 2,1 lei de la cantina parlamentului. Cele noi par mai normale, dar tot ce fac este să adune mai mulți bani la buget. Eu vreau să văd că sunt și cheltuiți cu folos.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
28/04/2021 la 11:22 AM
Corect, important e ca toti banii aia in plus sa fie 100% directionati pentru parcari noi, supraetajate. Altfel va fi mereu discutia: “Bun, pai si daca nu am voie sa parchez aici pe strada, unde pot sa parchez?” . Apoi, daca ai parcare pe o raza de 100m (cu optiune de abonament lunar) da, poti incepe sa tai amenzi cu constiinta impacata.
Bogdan(Citează)
28/04/2021 la 11:26 AM
Pe Batiștei e plin de masini pe trotuar, deși parcarile de la Inter sau Universitate sunt aproape goale. Trec pe acolo aproape zilnic.
Tano(Citează)
28/04/2021 la 11:40 AM
Terminati cu ideea asta cu parcari supraetajate, si asa bucurestiul e mai inghesuit ca mumbaiul, de ce as vrea sa vad niste schelete metalice pline de masini de 2-3 etaje peste tot printre blocuri.
Parchezi unde ai voie, simplu.
50% din locurile rezidentiale ar trebui transformate in “locuri zonale”. Ai o vigneta de zona X (de Y RON/luna), poti parca oriunde pe locurile din zona X.
Cum zice si cineva mai sus, zac parcarile goale in centru si lumea tot pe trotuare parcheaza.
Boris(Citează)
28/04/2021 la 12:29 PM
Batistei si toate stradutele adiacente, radial pana la icoanei e horror.
DAAAAR toata zona aia e impanzita de gioarse angajatilor de prin institutii: pe partea cu inter de la anaf si SRI, pe partea cealalta MDRT, MAI si ce o mai fi.
Aia de la inter are pret obscen, acum si aia de la universitate de la statui.
Candva, cand aveam eu abonament era de bun simt sa platesti pe luna la aia de la univ, acum nu stiu cat l-au facut.
alxzen(Citează)
28/04/2021 la 12:38 PM
@Boris, spui ca nu ar trebui construite parcari noi si ar trebui taxati cei care parcheaza aiurea. Ce inseamna asta in final? Mai putine masini pe strazile din Bucuresti.
Doar ca oamenii au nevoie in continuare sa se deplaseze, iar transportul in comun este deja supraaglomerat. Daca nu se iau masuri aici, degeaba interzicem noi masinile.
Andrei G(Citează)
28/04/2021 la 12:53 PM
@Andrei G: te-ar mulțumi ca, de la 1 ianuarie să zicem, să fie interzise 60% din mașini dar în același timp să se adauge suficiente autobuze și rute încât să preia călătorii suplimentari?
Giani Mucea(Citează)
28/04/2021 la 1:59 PM
@Giani Mucea, da, nu m-ar deranja sa las masina acasa daca as putea sa ajung aproape la fel de repede si as avea conditii decente de calatorie in autobuze/metrou. Chiar si acum am momente in care nu plec cu masina daca imi dau seama ca as ajunge mai repede cu transportul in comun (de exemplu zonele in care pot ajunge cu metroul).
Andrei G(Citează)
28/04/2021 la 2:09 PM
@Boris Problema e ca parcarile rezidentiale sunt insuficiente. Ai 50 de apartamente intr-un bloc vechi si max 5-6 locuri de parcare, unde propui tu sa stea masinile alea seara cand se intoarce lumea acasa? De acord cu parcarea in centru, acolo poti ajunge cu transportul in comun, dar trebuie sa ai unde sa lasi masina acasa.
Sau sugestia ta este sa ne intoarcem in anii ’70, sa nu mai avem masini si sa ne facem concediile cu trenul (acolo unde ajunge) si cumparaturile de la buticul din colt sau sa caram baxurile de apa cu autobuzul de la hypermarket?
A.(Citează)
28/04/2021 la 2:27 PM
@A: Eu am cărat 3 ani naveta de bere cu bicicleta. Nu e complicat. Se poate trăi fmai bine ără mașină, mai ales dacă ai metode alternative de transport.
Giani Mucea(Citează)
28/04/2021 la 3:40 PM
@Andrei, e simplu. Masina e un lux. eu de exemplu am 2, si nu cred ca am facut 7k km in ultimul an. Stau si prind praf pe afara. Nu m-ar deranja sa platesc 600 ron/an, nici 1600 ron/an, dar probabil pe la 6000ron/an as renunta la una. (si asta nu se refera doar la plata pt parcare, dar si la impozit, rca, etc, care toate sunt obscen de mici)
Problema e ca nu am unde sa platesc 600 sau 1600 ron, pentru simplu motiv ca nu exista locuri.
Insa stiu si ca la mine in sector s-au facut mii de locuri de parcare, si ce sa vezi, tot nu sunt destule. Pot sa se faca si zeci de mii, tot se vor umple. Asta e o lupta pierduta din start, care va duce doar la si mai multe masini.
Singura solutie pe care o vad e sa coste (abonament sau amenda) suficient de mult ca sa se reduca numarul de masini.
De aia solutia pe care o propuneam eu era abonamente lunare pe zone, platesti X/luna, si poti sa parchezi pe orice loc de parcare din Zona X.
Sigur ca tot o sa ai 100 de masini si 50 de locuri. Dar in stilul asta nu ii obligi mereu pe aceeasi 50 care nu au avut norocul sa prinda loc la primarie sa parcheze ilegal. Si incepi sa ii amendezi pe cei care parcheaza ilegal, doar ca in modul asta amenzile se vor distribui uniform, si in final cine nu are suficienti bani de amenzi si/sau abonamente va renunta la masina.
Boris(Citează)
28/04/2021 la 6:11 PM
@Boris, nu vezi nimic absurd in ceea ce spui aici?
Ai doua masini pe care nu le folosesti, dar le tii… asa, sa ocupe spatiul public.
Si iti doresti sa vina Primaria/Politia sa te amendeze sau sa-ti dea un loc de parcare foarte scump ca sa te determine sa renunti la una dintre cele 2 masini.
Faza cu abonamente pe zone in care sa existe intotdeauna un numar X de posesori de masini care sa nu beneficieze de locuri de parcare este o prostie. O sa duca doar la situatii in care eu am masina si o las vesnic in parcare, ca sa nu pierd locul.
Nu, o solutie mai buna poate ar fi sa nu se mai permita inmatricularea unei masini in Bucuresti daca nu demonstrezi ca detii in proprietate un loc de parcare. Si atunci s-ar elibera de la sine orasul. In momentul in care vrei sa cumperi o masina noua te gandesti mai intai daca iti permiti locul de parcare.
Andrei G(Citează)
28/04/2021 la 9:10 PM
@Andrei, nu e nimic absurd in ce zic. Tin ambele masini ca imi permit, poate o data pe an am nevoie de ambele (una eu una sotia). Si ca mine mai sunt multe zeci de mii de familii in bucuresti. Si mai sunt si cateva zeci de mii de pensionari care nici macar nu mai au curaj sa conduca, dar tot isi tin masinile in parcare. Si mai sunt si altii care au o masina de oras si o masina de drum lung. Si ei isi permit.
Am 3 cunoscuti care au cate 3 masini (pasionati de masini).
Deci cate locuri de parcare pe cap de bucurestean vreti sa se faca? 5 milioane, 10 milioane? e bine sau ne oprim si incercam sa rezolvam problema altfel?
Boris(Citează)
28/04/2021 la 11:19 PM
@Boris, eu nu spun ca este absurd ca ai doua masini. Spun doar ca este absurd ca militezi pentru a fi schimbata legea si a fi tu amendat cat mai mult pana la punctul in care vei fi determinat sa renunti la una dintre masini.
Bine, inteleg ca de fapt tu speri ca vei rezista mai mult decat vecinii tai si vor renunta ei inainte la masina, astfel eliberandu-se locuri pentru a depozita tupe domeniul public cele doua masini pe care le folosesti doar de 2 ori pe an.
Andrei G(Citează)
28/04/2021 la 11:55 PM
@Andrei, ai o problema: prea multe masini, prea putine parcari, desi s-au facut zeci de mii de locuri de parcare in ultimii ani in tot bucurestiul. Care e solutia? Sa se faca si mai multe? Eu am dat reply la un comment care cerea parcari supraetajate. Adica sa ma plimb printre niste schelete metalice pline cu masini, si eventual sa vad de la geam tot asta. Solutia ta era sa nu ai voie sa cumperi masina daca nu demonstrezi ca ai deja loc.
Cum ar veni tu daca ti-a dat domn’ primar loc tie in 1998 esti mai cu mot si ai dreptul la masina toata viata, si altul daca nu are cum sa isi ia loc asta-i viata sa astepte sa se elibereze.
Pai atunci hai sa facem capitalism de jungla si sa licitam amandoi pe locul tau, sa vedem daca ti-l pastrezi sau nu (a se citi ca nu sunt de acord cu asta, dar decat solutia ta o prefer oricand pe asta si o dam parte in parte cu portofelul)
Si nu, nu am spus ca sper sa rezist cu ambele masini mai mult decat vecinii, ci pur si simplu ca nu am nici un motiv sa scap de una dintre ele (sau chiar de ambele) cat vreme costurile pentru ele (loc de parcare, rca, impozite) sunt insignifiante. Da, mi-as dori sa nu fie asa, si atat eu, cat si toti restul in situatia mea sa tina masinile daca chiar au nevoie de ele isi justifica costul.
Boris(Citează)
29/04/2021 la 12:05 AM
Si ca ziceai ca e gresita solutia mea (ma rog nu e a mea e aplicata in zeci de orase din lume) pentru ca ar incuraja sa lasi masina parcata mereu.
Din contra, o masina pentru care ai loc de parcare fix platit, daca este folosita zilnic ocupa 2 locuri in fiecare zi.
Locul platit de acasa si unde o parchezi la munca.
Eu nu am cum sa folosesc locul tau platit de acasa ca nu stiu cand te intorci, etc. chiar daca tu intretimp ocupi alt loc in oras, sau poate chiar esti plecat din localitate X zile.
Boris(Citează)
29/04/2021 la 1:18 PM
@Boris, vorbesti de locuri de parcare primite de la Primarie in aceeasi propozitie cu capitalism de jungla. Dar si capitalismul asta de jungla sa mearga doar pana la nivelul care iti convine tie.
Mie mi s-ar parea corect asa:
– vrei sa iti cumperi masina, demonstrezi ca ai loc de parcare in orasul respectiv;
– nu ai loc, nu ai voie sa o inmatriculezi;
– locurile de parcare existente (inchiriate) sa ramana ale persoanei respective pana vinde masina sau pana masina ajunge la o anumita vechime (sa spunem 15 ani);
– apoi sa fie alocate urmatorului proprietar care a depus cerere si nu are loc disponibil;
Asa, in 5-10 ani scapi si de o mare parte din parcul auto vechi, iar cei care isi cumpara masini nu se mai pot plange ca nu au unde sa parcheze. Vor fi obligati sa opteze pentru o locuinta cu loc de parcare inclus.
PS: daca tot esti atat de mandru de grosimea portofelului, de ce nu ti-ai cumparat un apartament cu loc de parcare inclus?
Andrei G(Citează)
28/04/2021 la 11:26 AM
Mai are 3 ani la dispoziție, vor spune apărătorii lui nicușor. Anu ăsta se luptă cu greaua moștenire, da’ la anu rupe stilu’. Si preferata mea “nimic nu se face peste noapte”. Hai noroc si somn ușor Nicușor.
Marian(Citează)
28/04/2021 la 11:51 AM
“Când va începe Poliția să dea amenzi sau să-și facă în general treaba?”
Raspuns : niciodata. Alta intrebare.
Politistii nu sunt acolo decat pentru a proteja infractorii. Impun zero respect si autoritate. Dar are sens, ei doar sunt niste infractori mai fraieri. N-au avut suficiente oo sa se faca infractori deplini asa ca sunt doar baieti de mingi pentru aia adevarati.
PHNC(Citează)
28/04/2021 la 11:55 AM
cresterea tarifului de parcare ESTE o masura impotriva poluarii si a traficului, pentru ca deschide calea spre descurajarea detinerii de masina personala sau detinerii de INCA o masina personala (apropo, as fi foarte curios sa vad rezultatele unui studiu privind numarul mediu de masini per familie in Bucuresti, s-ar putea sa avem surprize mari).
sigur, e o masura cu impact mic in acest moment, dar daca se va continua cu cresterea preturilor, la un moment dat gibonul care vrea masina sau o a doua masina va fi nevoit sa ia in calcul si acest cost si s-ar putea sa se gandeasca de 2 ori.
tu nu vrei sa intelegi ca singura cale de a lupta cu poluarea si traficul este descurajarea detinerii si folosirii masinii personale. Singura!
exista studii teoretice si practice plus experienta tarilor din vest care demonstreaza dincolo de orice dubiu ca infrastructura auto nu rezolva, ci din contra, genereaza mai mult trafic in timp,
si invers, reducerea infrastructurii auto duce la scaderea traficului (fenomenul chiar asa se numeste – “evaporarea traficului”)
ultimul exemplu care mi-a venit in cale: Copenhaga a crescut pretul parcarii in oras de 100 de ORI in 2020, dati search daca nu credeti, nu pun link ca intra in moderare
Marean(Citează)
28/04/2021 la 12:48 PM
E inutil, poți să încerci să explici cât vrei, tot nu vei putea rupe bariera “eu am mașină și universul trebuie să se alinieze la realitatea asta“. A devenit de-a dreptul amuzant, oamenii își închipuie că mai multe lucruri contradictorii pot exista în același timp, în același loc, de parcă Bucureștiul e un TARDIS. Ar încerca orice, doar să nu accepte o schimbare de mentaltate.
Eu mă uit la Utrecht, că pe acolo am stat și pe acolo mă mai duc. Parcarea e 7 euro pe oră. În ciuda acestui fapt, nu găsești locuri de parcare în centru pentru că nu există. Adică pur și simplu nu au delimitat locuri de parcare, deși era spațiu, deși era cerere, pentru că NU VOR SĂ ÎȚI FIE COMOD SĂ INTRI CU MAȘINA ÎN ORAȘ în plm, chiar dacă ai bani. Vor să-ți fie greu. Că sunt niște nenorociți dom’le, de-aia.
Țin minte că, atunci când ne-am mutat, eu m-am înregistrat primul la primărie, apoi a trebuit să înregistrez și familia. Ne-am întâlnit la primărie, eu pe bicicletă și nevasta împreună cu agenta de la firma de relocare, cu mașina. Am făcut actele, apoi aveam programare la bancă, la vreo 3 km distanță. Eu am plecat cu bicicleta, am ajuns acolo, am mâncat un covrig, am mai așteptat vreo 10 minute până a venit și mașina. Apoi am așteptat 20 de minute, pe ceas, să găsească loc de parcare la juma’ de kilometru.
Giani Mucea(Citează)
28/04/2021 la 11:56 AM
Dar amenzile pentru cei care parcheaza aiurea? Dar ridicat frumos masinile parcate aiurea, cum se intampla in tari ceva mai dezvoltate in aceasta privinta?
Gaelex(Citează)
28/04/2021 la 11:58 AM
“28 de oameni vor renunța la rablele lor pentru a nu mai plăti taxa respectivă”
Hai prin Drumul Taberei. Cred ca numai la mine pe strada sunt “doar” 28 de masini abandonate pe locuri de parcare de resedinta. Tinute acolo sa rugineasca pt ca la 80 lei pe an ne permitem. Ca sa nu mai zic si de cei cu 3-4 locuri de parcare. Sa vezi ce frumos renunta ei la alea si isi pastreaza doar unul, parca brusc va fi cam costisitor sa parchezi 4 masini.
Cosmin(Citează)
28/04/2021 la 12:03 PM
Nu mai trebuie să existe locuri de parcare gratuite. În Amzei lumea parchează peste drum de parcare unde teoretic e interzis dar e gratuit. Și realmente, parcarea de la 3 m distanță e goală. Și parchează de la din ăia cu cazane, la din ăia ce și-au luat limuzină înregistrată în Bulgaria la oameni cu foarte multi bani ce au cultura gratuității. Numai 5 min :)
Amenzi și taxare. Asta e soluția.
Iulian(Citează)
28/04/2021 la 12:07 PM
Ce are sula cu prefectura? “Taxa” de parcare rezidentiala era o bataie de joc pentru majoritatea cetatenilor. O minoritate beneficia de drepturi asupra unor anume spatii din oras. Era, si inca este, un lux platit la pret de shaorma. Nu este o obligatie a primariei sa ofere locuri de parcare rezervate.
Nu are legatura nici cu reducerea poluarii, nici a traficului si nici macar a eliberarii unor locuri de parcare. Pur si simplu, primaria are niste resurse pe care nu le-a monetizat cum trebuie pana acum. E din aceeasi categorie cu reclamele de pe autobuze sau cu spatiile comerciale de la metrou care ar trebui sa aduca bani metroului nu unor terti.
nashu_mare(Citează)
28/04/2021 la 12:28 PM
Degeaba schimbi Conducerea daca restul raman pe posturi. Crezi ca Politia Locala lucreaza mai eficient pentru ca a venit Nicusor la butoane? Sau ca bugetarii vor fi mai eficienti doar pentru ca a venit PNL la conducerea orasului?
florin(Citează)
28/04/2021 la 1:04 PM
https://youtu.be/1VotllPOYWA?t=25 ia cum zice rapsodu .
Icegrandpa(Citează)
28/04/2021 la 2:01 PM
Problema locurilor de parcare este complexa si greu de rezolvat.
Fiecare bloc ar trebui prevazut cu un loc de parcare per apartament (cum e regula si la blocurile noi), pentru ca e rezonabil sa te astepti ca fiecare familie sa detina o masina.
Sigur, nu te astepti sa vezi toate masinile alea in fiecare zi in oras, ca pana la birou pot sa foloseasca metroul, dar e normal ca orice familie sa aiba o masina pentru concedii, cumparaturi, urgente, etc. Prin urmare, sigur, e perfect ok sa limitezi masinile care tranziteaza orasul zilnic, dar in cartiere trebuie sa le asiguri locuitorilor locuri unde sa isi lase masina (contra cost, fireste). Ori, sa luam cartierul Militari, cam cum ai putea sa asiguri aprox. 50 locuri de parcare per bloc, cand blocurile sunt practic lipite intre ele si fiecare are vreo 6 locuri de parcare?
Ok, crestem tariful pentru alea 6 locuri de parcare, poate unii vor renunta la a doua masina, dat tot nu vor ajunge locurile alea pentru toate masinile din bloc.
Eu una nu vad nicio solutie la problema asta si, din contra, cred ca o sa se adanceasca problema.
A.(Citează)
28/04/2021 la 7:43 PM
Nici toate blocurile noi nu respectă reglementarea cu 1 loc per apartament, pt ca nu e rentabil pt dezvoltator…asta cu ‘îngăduința’ primariei locale si politiei rutiere care semnează la receptia de finalizarea lucrărilor…ingaduinta care se plateste ‘wink,wink’…si cumparatorii iau asa, se bucura ca nu mai dau niste mii de euro in plus la achizitia apartamentului si parcheaza aiurea pe unde apucă…
car(Citează)
29/04/2021 la 9:30 AM
@car e adevarat si asta cu blocurile noi, dar e oricum mai echilibrata situatia decat in blocurile vechi. Poate nu ai un loc per apartament, dar ai 20 locuri la 30 de apartamente, nu 5 locuri la 50 de apartamente, ca in blocurile vechi.
A.(Citează)
28/04/2021 la 2:29 PM
Repetati dupa mine: parcarile de resedinta de pe domeniul public trebuie desfiintate si inlocuite cu zone de parcare pe care poti sa le ocupi daca platesti un tarif orar, lunar, anual si daca il gasesti liber. Altfel, unii iau in renta un spatiu al tuturor in nume prpriu. Si da, tot ce se constrieste nou, trebuie prevazut cu loc de parcare de resedinta si, eventual, pentru vizitatori. Primele vor fi, evident, proprietate privata, nefiind domeniu public, si-l poti ocupa cu ce vrei tu si cat vrei tu.
Apoi, impozitele ar ttrebui calculate nu doar in functie de capacitatea cilindrica, ci si de aria si volumul masinii. Ai duba, rulota, microbuz, cisterna si le parchezi pe stradute, plateste. S-a umplut orasul de dube, caravane street food, rulote etc parcate pe te miri unde.
Octav(Citează)
28/04/2021 la 2:32 PM
In paralel se desfasoara marcarea de parcari publice cu plata pe toate bulevardele din Buc. Deci se fac lucruri.
Nu ma afecteaza, dar hai sa scriu un articol pe blog.
Dar asa se vede saracia si plansul la 516 lei pe an.
Xan(Citează)
28/04/2021 la 2:47 PM
corect, tu daca ai loc de parcare, sa nu ti-l scumpeasca. nu conteaza ca jumatate din locuri sunt ‘blocate’ de masini care nu circula.
Trebuie scumpita parcarea! Trebuie scumpit impozitul pe masina! Trebuie marit impozitul pe proprietate, pentru a te motiva sa fii in continua miscare. Ai bani, produci destui bani cat sa locuiesti in Bucuresti? Sau iti vinzi masina care sta degeaba in parcare.
Trebuie constrans proprietarul auto si imbiat sa mearga cu mijloacele de transport in comun. Acolo e alta discutie, nu se poate moderniza decat in timp toata infrastructura. Deci totul se face asa: scumpim dreptul la proprietate si investim in transportul comun. 5 ani, 10 ani pana se va regla totul
Mihai(Citează)
28/04/2021 la 3:32 PM
Radu, ce simplu e cand ai loc de parcare. Eu nu am si imi doresc.
Cei 28 cu rablele care vor parca la coltul strazii vor atrage alti 28 care le vor inchiria locurile de parcare si vor parca corect. Si primaria va castiga astfel mai multi bani.
Eu cred ca abonamentul trebuie scumpit astfel incat oricand sa gasesti la primarie un loc liber, practic pana se ocupa 90 si ceva % din ele.
Cat sa fie abonamentul? Simplu, este vorba de cerere si oferta. Altfel lasi toate locurile la liber.
Costel(Citează)
28/04/2021 la 4:13 PM
Eu am barca si vreau ca primaria sa imi faca mai multe canale navigabile astfel incat sa ma pot deplasa unde am nevoie.
Cam asta e ideea multor soferi care au masina.
Masinile trebuie diminuate mult ca numar, astfel incat transportul in comun sa poata circula regulat dupa un program bine stabilit. Dar deocamdata poti suplimenta oricat numarul de vehicule de transport in comun ca tot nu au pe unde sa mearga toate, ar sta in trafic ca ceilalti.
Parcari putine, taxe de parcare mari si ridicari de masini cat cuprinde. Sa vezi ce ne educam ca nemtii instant.
ovidiu(Citează)
28/04/2021 la 4:20 PM
Numarul de masini din Bucuresti este de cel putin 20 ori mai mare decat numarul de locuri de parcare.
Nu se va putea niciodata egala numarul de locuri de parcare cu cel de masini. Nicaieri in lume nu exista asta.
Cu cat detinerea unui autoturism este mai ieftina (si alternativele de transport mai proaste) cu atat mai multi vor avea autoturisme personale.
In zonele de aglomerare urbana, in special zonele centrale, nu este loc FIZIC sa poti parca (si chiar si circula, vezi poluare, blocaje, etc).
Scopul principal al taxelor (mari) de parcare (si al celor de circulatie cum este prin tari civilizate si cum s-a vrut si la noi cu taxa ozon parca) este acela de a MICSORA aglomerarea auto in zonele centrale.
Scopurile derivate sunt cele cu strans bani la primarie, bla bla.
Teoriile ca oricum se fura banii aia, ca sa faca parcari nene, ca oricum se parcheaza pe trotuar si politia nu face nimic, nu sunt decat sa ne imbatam cu apa rece, sa nu ne uitam la problema principala: sunt prea multe masini pentru ca e prea ieftin sa detii si sa te deplasezi cu autoturismul personal, chiar si pana la paine.
vladutz(Citează)
28/04/2021 la 7:02 PM
Eu as face altceva: as instaura pe langa taza de parcare munivipala pt loc amenajat numerotat personalizat etc si o taxa nationala (ca sa descurajezi inmatriculari in alte judete) pt parcat masina oriunde. Pentru ca ocupa un spatiu public, ca e stada, trotuar, rondul de flori etc. Nu e in garaj sau curte, e pe domeniu public.
Hai nu 600 pe ani dar la jumate macar. Si triplata pt masina nr 2 per familie.
Masina nu e un drept si pana nu descurajezi asta nu poti crea un cadru natural pentru transporg alternativ
Morrissey(Citează)
29/04/2021 la 10:52 AM
Sunt de acord cu taxarea – ca e foarte ieftin sa detii o masina in aceasta capitala , dar:
1. Trebuie taxate toate , absolut toate locurile disponibile de parcat, retrasate , reconfigurate parcarile pentru maxim de eficienta .
2. Zonarea fiscala e o imbecilitate – eu la periferie voi plati ZONA B precum cel care sta adiacent centrului sau si mai imbecil – cu 20% mai putin decat ultracentralul . Pai cu ce ma diferentiez eu de la iesirea din oras de ala de la Intercontinental .
3. Ce facem cu masinile de provincie care nu doar tranziteaza , dar si stagneaza ani la randul prin oras ? Stiu … e mai ieftin RCA la CL sau TL , dar chiar si asa … pare neplacut .
Liviu(Citează)