►► Black Friday la: Fashion Days, Finestore, PC Garage, evoMAG, Altex, Flanco ◄◄
Mă impresionează primele informații despre Mercedes EQS, care-i versiunea electrică a limuzinei S Class.
Mercedes-Benz a făcut până acum două mașini electrice bune, EQC și EQB, dar nu memorabile. Sunt de luat în calcul pentru un cumpărător, dar nu au rupt piața prin ceva inedit. Nu au devenit modele aspiraționale, nu au copiii wallpaper cu ele sau care-o fi echivalentul posterului de pe ușă acum.
EQS, însă, pare a fi un astfel de model. Pare a fi electrica la care vor visa mulți oameni.
Specificații cheie:
Și este o limuzină cu tot ce înseamnă asta: confort maxim, tot felul de funcții premium, în fine… ca un clasa S electric. Are MKBHD un clip în care arată că poți regla diametrul, intensitatea și temperatura de culoare a lămpilor de plafon. Mi se pare că Mercedes se duce în direcția care trebuie, în special cu acea autonomie.
Bordul este inedit, adaptat unui sistem electric total. 55 de inchi de la un capăt la altul, Hyperscreen cum îi zice Mercedes, dovada că se poate integra un ecran foarte mare fără a părea că ai lipit o tabletă de consola centrală. 8 core, 24 GB RAM acolo, dar na… probabil va costa peste 100.000 de euro, așa că ar fi bine să-ți dea și un RTX 3080 în mașină și jocuri.
(foto The Verge)
Ce nu-mi dau seama și nu e scris nici în comunicatul oficial este legat de dimensiunile mașinii. Mie mi se pare mai mică decât clasa S normală, dar poate este un efect vizual creat de haionul portbagajului. Încă n-au arătat design-un final, deci să sperăm că nu apare vreo surpriză acolo.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
12 comentarii
12/04/2021 la 3:53 PM
Sa vedeti cand o sa dea un 404 in timp ce asteptati la un semafor in centrul Bucurestiului. Eu vreau sa stiu unde e butonul de Reset si Hard-Reset (eventual si cum decuplez bateria).
Danyzus(Citează)
12/04/2021 la 4:09 PM
Sunt 3 ecrane. Hyper marketing de 55 inch
frumos oricum!
allex06(Citează)
12/04/2021 la 6:23 PM
Chiar daca sunt 3 ecrane separate, sunt superb integrate in bord. Asa cum spune si Radu, au reusit sa evite designul ala consacrat de tableta lipita in bord.
Andrei G(Citează)
12/04/2021 la 4:13 PM
770 km este destul de aproape de pragul pshihologic.
Pare contraintuitiv sa pui ecrane, luminite si animatii inutile care sa manance din range-ul bateriei.
100k initial mi se parea o suma enorma de bani, dar dupa ce am vazut vreo cateva “studiori” lux printre niste mahalale mi-a trecut
Andrei(Citează)
12/04/2021 la 6:24 PM
Este totusi o masina de lux. Nu conteaza doar autonomia, ci si senzatia pe care o ofera soferului si pasagerilor.
Andrei G(Citează)
12/04/2021 la 4:18 PM
ok, deci au pus 4 google assistant in masina, ce sa zic, sunt cu adevarat impresionat
dupa cum zice si omul in clip, “ridicol” e cuvantul potrivit, doar ca nu in sensul admirativ
Marean(Citează)
12/04/2021 la 4:41 PM
Daca majoritatea producatorilor auto au 2 ecrane electronice (cel de la volan si cel central) respectiv 1 central la Tesla, MB duce lucrurile intr-o alta directie si asta mie mi se pare ca este o miscare indrazneata.
Totusi, stau si ma intreb de unde sare airbag-ul pentru pasagerul din dreapta ?
PS: e normal sa aiba tot felul de functii care nu sunt utile, dar care sa coste. Nu stiu cat de multe inovatii mai poti aduce acum masinilor incat sa fie cu adevarat utile.
Andrei(Citează)
12/04/2021 la 4:55 PM
Se pare ca ar avea 5.21m lungime si ampatament de 3.21m.
S Class are 5.17m (varianta “normala”).
MacAndrew(Citează)
12/04/2021 la 7:37 PM
Cu masinuta asta mi-as indeplini cele 2 visuri: o masina Tesla cu autonomie mai mare dar cu luxul si placerea unui S class. Take my bank’s money!
M Andrei D(Citează)
12/04/2021 la 8:09 PM
Are o frecție. Fizica e la fel pentru toți și la 2.1 tone ia peste 20 kWh la 100km ca restul mașinilor de peste 2 tone. Adică la bateria aia maxim 500km în mod real.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/198-Tesla_Motors/1315-Model_S.html?exactmodel=100&sort=2&powerunit=2
nea_caisă(Citează)
13/04/2021 la 7:50 AM
O inginerie misto. Poate candva, cat ma curand, tehnologia din masini d-astea megascumpe va fi implementat si in masinile mai ieftine. Gen, in douaj de minute sa se incarce la 80%.
Cam asta vad eu ca e rolu acestor aparitii scumpe si excentrice. Tehnologii noi care in viitor sa fie si pe electrice ieftine.
Blackskull(Citează)
22/03/2022 la 9:29 AM
Nu a experienta in energetica, dar inceteleg care sunt limitarile cand lucrezi cu curenti mari.
Nu ma astept sa fie instalate prea curand statii de incarcatoare de 200KW. Ai nevoie de o linie mult supradimensionata, care este folosita cateva ore pe zi. Plus restul retelei trebuie sa suporte acesti consumatori monstru.
Ar fi interesant ca masinile electrice cand sunt parcate sa poata fi folosite ca storage local, sa absoarca dar si trimita energie in retea. Asta ar reduce presiunea pusa pe reteaua principala.
valentinul(Citează)