►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・PC Garage・Flip・Secom・Altex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
« Știri despre tehnologie – 29 aprilie 2021
Formula 1 va experimenta un sistem diferit de calificări, cu o mini-cursă sâmbătă »
29 Apr 2021 ·
GÂNDURI ·
Astăzi s-a deschis primul centru de vaccinare drive-through din București, în Piața Constituției. Se face Pfizer, nu este necesară nici o programare, trebuie mers cu buletinul. Va funcționa zilnic între orele 8 și 20.
Altfel spus, o veste bună. Cine vrea să se vaccineze acum, poate merge acolo. Dar cu mașina, da?
Și chestia asta nu o înțeleg. Dacă se deschid centre cu vaccinare fără programare, de ce se fac întâi unele pentru șoferi și abia apoi unele pentru populația fără mașină?
Caz concret în București: 29 aprilie se deschide centrul drive-through, trebuie să mergi cu mașina la vaccinare. Abia pe 7-9 mai se organizează maraton de vaccinare pentru persoanele fără mașină. Asta e prioritatea, șoferii?
Primul centru drive-through din țară a fost la Deva. Al doilea la Cluj-Napoca, al treilea la Arad. Bine, dar s-au deschis mai întâi și centre pietonale pentru vaccinare în aceste orașe sau prioritatea a fost tot pe conducătorii auto?
Știu că un șofer poate lua cu el mai multe persoane în mașină și le aduce la vaccinare, deci nu-i exclusiv pentru cei cu permis auto. Mă așteptam însă ca centrele drive-through să fie deschise mai târziu, într-o etapă mai îndepărtată.
Mă întreb dacă merge să te duci la drive-through cu trotineta sau cu o mașină de carton, ca mai jos:
Conform unui anunț de pe FB, platforma de programare a fost și ea actualizată. Acum vă puteți schimba centrul în care veți primi rapelul, dar cu minim 72 de ore înainte.
« Știri despre tehnologie – 29 aprilie 2021
Formula 1 va experimenta un sistem diferit de calificări, cu o mini-cursă sâmbătă »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
48 comentarii
29/04/2021 la 10:03 AM
asta nu face decat sa intareasca ideea ca in Romania prioritatea la vaccinare o au cei care au computer si stiu sa-l foloseasca, si/sau au masina ca sa duca la Suraia sau la drive through etc
batranii din satele fara apa/curent, saracii si alte categorii defavorizate – nu ne intereseaza!
cum a zis Valeriu Gheorghita, este o “competitie naturala”…
Marean(Citează)
29/04/2021 la 10:23 AM
Nu as vedea lucrurile asa. Mai degraba, pentru ei e prioritar sa atinga un numar de vaccinati intr-un timp scurt. Asta se poate face adresand in primul rand aglomerarile urbane. Cat despre vaccinarea drive-through, eu vad o explicatie logistica: nu ai nevoie de infrastructura (incaperi, scaune samd) pentru a vaccina oamenii. Stau in masinile proprii si pe perioada de asteptare.
Bipbip(Citează)
29/04/2021 la 10:30 AM
pai conteaza si pe cine vaccinezi, nu doar sa vaccinezi
adica, chiar si in aglomerarile urbane, tot sunt batrani fara masina pe care drive thru nu ii ajuta cu nimic – suntem siguri ca sunt vaccinati toti?
teoretic ar trebui sa dea drumul pt pietoni in centrele de vaccinare
Marean(Citează)
29/04/2021 la 11:59 AM
Batranii dn satele fara apa/curent nu prea mai exista si nu se plimba aiurea prin Mall, supermarchete, terase, petreceri deci au sanse mai mici sa se infecteze. Iar daca au peste 65 de ani sau boli cronice de pe lista sunt in categorii cu prioritate la vaccinare. A si DSP-ul si medicul de familie te pot inscrie pe platforma, nu e musai sa ai acces la internet.
cineva(Citează)
29/04/2021 la 12:19 PM
Asa sunt romanii. Dacă se face ceva, de ce nu se face altceva. Dacă se face altceva, de ce nu se face altcumva. Nu mai bine sa nu se facă nimic?
Adi(Citează)
29/04/2021 la 12:43 PM
România nu și-a propus să vaccineze toți bătrânii – a vaccina niște toți indiferent de categorie mi se pare greșit, dar în fine – ci a ales să prioritizeze ceva, ca apoi să consume cât mai repede dozele disponibile. E deja enervantă retorica cu bătrânii, mai ales că pe ei nu prea îi întreabă nimeni ce vor. Acum televiziunile sunt nevoite să mai schimbe placa, că s-au săturat tinerii că na, dacă bătrânii sunt vulnerabili ei, tinerii, ar trebui să mai fie scutiți de reguli.
Vaccinarea nu înseamnă numai protecție la virus ca usturoiul la strigoi, ci limitează transmiterea și deci infectarea. Nici nu trebuie să vaccinezi pe toată lumea, ci doar pe ăia care circulă mai mult, fie ei tineri sau bătrâni.
Ca o paralelă, citeam zilele trecute despre un studiu făcut de MIT care susține că distanțarea aia de 2 m în spațiile închise e degeaba pentru simplul fapt că ipotezele de la care pornește sunt greșite (circulația aerului și a particulelor în încăperi). La fel și cu masca, care protejează doar de particule mari, particule care la bolnavii de covid nu prea sunt în practică. Personal cred că masca are avantajele ei, măcar de virozele de sezon să te protejeze în mijlocul unei pandemii și tot e ceva, dar hai să mai trecem peste aiurelile de pe digi24. Nu zic că ar trebui să nu mai respectăm nimic, dar repetarea la nesfârșit a unor idei (cam greșite se pare) nu le fac adevărate și/sau utile.
dam167(Citează)
29/04/2021 la 12:59 PM
da, nu are nici un sens sa ii vaccinam pe toti aia care sunt cel mai probabil sa moara de covid, important e sa consumam dozele
ok, hai ca am lamurit-o cu batranii
mai ziceam si de saraci + alte categorii defavorizate in comentariul meu, dar stiu ca noua romanilor nu ne plac saracii – pai sa nu mai fie saraci, da-i in plm, nothing to see here, move along
si-n general, nu are nici un sens sa facilitam accesul la vaccin pentru cat mai multi oameni, are in schimb sens sa ne vaicarim ca lumea nu se vaccineaza, pentru ca suntem noi convinsi ca faptul ca acum sunt locuri la liber peste tot e din cauza ca lumea nu vrea sa se vaccineze
altii prin alte tari nu sunt asa convinsi, de exemplu
https://www.statnews.com/2021/04/27/vaccinations-are-plateauing-dont-blame-it-on-resistance
Marean(Citează)
29/04/2021 la 1:47 PM
@Marean: Problema cu sărăcia e că ne place să vorbim despre, dar cine poate face ceva nu prea ridică nici un deget – uite, te poți implica și tu, OMS cere oamenilor să doneze bani pentru țările sărace.
Cinic vorbind, poate e mai bine să ai un număr mai mare de oameni vaccinați decât o întreagă categorie prioritară care înseamnă un număr mai mic, dacă acea categorie presupune un timp îndelungat – astea sunt aparent calculele autorităților, nu ale mele, cum că e mai eficient să-i vaccinezi pe ăia care vor decât să tot încerci să-i convingi pe ăia care nu vor și să pierzi timp.
Văicăreala e sport național, indeferent de măsuri lumea e nemulțumită, dar multe probleme pleacă de la lipsa de infrastructură și se pare că nu avem viziunea necesară pentru a o construi. E ușor să spui că o tarabă cu vaccinuri putea fi trântită în Scorbura de Vale, dar trăim într-o țară în care o instituție a statului nu poate împrumuta alteia un utilaj fără a plimba 6 luni hârtii – pe scurt, nu e așa ușor.
dam167(Citează)
29/04/2021 la 2:01 PM
pai nu stiu, eu nu vorbeam despre eradicarea saraciei aici.
vorbeam doar despre a face vaccinul cat mai usor de accesat pentru cat mai multi oameni, pentru ca in prezent nu este usor de accesat decat pentru unii.
iar simplul fapt ca la acest drive through nou deschis se vaccineaza oameni arata ca pentru acesti oameni a fost mai usor/ mai simplu/ mai la indemana etc la drive through decat prin platforma sau telefon
reamintesc ca in acest moment exista locuri libere in Bucuresti prin platforma, tot la Pfizer. Si totusi sunt oameni care se duc la drive through – din ce alt motiv decat ca le este mai usor asa?
Iar daca astora care sunt bucuresteni si au masina, adica sunt mobili si cat de cat instariti, le este greu sa foloseasca platforma sau telefonul etc, nu e rezonabil sa credem ca exista multi altii carora le este cel putin la fel de greu, daca nu chiar mai greu?
deci dupa mine solutia este clara: autoritatile trebuie sa promoveze in mod activ vaccinarea si sa o faca extrem de accesibila, altfel nu vad cum o sa trecem noi de macar 50% din polplatie
Marean(Citează)
29/04/2021 la 2:24 PM
Nu, este ok să ai pretenția de a afla de ce s-a făcut ceva și nu altceva. Mai ales dacă acel altceva pare o idee bună.
Democrația este aia în care autoritățile își justifică public deciziile. Cum altfel ai putea alege între ei, la vot?
nwradu(Citează)
29/04/2021 la 4:09 PM
@Marean, eu nu cunosc pe nimeni care ar fi vrut sa se vaccineze si nu a avut acces. Inclusiv batranii care isi doresc sa se vaccineze, pot sa faca asta. Unii au fost ajutati sa se programeze in aplicatie de medicii de familie, altii de membrii ai familiei si altii de vecini.
Exista si un plan de a face caravane de vaccinare pentru cei din zonele izolate care se deplaseaza greu, dar momentan a fost pus in asteptare fiindca s-a intarziat livrarea vaccinului Johnson&Johnson.
Andrei G(Citează)
29/04/2021 la 5:10 PM
@Andrei G
pai, eu cunosc 2 astfel de persoane… iar cand m-am dus eu la vaccinare era o batrana care tot arata sms-ul de programare primit… despre care evident nu a inteles ca nu este totuna cu programarea, asa ca nu au primit-o
deci ar fi 3
dar oricum, discutia era despre a face vaccinarea atat de simpla incat sa se vaccineze si cei care nu sunt nici disperati sa se vaccineze (ca mine) dar nici impotriva
nu de alta, dar ei sunt majoritatea
Marean(Citează)
01/05/2021 la 7:54 PM
Dacă tu cunoști acele 2 persoane, nu ți-a trecut prin cap să le ajuți?
Sau acele persoane nu au pe nimeni care să le ajute cu o programare? O rudă, un vecin, etc.
PS: și chiar dacă asta ar fi o problemă reală, s-a stabilit deja pentru weekendul viitor un maraton pentru vaccinare la liber a pietonilor.
Andrei G(Citează)
29/04/2021 la 10:14 AM
Pentru ca distantare in masini vs. buluceala la coada fara masina?
Mofo(Citează)
29/04/2021 la 10:42 AM
Ce buluceală? Din experiența mea, oamenii care merg la vaccinare sunt prevăzători, stau la coadă cum trebuie, poartă mască. Niște cordoane ar fi rezolvat totul.
nwradu(Citează)
29/04/2021 la 4:11 PM
Nu prea sunt prevazatori oamenii. De exemplu la Romexpo toata lumea statea ingramadita la intrare, nu respecta nimeni distantarea sociala.
Este desigur si vina organizatorilor care nu au pus macar niste cordoane cum spui tu.
Andrei G(Citează)
29/04/2021 la 10:19 AM
Calm: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/vaccinare-non-stop-pentru-populatie-in-spitalele-militare-din-4-mai-timp-de-o-saptamana-nu-este-nevoie-de-programare-1512215
Liviu(Citează)
29/04/2021 la 10:24 AM
GG Nicusor Dan! A colantat iar autobuzul cu siglele PMB si ASSMB pe model Firea. Nu ar fi fost nimic ciudat in asta daca n-ar fi fost tot el cel care a dat jos stickerele de pe toate autobuzele.
nashu_mare(Citează)
29/04/2021 la 10:25 AM
da ce?! exista pietoni in Bucuresti?!
Mihai(Citează)
29/04/2021 la 10:43 AM
Mai rar, pot fi văzuți în lunile de primăvară.
nwradu(Citează)
29/04/2021 la 10:40 AM
Simplu, pentru drive thourgh infrastrutura necesara e minima. Ce au pus in piata, un cort pentru personal?
Pentru pietoni trebuie spatii de asteptare before and after, nu poti sa ii tii la coada in ploaie afara, practic iti trebuie o cladire cu fluxuri special amenajate. Nu ai cum sa faci walkthourgh nici in parcare la mall nici in piata.
Oricum, drivethourgh astea sunt doar de imagine, capacitatea lor de vaccinare e mica comparativ cu un centru serios.
Boris(Citează)
29/04/2021 la 10:45 AM
Nici macar cort. E un autobuz RATB. Ce e uimitor e ca au reusit sa il spele bine pe dinauntru
https://media.hotnews.ro/media_server1/image-2021-04-29-24768275-0-dscf0529.jpg
nashu_mare(Citează)
29/04/2021 la 10:54 AM
Da, am vazut dupa. Dar sa nu fim rai, e si o copertina de aia de gradina anti soare/ploaie, Aia la PMB costa cel putin 10-15k eur. Doar asa a fost bugetata, nu?:)
Boris(Citează)
29/04/2021 la 2:27 PM
@Boris: nu știu ce să zic legat de infrastructura necesară.
Autoritățile au multe spații la dispoziție, găseau unul cu sală de așteptare după vaccinare și puneau o copertină la intrare în caz de ploaie.
Dacă astea au fost opreliștile pentru care s-a făcut întâi drive-through, we’re doomed.
nwradu(Citează)
29/04/2021 la 2:30 PM
Autoritatile au spatii la dispozitie. Le-au identificat. Se numesc “centre de vaccinare”. In Bucuresti, decocamdata se fac vaccinuri acolo pe baza de programare, lucru care arata interesul pentru vaccin.
Centru drive-trough este in plus față de alea.
nashu_mare(Citează)
29/04/2021 la 11:09 AM
Se vede: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/aglomeratie-la-centrele-de-vaccinare-de-la-romexpo-unde-zeci-de-oameni-stau-la-coada-pentru-imunizare-1511443
Kopa_Kopan(Citează)
29/04/2021 la 11:24 AM
Si dimineata la 8 e si mai aglomerat pentru ca nu se respecta ora de programare. Intra cine vrea. De 4 luni asta e organizarea pe care au reusit-o cei de la Romexpo. Si cele 2 usite prin care intra toti cei programati la cele 12 centre sunt fenomenale.
Dar na, daca nu a vazut Radu nu exista.
scipio(Citează)
29/04/2021 la 11:30 AM
Si in Fetesti, la Clubul pensionarilor e inghesuiala maxima la ora 8. Degeaba explica politia locala ca intra doar cei programati la ora 8, in ordine alfabetica. Au fost inclusiv persoane care au vociferat ca ei au venit de la 7:30, ca de ce intram in fata, etc. Amuzant si cand s-au legat de noi ca venim din Bucuresti sa ne vaccinam acolo(au vazut ca am nr de B la masina) .
Alin(Citează)
29/04/2021 la 2:28 PM
Oameni pe care nu-i duce mintea vor fi mereu, îți stau unii în coastă și la Mega, că dacă pierd locul la casa de marcat?
Ce te oprește însă să mergi la ora 10, după buluceală?
nwradu(Citează)
29/04/2021 la 11:26 AM
Daca se duc unii cu microbuz, ii face pe toti la drive-through?
Gaelex(Citează)
29/04/2021 la 2:29 PM
Nu știu, la Cluj ziceau de 4 per mașină.
nwradu(Citează)
29/04/2021 la 2:31 PM
Nu se deschid toate geamurile la microbuz.
nashu_mare(Citează)
29/04/2021 la 11:29 AM
Uite ce s-a intamplat cand a incercat cu bicicleta https://www.digi24.ro/stiri/cu-taxiul-la-vaccinare-fara-programare-in-cluj-napoca-am-venit-cu-bicicleta-si-mi-s-a-recomandat-sa-iau-un-taxi-1509679 :)
Teo(Citează)
29/04/2021 la 11:41 AM
Nu vreau sa par rautacios, dar parca orice s-ar face nu e bine. Daca e “drive-through” de ce nu e pentru pietoni. Daca era pentru pietoni, probabil ca nu era bine pentru ca e intr-o zona fara locuri de parcare. Daca e online nu e bine “ca nu toata lumea se pricepe la Internet”. Daca nu era online (ca vorba aia in Romania dosarul cu sina e inca sfant) ca “de ce nu se poate online?
Absolut orice s-ar face in tara asta romanul obisnuit, care evident stie mai bine ca toti ceilalti, ar face “altfel”.
Nu are legatura strict cu articolul asta, e o observatie generala….
Garm(Citează)
29/04/2021 la 2:31 PM
Nu-i nimic în neregulă în a cere autorităților să-și justifice decizia, mai ales dacă existau și alternative.
Justificarea publică a deciziilor este o formă a democrației, la fel posibilitatea ca tu să alegi la urne pe cine ia deciziile mai bune. “Crede și nu cerceta” se poartă în alte părți.
Ca dovadă, n-a contestat nimeni decizia autorităților de a vaccina întâi medicii, apoi persoanele vârstnice sau vulnerabile. Aceea a fost o decizie pe care marea majoritate a considerat-o corectă, mai ales pentru că i-au înțeles justificarea.
nwradu(Citează)
29/04/2021 la 6:40 PM
Este ok sa ceri explicatii autoritatilor, dar “de ce se fac centre drive-through?” mi se pare o forma de hatereala.
Din cate inteleg eu se incearca oferirea de variante la procedura “standard” de programare prin platforma: drive through, vaccinare prin medicii de familie, “la liber” cu Astra Zeneca, prin “tragere la sorti” pentru dozele nefolosite intr-o anumita zi (la tine am citit de asta). Posibil sa urmeze caravane de vaccinare….
Daca in alte situatii politicienii nostri se comporta cum se comporta, de data asta chiar se zbat sa rezolve problema……
Garm(Citează)
29/04/2021 la 12:35 PM
Chiar asa. Stai sa vezi pe r/romania :)). Dar na, aia oricum sunt nemulțumiți de orice.
Haha, stau la coada, polueaza, nu stiu sa foloseasca internetul. Bine ca se vaccineaza lumea macar. Sa nu mai zică dupa ca uite ce antivaxxeri prosti sunt romanii astia. Aa, chiar. Macar astia stau in masini, nu inghesuiti, unu langa altul, ma gandesc. Tot e ceva. Ca tot trebuie sa pastram distanta.
Crane(Citează)
29/04/2021 la 4:14 PM
Nu inteleg care este problema ca s-au infiintat niste centre de vaccinare drive-through pentru soferii care prefera metoda asta.
Exista suficiente centre de vaccinare unde sunt locuri disponibile si pentru pietoni, s-au creat centre de vaccinare in majoritatea companiilor mari (care putea sa adune 100-200 de angajati + rude).
Se face maraton de vaccinare in perioada 7-9 Mai.
Adica cel putin in Bucuresti ai toate variantele de vaccinare, nu ai niciun motiv sa te plangi de implicarea autoritatilor.
Andrei G(Citează)
29/04/2021 la 4:21 PM
e cunoscuta informatia ca in unele comune nu s-au gasit macar 50 de clienti pentru vaccinare, adica minimul necesar pentru deplasarea unei caravane de vaccinare.
asa ca mai usor cu batranii saraci de la tara!
daddy(Citează)
29/04/2021 la 4:30 PM
Interesant, cum e cu cele 15 minute de dupa vaccinare, astepti in masina cu motorul pornit?
Cristi(Citează)
29/04/2021 la 6:26 PM
Ma scuzi Radu dar teza articolul e malitioasa. Centrele de vaccinare pentru orice cetatean, sa le zicem walk in, s au deschis la Palatul Copiilor si parca Expozitie. Mergi cu buletinul fara programare vaccinare. Asta nu inseamna ca centrul drive through discrimineaza “pietoni” (probabil ai dorit sa spui cei care nu poseda sau conduc automobile ca si eu am masina si sunt pieton in anumite momente ale zilei). Centrele drive through sau “sru” 🚗 cum le zice dl Gheorghita vin ca o masura complementara pentru centrele clasice de vaccinare walk in asigurand viteza si flux mare de vaccinare si expunere minima. Asa au facut si Israel ul si Sua pentru ca obiectivul e vaccinarea rapida a cat mai multor oameni sa oprim nebunia asta. De ce am Amana deschiderea centrelor drive through mai ales cand vaccinarea merge tot destul de incet? E o prostie
Cosmin T.(Citează)
29/04/2021 la 6:37 PM
Pentru “pietoni” sunt deja toate centrele de vaccinare care au locuri libere, nici nu stai la coada decat cateva minute ca se respecta programarile (daca iti mai faci ca merge si direct). Asta pt masini e bun ca le mai diversifica, sa nu mai apara fel si fel de scuze. Iar varianta cu rapel in alt centru decat in cel de la prima doza e iar foarte buna.
Dar poate sa faca orice varianta, sunt prea multe locuri libere si tot la 16% doza I si 10% I+II suntem.
cris(Citează)
29/04/2021 la 7:31 PM
radule, esti romanul reprezentativ, felicitari. in loc sa te intereseze cum sa facem sa fie mai bine, te doare de capra vecinului.
zup(Citează)
29/04/2021 la 7:42 PM
Programarea pe care o aveam la ora 8 și nu la 10.
Scipio(Citează)
29/04/2021 la 11:17 PM
M-am saturat de comparatiile astea pieton vs sofer de parca sunt specii diferite. Orice sofer e si pieton.
Sunt sute de centre in tara pentru “pietoni”, nu vad care e problema ca s a deschis si unul unde mergi cu masina.
Robert(Citează)
01/05/2021 la 7:47 AM
Radu, ai mentalitate de pieton. Când dai și tu de permis.
Petro V(Citează)
01/05/2021 la 10:11 AM
Daca am inceput vaccinarea in alta parte, pot sa o inchei la drive-through?
Imi dau hartia si apar in sistem ca am fost vaccinat complet, corect si valabil pentru calatorit in UE?
Gaelex(Citează)
01/05/2021 la 7:56 PM
Din câte am înțeles, nu poți să o închei la drive through. Trebuie să o închei la centrul unde te-ai programat, la data la care te-ai programat.
Andrei G(Citează)