►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
20 Mar 2021 ·
De găină și de ambalajul lor. Zilele trecute am luat o cutie de 10 ouă de la Carrefour Unirii, prin Bringo. A venit un pic umedă în pungă, ambalajul a tras umezeala aceea în el și s-a lipit foarte bine de ouă, încât nu le mai pot scoate de acolo.
Toate 10 sunt bine lipite de cutie. Dacă trag de ele, se rupe coaja oului înainte să-l dezlipesc și rămân cu el în mână. Soluția găsită de mine a fost să tai ambalajul cu foarfeca pentru a separa câte un ou pentru spart și pus la foc.
Ambalajul în sine este schimbat față de cutiile anterioare. Tot carton, dar pare mai dur și mai lucios decât cel clasic, care era mai moale și mai poros. O fi de la asta.
(ouă bio cu TrueGăinaț®)
Ce voiam să zic este că, în loc să mă apuc să înjur pe unde pot Carrefour și să zic clasicul “nu mai cumpăr niciodată de la ei”, eventual împreună cu un “javre penale” sau ce mai este la modă acum în materie de cocalarism, am făcut ceva mai constructiv.
Am deschis site-ul Carrefour, am căutat secțiunea Contact și am depus o sesizare. Am spus magazinul, am descris problema, am încheiat cu “ambalajele par a fi schimbate, poate că problema este la materialul lor și veți dori să verificați asta”. Am spus că, dacă vor poze, să mă contacteze pe email, că nu se pot atașa în formularul din site.
Lucrurile au evoluat astfel:
Și-au cerut scuze pentru problemă, au spus că vor verifica toate produsele de la raft și că este posibil ca acea cutie să se fi umezit în frigiderul ei sau la transport și de acolo să apară problema. Îi vor spune furnizorului să verifice.
Mi-au spus și că, data viitoare când vin în magazin, sa trec pe la Relații Clienți pentru a-mi fi rambursată contravaloarea produselor. Chiar au insistat de 2 ori cu această idee, deși am zis că nu vreau nimic în afară de verificare ambalajelor, că îmi ia vreo 15 secunde să decupez cu foarfeca un ou din cofrajul său (iată o experiență nouă de viață!) și că toată treaba mi s-a părut mai degrabă amuzantă.
În ziua următoare, la ora 15:24, m-a sunat un medic de la departamentul lor de asigurarea calității. Am discutat 10 minute despre ambalaje, probleme anterioare de-a lungul istoriei magazinelor, materiale higroscopice, de ce eticheta este cam șifonată șamd. Mie mi-a plăcut discuția, se vedea că omul e pasionat și interesat de problema raportată de mine.
Este posibil ca ouăle luate de mine să fi stat în umezeală în frigiderul magazinului sau poate în timpul transportului. Cam la asta mă gândeam și eu. A rămas să verifice cei de la Carrefour dacă nu cumva materialul în sine absoarbe mai multă apă decât este cazul, devine moale și apoi, când se usucă, se lipește prea tare de coaja oului. Aproape că a început să sune palpitant totul.
Cu cele trei ouă de mai jos am făcut ieri paste carbonara. This is my life now.
Am fost plăcut surprins de rapiditatea răspunsului. Nu-i prima dată, de altfel. Am primit răspuns la diverse sesizări făcute de familionul meu în ultimii 15 ani la Carrefour.
Ce vreau să arăt din nou este că o problemă se poate rezolva constructiv și amiabil atâta vreme cât lumea își înfrânează obiceiul “modern” de a sări direct să înjure doar pentru că în față se află un monitor impersonal, nu o persoană… ehm, personală.
De asemenea, eu unul am trecut de multă vreme la o metodă de a măsura impactul unei probleme pentru a planifica un răspuns. De exemplu, în acest caz, pierd vreo 15 secunde să decupez un ou. Nu-i mare scofală în marea schemă a vieții. Cred chiar că aș putea scurta acest timp folosind o sabie ninja, dar momentan am trimis-o la ascuțit.
Zic asta pentru că de multe ori văd oameni care pierd mai mult timp și mai ales nervi/sânge rău pe tot felul de probleme minore. Dacă scandalul durează de 3 ori mai mult decât inconvenientul ce-l produce, poate-i suficient să arăți problema și să mergi mai departe, nu să stai să o despici în 4.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
27 comentarii
20/03/2021 la 6:46 AM
Sau puteai scufunda cofrajul in apa și în 3 minute le scoteai cu ușurință și erau și “curățate “.
Alice(Citează)
20/03/2021 la 6:48 AM
Cam așa zic și eu.
Până scriai mesajul către Carrefour.
Adrian(Citează)
20/03/2021 la 10:51 AM
off Radu, dar ce de probleme ai :))) nu stiu cum faci fata situatiei?!
La asta duce plictiseala, vedem probleme in orice.
Sau poate e doar un advertorial ce misto e Carrefour ;)
Mihai Dobre(Citează)
20/03/2021 la 8:15 AM
Radu, poti uda ambalajul (cartonul) si dupa aia iese usor oul. Va trebui spalat ulterior (lipeala aia pote fi de la alt ou spart care intre timp s-a contaminat si nu vrei sa ajunga in omleta)
F.(Citează)
20/03/2021 la 8:33 AM
Daca tot trimitem feedback: citesc de pe un telefon articolul și are o tema dark. Pe tema asta fontul mesajelor are o nuanță ciudata care îl face greu de citit la nevoie pot trimite poze. In același timp fereastra de mesaje e alba și arde retina tocmai în contrast cu restul paginii.
un om(Citează)
20/03/2021 la 8:40 AM
Gaelex: jegoșii ăștia infecți de la Carrefour nu fac nimic sa rezolve problema cu dimensiunea ouălor care sunt cu 1mm mai mici decât scrie pe ambalaj.
Pmk: ouăle chinezești nu au problema asta, iar alea rusești nici atât. Normal că dacă luați ouă din societatea capitalistă neomarxistă se întâmplă așa ceva, dar sunteți prea fraieri sa vedeți asta.
Costin(Citează)
20/03/2021 la 10:00 AM
Bravo pentru articol.
La ce a zis Costin as adauga la pmk, ca in rusia daca ai o astfel de reclamatie, esti contactat direct de catre autoritati, nu doar prin telefon, pentru a se asigura ca pe viitor nu vei mai rapoarta astfel de probleme (intrucat e greu sa tastezi cu toate degetele rupte)
boris(Citează)
20/03/2021 la 11:11 AM
@Boris: și ce dacă au degetele rupte, crezi că america nu rupe degete? Mi-e scârbă de voi, ipocriților!
Giani Mucea(Citează)
20/03/2021 la 1:47 PM
Giani whataboutistule, am zis eu ceva de america?. Hai sa vedem daca ii rupe careva capul lui radu (ca a mai scris si pe blog). Daca nu inseamna ca in romania nu se face asta. понимаешь ?
boris(Citează)
20/03/2021 la 5:14 PM
@boris: haha, my mistake. Am uitat de “failure mode of clever”
Giani Mucea(Citează)
20/03/2021 la 9:24 AM
Merg la Carrefour doar pentru peste (proaspat) si nimic altceva (in general).
Mi se pare ca au adaosuri nesimtite.
Identic acelasi produs (special am insistat) costa 5.40 lei la Lidl (care nu mai este deloc un supermarket ieftin) iar la carrefour costa 7.50 lei.
La supeco iau cu 9.90 lei un produs care costa la carrefour 17.50 lei. Stiu ca Supeco are adaosuri mici dar diferenta mi se pare uriasa.
Si lista poate continua
Doru(Citează)
20/03/2021 la 12:04 PM
Daca vrei peste proaspat mergi la sellgros, il si curata. Primesc (in brasov) marti si joi, e tinut in camera separata rece, nu in mijlocul magazinul cu o parte pe gheata si una la 30 de grade vara.
Baltha Zerus(Citează)
20/03/2021 la 3:21 PM
@Doru, sa moara astia de la Carrefour, sa ramana doar Supeco.
Poti sa ne dai 1-2 exemple de produse cu diferente foarte mari de pret? Eventual cele 2 despre care ai amintit in articol.
PS: Supeco este o retea de magazine a lantului Carrefour.
Andrei G(Citează)
20/03/2021 la 9:37 AM
Probabil si ambalaju era bio. Oo bio, ambalaj bio si uite asa s-a creat o contopire simbiotica intre acestea. Pe viitor mergi pe varianta oo bio in ambalaj de plastic sau oo de plastic in ambalaj bio.
Blackskull(Citează)
20/03/2021 la 9:38 AM
Sa aiba legatura cu https://www.nwradu.ro/2019/04/on-this-day-acum-un-an-filmam-reclame-prin-tara/ ? Nu cred!
iMars.ro(Citează)
20/03/2021 la 9:54 AM
Iata in ce consta progresul: multe guri mananca pe seama unei reclamatii. Nu vom afla, dar urmeaza informarea producatorului care va inregistra reclamatia, iar departamentul pentru managementul calitatii va completa formulare, etc. E bine, putea fi ceva mai grav, trebuie mers pe trasabilitatea produsului, insa oare va imbunatati asta ceva?
Nicu(Citează)
20/03/2021 la 11:39 AM
Mai nasol e ca daca pastreaza ouale in conditii in care ajung sa se lipeasca de cofraj, atunci nu stiu cata incredere se poate avea in respectivele oua.
Kopa_Kopan(Citează)
20/03/2021 la 12:07 PM
Nu se lipesc ouale de ambalaj de la apa/umezeala, se lipesc de la alte oua sparte…
Baltha Zerus(Citează)
20/03/2021 la 12:31 PM
Ai uitat sa pui P reclama!!!
Foamete mare la pișcoturi de pe vremurile bune când erau bani
Bogdan(Citează)
20/03/2021 la 1:04 PM
Așa cred și eu 🙂
Andrei(Citează)
20/03/2021 la 1:55 PM
Unde ai trimis sabia la ascutit, ca la Decathlon am dus eu una si au matuit-o, asa ca never again.
Oricum ninjalaii adevarati isi ascut sabiile singuri, cu gresie din dealurile de la sud de Koga. Si aia de la nord e ok dar nu-i asa buna.
Marean(Citează)
20/03/2021 la 3:23 PM
Ce probleme absurde si de om cu prea mult timp …. ai devenit prea snowflake per ansamblu …problema mentionata apare de la alte oua sparte care se scurg pe ambalajele din jur … ai auzit de apa ? Chiar nu imi vine sa cred ca in o viata de om este prima oara cand observi acest fenomen :)
Dragos(Citează)
20/03/2021 la 3:50 PM
Stai! Ce am citit?! Mai bine te-ai gândi cum să folosești mai puține baterii, dacă tot ai atât timp liber.
Louis(Citează)
20/03/2021 la 7:32 PM
Trebuia să dai cu WD40
Nu știu dacă e advertorial, dar și eu laud serviciul clienți al lor.
A luat mamaie niște păstrăv, i s-a părut cam scump, dar nu a verificat. Îl trecuseră ca somon. Am făcut o sesizare la care au răspuns foarte rapid și au dat înapoi toți banii. Deși păstrăvul fusese gătit de mult :). Jos pălăria.
Cipper(Citează)
22/03/2021 la 1:57 PM
Foarte frumos, îmi place, civilizat şi în urma sesizări cu şanse mari de rezolvare a problemei. Şi eu am procedat la fel când un angajat al unei benzinării mi-am făcut plinul la Lupo şi când m-am dus să achit era o sumă cu mult mai mare decât plătisem vreodată pentru un plin. Am făcut sesizare, am primit imediat răspuns, inclusiv o invitaţie la cafea. Sunt mai mari şanse să rezolvi o situaţie cu frumosul, decât cu crize de nervi.
Maria(Citează)
22/03/2021 la 2:28 PM
De cateva zile ai niste articole cam dubioase pe blog (asta, ala cu risipa de apa). Ori esti fumat (?), ori pur si simplu nu mai ai subiecte. Da’ cateodata putina liniste e mai buna decat sa te faci de ras. Inteleg si ce ai vrut sa transmiti prin articolul asta, dar serios, eu cred ca iti jignesti audienta.
Cosmin(Citează)
22/03/2021 la 8:36 PM
reactii intarziate de la vaccin
victor(Citează)