►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
10 Mar 2021 ·
GÂNDURI ·
Mi se pare că ne îndreptăm din nou spre 10.000 de cazuri pe zi și poate și mai bun și poate o nouă stare de urgență sau un nou lockdown, ca anul trecut.
Graficul cazurilor zilnice este cel de mai jos:
Se vede cu ochiul liber că suntem din nou pe creștere, nu?
Decesele evoluează în aceeași direcție, dar mai lent. Probabil că vaccinările de până acum ajută, plus educația suplimentară:
Nashu_mare, care este mai pesimist sau poate doar extrem de realist, îmi spunea recent că se așteaptă la 10.000 de cazuri zilnice peste o săptămână. Eu zic că ar mai dura două sau trei săptămâni până atunci.
Amândoi am putea avea dreptate. Ultima oară când s-au înregistrat astfel de cifre în România a fost cam așa: 22 octombrie – 4.902 cazuri, 29 octombrie – 6.481 cazuri, 6 noiembrie – 10.260 de cazuri. Dublare în două săptămâni, altfel spus.
Acum ar putea fi însă o evoluție și mai rapidă din trei motive:
Ultimul punct poate avea multe explicații. Poate că s-a umplut paharul, poate că este o mică reacție de rebeliune. Poate că este paradoxul succesului despre care citeam recent. Așa se cheamă când măsurile luate într-o situație se dovedesc bune, iar după o vreme oamenii încep să creadă că de fapt pericolul era mic și măsurile nu foarte necesare, așa că se relaxează înainte de a fi cazul.
Văd foarte mulți oameni cu masca sub nas, ceea ce nu poate fi decât o decizie conștientă și informată. La un an de la începerea pandemiei, nimeni nu mai poate susține că nu știa ce trebuie făcut.
În același timp, însă, avem și un milion de români vaccinați și în jur de 6 milioane de vaccinuri sunt așteptate în țară în martie și aprilie, majoritatea Pfizer și AstraZeneca. Să sperăm că și asta va conta în ecuația și va întârzia creșterea explozivă a cazurilor.
Ffs, însă, închideți direct școlile! Am înțeles că cea online nu este eficientă, dar închiderea școlilor taie din start unul dintre cele mai mari focare de infectare. Probabil că acțiunea aceasta ar împiedica mai multe cazuri decât purtarea corectă a măștilor și alte asemenea, că vorbim de elevi și profesori care împart același spațiu închis timp de multe ore.
Ce să zic, să sperăm că nu ne ducem și mai departe de 10.000/zi. Italia a raportat ieri 19.700, de exemplu, iar Franța, Spania și Germania erau și ele mult peste 10.000/zi acum vreo săptămână.
Întrebarea este, de fapt: va mai urma un nou lockdown? Paștele are loc pe 2 mai, moment ce coincide și cu tradiția mersului la mare. Mai sunt 7 săptămâni până atunci. Dacă peste 2 săptămâni ajungem la 10.000/zi și se decide aplicarea unor măsuri restrictive mai dure, ce-o să facă guvernul, le va ține 2 săptămâni active și apoi le va elimina fix de Paști?
Ar fi cam rapid. Lucrurile acestea au o inerție a lor. Eu mă aștept ca peste vreo 2 săptămâni să înceapă discuțiile privind analizarea posibilității de a cerceta dacă este oportună o ședință preliminară privind introducerea unor noi măsuri mai dure. În practică le-am putea vedea pe la jumătatea lui aprilie, caz în care vom căuta carne de miel tot cu declarația pe propria răspundere în mână.
Alternativ, guvernul ar putea decide că nu mai ia nici o măsură mai dură pentru a proteja economia. Avem vaccinuri, lumea se vaccinează, începe și etapa 3 în curând, mergem mai departe în furtună și sperăm să trecem cu bine prin ea, cu Cîțu la cârma vaporului și Voiculescu stând precum Leo din Caprio în Titanic în vârful vaporului, dar desigur că deprimat ca de obicei!
Văd eu nerealist lucrurile? Voi cum și ce credeți că se va întâmpla? La fel de important, care este traducerea pentru lockdown în română?
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
103 comentarii
10/03/2021 la 6:56 AM
Avem niste idioti la guvernare. Da, sunt la nivelul celor dinaintea lor.
Cazurile vor creste puternic. Si asta pentru ca au tinut sa inceapa scoala offline cat se poate de repede. Sa deschida tot, repede. A scazut cu 0.000001 sub 3 la mie? Relaxareeee! Inteleg ca anii terminali. Dar totusi! Elevii aia au vreo urma de responsabilitate? Eu nu avem la varsta lor.
Am o comparatie misto pentru asta.
Plus nr de teste zilnice este in scadere. Plus lipsa disciplinei.
Jules(Citează)
10/03/2021 la 6:59 AM
Sunt de acord cu estimarea ta de doua săptămâni pentru 10k , daca nu se iau măsuri, acolo și atunci se ajunge.
Nu înțeleg însă de ce se insistă atât de mult pe mersul la școală când alternativa e sa moară oameni. “Mai bine prost decât mort” suna bine numai pentru mine? Și da, știu că e vorba de doua categorii diferite de vârstă, dar un copil care face covid și e asimptomatic poate să învețe și peste zece ani pe când un bătrân care are și complicații se duce la groapa acum.
Apropo, soția e profesor, abia ieri a reușit să facă doza 2 desi merge la serviciu de când s-au deschis școlile.
Mack(Citează)
10/03/2021 la 7:14 AM
Mai multe motive dar eu unul cred ca presiunea a venit din partea directorilor de scoala. Cum altfel pot justifica cheltuielile inutile pentru cele necesare in scoala facute prin firma sorei fratelui cumnatului lu domn director? Pe de alta parte si parintii urla sa tina scolile deschise ca vor sa scape de copii de acasa. Cam asta a ajuns scoala romaneasca, un loc unde parintii sa isi lase copii o zi intreaga si sa nu-i mai deranjeze pe acasa. Si e trist.
Dorin(Citează)
10/03/2021 la 9:26 AM
@Dorin, ai copii?
Inclusiv autorul blogului, oameni care nu intelegeti ce presupune educatia unui copil. Si-asa e nasol, dar daca ii mai tinem mult in casa o sa ajunga mai rau ca voi.
Emil C(Citează)
10/03/2021 la 10:20 AM
Da, hai sa ii chemam la scoala 2 saptamani si dupa aia iar acasa. Sigur asa functioneaza.
Ca intre timp, din cauza asta, mor alte sute/mii de oameni, e in secundar, nu?
nashu_mare(Citează)
10/03/2021 la 11:13 AM
@nashu_mare: si asta e adevarat, ar trebui sa continue.
Nu cred ca din cauza scolii se imbolnavesc mai multi. Petrecerile si intrunirile continua si cu scolile inchise.
Iar de murit, mor din cauza incompetentei din sistemul medical.
Emil C(Citează)
10/03/2021 la 11:28 AM
Scolile reusesc sa ridice mobilitatea si sa amestece diferite bule in locuri clar adecvate sharuirii virusului, in clasa sau in mijloacele de transport.
A fost foarte clar de 2 ori: am avut de 2 ori numar de cazuri constante pana la deschiderea scolilor, dupa care crestere puternica. Sa tii scolile dechise dupa cresterile astea deja ar trebui sa se pedepseasca penal.
nashu_mare(Citează)
10/03/2021 la 12:43 PM
Tu nu înțelegi ma ca nu are cine sa stea cu copiii și asta justifica întrarea restricții odată la 2 luni? Nu te pui tu cu părintele roman, el este atât de preocupat de educația plodului ca o pune mai presus de orice, inclusiv viața altora. Doar nu vrei sa se plictisească copii acasă sau doamne ferește sa trebuiasca sa stea cu un părinte pe acasă.
Acum ca am și eu am înțeles ca moda este cresa de la 1.5 ani de la ora 8 la 17:30.
Îți dai seama cum e sa îți vezi copilul de la 18 încolo după ce si el și tu sunteți obosiți după o zi întreaga de alte activități /munca.
Ma gândeam cum cel mai bun timp din zi și cea mai multă energie o consumam la servici iar familia trebuie sa se mulțumească cu timpul dupa munca, timp mult mai puțin calitativ decât în prima parte a zilei. Mai mult timp din viata îl petrec unii la servici cu colegii decât cu familia.
Cei 7 ani de acasa la copii au devenit cel 1.5 ani pana te pot plasa undeva sa scap de tine toata ziua.
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 6:04 PM
Un milion de copii stau zilnic 6 ore într-o sală de clasă cu fereastra închisă.
Câte petreceri ilegale sunt în fiecare zi? Ți se pare că este același risc?
În plus, riscul îmbolnăvirilor în școală poate fi micșorat și chiar eliminat. Petrecerile deja sunt ilegale, acolo s-a făcut tot ce se putea pentru micșorarea riscurilor, cu excepția punerii poliției la treabă mai bună.
Tu zici “să nu interzicem fumatul din cauza căruia mor 5000 pe an pentru că există și droguri ilegale din cauza cărora mor 100 de persoane pe an”. Lucruri diferite cu impact diferit, nu?
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 7:17 AM
Eu nu vad nicicum lucrurile sau mai degrabă într-o direcție greșită față de una buna, dar sunt mai sătul că niciodată de cifre legate de Covid, de masca, sau de orice altceva. Și țin să precizez că nu, nu sunt depresiv, am trecut prin multe altele și sunt călit, dar toate astea ce se întâmplă acum au întrecut măsura. Când vezi o grămadă de decizii tâmpite, cum a fost cea cu deschiderea școlilor, vezi ora 23 acum 22 – chiar asta era soluția? Ți-e frica de chefuri? Du-te și închidere pe alea, nu lua masuri adiacente că nu rezolvi nimic.
Sunt vaccinat cu prima doza, o aștept pe a doua, voi purta masca asta nenorocită cat va fi nevoie, corect, dar nu voi mai cataloga că fiind iresponsabili pe cei ce și le țin sub nas … Îi înțeleg perfect.
Prefer un nou lockdown sau 10, și să scăpăm odată de toate astea, dar mie mi se pare că absolut orice decizie e luată din aer, fara nicio statistica in spate, iar cuvintele lor sunt “om vedea daca chiar ajuta”
RazvanCG(Citează)
10/03/2021 la 6:07 PM
Așa este.
În prima parte cred că vorbește despre o oboseală care ne cuprinde pe toți. Știu mai mulți oameni care nu vor să mai afle statistici noi și s-au săturat de discuțiile despre covid. E normal după un an, apare un burnout în orice, plus un mecanism de ignorare a tragediilor pe care-l activează automat creierul.
Asta înseamnă politicieni votați la nimereală, pe liste, și care cresc în subordinea lor doar alți habarniști aduși acolo pe prietenie politică, nu specialiști. România nu are specialiști sau nu îi ascultă.
Vestea “bună” este că nici alte țări nu i-au ascultat. Vezi SUA sub Trump, vezi haosul din UK, deciziile din Cehia șamd. Noua Zeelandă mi se pare singurul exemplu de succes în pandemia asta.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 7:18 AM
Mai țineți minte vaccinările obligatorii din școli? Verificatul de păduchi? IDR-ul ca să verifice imunizarea la TBC? Iodul dat obligatoriu după Cernobâl?
Nașpa în comunism, da, hai să eliminăm și chestiile bune pentru societate.
Gaelex(Citează)
10/03/2021 la 6:09 PM
Ție ți-au dat iod?
Dezavantajul democrației este acesta: statul are dificultăți în a adopta măsuri unitare, chiar și când acestea vin de la specialiști și date verificate.
N-ai ce-i face. Un sistem mai bun nu s-a găsit până acum. Poți doar să îmbunătățești educația pentru ca poporul să înțeleagă necesitatea lor, dar asta durează două generații.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 8:03 AM
Guvernu asta minunat, la fel ca orice alt guvern, nu vrea sa isi asume nici o decizie care duce la pierdere de imagine. D-aia o zguduie asa haotic. Incearca sa-i impace pe toti si nu le iese deloc. Hai sa mai deschidem restaurantele ca sa nu sara horeca in sus, da parca nu e bine si le inchide la loc, hai sa dam drumu la scoli ca fac parintii urat si apoi le inchidem iar. Si tot asa. Un guvern de ticalosi. Habar n-am daca altii erau mai buni, da’ astia sint praf.
Blackskull(Citează)
10/03/2021 la 6:10 PM
Eu asta nu înțeleg la guvernul actual și nici la Nicușor Dan, de altfel. Tocmai și-au început mandatul. Au 3 ani și ceva să recupereze terenul pierdut cu o măsură nepopulară, dar necesară. Nu par să înțeleagă astea.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 8:03 AM
Sunt un susținător al școlii clasice. Noi nu suntem încă educați pentru școală online!
In același timp noi avem mari probleme. Noi in Romania. Nu se testează suficient și nu ne respectam unii pe alții.
Acum când va scriu sunt izolat în casă și cu un test rapid confirmat pozitiv.
Fiica mea a stat în banca cu copilul unei persoane cu simptome care a făcut testul dar nu primise rezultatul. Asta a dus la încă o familie (a mea) îmbolnăvită și posibil și o pereche de bunici. Soția mea va rata vaccinul pentru care era programată săptămâna viitoare și la fel și bunicii.
Partea nasoala? Toată lumea îmi recomanda sa merg pe burta și să nu mă declar la DSP. Că or sa mă țină în casă încă 2 săptămâni!!! Shit eu lucrez de acasă și sunt haiduc de un an de zile copilul n-am mai intrat într-un parc tot de atunci. Ce mai contează doua săptămâni. Mai grav este că învățătoarea mi-a confirmat existența a încă unei situații că a familiei mele și nu vede nicio problema din asta. Nu cred că se gândește la a declara focarul și a închide clasa.
Deci din punctul meu de vedere situația e împărțită. Părinți care nu se izolează sau nu izolează copii chiar daca au simptome. Încă mai crede lumea că e o răceală de primăvară (și eu am crezut la fel pentru că n-am știut de existenta cazului din clasa). Și cadre didactice care nu cred in existenta virusului și în contagiunea ridicata a acestuia.
Coctail perfect!
un om(Citează)
10/03/2021 la 11:19 AM
El e pentru școală off-line deși de la scoala a fost infectat. Român =))
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 12:26 PM
Are dreptate! Dacă copilul riscă să aducă ceva de la școală, soluția nu e să nu-l mai trimiți la școală. La asta se reduce totul. Școala e activitate esențială, așa cum nu se închid locurile de muncă din ateliere, magazine, depozite, fabrici, șantiere etc., deși acolo e cel mai mare risc de infectare, mult peste restaurante și concerte în aer liber, la fel trebuie menținute deschise și școlile.
Emil Ion(Citează)
10/03/2021 la 6:12 PM
@un om: multă sănătate, să treci ușor prin asta!
Școala este esențială sau mersul la școală este esențial? Că atelierele, magazinele și depozitele și-au mutat activitatea în online. De ce nu și școala? De ce mersul personal și statul în bancă sunt esențiale?
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 6:34 PM
Ca sa poata “parintii” sa munceasca, altfel ar sta cu copiii acasa macar unul dintre ei. E clar ca asta e motivul, societatea este gandita in ideea in care scapi de copil printr-o metoda sau alta pe parcursul zilei ca sa muncesti. Acum părinții sunt un fel de custodieni de seara. Nu inteleg cand poti educa copilul dupa valorile tale cand il vezi seara de la 18 la culcare incepand cu 1.5 – 2 ani. E clar ca se așteaptă ca grădinița si scoala sa ii educe, parintii vad ca au impresia ca doar bani trebuie sa producă pentru copil. Poate asa se justifica si felul în care vedem sa se duce în jos nivelul de educație la nivel national, parintii nu se mai implica, nu au timp de mult ce muncesc, si toți este lasat în bratele scolii/grădiniței. De asta țipă lumea după educatie sexuala, civica, economica, in școală. Pentru ca părinții sunt prea ocupati cu job ul si nexflixul ca sa o facă ei.
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 7:56 PM
@Pmk, aici ai dreptate. Parintii in general sunt foarte ocupati ca sa mia aiba timp sa se ocupe si de educatia copiilor asa cum ar trebui.
Dar din pacate asa este societatea. Daca vrei sa ai un job mai bun, sa poti sa-i oferi mai multe lucruri (materiale) copilului, trebuie sa muncesti foarte mult.
Sunt putini care pot sa se rupa din acest cerc vicios si sa aleaga un nivel de trai mai scazut insa la schimb pentru mai mult timp liber petrecut cu familia.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 8:54 PM
Mersul la școală este esențial pentru preuniversitari. Cursurile universitare se pot desfășura și online cu rezultate la fel de bune, mai puțin laboratoarele și seminariile, dar pentru elevi și liceeni onlineul este o situație de compromis care ideal ar trebui să dureze cît mai puțin. E necesar contactul direct profesori – elevi din multe motive, unele evidente oricui, cum ar fi posibilitatea de control asupra elevilor, altele care țin de psihologie, pedagogie etc., plus motive practice, cum ar fi supravegherea copiilor cînd părinții sînt la serviciu.
Pe lîngă asta, nici tehnic nu avem mijloace de învățămînt online decît pentru o mică parte din elevi. Restul e un fel de a ne face că facem școală.
În plus, e și componenta de socializare, care e vitală pentru o viață sănătoasă. Inclusiv pentru adulți. Și asta nu înseamnă internet, înseamnă petrecut timpul alături de alți oameni.
Emil Ion(Citează)
10/03/2021 la 8:10 AM
Nu scoala in sine este problema, ci comportamentul cretin al parintilor copiilor care merg la scoala.
La scoala la care merg copiii mei au fost cateva cazuri, dar nici un alt copil din clasele respective nu a luat. Deci fie masurile de distantare si protectie functioneaza, fie copiii nu prea transmit.
Insa in afara scolii, parintii se comporta ca si cum nu ar fi pandemie: malluri, locuri de joaca, vacante in Zanzi sau tabere de schi, nu se dau in laturi de la nimic.
Realmente suntem un popor de cretini retardati.
Marean(Citează)
10/03/2021 la 6:14 PM
Eu am auzit de cazuri nedeclarate. Copilul e bolnav, îl țin părinții acasă, dar nu s-a declarat cazul prin sistemul de sănătate ca să ducă la izolarea clasei respective șamd.
Se cam feresc profesorii de declararea acestor probleme, din ce aud.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 8:13 AM
S-a dat (aproape) liber la vaccinarea cu AstraZeneca
Oricine are in familie o persoană cu dizabilitati, (locomotor, vizual etc), poate opta pentru vaccinare in centrele județene mai îndepărtate de reședința de județ..
Uneori nu se finalizează cu aplicația online (neeligibilitate) și atunci ajută programarea telefonică la nr. STS 0214144425.
Mai sunt si alte posibilitati dar lumea nu se va înghesui.. frica de cipare 5G e mare..
Oricum englezii de saptamana asta au deschis școlile, semn că uriasa lor campanie de vaccinare (25 miliiane pina acum) nu a fost degeaba..
Petronius(Citează)
10/03/2021 la 6:15 PM
Mi se pare că lumea vrea vaccinare peste așteptările inițiale.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 8:16 AM
Ce lockdown visezi? Peste o saptamana incepe vaccinarea in masa.
Maxim inchid de tot scoli/gradi.
Morrissey(Citează)
10/03/2021 la 6:16 PM
Încep programările. Dacă pe 15 martie te programezi pentru 20 aprilie, de fapt nu încep vaccinările.
Nu mai știu acum câte zile am scris că am făcut în sfârșit programare unei rude în vârstă în etapa 2, dar l-am programat pe 23 martie la prima doză. Cred că era 1 martie și l-am programat pentru 23 martie, iar asta parcă din noroc, că era un singur slot disponibil în acea zi în tot orașul.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 8:27 AM
Iti dai seama ca vor fi proteste daca se intra intr-un nou lockdown la 10000 de cazuri. Ca toti romanii vor zice ca atunci cand vroia Iohanis sa organizeze alegeri nu o contat. Ceea ce e adevarat. In schimb atunci s-a plecat de la 500 paturi ATI ocupate, acum de la 900.
Parerea mea e ca nu se va ajunge la 10.000, maxim 8-9000 dupa care o sa scada din nou. Nu am nicio metoda de calcul, e doar o presupunere. In perioada noiembrie decembrie am auzit foarte multa lume care s-a imbolnavit. Ianuarie – februarie aproape deloc. Acum aud iarasi destul de multi, si nu am auzit inca de reinfectati. Toti cei de acum sunt “noi”. Plus persoanele vaccinate.
alex(Citează)
10/03/2021 la 9:20 AM
În știrile zilnice despre numărul de teste pozitive, decese etc. se face referire și la ‘persoane reconfirmate pozitiv’. Ai mai jos știrea de ieri, 9 martie (v. ultimul paragraf).
“Un număr de 4.989 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 au fost înregistrate în ultimele 24 de ore, a informat, marţi, Grupul de Comunicare Strategică.
Acestea sunt cazuri care nu au mai avut anterior un test pozitiv, precizează sursa citată.
În ultimele 24 de ore, au fost efectuate 24.469 teste RT-PCR (15.338 în baza definiţiei de caz şi a protocolului medical şi 9.131 la cerere) şi 11.150 de teste rapide antigenice.
Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienţilor care erau deja pozitivi, 1.003 persoane au fost *reconfirmate pozitiv*. AGERPRES/(AS – autor: Eusebi Manolache, editor: Mihai Simionescu, editor online: Andreea Lăzăroiu).”
Cititor(Citează)
10/03/2021 la 6:19 PM
Stai că mi se pare că vorbiți de două lucruri diferite. Alex zice de reinfectări în sensul de persoane care fac a doua oară covid.
Cititor citează un paragraf despre pacienți care aveau covid, au fost testați și s-a dovedit ca încă nu le-a trecut, deci mai stau în spital/izolare.
Reconfirmate pozitiv este diferit de a făcut a doua oară boala, înțeleg eu.
Dar în practică nu contează. Sunt 19 milioane de români, e loc suficient ca să crească numărul de cazuri noi.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 8:43 AM
Doar scoala e problema? Restaurantele nu? Cel putin cele prin care am fost nu respectau regulile.
Alin(Citează)
10/03/2021 la 4:44 PM
Restaurantele s-au cam inchis deja, cel putin in zonele in care rata de infectare este de peste 3 (zona rosie). Au mai ramas deschise doar terasele in aer liber.
PS: cred ca sunt mai multe sanse sa te infectezi la scoala decat la o terasa
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 6:20 PM
Care reguli, mai exact? Distanțarea meselor? Probabil apar cazuri noi și pe acolo.
Un milion de copii stau însă zilnic 6 ore într-o sală de clasă neaerisită. Cred că apar mai multe cazuri.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 9:40 AM
Desi ii inteleg pe parinti ca nu aveau cum sa stea si cu copiii si sa munceasca, sunt de parere ca trebuia sa mai strangem putin din buci si sa tinem scolile doar in online.
Cand toti aia din vest nu stiau ce restrictii sa mai puna si cum sa limiteze raspandirea tulpinii britanice, noi ne-am culcat pe o ureche si am decis ca e momentul sa redeschidem scolile.
Parerea mea este ca asta ne costa acum numarul mare de cazuri.
Cat despre masca purtata necorespunzator nu am ce sa mai zic. Aparent, nu suntem in rahatul asta impreuna, ca natie, e fiecare pentru el…
Acum 1-2 saptamani m-am dus in parc cu copilul si, la locul de joaca erau 2 parinti cu copilul lor. Ea purta masca sub gura (se numeste purtat masca, oare asta?!), iar el pur si simplu nu o avea. Cand i-am spus sa poarte masca m-a intrebat: “dar suntem in aer liber, trebuie si aici?” Dupa care si-a pus-o, iar la indicatiile pretioase ale sotiei: “puneti-o si tu, asa, sub gura, sa fie”. Asta ne e nivelul, astia suntem. Hai cu etapa 3 de vaccinare!
Andrei(Citează)
10/03/2021 la 10:21 AM
Cuvintele cheie sint “in parc”. Regula purtarii mastii in aer liber e o prostie. NU se ia virusul in parc, in aer liber.
Emil C(Citează)
10/03/2021 la 4:47 PM
@Emil C, ne ajuti si cu 1-2 link-uri de la studii care arata ca nu se poate lua virusul in aer liber?
Adica momentan avem de ales intre a crede deciziile guvernelor din toata Europa (plus multe alte tari din intreaga lume) sau de a crede afirmatiile unui cititor de pe blogul lui Radu.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 6:23 PM
Chin diaper!
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 6:25 PM
Du-te în parc și stai lângă unul fără mască atunci când strănută. Caută în paralel un studiu despre cum se propagă aerosolii la strănut.
Plus că legea este lege. Dacă le-am urma doar pe cele pe care fiecare le consideră utile, s-ar numi anarhie.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 6:57 PM
In alte tari portul mastii este obligatoriu DOAR in spatii inchise.
Nu stau sa citez acum studii, dar voi stiti sa cititi si veti vedea cam cum se transmite virusul asta (cam ca orice virus, dealtfel): aerisirea incaperilor e recomandata de 100 de ani sau mai mult tocmai pentru ca in aer liber rata de contaminare e foarte foarte foarte mica.
Singurul argument il aduce nwradu, ca s-a dat lege si (proasta sau nu) trebuie respectata. Dar nu trebuie sa deveniti talibani.
Emil C(Citează)
10/03/2021 la 8:10 PM
@Emil C, virusul asta este destul de nou si nu trebuie neaparat sa aplicam masurile de acum 100 de ani.
Tu argumentezi ca in unele tari portul mastii este obligatoriu doar in spatiile inchise. Dar la fel de bine sunt si multe tari unde portul mastii este obligatoriu si in aer liber, poate chiar mai multe.
Un exemplu de tara in care toata lumea poarta masca este Japonia, unde este una dintre cele mai mici rate de mortalitate raportate la 1 milion de locuitori. Asta desi au cea mai imbatranita populatir din lume.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 9:47 AM
Pai scoala online merge ok, acolo unde profesorii sunt interesati si competenti.
Insa un post la stat e pe viata, indiferent de competente.
Copilul meu face scoala online, colegii lui merg la scoala. Cazurile din scoala si din clasa nu se anunta, ceilalti parinti nu afla, totul se musamalizeaza. Scolile private, after school si gradinite private, la fel, nu anunta si bat cu pumnul in masa ca ei nu au cazuri, desi eu am cunostinte care au avut copiii infectati la after school si au fost si cazuri printre angajati. Insa au dat guvernul in judecata pentru inchiderea scolilor si au castigat.
In ciuda vaccinarii cazurile vor creste pentru ca desi te vaccinezi tot poti fi purtator. Nu stiu de ce la vaccinare nu primesti un pliant informativ care sa-ti spuna ca in continuare poti infecta pe altii si e bine sa porti masca si sa respecti regulile ca si pana acum.
Regulile nu se respecta oricum. Noi locuim langa o sectie de politie si vad politistii cate 2-3 in masini cum stau bine mersi fara masca. Tocmai ei , cei care ar trebui sa si aplice legea.
In Australia si Noua Zeelanda au inchis tot o luna si ceva si au scapat de cazuri. Au taiat raul de la radacina. Acum, privind retroactiv, nu e mai bine sa inchizi totul o luna-doua decat sa ai mai bine de un an de agonie, victime si economie la pamant?
Iar la noi nici nu au anuntat ce vor face de Paste ca biserica deja e vocala ca ei nu pot fi inchisi.
Inca nu avem imagine asupra impactului de 1 -8 martie, cand s-au impartit flori si martisoare. Si vine Pastele, cand iar lumea se va intalni la masa, la biserica, la cimitir (in picioare sau culcat). Apoi vine vara si pleaca toti in vacanta, atat in tara cat si in afara si uite asa nu vom ajunge la normalitate nici la toamna. Adaugam si noile tulpini de COVID din UK , Brazilia si Africa de Sud care-s mai usor de transmis si avem o imagine nu tocmai vesela privitor la ce ne asteapta.
Andrei(Citează)
10/03/2021 la 10:07 AM
Sunt insule, densitate mica si au inchis inclusiv granitele..nu se poate aplica in europa
Alin(Citează)
10/03/2021 la 6:26 PM
Ce idee bună!
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 6:30 PM
E destul de greu de analizat măsurile unei țări crezând că vor funcționa aidoma și la noi. Fiecare țară are specificul ei legat de aglomerație urbană, igienă personală, respectarea autorităților șamd.
Un exemplu bun: multe țări din sud-estul Asiei purtau măști și înainte, așa că n-au avut probleme în a se adapta la cerințele de acum.
Alt exemplu: Israel. Oamenii sunt obișnuiți cu ideea că autoritățile iau decizii bune, în favoarea cetățeanului. De ce? Pentru că de 80 de ani sunt atacați de țările din jur și deci au crescut cu ideea că autoritățile îi apără zilnic. Au extins imediat ideea la “ne apără și de virus, dacă ne cer să ne vaccinăm, păi ne vaccinăm!”.
SUA: “fac ce vreau eu, dacă îmi impune statul ceva îmi vor apăra casa cu arma în mână”. Am văzut statisticile.
România…
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 9:53 AM
E usor sa spui sa inchida scolile cand nu ai copii sau copiii tai isi permit o tableta si invatatoarea chiar face ore online. Nu va dati seama cati copii nu fac scoala in timpul asta si care e damage-ul pe termen lung.
add(Citează)
10/03/2021 la 10:02 AM
Pai tablete tot au cumparat. Ce au facut cu ele si cum le-au impartit nu tot statul trebuie sa verifice? Au fost doar niste contracte de facut bani pentru unii.
Profesorii care nu fac ore online, iarasi, de cine-s verificati? Nu tot guvernul ar trebui sa faca asta?
Da, multi copii nu fac scoala si e grav, insa solutii exista daca se vrea.
Andrei(Citează)
10/03/2021 la 6:31 PM
@add: preferi să scapi mai rapid de pandemie sau să o ții sub control (gen 1000 de cazuri/zi) sau preferi să se facă școală cu orice preț? În care situație crezi că are economia, țara, societatea, banul din buzunar mai mult de suferit?
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 9:59 AM
Sau pur si simplu covidul asta e sezonier legat de conditiile meteo de primavara si toamna si toate deciziile luate pana acum in ultimul an nu au nici un rol.
Boris(Citează)
10/03/2021 la 10:10 AM
E amuzant și trist în același timp că oameni de altfel inteligenți, ajung să spună asta.
Adrian(Citează)
10/03/2021 la 10:18 AM
Păi bula asta de pe bloguri e formată din oameni cu ceva bănuți, ITști cărora în pandemie nu le-a scăzut venitul, poate chiar le-a crescut, e greu să înțelegi omul de rând din fața laptopului, cu cafeluța în față. E la fel de greu să stai de vorbă cu un speriat din ăsta de bombe cum e să stai cu un AURist sau PSDist.
Bogdan(Citează)
10/03/2021 la 10:41 AM
Scopul restricțiilor a fost de la început să nu aglomereze sistemul medical.
Dacă vaccinarea persoanelor cu grad ridicat de risc s-a terminat, mi se pare normal să elimine treptat restricțiile și să observe încărcarea sistemului.
Giani Mucea(Citează)
10/03/2021 la 10:51 AM
Sunt pensionari peste 5 milioane. Alte milioane de bolnavi cronic.
Cu 2 doze au fost imunizati cateva sute de mii. Ce ti se pare tie ca “s-a terminat”?
Cipper(Citează)
10/03/2021 la 11:17 AM
“Dacă”. E acolo, clar. Nu știu dacă s-a terminat sau nu.
Ținta nu e neapărat 2 doze. 1 doză e suficientă să scadă drastic probabilitatea de infectare și de efecte grave.
Giani Mucea(Citează)
10/03/2021 la 4:52 PM
Avem 1140 de persoane internate la ATI. Deci nu a scazut numarul persoanelor cu risc crescut de deces, asa ca nu are sens sa discutam momentan despre asta.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 5:23 PM
@Andrei G: indicatorul nu e neapărat câte persoane sunt internate în momentul ăsta la ATI, deși e și numărul ăla relevant, că nu vrei să se aglomereze. Dar ăia sunt oameni îmbolnăviți de ceva vreme, nu arată prea bine situația actuală. Mai relevantă e direcția în care se îndreaptă numărul zilnic. Și mai relevantă ar fi tendința infectărilor pe grupe de risc. Spre exemplu, în Olanda s-au stabilizat cazurile, dar scad la bătrâni și cresc la tineri. Asta înseamnă că te poți aștepta la o creștere a cazurilor (că ăia tineri nu au grijă) dar de scădere a internărilor. Deci se poate discuta de o eliminare treptată a restricțiilor, în viitorul apropiat.
Ce e important, în schimb, e să ai date foarte detaliate. Am urmărit cum a evoluat raportarea zilnică (acum săptămânală) aici de la începutul distracției și mi s-a părut fascinant.
Giani Mucea(Citează)
10/03/2021 la 5:33 PM
Numarul de persoane infectate este in crestere,
Numarul de persoane internate la terapie intensiva este in crestere.
Numarul de decese este in crestere.
Da, nu avem statistitci bazate pe grupele de risc, dar toate informatiile pe care le avem indica o crestere pe toate palierele.
In Olanda unde spui ca scad cazurile la batrani si cresc la tineri cum stati cu internarile de la terapie intensiva? Sau cu numarul de decese?
Conforma Woldometer numarul de decese zilnice este in scadere, adica exact invers fata de cum este in Romania.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 5:37 PM
Ba avem. Sunt in linkul ala de la inceputul articolului,
Dar noi ca tara, pentru ca ne-am laudat cu numarul de vaccinati la inceputul campaniei, avem cea mai mica rata de vaccinati din grupurile de risc. In timp ce ailalalti se chinuiau sa vaccineze batrani si bolnavi, noi ne chinuiam sa vaccinam speciali esentiali.
nashu_mare(Citează)
10/03/2021 la 5:40 PM
Dacă toate datele pe care le ai indică creștere, da, normal că nu deschizi nimic.
Aici terapia intensivă și internările s-au cam stabilizat, mult sub capacitatea maximă. Fluctuează foarte puțin.
Nasol că nu sunt date detaliate. Ăsta e raportul săptămânal aici:
https://www.rivm.nl/sites/default/files/2021-03/COVID-19_WebSite_rapport_wekelijks_20210309_1259.pdf
Giani Mucea(Citează)
10/03/2021 la 6:34 PM
Mi se pare că Cehia era exemplu negativ de țară în care măsurile s-au luat bazat pe situația spitalelor.
Măsurile au o inerție mare în aplicare. De asta este bine să le iei pe baza cazurilor din prezent, nu să aștepți până când x% dintre oamenii diagnosticați astăzi ajung la poarta ATI-ului.
Dacă iei măsuri când nu mai duce ATI-ul, te mai așteaptă încă 3 săptămâni în care nu mai ai locuri pentru noii bolnavi.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 8:18 PM
@nwradu, sunt de acord cu tine.
Oricum statisticile actuale arata ca numarul de cazuri si decesele sunt in crestere, asadar trebuie luate niste masuri cat mai rapid. Altfel iar ajungem la un numar de cazuri nesustenabil pentru sistemul de sanatate.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 10:55 AM
FFS, inchideti orice in afara de scoli, inchideti terasele alea care sunt inchise complet si functioneaza la capacitate maxima, dar nu scolile. Da, stiu, omoram economia, dar trebuie sa decidem intr-un final intre o economie moarta pe termen scurt sau o generatie complet ratata dupa 1 an de zile de scoala online.
Adrian M(Citează)
10/03/2021 la 6:35 PM
Dacă 1 an de zile de școală online din 12 ani duce la ratarea unei generații, deja ne-am predat.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 11:23 AM
Tot 1200 de paturi sunt la Ati? In rest lol, sa se facă școală odor ca nu ne mai suportam copiii. Ala mai sus zice ca el este pentru școală offline deși de acolo a fost infectat. Român adevărat. Altul tipa după mască în parc, asa penibil a ajuns de frica și stres.
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 4:57 PM
Dude, tu esti dubios rau.
Pe o parte ii critici pe aia care vor redeschiderea scolilor, ca sunt inconstienti. Pe partea cealalta ii critici pe cei care vor sa se poarte masca in parc, la locurile de joaca, unde de obicei se aduna multi copii si parinti.
Inteleg ca vrei ceva de mijloc si toti cei care se abat de la masurile pe care tu le consideri normale sunt “români tampiti” sau penibil ca le este prea frica.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 5:07 PM
Deci tu vrei sa te iau in serios in comments dar nu ești in stare sa faci diferenta între copii obligati sa stea la gramada in interiorul unei scoli/clase si oameni care stau în natura.
De ce ai dat reply aici totusi, in commentul de sus fac mișto de faza cu locurile la ati, acest pretext pentru toate restrictiile. Cate locuri la ati au fost adaugate in ultimul an? A ajuns si in romania, ca eu o tot zic pe net de 8 luni, informatia ca ventilatoarele nu sunt necesare si ca fac mult mai mult rău? Inteleg ca la numărul asta de paturi ati mai conetaza si daca e sau nu ventilator. Pai uite ca nu mai trebuie, deci ar trebui sa fie mai multe locuri. Cu spitalele de campanie ce s-a întâmplat, alea au mai adaugata locuri sau nu? Macar se folosesc? Hai ca poți mai mult Andrei, apreciez ca totusi incerci un dialog cu mine, cred ca am ajunge mai departe daca ai si intelege ce zic
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 5:17 PM
Am si zis ca te inteleg ca tu vrei ceva de mijloc, doar ca esti foarte agresiv la adresa tuturor care nu sunt exact pe aceeasi linie cu tine.
Nu se poate ca toti sa gandim uniform, de aceea consider ca este mai bine sa impunem niste masuri putin mai drastice, astfel incat sa limitam cat mai mult numarul de cazuri.
Purtarea mastii in aer liber nu te afecteaza prea tare. De fapt in perioada asta fiind si frig afara chiar te ajuta. In schimb daca lasi oamenii sa nu poarte masca, vor fi o multime care vor vrea sa intre si in tramvaie, autobuze, magazine fara masca.
Si vor urla ca ei nu au ce sa faca fiindca si-au uitat masca acasa (o sa gasesti o multime de clipuri pe Youtube cu astfel de specimene).
Asa, nu ai cum sa o uiti, fiindca esti obligat sa o porti permanent cum ai iesit pe usa.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 11:27 PM
Ai dreptate ca sunt agresiv dar nu mai pot cand vad cum se exagereaza, câta ipocrizie e si cata frica. Și cum pe bazele astea devenim o distopie care trebuia sa rămână doar în cărțile sf, nu era un blueprint pentru societatea reala.
Oricum apreciez dialogul Andrei, ești un băiat ok
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 11:29 AM
Nu cred că închiderea școlilor este o soluție. Pierderile sunt enorme pentru copii. Sunt cadru didactic care nu are copii la școală și cu experiență de 30 de ani la catedră.
Educația trebuie să primeze pentru a nu avea peste ani conducători de genul celor care ne conduc.
Nora(Citează)
10/03/2021 la 5:40 PM
Dacă ne pică societatea pentru că un an sau doi se face școală mai pe genunchi, avem deja probleme mari.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 5:46 PM
Vorbim de oameni care toata viata vor folosi computere pentru a rezolva chestii, pentru a relationa cu altii etc mai mult decat o facem noi acum. Sa crezi ca vor ramane in urma pentru ca fac scoala online e doar gandire inlemnita in trecut.
nashu_mare(Citează)
10/03/2021 la 6:36 PM
Also, voi câtă biologie sau chimie mai știți acum, deși ați învățat-o cu predare față în față? Ar fi fost așa diferite cunoștințele voastre dacă v-ar fi fost predate acestea online?
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 7:03 PM
In sfirsit cineva care intelege.
Nu e scoala ce se face acum in online, e ca si cum ai crede ca devii expert intr-un domeniu daca vezi citeva clipuri pe youtube… Dar din pacate asta e tendinta actuala, multi tineri care neaga expertiza doar pentru ca au vazut ei cum functioneaza ceva pe interneti si gata.
Emil C(Citează)
10/03/2021 la 11:32 AM
faptul ca m-am infectat de acolo nu e vina scolii adica a activitatilor didactice prin care educatia este transmisa de la profesori catre elevi.
M-am imbolnavit din cauza unor proceduri sanitare insuficiente, din cauza implementarii deficitare a unor sisteme de testare si verificare, din cauza inconstientei unor semeni de-ai nostri.
Da sunt Roman si sunt la fel de mandru si de daramat de chestia asta in fiecare zi.
Astazi ca roamn am cerut expres sa fim testati toti din casa pentru a putea bloca accesul la scoala. Pentru ca romani fiind nimeni nu modifica nimic si se trece totul sub cover si merge asa. Am primit sfaturi inclusiv de la DSP pentru asta.
un om(Citează)
10/03/2021 la 11:47 AM
Lockdown == carantina
Ca tot ai intrebat
corneli(Citează)
10/03/2021 la 5:41 PM
Carantina presupune că ești bolnav sau ești suspect că ai fi bolnav. Eu zic de limitarea drepturilor de a face orice ne dorim în spațiu public pentru a evita aglomerările și îmbolnăvirile. Mi se pare că nu se poate numi carantină.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 11:50 AM
Dupa cum arata instagramul meu cand lumea e la gym,la carciuma, acasa calare unu peste altu as zice ca aveti demult 20k cazuri pe zi, doar ca lumea il duce pe picioare daca nu e grav sa ajunga la spital.
Vorbesc la persoana a 2 plural intrucat eu sunt in lockdown brutal din decembrie si deja anuntat ca deschiderea o sa fie in iulie si tot avem undeva la 1000 de cazuri pe zi, dar nimeni nu scapa ne testat si ne carantinat.
As pute chiar spune ca va indreptati spre imunitate de turma :) .
L!nuX(Citează)
10/03/2021 la 12:47 PM
Caz concret: tatal testat la munca, diagnosticat cu COVID. Sunat la DSP, aia i-au zis sa stea 14 zile izolat acasa si nu l-au mai cautat de atunci. Nu au testat familia (sotia si 2 copii), nu i-au inregistrat nicaieri. Trecut in evidente la “transmitere comunitara” desi oamenii tocmai fusesera in concediu, era clar ca au luat de la hotel (nu au fost nicaieri altundeva decat in aer liber). 0 ancheta epidemiologica.
Deci 1 caz inregistrat din 4 aproape sigure si potential inca alte zeci neinvestigate.
20k pare o estimare optimista.
Sorin(Citează)
10/03/2021 la 6:40 PM
Da, probabil că numărul zilnic de cazuri este de fapt mai mare.
Cei de la sală pot fi însă și oameni vaccinați sau care tocmai au trecut de boală. Și eu m-aș duce la sală dacă aș ști că am anticorpi, că după un an de stat acasă chiar este nevoie.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 6:51 PM
Sau ale căror rude cu comorbiditati sau in vârstă s-au vaccinat
nashu_mare(Citează)
10/03/2021 la 12:41 PM
Eu zic sa analizezi o alta treaba….ca nu vom scapa prea curand de COVID in ritmul asta…… Pana se vaccineaza lumea cu vaccinul aproape inexistent, la care e imposibil sa te programezi, apar alte tulpini la care vaccinul nu mai e valabil. Multumim China!
Andrei M(Citează)
10/03/2021 la 1:24 PM
Porti centura chiar si cand stai la semafor/stop?
Trece unu’ pe langa tine si stranuta, oare nu iei nimic?
PS: Al dracului virus, nu are imunitate la aer “liber”. Eu zic sa dormim vreo 2 zile in parc (cu toNtii), sa ne imunizam.
Octav(Citează)
10/03/2021 la 7:20 PM
Io zic sa stai inchis in casa, zau.
Emil C(Citează)
10/03/2021 la 1:31 PM
Sau cozile de la munte? Copiii care sunt acum la scoala, sunt parte din cei pe care ii vedeam la tv in fiecare weekend “sa se bucure de vacanta”
Abi(Citează)
10/03/2021 la 2:53 PM
Mi se pare că procentul testelor ‘pozitive’ e mai mic ca în noiembrie
Nu vă oprește nimeni să vă baricadați în debara(Citează)
10/03/2021 la 3:12 PM
Nu stiu ce sa zic… atunci de ce purtam masca pe strada?
Daca eu stranut / tusesc catre tine, in aer liber nu poti lua?
Cum se ia o viroza amarata, in aer liber si porcaria asta, care e mai nenorocita nu se poate lua?
Andrei(Citează)
10/03/2021 la 4:28 PM
Purtati de proști si ca sa ziceți ca va protejati de ceva, sa simtiti ca ceva se face în sensul asta. Nu mai punem ca multe masti sunt ca si cum nu ar fi si fac mai mult rau dand purtatorilor un sentiment fals de siguranță. Toți o baga pe aia cu, dar daca stranuta pe tine? Pai parca se facea si o distantate fizica pe langa purtatul de masti nu, parca pe strada ai loc sa nu stai chiar în gura respectivului ca sa te speli pe dinți cu stranutul lui. Când prea mult este prea mult? La începutul pandemiei anul trecut erau cazurile de oameni prinsi in parc fara masca, erau singuri pe strada, prin boscheți. Aia marii criminali care trebuiau facuti de rusine în mod public. Dacă exagerați cu aberatiile veti face lumea sa se puna contra si mai tare.
La noi nu a întrat încă moda cu 2 măști? Se stie, 2 e mai bine ca 1. 3 nu mai zic… Cat va mai dura pana cand retardați vor tipa la tine pe strada ca nu porti 2 măști?
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 4:37 PM
O masca normala are 3 straturi.
O masca K95 are 4 straturi si functioneaza si ca filtru.
Doua masti normale vor avea in total 6 straturi.
La inceputul pandemiei, anul trecut, nu era obligatorie masca in spatii deschise, deci nu stiu pe cine prindeau in parc fara.
Nu stiu ce distantare se pastreaza la tine dar “la noi in Colentina” se face coada la trecerea de pietoni si oamenii stau buluc. Nu stiu daca iei de la cel de langa tine dar, dupa cum bate vantul, nu cred ca e vreo problema sa iei de la persoane aflate la 1-2 metri.
Intre timp, exista alte variante ale virusului, aparent mult mai contagioase. Majoritatea normelor de protectie sunt bazate pe prima versiune. Nu stim, spre exemplu, daca variantele astea nu se transmit mai usor de pe suprafete sau daca mai ramane valabila teoria aia cu stat 15 minute in aceeasi incapere.
nashu_mare(Citează)
10/03/2021 la 4:54 PM
Tocmai, nu era masca obligatorie dar oamenii care nu stăteau în casa ca viermii și încercau vreo activitate pe afara, chiar și cu parcul gol, chiar și purtând masca, erau vânați și prezentați pe net la stiri in ziare și pe site ul politiei române ca marii criminali ai pandemiei. Dacă asa memorie de peste aveți e trist rău. Asa uituc ești ca ai nevoie de link-uri? Postul meu este despre exagerări, get it?
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 6:42 PM
S-ar părea că încerci să demonstrezi că masca nu este utilă în aer liber pentru că acum 8 luni erau vânați la știri oamenii din pădure.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 3:15 PM
Am vazut acum cateva zile nr de teste defalcat pe zone, orase etc.
Sunt zone unde se testeaza fff putin si alte zone unde se testeaza mult mai mult.
Din aceasta cauza, eu cred ca nr de cazuri oficial e doar o cifra ce nu are foarte mare relevanta in spate.
Mai relevent e nr persoanelor din ATI si a deceselor, acolo se vede evolutia reala si de acolo ar trebui pornite discutiile.
Marius(Citează)
10/03/2021 la 6:47 PM
Tu ai dreptate în ce zici, dar numărul pacienților de la ATI nu este un indicator bun pentru a lua măsuri.
Ideea este următoarea: așa limitate și regionalizate cum sunt testele făcute zilnic, creșterea numărului de cazuri duce automat la creșterea numărului de pacienți ce vor ajunge la ATI. Un anumit procent din acele cazuri zilnice va necesita spitalizare, un anumit procent va deceda.
Dacă iei însă numărul de bolnavi ATI ca indicator pentru a lua măsuri, inerția este atât de mare încât poți intra în colaps. Măsurile trebuie luate înainte ca și mai mulți bolnavi detectați astăzi să bată peste o săptămână la ușa spitalului.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 4:01 PM
perfect de acord, bataia de joc a “tinerilor frumosi” care-si fac de cap pe unde apuca, vezi stirile cu cluburile pline, vezi gloata de la telecabine de prin statiunile de schi, vezi petrecerile de tot felul…asta cu copii este o porcarie ….
aka(Citează)
10/03/2021 la 5:43 PM
Da, sunt un milion de copii în sistemul de învățământ și tu zici că au același potențial de îmbolnăvire precum 5-10 petreceri ilegale sau aglomerația din exterior de la telecabină? Trebuie să faci un pic deosebirea între o știre făcută pentru angertainment și potențialul de îmbolnăvire în acea șituație versus în “stai 6 ore în sala asta de clasă”.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 5:50 PM
Poate aia care merg la petreceri nu au parinti si bunici acasa. O fac pe riscul lor. Mersul la scoala, atunci cand se deschide pentru offline, e obligatoriu.
nashu_mare(Citează)
10/03/2021 la 6:47 PM
Shut up with your logic!
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 7:25 PM
O tii langa cu “un milion de copii”… de unde ai numarul asta? stii ca nu se duc toti copiii la scoala daca e incidenta peste un anumit prag?
Deci aia de la petreceri sint orfani, acum m-am prins, iar copiii au bunicii cu comorbiditati pe care ii omoara…
Emil C(Citează)
10/03/2021 la 4:20 PM
Cateva observatii, in no particular order:
Epidemia de pana acum a eliminat deja persoanele cele mai vulnerabile, nu pe toate, dar in general a curatat din partea de low hanging fruit. Second time around impactul va fi mai mic, si mai sunt si alti factori.
De exemplu multi oameni caredeja au trecut prin boala si au o oarecare imunitate (cifrele oficiale sunt parca vreo 700k, dar probabil in realitate sunt minim de 5 ori pe atatia, posibil si de 10 ori pe atatia).
1 milion de oameni s-au vaccinat cu cel putin o doza. Evident dintre astia unii vor intra si in categoria celor care au trecut prin boala. Chiar si vaccinarea cu o doza scade drastic posibilitatea infectarii, sau a simptomelor grave si deceselor.
Purtatul mastilor pe strada are o eficacitate minima. Cand treci din 50 in 50 de metri pe langa cate un alt biped la 2-3 metri de el care e sansa sa te infectezi? Am observat totusi ca o data cu masura asta s-a luat mult mai in serios purtarea mastii la interior. Poate masura nu e la fel de ineficace ca marirea cu o ora a intervalului in care deplasarea in exterior nu e permisa, dar cam tot pe acolo.
In cateva luni, se vor mai vaccina inca 1-2 milioane de oameni.
Guvernul e complet imbecil. E a doua oara cand deschiderea scolilor duce la cresterea numarului de cazuri, si evident ca solutia, atunci ca si acum, este sa ne plimbam mai putin noaptea.
paul zapodeanu(Citează)
10/03/2021 la 5:08 PM
Aer liber nu inseamna doar mers prin parc la distanta de 2-3 metri de alta persoana. Inseamna si asteptat la trecerea de pietoni, asteptat in statia de tramvai/autobuz, stat la coada la covrigarie. In toate zonele astea ajungi sa stai foarte aproape de diverse persoane.
Andrei G(Citează)
10/03/2021 la 6:50 PM
@Paul: pandemia n-a curățat nimic. Sunt milioane de bătrâni vulnerabili și 21.156 de decese. Aș zice mai degrabă că sute de mii sau milioane de oameni stau speriați zi de zi și se protejează la maxim.
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 5:00 PM
Doamne ce penibil este sistemul de edit în rahatul asta de blog. Frate ti se atrage atenția de ani de zile ca nu se pot edita cum trebuie comentariile și tu nu ai nici o reacție decât “merge și așa”. Vreau sa editez comment și nu apare tot textul în căsuța de edit, asta dacă am noroc sa apară căsuța. De la câte mii de euro pe lună din blog îți permiti să repari sistemul de edit? Nu ai bani? Nu știi cum?
Pmk(Citează)
10/03/2021 la 6:53 PM
Nu există un sistem de edit 100% funcțional pentru WordPress deoarece nu a fost gândit pentru asta.
Există diverse pluginuri care merg cum se poate. Cel folosit aici e printre cele mai bune. Eu l-am băgat de fapt pentru a putea modera mai bine comentariile direct din pagina articolului (ca să văd discuția) și am câteva butoane în plus față de tine.
Dacă aș putea, aș dezactiva editarea comentariilor.
“Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu. ”
Totuși, dacă ai vorbit pe un ton așa frumos, ca un om matur, o să încerc și alt plugin care poate a fost gândit pentru scalabilitate mai mare :x
nwradu(Citează)
10/03/2021 la 7:36 PM
Suspectez ca ai dreptate, nu stiam ca numarul deceselor e atat de mic.
paul zapodeanu(Citează)