►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
« Filme: Zack Snyder’s Justice League, varianta de 4 ore
Regulile anti-trust împotriva Google pe Android n-au schimbat nimic »
Eram convins că demiseci, dar uite că un studiu de piață făcut de Reveal spune cele din titlu: dulci și demidulci. 40% dintre români asta preferă. Nu s-au zis procentele pentru celelalte categorii, dar sunt mai mici.
Bănuiesc că așa se explică de ce foarte mulți cred că un vin bun trebuie să fie dulce și cum dau de tanini sau un pic de aciditate se sperie și-l văd automat ca fiind prost. Culmea, la cafea este invers, unde majoritatea cred că o cafea bine preparată este amară și deci este normal să aibă nevoie de 2-3 cuburi de zahăr.
Practic, zahărul contează. Sunt mereu surprins de apetitul românesc pentru “dulce”. Ca idee, o directivă a Uniunii Europene categorisește vinurile astfel:
Comparând cu alte băuturi, un vin dulce conține cam jumătate din zahărul din Coca-Cola per litru. Mie mi se pare foarte mult.
Din experiența mea, și trebuie să zic că beau foarte mult vin (nu că ar fi ceva de laudă), mi-e greu să trec mai sus de demi-sec. Apreciez câteva vinuri demi-dulci (Budureasca Bristena din tămăioasă), dar nu pot să beau mai mult de un pahar și mereu doar în combinație cu ceva care să balanseze gustul, de exemplu vreo brânză din aceea maturată de a făcut cristale prin ea și are gust intens.
Mai mult, am bănuiala că majoritatea vinurilor demi-dulci și dulci din comerț au adaos de zahăr. Nu cred că avem clima necesară pentru a dezvolta natural așa multe zaharuri în boabele de struguri sau nu o avem pentru cantitatea necesară acestor cerințe din piață. Se mai poate crește natural cantitatea de zahăr prin înghețarea sau stafidirea boabelor, dar o sticlă de ice wine românesc costă mult. O sticlă de Liliac Nectar of Transilvania de 0,37 litri costă 66 lei, una de ice wine este 76, chiar 95 lei dacă vreți de la Jidvei. Ceva îmi spune că nu acestea se beau în draci.
Nu-mi pasă de fapt prea tare ce bea lumea, dar îmi pare rău să văd că forma reală reală a vinului, cea care arată de fapt măestria vinificatorului, nu este la fel de aprecată precum cea îndulcită, care de fapt țintește oamenii prin faptul că zahărul creează plăcere în creier și o ușoară dependență. Se poate găsi plăcere și în vinurile seci, trust me on that!
Oh well. Același studiu Reveal mai spune și că:
« Filme: Zack Snyder’s Justice League, varianta de 4 ore
Regulile anti-trust împotriva Google pe Android n-au schimbat nimic »
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
28 comentarii
18/03/2021 la 3:27 PM
Sec sau demisec, sampanie ca aperitiv. Am baut un demidulce cu ceva ani in urma, un pahar, era sa dau la rate. Din ce am mai vazut, pe la sate, daca vinul e sec il mai combina cu ceva cola. Noi sa fim sanatosi.
Hai noroc!
Alex(Citează)
18/03/2021 la 3:37 PM
Of course!
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 11:35 PM
La micul dejun
alexul(Citează)
18/03/2021 la 3:29 PM
Neasteptat topul, recunosc. Recent a trebuit sa cumpar o sticla de vin dulce pentru cineva care doar asta bea si in tot supermarketul existau doar doua variante: Busuioaca de Bohotin si Sange de Taur. Restul, vinuri seci si demiseci. E drept, eram in Mega nu vreun hypermarket, dar am presupus ca nu se gaseste vin dulce pentru ca nu exista cerere. Eu una nu pot sa beau nici vinuri demiseci, ba chiar si unele seci parfumate (gen Chardonnay) mi se par prea dulci.
A.(Citează)
18/03/2021 la 4:23 PM
Sau exista cerere in general, dar nu in mega, care nu prea are vinuri ieftine.
nashu_mare(Citează)
19/03/2021 la 12:51 PM
@A., esti pe gusturile mele!
daddy(Citează)
18/03/2021 la 3:38 PM
Un grad alcoolic = 17 grame de zahar/kg struguri. Ceea ce denumesti tu zahar este zahar rezidual dupa fermentare. Un soi poate fi demisec anul acesta sau demidulce in anul urmator. Oenologul decide in functie de anumite caracteristici de sezon cand pune stop la fermentare. In vin sau must este interzisa adaugarea de zahar. Iar producatorii seriosi nu-si risca brand-ul prin astfel de practici. Sunt, intradevar, ani neprielnici si atunci prin derogari speciale se permite adaugarea de zahar. Se mai foloseste must concentrat…care este mai dulce… :)
Serban(Citează)
18/03/2021 la 4:00 PM
Vinul dulce – este un in principal un vin prost. Zaharul din vin are 2 surse:
– fermentatia necorespunzatoare ( si zaharul care exista natural in bobul de strugure nu se consuma in proces)
– adaos de zahar.
De ce spun ca e prost? Pentru ca gustul dulce mascheaza defectele…
Romania produce vin bun ( conform standardelor unanim acceptate) de cativa ani incoace ( 15-20 max).
In comunism se produceau in principal vinuri dulci ( in cantitati mult mai mari decat astazi). Nu prea mergea la export din acest motiv ( in alte tari lumea nu apreciaza vinurile dulci). Din acest motiv – astazi exportul de vin este destul de mic in comparatie cu potentialul ( imaginea vinurilor romanesti n-a fost prea buna o lunga perioada).
geretus(Citează)
18/03/2021 la 11:02 PM
Habar nu ai ce vorbești când spui că un vin dulce e un vin prost. Contează metoda de vinificare, solul, clima, soiul de strugure etc. De exemplu din România, Tămâioasa (pt a-și arăta cât mai bine caracteristicile) se vinifică (cel mai bine) și dulce. E chiar f reușit (Vișinescu, Stirbey) și apreciat în străinătate. Dupa tine, Sauternes, Recioto, Moscato, Tokaji sau mult mai cunoscutele (in România) Port, Sherry sunt vinuri cu defecte. Încearcă oricare dintre ele și după mai vorbim. Până atunci, dacă nu apuci sa vizitezi vreun producător de vinuri, fă cercetare de piață. De acord că România produce vin bun și chiar f bun.
Marius(Citează)
18/03/2021 la 4:00 PM
Vinul dulce, ala bun, isi are si el locul lui. Mai rar, dar si-l are, nu trebuie blamat, ocarat. De exemplu, eu astept sa deschid un Pinot Noir de la crama Gabai, vinificat in demi dulce.
Iar vinuri, poate nu dulci sau demi dulci, dar cu siguranta demi seci nu sunt o problema pentru clima mai noua din Romania. Producatorii au reale probleme in anumiti ani sa opreasca fermentatia mustului, caci, din cauza cocentratiei mare de zahararuri din struguri (datorate verilor din ce in mai calduroase si mai putin ploioase) obtin fie vinuri mai dulci, fie vinuri cu concentratie alcoolica mare (peste 14.5%). In ambele cauri, vinul este debalansat, mai ales daca provine din struguri consacrati, gen Cabernet, Merlot, Pinot, Feteasca etc.
Octav(Citează)
18/03/2021 la 4:02 PM
Romanii din pacate beau ieftin, mult si prost. Vinurile dulci si demidulci sunt de duzina luate la pet, damigeana, etc. De multe ori ambalajul s-ar putea sa fie mai scump decat continutul. Cand cumperi un vin la 15 lei te poti astepta a doua zi sa-ti explodeze capul.
Mai bine un vin din productie proprie – o fi indopat cu zahar dar macar procesul de fermentare si limpezire e lasat pe sistemul clasic. Sunt sanse mari si aici sa dai rateuri.
In tinerete toti bagam lacrima lui ovidiu, grase de cotnari si alte prostii. Acuma ma mir cum am putut sa beau asa ceva.
Vinurile din categoria late harvest, ice wine sunt din alta liga. Nu ajung ele asa des pe masa romanilor incat sa influenteze topurile.
Sunt o gramda de crame micute in Romania ce produc vinuri pe cinste – Jelna, Lechburg, Strunga etc la preturi ok – 25-40 lei butelia.
liviu(Citează)
18/03/2021 la 11:19 PM
@liviu, de ce ai pune zahar in vinul de productie proprie?
Andrei G(Citează)
18/03/2021 la 4:20 PM
Demi-sec merge cel mai bine și în cele mai multe cazuri. Nu înțeleg nimic din vinurile dulci
Dragoș(Citează)
18/03/2021 la 4:44 PM
40% dulce sau demidulce nu înseamnă 60% sec sau demisec? Sau mai sunt și alte categorii pe care le-am ratat?
alunelu(Citează)
18/03/2021 la 5:33 PM
Asta mă întrebam și eu.. in afara de astea 4 categorii, care mai sunt?
Sau poate 50% au zis că nu știu ce e ăla vin.. ei au băut doar babanu la 2l
Andrei Serbanescu(Citează)
18/03/2021 la 11:35 PM
Este foarte prost facut studiul (sau poate a fost facut bine, dar cei care au interpretat datele si le-au facut publice habar nu au sa faca asta).
https://reveal.ro/portfolio_page/4-din-10-romani-consuma-vin-cel-putin-o-data-pe-saptamana-studiu-reveal-marketing-research-despre-comportamentul-de-consum-al-romanilor-privind-categoria-vinurilor/
Initial spun ca 39% dinre romania consuma vin o data pe saptamana sau mai des.
Apoi, doua paragrafe mai jos avem asta:
” Principalele vinuri preferate sunt cele dulci și demi-dulci, consumate frecvent (cel puțin o dată pe săptămână), de peste 40% dintre români.”
Teoretic, de aici se intelege ca 40% dintre romani beau saptamanal vinuri dulci / demi-dulci, ceea ce intra in contradictie cu procentul initial de 39%.
Mai departe avem preferintele pe culori: rosu 30%, alb 25%, rose 21%.
Nu stim ce se intampla cu restul de 24%… poate sunt persoane care nu beau vin sau persoane care nu au vrut sa raspunda la intrebarea asta.
Andrei G(Citează)
18/03/2021 la 5:10 PM
Oare au luat in calcul ca majoritatea romanilor consuma vin de casa/tara? Ca acolo sunt sigur ca stau altfel lucrurile, astfel incat tot sec/demisec e la putere.
La noi sunt putintei cei care cumpara vin din magazin fata de alte tari. Chiar daca nu faci acasa, tot stii pe cineva care vinde facut din vie proprie.
Robert(Citează)
18/03/2021 la 11:40 PM
Sondajul a fost facut pe baza unor chestionare online. Cu siguranta nu au fost luate in calcul categoriile de bautori de vin “de tara”.
Este un studiu facut pe genunchi, dar care poate ajuta un producator sa analizeze trend-ul fata de anul trecut de exemplu.
Andrei G(Citează)
18/03/2021 la 9:28 PM
Vinurile de casa/tara sunt dulci in general; toata lumea pune zahar. Oricum berea ramane Nr 1….la consum
ion(Citează)
18/03/2021 la 9:40 PM
Te inseli, avem clima foarte buna pentru zahar suficient in struguri, fara a fi nevoie de adaos de zahar. Incalzirea globala ajuta mult pe partea asta, dar e suficient sa culegi strugurii mai tarziu si astfel ai zahar (si alcool). De fapt probelma la vinurile noaste (in principal pentru cele albe) este lipsa aciditatii, care s ecompenseaza, legal, cu corectori de aciditate (acid tartric).
Razvan(Citează)
18/03/2021 la 10:50 PM
Se poate vinifica foarte usor in categoria dulce si demidulce, e suficient sa amani culesul pentru sfarsit de octombrie, noiembrie. Mai nou clima permite.
Sunt unii producatori care au chiar si unele sortimente din struguri culesi in decembrie, un pic degerati.
De ex, Eiswein Jidvei
Morrissey(Citează)
19/03/2021 la 1:33 AM
i call bullshit.
daca asta ar fi fost realitatea, astea ar fi fost majoritatea vinurilor din carrefour/mega/whatever, ca doar nu sunt idioti sa aduca ce nu se vinde.
zup(Citează)
19/03/2021 la 7:10 AM
Ce inseamna efectul de bula, tinere..
Dar realitata, care pe tine te eludeaza, e ca minim 40% din romani nu isi fac cumparaturile de la Mega/Carrefour si mult mai multi nu isi cumpara vinul de acolo.
Morrissey(Citează)
19/03/2021 la 12:46 PM
exista corelatie intre preferinta pentru vinurile indulcite si cea pentru cramele din moldova: ”studiatii” asociaza vinurile dulci cu producatorii din moldova.
daddy(Citează)
19/03/2021 la 5:43 PM
De obicei la țară oamenii nu au soiuri nobile de strugure ce pot sa producă cantitate mare de zahar. Clasica căpșunica sau Isabela produce în jur de 180-190 de grame per litru versus sauvignon care îți dă lejer 230-240. Căpșunica e și o vie nepretențiosa, apa și soare sa aibă. Contrar așteptărilor o producție mare de struguri nu înseamnă și un strugure de calitate.
Se pune zahar pentru a creste concentratia alcoolica dar și pentru a păstra vinul, zaharul fiind un bun conservant. Restul de zahar ajuta vinul sa reziste mai mult.
La țară problema majora era igiena, clasicele butoaiele de stejar trebuie foarte bine curățate altfel îți strica vinul.
Butoaiele de lemn le spălăm cu lanțul iar vasele de sticla cu urzici.
Acuma lumea are mai multe opțiuni, vase de inox, sisteme de filtrare, vițe de vie de soi, sulfați…
Liviu(Citează)
20/03/2021 la 3:48 PM
Da, si eu tot cu lantul spalam butoaiele care nu putea si desfacute. La cele la care se putea face asta fara sa le stricam desfaceam cateva doage, scoteam fundul butoiului si le spalam bine cu peria.
Andrei G(Citează)
22/03/2021 la 1:26 PM
Da, ai dreptate, lumea la tara încă pune zahar din motivele enumerate de tine mai sus și pt lipsa tehnologie de vinificație și totuși tu ai zis și mai sus :
“Mai bine un vin din productie proprie – o fi indopat cu zahar dar macar procesul de fermentare si limpezire e lasat pe sistemul clasic”
Adică preferi sa bei un vin care din cauza strugurilor de calitate slaba, a solului care nu se pretează pt vita de vie (zile puține de soare, sol cu multa apa etc) are nevoie de adăugare de zahar în loc sa accepți ca o podgorie știe unde sa planteze vita de vie, cum sa vinifice corect acei struguri cu o tehnologie de ultima generație și sa scoată un vin excelent
Asta doar probabil pt ca nu mai avem încredere în nimeni
Știm noi ca sigur a pus ceva “rău” acolo ca să producă mai mult, sa facă bani etc și mai bine facem noi singuri tot chiar dacă facem prost și de fapt e și mai nesănătos (adăugat zahar mult cum ai spus și tu “îndopat cu zahar” )
Stefan(Citează)
20/03/2021 la 12:26 PM
bauturi cu nume de vin
mormaila(Citează)