un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Prețuri Dacia Spring: 16.990 euro entry-level, 18.900 euro cu dotări înainte de Rabla Plus

10 Mar 2021  ·

AUTO  ·

42 comentarii

Prețurile Dacia Spring, prima mașină electrică a brandului, sunt leakuite de un dealer pentru Franța, aflate de Profit de la o publicație franceză, dar nu văd de ce pentru România ar diferi prea mult.

Prețurile zvonite pentru Franța sunt:

  • 16.990 euro pentru modelul Confort.
  • 18.900 euro pentru modelul Confort Plus, care are afișaj multimedia de 7 inchi în centru și alte dotări. (Update: alte zvonuri spun 18.100 euro, deci mai scădeți vreo 400 euro din calculul de mai jos)

Aceste prețuri sunt în limitele așteptate și mă fac să cred că Dacia Spring va fi un succes pe piața europeană și cred că inclusiv în România. Gândiți-vă că la cele de mai sus puteți aplica eco-tichetul Rabla Plus. Acesta este, momentan, de 45.000 de lei sau maxim jumătate din prețul mașinii, în funcție de care valoare este mai mică. Să sperăm că va fi continuat de guvern.

Dacia Spring Confort Plus costă cam 92.000 de lei (am considerat 1 euro la 4,9 lei), deci un eco-tichet Rabla Plus se califică cu întreaga sa valoare. Prețul Dacia Spring ajunge astfel la 47.000 de lei sau 9.590 euro în România, ceea ce este killer. Killer!

Prin comparație, cea mai populară mașină electrică din România, Renault Zoe, începe de la 30.540 euro, adică vreo 21.000 euro după eco-tichet. Sigur, alte dotări, altă autonomie, dar preț dublu!

Spring are o autonomie în oraș de 295 km WLTP City (225 km WLTP total; Update: oficial Dacia a început să vorbească despre 305 km WLTP City), iar la sub 10.000 de euro devine perfectă pentru flote auto. Sunt o mulțime de companii care au flote de mașini mici cu care fac tot felul de drumuri zilnice în oraș și împrejurimi. Livrare în 2 ore, mers la clienți ca să le mai livreze o cutie de marfă, curierat normal, reîncărcat vendomate, car sharing, intervenții diverse șamd.

(Update: Dacia a confirmat că o versiune Cargo, cu portbagaj de 1.100 de litri, va fi disponibilă începând cu 2022)

Dacă toate aceste firme își vor putea încărca flota de Dacia Spring la muncă, vor face profit mai mare și vor fi și eco în fața societății. Spring are o baterie de 28,6 kWh, deci să zicem că la un preț de 0,6 lei/kWh te costă cam 20 de lei o încărcare. 20 de lei ca să mergi 250 km în oraș, să zicem optimiști, un cost de 8 lei pe 100 km sau echivalentul a 1,6 litri de benzină la 100 km.

Mi-aș lua și eu o Dacia Spring, dacă aș avea unde să fac naveta zilnică. Are aer condiționat și Android Auto, n-am nevoie de mai multe în oraș. Chiar mă uitam zilele trecute că punctele EnelX de încărcare montate în cartier stau practic nefolosite, la fel și cele montate de primărie la Palatul Copiilor. Aș putea încărca acolo o mașină electrică, cu tot cu loc de parcare, iar 290 km înseamnă o autonomie de vreo 2 săptămâni pentru drumuri uzuale prin oraș.

Am văzut deja mașina, m-am băgat în ea, îmi place cum arată:

Susține-mă cu un Subscribe:

Specificații rapide: 225 km WLTP, 295 km WLTP City, 44 CP, 125 km/h vmax, încărcare max 30 kW, aer condiționat, frânare automată, faruri automate, Android Auto și Apple Carplay, 3,83 metri lungime, portbagaj 300 litri sau 600 litri după rabatarea banchetei.

asus s5507

    42 comentarii

  1. 125 max, cât sa nu poți scăpa de organe în gura pe autostradă =))
    În rest marfa, ii iau una soției.

      (Citează)

  2. Intrebare simpla: Este masina asta produsa in China, asa cum s-a anuntat? Daca nu, este produsa in Romania, sau macar in Europa?
    Daca este produsa in China atunci la :

    Aceste prețuri sunt în limitele așteptate și mă fac să cred că Dacia Spring va fi un succes pe piața europeană și cred că inclusiv în România. Gândiți-vă că la cele de mai sus puteți aplica eco-tichetul Rabla Plus

    – spun ca sper CA NU. Sper sincer ca nu. Statul Roman ( adica si tu) face eforturi si scoate din buzunar subventii pentru masini noi, si in cazul asta ecologice, PRODUSE IN CHINA.

    Nu zic sa nu promovezi evenimentul, mai ales daca-i platit, dar ideea de Dacia a fost de marca romaneasca ieftina, facuta pe cat posibil la noi cu nationalism si sovinsim romanesc, nu la chineji. Mi se pare un pic nu stiu cum.
    Desi salut conceptul, probabil as cumpara una la banii astia chiar anul asta, daca nu, la anul, daca NU ESTE produsa in China.

    Mi-aș lua și eu o Dacia Spring, dacă aș avea unde să fac naveta zilnică.

    Ai avea si unde s-o incarci de la bloc? Au montat statii in parcarile de resedinta unde locuiesti tu, sau cu prelungitorul pe geam ?

      (Citează)

    • Promovat evenimentul? Care eveniment? Vreau și eu!

      Industria auto este internațională. Multe produse sunt făcute în China și în alte industrii. China este o țară nasoală cu o dictatură urâtă, iar dacă ai bani suficienți e foarte bine că îți poți permite un produs fabricat într-o țară mai modernă și mai democratică.

      Și mie mi-ar plăcea să-mi permit un Model X, dar realist vorbind, Dacia Spring este în posibilitățile practice și de aici și discuția.

      Tot în particular pentru dictaturi, eu sunt de părere că întâi trebuie să lupte oamenii de acolo cu regimul care-i ține oprimați și apoi să ne alăturăm și noi luptei respective. Poate nu ții minte, dar sub Ceaușescu nu prea te ajutau străinii cu ceva; tot românii au luptat la Revoluție.

      Ar fi bună (dar cu altă ocazie) și discuția filosofică privind și ce-i ajută pe chinezii de rând să dorească o țară liberă și normală: creșterea economică, interacțiunea cu vestul, faptul că lumea îi bagă în seamă sau, din contră, faptul că sunt ignorați și boicotați de toți ceilalți? Care dintre acțiuni crezi că-i face mai degrabă să-și dorească democrația vestică?

      Catalinx: Ai avea si unde s-o incarci de la bloc? Au montat statii in parcarile de resedinta unde locuiesti tu, sau cu prelungitorul pe geam ?

      Da, scrie în articol în continuare propoziției citate. Am vreo 10 posturi de încărcare în jurul casei.

        (Citează)

    • @Radu, problema nu e că chinezii sunt oprimați de guvernul lor. Nu-mi pasă de chinezi, îmi pasă de mine și ai mei. Problema e că China își folosește destul de brutal și rapid puterea economică pentru a închide gura țărilor care au ceva de comentat. Sper că îți dai seama că asta poate duce la probleme aproape de casă, nnu?

      În altă ordine de idei, așa credeam și eu acum ceva vreme, că chinezii vor prinde gustul capitalismului și al democrației și China va fi forțată să își schimbe modul de lucru. E evident că astea erau vise. Nu are sens să te bazezi pe treaba asta.

        (Citează)

    • VechiulBogdan

      10/03/2021 la 6:36 PM

      Dacia Spring este Renault K-ZE cu alt badge, masina este deja produsa de 2 ani de zile in China pentru piata chineza (K-Ze fiind versiunea electrica a faceliftului lui Kwid din India). Deci linia de productie este existenta si a fost doar modificata astfel incat noua masina sa respecte standardele europene de siguranta auto. Aceste modificari plus transportul au dus ca masina ca aiba un pret de 18.900 euro.
      Realizarea unei noi linii de productie in Romania/Europa ar fi adus alte costuri ce s-ar fi vazut in pretul final. Mai era atractiva masina daca costa 22000-25000 de euro ? Sau poate chiar mai mult, sa ajunga la pret de Zoe?
      Eu zic ca au facut o alegere buna sa o produca pe vechea linie, fiind o prima generatie la care nu se cunoaste cererea si cum va reactiona piata.
      Daca se va vinde ca painea calda, probabil ca o noua linie se va amortiza mult mai usor si o sa mute productia in Europa.

        (Citează)

    • Promovat evenimentul? Care eveniment? Vreau și eu!

      Atunci mi se pare nejustificat ( greu de inteles ) sa promovezi gratis o chinezarie. Nu ca scrii despre ea, ci sa o promovezi. Nu inteleg. Daca-mi spui ca ai gasit pe cineva sa te plateasca te felicit, daca-mi spui ca o faci din convingere, am niste probleme in a intelege motivul convingerii.
      O zic in ideea ca atunci cand scrii ceva gratis ma gandesc ca o scrii din convingere si esti constient ca ai totusi ceva trafic si vocea ta conteaza mai mult decat a mea, de exemplu, care scriu un comentariu.

      Si ma gandesc ca daca judecata ta te impinge sa-i promovezi , ai ajuns cumva la concluzia asta.

      Și mie mi-ar plăcea să-mi permit un Model X, dar realist vorbind, Dacia Spring este în posibilitățile practice și de aici și discuția.

      Da de ce? Model X se produce in Romania sau in Europa si nu am aflat eu ? Intreb serios. Ca altfel se aplica aceeasi logica, cu niste diferente. Totusi, Model X, nu e un competitor Dacia, lumea nu are asteptari ca s-ar produce “la noi”.

      Tot în particular pentru dictaturi, eu sunt de părere că întâi trebuie să lupte oamenii de acolo cu regimul care-i ține oprimați și apoi să ne alăturăm și noi luptei respective.

      Nu dictatura si cum traiesc oamenii aia e problema mea. Nu-mi pasa cat negru sub unghie de ei. Imi pasa in schimb de cum traiesc eu, noi, astia de aici , unde acum nu e dictatura. Un pic asa.
      Problema mea nu e ca sunt oamenii aia asupriti si muncesc ieftin. Din perspectiva asta consider ca nu-s asupriti destul, ce-i cu preturile astea asa mari? Prea le place.
      Dar. China ca organizatie, tara, e oarecum in opozitie cu valorile noastre. Nu prea e OK sa le dam bani si sa ne plangem de ce ni se intampla. Pe cat posibil, e de evitat sa nu le dam bani, nu zic sa-i eliberam pe aia, sa ajutam poporul chinez. Unele chestii e OK sa se produca la ei. Alea poluante, alea care fac o lume mai urata. S-o faca acolo la ei.
      Stiu ca suna rasist, dar nu urasc personal niciun om care-i chinez, prentru ca-i chinez. De fapt nu urasc niciun chinez in persoana. Ce spun e la nivel macro. Orice om care e capabil sa faca saltul din sistemul ala si sa inteleaga si sa aprecieze sistemul asta poate fi prietenul meu.

      Discutia filozofica e una simpla. Dacia e o marca Romaneasca. Macar pentru piata din Romania ar trebui sa produca in Europa. Nu in Romania, in Europa. Ca noi aici traim , vrem salarii mari, o lume mai civilizata si pensii.

      Daca tu cumperi Dacia fabricata in China, o parte din banii tai munciti aici, se duc in China. Poate te scoti, daca gasesti ceva contract la Xiaomi sau Huawei, nu-i valabil in general. O parte din taxele platite de tine, care se intorc in subventie, vor merge tot la aia. Munca facuta in Romania la Dacia, pe linia de productie, va fi nenecesara si prea scumpa, daca aia produc atat de ieftin. Deja au mutat Logan si Sandero de la Pitesti. Ar fi super daca ar pastra capacitatea de productie ocupata cu masini mai scumpe, gen Sandero Stepway si Duster, dar nu stim daca e asa, mai ales daca romanii cumpara chinezarii. Nu?
      Dupa aia, daca aia nu mai au nevoie de angajatii de pe linia de productie , pentru ca nu putem fi toti ITsti, o sa le platesti din taxele tale si alora somajul. Sau or sa plece din Romania, undeva in Vest, unde mai gasesc ei ceva de munca. Nu vad cum te ajuta pe tine asta din Romania.

      De aia zic, daca ai un contract de promovare, e de inteles, sustin, baga mare. Daca o spui ca ti se pare tie o idee buna, nu inteleg de ce.

      Da, scrie în articol în continuare propoziției citate. Am vreo 10 posturi de încărcare în jurul casei.

      Foarte tare, ieri am ratat asta, eram cam obosit. Felicitari atunci, chiar se schimba lucruri in bine prin Bucuresti inteleg!

        (Citează)

    • Uite penibilii, nu mai poți vorbi de nimic produs în china ca le-a zis lor Trump ca china e rea. Sau ca, auzi tupeu și dublu standard, își folosește puterea economică pentru a închide gura tarilor care au ceva de comentat, spre deosebire de amicii americani care o folosesc pentru șantaj internațional pe față și bombardarea unei duzine de țări. Ipocrizie și dublu standard. Câte țări a bombardat China în ultimii 20 de ani? Nu știu cum pot unii fii atât de ipocriți, cum va tine pământul doamne ca bine ar fi fără voi. Săriți repede sa va faceți vaccinul astra rahat am auzit ca e maxim de eficient și cu 0 riscuri.

        (Citează)

    • Marș mă. Pentru că US șantajează alte țări, trebuie să accept eu ca China să mă șantajeze pe mine. Logică de dobitoc.

        (Citează)

    • Nu prostule, trebuie sa accepți ca asa se lucreaza la nivelu ala si ca si sua si china fac acelasi lucru dar doar ipocritii penibili de americani tipă ca altii o fac în timp ce ei sunt sefii la santaj. Si te santajeaza si pe tine ca si pe restul lumii.

        (Citează)

    • Ha ha, ce dobitoc.
      Trebuie să accept? Nu, păpushe, nu trebuie. Pe banii mei, accept ce vreau eu. Dacă tu ești atât de retardat să dai banii unora care să îi folosească pentru a te șantaja, sub pretextul că “așa merge treaba boss, toți face asta, mânca’ț’aș”, e treaba ta.

        (Citează)

  3. Sa se dea câte una la fiecare familie in orașe, ca e loc.
    @radu, ți-ai lua una pentru oraș și ai tine și cealaltă mașina pentru ieșitul din oraș?

      (Citează)

  4. stai sa vezi veselie cand se strica astea.
    nu mai e ca la masinile clasice ca iei piese si o repari cumva.
    iei dauna totala la orice accident cat de cat, nu neaparat grav. ca sa repari, costa cat jumatate masina la pret.

    altfel, daca se strica ceva la ele, ori scoti banu cat pt o masina clasica cu x ani de mentenanta, ori o arunci la gunoi ca nu se merita sa o repari.

      (Citează)

    • Cine te pune sa ai accidente? Poate asa, daca te gandesti la cate de va costa reparatia, ai tendinta de a circula mai calm pe sosea. Si astfel protejezi viata ta precum si a celorlalti participanti la trafic (soferi, pasageri si pietoni).

        (Citează)

  5. Nicolae Turcu

    10/03/2021 la 8:12 PM

    Pretul unui kwh nu este 0.60 lei nici daca incarci masina acasa. Vorbim de pretul a 1 kwh cu toate acareturile (cogenerare, certificate verzi, acciza). La ora actuala eu am un contract recent pe piata concurentiala cu Enel si pretul unui kwh este cca. 0.615 lei. Pretul energiei electrice la statiile de incarcare este sesnsibil mai mare, imi amintesc ca in materiale nu foarte vechi ale lui Radu nici nu se mai punea problema vreunei economii fata de motoarele pe combustibili fosili. Poate cineva stie mai bine aceste preturi si le mentioneaza. Nu mai vorbesc de faptul ca odata cu cresterea numarului de masini electrice se va scumpi si mai mult energia electrica la statii. Va fi ceva asemanator cu pretul motorinei care a crescut spectaculos dupa anul 2000 cand a inceput inmatricularea masiva a masinilor Diesel.

      (Citează)

    • Bine, e 0,615 lei, nu 0,6 lei :rolls_eyes:

      Prețul curentului electric ar trebui să scadă pe măsură ce crește capacitatea de generare și pe măsură ce echipamentele de generare se ieftinesc.

      Prețul petrolului depinde de niște înțelegeri între țările care extrag asta din pământ, acțiune care ar putea deveni tot mai dificilă. Iar dacă OPEC decide să scoată mai puțin, crește prețul.

      Cât era benzina acum un an, vreo 4,3 lei? Cât este acum, 5,4 lei? S-a scumpit și curentul cu 25% în ultimul an și n-am aflat eu?

        (Citează)

    • Da desteptule, s-a scumpit curentul cu 17% doar în februarie. Auzi, el are impresia ca preturile la energie electrica vor scădea odată cu cererea mai mare. Exact asa s-a întâmplat fix niciodată. Are dreptate Nicolae, va fi exact ca la motorina. Și atunci a crescut cererea și ce crezi Radu, a crescut și prețul. Hai sa ieșim puțin din apartament pe afara sa luam o gura de realitate ca mi se pare ca s-a opacizat can tare bula.
      Inflația cauzata de printatul de bani va veni fara gres. Lumea obligata sa stea în casa și împiedicată sa își câștige traiul, aia fraierii pe care voi nu ii luați în seama când susțineți ca sclavii restricții, va fi nevoita sa plateasca prin preturi mai mari confortul de a sta acasă al celorlați. Mimati interesul pentru sănătatea altora când e vb sa faceți virtue signaling pe net dar nu dați doi bani pe cei cărora le-au fost închise afaceri sau nu mai pot munci ca pana acum din cauza restricțiilor, care trebuie sa trăiască din economii în timp ce altora le priește statul acasă și le-au crescut veniturile.

      https://m.adevarul.ro/economie/stiri-economice/pretul-energiei-electrice-crescut-172-februarie-sectoarele-cele-mai-semnificative-majorari-pret-1_6049dc8a5163ec4271c8a2c5/index.html

        (Citează)

    • @nwradu, in primul capacitatea de generare a energiei electrice nu creste in acelasi ritm cu creterea cererii (cel putin nu in Romania).
      De la exportator de energie electrica acum cativa ani, tara noastra a devenit importator in lunile fierbinti de vara.
      In plus, fara un upgrade masiv, infrastructura actuala din orase nu prea permite o dublare a cantitatii de energie transportate.

      Comparatia cu pretul benzinei de acum 1 an cand toata planeta a intrat in izolare si au fost interzise deplasarile este gresita.
      De exemplu in martie 2019 pretul benzinei era aproximativ 5.4 lei (adica aceeasi valoare ca acum).
      In schimb pretul unui KWh era undeva pe la 0,57 lei fata de 0,615 lei acum (adica o crestere de 8% in doar 2 ani).

      Asta in conditiile in care inca sunt foarte putine masini electrice pe piata si consumul acestora nu reprezinta o pondere foarte mare din consumul total.

        (Citează)

  6. La preturile astea probabil o sa bubuie la vanzari cum o facea si Loganul in 2005-2008. Cel putin asa sper, sa se umple strazile de ele. Daca as sta la casa jur ca as da comanda.

      (Citează)

  7. Subventia ar trebui pastrata temporar inca cativa ani dar ar trebui CONDITIONATA de renuntarea la cea de a doua masina. Chiar daca va putea fi ocolitia aceasta prevedere ea ar trebui introdusa. Iar la o masina de sub 20.000. euro cred ca persoanele juridice…n-ar trebui sa se califice.

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      11/03/2021 la 1:16 PM

      De ce sa nu se califice? Care este de fapt scopul subvenției? Nu cumva sa stimuleze înlocuirea parcului auto cu mașini electrice, astfel încât să respirăm cu toții un aer mai curat? Mașinile persoanelor juridice nu poluează, sau cum?

        (Citează)

    • Dimpotriva, masinile persoanelor juridice este posibil sa polueze mai mult doar prin prisma faptului ca circula mai mult in oras (exemplu: firme de livrare mancare sau de transport persoane).

        (Citează)

  8. La momentul actual pretul unui kwh costa la o statie 1.9lei pentru rapida si 1.3lei lenta, iar acasa 0,8lei dar iti trebuie curent triplu fazic (380v) si priza speciala.

    Ca sa mergi 295km cu springul, te costa 30 kwh (wltp), adica 57 lei.
    Ca sa mergi 295km cu sandero 1.0 sce, te costa 15,6 litri (wltp), adica 82,68 lei.

    In concluzie acelasi drum cu o masina electrica costa la fel sau mai mult ca una pe benzina.

      (Citează)

    • Multumesc pentru faptul ca ai citit ceea ce am scris.
      Sunt incantat ca altcineva s-a aplecat asupra acestui aspect deloc neglijabil. Probabil ca singurul avantaj al masinilor electrice va fi lipsa poluarii prin functionare. Dar producerea energiei necesara incarcarii? Se va putea vreodata pune problema reducerii acestei poluari?

        (Citează)

    • Radu: Ca sa mergi 295km cu springul, te costa 30 kwh (wltp), adica 57 lei.
      Ca sa mergi 295km cu sandero 1.0 sce, te costa 15,6 litri (wltp), adica 82,68 lei.

      In concluzie acelasi drum cu o masina electrica costa la fel sau mai mult ca una pe benzina.

      Cum ți-a ieșit că 57 este același cost cu 82 de lei? :D

        (Citează)

    • In comparatie dintre spring si sandero, spring este iese mai ieftin din cauza ca este mult mai mica, dar daca am fi comparat masini din clase identice:
      1. vw id3, 16,1 kw la 100km (wltp), cost 30,6 lei (1,9 lei kwh)
      2. vw golf 8 1.5tsi, 5.1 litri la 100km (wltp), cost 27,0 lei (5,3 lei litru benzina)

        (Citează)

  9. Poate nu ma prind eu, dar la incarcare acasa ajungi la 30 lei un “plin” de 300km, mai mult decat decent. Chiar si aia 20 lei din diferenta remarcata de tine in timp se tot aduna. In plus nu dai cu fum in spatele tau.

    Radu:
    La momentul actual pretul unui kwh costa la o statie 1.9lei pentru rapida si 1.3lei lenta, iar acasa 0,8lei dar iti trebuie curent triplu fazic (380v) si priza speciala.

    Ca sa mergi 295km cu springul, te costa 30 kwh (wltp), adica 57 lei.
    Ca sa mergi 295km cu sandero 1.0 sce, te costa 15,6 litri (wltp), adica 82,68 lei.

    In concluzie acelasi drum cu o masina electrica costa la fel sau mai mult ca una pe benzina.

      (Citează)

    • in plus stai ca fraieru cu masina la incarcat. sa vezi tu fun cu un copil ca stai tati 2 ore sa incarcam trasura, ca altfel nu ajungem acasa.
      asa ca mai bine dau cu fum in spatele meu

        (Citează)

    • De ce, o păzești? Încarci peste noapte sau când stai la birou sau cât bei o cafea. Nu-i benzină, să ții trăgaciul apăsat la pompă. Circulă electronii și dacă nu-i nimeni să-i vadă.

        (Citează)

    • Se știe, nu exista drumuri mai lungi decat autonomia mașinii deci nu o vei încarca decât acasă sau la munca…

        (Citează)

  10. Decat o Dacie facuta in China mai cinstita o Skoda facuta in Europa.
    Pt 2-3000€ in plus eu merg pe CityGo

      (Citează)

    • Doar ca Skoda Citigo-e iV nu se mai fabrica de anul trecut. Mai gasesti doar versiunea mai scumpa Volkswagen E-up.

        (Citează)

  11. Ma intreb daca realizati ca pretul este umflat intentionat, ca sa suga profit si de la clientul final si de la statul roman.

    Ce cercetare, ce tehnologii, ce dotari, ca toate sunt vechi de ani de zile si amortizate de mult din Renault Zoe sau alte modele.

      (Citează)

    • Exact

        (Citează)

    • @Gaelex, cum adica pretul este umflat intentionat? Si atunci de ce niciunul dintre ceilalti producatori auto nu vin cu o masina mai ieftina pe piata?
      Vor sa lase drum liber Daciei sau cum? Stiam totusi ca piata auto este foarte concurentiala.

        (Citează)

  12. VechiulBogdan:
    Doar ca Skoda Citigo-e iV nu se mai fabrica de anul trecut. Mai gasesti doar versiunea mai scumpa Volkswagen E-up.

    Nu mai exita nici Up in Germania. Am vrut eu sa imi iau si e vandut tot pana la sfarsitul anului cand va iesi din productie. Am luat Smart.

      (Citează)

  13. Pmk:
    125 max, cât sa nu poți scăpa de organe în gura pe autostradă =))
    În rest marfa, ii iau una soției.

    Nu avem autostrazi cate degete avem la mana. Si e masina de oras, nu de calatorii prin tara.

      (Citează)

  14. “Prețul curentului electric ar trebui să scadă”
    bwhahahaha
    hai mai raducu…….

    nwradu: Prețul curentului electric ar trebui să scadă

      (Citează)

  15. Cătălin Tănase

    11/03/2021 la 1:24 PM

    Mă mir că nu s-a plâns nimeni că are “doar” 44CP :)

      (Citează)

  16. Nicolae Turcu

    11/03/2021 la 1:27 PM

    nwradu:
    Bine, e 0,615 lei, nu 0,6 lei :rolls_eyes:

    Prețul curentului electric ar trebui să scadă pe măsură ce crește capacitatea de generare și pe măsură ce echipamentele de generare se ieftinesc.

    Prețul petrolului depinde de niște înțelegeri între țările care extrag asta din pământ, acțiune care ar putea deveni tot mai dificilă. Iar dacă OPEC decide să scoată mai puțin, crește prețul.

    Cât era benzina acum un an, vreo 4,3 lei? Cât este acum, 5,4 lei? S-a scumpit și curentul cu 25% în ultimul an și n-am aflat eu?

    De la 01.01.2021 clientii Enel de pe Piata Reglementata au fost trecuti la Serviciul Universal care reprezinta o crestere a pretului intre 25-30%, verificat de mine, care am platit consumul pe ianuarie la acest pret. La viteza cu care Enel lucreaza pentru solicitarile pentru noile contracte, cred ca pana la sfarsitul anului multi vor plati cu aceasta crestere energia electrica (discount ul oferit, trambitat de Enel este o gluma buna)

      (Citează)

  17. Robert:
    Poate nu ma prind eu, dar la incarcare acasa ajungi la 30 lei un “plin” de 300km, mai mult decat decent. Chiar si aia 20 lei din diferenta remarcata de tine in timp se tot aduna. In plus nu dai cu fum in spatele tau.

    Buna veste!
    Sunt aproape decis sa fac pasul catre o ascutitoare din asta pt datul prin oras si chiar scurte incursiuni interurbane pe o raza de 100km.

    O sa-mi instalez in garaj statie de incarcare contorizata separat de restul vecinilor.
    Stie cineva o firma de incredere care face asta si cam care e costul approx?

    Costul curentului va fi o gluma, eu azi consum motorina cam de 125lei pt cca 250km/sapt.
    Plus, taxele si costurile de intretinere si circulatie ale unui 4×4 cu motor mare care se duc la minim 125 eur/luna, fara costul deprecierii (inca vreo 100 eur/luna). Se invarte pe la 4k eur/an.

    Aici vad o economie importanta. Ecologia e teribil de secundara in ecuatie.

    In caz de accident, cred ca o electrica care e in esenta o lanterna mare si cu roti va fi relativ ieftin de reparat cu adnotarea ca la ce coaja e, o mica pocnitura va implica probabil schimbarea de panouri intregi de caroserie. Dar asa cum zice un antevorbitor, la cum avanseaza tehnologia si la pretul de 10-12k euro, electrica asta e doar un “consumabil” nu as baga-o la “bunuri de folosinta indelungata”.
    Dar prefer sa schimb o troaca din asta la 3-4 ani daca reusesc sa stau cu costul total de ownership si exploatare la 2000-2200 eur/an.

    Deci da, ma tenteaza maxim!

      (Citează)

    • Tu compari un 4×4 diesel cu o masinuta de oras? Bine ca nu ai zis ca ai vreo 2 tiruri si vrei sa le inlocuiesti cu Dacia Spring.

        (Citează)

  18. O mica observatie pentru eco-tichet, se poate folosi un singur tichet/persoana fizica sau juridica nu pe masina. Nu se pot face flote cu eco-tichete.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus