un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

1.500 de precomenzi Dacia Spring în 4 ore arată că am avut dreptate

22 Mar 2021  ·

AUTO  ·

50 comentarii

Dacia a activat pagina de precomandă pentru Spring, cea electrică, și prețul de pornire este de 7.700 de euro. Se pare că m-am înșelat în calculul meu inițial. Mașina costă 18.100 de euro de fapt, dar poți reduce acest preț cu un ecotichet Rabla Plus pentru electrice și cu un tichet Rabla normal, că se pot aplica amândouă.

Așa că prețul ajunge la 7.700 de euro. La care mai adaugi încărcarea rapidă și niște cabluri bune, încă 450 de euro, dar tot rămâne un preț extraordinar:

Spuneam că mașina probabil va fi un succes inclusiv pe piața românească, unde are un preț foarte atractiv pentru flote auto în genul de companii ce umblă toată ziua prin oraș și împrejurimi cu livrări, distribuție, suport tehnic și alte servicii de genul acesta, dar și pentru persoane fizice. Pentru naveta zilnică nu ai nevoie de mai mult de un Spring, iar o încărcare de vreo 20-30 lei poate asigura autonomia pentru două săptămâni.

Ziarul Financiar spune că 1.500 de unități au fost precomandate în primele 4 ore de la deschiderea site-ului. Nu-s recorduri ca de Cybertruck, dar este un număr mai mare decât totalul vehiculelor electrice vândute în România în anul 2019, de exemplu. Și cine știe câte vor mai fi precomandate în zilele următoare, că poate nu toți doritorii au stat pe site-ul Dacia într-o zi de sâmbătă.

Nu m-ar mira ca la străini să fi fost bătaie pe ele.

Susține-mă cu un Subscribe:
asus s5507

    50 comentarii

  1. “Pentru naveta zilnică nu ai nevoie de mai mult de un Spring, iar o încărcare de vreo 20-30 lei poate asigura autonomia pentru două săptămâni.”

    Doua saptamani pentru cei 250 de km autonomie declarata in conditii (probabil) ideale? Si chiar daca sunt km reali, faci 125 km pe saptamana doar daca nu mergi in fiecare zi cu ea. Deci o folosesti de fapt ca a doua masina pentru drumuri scurte prin oras, moment in care devine un moft.

    Nu spun ca nu e o varianta buna pentru mersul in oras, insa observ o tendinta la cei care sunt pro masini electrice de a le supraevalua performantele si/sau utilitatea.

      (Citează)

    • Nu înțeleg ce zici. Mașina principală este cea cu care faci drumuri scurte prin oraș, exceptând cazul în care în 80% din zile tu de fapt călătorești distanțe lungi interurbane.

      305 km autonomie în oraș. Naveta zilnică la muncă e de vreo 15 km pentru majoritatea oamenilor, că nu toți străbat orașul dintr-o parte în alta. Chiar și dacă ar fi de 30 de km, tot înseamnă 10 zile între încărcări. Asta dacă nu o încarci acasă sau la mall sau oriunde mergi și există o stație în jur, că sunt deja cu sutele.

      Pui pe hârtie drumurile făcute într-o lună. Faci calculul. Dacă iese bine, ești în targetul pentru Spring. Dacă ai de mers zilnic până la Brașov și înapoi, nu.

        (Citează)

    • Sotia lucreaza la 3,5 km distanta de casa, in alt cartier din Brasov, dar traseul e pe niste stradute intortocheate, iar autobuz circula din ora in ora (presupunand ca se termina pandemia si merge din nou cu autobuzul).
      Deci 7 km/zi, ar trebui incarcata la 30 zile, hai punem worst-case ca e iarna 8 luni din an, condus sportiv, o incarcare la 20 de zile e excelenta.

      La 7700 euro, maine i-as comanda-o.
      De ce, acum 20 ani cand am luat apartamentul, nu ne-am gandit sa luam la parter? Am luat la 4. :(

        (Citează)

    • Haha voi chiar credeți asta cu 305km în oraș? =)))

        (Citează)

    • Cred ca de la cuvantul “naveta” am avut impresia ca spui altceva. Am crezut ca te referi la drumul facut intre doua orase.

      Pentru oras e perfecta, sper sa creasca si numarul statiilor de incarcare odata cu “boom-ul” asta in vanzari.

        (Citează)

  2. Mă intreb cati o vor da retur cand vor vedea ca au dat precomanda la o masina cât un Tico.

    Tico made in China,

      (Citează)

    • Cătălin Tănase

      22/03/2021 la 2:15 PM

      Dacă și le-au luat pentru naveta zilnică nu contează că e cât un Tico

        (Citează)

    • Fix cat un tico. Dăcât cu 40 cm mai lunga, 20 cm mai lata si 12 cm mai inalta. In rest la fel.

        (Citează)

    • Deci un Matiz. Ideea e ca in toate reclamele e prezentata ca un SUV, poze de jos sa para mare sau din lateral, sa nu se vada latimea anvelopei. Si faptul ca mai nimeni nu a vazut-o live cred ca e intentionat.

        (Citează)

    • Sint o gramada de filmulete cu ea in teste. Si se vede ca nu este o masina mare. Faptu ca seamana cu sandero îi induce pe multi in eroare, ptr ca au impresia ca sint la fel si la dimensiuni.
      https://youtu.be/sJcsfPrSYP0
      Daca as sta la casa, maine as lua una. La 8000 euro n-as avea regrete. Dar ptr mine marele neajuns al unei electrice este incarcarea. Bloc + electrica nu prea merge. Iar sa umblu prin oras in cautarea unei statii de incarcare libere, ptr ca apoi sa stau niste zeci de minute ca sa incarce, nici gand. Dar ptr oras este smecherie. Sint unii care dau mii de euro pe trotinete electrice ca sa mearga cu ele doar pe vreme frumoasa. De ce nu un spring ptr tot anu?
      P. S acu’ sa asteptam sa iasa efectiv pe piata ca sa vedem si cat de ok e masinuta in conditii reale de trafic.

        (Citează)

  3. Chiar astept sa o vad in realitate, ca din ce am vazut pe YT parca e masina de condus la 16 ani. Oricum la pretul cu rabla merita. Calculand drumurile mele, mi-ar ajunge un “plin” o saptamana de fataiala prin oras. Dupa inca o noapte de incarcare si i’m good to go. Parfum la 7k euro.

      (Citează)

  4. Si eu stau la panda.
    Nivelul de atractie a mai scazut dupa ce am vazut un pui de review din care esentialul era ca pt cei inalti (1.90) e foarte greu sa iti gasesti pozitia de condus fara sa stai cu volanul ferm proptit pe genunchi pt ca nici scaunul nu se regleaza pe inaltime, nici volanul pe vreo directie. Doi, desi designul este 100% sandero, dimensiunile sunt semnificativ mai mici (cca 30cm mai scurta, cca 20cm mai ingusta).
    Am flasbackuri de cand am vrut sa iau o mazda mx5 convertible si cand m-am asezat in ea nu doar ca nu mi-am gasit pozitia de condus dar nici usa n-o puteam inchide.
    Am sa astept sa o probez fizic sa vad daca ma incape.

      (Citează)

  5. Impresia mea este ca incentivele Romania sunt mult mai mari decat media din tarile europene( fata de altii Romania chiar are de unde sa dea aceste subventii generoase ) ceea ce face ca masina sa fie mai ieftina decat oriunde altundeva in EU.
    de exemplu masina este mai ieftina in Romania cu circa 1700 de Eur fata de Italia ( calcul cu incentive).
    Cred ca multi dealeri/samsari au vazut un mic business aici;cumpara masina in RO si apoi o vand in UE ca oricum nu controleaza nimeni.

      (Citează)

  6. comparativ cu cybertrucku lu peste, asta chiar e o masina care exista.
    mi se pare de porc sa nu dai cablu de incarcare, adica sa fi taxat separat pt el. costul ar trebui sa fie inclus in pretul masinii.
    si acum o sa sariti toti ca ce faci daca ai 2 electrice, cand voi aveti eur4 parcat pe bordura.

      (Citează)

    • Corect, comparativ cu o masina care nu exista pe piata, asta e tot o masina care nu exista pe piata.

        (Citează)

    • Au cablu de încărcare inclus în preț, doar că e Mode 3, pentru încărcare AC. Cel de 150 € este Mode 2 (EVSE).

        (Citează)

    • Nici Peugeot la masini de 35k nu dau cablu.

        (Citează)

    • @giani desigur, nwradu a filmat pe un ecran verde…
      ce dracu’ oti avea, e o masina mica, nu chiar Tico, e romaneasca (marca) costa mai putin ca una echivalenta pe benzina…

        (Citează)

    • @Emil C: am intrat pe site-ul Dacia de aici și din România și nu pot decât să o precomand. Cam la fel ca pe Cybertruck, care și ăla a fost filmat în sălbăticie. Comparația mi s-a părut greșită, atâta tot.

      N-am nimic cu mașina, chiar dacă e produsă în China. Înțeleg că asta e inevitabil, deși sper să fie reversibil în viitor. Poate o să o și cumpăr, dacă plec de la firma la care lucrez și am nevoie de mașină.

        (Citează)

  7. Flote auto ca flote auto, dar va face foarte multora cu ochiul ca a 2-a masina a familiei – eventual a doamnei. (pentru cumparaturi, dus copilul la scoala, fataiala prin oras, etc)
    Yeeey, in curand le vor parca in pomi.

    Oricum, mai bine asa decat diesel-uri aduse din Germania.
    (Eu tot nu inteleg cum Dzeu permitem asa ceva, intr-o tara cu 2 mari fabrici auto. Ar trebui ca inmatricularea acelor masini sa coste mai mult decat pretul de achizitie al masinii)

      (Citează)

  8. S-au luat după Apple – nu dau încărcător în cutie! 😀😀

      (Citează)

  9. Stiti ca VW UP! electric e cam aceeasi dimensiune si autonomie. Doar ca vine cu siguranta mai buna si experienta VW, nu Renault. Singurl avantaj la Spring este ca vorbim de un produs fabricat in Romania

      (Citează)

  10. La banii astia or sa apara o gramada de springuri pe drumuri. Sa vedem unde-or sa le incarce toti.
    Idee de business: o “benzinarie” ptr masini electrice. Vreo 10 statii de incarcare rapide, cu cabluri cu tot ce trebuie.

      (Citează)

    • Prin gramada, te referi mai exact la maxim 3000 ?
      Am o impresie ca masinile astea o sa apara mai intai pe autovit si apoi pe drumuri.
      Exista bezinarii pentru electrice si costa 2 lei kilowatu

        (Citează)

  11. Blackskull:
    La banii astia or sa apara o gramada de springuri pe drumuri. Sa vedem unde-or sa le incarce toti.
    Idee de business: o “benzinarie” ptr masini electrice. Vreo 10 statii de incarcare rapide, cu cabluri cu tot ce trebuie.

    Majoritatea benzinariilor au deja zone pentru incarcare. La Mol e 29 lei cu incarcare normala si 44lei incarcare rapida, indiferent cat lasi masina.

      (Citează)

    • 29 de lei parcarea pe 2-3 zile nu suna rau deloc.

        (Citează)

    • Sint cateva moluri in buc de ex, unde au statie electrica (doar vreo 4 moluri parca). Si banuiesc ca n-au 5 posturi de incarcare/mol. Deci putine. Or mai fi si alte benzinarii care au statii ptr electrice. Dar per total stam slab. Dar daca electricele se inmultesc, or sa se inmulteasca si statiile de incarcare. Sa nu mai fie o problema cu incarcarea masinii, daca stai la bloc.

        (Citează)

  12. 1.500 de precomenzi Dacia Spring în 4 ore arată că am avut dreptate

    Da, dar este “din păcate, ai avut dreptate”.

      (Citează)

  13. Anda:
    atatea pretentii…ati uitat cand va credeati toti Vin Diesel cu Supernova prin oras.

    :-)))))
    N-am avut niciodata nici Supernova, nici chelia, nici muschii lui vin diesel!

    In niciuna din masinile avute de-a lungul multor ani: ex skoda 120 , dacia 1310, oltcit, tico, cielo, saab, volvo, toyota nu am avut probleme de reglaj care sa ma lase intr-o pozitie inconfortabila sau nesigura pentru condus. Culmea, tico era suficient de inalt si de reglabil ca sa incap decent desi geamul usii imi statea la vreo 15cm de urechea stanga.

    Asa ca am sperante si de la electrodacia asta.

      (Citează)

  14. 1. Am inteles ca modelul renaut kze se vinde in china si india cu 9000$, atunci dece spring costa 18000 ? bravo renault

    2. Masina se merita doar cu rabla plus, si probabil multi au simtit o afacere aici, ma astept sa le vad pe olx dupa cu 10-12000e.

    3. Deocamdata sunt doar 3000 tichete disponibile, sa vezi apoi retururi.

    4. Statul roman cheltuie 30 milioane euro pe masini electrice, in timp ce lumea moare in spitale

      (Citează)

    • Pentru ca sunt masini diferite. In india si alte tari poti vinde lejer masini cu 0 airbag-uri

        (Citează)

    • VechiulBogdan

      22/03/2021 la 5:19 PM

      In India si China costa atat pentru ca sunt alte norme de siguranta (Apropo in India exista doar versiunea cu motor termic, deci nu stiu cum poate fi comparata la pret) Masina a trebuit modificata ca sa respecte standardele de siguranta europene: asta a insemnat alte ramforsari, airbaguri in plus, sisteme de siguranta activa si pasiva, etc.

      Uite aici un exemplu intre Kwid din India si Kwid din America de Sud. In Europa normele sunt si mai stricte.
      https://www.youtube.com/watch?v=POu7EedyFbw

      Apropo, in India varianta mai sigura cu Airbag si alte chestii e varianta de top cu optionale. Uite varianta de baza.
      https://www.youtube.com/watch?v=jePu-6TxypI

        (Citează)

    • 4. Stai sa vezi cand o sa afli cat cheltuie pe spitalele alea in care mor oamenii.

        (Citează)

  15. deci pentru 7700 euro…oamenii vor cumpara aproape un matiz electric, cand se pun in masina vor sta ca pe o banca de lemn, iar vehiculul se va putea folosi strict in oras. Aface ce mai….

      (Citează)

  16. Mă intreb cine la apartament are 30 kw /h pentru incărcare rapidă ,in Romănia nimeni.

      (Citează)

    • De ce-ți trebuie încărcare rapidă la apartament? Acolo încarci peste noapte. Încărcarea rapidă este pentru drumuri lungi, când faci pauză de masă o oră și vrei să bagi și suc în mașină.

        (Citează)

  17. jesus cat hate.

    ba, da’ nimic nu va convine. daca avea 50kW era mai mare si cu materiale mai bune scuipati toti pe ea ca cine dracu o ia cu 30K.

    stiti ca nu va obliga nimeni sa o cumparati, nu?

      (Citează)

    • Pe mine ma deranjeaza faptul ca statul român subventioneaza productia chinezeasca de tehnologie de generatie noua. Practic, noi toti suntem obligati sa cumparam jumatate din masina.

        (Citează)

    • @add: trebuie să faci distincția între comentariile constructive și cele de dragul discuției. Știi cum e, din fața monitorului toți am vrea Taycan la 10.000 de euro. În practică, oamenii care au înțeles utilitatea mașinii pentru ei sunt interesați de ea.

      În rest, nu uita că orice tehnologie nouă are haterii ei sau măcar o mulțime de oameni care nu-i pot intui viitorul. Lansarea iPhone, servicii cloud, mașini electrice, telefoane fără jack – e plin de oameni care zic “haha, nu va prinde niciodată”.

        (Citează)

    • hai sa ne bucuram un pic de partea buna din fiecare chestie.

      e perfecta? nu, nu e.
      era mai bine sa fie mai buna la aceiasi bani? era.
      era mai bine sa aiba 500 km autonomie? era.
      era mai bine sa fie facuta in Romania ca sa creasca economia noastra? era.
      era mai bine sa o subventioneze altcineva? era.

      e mai bine decat deloc? cu siguranta e. e un mod mai ieftin de a introduce niste oameni electricelor care altfel nu si-ar fi permis si poate mai dispar si cateva cazane de pe strazi, sau macar nu mai apar in plus.

        (Citează)

  18. Atata entuziasm pentru o masina subventionata de statul roman si construita in China….nu am mai vazut sincer.

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus