►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
18 Mar 2021 ·
Primarul Băluță insistă cu ideea unei pasarele pietonale instalată în intersecția de la Șincai. Planul este extrem de hidos, o caracatiță de metal amplasată peste întreaga zonă, de parcă s-ar muta aici Pasajul Basarab.
Veți sta în parcul Tineretului și veți vedea această priveliște, de mai lipsește doar un concasor și niște basculante:
Cost estimat? 23,8 milioane de lei!
Eu stau în acest cartier de când m-am născut și știu bine zona. Intersecția de la Șincai (iată cum arată acum) are o problemă reală: de la liceu nu se poate traversa direct în Parcul Tineretului, ci trebuie să faci pe lung toate celelalte 3 laturi ale intersecției sau să mergi la o trecere de pietoni undeva mai sus. Pasarela aceasta, însă, rezolvă această problemă în cel mai prost mod posibil.
Să vă spun pe rând de ce un astfel de proiect este o idee proastă și probabil doar o metodă de a mai da niște contracte unor prieteni politici, dar cu utilitate extrem de redusă pentru locuitorul de aici.
1. Sub intersecție este stația de metrou Tineretului. Ideal ar fi un pasaj subteran pe sub intersecție care să aibă ieșiri în toate colțurile ei și să facă legătura și cu metroul. Astfel poți ieși din metrou direct pe partea unde ai treabă.
Ideea primăriei este să urci din metrou la suprafață și de la suprafața pe o pasarelă pusă deasupra traficului rutier. O pasarelă care ar da un aspect industrial zonei și în timp ar ajunge o fierătanie ruginită (uitați-vă la Pasajul Basarab, nimeni din București nu e interesat de mentenanță și frumos).
2. N-ar rezolva cu nimic traficul rutier destul de aglomerat din zonă. Sper că Primăria Sector 4 nici măcar nu încearcă să folosească traficul rutier ca o justificare, dar poate sunt unii cetățeni care cred că ar aduce beneficii automobilelor.
N-ar aduce beneficii. Pietonii traversează străzile când automobilele au semafor verde pe direcția paralelă traversării. Traficul nu este îngreunat de pietoni pe nici o parte. Chiar dacă pasarela ar elimina total trecerile de pietoni stradale, mașinile oricum ar sta la roșu atunci când cele de pe direcția perpendiculară au verde.
În plus, primarul nu transformă sectorul într-unul pentru oameni, pentru viață bună, ci într-unul pentru mașini. Practic abandonăm lupta, noi pietonii ne mutăm pe un alt nivel, deasupra șoselelor, că spațiul de jos este al automobililor. Oamenii obișnuiți care merg în parc sau merg la cumpărături sau vin de la metrou sunt noii Morlocks, trimiși la alt nivel unde nu deranjează.
Unde ne vom opri? Facem pasarele și la Unirii și Romană? Una mare de tot la Victoriei? La Aurel Vlaicu? În orice punct unde ne deranjează pietonii prea mulți?
3. Ar face și mai urâtă o zonă care deja este neîngrijită, dar măcar are potențial de îmbunătățire. Aceeași primărie de sector, condusă probabil de alt pesedist, a dat aprobare în intersecție pentru clădirea de mai jos, care arată ca ceva venit dintr-un ghetou distopic, iar lângă ea Băluță a pus… palmieri și o arteziană care este mereu murdară (și 4 tipuri diferite de coșuri de gunoi în zonă, în caz că n-ați observat):
Iar clădirea liceului Șincai este și ea urâtă, arată ca o fabrică.
Acum mai vine și o pasarelă metalică amplă. Ce-i cu brațul acela care se duce adânc în parcul Tineretului, sus în deal? Arată ca o bandă transportoare de la o carieră de piatră. Nu era mai bună ideea unui pasaj subteran ca la Universitate sau Aviatorilor, cu guri discrete de ieșire la suprafață?
Cheltuielile inutile din bani publici nu se opresc aici. Mai sunt prevăzute alte două pasarele hidoase: una pe Bd Tineretului cu strada Vișana, adică vreo 200 de metri mai spre sud, și alta pe Bd Tineretului la Palatul Copiilor. Toate metalice, prevăzute cu scări și lifturi de acces pentru persoane cu handicap.
În acest moment, în aceste locuri funcționează semafoare pietonale cu buton pentru cei ce vor să traverseze în parc. O soluție simplă, deja operațională, și care nu încurcă deloc traficul rutier. Chiar dacă mașinile opresc uneori pentru a lăsa pietonii să traverseze (ai naibii oameni, au treabă în parc!), timp nu se pierde pentru că oricum s-ar opri în gâtuirile din următoarele intersecții mari din zonă.
12,7 milioane lei pentru pasarela de la Vișana și 12,5 milioane lei pentru cea de la Palatul Copiilor. Acolo s-a refăcut frumos zona, există un monument al eroilor din războaie cu statui ample, flori, marmură. Le lipsea o pasarelă metalică ruginită pe care n-ar folosi-o mai nimeni, că majoritatea traficului pietonal este format din mame ce împing cărucioare și bătrâni ce-și împing șalele în față. Acești oameni probabil vor traversa tot pe trecerea de pietoni normală sau pur și simplu ilegal.
Pasarelele au fost deja votate în Consiliul Local, că așa este când am rămas singurul sector din oraș cu PSD la putere. Probabil sunt oameni cu răpirea din Serai acasă pe perete și ideea că o caracatiță metalică este ceva minunat. Cum să speri la cunoștințe despre strategii moderne de dezvoltare durabilă a orașelor, implementări urbane de succes în alte țări sau măcar un simț estetic?
Dacă vă împotriviți proiectului:
Știți ce trebuie făcut la Șincai și nu face nimeni? Semaforizare în 4 timpi, ca la intersecția următoare de la Cantemir cu Mărășești.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
37 comentarii
18/03/2021 la 6:43 AM
“În acest moment, în aceste locuri funcționează semafoare pietonale cu buton pentru cei ce vor să traverseze în parc. O soluție simplă, deja operațională, și care nu încurcă deloc traficul rutier.”
Asta e o glumă, sper.
N-ai stat niciodată să admiri semaforul degeaba, fiindcă pietonul traversase de mult pe roșu, după ce apăsase butonul și a văzut că nu vine nicio mașină?
Acolo, pe lângă ieșirile din subteran în cele patru colțuri (care cred că sunt aproape imposibil de făcut la ce o fi în subteran acolo), ar trebui un pasaj pentru mașinile care fac la stânga de pe Șerban Vodă pe Cantemir. Aia cred că ar fluidiza traficul.
Adrian(Citează)
18/03/2021 la 8:38 AM
Ba da, am patit, au fost cele mai lungi 30 de secunde din viata mea.
Chiar ma gandeam, va dati seama ce fluid ar fi traficul in Bucuresti daca am elimina toti nenorocitii astia de pietoni?
Sorin(Citează)
18/03/2021 la 9:11 AM
Dupa ce l-au votat masiv locuitorii sectorului 4, iata ca Baluta face tot posibilul sa nu mai prinda inca un mandat.
Roxana(Citează)
18/03/2021 la 10:57 AM
Adrian, e o gluma mai buna decat nenorocitii de soferi care nu opresc la treceri si dau peste tine.
Mai bine sa stea soferul pe fund in masina 30 de secunde decat sa se lase cu victime.
Pyro(Citează)
18/03/2021 la 4:19 PM
Ba da, dar nu m-am supărat. Pietonii ar trebui să aibă mereu prioritate.
În particular pentru Tineretului, mai ales, știu că dacă nu așteptam acolo 30 de secunde oricum așteptam la semaforul mare din intersecție. După ce trec cele 30 de secunde ajung la aceeași coadă, în spatele aceleiași mașini care era înaintea mea și poate n-a prins semaforul de pietoni.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 7:33 AM
Sunt de acord că un oraș nu trebuie să fie al mașinilor, dar estetic pasarela aia nu face cu nimic mai urâtă piața/intersecția aia ce e deja urâtă.
S-au pus în multe locuri semafoare cu buton și funcționează ok. Nu mai stai nici ca pieton minute în șir să aștepți verde și nici nu se mai face rosu la mașini atunci când nu vrea nimeni să treacă. Pasarelele pietonale cu schimbare mare de nivel sunt mega incomode și de aia nu sunt folosite cam nici unde în lume.
Pe Lascar Catargiu în schimb e bătaie de joc la semaforul de pietoni de la Europa House. Stai și 5 min să se verde.
Iar în Piața Victoriei e cea mai mare bătaie de joc pentru bicicliști, dacă vii dinspre Paris și respecți semafoarele, durează pe ceas 7:30 minute ca să ajungi pe Calea Victoriei.
Nu prea mai am chef de ăștia ce stau în suburbii că n-au bani de centru dar au bani sa dea pentru 2 mașini în familie. Diesel, de preferință.
Iulian(Citează)
18/03/2021 la 8:01 AM
Bine ca ai tu bani de 3 camere in centru si restul suntem saraci.
MihaiDB(Citează)
18/03/2021 la 9:40 AM
Semaforul de la Europe House nu durează 5 minute. Dacă apasă cineva butonul. Pentru că sunt unii care stau acolo și așteaptă.
Em(Citează)
18/03/2021 la 4:22 PM
Dacă o zonă e urâtă, înseamnă că trebuie înfrumusețată, nu că-i ok să o facem și mai urâtă.
La Europa House e un pasaj subteran la 50 de metri distanță și o trecere la Occidentului. Acolo mai degrabă ar trebui reconfigurată banda doi pentru făcut stânga pe Occidentului, e prea mică pentru câte mașini se strâng.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 8:22 AM
Petiție online.
Am râs.
Petiție online Radu?? Păreai om deștept, îmi pare rău pt tine
Bogdan(Citează)
18/03/2021 la 8:29 AM
Nu rîde. Încă se depune personal la etajul 2, fiind sector psd, deci poți da ochi cu primarul.
marinel(Citează)
18/03/2021 la 4:22 PM
Nu râde, numerele mari contează mereu. Important este să se adune undeva.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 8:37 AM
Frumos, se incadreaza cu succes la categoria tichie de margaritar.
Pe lang nevoia naturala de spaga, proiectul pare nascut si din nevoia personala a primarului de a nu mai sta la stop dupa toti saracii care traverseaza bd Tineretului. Probabil statea el asa intr-o zi la stopurile alea si se uita cum trec pietonii si si-a zis: “De ce imi pierd eu vremea cu nenorocitii astia? Ia sa fac ceva!”
Sorin(Citează)
18/03/2021 la 10:40 AM
Oricum va sta la stop pentru ca este intersectie de masini; asta cu traficul e o mare gargara.
In fapt, e nevoia primarului de a suge niste bani gramada.
Pyro(Citează)
18/03/2021 la 4:23 PM
Da, oricum stă la stop, că trebuie să treacă mașini și pe direcția perpendiculară.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 8:40 AM
Rețeta e simpla: bani mai multi la buget veniti din taxa de parcare. Bani care trebuie băgați in ceva baban, sifonati prin firmele sportivilor. Iti dai seama cărucioare, trotinete, biciclete pe pasarela ca sa ajungi in parc. Fmm Baluță!
Coco(Citează)
18/03/2021 la 9:51 AM
“primarul nu transformă sectorul într-unul pentru oameni, pentru viață bună, ci într-unul pentru mașini. Practic abandonăm lupta, noi pietonii ne mutăm pe un alt nivel, deasupra șoselelor, că spațiul de jos este al automobililor”
Da dar asta e fix ce îți dorești, deci nu înțeleg care e problema. Pot să identific 3-4 articole în care susții că ar trebui făcute mai multe spații de parcare pe domeniul public. Domeniul public e limitat. Spațiile de parcare se fac pe o suprafață care ar putea fi folosită pentru oameni. Tu nu militezi să fie folosită pentru oameni ci pentru stocarea mașinilor. Mașinile stocate trebuie să fie folosite, deci ai nevoie de străzi mai late și trafic mai fluid. Dacă e aglomerație la Tineretului, înseamnă că străzile nu sunt suficient de late sau există blocaje în trafic. Așa că blocajele pot să circule și pe pasarelă.
Ideea că ar trebui făcut tunel, ca la Universitate, e o glumă. De banii ăia faci pasarele și o parcare supraetajată direct în curtea liceului.
Giani Mucea(Citează)
18/03/2021 la 4:26 PM
Nu, spațiile de parcare se fac în locuri unde nu încurcă pietonii, că există niște reglementări pentru spațiul care trebuie lăsat. Uite ce bine arată locurile de parcare făcute pe bd Tineretului și acum ies și bagi la buget din ele. Anterior oamenii parcau fix în aceleași locuri, dar pe trotuar, și nu ieșeau nici bani.
În lipsa locurilor de parcare, mașinile stau parcate pe trecerea de pietoni, pe trotuar, lipite de garduri șamd.
Cu locuri de parcare, poți să începi să sancționezi șoferii care nu lasă loc pietonilor. Iar locuri de parcare insuficiente înseamnă că mai mulți oameni vor apela la transportul în comun.
Trăim în orașe diferite? Că mă miră ce zici, e ca și cum n-ari vedea toata ziua mașini parcate pe spațiul verde sau pietoni care merg pe stradă deoarece trotuarul este blocat de automobile.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 5:22 PM
Mi se pare fascinant.
Să zicem că, în momentul ăsta, sunt 1000 de mașini și zero locuri de parcare. În lipsa locurilor de parcare, mașinile stau pe trotuar sau stradă. Tu zici că ar trebui făcute locuri de parcare, astfel ca mașinile să nu mai stea pe trotuar sau stradă și că așa ar fi bine.
Propui să se facă 1000 de locuri de parcare? Unde? Luând din trotuar? Dintr-o bandă? Din spațiul verde? Faptul că le denumești locuri de parcare schimbă cumva realitatea că 1000 de unități de suprafață sunt alocate către stocarea a 1000 mașini, în loc de a fi alocate oamenilor?
Propui să se facă mai puțin de 1000 de locuri de parcare, să zicem 600? Ce rezolvi cu asta? Ce se întâmplă cu celelalte 400 de mașini? Oamenii ăia și le-au cumpărat și vor să le folosească, 5 minute pe avarii boss, cu ce drept le pui lor piedică? De-aia am murit la revoluție, să nu putem parca unde avem nevoie? Unde crezi tu că se duc mașinile alea? Crezi ca Geani se uită în jur la cele 600 de locuri de parcare ocupate și zice “incredibil, în ciuda efortului susținut al primăriei, constat cu stupoare că în continuare nu am unde să parchez. Asta e, oamenii și-au făcut treaba, e important să demonstrez suficient bun simț și să parchez mai departe”? Chiar atâta încredere ai în Geani?
Poate te gândești că existența unui număr suficient de locuri de parcare permite sancționarea șoferilor. Cum vine asta? E o chestie morală, gen “hai bă, știu că legea îmi permite să îi ridic ăstuia mașina pentru că e parcat în intersecție (ipotetic), dar nu mi se pare normal, că n-are unde să parcheze pe o rază de 200m”? Unde e linia în cazul ăsta? Ce te face să crezi că aceeași abordare relaxată nu s-ar aplica și după construcția a 600 de locuri, dacă sunt ocupate?
Ce vrei tu sunt vise. Vrei să ai și un oraș respirabil și mașina la îndemână. Nu e posibil, singura alegere pe care poți să o faci în contextul ăsta e câtă mizerie accepți pentru confortul de a folosi mașina. Și, în momentul în care ești disponibil la compromis, ești obligat moral să cedezi din ce în ce mai mult teren mașinii, pentru simplul motiv că din ce în ce mai mulți oameni vor să o folosească și nu ai tu nici un drept de a le limita lor accesul.
Giani Mucea(Citează)
18/03/2021 la 6:38 PM
*dispus la compromis. Plm.
Giani Mucea(Citează)
18/03/2021 la 9:56 AM
Pe lângă toate argumentele astea, există în continuare linii de tramvai, deci oricum nu se pot elimina trecerile de pietoni la nivel.
Mă întreb dacă nu cumva reamenajarea intersecției cu treceri de pietoni inclusiv în diagonală nu ar rezolva mult mai frumos problema acolo.
Em(Citează)
18/03/2021 la 4:27 PM
Pasaj subteran, dacă tot e metrou, ca să poți intra și ieși direct unde ai treabă.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 10:07 AM
Soluția e și mai simplă de fapt. În pozele alea văd trotuar. De ce îți trebuie trotuar? Ca să treci dintr-o parte în alta a străzii? În loc de trotuarul ăla poți să mai pui o bandă pe sens – fluidizezi traficul și dispare și nevoia de pasarelă.
Giani Mucea(Citează)
18/03/2021 la 10:42 AM
Dopul se face cand da bvd Tineretului in Mihai Bravu la pod, respectiv in intersectie la Sincai cand blocheaza berbecii intersectia.
Nu are ABSOLUT nici o treaba cu pietonii.
Pyro(Citează)
18/03/2021 la 10:57 AM
Îți dai seama că exageram pentru a evidenția o problemă, nu?
Nu știu care e cauza ambuteiajelor, dar sunt sigur că pot fi rezolvate cu investiții în infrastructură și alocând mai mult teren mașinilor. Bazându-mă pe articole anterioare, cred că Radu ar trebui să susțină aceste investiții.
Prioritatea numărul 1 în București trebuie să fie fluidizarea traficului și reducerea cheltuielilor de exploatare a autoturismelor.
Giani Mucea(Citează)
18/03/2021 la 11:04 AM
Asta pentru ca tot bld Tineretului este sugrumat de parc. Practic s-ar putea face lejer inca 4-5 benzi daca s-ar taia putin din trotuar si parc. Inclusiv la intersectia cu Mihai Bravu/Vacaresti ar putea sa faca o varianta prin spate, prin Lumea Copiilor. Ceva frumos in regim de autostrada urbana.
Boris(Citează)
18/03/2021 la 4:38 PM
S-ar putea fluidiza rapid traficul cu semafor în patru timpi, ca la intersecția următoare. Momentan se pierd secunde multe cu mașini care blochează intersecția încercând să facă stânga.
O măsură care s-a luat recent și pare bună este modificarea timpilor semafoarelor. Pe scurt, semaforul de la Unirii spre Tineretului ține mai mult pe verde decât cel în sens invers. Asta înseamnă că traficul sud-nord se oprește cu vreo 15 secunde înaintea celui paralel nord-sud, iar cei care fac stânga acolo pot face stânga înainte ca direcția perpendiculară să pornească și să se blocheze totul.
Altă soluție ar fi să mai stea naibii poliția pe acolo, că sunt mulți șoferi care încalcă interdicția de a vira la stânga de la sud spre vest și iese haos.
Alta ar fi ca oamenii să învețe că centrul intersecție se ocolește prin stânga, conform legii, de mulți ani.
Altă soluție ar fi transformarea într-un giratoriu imens, ca la universitate sau aviatorilor. Poate ar funcționa mai bine.
Altă soluție ar fi fluidizarea pe Viilor, ca de la Eroii Revoluției să o mai iei și pe acolo dacă mergi spre nordul orașului. Prea multe mașini parcate pe banda 1 șamd, iar Waze îi redirecționează pe toți pe la Șincai din astfel de motive.
O bandă în plus, tăierea trotuarelor șamd n-ar ajuta pe nimeni. Transportul în comun fluidizează traficul, nu invers. N-am interesul să trăiesc cu banda auto sub geamul de la casă doar pentru ca Gigel să ajungă mai repede la muncă, pentru că lucrează în Pipera, dar s-a gândit să-și ia casă în Popești Leordeni.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 10:09 AM
Sectorul 4 se transforma usor intr-un loc foarte trist. Asfaltul negru pus pe trotuare si prin tineretului e foarte deprimant, urmat de luminile colorate stil balci de prin diverse locuri. Bonus: A fost o perioada cand tot apareau gardulete si se micsorau zone pietonale pentru locuri de parcare.
Lucian(Citează)
18/03/2021 la 4:39 PM
Pe mine lanțurile puse prin Berceni mă deprimă. Toate trotuarele sunt pline de bolarzi imenși uniți prin lanțuri grele.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 10:38 AM
@Radu: https://www.facebook.com/groups/initiativatineretului voila
Pyro(Citează)
18/03/2021 la 10:59 AM
arata modern, imi place
bogdan(Citează)
18/03/2021 la 12:17 PM
Sau mai degraba statea la stop si a primit un telefon de la “amicul lui sportiv” care i-a zis c-are nevoie de cateva milioane….
azorel(Citează)
18/03/2021 la 12:37 PM
E chiar draguta pasarela. Ar putea sa faca mai multe prin bucuresti.
Blackskull(Citează)
18/03/2021 la 4:39 PM
Practic peste tot, trotuare supraterane și gata.
nwradu(Citează)
18/03/2021 la 6:37 PM
Cred ca multi doresc un oras respirabil si prietenos cu pietonii, un oras cu viata, personalitate. Un oras unde poti sa te plimbi si sa te bucuri de natura urbana cu copiii.
Cat se poate, dupa ce l-au distrus, umplut de gri si tern comunistii, respectiv dupa ce l-au manelizat umplandu-l de ghetouri moderne si bloace de sticla de gust discutabil capitalistii.
Un oras cu trotuare mai late, cu piste de bicicleta, cu copaci, scuaruri, spatii verzi cat mai ample.
Un oras cu mai putine masini si mai mult transport public si sharing.
Confortul asta va veni la schimb cu confortul cu masina proprietate personala parcata in usa locuintei.
Cei care vor tine la asta vor migra in suburbii.
Un oras care se respecta nu este dator sa asigure locuri de parcare pt toate masinile, nici vorba. Asigura locuri de parcare in masura permisa de infrastructura. Celor care se califica prin pret, meserie (profesii care au prioritate), etc.
Prin impozite, prin taxa de mediu, prin pretul parcarii, etc masinile pot si trebuie impinse la periferia utilitatii urbane.
Nu e asa greu si pare ca deja incepe sa se schimbe.
Tom(Citează)
18/03/2021 la 6:50 PM
Oana(Citează)
18/03/2021 la 8:12 PM
Mă refeream la str Gheorghe Manu, cum se cheamă în acea zonă. Aveam impresia că-i spune Occidentului până în intersecția cu Lascăr Catargiu.
nwradu(Citează)