►► Black Friday la: Fashion Days・Finestore・PC Garage・evoMAG・Altex・Flanco・Vodafone・Orange・ Sevensins ◄◄
Situația la vaccinare zilele acestea:
Adică în total vreo 2,6 milioane de români au dorit până acum vaccin și sunt în diverse etape de a-l obține. Ăsta e tot avântul vaccinătoresc în România?
Nu văd nici un motiv pentru care n-ar fi mai mulți oameni pe listele de așteptare. Vedeți voi vreunul? Dacă vrei să te vaccinezi, te pui pe listă, ca măcar să fii acolo. Încă sunt centre noi în București cu 3000 pe lista de așteptare la Pfizer.
Pot înțelege doar următoarea situație. Foarte mulți oameni trăiesc în mediul rural și acolo “platformă online” sau “sunat la dispecerat” sunt termeni prea SF, la fel și deplasarea în altă parte din județ pentru vaccinare. Să zicem că mulți dintre ei s-ar vaccina dacă apare centrul mobil de vaccinare pe ulița satului (și de asta ajută și un vaccin cu o singură doză).
Dar în rest? București are 150.000 pe liste de așteptare. Să zicem cu optimism că încă vreo 60.000-80.000 s-au pus pe liste de așteptare în împrejurimi. Și totuși, doar atât?
Vaccin.live a făcut de câteva zile și o hartă a interesului pentru vaccinare. Calculează, pentru fiecare județ, raportul dintre numărul celor înscriși pe lista de așteptare și populația județului. Moldova stă în continuare foarte rău. Cluj este peste 8%. Suceava și Botoșani sub 1%.
S-ar putea spune că Moldova este de fapt depopulată. Că mulți de acolo s-au mutat în București sau străinătate, dar ei apar în continuare pe listele de locuitori și strică raportul. Nu știu, așa să fie? S-a plecat din multe regiuni ale României, nu doar de acolo.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
106 comentarii
25/03/2021 la 7:03 AM
În Suceava sunt foarte mulți plecați din țară dar au și acte românești și apar în liste (eu cunosc în jur de 20-30 persoane care nu mai sunt în țară și nici nu se vor mai întoarce dar totuși au CI). Eu m-am vaccinat deja cu prima doza de Moderna (sunt în etapa a 3-a populație generală) și cam cei care vor deja sunt programați.
Daniel(Citează)
25/03/2021 la 7:15 AM
N-auzi maica ca virusul nu exista? E o simpla raceala. Trece de la sine. Sau cu paracetamol. Masca sufoca. In spitale omoara oamenii. Testele sunt masluite. Vaccinurile au cipuri. Daca n-au cipuri sunt apa de ploaie. Daca nu sunt apa de ploaie, te omoara. Plus ca te doare cand ti-l face. Mai bine faci boala si gata, dovedesti virusul, decat sa te intepe astia. Ai vazut cati oameni au murit de la vaccin? Au dat si la televizor. Au facut trombonoza d-aia. Mi-a zis mie medicul de familie sa stau linistit/a, sa nu ma bag. Am avut virusul, la ce sa ma mai vaccinez acum? De ce sa mai port masca?
Sa mai continui?? Asa ca nu stiu de ce ne miram.. eu zic max 5m romani se vor vaccina in 2021 fata de targetul de 10.4m
Vom dansa asa cu tulpini noi si vaccinuri noi anuale inca vreo 3-4 ani.
Morrissey(Citează)
25/03/2021 la 8:17 AM
Poți sa știi ca e doar ca o răceală și o arzi cu paracetamol. Been there asa ca un sincer stfu
Bogdan(Citează)
25/03/2021 la 8:39 AM
Sigur, Bogdan. Eu am avut cancer si am scapat, mi-e clar ca nimeni nu moare de cancer. Ce destept esti tu si cu exemplele tale personale.
Ion(Citează)
25/03/2021 la 9:00 AM
Am vorbit cu baietii sa te ignore
Morrissey(Citează)
25/03/2021 la 11:36 AM
Tu nu ai inteles ca nu este despre tine care esti tanar si fara probleme medicale. Mergi cu parintii si bunicii tai si imbratiseaza niste bolnavi de covid si poti sa le zici cand se dau de ceasul mortii sa ia cu paracetamol si sa STFU.
L!nuX(Citează)
25/03/2021 la 12:33 PM
Sfat pentru București. Nu va speriați de cifrele de 7-8000 pe lista de așteptare la unele centre, gen Romexpo. Inițial, m-am programat unde erau 2300, ziceam, normal, ca unde sunt mai putini imi vine rândul mai repede. Fals. Am așteptat 10 zile și nimic. M-am programat ieri la Romexpo, erau vreo 7500 la rand. Azi, a 2a zi, am primit confirmare de programare la vaccin pentru luni.
Deci nu e obligatoriu ca unde sunt mulți la rand sa si dureze mai mult. Dimpotrivă.
Adi(Citează)
25/03/2021 la 10:23 PM
Știi care e culmea? Că alții care s-au programat când erau 300 pe listă nu au primit. Zici că au dat random în lista aia, nu o iau în ordinea înscrierilor.
De fapt chiar s-ar putea să ia aleator din listă. Ar fi bine însă de lămurit cumva.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 10:25 PM
@Morrissey: sincer să fiu, îmi pasă tot mai puțin. Familia mea s-a vaccinat. Eu la fel. Deja stau mai liniștit pentru că cei nevaccinați nu mă mai pun pe mine în la fel de mult pericol.
Aș vrea să fie cât mai mulți vaccinați ca să-mi meargă și mai bine economic (și tuturor celorlalți, de altfel), dar na… eram optimist crezând că se pot schimba mentalități peste noapte.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 7:16 AM
Eu cred ca sunt undeva pe la 4 milioane de oameni doritori de vaccin. Restul nu vor, mai asteapta, au deja 5G la telefon, au deja anticorpi etc
Alin(Citează)
25/03/2021 la 10:25 PM
Așteaptă să vadă că nu mor cei 4 milioane în primul an sau ceva.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 7:40 AM
Daca am fi 18 milioane probabil jumătate sunt copii. Ar rămâne cca 9 milioane de vaccinat. Din ăștia macar 1,5 sunt plecați la muncă. Din 7,5 10%voteaza aur = 6,8. Dorința generala de vaccinare e pe la 60% deci cca 4,5?!
Daca 1,8 sunt deja înțepați ar mai ramane 2,7. Dar eu am fost extrem de optimist aici. Că nu mai suntem de mult 18 mil. Și la muncă afara sunt mai mult de 1,5. Și puterea lui aur e azi mai sus de 10%. Și uite așa ce vezi in cifre e de fapt imaginea țării.
un om(Citează)
25/03/2021 la 8:17 AM
O simpla cautare pe google te lamurea in 2 minute care este repartitia pe varste a populatiei romaniei. Conform INS, nu conform cu ce crezi tu personal sau cum ti se pare tie. Preferi totusi sa nu te folosesti de alea 2 minute pentru a te informa minim inainte sa debitezi niste pareri. “Copii” sunt ceva mai mult de 3 milioane, in nici un caz 9.
Totalul populatiei dupa domiciliu este de 22 de milioane. Din astea scazi cei plecati in alte tari si ajungi la aprox 19 milioane rezidenti in tara.
Da, realitatea ne cam da peste cap uneori filmele pe care ni le facem singuri in cap. Unii ajung sa o ignore tocmai ca sa nu isi strice propriile fantasme.
John(Citează)
25/03/2021 la 11:05 PM
@John: apreciez că ai venit cu cifra căutată, dar să știi că o puteai face și pe un ton normal. Dacă erai față în față cu persoana respectivă, nu cred că-i mai spuneai fix aceleași cuvinte, nu?
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 4:10 PM
În România sunt vreo 3 milioane de copii. Ar fi fost bine să fie 9 cum calculezi tu, mai aveam speranțe la pensie.
Cipper(Citează)
25/03/2021 la 10:25 PM
Nu mai țin minte ponderea populației sub 18 ani, dar nu e de 9 milioane.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 8:00 AM
Avand in vedere ca la Suceava formatiunea AUR a luat 14%, cred ca cel mai mare scor din tara, cred ca se poate spune fara teama de a gresi ca cifra de 1% interes pentru vaccin nu este explicata de emigratie.
“Astfel, AUR a înregistrat peste 14% în Suceava (cel mai mare rezultat, 14,72%), Botoșani (14,62%), Neamț (14,4%) și Constanța (14,2%). Procente ridicate au fost obținute de noua alianță și în Vrancea (13,43%), Vaslui (12,73%), Iași (12,13%) și Bacău (11,57%)”
Marean(Citează)
25/03/2021 la 8:04 AM
Si la referendumul CPF la Suceava s-a inregistrat tot asa, ori cea mai buna participare, ori una din cele mai mari, nu ma caut acum date.
Marean(Citează)
25/03/2021 la 8:01 AM
Tu te astepti ca mediul rural sa vrea vaccinare? Sa stie si sa inteleaga conceptul de vaccinare?
Am mai zis de vaccinarea obligatorie in scoala, de verificatul imunizarii impotriva TBC folosind IDR. Daca vrei succes, trebuie apelat la metodele comuniste.
Gaelex(Citează)
25/03/2021 la 10:27 PM
O ardeam optimist.
Ai dreptate, nici nu s-a dus vreo campanie bună de informare. Am auzit și de medici dubioși care nu recomandă vaccinul.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 8:05 AM
Le-am propus la socrii sa ii pun pe liste, au zis ca nu vor sa se complice, o sa facă vaccinul Johnson când va fii disponibil la medicii de familie…
Poate ar trebui sa dea soros 50 de lei de vaccin, cum a dat la proteste…
Cineva(Citează)
25/03/2021 la 10:28 PM
Păi îi dă, că de aia este gratuit vaccinul.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 8:07 AM
Eu personal am zis ca astept sa se aglomereze plebeii, si am sa intru pe portal peste 2-3 luni, nu am fost printre smecherii cu prioritate de la inceputul anului, dar nici nu ma imbulzesc acum sa-mi fac vaccin la Tandarei. Ii las pe astia disperati primii. Astept parerile mediocre, in comentarii, go ahead and judge me.
Alin(Citează)
25/03/2021 la 9:30 AM
Not judging, vreau doar sa-ti zic ca daca esti un pic atent te poti vaccina destul de rapid, in zona ta. In Bucuresti s-au pus centre noi vinerea trecuta, s-au mai pus niste centre noi ieri, probabil vor mai aparea. Stiu oameni inscrisi de vineri care sunt deja vaccinati sau programati zilele astea. DIn pacate nu e foarte predictibil procesul, eu inca n-am primit mesajele desi m-am inscris un pic inaintea lor (la alt centru).
Dar daca prinzi lista de asteptare de cateva sute, chiar pana in 1000, poti fi chemat in cateva zile.
Deci nu amana, peste 2-3 luni va fi coada cealalta, de “disperati” care vor in vacanta.
Sorin(Citează)
25/03/2021 la 10:29 PM
@Alin: cred ca oamenilor care se vor vaccina le va păsa din ce în ce mai puțin de soarta și eventualele probleme de sănătate ale celor nevaccinați din jurul lor. Nu vrei vaccin, o faci pe riscul tău.
Poate unora le va păsa de soarta la nivel macro a economiei, că asta afectează salariul tuturor. Dar nu foarte multora.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 8:10 AM
I-am pus p-ai batrani pe lista fara sa stiu la ce. C-asa e sistemu. Cand le-a venit randu, sms cu o zi inainte…..maine la 10 in cutare loc cu astra. Au refuzat ptr ca nu vor astra si ptr ca mosu avea programare la niste analize fix atunci.
I-am pus din nou pe liste. Sa vedem cand si cu ce.
Blackskull(Citează)
25/03/2021 la 10:28 AM
A mai zis RaduL: vaccin punct live. Vezi acolo toate centrele si ce vaccin au fiecare.
Sol(Citează)
25/03/2021 la 8:15 AM
800.000 nu s chiar atat de multi, in practica in cam 15-20 zile ar trebui cam toata lumea sa fie deja vaccinata cu prima doza la un nivel de 50.000 vaccinuri per zi.
nicolae(Citează)
25/03/2021 la 8:18 AM
Zici ca stai in picioare la coada la paine.
Te pui pe o lista si astepti sa te anunte ca te poti programa.
Big T(Citează)
25/03/2021 la 9:22 AM
Nu ai înțeles ca noi suntem “disperați” pentru că ne-am înscris pe liste? :))
Cătălin Tănase(Citează)
25/03/2021 la 8:20 AM
Cum se poate vedea ce tip de vaccin se administrează in centrul respectiv?
Multumesc
@sebastian(Citează)
25/03/2021 la 8:26 AM
Vezi pe vaccin.live sau vezi cand ai rapelul daca esti programat “la 21 de zile după prima doză de Pfizer, la 28 de zile după prima doză pentru Moderna, respectiv la 8 săptămâni după prima doză pentru AstraZeneca.”.
zetanu(Citează)
25/03/2021 la 11:06 PM
te uiți pe https://vaccin.live/, identifici centrele după adresa sau ții mouse-ul pe ele și apare și denumirea oficială din platformă
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:01 AM
Daca cei vaccinati ar fi liberi sa faca ce vor (fara masca, sa aiba loc la restaurant, etc) poate m-as vaccina, pana atunci “ma risc”.
behtel(Citează)
25/03/2021 la 10:31 PM
Eu după vaccin mă voi simți foarte liber să fac tot ce-mi doresc. O să port masca în continuare, din respect pentru cei din jur și pentru lege, și o să stau la terasă, că va fi cald, dar o să mă simt tare bine!
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:11 AM
Listele de asteptare sunt o imagine a digitalizării Romaniei. Oamenii nu au incredere in rezolvatul problemelor la distanta, nici online si nici macar prin telefon. Se merge la posta si la banca pentru plata facturilor, se sta la coada pe autostrada la Fetesti, se sta la cozi la permise desi te poti programa cu ora si minut.
Nu ajuta nici faptul ca listele de asteptare sunt (deocamdata) complet opace. Vezi niste mii de oameni deja inscrisi la fiecare centru, nu ai nicio idee cand ti-ar putea veni randul si nici dupa ce te inscrii nu vezi macar evolutia cozii
Sorin(Citează)
25/03/2021 la 10:31 PM
Nici eu nu știu dacă listele se iau în ordinea înscrierii sau aleator.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:15 AM
Luați-i în considerare și pe cei deja infectați care și-au făcut testele de anticorpi și care stau bine și nu au motive să se vaccineze acum. Eu nu, sunt pe liste și aștept sms să mă programez. Am însă multe cunoștințe care au fost infectate, au făcut boala, s-au testat de anticorpi și le-a ieșit rezultat bun și ca atare acum nu văd motive să se vaccineze.
crawlerp(Citează)
25/03/2021 la 9:40 AM
Exact. Eu sint in aceeasi situatie, nu vad urgenta sa ma vaccinez.
Si sigur asa sint majoritatea celor care au avut boala.
De altfel, reactiile adverse la vaccin au aparut la oameni care au fost deja bolnavi si (nu pricep de ce) s-au grabit sa se vaccineze.
Emil C(Citează)
25/03/2021 la 10:36 PM
OK, să zicem că mai scoatem 300k din mulțimea potențială de doritori…
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:16 AM
pe langa cei care nu vor deloc mai sunt si ce ai scris tu in articol:
– sunt speriati de numarul mare de persoane pe listele de asteptare, cand vezi 2k – 4k pe o lista de descurajeaza si poate speri sa apara niste centre noi in care sa te bagi sau daca de ex. sunt din buc asteapta sa vada daca se elibereaza in localitatile invecinate
– chiar daca 98% din persoanele pe care le stiu vor sa se vaccineze evita astrazeneca si momentan nu iti dai seama cu ce te vaccinezi intr-un anumit centru pana nu te programezi efectiv, nu stiu cum isi da seama site-ul vaccin.live atat timp cat in multe centre se fac si 2 tipuri in acelasi timp
– medicii de familie evita sa te programeze, au am programat personal parintii si socrii pentru ca medicul de familie nu a vrut sau a zis sa o facem mai bine noi
– multi nu stiu sa foloseasca platforma, daca era integrata prin facebook cred ca erau mai multi :))
– multi care nu stiu si nici nu au pe cineva care sa-i programeze
lupy(Citează)
25/03/2021 la 9:42 AM
Informațiile pe platforma rovaccinare se trimit în format json către frontend. Daca te uiți în răspunsul complet trimis de server, și nu doar la ce e afișat, vei vedea că fiecare centru are un câmp numit “boosterdays” care reprezintă numărul de zile până la rapel. Asa iti dai seama ce vaccin folosește fiecare centru. Pfizer de exemplu are boosterdays egal cu 21.
Ioan(Citează)
25/03/2021 la 10:38 PM
@lupy: mulțumesc, sunt argumente bune. Totuși, apropo de primul, n-ar trebui să existe o descurajare din cauza numărului mare. Te poți muta oricând la un centru cu puțină lume pe liste, dacă apare.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 10:40 PM
Foarte interesant, mulțumesc! Totuși, cred că cei care s-ar prinde de treaba asta deja au aflat de vaccin.live, că e mai simplu.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:19 AM
Evident că dacă la tine a fost așa, la toată lumea e la fel!
Cătălin Tănase(Citează)
25/03/2021 la 9:43 AM
La majoritatea covirsitoare a celor tineri (sub 40 de ani) nu a fost nici macar o raceala.
Nu la toata lumea e la fel, dar sa nu cadem in extrema cealalta.
Emil C(Citează)
25/03/2021 la 10:42 PM
Sunt de acord cu Emil C la asta, dar cu mențiunea că “extrema cealaltă” tot este nasoală.
Dacă 5% din bolnavi ajung la ATI și doar 40% dintre ei pleacă de acolo pe propriile picioare, tot rezultă un număr semnificativ.
Mortalitatea în România este de 2,2% din cazurile de covid. Mi se pare foarte mult! Mi se pare că trebuie luptat cu toate forțele pentru a opri pandemia deoarece nu e normal să accepți că, deoarece majoritatea nu pățesc nimic, 2 oameni din 100 pot muri.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:31 AM
Problema este că în România populația are o neîncredere în vaccinuri la modul general. Nu știu dacă procentul celor care au această neîncredere este de 20 % sau 50 %, dar în mod cert este un procent semnificativ din populație și asta afectează inclusiv dorința de vaccinare cu acest vaccin.
Din câte am mai citit pe acest blog comentează majoritar cei care cred la modul absolut în vaccinuri și probabil voi fi criticat, însă adevărul este cel de mai sus și părerea mea este că această neîncredere în vaccinuri în general (EXCLUD în aceste explicații vaccinul pentru COVID) pornește de la următoarele :
-oamenii nu au înțeles clar de ce s-a oprit producția de vaccinuri la Institutul Cantacuzino, de ce importăm vaccinuri și nu le producem în țară;
-oamenii nu au înțeles de ce sunt vaccinuri pentru copii tetravalente sau hexavalente – adică au 4 sau 6 tulpini – de ce este nevoie de așa multe tulpini, pentru că și noi în copilăria noastră ne-am vaccinat, dar nu cred că erau așa multe tulpini;
-oamenii nu înțeleg de ce nu se face o reevaluare a vaccinurilor – toate lucrurile evoluează și se schimbă în jurul nostru – oare este necesar să fie făcute toate acele vaccinuri, sau din ele ar mai trebui scoase – iar dacă este necesar, poate este cazul ca din când în când să mai explici de ce este necesar fiecare vaccin.
Pe de altă parte societatea în România este foarte polarizată, iar cei care au o părere țin în general să și-o exprime pe un ton superior – în cazul de față cei care consideră că vaccinarea este bună îi vor jigni pe cei care au dubii privind vaccinarea, vor spune despre ei că sunt din Evul mediu și alte lucruri asemănătoare – astfel că persoanele care au unele dubii privind vaccinarea nu își vor mai exprima acele dubii și treptat dubiile se vor transforma în certitudini.
Ei, această neîncredere se transferă acum la vaccinul anti-COVID.
În ceea ce privește acest vaccin părerea mea este că mass-media greșește cu luatul în râs al oamenilor care sunt reticenți la vaccinare – de exemplu s-a tot rostogolit gluma aceea cu faptul că îți implantează un cip 5G prin vaccin sau au mai fost și altele asemănătoare – glume care scot în evidență cât de înapoiați mintal sunt cei care nu cred în acest vaccin.
Problema este că aceste glume nu rezolvă problema de bază, iar oamenii care au dubii, ca să nu fie luați în râs, nu vor mai întreba nimic pe nimeni, dar nici nu își vor face vaccinul, pentru că oamenii au niște nedumeriri privind :
-cum s-a creat și produs atât de repede acest vaccin, când pentru alte vaccinuri/medicamente durează mult mai mult;
-toate acele reacții grave după vaccinare, inclusiv decese la unele persoane vaccinate au legătură cu vaccinul sau nu ?
Ei, aceste lucruri ar trebui explicate zi de zi și atunci eu cred că ar fi mai mulți oameni care ar dori să se vaccineze.
Mirel(Citează)
25/03/2021 la 11:07 PM
S-a văzut neîncrederea și la campania eșuată anti-HPV, la numărul mai mare de refuzuri de vaccinare a copiilor, la fanii Oliviei Steer, la cazurile de rujeolă șamd.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:37 AM
Sistemul e prost. Eu ma pun pe lista de asteptare pt Romexpo 4 si de doua saptamani, nimic. Altii se pun pe Romexpo 9 si sunt programati a doua zi si tu castigi vaccinul la loto.
Cand e mai rapid cu mioloaga cu vaccinuri ramase de peste zi, sistemul e prost.
Gabriel I.(Citează)
25/03/2021 la 10:43 PM
OK. Cum putea fi îmbunătățit?
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:39 AM
Multi asteapta sa isi poata alege data din prima, si mai sunt unii care vor sa aleaga vaccinul. Cu siguranta dorinta de vaccinare e mai mare. Chiar si in mediul rural, daca se vor face “caravane” lumea se va vaccina, daca trebuie sa mearga in satul de langa…mobilitatea e destul de redusa la tara.
alex(Citează)
25/03/2021 la 10:44 PM
OK, e mișto să alegi data, dar de ce să nu fii și pe lista de așteptare între timp? Că mă gândesc că se vor activa în ritm bun după ce vin vaccinurile.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:57 AM
Uite, mie imi e frica sa-mi injectej substante din astea, si nu e vorba de conspiratii, pur si simplu nu stiu ce reactie pot avea, e extrem de nou vaccinul si asta Pfizer se joaca cu celulele musculare si le tranforma in altceva….conform explicatiilor lor. Si nu, n-am incredere in specialistii aia de l-au facut. Si eu sunt specialist in auto, fac sisteme de condus autonom, si din mainile mele nu as zice ca ies lucruri foarte sigure. Acelasi lucru valabil si pt. restul industriei, dam la ghici, poate poate iese.
Ma gandesc, daca acelel celule musculare, transformate in ceva similar ca aspect cu coronavirus, incep si se inmultesc si dai in tumora/cancer ? Nu poate zice nimeni ca DA sau NU, vedem.
Cata(Citează)
25/03/2021 la 11:21 AM
As zice sa te mai uiti la un fiulmulet sa vezi cum functioneaza vaccinurile pe baza de mARN. Celulele tale musculare sunt in siguranta: https://youtu.be/WOvvyqJ-vwo?t=140
alunelu(Citează)
25/03/2021 la 11:22 AM
Ahahahahahahahahah. Deci daca tu esti prost la ce faci tu, toti sunt prosti la ce fac ei.
costin(Citează)
25/03/2021 la 12:53 PM
Exista o serie documentara pentru cei ca tine. In care cineva se joaca cu celule si greseste ceva. Se cheama Resident Evil.. ar trebui sa il incerci . P.S. Daca tu esti praf la ce faci, nu inseamna ca toti sunt la fel.
Alin(Citează)
25/03/2021 la 10:47 PM
Nu-i adevărat. Nu există șanse egale să fie DA sau NU, cum crezi tu.
S-au făcut studii pe mii de oameni. S-au făcut milioane de vaccinuri. Nimeni nu a pățit nimic. Sistemul imunitar s-a activat și a distrus acele celule cu aspect de coronavirus.
Așa că momentan sunt 99,99999999% șanse să NU se întâmple nimic rău și 1 foarte, foarte mică să se întâmple ceva rău, nu 50-50.
Am văzut mulți oameni vorbind ca și cum ar fi în continuare șanse 50-50 ca vaccinul să aibă efecte adverse nasoale rău. Oamenii uită însă că testele și fiecare zi ce trece fără efecte înclină puternic balanța în partea cealaltă. E un meci care pornește de la 99-0, nu de la 0-0.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 9:58 AM
Cred ca in cei 2.6 milioane nu intra cei care sunt programati la prima doza… dar totusi e mic numarul chiar si asa
andrei(Citează)
25/03/2021 la 10:47 PM
Corect, mai sunt câteva sute de mii programați la prima doză.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 10:09 AM
N-auzi ca nu vrea cu plebeii? :)) se baga doar cu tarabostes si restul de daci liberi
Morrissey(Citează)
25/03/2021 la 10:13 AM
In Bucuresti recomand Romexpo – pav 6 pt Pfizer daca sunt preferinte. Ieri m-am pus pe lista de asteptare (cu vreo 4000 de persoane inainte), astazi am primit SMS pentru programare. Pe 2 Apr am prima doza.
Claudiu(Citează)
25/03/2021 la 10:48 PM
Felicitări!
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 10:13 AM
ma vaccinez ca sa ce??
sa stau in casa, toate distractiile inchise.
daca vreau sa calatoresc, tot imi trebuie pcr.
deci, MA VACCINEZ CA SA CE??
bogdan(Citează)
25/03/2021 la 10:22 AM
Te vaccinezi că, dacă se vaccinează suficienți oameni, nici o distracție nu va mai fi închisă.
Bă nene, sunt niște concepte simple, ai zice că nu e nevoie să le explici zilnic.
Giani Mucea(Citează)
25/03/2021 la 10:58 AM
foarte tare logica lui Bogdan.
cred ca e mai tare decat aia cu “uite ca au scazut nr de cazuri, deci nu mai e nevoie de restrictii”
Marean(Citează)
25/03/2021 la 11:10 AM
Din seria “nu ma spal pe dinti ca nu ma pupa nimeni/de aia nu te pupa, ca nu te speli”
alunelu(Citează)
25/03/2021 la 12:54 PM
Nu mai râdeți mă de el :)
Bogdane, pe scurt treaba e cam așa: cu cât se vaccinează un procent mai mare de populație într-un timp cât mai scurt, cu atât nu are timp virusul să facă mutații, deci șanse mai mari să ne întoarcem la o viață normală
Cătălin Tănase(Citează)
25/03/2021 la 3:05 PM
Deea: Hai sa nu, fara “gagica”, ca nu ne-am castigat la belciuge.
Bai nene, popor imbecil mai suntem, efectiv bubuim de prostie crasa si meltenism. Toti sfertodoctii stiu ei mai bine cum sta treaba cu vaccinurile.
Mai lasati ne in plm, parca toata populatia lumii s a vaccinat si numai noi romanii suntem prosti. Ce naiba e in capul vostru de toata ziua nu stiti decat sa va vaitati cat de cacat e Romania, orice lucru mic si banal s ar intampla? S’a facut o balta pe strada? Numai in Romania. Unul crede ca te cipeaza vaccinul? Numai in Romania.
nm.vradu(Citează)
25/03/2021 la 10:49 PM
Aoleu, mai trebuie explicat de ce te vaccinezi?
Ca să nu mori. Ca să nu pierzi câteva zile în spital sau izolat la domiciliu. Ca să călătorești cu plăcere, chit că tot îți trebuie test PCR. Ca să stai și să faci orice fără teamă de virus.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 10:13 AM
Nu am mai ras demult citind o asemenea ineptie.
Deea(Citează)
25/03/2021 la 10:50 PM
Și totuși, a exprimat cea mai comun întâlnită temere percepută și de mine în cei din jur.
Oamenii uită însă că acele DA și NU nu pornesc cu șanse egale. Testele de până acum și faptul că n-a făcut nimeni cancer arată că sunt de fapt 99% șanse ca totul să fie bine.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 10:14 AM
Treaba cu vaccinele e mai complicata decat “romanii e prosti”, in sensul ca vaccinele au efecte adverse destul de agresive (febra, oboseala, dureri), pana la moarte in unele cazuri.
Marii statisticieni o sa zica, hai frate ca 10 oameni dintr-un milion e nimica toata, dar eu daca ti-as da 10 bomboane din care una e otravita le-ai manca ?
Andrei(Citează)
25/03/2021 la 10:17 AM
si amandoi stim ca 0.00001 sanse este egal cu 0.1 sanse.
mai baga!!
gabi(Citează)
25/03/2021 la 10:51 PM
… pentru o zi sau două.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 10:15 AM
Ca sa nu crapi sau sa ramai cu sechele cand da virusache peste tine.
Sau vrei sa joci la ruleta ruseasca?
Cand colcaie Covidul in jur, inca sunt oameni care isi pun astfel de intrebari.
Deea(Citează)
25/03/2021 la 10:46 AM
hai sa nu exageram gagica.
asta cu “daca” si cu “poate” stii cum e…
bogdan(Citează)
25/03/2021 la 10:20 AM
Care sunt sansele sa crapi din cauza Covidului si care sunt sansele sa crapi de la vaccin? Dileme, dileme….
Luni ma vaccinez si abia astept momentul asta, pentru ca Covidul a trecut razant pe langa mine de vreo 3 ori. Pentru ca 2 din persoanele apropiate mie nu mai sunt printre noi, oameni care erau in putere si fara comorbiditati, oameni care au lasat copiii mici in urma.
Cine vrea sa-si asume joaca de-a nevaccinarea. sa o faca.
Deea(Citează)
25/03/2021 la 10:27 AM
Cititi comentariile de aici, ganditi-va ca nivelul de aici e binisor peste media generala, apoi mai mirati-va ca nu se vaccineaza lumea.
Lumea in general e proasta. No way around this. Ok, “needucata” daca va place mai mult.
Cea mai buna sansa e vaccinul ala j&j cu o singura doza facut in farmacii, la medicii de familie, dispensare, oriunde. Romania nu e Israel si nu e UK. Nu vad cum am sari de 50% rata de vaccinare.
add(Citează)
25/03/2021 la 1:57 PM
E simplu. Daca vrei Grecia, Turcia sau alte destinatii sa fii obligat sa faci vaccinul. Daca vrei ajutoare sociale desi tu n-ai muncit niciodata in viata ta, iarasi sa ai vaccinul. Daca vrei la Untold, musai vaccinul! La fel si cu meciurile de fotbal sau alte spectacole si concerte. Si, daca nici asa nu ajungem la procentul necesar, voucher de 100 de lei pt cei care se vaccineaza (la 10 milioane de persoane ar fi cam 1 miliard de Lei sau 200 milioane de Euro). Asta reprezinta cam 0.1% din PIB-ul Romaniei dar e rentabil cand ne gandim ca pandemia provoaca scaderi de 3-4% din PIB in fiecare an.
Danyzus(Citează)
25/03/2021 la 10:36 AM
Suntem in etapa, in care entuziasmul asupra vaccinarii se va diminua. Dincolo de toate temerile oamenilor, in multe cazuri exagerate(prin anii 90, cand consumam suc la TEC nu era o problema) sunt si cateva situatii unde problemele oamenilor sunt fundamentate de o stare de sanatate precara si multi nu vor sa riste.
Ce ascund statisticile alea, sau inca nu se pot afisa reprezinta segmentul de varsta si mai ales daca sunt oameni ce nu au prins in etapa 2 si au fost permutati in etapa 3 din varii motive. Pentru ca odata ce vom afla, cred ca putem masura destul precis nivelul dorintei de vaccinare a populatiei. Pe langa povestile astea, dorinta unora de vaccinare va aparea fix prin vara, pentru a se putea plimba si a face una alta.
Vaccinarea ca si lupta cu virusul este un maraton nu un sprint. Ce surprindem acum, este imaginea de moment, care nu arata foarte bine.
asdad2005(Citează)
25/03/2021 la 11:08 PM
Nu știu, pe mine părinții nu m-au lăsat să beau TEC tocmai pentru că părea o chimicală dubioasă.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 11:05 AM
Hai sa nu, fara “gagica”, ca nu ne-am castigat la belciuge.
Bai nene, popor imbecil mai suntem, efectiv bubuim de prostie crasa si meltenism. Toti sfertodoctii stiu ei mai bine cum sta treaba cu vaccinurile.
Deea(Citează)
25/03/2021 la 11:09 AM
Bogdan e specimenul elocvent pentru a ne explica interesul scazut fata de vaccinare.
Bogdan stie el mai bine cum e cu mortalitatea asta, ca a citit pe feisbuc. Stie si cum sta treaba cu vaccinurile si behaie pe aici ineptii, ca internetul suporta multe. Ce sa-i faci, n-ai ce sa-i faci. Atata putem.
Deea(Citează)
25/03/2021 la 2:52 PM
Amândoi (tu și Bogdan) știți cum stă treaba și nu știți cum să vă săriți la gât unul altuia, cam asta explică multe chestii din România de azi. El ignoră faptul că tot prin vaccinare s-au rezolvat multe alte epidemii, iar dacă nu ar vrea nimeni să se vaccineze n-ar funcționa; tu ignori faptul că el e totuși adult și e problema lui dacă alege să facă un vaccin sau un tratament, ba chiar modul în care-și formează părerile – da, toți trăim într-o societate, dar trăim fiecare pentru el în primul rând.
Pe vremea poliomelitei (anii 70) crezi că nu era lumea reticentă la vaccninul nou? de fapt cele 2, unul rusesc și altul american. Chiar doctorii erau reticenți, dar mai oamenii de rând. Crezi că așa convingi oamenii, prin exprimarea agresivă a ceea ce crezi că e adevărul absolut? ce, suntem toți un USR mare aici? că doar ăia stârpesc toată corupția și ne duc pe „poteca de aur”.
Dar da, atâta putem și e exact cum spune Andrei mai jos.
dam167(Citează)
25/03/2021 la 10:53 PM
De fapt, cred că putem învăța mult din apetența românilor pentru vaccinul anti-HPV. A doua cauză de mortalitate în rândul femeilor, parcă? Și nu s-a dus nimeni la vaccinare, că dacă celulele alea atacă creierul?
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 11:15 AM
Incepe sa ma enerveze rau sistemul. Stau de 2 saptamani pe lista la acelasi centru unde tu te-ai vaccinat la “ce a ramas”. Inscris in primele 30 de minute de la start. Nici macar un porumbel nu am primit de atunci, nimeni nu stie ce, cum si cand. In schimb, la alte centre din Bucuresti se inscrie lumea azi si maine sunt programati. O logica extrem de interesanta, daca apare centru nou ii vacinam pe aia inscrisi azi acolo, cei care s-au inscris acum 2 saptamani la alte centre sa fie sanatosi. Iar in Suceava zac dozele cu sutele. O tampenie
Cristis(Citează)
25/03/2021 la 11:33 AM
Incurcate sunt caile procedurilor stocate din bazele de date. De ce nu faci la fel? Te pui pe o lista de care stii ca sunt sunati oamenii mai repede.
Icegrandpa(Citează)
25/03/2021 la 10:54 PM
Am trimis un email acum pe adresa oficială de vaccinare ca să întreb dacă listele se parcurg aleator sau în ordinea înscrierii. M-ar mira să primesc răspuns, dar să fim optimiști!
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 11:38 AM
“Cititi comentariile de aici, ganditi-va ca nivelul de aici e binisor peste media generala, apoi mai mirati-va ca nu se vaccineaza lumea.”
Se numeste efectul de turma: ce destepti si frumosi suntem noi si ce prosti sunt ceilalti
Andrei(Citează)
25/03/2021 la 11:40 AM
Nu inteleg cum se asteapta statul Roman ca toti sa foloseasca platforma aia de vaccinare cand cei care ar trebuii vaccinati primii nici nu au auzit de internet sau de calculator. Cred ca Romania e singura tara din UE unde cineva care e sub 50 se poate vaccina desi riscurile infectarii sunt minime, in schimb ai batranii si bolnavii cronici probabil nici nu stiu sa deschida un calculator.
Nu inteleg de ce nu se face prin medicul de familie programarea, toata lumea e arondata la un medic de familie iar cine nu e cauta unul pentru a se programa.
L!nuX(Citează)
25/03/2021 la 10:56 PM
Nu se așteaptă, doar eu mă așteptam să fie mai mulți înscriși.
Statul este conștient că majoritatea se vor vaccina când vor fi suficiente vaccinuri ca să intri acolo și să ieși vaccinat, când vor exista centre mobile, când se vor face la medicii de familie șamd. Mai sunt câteva luni până atunci.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 11:49 AM
Pe langa faptul ca nu am timp si nici chef de asteptat la usa centrului de vaccinare sau de vanat locuri pe platforma, nici nu stiu exact cum functioneaza programarile astea “fulger” si daca vor mai fi valabile…in urmatoarele minute. Comentarii ca unul de mai sus, care spunea ca s-a inscris nr 4.000 la Romexpo si l-au sunat imediat, par de domeniul SF. D’aia zic ca m-am scarbit teribil de organizarea lor.
Cristis(Citează)
25/03/2021 la 11:54 AM
Toata ideea e sa vaccinezi maxim de ce doze ai, ca timpul e pretios, prea pretios sa stai cu ele in depozit si pana la vara vor fi stocuri mai mari.
Fix cum zici tu a facut Germania: vaccinam intai 90+ cu afectiuni, apoi 85+ cu afectiuni, apoi 95+ fara si tot felul de reguli. Ia uite ce bine merge.
Se putea mai bine si la noi, dar se putea si mult mult mai rau.
add(Citează)
25/03/2021 la 1:34 PM
ai ce va plangeti toti in pumni cand vedeti ca in afara bulii voastre, lumea nu prea e cu vaccin.
traiti intr o izolare in care consumati mizeriile lu ghita cu 80% populatie vaccinata.
sa ziceti mersi daca se ajunge ca un prag de vot, cu 40% prezenta – vaccinare.
asa va agitati ca un pepsi si la alegeri, credeti ca daca postati chestii inteligente pe facebook, o sa fie prezenta imensa la vot. pana in ziua respectiva, cand realitatea va da 2 bucati peste ceafa.
and repeat.
ma intelegeti gresit, si eu vreau vaccin. dar nu pe liste inutile de vaccinare, nu unde prioritate a avut ciolacu, care apoi iese si face aia mare ca el merge la inviere si daca ia amenda. mai vreti?
dar imi e mila de bula voastra aia frumoasa.
bogdan(Citează)
25/03/2021 la 10:57 PM
Tu pari genul care se bucură când țării și celor din jur le merge prost. Pare că vrei să le zici “ahaha, proștilor, sperați să fie mai bine, ce proști ați fost!”
Cred că nu realizezi că te influențează și pe tine toate acestea.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 2:15 PM
De ce? Iti place sa stai la coada online, sau cum?
Te programezi cand ai loc, nu e mai simplu asa?
Poateoamenii au niste planuri si le place sa stabileasca exact ce si cand se intampla. Cand se gasesc locuri, se programeaza civilizat si aia e. Eu nu m-as pune pe nicio lista de asteptare, daca nu as fi disperat din diverse motive, riscuri. Daca e plin inseamna ca trebuie sa mai astept, care-i problema?
Catalinx(Citează)
25/03/2021 la 10:59 PM
Nu e mai simplu. Dai un click și te-ai pus pe listă, ca la precomandă.
Cine a avut precomandă de PS5 o are din noiembrie în casă. Cine așteaptă să o ia de pe raft nu o are nici acum, în martie.
Nu te costă nimic să te pui pe lista de așteptare, ba chiar ai doar beneficii, că te poți vaccina înainte să apară locurile cu disponibilitate largă.
Problema este că s-ar putea să fii ultimul român vaccinat. Și este doar a ta.
nwradu(Citează)
28/03/2021 la 12:57 PM
E posibil, in particular, nici nu sunt în Romania.
In general, dacă nu se poate face civilizat, cu programări , că să știi când îți este randul, să îți planifici timpul, nu, nu cred că e problema mea, e o problemă de sistem și în general a românilor, care preferă statul la coadă, tragerile la sorti și incertitudinea lui “hai, că poate- poate prind un loc mai în față” .
Chiar și așa, nu-i nicio problemă. Ultimul român vaccinat, înseamnă totuși vaccinat.
Probabil că dacă o să fiu chiar ultimul, o să îmi vina rândul , planificat, frumos , în țara în care mă aflu acum.
Presupun că realizezi că, în general, faptul că eu sunt ultimul sau nu, nu are nicio importanță. Vaccinarea in sine nu se produce mai repede daca sunt eu vaccinat mâine , sau când mă pot planifica. Nu o să crească drastic procentul de vaccinați dacă mă pun eu pe liste de așteptare. Nici nu o să o fac.
Dacă extind planificarea, sau dacă apar locuri in planificatorul ălora, atunci am să mă înscriu. Dacă nu, nu.
Nici părinții mei care-s evident spre zona cu risc nu se înghesuie pe stat la coadă. Când se poate face civilizat , undeva in apropierea localității în care rezidă ei, atunci se programează.
Catalinx(Citează)
25/03/2021 la 2:58 PM
Eu o sa ma programez cand apare Johnson&Johnson: nu am chef sa imi pierd timpul cu rapel. Imi place sa imi aleg eu ziua de vaccinare, nu sa fiu programat aiurea aleator si sa ma stresez sa imi fac liber pentru doua zile
Ronnie(Citează)
25/03/2021 la 4:08 PM
Las acest comentariu ca un mesaj de susținere pentru @Bogdan :)
ps(Citează)
25/03/2021 la 5:11 PM
problema e ca pe vremuri nu exista internet si fiecare cu parerea lui.
eu am zis de la inceput, vaccinul trebuia OBLIGATORIU pt covid, daca vrei sa faci o treaba.
altfel……
OBLIGATORIU ba.
dar cand stie ghita de la vaci ca ii baga lui gates cip si ca ordinea mondiala, ai pierdut orice lupta.
nu vrei vaccin? bine boss, restrictii maxime.
dar poti sa faci asta intr-o societate moderna? nu poti, pt ca decretei.
bogdan(Citează)
25/03/2021 la 5:13 PM
poti sa scapi de covidel campion, doar cu 2 vitamine, si sa crapi de la vaccin.
oh the irony…
dar oricum in tara lu peste niciodata vaccinul nu o sa fie de vina, pana cand alte tari mai moderne o sa zica faptul ca e o problema.
si chiar si atunci…
voi credeti ca si daca era nasol cu zeneca, ar fi zis ca il retrag de pe piata, asta dupa ce ai milioane de oameni vaccinati cu el? clar nu.
o dai cu fileu, bagi praful sub pres.
bogdan(Citează)
25/03/2021 la 11:01 PM
Da, 22.719 români morți de covid, 0 de la vaccin. The irony.
Știu, de fapt mulți au murit de altceva și i-au pus așa in statistici pentru că sunt interese. De fapt doar 3 au murit de covid.
nwradu(Citează)
25/03/2021 la 11:29 PM
tati, se moare mai grav de la x alte boli, si pt aia nu te inchide nimeni in casa.
22k romani morti vs a distruge pe ceilalti 15 milz supravietuitori, sincer imi da cu virgula.
faci tu un procent?
da boss, e grav, e nasol.
de banii pierduti in economia pe butuci se puteau face niste locuri la ati.
ia hai sa vedem niste cifre, intr un an de pandemie, cate locuri la ati s-au facut in plus?
ok boss, stai in casa pt a nu face colaps la sistemul de sanatate. dar asta e prilej pt sistemul ala sa se puna pe picioare.
ai frecat o 30 ani, pai acum daca e cu nasoale, hai macar putin sa faca treaba. nu 100% work performance, dar macar ceva in plus acolo.
din clipa in care a inceput pandemia, a inceput lupta de scapa cine poate. statul iti ofera 0 sprijin, te inchide in casa. daca e sa dai coltu, ajungi la spital.
0 SPRIJIN BA.
ati sunat vreunu la 112? esti intrebat daca crapi pe moment fix atunci. altfel, asteapta traitiar familia, vin si ei candva.
bogdan(Citează)
26/03/2021 la 2:45 PM
“tati, se moare mai grav de la x alte boli, si pt aia nu te inchide nimeni in casa.”
As vrea sa imi dati un exemplu de boala contagioasa care a trimis simultan cateva zeci de mii de oameni in spital, aproape 1500 de oameni in sectiile ATI si a produs pana aproape de 150-200 de decese zilnic in Romania. Numere obtinute oricum in conditii de izolare sociala (purtat masca, fara aglomerari, fara meciuri, concerte sau spectacole).
Ca sunt curios sa stiu si eu care sunt bolile alea (contagioase, da?) de la care se moare mai grav si pentru care nu te inchide nimeni in casa.
silicon_v(Citează)