►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Jeep a prezentat ieri noile Wagoneer și Grand Wagoneer, două modele cu care Jeep intră în gama de full-size luxury SUV, mașini americane de dimensiuni foarte mari și cu interior premium.
Mi-au plăcut, nu zic nu. De fapt, îmi place și chiar admir tot ce face Jeep. Marca are o istorie mișto și îmi place mult brandingul lor, partea frontală cu cele 7 segmente clasice, tradiția în sine, steagul american pus acum lângă textul Wagoneer șamd.
Jeep face mașini dorite și chiar cool, cum se întâmplă cu Wrangler sau Gladiator, iar după 3 ani și ceva cu Compass pot spune că face și mașini foarte solide. N-aș avea rețineri în a cumpăra Jeep și în viitor, cu condiția să scoată vreun SUV hibrid cu autonomie rezonabilă în mod full-electric, că pentru viitor asta vreau.
Grand Wagoneer este revenirea lor pe segmentul full-size SUV, adică trei rânduri de scaune și ceva portbagaj chiar și așa (5,4 metri lungime totală), dar în zona de lux, unde concurează cu Cadillac Escalade, Lincoln Navigator, BMW X7, Lexus LX și poate și altele. Mai concurează și cu Range Rover, Porsche Cayenne, Mercedes GLS și alte SUV-uri care nu sunt la fel de lungi, dar tot în segmentul de lux. Nu toată lumea are 3 copii și barcă de tractat.
M-am uitat la prezentarea oficială de ieri și câteva prezentări lansate între timp de americanii care au văzut deja mașina. GW are ce-i trebuie pentru zona luxury. Îmi place foarte mult că sistemul audio de top este făcut în colaborare cu McIntosh, care-i unul dintre brandurile la care visez eu și, dacă vreodată aș avea 100.000 de euro de dat pe un sistem audio (nu foarte complex), McIntosh aș cumpăra.
Îmi place și că au integrat 4 ecrane în partea din față. Bord electronic, ecran mare în centru, ecran mai mic tot pe centru, dar jos, și un ecran pentru pasagerul din față, integrat în bord, o idee foarte mișto. În spate sunt două scaune (captain’s chairs, cum se zice) separate de un suport imens și alte ecrane cu Amazon Fire TV. Poți avea piele de cea mai bună calitate, scaune cu masaj, frigider în cotiera din față, cameră night-vision, guri de ventilație și porturi USB inclusiv pentru al treilea rând de scaune (care este și rabatabil electric, desigur), decorațiuni cu lemn, finisaje mișto.
Are până și o funcție care afișează un șemineu în bord, că poate vrei o ambianță plăcută în mașină când faci sex în ea sau ceva, că altfel nu-mi închipui cine stă atât de mult să se relaxeze în interiorul unei mașini.
Pare și capabil, deși la astfel de mașini nu se pune problema că n-ar putea intra peste tot. Ajunge oriunde este măcar o urmă de drum, tractează 4,5 tone, are motor de 6,7 litri V8, din astea. Arată bine și pe exterior, deși în toate prezentările lipsește exact detaliul mișto care a impresionat la prezentarea inițială de acum 6 luni: o bară de lumină în partea din față, care unește farurile și care se potrivește foarte bine pe aspectul Grand Wagoneer.
Am impresia că este în continuare disponibilă ca opțiune, deși nu e arătată pe site-ul oficial Wagoneer. Zic asta pentru că, pe 20 februarie, Jeep a publicat un film cu acea bară de lumină tot ca teasing pentru GW.
Anyway, curiozitatea mea este alta. Mașina o fi bună, dar poate Jeep să o vândă pe piața americană? Cel mai ieftin Grand Wagoneer începe la 87.000 de dolari (fără taxe), iar cu niște dotări ajunge la 103.000 dolari.
Sunt prețuri uzuale pentru full-size luxury SUVs, că altfel, dacă doar vrei un SUV la fel de mare, există Toyota Sequoia la 50k, GMC Yukon Denali începând cu 68k, Ford Expedition începând cu 50k șamd.
Vorbim însă de segmentul premium, iar ideea este următoarea: Jeep produce și mașini de 5 ori mai ieftine. Renegade începe de la 22.000 de dolari. Asta nu doar face să te întrebi dacă Jeep poate produce o mașină de lux și în practică, nu doar pe site-ul de prezentare, dar ridică și o problemă de imagine. Câți oameni dau 100.000 de dolari pentru ca apoi să fie percepuți ca având o marcă pentru marea masă a oamenilor, pentru toate buzunarele, nu una premium?
Concurenții Cadillac și Lincoln fac doar mașini de lux (Aviatorul ăla…), de exemplu. Asta înseamnă și experiență de lux în showroom-uri și pe întreg procesul pre- și post-vânzare.
Mai este și treaba că Jeep trebuie să respecte design-ul ce i-a făcut celebri. Se vede că încearcă să-l modernizeze, sunt mici detalii în grilă, în proiectoare, acea bară de lumină șamd. Dar Cadillac Escalade arată direct a mașină ultra-lux și modernă și nici Lincoln Navigator nu stă rău, pe când Grand Wagoneer arată, până la urmă, ca un Cherokee mai mare.
Lincoln Navigator începe la 76k, apropo. Cadillac Escalade are prețuri practic identice cu Jeep Grand Wagoneer, 101k. Concurența este mare. N-aș fi surprins dacă vânzările vor fi sub așteptări.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
19 comentarii
12/03/2021 la 2:53 PM
Am vazut si prin romania lincoln navigator, cadilac escalade si gmc, si atrag atentia imediat din cauza dimensiunilor exagerate.
Dar revening la jeep, in ziua de azi cand toate masinile arata la fel, se conduc la fel, si au aceleasi dotari si pret, dece ti-ai mai cumpara un brand stricacios precum jeep, fiat, ford, peugeut si nu o toyota sau kia ?
Radu(Citează)
12/03/2021 la 3:15 PM
Îți zic eu, că am ales relativ recent un brand stricăcios. Sunt câteva motive:
– de multe ori brandurile istoric stricăcioase nu mai sunt chiar așa stricăcioase, chiar dacă impresia rămâne;
– în ziua de azi, mașinile nu arată la fel, nu se conduc la fel și nu au aceleași dotări la același preț. Diferențele pot fi chiar semnificative.
Giani Mucea(Citează)
12/03/2021 la 3:24 PM
Dacă ar arăta la fel și s-ar conduce la fel, n-ar mai fi atâtea branduri.
nwradu(Citează)
12/03/2021 la 9:22 PM
Da Radu sigur, de aia exista 1000 tipuri de bere, că nu seamănă deloc unele cu altele.
Tano(Citează)
13/03/2021 la 12:12 AM
Eu am un Jeep Renegade, de aproape 3 ani, cu aproape 50k km si nu a avut nicio problema tehnica. Am facut reviziile, doua update-uri de soft si am schimbat un bec pe pozitii. Deci nu as zice ca e stricacios, daca ma tine 5-6 ani, fara stricaciuni (adica doar reparatiile programate), nota 20.
Tehnologia in momentul de fata este foarte similara pentru toti producatorii, nu prea mai exista masini stricacioase. Mai am in familie un fiat 500, in afara de faptul ca are greieri peste tot de suna zici ca mergi cu matizu, in rest nu s-a stricat, a vazut doar reviziile si reparatiile programate.
Am mai avut experienta si cu un peugeot 208 (modelul vechi), care la fel a mers brici pana la 90k, pe urma si-a gasit alt proprietar, nu stiu cum s-a comportat pe urma. Nu imi doresc o masina sa o tin 10 ani, ma si plictisesc de ea si devine si enervant sa o tii blocata ca trebuie sa o repari, sa iti faci timp, prefer masini ieftine si noi. Cata vreme nu repar la ele 5 ani, sunt masini bune, daca repar, sunt proaste. Nu prea am vazut in ultimul timp masini sa se strice in primii 5-6 ani, decat daca au facut foarte multi km.
Marius(Citează)
13/03/2021 la 11:18 AM
Probleme la masinile noi exista, cele mai dese sunt de software, dar cele mai grave sunt la motorizari, transmisii, sisteme noi netestate pe generatiile anterioare, inclusiv la toyota am vazut.
Din ce am vazut prin articolele lui zoso, clientii de masini noi nu sunt intersati de fiabilitate, garantie mare si buna sau aspecte tehnice gen motor cutie.
Vor design cat mai ascutit, grila cat poarta, leduri si touchuri, dotari sa fie minim 5 pagini si bineinteles sa incapa 5 matahale intr un hatchback.
radu(Citează)
13/03/2021 la 3:54 PM
@radu, normal ca un client de masina noua care intentioneaza sa pastreze masina intre 3 si 5 ani nu este interesat de fiabilitatea pe termen lung, fiindca atunci cand incepe sa se strice el deja a vandut masina de mult.
Este mult mai important cum se comporta la drum masina si ce confort iti ofera. Da, se poate trai si fara cele 5 pagini de dotari, dar existenta lor imbunatateste considerabil experienta la volan.
Andrei G(Citează)
12/03/2021 la 3:37 PM
Chestia asta a înțeles-o Toyota acum 30 de ani.. Cum să vinzi mașini scumpe și mari daca tu ești cunoscut că o firma care faci mașini fiabile dar mici și plictisitoare…
Radu M.(Citează)
12/03/2021 la 3:38 PM
Sunt fericit că americanii nu au pierdut “arta” de a construi mașini…americane. M-au speriat puțin cu ultimele Corvette și cu Tesla, mi-a mai venit inima la loc acum.
Giani Mucea(Citează)
12/03/2021 la 3:57 PM
Au folosit o tona de crom. I hate that. Oricum, nu e masina pentru piata noastra.
Ionut-Alexandru Popa(Citează)
12/03/2021 la 4:30 PM
Da, mai mult ca sigur nu va fi adusă în Europa. E la categoria “uite ce mai este pe glob”.
Interesant cum s-a dus moda cu cromul. Acum câțiva ani plăteai în plus pentru accesorii cromate. Acum plătești în plus ca să fie negre.
nwradu(Citează)
12/03/2021 la 4:24 PM
dar exista autobuze mai ieftine decat asta
Marean(Citează)
12/03/2021 la 9:59 PM
Dar Gladiator ala arată in mare fel… Am văzut o prezentare cu el si mi-a rămas pe suflet.
Coco Moll(Citează)
13/03/2021 la 2:22 AM
Jeep e un fiat pe steroizi. https://imgur.com/a/YHIv4Gc
wd(Citează)
13/03/2021 la 3:55 PM
@wd, atata timp cat nu ai de gand sa pleci calare pe o vaca, nu cred ca te ajuta faptul ca este mai aerodinamica decat un Jeep.
Andrei G(Citează)
13/03/2021 la 10:23 AM
Excess capitalist tipic american. Nothing to write home about
Pmk(Citează)
13/03/2021 la 1:28 PM
Mai întâi sa aveți casa din spate și apoi mașina.
Nu mașina lux în Berceni și fără loc de parcare ca sunteți smecheri și aveți voi locul de la mama natura pe bordura.
bogdan(Citează)
13/03/2021 la 3:57 PM
Corect, doar “amaratii” care au o Dacie Logan veche de 10 ani au dreptul la loc de parcare pe bordura.
@bogdan, de cate ori te-ai dus la Primarie sa ceri ca pe bordura din fata blocului tau sa nu mai fie permisa parcarea masinilor?
Andrei G(Citează)
13/03/2021 la 2:15 PM
Masina asta e strict pt piata americana. Denali, sequoua, escalade, navigator, etc, etc sunt family carriers pt long hwy trips. Nici macar soccer mom suv, pt ca sunt destul de putin practice in urban, fie el si cel excesiv de spatios din america de nord.
Claim-ul ca ar avea ceva in comun cu offroadul este cel putin ridicol. Ceea ce numeste majoritatea off road sunt trasee pe care le poti face absolut lejer cu Loganul. Probabil le-ar putea parcurge si monstrii astia cu conditia ca drumul sa fie lat de min 3m si inaltimea coronamentului de min 2m.
Faptul ca are badge jeep nu inseamna ca stie off road sau ca are legacy comun cu product line-ul jeep ci ca firma si-a dorit o felie dintr-o piata unde nu juca inca. Si au venit cu un produs care cred ei ca va avea sanse pe piata asta. Nu cred ca se va impune pt ca nu au nicio traditie pe segmentul asta si pt ca cel mai probabil profilul clientului de jeep nu pune botul la transatlantice din astea. Faptul ca au intesat masina cu tehnologie spune fix faptul ca nu se adreseaza clientului jeep (nu ca lor le-ar fi prea clar cui se adreseaza, spera mai degraba ca cu atatea whistle & bells masina va fi cea care isi va alege clientii) si ca masina e un alien in gama jeep. Dar e o incercare interesanta.
De cand au intrat in consortiu cu fiat, chrysler jeep a murit pt fanii marcilor astea.
Tom(Citează)