►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Sunt dezamăgit de cum a dat statul român startul Etapei 3, adică după un șir lung de mesaje incoerente și probleme cu o platformă care nu face față solicitărilor.
Comunicarea slabă a început acum multe zile prin introducerea termenului “liste de așteptare în platformă”.
N-a mai fost clar dacă după 15 martie te vei putea programa când și unde vrei/prinzi loc sau dacă vor fi doar liste de așteptare sau dacă ambele variante sunt corecte.
Am vorbit cu prieteni care au înțeles fiecare dintre variantele de mai sus. Cunosc mulți oameni care erau convinși că, după 15 martie, vor alege doar centrul de vaccinare în platformă și vor fi sunați de acolo atunci când va fi disponibil un vaccin pentru ei.
Comunicarea aceasta incertă a continuat inclusiv astăzi 15 martie. Un post de știri anunța dimineață la ora 9 că “etapa 3 va începe astăzi în București prin deschiderea listelor la ora 13!”, ca și cum până atunci poți sta degeaba.
În practică, programarea este una, lista de așteptare este complet alt mecanism, un fel de șansă în plus dacă n-ai prins o programare clară la vaccin. Și, după cum probabil știți, etapa 3 și programările începuseră deja de pe 14 martie, cu aproape 12 ore înainte de respectivele “știri” spuse optimist de reporterul respectiv.
Chiar și la această oră, principalele site-uri de știri zic mare și tare “iată la ce oră se deschid listele de așteptare” ca știre principală, în loc ca prima frază să fie mereu “bă, s-au deschis chiar programările, du-te și fă-ți programare și vezi apoi aici la ce oră te poți pune și pe liste de așteptare! Go on, get!”
Apoi ajungem la deschiderea efectivă a etapei 3, anunțată pentru 15 martie și făcută pe 14 martie. Înțeleg nevoia unui soft launch, dar nu cu o zi înainte. Un principiu al campaniei de vaccinare cred că trebuie să fie egalitatea de șanse în obținerea unui vaccin, măcar în rândul categoriei tale de risc. Dacă anunți 15 martie, păi deschide pe 15 martie!
Probabil ați aflat că platforma a devenit activă, ca și mine și majoritatea țării, de la o notificare venită de la Biziday. Mă uitam la un film cu Matilda. Am avut o presimțire nasoală când am auzit sunetul grav al notificării.
Platforma a căzut rapid. Nu s-au deschis multe sloturi, cred că au fost de fapt disponibile doar vaccinurile care încă erau neconsumate în centrele lor. Platforma însă a căzut rapid și a fost introdus un redirect automat, probabil chiar un 301, către alt site de informare.
Seara guvernul a venit cu încă un mesaj imprecis, adică cel de mai jos.
În teorie, scrie acolo că “se vor deschide listele de așteptare”, nu programările. În practică, sunt sigur că mulți oameni au înțeles însă că la acele ore se vor deschide chiar posibilitățile de programare. Platforma era închisă. Un mesaj anunța ore în funcție de județe. Era ușor de făcut confuzie.
Platforma și-a revenit cândva noaptea trecută. Nashu_mare, care era în tura de noapte la NASA în acel moment și a avut timp să vadă astfel de lucruri, spune că pe la ora 4 era operațională. Nu și cu multe vaccinuri și sloturi introduse, că probabil au fost doar cele reportate din etapa 2, dar Fetești nu-i tocmai departe de București și erau pe acolo câteva sute de doze Moderna, de exemplu.
Unii probabil că s-au programat dimineața devreme. Alții au stat crezând că trebuie să aștepte ora 9, 11 sau 13 pentru deschiderile oficiale, neobservând că atunci se vor deschide doar liste de așteptare.
Pare genul de problemă ce apare atunci când oamenii ce comunică ceva știu ce vor să spună și propriile cuvinte, oricât de încâlcite ar fi, lor li se par clare. N-au întrebat niciodată pe un om oarecare “băi, ia citește și tu comunicatele noastre înainte să le facem publice, tu înțelegi fix ceea ce am vrut noi să zicem?”.
Și vreau să zic ceva și despre picarea platformei. A picat duminică seara, a picat luni dimineața după ora 9. La ora 10:20 site-ul se afișează, dar ceva nu merge la baza de date pentru că nu-mi apare nici o persoană înregistrată la Beneficiari.
Platforma nu-i perfectă, deși este mult mai bună decât mă așteptam pentru ceva dezvoltat rapid de statul român. Ar putea fi îmbunătățită (salvarea filtrelor de județ, afișarea directă a primului slot liber, că degeaba se deschide cu luna martie total goală, mai multe centre în pagină etc), dar e funcțională.
Problema este ca zeci de mii, poate sute de mii de români încearcă să o acceseze simultan. În locul celor de la STS sau cine o fi făcut-o, eu mă duceam chiar la eMAG și ziceam “băi nene, voi aveți un site care anual este accesat de milioane de oameni la aceeași oră, dați-ne niște sfaturi și nouă din experiența voastră”.
Și probabil că cei de la eMAG ar fi făcut asta, că nu-i durea mâna. Puteau fi simple sfaturi (“uitați cea mai bună soluție pentru un cache”) sau consultanță mai avansată; nu știu, dar probabil se putea negocia ceva pro-bono.
Din ianuarie când s-a lansat platforma și până acum era timp pentru implementarea unor îmbunătățiri pentru a face față acestor zile. Tot o singură zi din an, dar importantă.
Asta e, mergem mai departe. Sper că v-ați programat deja pe unde ați vrut sau putut. Nu uitați că pe vaccin.live puteți vedea mai rapid ce vaccinuri sunt disponibile și unde. Tipul vaccinului îl puteți determina și numărând câte zile sunt între prima doză și rapel (21 zile pentru Pfizer, 28 zile pentru Moderna, vreo 8 săptămâni pentru AstraZeneca), în caz că vreți să alegeți un tip de vaccin.
Vă reamintesc că AstraZeneca are o rată de reacții adverse de 1,1 la mie în România, ceea ce include durerile de braț sau câteva ore de “parcă mă simt mai nasol”, dar acesta nu-i un motiv să refuzați vaccinul dacă nu găsiți altul. De preferință, însă, mergeți pe Pfizer sau Moderna pentru că au eficiența mult mai mare. ARN-ul de extratereștri din ăia buni combinat cu chip-urile 5G este foarte util.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
57 comentarii
15/03/2021 la 10:50 AM
M am programat ieri pe la 18 si ceva, la Fetesti. Am.primit pe mail confirmarea, tot ce trebuie. 30martie prima doza apoi pe 28 aprilie a doua doza. Eu fiind din Fetesti, pentru mine e perfect.
Alin(Citează)
15/03/2021 la 12:22 PM
Mai oameni buni, chiar asa sa nu știe nimeni ca exista un număr de telefon la care te poți programa fara probleme???
021.414.44.25. Asta este făcut special pentru oameni(multi) care nu au acces la calculator. Merge perfect. Suni, spui CNP si gata. Ti se dau variante de loc și zi de vaccinare. Nu, nu va imaginati ca nu răspunde nimeni. Chiar funcționează. Verificat.
P.S Radu, tu chiar tragi concluzii și scrii articole după ce informatii prezintă televiziunile din Romania? Pe bune?
Adi(Citează)
15/03/2021 la 12:46 PM
Programat eu cu AZ în Balș, Olt.
Acolo am găsit cel mai repede. Nu am chef să stau pe liste de așteptare cu miile de oameni. Sunt dispus să bat 100 de km dus până acolo pentru vaccin. Programat prin platforma.
Ionut M(Citează)
15/03/2021 la 10:50 AM
Pe platforma unde se găsesc beneficiarii se poate încerca să programezi beneficiari de săptămâna trecută marți-miercuri. Ieri s-a văzut că au făcut modificări pentru că nu se deschidea pagina de login pentru programare și la un moment dat erai redirecționat către https://vaccinare-covid.gov.ro/. Acum nici nu se deschide site-ul de programare. Eu unul nu am înțeles care e treaba cu listele de așteptare, nu e clar că de azi se deschid listele de așteptare. O să încerc să intru pe programare pentru tata.
Mihai(Citează)
15/03/2021 la 10:53 AM
Salut Radu,
Aseară în jurul ore 17:30 am intrat pe platforma din întâmplare. Mi-am programat toată familia și inclusiv pe mine la centrul din Fetești cu Moderna. Erau peste 900 de locuri disponibile. În cazul meu, a fost o coincidenta.
Madalin(Citează)
15/03/2021 la 10:53 AM
da, incredibila stupizenia cu listele de asteptare, zici ca sunt retarzi aia pe la minister sau de unde dracu se comunica lucrurile astea
Marean(Citează)
15/03/2021 la 11:00 AM
In principiu, listele de asteptare sunt o modalitate mai buna de distributie a vaccinurilor. Poate asa se intampla sa nu se mai trimita mii de doze prin nu stiu ce sat de prin Teleorman pe unde bate vantul ci le pot trimite acolo unde este chiar cerere.
nashu_mare(Citează)
15/03/2021 la 11:01 AM
Am prins intr-o comuna de langa Galati azi dimineata la ora 6, vaccinare cu Moderna :). Sistemul este praf.
BogdanP(Citează)
15/03/2021 la 11:10 AM
Va plangeti toti ca sistemul e praf dar in alte tari din UE nici nu exista un asa sistem. In Germania programarile se fac prin posta!! In tari din afara UE, nici n-a ajuns vaccinul. Cred ca locuitul in Romania v-a intunecat putin perspectiva de cat de privilegiati suntem/sunteti.
Bogdan(Citează)
15/03/2021 la 11:35 AM
Ge-ni-al!!!! :))))))
Romanu pana nu se plange putin nu e roman!!!
Ionete(Citează)
15/03/2021 la 11:14 AM
Da, în principiu listele de așteptare sunt bune. De ieri cel puțin am văzut că sunt multe doze disponibile în județ, dar nu în orașele mari.
În principiu sistemul nostru e bun, doar că funcționearea lui e defectuoasă și comunicarea e slabă. Aș fi separat informațiile despre programare de cele cu listele de așteptare. Toate-s la comun și lumea înțelege lucruri diferite.
Mihai(Citează)
15/03/2021 la 11:25 AM
Se pare ca marea majoritate a locurilor de la Fetesti au fost prinse de bucurestenii rapizi la butoane.
Si eu am de facut 4 drumuri la Fetesti
Uite asa se promoveaza turismul national
Cipper(Citează)
15/03/2021 la 11:26 AM
Pai de la mine din Colentina ajung mai repede la Fetesti decat in Militari.
nashu_mare(Citează)
15/03/2021 la 11:31 AM
Eu am intrat pe la 6:40 si am gasit-o mergand. Am programat-o pe maicamea pe-aproape de ea si apoi si pe mine si nevasta pe la Buzau. Apoi am anulat pe la 10 si m-am programat si eu pe langa ai mei cu Moderna, bat 3 sferturi de tara, dar trec si pe la batrani.
Daca ar fi sa ma inscriu pe o lista de asteptare, m-as pune pe undeva pe langa Bucuresti, ca probabil cerere mai mica si iti vine randul mai repede.
add(Citează)
15/03/2021 la 11:33 AM
preach brother!
raiiar(Citează)
15/03/2021 la 11:39 AM
1. lista de asteptare e o frectie la picior de lemn, prosteala pt prosti.
2. daca bolovanii aia din moldova nu folosesc vaccinurile, sa le trimita in celelalte judete. ca dupa harta pare cam clar ca aia au mai multa incredere in lins moaste nu in chestii moderne gen vaccin
bogdan(Citează)
15/03/2021 la 4:19 PM
E ca nu ti-a trecut prin cap ca daca le trimit in alta parte nu are cine sa le administreze, acolo?
BipBip(Citează)
15/03/2021 la 11:41 AM
Intrebarea ar fi daca mai pot sa ma inscriu pe lista de asteptare daca am deja programare. Normal ar fi sa nu se poata, dar cine stie?
Am facut o programare peste 3 saptamani, si cam departe, asa ca nu m-ar deranja sa stau pe lista de asteptare din Bucuresti pana atunci.
Sorin(Citează)
15/03/2021 la 11:47 AM
Nu cred ca ai șanse la 3 săptămâni pe lista de așteptare în București.
Dar, da, se poate anula
Lucian(Citează)
15/03/2021 la 11:51 AM
Locurile de pe listele de asteptare or sa intre la programari dupa 1, deci ramai cu programarea ta peste 3 saptamani ca aia macar e sigura.
add(Citează)
15/03/2021 la 11:54 AM
Am reusit sa ma programez cu Moderna intr un orasel la vreo 50 km de unde stau eu.
Anda(Citează)
15/03/2021 la 12:11 PM
Salutare,
Pe unde sunt locuri libere, sunt de la Astra Zeneca. In continuare platforma da rateuri, am reusit sa intru dupa cateva incercari, dar la un refresh s-a dus…
Lucian(Citează)
15/03/2021 la 12:12 PM
In jurul Bucurestiului.
Lucian(Citează)
15/03/2021 la 12:46 PM
Dupa sute de refresh-uri date de azi dimineata pe 3 laptopuri, a reusit sotia sa ne programeze pe langa focsani, cu moderna.
Ieri nu am gasit nici un loc liber, am intrat de mai multe ori pe parcursul zilei, nu inteleg cum au reusit altii, ca si eu aveam Fetesti pe lista.
O sa aiba de lucru oamenii de la vaccinare din comuna aia de langa focsani, nu ca pana acum – s-au epuizat sute de locuri in cateva zeci de minute :-))
Marean(Citează)
15/03/2021 la 12:47 PM
Eu nu inteleg de ce nu au implementat o strategie de vaccinare bazata pe stocuri regionale centralizate (pentru fiecare regiune istorica sa zicem) si, in functie de programari, sa distribui apoi vaccinurile centrelor de vaccinare. Ok, pastram o proportie de vaccinuri si pentru programarile prin medicii de familie, care merg mai lent, pentru mediul rural, ca sa nu-i dezavantajam pe cei “mai putin online”.
Asa, evitam situatia cand hoarde de bucuresteni se programeaza la 200 km distanta si bat drumul pana acolo. Nu rezolvi nimic daca pui sute de doze disponibile la Cuca Macaii, in ideea ca si oamenii de acolo trebuie sa se vaccineze, dar lasi orasenii sa sa programeze oriunde.
Octav(Citează)
16/03/2021 la 2:10 AM
Pentru ca nu exista capacitate fizica in cabinetele actuale de a administra mai multe doze.
boris(Citează)
15/03/2021 la 1:03 PM
Multumesc dar, asa cum ma asteptam, se pare ca nu se poate. Am reusit sa intru din nou in platforma si am butonul de programare dezactivat(logic). Si din filmuletul cu instructiuni pe care l-au postat, tot de pe butonul de programare se face si inscrierea pe lista de asteptare.
Deci ar trebui sa dau Moderna din mana pe lista de asteptare de pe gard. Mai bine o las asa.
Sorin(Citează)
15/03/2021 la 1:17 PM
Înseamnă că am fost isteț. Am făcut contul de ceva timp, după ce am văzut un articol parcă tot la tine, iar dimineață intrasem să văd ce și cum e pe platformă, după ce am văzut la știri că se dă drumul la partea a 3-a.
Îmi apăreau câteva locuri libere pe Botoșani, doar că era pe la sate, așa că am zis să mă uit și pe Suceava, unde locuiesc acum. Surpriză, erau locuri așa că m-am programat, chiar dacă aici lista de așteptare se deschide la 13.
Adrian Bolocan(Citează)
15/03/2021 la 1:35 PM
nu inteleg cum ai fost istet daca zici ca a fost o surpriza pt tine faptul ca erau locuri la Suceava.
se stie de cateva luni ca Suceava are cea mai mica rata de vaccinare din tara, ca aia acolo mai degraba s-ar “vaccina” cu anafura sau alcool decat cu vaccin, ce daca ei au fost primul oras fara spital pt ca s-au imbolnavit doctorii de covid…
ma rog, toata Moldova e cam la fel, dar imi amintesc ca acum dupa ce a inceput etapa 2 am vazut un articol in care ziceau cate locuri ramasesera nealocate si cand te uitai pe lista era ceva gen zero, zero, zero, 50, zero, 12, zero, Suceava – 2000.
Marean(Citează)
15/03/2021 la 1:21 PM
am incercat sa ii programez pe parintii mei care sunt in etapa 2 dar de aprox 1 luna nu am gasit locuri libere in judet. doar sapt trecuta am gasit ceva locuri libere in judetele apropiate dar avand in vedere ca al 2-lea vaccin era programat la aprox 2 luni era clar ca e vaccin astra zeneca.
iar vaccinul astra zeneca voi refuza categoric sa il fac, atat eu cat si restul din familia mea. stiu ca sansele de complicatii sunt 1% dar nu vreau sa nimer in acei 1% si apoi sa regret.
speedy.gonzales(Citează)
15/03/2021 la 1:24 PM
speedy.gonzales(Citează)
15/03/2021 la 1:34 PM
A mers ca unsa! La 6:30 am programat 6 persoane pentru Astra la Botoroaga Teleorman. Prima doza 23 martie. Nu inteleg de unde are Romania atatia ,,cercetatori” care refuza Astra. Daca si-ar concentra inteligenta pe calatoria spatiala, de exemplu, am putea sa ajungem la stele in cateva luni!
Coco(Citează)
15/03/2021 la 1:37 PM
Ce te puteai astepta la o treaba romaneasca facuta pentru statul roman in interesul cetateanului? Sa functioneze?
Deocamdata vad ca sunt doar locuri aiurea si doar la Astra Zeneca. Aiurea in sensul ca apare loc disponibil pentru prima doza dar in ziua pentru rapel nu mai e nici un loc liber.
Deci chiar sa vrei cel mai nashpa vaccin si nu te poti programa.
Gaelex(Citează)
15/03/2021 la 1:50 PM
un sas(Citează)
15/03/2021 la 1:53 PM
Am incercat azi să sun la faimosul numar, de la ora 8 dimineața ( nu reusesc să mă loghez pe platforma- credentialele sunt greșite bla bla bla) , de 20 ori am “inițiat ” apelul și mi se inchidea automat după 3 secunde deci nu, nu functioneaza acel număr foarte simplu.
Alice(Citează)
15/03/2021 la 1:54 PM
am patit asta de mi s-a acrit :)
se pare ca cineva mereu e mai rapid decat mine si rezerva acel loc.
tot ce am reusit azi e o rezervare pe lista de asteptare, la Palatul Copiilor, mai erau 1900 inaintea mea, acum vad ca sunt ~2200 :)
gabi(Citează)
15/03/2021 la 1:54 PM
Eu personal am refuzat Astra pentru ca insemna o luna in plus de stat neimunizat. In conditiile in care nu era oricum disponibila o programare peste drum, maine, tot ar fi trebuit sa astept 2 saptamani pana la prima doza si sa fac 2 drumuri undeva intr-un sat incert din Teleorman.
Daca maine as putea alege Johnson&Johnson, cu data programarii peste o luna, as anula Moderna si l-as lua pe ala, pentru ca pe 1 mai as avea sanse bune sa fiu imunizat.
Asa, am rapel pe 2 mai, abia pe 15 mai ma consider imunizat. Deci inca 2 luni de acum de expunere la risc. Cu Astra ar fi fost aproape 3 luni.
Nu, nu ard sa ma duc la mare de 1 mai, nici la mall fara masca, vreau doar sa fiu linistit si sa-mi vad de viata.
Sorin(Citează)
15/03/2021 la 3:18 PM
Sa te duci cu oua rosii si cu drob! :)
alunelu(Citează)
15/03/2021 la 3:19 PM
nu stiu ce sa zic, J&J nu a fost folosit inca masiv ca Moderna, pot sa apara cazurti de reactii adverse mai nasoale si mai dese. si e vorba de doua saptamani dupa calculele tale, 1 mai vs 15 mai.
Anda(Citează)
15/03/2021 la 1:56 PM
Daca n-ai fi la fel de bolovan ai intelege ca in celelalte zone s-a depasit capacitatea fizica de vaccinare, nu ca nu mai sunt doze. Degeaba te poti programa in Bucuresti peste 5 luni cand cel mai probabil nu vor mai fi eficace actualele vaccinuri, in loc sa te deplasezi pana in moldova unde bolovanii te pot vaccina peste doua saptamani.
un sas(Citează)
15/03/2021 la 2:11 PM
daca ar fi asa, ar insemna ca motivul pt care in Moldova sunt vaccinuri este ca exista capacitate in excess
or fi prosti aia de la Minister, dar nici chiar asa sa trimita in Moldova dublu fata de cat e nevoie si in Bucuresti mult sub ce e nevoie
si cum se face ca in toata Moldova e aceeasi situatie? adica ok 1 oras 2, dar toata?
a gresit unul si a trimis doar in Moldova dublu vaccinuri fata de cat este nevoie? mai, mai ce coincidenta
este evident ca motivul e ca aia prin Moldova se vaccineaza cu moaste, nu cu vaccin
Marean(Citează)
16/03/2021 la 2:16 AM
Nu se pot vaccina mai multi oameni in bucuresti pentru ca atat pot duce centrele actuale. Pot sa iti aduca tie si toate vaccinurile din moldova, daca nu ti le aduc cu tot cu cabinete, angajati, etc tot degeaba. Va pute orice facut de altii, dar nu va duce capul ala nici cat o gaina plouata, nici dupa ce va explica oamenii cu subiect si predicat.
boris(Citează)
16/03/2021 la 7:42 AM
@boris
Există mai multe centre în București decât cele marcate în platformă. Dacă te uiți cu atenție, sunt sectoare în care nu apare niciun centru, deși te asigur ca există în toate sectoarele. Unele sunt pregătite de ministerul sănătății și altele de primăriile de sector. Și se pot deschide și altele. Nu e asta problema.
Vaccinurile nu sunt fizic în Suceava sau Botoșani, sunt doar alocate acolo.
Organizarea pute pentru ca e făcută cu partea aia a corpului care face chestii care put.
nashu_mare(Citează)
15/03/2021 la 2:50 PM
Ce se agita șobolanii =)) le e frica sa nu rămână nevaccinati săracii :))
Pmk(Citează)
15/03/2021 la 3:46 PM
@Pmk
Chiar este necesar sa jignesti? Cum este dreptul tau sa consideri ca vacciunul are chip 5G si iti modifica ADN-ul sau ca SARS COV-2 nu exista ( indiferent cat de stupid ar suna), este si dreptul la altii sa se vaccineze. Nu mi se pare deloc comic comentariu tau.
Dar avand in considerare ca esti dispus sa scriu asa ceva singurul lucru care il dovedesti este ca nu poti mai mult.
Emil B.(Citează)
16/03/2021 la 11:55 AM
Asta iti spui tu ție ca să adormi. Chip nechip an avut covid nu vad de ce as face vaccin. Voi puteti sa va faceți 100 și eu sa va fac șobolani când va agitați atât de parca se scufunda corabia.
Pmk(Citează)
16/03/2021 la 12:19 PM
Deci ești genul ăla de jigodie care, după ce trece peste o problemă, face mișto de oamenii care încă încearcă să o rezolve.
Giani Mucea(Citează)
15/03/2021 la 4:14 PM
hai turma cat mai mareee
victor(Citează)
15/03/2021 la 4:18 PM
E un ac mic. Daca rogi asistenta frumos iti face injectia cu un ac mai putin ascutit, nu trebuie sa iti fie frica. Poate primesti si o bombonica la final.
nashu_mare(Citează)
15/03/2021 la 4:21 PM
Eu ma programasem intr-o comuna dinspre Alexandria cu Astrazeneca, dar am anulat, temandu-ma de efectele secundare. Deci poti anula. Din pacate am dat vrabia din mana pe nimic, pentru ca nu am gasit Moderna sau Pfizer pe o raza de 300km,
BipBip(Citează)
15/03/2021 la 5:21 PM
Nasol când iei decizii care au impact real pe baza unor temeri nefondate. Mi se întâmplă și mie, e unul din defectele de care încerc să scap.
Giani Mucea(Citează)
16/03/2021 la 11:57 AM
Noroc ca statul nu ia decizii în felul asta… Oh wait
Pmk(Citează)
15/03/2021 la 5:19 PM
Programat sotia, grupa 3, azi dim ora 10:10, Bucuresti, Moderna… pentru mine nu am mai reusit si nici nu mai vad fluctuatia obisnuita de locuri libere care mai apareau chiar si in buc
Misu(Citează)
15/03/2021 la 5:25 PM
Cred ca nici nu vor mai aparea locuri libere. Ar trebui doar sa scada numarul celor de pe listele de asteptare.
nashu_mare(Citează)
15/03/2021 la 6:58 PM
Vorba vine că am fost isteț… e baftă curată și cam atât.
Adrian Bolocan(Citează)
15/03/2021 la 9:43 PM
Bai, m-ati innebunit cu asta. Ai dreacu tarani, cum le-a dat si lor vaccin!!. Oameni buni, in cazul unei pandemii trebuie sa acoperi toata tara, ca de-aia e pandemie. Nu doar Bucuresti si 5 orase mari. Si cand imparti in toata tara un nr limitat de doze (ca e limitat), nu o faci proportional cu populatia ca asa ai deschide centre la sate si orase mici doar pentru 20 de doze. Imparti minim sute (rural) sau mii( urban) pe la fiecare.
Normal asadar ca cei din categ 2 din orasele mari le-au consumat mai repede, pe cand la Faurei, Botoroaga, Siret, etc.. mai ramasesera doze, acum cand s-a dat liber la toata populatia.
Dar bine ca s-au grabit bucurestenii sa le rezerve pe toate si sa se laude pe FB cu turismul de vaccin. Ca peste un timp sa se planga ca taranii sunt indolenti si nu se vaccineaza..
Morrissey(Citează)
15/03/2021 la 10:06 PM
Nu zice nimeni să nu le acoperi, doar să nu rămâi cu câteva sute neconsumate în timp ce în orașe cu incidență mare nu mai sunt sloturi. Dacă alocările se fac după evidența populației din 1900 toamna, în timp ce mulți oameni de fapt au emigrat sau au plecat în București, se ajunge la situații dubioase.
nwradu(Citează)