un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestoreDysonFlip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

eMAG ar trebui să ofere clienților posibilitatea alegerii curierului care le aduce comanda (în marketplace se poate)

11 Mar 2021  ·

GÂNDURI  ·

14 comentarii

eMAG a trimis ieri un email vânzătorilor din marketplace privind o nouă opțiune disponibilă din 11 martie: vânzătorii își pot alege curierul cu care să lucreze atunci când urmează să plece o comandă nouă din depozit.

Eu am și o firmă care vinde prin eMAG Marketplace pahare de vin folosite anterior de vedete, așa că mi-a fost trimis și mie acel email. L-am corectat eu de vreo 7 virgule puse în plus.

Vrem sa ai cele mai bune optiuni atunci cand trebuie sa alegi solutia de livrare potrivita fiecarei zone in care trebuie sa trimiti comanda si sa asiguri o experienta placuta de cumparare clientilor tai.

De aceea, lansam maine, 11 martie, o noua optiune care iti va afisa pentru fiecare comanda o sugestie pentru una dintre firmele de curierat disponibile, in functie de locatia depozitului si de adresa clientului, ca tu sa faci cea mai buna alegere pentru comenzile tale.

Aceasta sugestie se va afisa pe istoricul vitezei de livrare pe ruta respectiva. O ruta este stabilita in functie de localitatile sursa si de destinatie. Localitatea sursa este reprezentata de localitatea in care se afla depozitul tau, iar localitatea de destinatie este reprezentata de localitatea in care se va face livrarea clientului.

La trecerea mouse-ului peste lista de comenzi se va afisa un pop-up care iti va motiva recomandarea si, de asemenea, cat de rapid a livrat curierul recomandat pachetele in comparatie cu ceilalti curieri de pe ruta respectiva.

Repet, asta este o funcție nouă pentru vânzătorii din marketplace, nu pentru clienți. Vânzătorii pot alege prin ce curier să expedieze marfa.

OK. Ideea este că mie mi-ar plăcea să o văd implementată pentru noi, clienții eMAG și ai Marketplace-ului. Vreau eu să aleg prin ce curier să-mi vină marfa pentru că eu știu cel mai bine cât de bun este fiecare curier din zona mea.

În cazul meu, de exemplu, omul de la FAN Courier este extraordinar de mișto, politicos, prietenos și performant. La un moment dat le-am scris celor de la FAN cu acest feedback. În schimb, 50% dintre comenzile alocate Sameday nu au sosit a doua zi, cum ar fi fost cazul la Genius, sosind în schimb clasicul SMS cu “te-am căutat la adresă, dar n-ai fost găsit”. Unde puteam fi? Sunt la adresă de un an, și eu și Matilda, zi de zi, lună de lună, de ne-a ieșit și pe nas statul în casă!

Am făcut o reclamație în sistem de câte s-a întâmplat asta. eMAG mi-a oferit un voucher. L-am refuzat de fiecare dată, că eu voiam doar să se marcheze acolo în analytics că livrarea a durat 2 zile, nu una, ca poate data viitoare să-mi fie trimisă marfa prin celălalt curier.

Știam deja că eMAG este integrat cu sistemele informatice ale tuturor curierilor. Practic, pentru orice comandă, eMAG știe toate informațiile necesare: când a fost preluată din depozit, când a ajuns în hub, când a plecat din hub, când a ajuns în altă localitate, când a plecat pe livrare, când a fost primită de client. De când cu PIN-uri pe care curierul le introduce în PDA-ul său, se poate afla cu exactitate momentul livrării unei comenzi, pe când cu semnătura pe foaie mai apăreau și erori.

După sute de mii de comenzi către toate colțurile țării, un analytics/data mining/business intelligence sau cum vreți să-i ziceți poate arăta ușor că, pentru același cartier, un curier este mai performant decât altul. eMAG socotește timpul de livrare în ore, nu zile (de exemplu, 28 de ore, plus că fac statistici diferite pentru weekend, weekdays și sezon, probabil și condiții meteo), deci “rezoluția” este destul de bună. Ei au acolo un Waze pentru curierat.

Și de aici pot fi trase diverse concluzii. Dacă în cartierul meu operează trei curieri și unul dintre ei livrează în medie cu mai multe ore întârziere decât ceilalți doi, problema nu poate fi decât la om. Este lent sau este prea încărcat cu colete față de ceilalți.

Același sistem îți poate arăta și șoferii mai vitezomani pe transporturile dintre orașe, poate arăta rapid în ce zone este necesar încă un curier, câte colete poate livra în medie un om în 8 ore de muncă șamd, iar la nivel macro indică unde ar fi bun un hub local sau altceva.

În esență, eMAG știe de mulți ani că, în cartierul meu, o firmă de curierat livrează mult mai rapid decât altă firmă. Și că în cartierul vostru situația poate stă invers. De ce nu alocă atunci toate coletele curierului mai rapid? Pentru că un curier nu poate livra mai mult de X colete și nu are alți colegi în zonă și atunci o a doua firmă sau chiar o a treia primesc și ele colete de livrat în același cartier.

Sau poate că există contracte ce stipulează clar un volum minim de comenzi de alocat fiecărei firme de curierat în schimbul unor tarife preferențiale, așa că li se vor aloca niște comenzi chiar dacă fac livrarea prin melci ieșiți la pensie.

De asta aș vrea să pot alege eu curierul care să-mi aducă o comandă. Eu știu deja care este mai bun în zona mea. Voi știți deja care este mai bun în zona voastră. Nu toți cei care comandă din acest cartier au observat sau știu astfel de diferențe între curieri sau poate că nu le pasă, deci “marea schemă a livrărilor” nu va fi dată peste cap de faptul că eu prefer FAN sau Sameday sau DPD sau whatever. Sau poate că va fi dată peste cap, caz în care firmele de curierat vor avea tot interesul să suplimenteze numărul curierilor dintr-o zonă pentru a livra eficient.

Sper ca introducerea acestei opțiuni pentru vânzătorii din Marketplace să fie doar primul pas și apoi să fie introdusă o opțiune similară pentru clienți. Ar fi ceva bun de adăugat în Genius, de exemplu. Let’s do that, eMAG!

Eu am cerut de fapt de minim 2 ani treaba asta, de câte ori am avut ocazia să vorbesc cu cineva din management. Pentru marea majoritatea a oamenilor, eMAG având vreo 50.000 de comenzi/zi, funcția asta nu contează și doar ar crea tensiuni între eMAG și curieri, așa că n-a fost implementată până acum.

asus s5507

    14 comentarii

  1. Tracking-ul pe eMAG este foarte prost, cel putin in partea de client este actualizat cu foarte mare intarziere desi au informatiile noi.

    Cel mai clar s-a vazut asta la livrarile de BF unde se depasise cu o saptamana termenul de livrare si sistemul tot nu actualizat informatia.

    Serios “pahare de vin folosite anterior de vedete”? Ce vedete are Romania?

      (Citează)

  2. Aceeasi experienta si la mine, Fan are un tip foarte ok, mereu acelasi, Sameday imi trimite tot soiul de gigei in treling cu masca sub barbie, din care jumate ma intreaba daca nu vin eu pana jos.
    Dar aici intervine conflictul de interese, sameday va fi preferat intotdeauna pentru ca e “din familie”.

    Eu am rezolvat problema comandând tot ce se poate la easybox, dacă tot trebuie sa ma duc pana jos mai merg 200 de metri, fac si miscare si scap si de interactiunea cu ei.

      (Citează)

  3. La Amazon nu poti alege tu nimic.
    Ar fi culmea sa alegi curierul ca îți e ție drag băiatul care livrează.

      (Citează)

  4. Si eu mi-as dori sa pot alege curierul. Sameday – ma cheama in strada, dupa colt, unde are chef el. Mi-a zis ca daca nu vin dupa pachet, ii face retur. I-am facut reclamatie – au venit cu scuza ca e o zona centrala si nu au loc de parcare.

    Fan – super de treaba, toate livrarile la usa.

      (Citează)

  5. Nu prea funcționează așa. În logistica totul tine de optimizare, control și predictibilitate. Dacă lași împărțeala asta la decizia clientului o să îți fragmentezi toată planificarea și o să ai garantat, overall, o medie a timpului de livrare mult mai mare, dar și costuri mai mari.

      (Citează)

  6. Subscriu și eu că sameday e cam ciudat. Cred ca lucrează cu subcontractori sau ceva fiindcă din câte am observat nu au un om pe o zona ci vine aleatoriu cineva. Experiența cu ei e bună, experiență buna, am am avut colet livrat pe la ora 21, am fost gen wtf câte colete primiți că de la 9 dimineața tot livrezi, experiență rea altădată am așteptat toată ziua și nu a venit coletul iar la ei seara scria în sistem că nu s-a putut livra din ce motiv doar ei știu, a doua zi a venit cu altul si asa nu am aflat de ce nu l-a adus cu o zi înainte.
    Dar asa cu toate firmele poți avea problemă depinde de la zona la zona, eu la mine ma înțeleg cu toți dar știu oameni care evită unele firme ca au avut probleme

    Dar cum au zis și alții sameday o sa fie mereu preferat de emag fiind din grup.
    Mie personal îmi e indiferent cu ce vine comanda, cum si pe amazon vine cu ce cred ei pe moment ca e cel mai bine asa sa vină si pe emag.
    Daca faci comandă sâmbătă sigur vine cu sameday având in vedere ca doar ei lucrează duminică.

      (Citează)

  7. Optiunea de a alege curierul ar fi posibila doar daca emag ar oferi contractul lor cu firmele de curierat si vanzatorilor din marketplace. Un vanzator mic nu prea poate avea acces la fan courier cu taxa de livrare in limite normale (15, max 20 lei). Ca exemplu, la un volum de 500 expeditii lunar fan courier ofera pret cu 70-80% mai mare decat ofera sameday.

      (Citează)

  8. Umbla un zvon ca numele corect este Some Day, Same Day fiind o greșeală in acte.

      (Citează)

  9. Marea majoritate?

      (Citează)

  10. Ești într-o mare eroare….. am cont marketplace și din totdeauna am putut alege curierul, după ce am avut contract cu mai mult de unul, bineînțeles.
    Acest email anunță că sistemul îți oferă o sugestie a celui mai bun pentru adresa clientului.

      (Citează)

    • Corect.

      Implementarea de acum este doar recomandarea eMAG pentru alegerea serviciului de curierat recomandat de ei pentru ruta oraș expediție-oraș destinație. Eu am contract cu 3 servicii de curierat (Fan, Cargus și SameDay) și puteai selecta livrarea coletului în Marketplace de câțiva ani ca și revanzator.

      Legat de opțiunea pentru clienți de a selecta curierul cu care sa isi primească marfa, eu o am implementata pe site-ul propriu. Majoritatea aleg SameDay pentru ca au un cost mult mai mic de livrare fata de ceilalți.

        (Citează)

  11. Ar putea să facă ceva cu easybox urile. Am emag genius și comenzile la easybox ajung în București după 3-4 zile sau mai mult pentru că nu e loc în easybox să îl bage așa că așteaptă să se elibereze.

    Ba chiar uneori mă sună și ma roagă să vin eu la easybox să mi-l dea personal. N-am o problemă cu deplasarea dar nu tot timpul sunt în zonă.

    Într-o vreme chiar dacă comandam peste 100 de lei și aveam transport prin curier gratuit, comandam la easybox că voiam să o ard eco, după ce am stat după niște pachete aproape o săptămână mi s-a cam luat de eco :)

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus