un blog de Radu Dumitru

asus s5507

►► Ofertele continuă la: eMAGFashion DaysFinestorePC GarageFlipSecomAltex. 📺YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄

asus s5507

Dosarul Digital în loc de dosar cu șină

5 Mar 2021  ·

TEHNOLOGIE  ·

9 comentarii

Dosarul Digital este o platformă digitală ce vrea să înlocuiască dosarul clasic cu șină purtat pe la diverse instituții. Cu suficientă deschidere din partea autorităților, ar putea și reuși.

Platforma, care este disponibilă momentan ca aplicația web și de Android (cu iOS coming soon), face direct în mediul digital chestii care până acum se întâmplau doar pe hârtie. Dosarul Digital îți permite să completezi diverse formulare tipizate direct în aplicație, să încarci acolo documentele beneficiarului într-un soi de arhivă digital, să generezi direct rapoarte sau alte acte șamd.

Practic, un biblioraft din acela cu toate actele și istoricul unei persoane devine acum digital. Există și avantajul secundar în digitalizare: este accesibil de oriunde, așa că un lucrător social poate vedea dosarul și istoricul cuiva direct de pe telefonul mobil, de pe teren.

Dosarul Digital a fost dezvoltat de Fundația Vodafone, Code for Romania și Fundația Dezvoltarea Popoarelor din Cluj-Napoca. Momentan primii utilizatori sunt asistenții sociali ai Direcției
Generale de Asistență Socială a Municipiului București, cei ai Direcției de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca, Facultatea de Sociologie și Asistență Socială a Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca și Fundația de Abilitare „Speranța”.

Ideea este că o astfel de aplicație ar putea fi extinsă și particularizată pe specificul fiecărei instituții. Sigur că este de ajutor în principal celor care merg și pe teren și au nevoie acolo de date dintr-un dosar care altfel ar trebui cărat în geantă, dar potențialul este mare. Trebuie doar dorită migrarea spre digital și probabil modificate câteva legi sau proceduri interne pentru a permite stocarea digitală a datelor respective.

Mi-ar plăcea să văd un interes mai mare din partea instituțiilor pentru trecerea la digital, având în vedere că de fapt își ușurează în primul rând propria muncă. Ați văzut la Poștă, când începe căutarea unui colet într-un catastif, în loc de search într-un PC? Sau pe la alte instituții unde trebuie adus “dosarul”? Chinuială pentru angajat, timp pierdut, frustrare, toate traducându-se în stres și nemulțumire.

Avem acum, într-o formă sau alta, aplicații de plată a parcării în care diverse primării s-ar putea integra, ghiseul.ro pentru plata taxelor, impozitelor și amenzilor, aplicații de plată a transportului în comun, Dosarul Digital, rovignetă, istoric medical. Trebuie un push în ele și cred că o grămadă de aglomerație și de nervi ar putea dispărea în viitor.

Poate într-un viitor frumos, când avioane personale ne vor trece pe deasupra capului…

asus s5507

    9 comentarii

  1. speedy.gonzales

    05/03/2021 la 3:31 PM

    carcalacul asta ne-a digitalizat intr-un an mai mult decat zeci de mii de functionari si zeci de ministri in 30 ani

      (Citează)

    • Mie frica sa nu cumva sa dispara multe din aceste metode online dupa incheierea pandemiei. Sa ne puna iar sa mergem la ghiseu cu cate o hartie sau un dosar pentru fiecare maruntis. Ar trebui reglementata prin lege digitalizarea, in prima faza macar sa nu se permita revenirea la vechile metode acolo unde s-a reusit taierea birocratiei si a dosarelor cu sina.

        (Citează)

    • @Kopa_Kopan, cred ca in multe cazuri se va reveni la procedurile vechi din pacate.
      Sunt multe institutii care accepta solicitari trimise prin e-mail dar care trateaza fluxul asta asta ca o exceptie. Si considera ca sunt “riscuri” pe care si le asuma momentan pentru ca nu au de ales.

        (Citează)

  2. Nu ai cum să faci ca digitalizare mai mult decât o bază de date cu diplome, adeverințe, declarații și alte din astea.
    În administrația publică, orice act emis trebuie avizat, aprobat, înregistrat și difuzat.
    Digitalizarea ar presupune că toți omuleții implicați în proces să stea lipiți de calculator și să manipuleze PDF-uri semnate electronic într-o anumită ordine.
    Adică fără ședințe sau chiuluri, fără semnături în afara orelor de program, fără numere de înregistrare “ținute cu data de ieri”.

    Unde vă credeți ???

      (Citează)

  3. Aplicația e o pocnitoare pe care nicio instituție publică serioasă sau firmă privată din România nu ar accepta-o, mai ales cu autentificare prin username și parolă.

    Lipsește fundamentul, respectiv semnătura electronică legată de CNP. Căutați după BankID pe Google și vei înțelege ce spun. Estonia, Suedia și restul țărilor scandinave sunt campioane la digitalizare, învățați de la ei! Ca exemplu, pe pagina Skatteverket (ANAF Suedia) te poți autentifica în 4 feluri, inclusiv cu CNP străin cu țările cu care sunt acorduri.

      (Citează)

  4. E ceva făcut de gov sau un idealist de asta pe care nu l a pus nimeni sa facă asta?
    Altfel, avem destule dosare fizice, nu mai vreau sa aud de dosar și online.

      (Citează)

  5. Pai si timbru fiscal cum il lipesti?

      (Citează)

  6. baaaaaaaaaaa
    au autoplay video pe pocnitoarea aia de website????
    nu stiam de unde rasuna rock, peste o manea de suflet ce aveam in surdina

      (Citează)

    Alătură-te discuției, lasă un mesaj

    E-mail-ul nu va fi publicat. Fără înjurături și cuvinte grele, că vorbim prietenește aici. Gândiți-vă de două ori înainte de a publica. Nu o luați pe arătură doar pentru că aveți un monitor în față și nu o persoană reală.

    Apăsați pe Citează pentru a cita întreg comentariul cuiva sau selectați întâi anumite cuvinte și apăsați apoi pe Citează pentru a le prelua doar pe acelea. Link-urile către alte site-uri, dar care au legătură cu subiectul discuției, sunt ok.


    Prin trimiterea comentariului acceptați politica de confidențialitate a site-ului.



    Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.

    Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri

    Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.

sus