►► Ofertele continuă la: eMAG・Fashion Days・Finestore・Dyson・Flip. 📺 YouTube: youtube.com/NwraduBlog ◄◄
Gândul a cerut la STS categoriile de angajați care s-au vaccinat până acum în etapa 2 și a primit răspuns. Tabelul este cel de mai jos, prima coloană arată câți angajați s-ar fi putut vaccina, a doua câți s-au și programat și poate și vaccinat deja, în funcție de disponibilitate. Perioada de raportare este 15 ianuarie – 24 februarie.
Explicațiile detaliate pentru aceste categorii sunt aici. Am făcut câteva calcule.
Angajații din mass-media stau cel mai bine, 84% s-au programat. Problema aici este că intenția statului a fost să vaccineze reporterii de teren, în special pe cei ce transmit din spitale covid (scrie și în descrierea din tabel asta), dar a permis înscrierea tuturor ziariștilor ca fiind “personal esențial”. S-au vaccinat în schimb toți, la grămadă, chiar dacă lucrează de acasă scriind știri despre orice alt subiect. Am auzit de firme care, printre alte coduri CAEN, au și de jurnalism și deci s-au vaccinat, deși fac ceva total diferit de jurnalism în muncă.
De de altă parte, cu o astfel de măsură au fost eliminate diverse focare. Pe la începutul pandemiei era o criză chiar pe la Digi24 și Gândul, în rândul angajaților bolnavi.
Apoi, de ce sunt doar 15.761 de oameni în categoria “personalul poștal și de curierat”? N-au vrut mai mulți să fie înscriși în platformă? În domeniu lucrează mult mai mulți oameni, doar Fan Courier are 7.500 de angajați, Urgent Cargus vreo 5.000, Sameday peste 2000, DPD tot pe acolo. Poșta Română vreo 25.000. Doar 15.761 înscriși în platformă?
În rest, dacă faceți calculele, iese un procent între 60% și 73% de oameni care vor să se vaccineze. Oarecum în media țării și în așteptările mele.
La limita de jos sunt, culmea, angajații din instituțiile cheie ale statului (Guvern, Parlament, ministere etc) cu doar 60%. Atât de cheie au fost încât angajaților nu le-a păsat prea mult, dar poate au spor de pericol la covid și nu se dă și celor vaccinați. Au același procent de vaccinare precum preoții, de la care te așteptai să creadă mai degrabă în protecție divină.
Mă așteptam mai bine de la profesori. A doua cea mai numeroasă categoria din tabel are un procent de 71%. Bun, nu zic nu, față de restul celor din tabel. În același timp, speram să văd profesorii vaccinându-se în număr mai mare, că au contact zilnic și prelungit cu copii. Știrile din domeniu nu sunt bune. 1.400 de copii și profesori bolnavi după prima săptămână a redeschiderii școlilor, 405 infectări în perioada 23 feb – 1 martie șamd.
Nu poți forța un om să se vaccineze, dar în contextul creșterii din nou a numărului cazurilor zilnice și a răspândirii tulpinii britanice, poți lua măsuri de izolare a celor nevaccinați. Nu te-ai vaccinat? Atunci nu veni la școală, faci în continuare cursuri online! Nu te-ai vaccinat? Stai în work from home, nu mai ai spor de antenă și spor de praf și spor de xerox și spor de computer de la instituția în care lucrezi! Nu te-ai vaccinat? Nu faci slujbe în biserica ta!
Pentru asta este nevoie însă de decizii curajoase, iar statul român n-a avut niciodată miniștri cu ouă.
Apropo de jurnalism, din textul răspunsului dat de STS se înțelege că Gândul le-a cerut datele pe 18 februarie, iar răspunsul le-a fost dat cândva după 24 februarie, poate chiar mult mai târziu. Gândul a publicat răspunsul pe 2 martie. Such speed!
Mă întreb, însă, de ce nu se fac aceste date publice la zi, pe site-ul oficial de informare. Aproape un milion de persoane au fost vaccinate până acum în România. Dintre aceștia, este posibil ca 468.338 să fie din etapa 2, categoriile de persoane meserii riscante. În practică sunt mai puțini, știu oameni care doar sunt programați, dar încă nevaccinați.
Diferența până la milion este formată din bătrâni și bolnavi cronici, adică restul celor din etapa 2, și din personalul medical din etapa 1. Etapa 2 a debutat pe 18 februarie, iar până pe 17 februarie au fost vaccinate 204.000 persoane; să presupunem că toți aceștia erau din sistemul medical.
Dacă scădem din milionul de doze făcute până acum pe cei 204k din sistemul medical și să zicem încă vreo 300-400k din etape 2 personal critic, câți bolnavi cronici și câți bătrâni înseamnă că s-au vaccinat până acum? În jur de 400.000? Nu-i cam… puțin?
Eu încerc zilnic, de aproximativ o lună, să programez la vaccinare o rudă de 83 de ani. Abia ieri am găsit slot disponibil și este abia pe final de martie. Încă un caz în care medicul de familie nu și-a făcut treaba și omul a fost lăsat cu ochii în soare, “te ajută copiii”.
Vreți un avatar în comentarii? Mergeți pe gravatar.com (un serviciu Wordpress) și asociați o imagine cu adresa de email cu care comentați.
Dacă ați bifat să fiți anunțați prin email de noi comentarii sau posturi, veți primi inițial un email de confirmare. Dacă nu validați acolo alegerea, nu se va activa sistemul și după un timp nu veți mai primi nici alte emailuri
Comentariile nu se pot edita ulterior, așa că verificați ce ați scris. Dacă vreți să mai adăugați ceva, lăsați un nou comentariu.
67 comentarii
03/03/2021 la 6:50 AM
Angajații CU BOLI CRONICE din instituțiile cheie s-au putut programa încă din 15 ianuarie, nu a trebuit să aștepte reacția angajatorului.
Vali(Citează)
03/03/2021 la 3:21 PM
Complicat, depinde dacă erau sau nu în baza națională de boli cronice sau cum se numește. Niște rude de-ale mele cu boli grave nu erau. Medici care și-au făcut treaba ftw!
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 5:18 PM
Am mai spus: nu medicii de familie sunt de vina.
Nu am treaba cu ei, nu le iau apararea. Am fost la fel de indignat, mai ales ca eram 2 bolnavi cronici in familie (de multi ani), niciunul recunoscut de sistem automat. Ne-am programat via call center.
Idioti sunt cei care au pus medicii de familie ca veriga in procedura de programare. Cu putine exceptii, e practic imposibil ca medicii de familie sa asigure programarea. Nu e jobul lor, nu au timp de asa ceva, ii inteleg perfect, au min 2000 pacienti arondati fiecare (in urban).
Aaa, ca unii au gasit disponibilitate sa ajute punctual anumiti pacienti care nu se puteau descurca singuri si nici nu avea cine sa-i ajute, e laudabil dar nu un reper de normalitate procedurala.
Fiecare pacient se programeaza individual pe platforma online sau in call center.
Acum, vina ca unii bolnavi cronic nu se regasesc in sistem poate fi atribuita: medicilor de familie sau medicului specialist (care si el introduce in sistem) sau pacientului care nu a vrut sa beneficieze niciodata de serviciile MF sau de retete compensate pt afectiunea sa si astfel a ocolit toate instantele de inregistrare in sistem. Dar cel mai mare vinovat este sistemul informatic si organizarea bazelor de date patronate direct sau indirect de CNAS. De ex. multi MF lucreaza cu alta casa de asigurari decat CNAS, ex OPSNAJ. Ei raporteaza si inregistreaza bolnavii la OPSNAJ in sistem similar cu CNAS. Este responsabilitatea OPSNAJ sa feed all data into the main database of CNAS. Ce credeti, se intampla asta? Daca da, cu ce frecventa? Credeti ca apar erori de comunicare intre aceste baze de date?
E in interesul MF sa feed all data into the system. Lunar. De o parte din data feed-ul asta depinde plata salariilor lunare, deci eu zic ca au tot interesul sa o faca. Inteleg ca formatele de colectare a datelor sunt de un anacronism feroce, nu functioneaza, se blocheaza, nimic coerent sau intuititv . Raportarea ii costa pe MF timp si nervi. Lunar. Unii au gasit solutii sa ‘circumvent’ hibele mai grave ale sistemului de raportare. Sa ghicim, oare pretul acestor solutii este calitatea datelor colectate? Inclin sa cred ca da.
Pe scurt:
1. MS si CNAS patroneaza un rahat de sistem informatic care costa enorm sa fie intretinut si folosit dar nu ofera rezultate utile pe masura acestor costuri.
2. Cine a stabilit MF ca veriga in fluxul de programare habar nu are de sistemul pe care-l gestioneaza, full stop.
Cine sufera? Noi, pacientii, mai tineri sau mai varstnici dar cu boli cronice care ne lasam pe mana sistemului si sistemul, sufletu’!
E bine sa stim asta cand mai auzim gogomanii de la puliticieni pe la teve.
Tom(Citează)
03/03/2021 la 7:19 AM
Si acum problema de clasa a 3-a: a se estima cat % din jumatatea aceea de milion sunt “pe sub mana” si sub ce umbrele? (personal cheie, sector vital, mass-media?)
Sotia lucreaza la o agentie boutique travel specializata pe destinatii de lux.
Nu vreti sa stiti cam ce vitali si esentiali s-au vaccinat deja, ca sa nu mai aiba bataie de cap cand fac zanzibarul maldivele si caraibele.
Maica-mea e hipertensiva, glicemie bazala crescuta, 64 de ani, si poate ii vine si ei randul mai pe la vara asa, cu lista de asteptare, dupa ce se termina toti esentialii astia de mai sus.
Morrissey(Citează)
03/03/2021 la 1:18 PM
Daca e hipertensiva vezi ca se poate vaccina in etapa 2, ca este considerata boala cronica.
A.(Citează)
03/03/2021 la 3:24 PM
Câte vaccinuri pot să fie pe sub mână? 1%, 2%? Ar fi bine să fie zero, dar chiar și câteva procente nu pun România pe piloni.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 7:20 AM
Cand ai fost ultima data la biserica te-ai uitat sa vezi ce curat e pe acolo? Poate mai cade tencuiala, poate nu e vopsita recent, dar e curat si cat de ingrijit se poate.
La biserica de cartier au facut un mic podium pe trepte, ca sa poata tine slujba in aer liber cand vremea permite. Un pic mai la dreapta in curte au si o cismea care pare pentru spalat pe maini.
Eu cu prejudecatile si antipatia mea fata de biserica am fost totusi impresionat de organizare. Nu si de faptul ca era prea multa turma in interior, la asta mai au de lucrat.
Gaelex(Citează)
03/03/2021 la 3:26 PM
Preoții în general se organizează bine. Uită-te la Catedrala Neamului, are ritm bun.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 7:28 PM
Catedrala aia este enervanta din 2 motive:
– se face si din bani de la stat, din taxele noastre, fara sa ne intrebe nimeni daca vrem asta
– e dovada ca se poate construi repede in Romania, doar ca statul roman nu este in stare
Gaelex(Citează)
03/03/2021 la 8:21 AM
Daca nu uitam la cate vaccinuri am primit nu e prea putin.
Alin(Citează)
03/03/2021 la 3:26 PM
În Europa stăm bine în statistici, dacă asta vrei să zici.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 8:46 AM
Stiu un centru de vaccinare unde oamenii de acolo se roaga de oricine doreste sa faca vaccinul. Au multe doze disponibile si putini doritori.
Poate pentru ca exista o reticienta fata de AstraZeneca(cum este si cazul meu) sau poate pentru ca se pot vaccina doar persoanele sub 55 ani.
Ideea e ca nu peste tot de ingramadeste lumea la vaccin.
Lucian(Citează)
03/03/2021 la 10:28 AM
De ce esti reticent fata de vaccinul respectiv ?
Alin(Citează)
03/03/2021 la 11:22 AM
WTF? Ce are Astra-Zeneca? If anything, ar trebui sa fie mai usor de acceptat, pentru ca e dezvoltat pe metoda clasica, cu virus atenuat, aplicata si testata de zeci de ani.
Sol(Citează)
03/03/2021 la 2:11 PM
Stiu caz de persoana de 30 de ani care a insotit pe altcineva la vaccin si i-au facut si ei, pe principiul “daca tot ati venit pana aici”.
Boris(Citează)
03/03/2021 la 3:27 PM
Știi cum e, metoda clasică a fost timp de câteva secole trimisul de scrisori duse de un călăreț. Apoi s-au inventat metode mai bune.
Aș face orice vaccin. Dacă aș avea de ales, aș face Pfizer sau Moderna, că au eficiență spre 95% și rata de reacții adverse de 3 ori mai mică decât AZN.
nwradu(Citează)
04/03/2021 la 7:32 PM
Categoric se poate face așa, dar nu i s-a dat adeverință și nu apare în statistici.
alunelu(Citează)
03/03/2021 la 8:57 AM
Unde este acest centru ?
Scorpy(Citează)
03/03/2021 la 3:30 PM
Uite aici o hartă cu locurile disponibile https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 9:08 AM
Eu nu pot înțelege ideea din articol, pe care am mai văzut-o exprimata pe diverse bloguri, privind izolarea sau stabilirea a diverse interdicții pentru cei care nu se vaccinează.
Adică în momentul de fata in Romania nu exista fizic vaccinuri pentru vaccinarea tuturor celor care vor acest lucru, probabil prin toamna vom reuși să ajungem la vreo 6-7 milioane de persoane vaccinate. Nu știm cât durează imunitatea data de vaccin, deci este posibil să îl facem anual sau la 2 ani – adică niste simple calcule ne arată că, presupunând că toți ar vrea sa se vaccineze, in orice moment va exista o mare parte a populației care nu are cum să fie vaccinata sau revaccinata in termen.
Ce facem cu oamenii ăia, îi privam de niște drepturi pentru ceva ce nu tine de ei ?????
Mirel(Citează)
03/03/2021 la 3:28 PM
Nu aia este privarea de drepturi. Și nu s-ar lua oricum măsuri decât dacă ar exista diverse vaccinuri, dar unii ar refuza să se vaccineze.
nwradu(Citează)
04/03/2021 la 10:19 AM
Eu zic sa le punem o stea galbena in piept la nenorocitii care refuza vaccin. Am citit ca e o idee bună.
Pmk(Citează)
03/03/2021 la 9:12 AM
@Radu
În stațiunea Borsec din Harghita sunt disponibile acum circa 1000 locuri. Poate este prea departe pentru ruda de 83 ani, dar merită încercat.
Cristi(Citează)
03/03/2021 la 12:22 PM
Eu as merge si maine in Borsec, daca as putea legal sa imi fac vaccinul.
Alin(Citează)
03/03/2021 la 3:08 PM
In bucuresti sunt mii de locuri (vreo 2 mii doar in grand arena) la momentul la care scriu acest comment.
Boris(Citează)
03/03/2021 la 3:29 PM
L-am programat la Brașov chiar ieri. Cred că erau locuri cu AstraZeneca în multe locuri, dar este mai în vârstă și nu este eligibil pentru ele.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 9:19 AM
Cred că e un calcul destul de greșit, cel cu 60-73% care vor să se vaccineze.
Am impresia că 60% ăsta e din totalul celor care au declarat angajatorului că vor să se vaccineze, nu din total angajati din sector. De aia și numărul mic de oameni din curierat de exemplu.
Cătălin(Citează)
03/03/2021 la 9:39 AM
Sunt inselatoare cifrele astea. Spre exemplu, in Romania sunt 28000 de biserici (in 2017, conform https://m.dw.com/ro/sfin%C8%9Benia-%C8%99i-politica/a-52207988 )
Asta inseamna probabil vreo 50000 de preoti. Nu stiu daca intra si diaconii si tantile de la lumanari si femeia de serviciu de la Patriarhie (aia de la Trinitas a intrat la presa), daca da sunt 100000 de oameni.
O parte s-au inscris sa zicem pe cont propriu la >65 sau la boli cronice. Dar tot raman peste 50% care nici nu si-au pus problema.
Sorin(Citează)
03/03/2021 la 9:55 AM
Sunt mai multe aspecte care influenteaza procentele alea, probabil procentele ar fi mai mari daca nu ar fi multe cazuri speciale.
Eu de ex nu am putut sa ma vaccinez pt ca am facut covid cu 8 zile inainte de programarea la vaccinare. A trebuit sa-mi anulez programarea si voi mai putea sa fac vaccinul de-abia in aprilie.
vlad(Citează)
03/03/2021 la 10:36 AM
Nu inteleg dacă ai avut covid de ce îți faci vaccin? Aberant
Pmk(Citează)
03/03/2021 la 10:47 AM
@Pmk: să fie, acolo… :)
Emil C(Citează)
03/03/2021 la 3:33 PM
Pentru că imunitatea dată de vaccin ține mult mai mult decât cea de la covid, pentru că primește certificatul de vaccinat și poate fi util în viitor, pentru că nu vrea să mai facă din nou covid șamd.
nwradu(Citează)
04/03/2021 la 10:27 AM
Asta zici tu, ca esti un fricos care ai pus botul la propaganda pro vaccin. Cum sa dea mai mulți anticorpi decat boala in sine ahahaha, da ce face are niste steroizi pentru anticorpi vaccinul ala? Lol. De ce dureaza atate zile între prima si a doua doza?
Eu am scapat definitiv de boala in 10 zile timp in care tu nici rapelul nu îl faci. Ce zici, oi fi avut un număr bun de anticorpi daca aproape nici nu am simțit boala? Ai si o logica cand crezi toate aberatiile sau doar regurgitezi propagandă? Nu exista nici un mecanism care sa facă vaccinul mai bun decat sa treci prin boala. Sigur nu si intineresti 5 ani daca faci vaccinul? Sigur nu ești si mai potent? Eu cred ca îți apare si un bitcoi în wallet daca il faci. Cică merge sa il faci odata la 3 luni ca sa ao stamina de leu.
Pmk(Citează)
04/03/2021 la 7:39 PM
@Pmk: Citez din ce a scris cineva:
“Prezenta anticorpilor la:
– persoana asimptomatica sau cu simptome minore: 2
– persoana cu simptome medii: 36
– persoana cu plamanii grav afectati, care a avut nivelul oxigenului sub 90: 80
– persoana vaccinata cu Pfizer, la doua saptamani de la rapel: 900
Aceeasi unitate de masura. Persoane din jurul meu”
Deci uite-așa e situatia cu anticorpii.
alunelu(Citează)
03/03/2021 la 10:15 AM
Nu faceti confuzii intre procentele de eficienta de la astrazeneca, Pfizer vrea sa faci asta si sa te vaccinezi de la ei. E o lupta de denigrare intre companiile producatoare de vaccinuri. Astrazeneca a fabricat acest vaccin dupa metoda clasica, adica folosind un virus mort, nu cu ARN si alte mutatii genetice. Iar eficienta astrazeneca impotriva imbolnavirii severe/deces cu COVID-19 este de , suspans…., 100%.
https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2021/covid-19-vaccine-astrazeneca-confirms-protection-against-severe-disease-hospitalisation-and-death-in-the-primary-analysis-of-phase-iii-trials.html.
Va propun sa faceti o documentare mai ampla inainte de a avea rezerve in ceea ce priveste vaccinul astrazeneca in colaborare cu Oxford.
Eu ma vaccinez pe 10 martie cu astrazeneca din motive de obezitate si hipertensiune. Si desi stau in Bucuresti m-am programat la Giurgiu.
GeorgeV(Citează)
03/03/2021 la 2:58 PM
Te înșeli. AstraZeneca nu folosește un virus mort, ci unul viu dar puțin periculos, un Adenovirus preluat de la cimpanzei și modificat genetic pentru a lua forma lui SARS-CoV-2. Modificat genetic, adică i s-a implantat o parte din ADN-ul lui SARS-CoV-2 pentru a-i da caracteristici ale acestuia. Scrie asta chiar și în linkul dat de tine.
Eficiența AstraZeneca este de 60%, dacă țin bine minte. Au avut ei o problemă pe acolo cu niște doze diferite care au dus la o altă eficiență și la final au făcut o medie ponderată și parcă le-a ieșit o eficiență de 72%. UE nu i-a lăsat să schimbe dozajul în vaccinarea efectivă a oamenilor, că nu pui în practică o greșeală.
În rest, însă, toate vaccinurile sunt 100% eficiente împotriva îmbolnăvirii severe și decesului. Nu-i nici un suspans aici, este o informație foarte clară, transmisă de fiecare dată.
Așa că poți spune “să faceți o documentare mai amplă”, dar întâi asigură-te că ai înțeles tu cum merg lucrurile. Important este că te vei vaccina, să trecem peste restul.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 4:21 PM
Ai dreptate, nu e virus mort. Dar pentru mine faptul că e eficient 100% impotriva formelor grave si după a doua doză 82% la transmitere e suficient sa-l fac.
GeorgeV(Citează)
03/03/2021 la 10:40 AM
Crezi ca poti sa iei in calcul si faptul ca multi nu au putut sa se programeze? Pentru ca nu au fost/sunt locuri(doze) disponibile? Angajatorul putea sa inscrie oricati dar de programat te programezi doar daca ai loc(si te programezi individual la fel ca restul).
Alex(Citează)
03/03/2021 la 10:41 AM
Sa mori tu c-asa? Ai auzit de “neimplicarea politicului in sport”? E o parafraza, desigur.
Restrictia dreptului la munca pe criteriul vaccinat sau nu e o ingerinta destul de severa in drepturile omului si creaza un precedent si premize periculoase pentru alte ingerinte. Nu sunt antivaccinist, da’ ce propui tu acolo nu suna bine.
Daca vrei sa reduci riscul de la locul tau de munca TE VACCINEZI TU.
Daca nu vrei sa iei covid de la biserica TE VACCINEZI TU, sau nu calci pe-acolo pana nu .
Sunt niste exceptii de vulnerabilitate, pentru unii oameni care nu se pot vaccina in siguranta, datorita unor conditii sau alergii( daca au fost identificate vreunele pentru vaccinurile astea), care ar putea fi tratate/ameliorate prin factorul de protectie de turma ( nu exista imunitate de turma), dar nu-i obligatia nimanui sa tina spatele altora.
Daca statul decide sa inchida bisericile ca element de risc, trebuie s-o faca ca urmare a unor indicatori de focar epidemic. Nevaccinarea e un factor de risc, dar existenta unui focar sau nu, depinde de mai multe aspecte.
In clipa in care limitezi slujbele de vaccinarea preotului, care in general sta la distanta, pana nu-i pupa babele mana sau poala, tre’ sa faci si control la usa, sa nu intre enoriasii fara adeverinta de vaccinare. Lucru care-i profund gresit.
Catalinx(Citează)
03/03/2021 la 3:35 PM
Limitarea slujbelor limitează de fapt aglomerația și înghesuiala în interior. Nu-i ceva nou, s-a aplicat și până acum.
Dar ai dreptate, dacă preotul este sau nu vaccinat nu elimină decât nesemnificativ riscul pentru enoriașii ce participă la o slujbă în interior.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 10:51 AM
Din cauza eficientei mai scazute si din cauza intervalului foarte mare intre prima doza si rapel.
Lucian(Citează)
03/03/2021 la 11:42 AM
Adica a tinut -1 zile? Corecteaza si pune 18 ianuarie in loc de 18 februarie
cineva(Citează)
03/03/2021 la 3:37 PM
Nu, etapa 2 a început pe 18 februarie, așa că putem presupune că toți cei vaccinați până pe 17 februarie au fost din etapa 1, adică personal medical.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 1:00 PM
O mica observație: Astra zeneca nu este vaccin dezvoltat pe metoda clasica. Foloseste o “instructiune” ADN intr-un adenovirus. Scopul final este tot proteina virala ca si la Pfiser si Moderna, dar mai are un pas in plus. Detalii mai jos:
https://www.nytimes.com/interactive/2020/health/oxford-astrazeneca-covid-19-vaccine.html
Poate nu ar strica ca Radu sa facă o prezentare “inginereasca” referitoare la modul de funcționare a vaccinurilor menționate. Exista foarte multe informații eronate în România.
Emil B.(Citează)
03/03/2021 la 3:39 PM
Am un articol în draft despre vaccinul Johnson & Johnson, care folosește același principiu ca și AstraZeneca, adică cel descris de tine.
Am mai explicat însă astea. Mie mi se par curiozități de genul “uite ce mai fac cercetătorii”, că pentru clientul final chiar nu contează cum e făcut vaccinul, ci performanța acestuia.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 1:05 PM
Lucrez intr-o companie de tip IMM, din categoria “sector economic vital”. Am fost implicat in crearea listei cu angajatii care doresc sa se vaccineze si apoi cu incarcarea acestora in platforma. Cateva sute de angajati. 70% au zis ca da, doresc sa se vaccineze. Dintre acestia, programati sunt cam 50% si vaccinati jumatate.
Unii au zis clar ca se inscriu pe lista pt vaccinare “ca sa nu aiba probleme” desi la noi nu s-a pus niciodata problema vaccinarii obligatorii. Ba chiar compania a avut toata intelegerea pt angajati – lucru de acasa, concedii, program scurtat si decalat, decontare transport individual etc.
Unii au zis – ok, sunt de acord sa ma pui pe lista de vaccinare, dar de fapt nu o sa ma vaccinez acum, o sa trag de timp cu programarea, ca oricum nu sunt locuri disponibile.
Sotia lucreaza in invatamant. Au dorit sa se inscrie in platforma cam 20% din personalul didactic si 50% din cel nedidactic. Ce-i drept, mai mult de jumatate din personalul din unitate au avut deja covid.
Eu m-am vaccinat deja cu ambele doze Pfizer, sotia urmeaza sa se vaccineze cu prima doza de Pfizer la jumatatea lui martie.
Parintii sunt cam contra. Pe tata l-am programat acum in martie, el o dadea cotita, ca nu stie, ca mai asteapta. L-am programat si i-am zis ca daca nu vrea sub nicio forma, ii anulez programarea. A zis sa o las, ca se duce.
Mama nu vrea sub nicio forma. Ea nici un paracetamol nu vrea sa ia daca o doare capul. Nu am ce-i face. Si nici nu au o stare prea buan de sanatate – ambii cu obezitate, hipertensiune, mai un diabet mic, o boala autoimuna, o hepatita c etc.
vio(Citează)
03/03/2021 la 2:13 PM
Cum de ai prins Pfizer? parca este doar pentru categoria > 65 ani
george(Citează)
03/03/2021 la 3:39 PM
@vio: așa îmi spunea și altcineva, că în școala sa doar 4-5 profesori au ales să se vaccineze.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 3:44 PM
Nu, se făcea tuturor. După 18 ianuarie, când s-a deschis tuturor etapa 2, s-a făcut doar Pfizer pentru că doar asta aveam în țară. Din 4 februarie (parcă) a venit și Moderna și din 15 feb parcă Astrazeneca, care s-a făcut doar celor sub 55 de ani.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 1:18 PM
Si ce te-a impiedicat sa o programezi pana acum? Bolnavii cronici se puteau programa inca din ianuarie.
un sas(Citează)
03/03/2021 la 1:27 PM
Fiindca nu poate nimeni garanta ca nu te poti reinfecta, cu o forma mult mai grava? Mai pare aberant? Eu de exemplu m-am infectat la 7 zile de la prima doza, am fost bolnav 3 saptamani si a trebuit sa anulez rapelul si sa iau procedura de la capat. Sunt programat din nou pe 17 martie la prima doza din noua programare si ma duc bucuros, ca am vazut cat de pacatoasa e boala.
un sas(Citează)
03/03/2021 la 2:12 PM
si in plus pentru ca in curand s-ar putea sa apara diverse restrictii daca nu ai vaccin (de ex calatorii)
vlad(Citează)
03/03/2021 la 2:14 PM
Nu e in nicio lista de bolnavi cronici, nu a fost incadrata asa si nici doctorul de familie nu a ajutat in sensul asta
Morrissey(Citează)
03/03/2021 la 3:44 PM
Vezi că un medic specialist ar trebui să îi poată face programare sau să o pună în baza de date.
Ai putea încerca și să o duci la un centru de vaccinare cu diagosticul oficial pe vreo hârtie, poate te lasă.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 2:19 PM
Pe mine ma deranjeaza ca la vaccinare s-au inghesuit persoanele tinere din Categoria de personal esential iar unii pensionari nici acum nu au prins loc la vaccinare.
Studentii la medicina din Cluj au fost vaccinati inainte sa inceapa Tura a 2-a de vaccinare chiar daca erau putine doze Pfizer in tara.
Mi se pare o mizerie faptul ca au lasat la atitudinea angajatorului cine se inscrie indiferent daca este intr-o categorie de risc, unii lucreaza de acasa sau nu au program cu publicul dar sunt considerati personal esential.
Evident ca in Romania lucrurile au fost facute anapoda, primari care si-au vaccinat familia pentru ca au pile la DSP, medici de familie care au primit spaga sa ii treaca pe unii cu boli cronice, bonusuri pentru personalul medical din centrele de vaccinare care inca nu au fost deschise sau pentru cei din Primarii/Prefecturi cu spor COVID desi lucrau de acasa etc.
george(Citează)
03/03/2021 la 3:19 PM
Un student la medicina, eventual in an terminal e mult mai expus la boala decat un pensionar de 85 de ani. Da, stiu nu e politically correct sa spui ca ca aruncam vaccinuri pe oameni care teoretic sunt mult mai putin expusi, dar asta e adevarul. Moral ar fi fost ca prioritatea sa fie data de cat de mult esti expus prin natura ocupatiei, nu cat de vulenarabil esti pe baza de varsta din buletin.
Si ca sa nu iasa discutii, eu de exemplu pe principiul asta as fi la vaccinare undeva prin 2022, ca teoretic pot sa stau si 3 luni in casa impreuna cu toata familia fara sa fiu nevoit sa interactionez cu altcineva decat curierii care aduc mancare.
Pe de alta parte niste tineri de 35 de ani, cu copii care merg la scoala/gradinita, iar ei la serviciu ar trebui sa fie in prima linie, inaintea pensionarilor.
Boris(Citează)
03/03/2021 la 3:12 PM
Cu punctuația stai prost, evident. Se pare că nu stai bine nici la coroborarea informațiilor. De un an de zile ne bombardează ăștia cu informații despre imunitate, prevenție, cum să porți masca, prostii din astea. Și tot se mai găsește câte un prost să nu înțeleagă cum stau treburile.. La un fucking an de la debutul pandemiei.
Mai sunt proștii care se miră că mergi la cumpărături cu masca pe mufă și stai apoi cu ea, tot pe mufă, în mașină, până ajungi acasă.
Andrei(Citează)
03/03/2021 la 3:45 PM
Nu te ambala peste zona roșie a turometrului.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 5:37 PM
Un raspuns in zona verde galben a turometrului, inspirat din real life:
In familia mea am avut bolnavi de covid, forme destul de usoare.
Iesiti din carantina la scurta vreme de la debutul vaccinarii in Romania.
Unii membri ai familiei au inceput sa se programeze la vaccinare.
Cei care tocmai scapasera de covid: ‘mamaa, ce nasol ca noi am avut covid si doctorul ne-a spus ca nu ne putem vaccina mai devreme de 1.5-2 luni de la vindecare!’. Pai doctorul v-a spus asa pt ca ati dezvoltat deja o forma de imunitate prin boala si v-a mai spus ca in cca o luna de la vindecare sa faceti testul de imunitate sa vedeti cu ce ati ramas.
Au facut testul recent, soc si groaza: unul are imunitate NEGATIVA!, altul pozitiva dar la limita, probabil in 1-2 luni se negativizeaza si el.
Adica in urma bolii au ramas cu ochii in soare dpdv imunitate.
Mai am o cunostinta care a facut covid vara trecuta si tot asa, nu a ramas cu nicio imunitate covid in sistem.
Atunci am trecut usor cu vederea acest aspect, acum ne-a afectat asa ca am dat buzna sa facem cat mai rapid programari pt cei care au fost “bolnavi de covid degeaba”.
Deci, faptul ca ai facut boala nu e nicio garantie de imunitate.
Tot asa cum faptul ca te vaccnezi nu are nicio legatura cu posibilitatea de contractare a virusului si infectare a altora.
Da, pe tine nu te va mai afecta sau doar in f mica masura. Pe altii insa, da.
De aceea chiar si vaccinat fiind trebuie sa respecti distantarea, masca, igiena, etc.
Tom(Citează)
03/03/2021 la 6:40 PM
Draga Radu, tu ai vazut cum vorbeste prostu de pmk cu oricine? Si-ti zic, cuvantul prost este prea moale pentru cat e de prost. Abominabil de prost este acest pmk
Bogdan(Citează)
03/03/2021 la 3:40 PM
Well, putem ajunge la orice concluzie prin analogii fortate.
Cel mai important e ca toate vaccinurile au eficienta aproape de 100% impotriva formei grave care duce la spitalizare.
Sol(Citează)
03/03/2021 la 3:47 PM
Da, e bună ideea aceasta. voi insista și eu mai mult pe ea în viitor, că de fapt mi se pare mesajul de bază de transmis: chiar dacă faci covid, e o formă ușoară.
Chiar povestea un medic vaccinat că a făcut apoi covid, dar s-a manifestat doar prin curgerea nasului.
nwradu(Citează)
03/03/2021 la 8:43 PM
Cand s-a pornit vaccinarea pentru categoria a doua, era doar vaccinul Pfizer disponibil. M-am programat prin angajator, avand acest drept.
Pentru ca angajatorul s-a miscat repede (de fapt eu si alti doi colegi care am incarcat datele inainte de 15 ianuarie), cand s-a dat drumul la programari deja aveam toti colegii care au zis da incarcati in platforma si au putut sa se programeze sau sa ii programam noi.
La sotie, care lucreaza in invatamant, datele celor care au dorit sa se vaccineze au fost incarcate mai tarziu cu cateva zile si deja nu mai erau locuri disponibile pt vaccinare nici in ianuarie nici in februarie. Sotia a reusit sa se programeze pentru 15 martie.
In invatamant a mai fost o campanie, in ultimele doua saptamani. Programare la inspectoratele scolare si vaccinare cu Astra Zeneca, undeva intre 20 februarie si 15 martie.
Sotia a ales sa pastreze programarea pt 15 martie cu vaccinul Pfizer, in principal pt faptul ca rapelul este la 3 saptamani si eficienta vaccinului este mai ridicata.
vio(Citează)
03/03/2021 la 9:00 PM
E de groaza in invatamant. Extrem de multa prostie. Cand mai vad pe contul de FB al sotiei ce distribuie cate unele dintre colegele ei ma apuca dracii…
Sunt un om rezonabil. Inteleg daca zici ca nu te vaccinezi pt ca ai avut deja covid si e un risc mic sa faci din nou; inteleg daca zici ca esti tanar, nu te afecteaza prea tare daca te imbolnavesti (desi nu ai garantia ca va fi asa); inteleg chiar sa zici ca ti-e frica de un ac, sau ca nu iti pasa daca te imbolnavesti si imbolnavesti si pe altii.
Dar nu pot sa inteleg daca zici ca nu te vaccinezi pentru ca vaccinul este experimental, ca modifica adn-ul, ca te imbolnavesti de cancer peste x ani, 5G, ordinea mondiala sau alte aberatii.
vio(Citează)
03/03/2021 la 11:28 PM
Cifrele din tabelul ala sunt gresite, de fapt, sunt burtistice, in stilul STS. La categoria a doua, cautati numai cati avocati, judecatori si procurori sunt in tara. Nu mai zic si de celelalte categorii…
Marius(Citează)
04/03/2021 la 10:33 AM
Bai retar… Nu. Cum dracu credeți voi ca vaccinul va da imunitate mai buna decât boala în sine. Nu vedeți ce aberații scoateti din voi, un vaccin care mimeaza boala produce in corp mai mulți anticorpi decat boala în sine. Ba nene jur de frica nu mai stiti sa gândiți, ati accepta orice aberație si ati începe sa o justificați daca ar insemna sa va simtiti mai safe. Doamne ce trist, ce pizdificati
Pmk(Citează)
04/03/2021 la 11:24 AM
@Pmk04
Înainte de a susține ceva, ar fi bine sa te informezi. Din păcate în acest caz faci niște presupuneri incorecte fără sa înțelegi cum funcționează vaccinurile și cum dezvolți imunitate. Informația e disponibila numai sa o cauți (presupun ca ști engleza).
Vaccinurile nu “mimează” boala după cum ai zis. Ești departe de adevăr. Mai sus am dat un comentariu la care am pus și un link despre modul în care funcționează AstraZeneca. Deci înainte de a da un comentariu și sa faci pe alți prosti, fi sigur ca ai dreptate.
Emil B.(Citează)